Keskustelupalstan vaikutus mielipiteeseen

Yleistä keskustelua Suomen Big Brotherista.
nettikatsomo
Vaihtoasukas
Viestit: 308
Liittynyt: 08 Elo 2006 21:35

Re: Keskustelupalstan vaikutus mielipiteeseen

Viesti Kirjoittaja nettikatsomo » 01 Elo 2012 12:48

Vaikuttaa ehkä liikaakin. Valitettavasti liian moni keskustelupaikka tuntuu siltä että ne ovat joitan avohoitolaitoksen painekattilaosastoa. Kirjoitusta vain mitä sylki tuo suuhun. Kaikki rationaalinen on kielletty. Siksi taidan elää BB:n suhteen omassa tyhjiössäni. Valitettavan usein tuntuu että omat kommentit ovat liian kaukana keskustelualueen intresseistä. Tämä lienee edes sielläpäin verrattuna muihin,

Avatar
Mour
Isoveli
Viestit: 1892
Liittynyt: 23 Loka 2008 09:37
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: Keskustelupalstan vaikutus mielipiteeseen

Viesti Kirjoittaja Mour » 02 Elo 2012 18:47

Parhaimmillaan hyvät keskustelut/keskustelijat tuovat vain lisää perspektiiviä ja saavat tarkastelemaan jotain asiaa sellaisesta vinkkelistä, mitä ei ole itse huomannutkaan. Viime kaudella tällä nimenomaisella keskustelupalstalla oli suuriakin vaikutuksia lopullisten mielipiteiden muodostamiseen, koska en omistanut 24/7, tein paljon johtopäätöksiä ahkerien raportoijien ansiosta. [smilie=a_tongue.gif]

Yksinkertaisimmillaan toki niin, että jos joku on mielestäni kiva tyyppi, niin sitähän se on vaikka joku muu/suurin osa haukkuisi lyttyyn.
Älä hättäile, istu mättäälle, keitämmä kahvit, kyllä se pipo löytyy.

Avatar
rubyblue
Isoveli
Viestit: 6938
Liittynyt: 01 Syys 2011 09:48

Re: Keskustelupalstan vaikutus mielipiteeseen

Viesti Kirjoittaja rubyblue » 02 Elo 2012 19:04

Mulla toimii vaikutus ehkä siten, että jos jotain tyyppiä hehkutetaan ja fanitetaan kovasti alan ärsyyntyä ko. asukkaaseen ja huomata tässä enemmän vikoja. Toisaalta taas, jos jotakuta asukasta lytätään jatkuvasti jopa ilman suurempia syitä niin sympatiat saattavat mennä tämän asukkaan puolelle.

Noin muuten ei kyllä keskustelupalstalla ole suurta vaikutusta mielipiteeseen. Toki juuri tuo Mourin mainitsema asia, että saattaa nähdä asukkaasta keskustelun kautta uusia puolia, joita ei muuten ole nähnyt.
Jokaiselle jotain on ei mitään kellekään.

Avatar
BuZu
Taivaan iskä
Viestit: 4445
Liittynyt: 08 Elo 2007 18:15
Paikkakunta: Jyväskylä/Pielavesi
Viesti:

Re: Keskustelupalstan vaikutus mielipiteeseen

Viesti Kirjoittaja BuZu » 31 Elo 2012 20:54

En tiedä lasketaanko tämä mielipiteeseen vaikuttamiseen, mutta itselleni tärkein asia palstassa on liveketju, josta voin käydä katsomassa, tapahtuiko talossa jotain merkittävää, kun olin nukkumassa tai muuten pois tv:n/netin äärestä.
Jos jotain tapahtui, niin katson boksin nauhoitukselta/ajansiirrolta ko. jutun jälkeenpäin.
:Love: Merve, Mia, Heidi
:tu Ruzbah
:twisted: Daiju

FOR3L
Julkkisasukas
Viestit: 477
Liittynyt: 03 Syys 2011 03:04

Re: Keskustelupalstan vaikutus mielipiteeseen

Viesti Kirjoittaja FOR3L » 02 Syys 2012 01:32

Täällä kyllä huomaa että vaikuttaa paljonkin ja monien mielipiteisiin.Yks hauska oli kun lueskelin "paras BB kausi" ketjua.Aluksi oli hehkutusta kuinka 5 kausi oli paras ja moni komppaili.Sit joku sano että ehdottomasti toinen kausi ja sen jälkeen viesteissä hehkuteltiinki kakkoskautta.

