Asioita joita en voi ymmärtää

Foorumilaisten sielunmaisema, huvit ja harrastukset, uutiset ja örveltäminen, mussutus ja mäkätys sekä kaikki muu taivaan ja maan väliltä!
Avatar
jaiba
Isoveli
Viestit: 2897
Liittynyt: 12 Maalis 2007 03:52

Re: Asioita joita en voi ymmärtää

Viesti Kirjoittaja jaiba » 06 Huhti 2013 22:38

Siirsin ne kääretorttuvinkit Ruokaketjuun, ettei ne turhaan hautaudu tänne.

Avatar
Benjamin
Jumalan ruoska
Viestit: 7551
Liittynyt: 16 Elo 2011 03:21
Paikkakunta: Helsinki

Re: Asioita joita en voi ymmärtää

Viesti Kirjoittaja Benjamin » 03 Touko 2013 02:14

Miten joltain voi puuttua lähes kokonaan ironian ja sarkasmin taju?

Tietysti kaikilla on erilainen huumorintaju, eikä kaikki hauska tai "hauska" ole kaikille, mutta yksi kaverini (johon osittain olosuhteiden pakosta olen aika paljonkin yhteyksissä) on huumoriltaan niin erilainen kun minä, että aina pitää miettiä mitä sanoo.
Enkä ole tottunut siihen ettei sarkasmiani tajuta, joten on aika hämmentävää että joku ei sitä tajua. Enkä voi syyttää itseänikään siitä, kun ottaa huomioon että muut sen kyllä ymmärtävät, joten tapani ilmaista itseäni ei voi olla niin epäselvä.

Esimerkkejä.. (kuvitteellinen nimi on nyt sitten vaikkapa Sini).

Sini: Meen vessaan.
Mä: Ihan ilman mun lupaa meet sinne vai?
Sini: Saanhan mä nyt omaan vessaani mennä.

...

Sini: Oon tänään leikisti saikulla kun en jaksa mennä duuniin.
Mä: Ok, no muistahan parannella toi tauti. *leveä irvistys*
Sini: No ei mul siis oikeesti sitä tautii oo.

....

Sini: Sori käyn pesee naaman.
Mä: Apua!! Miten mä nyt pystyn olee suihkus kun sä saatat vaikka nähä mut.
Sini: Ei tarvii antaa mun häiritä.
Mä: ....... no just eilen oltiin samas saunas eli en mä joo oikeesti oo ujona.

..........

Mä: Jeeee! Nina on ihan huippuämmä.
Sini: Eihän se ees oo mikään ämmä.

......

Ehkä kaikilla on vaan erilainen huumori tosiaan ja ehkä se on hyväkin juttu. Ei kaikki voi olla tällaisia apinoita kun mä että kaikesta on pakko heittää jotain läppää. :D

Avatar
Tirkka
Isoveli
Viestit: 8346
Liittynyt: 13 Elo 2006 21:47
Paikkakunta: Uleåborg

Re: Asioita joita en voi ymmärtää

Viesti Kirjoittaja Tirkka » 03 Touko 2013 10:52

Sulla on noiden esimerkkien perusteella aika paskaa läppää. Sori.
Edit: Tai ainakaan minä en nauraisi millekään noista jutuista edes vahingossa. :?
Totuus on tuolla ulkona.

Avatar
Jason S.
Vastaava tuottaja
Viestit: 3776
Liittynyt: 18 Elo 2009 16:26

Re: Asioita joita en voi ymmärtää

Viesti Kirjoittaja Jason S. » 03 Touko 2013 11:41

Nuo kaksi ensimmäistä oli hyviä, mutta kahta viimeistä en pitänyt hauskoina (ymmärsin kyllä sen jujun/hauskuuden, mutta ei).

Avatar
tuusannuuska
Kunniajäsen
Viestit: 7896
Liittynyt: 30 Syys 2007 00:24

Re: Asioita joita en voi ymmärtää

Viesti Kirjoittaja tuusannuuska » 03 Touko 2013 12:31

Toihan on ihan perusläpändeerusta, sellasta minkä ei ole tarkotuskaan naurattaa, vaan vaan soljua siellä mukana puheessa. Joskus tosi harvoin voi lennosta keksiä niinkin hyvän läpän, että sille joku nauraa, mutta kyllä 99 % on ihan vaan sitä aivopierua.

