Mikä sai alunperin kiinnostumaan BB:stä?

Yleistä keskustelua Suomen Big Brotherista.
Avatar
Jonni
Television orja
Viestit: 797
Liittynyt: 25 Syys 2011 16:51

Re: Mikä sai alunperin kiinnostumaan BB:stä?

Viesti Kirjoittaja Jonni » 28 Syys 2013 17:40

Suomalaisten nuorten käyttäytyminen suljetussa tilassa.Uusi mielenkiintoinen formaatti.Sittemmin myös vanhempia tuli mukaan.Ryhmäytyminen .Sitten siihen jäikin koukkuun niin ,että kaikki BB:t on tullut oltua mukana. :icool:
"Me Jääkärit uskomme yhä !"
Alias Kosinta 2005 -2013 .

Avatar
scorchio
Käsikirjoittaja
Viestit: 954
Liittynyt: 31 Elo 2009 00:36
Paikkakunta: Helsinki

Re: Mikä sai alunperin kiinnostumaan BB:stä?

Viesti Kirjoittaja scorchio » 28 Syys 2013 18:55

Lontoossa asuin ja jäin koukkuun britti-BB:en heti alkumetreillä.

1) Ryhmäkäyttäytyminen on se mun juttu. Kuka asukeista hakee tukea tai turvaa mitä ihmeellisimmillä tavoilla ja mitä epätödennäköisimmiltä kanssa-asukeilta, kuka pärjäilee enämpi omillaan (todella harvinaista btw). Ihminen on sosiaalinen elukka.

2) Paineensietokyky: minkälaisen luonteen omaavat asukit osoittautuvat kullakin kaudella kestävimmiksi ja sopeutuvaisimmiksi, ketkä ehdottomimmiksi ja epäsoveliaimmiksi.

Avatar
DosterMan
Big Brother
Viestit: 5562
Liittynyt: 23 Syys 2008 16:51
Paikkakunta: Elderlings

Re: Mikä sai alunperin kiinnostumaan BB:stä?

Viesti Kirjoittaja DosterMan » 28 Syys 2013 20:41

En kyl muista yhtään. Ei kiinnostanut yhtään britti beebeet eikä suomen eka kausi. Paitsi kahden kaverin kimppakämpän vessan seinästä luin Pertun lohkaisut julisteen muodossa. Jotenkin mä vaan aloin katsomaan kakkoskautta.
aadeehoovee: 17p DosterMan – Uskon palkinto. Valo pimeydessä kun kaikki tuntui jo menetetyltä.

Avatar
Zygerö
Tohtori
Viestit: 8329
Liittynyt: 15 Syys 2009 15:22

Re: Re:

Viesti Kirjoittaja Zygerö » 28 Syys 2013 20:52

Punde kirjoitti:
Spencer kirjoitti:Brittien BB2 sai minut kiinnostumaan BB:stä silloin kun se joskus TV:stä tuli ja melkein heti jäin koukkuun. Sen jälkeen sitten on tullutkin seurattua eri maiden Big Brothereita aivan helvetisti... :D
Sama.
Muuten sama, mutta en mä nyt aivan helvetisti ole eri maiden Big Brothereita seurannut. Jonkun verran kyllä. En muista tarkkaan, miksi aloin sitä brittien kakkoskautta seuraamaan, kun Subtv sen aikanaan näytti, mutta sen jälkeen olen kattonut enemmän tai vähemmän.
"You mustn't fight the elephant. You mustn't fight anybody. War is a very silly way to behave you know." -Dr. Snuggles

KariTa
Big Brother
Viestit: 5248
Liittynyt: 17 Syys 2010 23:26
Paikkakunta: Kainuu

Re: Mikä sai alunperin kiinnostumaan BB:stä?

Viesti Kirjoittaja KariTa » 28 Syys 2013 22:07

Ensimmäinen kausi mitä rupesin seuraamaan oli suomen neljäs kausi ja silloinkin vain satunnaisesti koosteita. Viidennellä kaudella koukutuin tosissaan etenkin Ninon takia ja 24/7 kesken kauden oli pakkohankinta.
Ulkomaiset BB't ei kyllä kiinnosta edelleenkään tippaakaan, paitsi jos Ruotsissa tulisi uusi kausi, mikä ei vaikuta todennäköiseltä.

gauchito
Voittaja
Viestit: 744
Liittynyt: 26 Tammi 2010 10:47

Re: Mikä sai alunperin kiinnostumaan BB:stä?

Viesti Kirjoittaja gauchito » 28 Syys 2013 22:24

En muista mitään yhtä syytä mikä olisi saanut kiinnostumaan. Avasin vaan telkkarin joskus syyskuun alussa 2005 ja siellä oli big brother, jota jäin katsomaan. Oisko ollut joku päivä 4 tai 5, olen siis missannut Suomen bb:stä pari päivää 9 vuoden aikana (plus että viime kausilla olen jättänyt tietosesti katsomatta viikkojakin, mutta seurannut kuitenkin otsikoita jne.)