mokhashin
Toukka
Viestit: 13
Liittynyt: 28 Elo 2012 03:40

Re: Keskustelupalstan vaikutus mielipiteeseen

Viesti Kirjoittaja mokhashin » 02 Syys 2012 13:06

Tama on mulle eka palstailu kausi, mutta BB:ta olen seuraillut palstoilla jo ekasta kaudesta asti. Ekan kauden jalkeen ne kaikki aika llioitellut keskustelut eri palstoilla oli pikkuinen halytysmerkki mulle, sen jalkeen hankin 24/7, ja olen pyrkinyt muodostamaan omat mielipiteeni asukeista.

Avatar
Marianne
Pähkinäpörriäinen
Viestit: 1581
Liittynyt: 08 Elo 2006 23:28

Re: Keskustelupalstan vaikutus mielipiteeseen

Viesti Kirjoittaja Marianne » 02 Syys 2012 16:08

Kyllä kai se vaikuttaa jonkin verran siihen mitä mieltä olen asukkien luonteista. En katso 24/7 ja koosteitakin pätkittäin, niin ei itselle ehkä muodustu täysin selvää kuvaa tyyppien luonteista. Mutta yleensä on kyllä joku muukin juttu joka vaikuttaa siihen kenestä pidän ja kenestä en ja siihen ei muiden mielipiteet vaikuta. Esim. en voi sietää sovinistisikoja ja pissiksiä ja tykkään erikoisista, massasta poikkeavista tyypeistä.
QL 2014: kakkonen on ykkönen.

Avatar
Hitsi
Nimetty
Viestit: 16
Liittynyt: 03 Syys 2013 07:16

Re: Keskustelupalstan vaikutus mielipiteeseen

Viesti Kirjoittaja Hitsi » 07 Syys 2013 06:15

Olen katsonut kaudesta 2006 BB.tä ja lukenut palstoja. Muistan Miradissaajat ja Andreas ketjut, Mantat ymm.
En usko kirjottelun vaikuttaneen suosikkieni valitsemiseen, mutta ehkä noiden "tapettien" ja muiden seuraamiseeni on vaikuttanut. Tosin niin että myötätunto usein menee sen puolelle ketä ketjuissa haukutaan, tai katson tarkemmin käyttäytymistä.
Olen huomannut että usein ketjuissa on kerrottu esim. tapahtumia hyvinkin puolueellisesti jos kirjottajan suosikki on ollut osallisena.

Itse seuraan 24/7 ja palstat sekä koosteet ja netin Bb uutiset.

Avatar
Benjamin
Jumalan ruoska
Viestit: 7551
Liittynyt: 16 Elo 2011 03:21
Paikkakunta: Helsinki

Re: Keskustelupalstan vaikutus mielipiteeseen

Viesti Kirjoittaja Benjamin » 19 Syys 2013 12:30

Ei muiden mielipiteet vaikuta omiini, mutta tietysti ne auttavat muodostamaan sitä kokonaiskuvaa. Koosteista ei saa aina kovin hyvää kuvaa, joten ainakin live-ketjua pitää lukea. Ja tietysti jotkut jutut menevät täysin ohi, joten kyllä muiden kommentit siinä vaiheessa auttavat hahmottamaan mitä tapahtuu!

Joskus tämä toimii myös toisin päin! Jos joku asukas saa mielestäni kohtuutonta paskaa niskaansa netissä käytökseensä nähden (esimerkiksi Susanna Indren) niin helpommin alan sympata tällaista asukasta.
Ja jos joku vaikuttaa kovin yliarvostetulta (Hena, Tatu yms) niin alan pitää näitä asukkaita vielä ärsyttävämpinä. :D

אח גדול
Sala-asukas
Viestit: 396
Liittynyt: 04 Syys 2013 17:06

Re: Keskustelupalstan vaikutus mielipiteeseen

Viesti Kirjoittaja אח גדול » 03 Loka 2013 18:38

Varsinkin liveraportointi on aina haastavaa vaikka olisi miten objektiivinen. Puheensorina on monesti sitä luokkaa, että vaikka olisi miten supernopea, niin yksinkertaisesti ei vaan ehdi/katsojan oma elämä tuo tähän rajoitteensa.