Osaan samaistua tilanteeseen, se on oikeasti hämmentävää jos joku kanssakeskustelija ei tajua milloin ilmiselvä läppä on läppää. Tulee olo, että pitääkö se meikäläistä jotenkin tosi tyhmänä, kun puhun niin hölmöjä ja vääntää varmuuden vuoksi rautalankaa (jolloin joutuu itse selittämään, että en nyt tosiaan ollut IHAN tosissani tässäkään). Samalla ei voi tietää mistä toinen vaikkapa loukkaantuu kun itse ei ole tarkoittanut sanomisella mitään ihmeellistä, mutta joku sen ottaakin kuolemanvakavasti.

Netissä se nyt on ihan arkipäivää, mutta kun kasvotusten käy samoin, ei oikein tiedä kummassa päässä klikkaa. Perstuntumalla sanoisin, että suurin osa tajuaa läpällä sanotut asiat läpäksi, mutta sitten on se kourallinen mikä ei tajua. Työkavereissa on niitä pari ja alkuun yritin puhua niiden seurassa vaan ns. järkeviä, mutta totesin että se on mahdotonta jos siinä on kuuloetäisyydellä joku joka ymmärtää "normaalia läppäpuhetta" ja tulin siihen päätökseen, että kai ne jossain vaiheessa alkaa tajuta että kaikkea ei tarvitse ottaa niin kirjaimellisesti.
The reason I swear so much is because fuck you.

Avatar
knocker
Jumalan ruoska
Viestit: 15204
Liittynyt: 12 Loka 2009 16:27
Paikkakunta: Espoo

Re: Asioita joita en voi ymmärtää

Viesti Kirjoittaja knocker » 03 Touko 2013 15:08

orgasmienkeli kirjoitti:Miten joltain voi puuttua lähes kokonaan ironian ja sarkasmin taju?
Onneksi ei lähipiirissä ole tollasia Sinejä, vois mennä hermo.
a walking disaster

Avatar
Benjamin
Jumalan ruoska
Viestit: 7551
Liittynyt: 16 Elo 2011 03:21
Paikkakunta: Helsinki

Re: Asioita joita en voi ymmärtää

Viesti Kirjoittaja Benjamin » 03 Touko 2013 16:12

Enpä minäkään Nokkeri tuollaisia tosikkoja haluaisi kaveripiiriini. Nyt tosiaan pakon edessä joudun tuon "Sinin" kanssa hengailemaan, mutta kaikki olosuhteet huomioiden se on aika kumma juttu, että me edes ollaan kavereita. :D Kaiken järjen mukaan meidän kuuluisi olla kissatappelijoita.
Siinä mielessä pointsit "Sinille" että kestää meikäläistäkin niin hienosti. :imrgreen:

Tirkka, et selvästi ihan ymmärtänyt mitä tarkoitin. En sitä, että heittäisin pelkästään tuollaista läppää tai että niille pitäisikään kenenkään nauraa. Kuten tuusis sanoikin, niin tuo on sellaista perussarkasmia, joka soljuu puheessa ja se pitäisi kenen tahansa normaalin ihmisen ymmärtää sarkasmiksi, oli se sitten läppänä hauska(ksi tarkoitettu) tai ei.
Eli en tietenkään ihmettele sitä ettei "Sini" naura noille jutuille (enkä nauraisi itsekään, vaikka naurankin kaikelle) mutta olen kyllä alkanut epäilemään että "Sini" on assburgeri tai jotain. :D

Sehän se olisikin, kun tänään yksi eskarilaisen äiti olisi ottanut tosissaan, kun ehdotin ettei otakaan tällä kertaa omaa tytärtään mukaan kotiin, vaan että tehtäisiin sellainen "lapset vaihtoon" -systeemi jossa saa aina ottaa mieleisen mukaan tai vaihtaa välillä muiden vanhempien kanssa lapset keskenään. :imrgreen:
Tuo äiti (jonka kanssa ei edes tunneta erityisemmin toisiamme) kuitenkin ymmärsi jujun, vaikka "Sini" ei vieläkään tajua, vaikka ollaan hengailtu paljonkin.
Edit: Olen muuten ihan samaa mieltä Jasonin kanssa, nyt kun luin uudestaan nuo heittoni!
Kaksi vikaa todellakin on huonompia kun nuo kaksi ekaa.
Tuo huippuämmä-juttu nyt tosin on vaan sellainen jota en edes tarkottanut sarkasmiksi, jos tarkemmin ajattelen. :D Sen piti vaan olla sellainen sanavalinta josta tiesin ettei tuo "huippuämmä" loukkaannu, mutta "Sinin" tietysti piti ottaa sekin kirjaimellisesti.