Kaikkea ei ehdi raportoida ja mielenkiintoiset pikku nyanssit äänensävyssä ja ilmeissä jää kertomatta. Myös positiiviset asiat "inhokista" jää helpommin näköjään monelta kertomatta. Oikean tunnelman aistiminen on vaikeaa esim. jos joku vaikka seläntakana puhuu ns. paskaa jostain asukkaasta. "V***u toi on niljake" kommentti ei ole aina sitä miltä kirjoituksen perusteella näyttää.

Jonkun asukkaan fanittaminen tai dissaus sotkee kuvioita myös. Jännä miten [smilie=a_doh.gif] :love61: [smilie=thefinger.gif] jne. vaikuttavat aina tavalla tai toisella alitajuisesti vaikka ei sitä itselleen myöntäisikään.

Avatar
Käpsytin
Ninja
Viestit: 3067
Liittynyt: 30 Loka 2009 12:45

Re: Keskustelupalstan vaikutus mielipiteeseen

Viesti Kirjoittaja Käpsytin » 03 Loka 2013 22:17

Ei vaikuta kuin korkeintaan vahvistaa vain omaa mielipidettä.

Tosin tätä on seurannut jo niin monta kautta että tietää vähän miten tämä menee, myös tällä palstalla. Alkukaudesta palsta on hyvinkin neutraali ja kaikki mielipiteet tulee hyvin esille mutta mitä pidemmälle kausi etenee ja lähestyy loppuvaiheita niin sitä enemmän tulee yritystä vaikuttaa muiden mielipiteeseen, samoin asukasketjut menee yleensä loppua kohti juupas eipäs väittelyksi joka ei yleensä johda mihinkään. Tämä kausi on sinällään ollut helppo koska tämä on niin lyhyt että kukaan ei oikein ole kerinnyt nousta miksikään varsinaiseksi inhokiksi. Suosikin rinnalla on myös ollut lähes yhtä vahva kakkossuosikki. Kun kukaan ei hirveästi ärsytä niin on aika helppo katsella, kun sattuu kiinnostamaan tai kerkeämään katsomaan.
:Love: Kätlin & Johanna :Love:
- Ou mai kaat, 110% suloisen herttaista ihanuutta -

Avatar
Tirkka
Isoveli
Viestit: 8346
Liittynyt: 13 Elo 2006 21:47
Paikkakunta: Uleåborg

Re: Keskustelupalstan vaikutus mielipiteeseen

Viesti Kirjoittaja Tirkka » 04 Loka 2013 14:00

Vaikuttaa siten että ÄIÄ-käyttäjien ÄIÄ-suosikeista tulee lähes automaattisesti superinhokkeja fanitus-yliannostuksen seurauksena. Joskus (Kätlin, Kadi) naistenkin kohdalla käy samoin samankaltaisesta syystä mutta harvemmin.
Totuus on tuolla ulkona.

osapäivätollo
Häädetty
Viestit: 20
Liittynyt: 21 Loka 2012 15:24

Re: Keskustelupalstan vaikutus mielipiteeseen

Viesti Kirjoittaja osapäivätollo » 05 Loka 2013 18:46

Palsta vaikuttaa todella paljon mielipiteeseen, koska en ole koskaan hankkinut 24/7:aa, vaan luen tapahtumat liveketjusta.

Tänä vuonna varsinkin palsta on vaikuttanut, koska pariin viikkoon en ole kovin montaa koostettakaan katsonut. On jotenkin niin tylsä kausi.
vaikka rima on jo maassa, sen voi vielä alittaa

Foliohatustani en luovu.

Avatar
FankiKitsune
Big Brother
Viestit: 6042
Liittynyt: 27 Marras 2010 16:04

Re: Keskustelupalstan vaikutus mielipiteeseen

Viesti Kirjoittaja FankiKitsune » 05 Loka 2013 19:00

En anna vaikuttaa millään tavalla. Mulla on omat mielipiteeni ja siihen ei mikään keskustelupalsta vaikuta. Tietysti joitain asioita tulee kurkattua täältä, jos on itseltä mennyt ohi, mut siinäkin tapauksessa lähen ite tutkimaan ja miettimään et onkohan sittenkään noin.
That damn fox!