Avatar
Tirkka
Isoveli
Viestit: 8346
Liittynyt: 13 Elo 2006 21:47
Paikkakunta: Uleåborg

Re: Asioita joita en voi ymmärtää

Viesti Kirjoittaja Tirkka » 04 Touko 2013 00:50

En varmaan ymmärtänytkään. Mut on nuo silti jotenkin vähän... kömpelöä? (englanniksi tää ois awkward, en keksi mikä ois sopivin suomenkielinen vastine) läppää mun mielestä. En sit tiiä että miten tuttuja ootte mutta en kyllä itsekään välttämättä ihan tuollaista läppää tajuaisi. Tosin, nuo tuollaiset on myös aika lailla siihen tilanteeseen sidottuja juttuja eli on vähän vaikeaa myöskään saada ihan täysin oikeaa kuvaa kun ei ole nähnyt sitä tilannetta.

Itse tilannekomiikan ystävänä en välttämättä tajua sellaista läppää joka ei sovi siihen kyseiseen tilanteeseen, vaikka sarkastisia juttuja mielelläni heitän itsekin.
Totuus on tuolla ulkona.

Avatar
Benjamin
Jumalan ruoska
Viestit: 7551
Liittynyt: 16 Elo 2011 03:21
Paikkakunta: Helsinki

Re: Asioita joita en voi ymmärtää

Viesti Kirjoittaja Benjamin » 04 Touko 2013 01:14

Minusta taas se on kömpelöä, jos ihminen ei ymmärrä tuollaisia heittoja! Esimerkiksi tuo vessakommentti on sellainen, joka nyt vaan pitää ymmärtää sarkasmiksi. Miten ihmeessä kukaan oikeasti kieltäisi toista menemään vessaan ja kaiken lisäksi sen toisen ihmisen kämpässä? :?

Hassua että koet tämän tuolla lailla. En oikeastaan ole tavannut tuon "Sinin" lisäksi ketään (ainakaan alle 60-vuotiasta) joka ei tuollaisia heittoja ymmärtäisi.
Toisaalta olen huomannut, että täällä plazallakin joskus olen heittänyt jonkun erittäin liioittelevan tai sarkastisen tai muuten vaan sellaisen kommentin, joka ei mitenkään voisi vastata sitä mitä oikeasti sanoisin tai tekisin. Olet sitten kuitenkin vastannut siihen ihan tosissasi, ja olen joutunut heittämään lisää liioittelun makua, jotta olet vasta tajunnut että trololololoo. ;)
Mutta netissähän tuollaista tapahtuu muutenkin aika paljon. Itse en ainakaan aina ymmärrä onko joku tosissaan vai ei.

Itse olen tosiaan vähän sellainen, etten ole missään tilanteessa kovin tosikko, ellei sitten vituta ihan saatanasti. Siinä vaiheessa sitten taas vituttaa, jos joku yrittää heittää läppää vitutuksestani. :D
Mutta muuten kyllä en kovinkaan vakavasti ota sanomisiani tai elämää muutenkaan. Olen vähän sellainen luokan pelle (vaikka en olisikaan koulussa), jonka kaikki jutut ei tosiaankaan ole tasokkaita, mutta ainakin se kuuluu siihen persoonaan ja imagoon ettei asioista tarvitse puhua niin vakavasti tai tosikkomaisesti.

Kuten tuusiskin sanoi, niin joidenkin kanssa pitää aina varoa mitä puhuu, mutta ei sitä kuitenkaan oikein jaksa liikaa miettiä. Ehkä ne toisenlaisetkin ihmiset vähitellen oppii, ettei kaikkea sanomisiani tarvitse niin kirjaimellisesti ottaa.
Mutta kuten sanoin, niin olen sen verran hauska jätkä ja se loistaa niin pitkälle, etten kovin usein joudu tilanteisiin jossa tulisin ymmärretyksi väärin. ;)
Edit: Tilannekomiikka on kyllä parasta ikinä! Ja itseironia myös. Aika usein heitän myös piikikästä läppää muista ihmisistä (tai siis varsinkin niistä jotka on hyviä tyyppejä ja ymmärtää sitä) mutta en ole vielä selvittänyt onko se enemmän luonteenpiirteeni vai huumorini. En kuitenkaan sitä varsinaisesti vitsinä ajattele jos muita piikittelen, vaan se pelkästään on halpaa huvia minulle itselleni.

Avatar
Tirkka
Isoveli
Viestit: 8346
Liittynyt: 13 Elo 2006 21:47
Paikkakunta: Uleåborg

Re: Asioita joita en voi ymmärtää

Viesti Kirjoittaja Tirkka » 30 Touko 2013 02:34

Tirkka kirjoitti:ävinkin siksi äsken ostamassa paikkakunnan ainoasta 24h ruokakaupasta ruokaa kun tuli puoliyön jälkeen rahaa).
Tästä asiasta tuli mieleeni että yllättävää miten paljon tuollaisessa pienessä yölläkin auki olevassa salessa voi olla asiakkaita tuolleen yhden maissa yöllä. Vaikka nyt onkin keskiviikon ja torstain välinen yö, olisin kyllä olettanut että siinä on vaan parkkipaikalla teinejä hengaamassa kuten yleensä, mutta nyt siellä kaupassa oli myös jonoksi - melkein jopa ruuhkaksi - asti asiakkaita. Asiakkaat olivat sentään melko nuorta porukkaa kuten olettaa saattaa.

Mukavaa tässä on toki se että kaupan aukiolo lienee tällä menolla ihan kannattavaa joten tuo ei muuta aukioloaikojaan ehkä sitten ihan saman tien. Olen meinaan kaivannut tuollaista yöllä auki olevaa kauppaa tänne Ouluun siitä lähtien kun se tuli mahdolliseksi.
Totuus on tuolla ulkona.

Avatar
Benjamin
Jumalan ruoska
Viestit: 7551
Liittynyt: 16 Elo 2011 03:21
Paikkakunta: Helsinki

Re: Asioita joita en voi ymmärtää

Viesti Kirjoittaja Benjamin » 30 Touko 2013 03:00

Yksi yö/aamu olin (neljän aikaan) junassa ja juna oli tupaten täynnä ihmisiä. Mahduin juuri ja juuri sisään, mutta jouduin olemaan niissä junan rappusilla seisomassa ihan oven vieressä. Vanhanaikainen juna kun oli..
Vieressä oli sitten kolme turkkilaista miestä ja kaikki alkoi ahdistavasti tuijottamaan ja puhumaan jotain (ei suomeksi eikä englanniksi eikä ruotsiksi, eikä mikään kieli minkä olisin tunnistanut) ja jotenkin sen tiesin, että minusta puhuivat. Sitten tuo yksi hivuttautui mahdollisimman lähelle, ja otin heti kassin (jossa säilytin avaimia ja muutakin..) suojaan, kun pelkäsin että nyt tulee ryöstö.
No eipä tainnut äijillä olla ryöstö mielessä vaan jotain ihan muuta. Persettäni alkoivat hiplaamaan ja nuo molemmat karvaiset ja ällöttävän näköiset teki sitä. Katsoin todella murhaavasti ja ne vaan hymyilivät, joten meinasin jo vetäistä lättyyn, mutta se olisi vähän liikaa draamaa tuonut, niin päätin että annan mahdollisuuden vielä käyttäytyä.

Kovasti nuo vielä kyselivät että "how are u?" ja yritin vaan heidät ignoorata. Sitten se kolmas (joka taas oli todella tyylikäs, nuori ja hyväkroppainen) tuli jotain läppää heittämään, mutta enpä hänellekään mitään vastannut, kun kuului tuohon samaan porukkaan.

Tuli aika kova kiire jäädä junasta pois ja oli vittumaista huomata, että nuo kaikki jäi samalla asemalla pois!!!!