Kuva

Avatar
bbblaza-fani
Käsikirjoittaja
Viestit: 985
Liittynyt: 01 Loka 2006 23:50

Re: Keskustelupalstan vaikutus mielipiteeseen

Viesti Kirjoittaja bbblaza-fani » 15 Loka 2013 19:12

Korvapuikko saattaa myös painaa vaikkua vain entistä syvemmälle.
http://fi.wikipedia.org/wiki/Vaikku
Otsikko painii samassa painosarjassa joulupukin ja vapaan tahdon kanssa.
Henkilökohtainen tonttulandia muusta maailmasta täysin irrallisena loogisesti mahdotonta ja riippuvainen havaitsemisestaan. Havainnot ovat hahmotettavia suhteita ja havaitsematonta ei havaita. Kaikki havaittu hahmottuu suhteina kaikkeen havaittuun. Toisille Jeesus tulee, toisille ei.

Avatar
Hensley
Julkkisasukas
Viestit: 461
Liittynyt: 08 Maalis 2012 18:08

Re: Keskustelupalstan vaikutus mielipiteeseen

Viesti Kirjoittaja Hensley » 12 Marras 2013 23:10

Olikos tämä jo täällä jossain?

http://keskustelut.sub.fi/forum/julkkis ... taan-18-11

Eli Subin BB-keskustelupalsta suljetaan ja palstan vakiovajakkien sössötykset ei ainakaan vaikuta kohta yhtään kenenkään mielipiteeseen. Tasohan oli kyseisellä palstalla niin alhaalla että ei varsinaisesti tule ikävä, mutta onko tässä nyt Suomen BB:n lopun merkkejä vähän ilmassa?
Joni Teasta: Miten tuollainen ihminen voi edes olla olemassa?

"Tähän mennessä BB-tuottaja on ollut tyytyväinen kymmenenteen BB-kauteen. - Mä olen todella todella tyytyväinen."

Avatar
Risto
Isoveli
Viestit: 6644
Liittynyt: 10 Loka 2010 16:08
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Keskustelupalstan vaikutus mielipiteeseen

Viesti Kirjoittaja Risto » 12 Marras 2013 23:37

^En koskaan tuolla Subin BB-keskusteluissa käynyt, mutta kuulemani mukaan siellä oli aika villi meno. Jopa astetta villimpi meininki kuin täällä BB-kauden aikana. Eli en jää kaipaamaan.

BBPlaza 4ever! :Love:

Avatar
Benjamin
Jumalan ruoska
Viestit: 7551
Liittynyt: 16 Elo 2011 03:21
Paikkakunta: Helsinki

Re: Keskustelupalstan vaikutus mielipiteeseen

Viesti Kirjoittaja Benjamin » 14 Marras 2013 13:36

Juu, ei kyllä ikävä tule tuota BB-keskustelua enkä sitä ole koskaan erityisemmin seuraillutkaan.

Luulen kyllä että tämä tarkoittaa SBB:n (ainakin väliaikaista) loppua. Tuskin ainakaan keväällä aletaan rekrytoimaan uusia asukkaita, eikä varmaan ensi syksynäkään. Eikä ehkä sitäkään seuraavana vuonna. Ehkä ei koskaan enää!

Avatar
Evalds
Jumalan ruoska
Viestit: 9418
Liittynyt: 02 Syys 2008 22:35

Re: Keskustelupalstan vaikutus mielipiteeseen

Viesti Kirjoittaja Evalds » 16 Marras 2013 12:03

Hensley kirjoitti:Olikos tämä jo täällä jossain?

http://keskustelut.sub.fi/forum/julkkis ... taan-18-11

Eli Subin BB-keskustelupalsta suljetaan ja palstan vakiovajakkien sössötykset ei ainakaan vaikuta kohta yhtään kenenkään mielipiteeseen. Tasohan oli kyseisellä palstalla niin alhaalla että ei varsinaisesti tule ikävä, mutta onko tässä nyt Suomen BB:n lopun merkkejä vähän ilmassa?
Mene ja tiedä, tuo liitty enemmän Maikkarin uudistukseen jossa kommentit sun muut ohjelmista siirtyvät "sosialistiseen" mediaan (sylkee). Palsta oli levoton ja täynnä off-topikkeja ja sun muuta roskaa.

Mutta, mutta....kuten jo BB-NikoS sanoi kuluvalla kaudella ja viime kaudella joku tuotannon heppu, niin BB on elinkaarensa loppupuolella.

Nikohan sanoi että Endemolilla on kait 1-2 kauden soppari vielä, eli ainakin yksi kausi tulossa?