Jos joskus vielä joudun noiden kanssa tekemisiin, niin en taida vastata seurauksista. Mihinkään ruumiinosaani ei ainakaan saa kukaan niistä enää vilkaistakaan!
Edit: Olen kyllä muutenkin joutunut vastaaviin tilanteisiin. Jotkut tuollaiset eksoottiset miehet yritti joskus vuosi sitten saada kontaktin ja yksi sitten yritti väkisin pussata! Siinä vaiheessa taisin jo tönäistä ja riuhtaista.

Eikä nuo edes koskaan luule mua tytöksi. Aina tulee joku "sinä kaunis poika" -kommentti.
Onkohan näissä tietyissä kulttuureissa se asenne, että se on ihan sama saako naista vai miestä, mutta jos saa miestä, niin sen miehen pitää olla pienikokoinen ja söpö, niin miehen miehuus säilyy ja saa tavallaan pitää sen "heteronormatiivisen imagonsa". Olen tällaista juttua ainakin kuullut, mutta en tiedä onko ihan totta kuitenkaan. Ainakin moni tällainen kebab- tai lattarityylinen jätkä on kovasti huomiota antanut, vaikka on kuitenkin tehneet selväksi että yleensä naiset on ainoa mihin kosketaan.

Joka tapauksessa "vika" taitaa olla ihan itsessäni. Olen tosi kohtelias kaikille tuntemattomillekin ja hymyilen randomeille helposti. Ehkä myön annan sellaisen kuvan ulkonäölläni ja muulla, että melkein kuka tahansa uskaltaa yrittää iskeä, jos vaan on rohkea tyyppi itse. Ei ihan ketä tahansa suomalaista miestä uskaltaisi tuntematon lähestyä, ja tästä aika moni jätkä on vinoillutkin, että kannattaako katsoa vähän peiliinkin.. kun ei heille kukaan mies eikä nainen uskalla missään sanoa yhtään mitään. :D

Avatar
Tirkka
Isoveli
Viestit: 8346
Liittynyt: 13 Elo 2006 21:47
Paikkakunta: Uleåborg

Re: Asioita joita en voi ymmärtää

Viesti Kirjoittaja Tirkka » 25 Heinä 2013 18:51

Calderyonilla on jäänyt BB-kausi joskus kesken (viimevuotinen Australian kausi).

En tiedä toivunko tästä tiedosta ikinä. :holyshit: On sentään sen verran hardcore-fani kyseessä että olisi luullut hänen jaksavan katsoa kaudet aina loppuun asti. :blackeye
Edit: Laitoin nyt tähän ketjuun kun täällä ei ole "Tajusin tämän asian just äsken" -ketjua tai "Oho, Mitä Ihmettä ynnä muita roskalehtiotsikoiden kummastelusanoja" -ketjua jossa asiaa ihmetellä.

Mut ei millään lailla ole tarkoitus vittuilla, oon monta kertaa hämmästellyt Calderyonin jaksamista ja tarmokkuutta eri sarjojen seuraamisen suhteen.
Totuus on tuolla ulkona.

Avatar
aadeehoovee
Guru
Viestit: 3552
Liittynyt: 29 Syys 2008 21:57
Paikkakunta: Oulu

Re: Asioita joita en voi ymmärtää

Viesti Kirjoittaja aadeehoovee » 10 Joulu 2013 23:44

Ensimmäinen asia on, että miten Geekki voi myydä Stadionin tuplasti täyteen? Siis tottakai tuossa on useampi tuhat lippua järjestäjät ostaneet promoamismielessä ja molemmat keikat oli tiedossa etukäteen mutta myytiin nyt 'ainutlaatuinen' keikka ensin alta pois. Silti. Kuka sitä Leukaa kuuntelee? Sehän ei osaa laulaa eikä 'räbätä' ja sen biisit on ihan karmeeta kuraa. Pakko kai silti nostaa hattua, eipä tuohon temppuun kukaan muu ole pystynyt. Ymmärtämään ei pysty.

Toisena oli sit henkselit. Miksei ne ole muodissa, todella miehekkäät ja kätevät.
Elämme kovia aikoja, ystävä hyvä.

Avatar
Benjamin
Jumalan ruoska
Viestit: 7551
Liittynyt: 16 Elo 2011 03:21
Paikkakunta: Helsinki

Re: Asioita joita en voi ymmärtää

Viesti Kirjoittaja Benjamin » 19 Joulu 2013 10:57

Ihmettelen aika paljon tätä yhteiskuntaa, jossa miehiä syrjitään aika paljonkin. En väitä etteikö naisia syrjittäisi myös ja onhan se miehen euro kuulemma naisen 80 senttiä, mutta keskitytäänpä tässä postauksessa asioihin, joissa ihan avoimesti syrjitään miehiä....

- Ennen (eikä edes kovin kauan sitten) saattoi hyvin olla baarissa ihan virallisesti naisille ikärajana 18-19 ja miehille 22-25. Nykyään ei noin avoimesti enää saa syrjiä miehiä, mutta kyllähän poket silti päästävät niitä 18-vuotiaita tyttöjä k-22 baareihin. Yritäpäs 18-vuotiaana jätkänä sisään, niin turha toivo, ellei kyseessä sitten ole homobaari.

- Vuokra-asuntojen ilmoituksissa lukee usein "vuokrataan naiselle". Koskaan ei lue "vuokrataan miehelle" ellei sitten joku hae nimenomaan miespuolista kämppistä, mutta näihinkään ei törmää lähes koskaan.
Uskomatonta, että näin avoimesti saa miestä syrjiä.
Ihan sama onko nuori mies varakkaasta perheestä (eli vaikka faija maksaisi ison osan vuokrasta ja vuokranmaksu olisi pomminvarmaa) niin joku nuija pitää päänsä että asunto vuokrataan vain naispuoliselle. Onko se niin, että vuokraisäntä haluaa maksun luonnossa kun ei muuten pillua heru?!
Tässä esimerkkitapauksessanikin nuori mies sai ensin vastaukseksi "vuokraamme asunnon vain työssä käyvälle" ja kun tuli tämä perustelu että faija kyllä on varakas ja maksaa vuokran aina vuokrapäivänä, niin välittäjältä tulee vastaus "vuokranantaja ei vuokraa asuntoa miespuoliselle vuokralaiselle". :shock: :shock: :shock:

- Tämä nyt ei varsinaisesti ole syrjintää vaan enemmänkin käytösmalli, mutta jos TRANSnainen (jolla kuitenkin hoidot on kesken ja miehisyys näkyy vielä aika selvästi) menee naisten vessaan, niin joku poke on saattanut jopa uhata porttikiellolle. "Naisten vessaan et enää koskaan mene!!"
Mitens sitten jos nainen menee miesten vessaan? Kukaan ei tee asiasta mitään ongelmaa, vaikka nainen hengaisi ihan pisuaarien vieressä ja tsekkailisi miesten varustuksia.
KUKAAN mies ei naisten vessassa näkisi naisista yhtään mitään, mutta silti se on suurikin rikos jos mies (tai jopa trans-nainen) naisten vessaan menee.

- Olen nyt säälittävä piipittäjä kun valitan tällaisista asioista.
Jos olisin nainen ja puhuisin epätasa-arvosta joka kohdistuu naisiin, olisin vaan vahva nainen joka tietää arvonsa ja paikkansa.

.....

Ei tosiaan sillä ettenkö osaisi tehdä vastaavaa listaa myös niistä asioista, joissa naiset saavat paskaa niskaansa, ja myönnettävä on että historiassa naiset on olleet todella sorrettuja ja heitä on syytetty jopa raiskatuksi tulemisesta.

Silti en hyväksy tätä epätasa-arvoa näinkään päin!

Avatar
Orphan
Verokarhu
Viestit: 1168
Liittynyt: 03 Loka 2011 16:00
Paikkakunta: Pori