Paljon kertoo miten homma etenee kun ensi kauden asukkaat ja muut selviää, jos mennään samalla kaavalla niin se on mielestäni lopun alkua.

Avatar
Wendla
BB-talon päällikkö
Viestit: 1973
Liittynyt: 16 Syys 2019 08:32

Re: Keskustelupalstan vaikutus mielipiteeseen

Viesti Kirjoittaja Wendla » 06 Tammi 2020 14:40

En koe, että keskustelupalstat vaikuttaisivat erityisen paljoa mielipiteisiini jotain asukasta kohtaan. Toki joskus olen miettinyt, että onko minulla ehkä jonkinasteista tiedostamatonta (okei, osin kyllä tietoistakin) tarvetta ikään kuin asettua asukkaan puolelle, jos hän saa mielestäni kohtuuttoman paljon lokaa niskaansa. Toisaalta en ole muutenkaan erityisen suuri mustavalkoisen ajattelun fani. Eli jos havaitsen, että jossain koko ajan ylistetään jotain heppua kuin jotain jumalaa, tai vaihtoehtoisesti leimataan joku täydeksi paskakasaksi, niin silloin erityisesti alan kyseenalaistaa aika paljon kyseisen keskustelupalstan juttuja.

Voi apua. BB ei ole edes menossa, mutta silti minä näitä mietin. Pahoja vierotusoireita.

Avatar
Mingviini
Tuottaja
Viestit: 1116
Liittynyt: 05 Syys 2019 05:04

Re: Keskustelupalstan vaikutus mielipiteeseen

Viesti Kirjoittaja Mingviini » 07 Tammi 2020 10:49

Mä olen aiemmilla kausilla huomannut, että Plazan mielipiteet vaikuttivat muhun välillä ikään kuin jyrkentävästi. Joillakin kausilla oli 24/7, joillakin menin koosteiden varassa, mutta enemmän tai vähemmän säännöllisesti kävin tosiaan täällä lukemassa lähinnä liverapoja ja asukkaiden omia topiceja. Jos täällä joku oli suosikki, yritin katsoessani luonnollisesti etsiä hänestä niitä hyviä piirteitä, joista muut niin pitävät. Jos joku oli inhokki, seurasin vastaavasti tyypin edesottamuksia ja mietin, miksi. Tuota harrastaessa on ilmiselvästi mahdollista, että jos ei nyt oma suosikki tai inhokki sentään muotoudu Plazan keskustelujen perusteella, niin kyllä ne ainakin syöttiä antavat.

Nyt tällä uusimmalla kaudella päädyin katsomaan 24/7 niin tiiviisti, että en koe keskustelupalstan tai esim. Twitterin vaikuttaneen mielipiteisiini. Tämän palstan hyvistä keskusteluista sain toki välillä lisätietoa oman mielipiteeni muodostamiseen, jos ja kun en ollut jotain tilannetta nähnyt, joku lausahdus jäi kuulematta tms. Hyvä niin.
:thumbsup

Avatar
kotikissa
VIP-vieras
Viestit: 870
Liittynyt: 01 Syys 2011 21:12
Paikkakunta: Turku

Re: Keskustelupalstan vaikutus mielipiteeseen

Viesti Kirjoittaja kotikissa » 21 Heinä 2020 22:06

Kyl munstki tuntuu, et se, että en hommaa 24/7:aa tekee sen, että olen vähän jälkijunassa talon tapahtumien suhteen. Ja siksi kommenttinikin tulevat vähän perässä. Ja kun luen aktiivisesti 24/7 käyttäjien raportointeja niin niistä saa usein eri kuvan asukkaista ja talon tapahtumista kuin koosteessa riippuen siitä mitä halutaan koosteessa painottaa. Mutta siis tottakai miellän, että kyseessä ovat tavalliset ihmiset epätavallisessa tilanteessa. 24/7:aa en hommaa taloudellisista syistä ja siitä syystä, että haluan säilyttää vuorokausirytmini ja saada arjen askareet ja menemiset hoidettua kunnolla.
Kausi&lempparit
1.Terhi, 2. Mira, 3. Kadi, 4. Andreas & Tero, 5. Esa A., 6. Nino ja Niko N., 7. Suvi & Sebastian, 8. Iida, 9. Niko S., 10.Andte, 11. Kimmo, 12.Paula & Minna, 13. Rosa, Nina ja Markku, 14. Ville ja Laura R.

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleistä keskustelua”