Re: Asioita joita en voi ymmärtää

Viesti Kirjoittaja Orphan » 19 Joulu 2013 16:31

^ Täytyy todeta, että puhut orkku nyt täyttä asiaa.
orgasmienkeli kirjoitti:Tämä nyt ei varsinaisesti ole syrjintää vaan enemmänkin käytösmalli, mutta jos TRANSnainen (jolla kuitenkin hoidot on kesken ja miehisyys näkyy vielä aika selvästi) menee naisten vessaan, niin joku poke on saattanut jopa uhata porttikiellolle. "Naisten vessaan et enää koskaan mene!!"
Mitens sitten jos nainen menee miesten vessaan? Kukaan ei tee asiasta mitään ongelmaa, vaikka nainen hengaisi ihan pisuaarien vieressä ja tsekkailisi miesten varustuksia.
Varsinkin tämä pisti silmiini. Samaahan näkyy esimerkiksi uimahalleissa. Muistan kun vielä tämän vuoden puolella oli jokin "shokkiuutinen", jossa kerrottiin kuinka joissain uimahalleissa työskentelee miespuolisia siivoojia, jotka käyvät naisten pukuhuoneiden puolella. Eihän se tietenkään ole kamalaa, että naispuoliset siivoojat pyörivät miesten pukuhuoneiden puolella. Mielestäni oli kyllä aivan naurettavaa, että asiasta valitetaan kun kerran asia tapahtuu toisinkin päin ja se on ihan ok.
Tuuli VOF:in voittoon!
One by one they all will fall.

Avatar
Benjamin
Jumalan ruoska
Viestit: 7551
Liittynyt: 16 Elo 2011 03:21
Paikkakunta: Helsinki

Re: Asioita joita en voi ymmärtää

Viesti Kirjoittaja Benjamin » 19 Joulu 2013 16:44

^ Totta, tuokin hyvä esimerkki!

Sekin on (ihan ymmärrettävää kyllä) puhututtanut naisia jos gynegologi (kirjotetaanko se noin?) tai kätilö on mies, mutta kyllähän miehetkin joutuu vehkeitään esittelemään myös naislääkäreille ja -hoitajille. Itsekin olen parin vuoden sisällä useasti joutunut (esim sen syyhyn takia parikin kertaa) ja kyllä siihen tottuu kun miettii miten monet vehkeet se lääkärikin on nähnyt. :D

Avatar
Tirkka
Isoveli
Viestit: 8346
Liittynyt: 13 Elo 2006 21:47
Paikkakunta: Uleåborg

Re: Asioita joita en voi ymmärtää

Viesti Kirjoittaja Tirkka » 19 Joulu 2013 22:24

Henkilökohtaisesti olen myös aina inhonnut sitä että naiset tunkee miesten vessoihin ilman mitään ongelmia. Todella ärsyttävää.

Tosin, olen kyllä itsekin joskus mennyt baarissa naisten vessaan, ja meinannut tulla heitetyksi ulos. :D Tosin en olisi halunnut sinne vaan yks samassa porukassa oleva akka halusi minut sinne "henkivartijaksi", ei hajuakaan miksi. Normaalistihan naiset ottavat toisen naisen mukaan siinä tarkoituksessa. Mut joo, en enää ikinä mene baarissa lähellekään naisten vessaa, ihan vaan varmuuden vuoksi. Nehän juoruilee siellä miehistä kuitenkin. :blackeye

Orgasmienkeli unohti muuten tuosta sen tärkeimmän epätasa-arvotekijän eli asepalveluksen. Miesten pitää käydä, naisten ei minkäänlaista. Tätä puolustellaan sillä että naiset synnyttää mut ei; ei kenenkään naisen pakko ole lapsia hankkia. Eikä jotkut voikaan hankkia terveydellisistä syistä vaikka haluaisivatkin. Tämä on mun mielestä iso epäkohta, vaikka minut onkin terveydellisistä syistä vapautettu palveluksesta.
Edit: Se on gynekologi. Miehillä on sitten urologi vastaava lääkäri, jotka on valitettavasti miehiä. Kokemusta on. :?
Totuus on tuolla ulkona.

Avatar
FankiKitsune
Big Brother
Viestit: 6042
Liittynyt: 27 Marras 2010 16:04

Re: Asioita joita en voi ymmärtää

Viesti Kirjoittaja FankiKitsune » 19 Joulu 2013 22:42

^ Naispuoleinen ystäväni sanoi, ettei menisi inttiin vaikka olisi pakko. Hänen mielestään naisille voisi kehittää Lotta Svärd -tyyppisen sen intin tilalle (mikä tämäkin on parempi kuin se, että pääsevät ilman mitään), jos ei inttiin tahdo.
Tirkka kirjoitti:
Edit: Se on gynekologi. Miehillä on sitten urologi vastaava lääkäri, jotka on valitettavasti miehiä. Kokemusta on. :?
On niitä urologejakin naisia.
That damn fox!

Kuva

Avatar
knocker
Jumalan ruoska
Viestit: 15204
Liittynyt: 12 Loka 2009 16:27
Paikkakunta: Espoo

Re: Asioita joita en voi ymmärtää

Viesti Kirjoittaja knocker » 19 Joulu 2013 22:43

orgasmienkeli kirjoitti: Sekin on (ihan ymmärrettävää kyllä) puhututtanut naisia jos gynegologi (kirjotetaanko se noin?) tai kätilö on mies, mutta kyllähän miehetkin joutuu vehkeitään esittelemään myös naislääkäreille ja -hoitajille.
Jostain syystä mun on helpompi mennä miespuolisen gynekologin "juttusille". Kätilöistä en edes tiiä, onko niissä miehiä. [smilie=a_cool.gif]
Edit: Lisätään sen verran, että käynti on aina täyttä kärsimystä ja tuskaa joka tapauksessa, kun ronkitaan.
a walking disaster

Avatar
Tirkka
Isoveli
Viestit: 8346
Liittynyt: 13 Elo 2006 21:47
Paikkakunta: Uleåborg

Re: Asioita joita en voi ymmärtää

Viesti Kirjoittaja Tirkka » 19 Joulu 2013 23:08

Jonksu kirjoitti:^ Naispuoleinen ystäväni sanoi, ettei menisi inttiin vaikka olisi pakko. Hänen mielestään naisille voisi kehittää Lotta Svärd -tyyppisen sen intin tilalle (mikä tämäkin on parempi kuin se, että pääsevät ilman mitään), jos ei inttiin tahdo.
Mun pointti olikin että sen ei pitäisi olla pakollista miehille eikä naisille. Ainakaan koko ikäluokalle. Jos ei ammattiarmeijaan riitä varaa niin sitten pitäisi olla jonkinlainen arvontasysteemi jossa tietty määrä naisia ja miehiä molempia laitettaisiin armeijaan. Halukkuudesta ja hyvästäkkunnosta voisi napsahtaa suurempi todennäköisyys tulla nakitetuksi, mut jotain tuommoista vois olla.

Tai sitten jos olisi pakollinen molemmille sukupuolille niin naisillekin olisi toki se sivari jossa voisi olla vaihtoehtona vaikka joku Lotta-tyylinenkin homma. Onhan näitä aseettomia armeijapalveluksia miehillekin olemassa jo nyt.
Jonksu kirjoitti:
Tirkka kirjoitti:
Edit: Se on gynekologi. Miehillä on sitten urologi vastaava lääkäri, jotka on valitettavasti miehiä. Kokemusta on. :?
On niitä urologejakin naisia.
Oulussa ei ainakaan kuulemma ole. Epistä. :scry:

On meinaan todella kiusallista heterona joutua tilanteeseen jossa joku äijä tutkii "sua" alapäästä. Hyhhyh. :D
Totuus on tuolla ulkona.

Punde
Jumalan ruoska
Viestit: 15012
Liittynyt: 24 Tammi 2005 17:39
Paikkakunta: Chernarus

Re: Asioita joita en voi ymmärtää

Viesti Kirjoittaja Punde » 20 Joulu 2013 00:22

Tirkka kirjoitti:On meinaan todella kiusallista heterona joutua tilanteeseen jossa joku äijä tutkii "sua" alapäästä. Hyhhyh. :D
Yritin, mutta tää on kyllä asia jota en voi ymmärtää.

Avatar
Ancalagon
Isoveli
Viestit: 1607
Liittynyt: 25 Elo 2009 13:08

Re: Asioita joita en voi ymmärtää

Viesti Kirjoittaja Ancalagon » 20 Joulu 2013 09:03

Tirkka kirjoitti:On meinaan todella kiusallista heterona joutua tilanteeseen jossa joku äijä tutkii "sua" alapäästä. Hyhhyh. :D
Se on todella kiusallista, mutta voin vakuuttaa, ettei se ole yhtään vähemmän kiusallista, kun se toinen on vastakkaista sukupuolta (ainakaan naisen ja heteron näkökulmasta).
You know nothing.

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Muu keskustelu”