Ajattelin muistaakseni, että tää on joku uus nykyaikanen mediajuttu, jota pitää seurata jotta olis ajan hermolla. :P
Sitä ennen olin nähnyt bb:n nimen ohjelmatiedoissa kun brittiversiota esitettiin Suomessa, mutta en ollut katsonut. MoonTV:n Autiosaari-ohjelmankin muistan, jossa oli vähän sama idea. Ylen Aikapommi-ohjelmaa en tunnusta muistavani.

Avatar
Tirkka
Isoveli
Viestit: 8346
Liittynyt: 13 Elo 2006 21:47
Paikkakunta: Uleåborg

Re: Mikä sai alunperin kiinnostumaan BB:stä?

Viesti Kirjoittaja Tirkka » 29 Syys 2013 00:00

gauchito kirjoitti:MoonTV:n Autiosaari-ohjelmankin muistan, jossa oli vähän sama idea.
Mikäs tää tämmönen on ollut? En ole ikinä ennen nähnyt/kuullut kenenkään mainitsevan tuommosta ohjelmaa. :o
Totuus on tuolla ulkona.

Avatar
ElMoronico
Pääohjaaja
Viestit: 2251
Liittynyt: 28 Elo 2008 22:14
Paikkakunta: Sweet Home Alabama

Re: Mikä sai alunperin kiinnostumaan BB:stä?

Viesti Kirjoittaja ElMoronico » 29 Syys 2013 00:05

^Näkyikö MoonTV muualla kuin HTV:n kaapelissa? En kyllä itsekään muista tuollaista ohjelmaa.

Vastaus alkuperäiseen kysymykseen on ne Subilla esitetyt Britti-BB:t,
On kyllä hyvä fiilis.

gauchito
Voittaja
Viestit: 744
Liittynyt: 26 Tammi 2010 10:47

Re: Mikä sai alunperin kiinnostumaan BB:stä?

Viesti Kirjoittaja gauchito » 29 Syys 2013 00:30

Vanha MoonTV on näköjään siivottu netistä pois kun ei googlellakaan löydy oikein mitään. Aikoinaan niillä oli aika paljonkin matskua netissä. Autiosaari oli idealtaan melkein täysin sama kuin bb, paitsi että ei ollut 24/7:aa eikä suoria lähetyksiä, ja ne oli siellä "talossa" (eli muistaakseni huoneessa jossain studion nurkassa) vaan viikon pari.

Siinä taisi olla joku lesbopari, jonka toinen osapuoli voitti. Muistan että ne puhui "punkassa lusimisesta" kun ne tarkotti että kuka nukkuu kenenkin vieressä. Sitä ilmausta käytettiin kanavalla paljon kyllä muutenkin.

Oon välillä ihmetellyt, miksei MoonTV:tä mainita bb-keskusteluissa useammin. Mun mielestä siinä oli paljon samaa ku bb:ssä sillon kun bb on ollu hyvä. Onko porukka niin jonnea ettei muista?

Avatar
Zygerö
Tohtori
Viestit: 8329
Liittynyt: 15 Syys 2009 15:22

Re: Mikä sai alunperin kiinnostumaan BB:stä?

Viesti Kirjoittaja Zygerö » 29 Syys 2013 01:03

^Hämärästi muistan jonkun tollasen, mutta en muistaakseni sitä kyllä juurikaan seurannut.
"You mustn't fight the elephant. You mustn't fight anybody. War is a very silly way to behave you know." -Dr. Snuggles

BrutalGentleman
Isoveli
Viestit: 5712
Liittynyt: 05 Marras 2009 05:26

Re: Mikä sai alunperin kiinnostumaan BB:stä?

Viesti Kirjoittaja BrutalGentleman » 29 Syys 2013 12:53

Mikä sai alun perin BB:stä kiinnostumaan:

- 24/7:ään puolivahingossa törmääminen eri muodoissaan ja sen havaitseminen aivan muuksi kuin mikä käsitys BB:stä oli uutisoinnin ja koosteiden perusteella tullut.

- Foorumien (etenkin tämän foorumin) 24/7-seurantaketjut.


Mikä ei saanut alun perin BB:stä kiinnostumaan:

Päivittäiset koosteet ("päälähetykset"). En ymmärrä näiden funktiota ollenkaan. Koosteet olivat itselleni monta vuotta BB:hen tutustumisen iso kynnys ja paha este, koska ne olivat niin sekavia, typeriä ja juonettomia, ilmeisesti idioottien koostamia ja idiooteille suunnattujakin. Pelkkää taustoittamatonta ADHD-sähköjänishyppelyä aiheesta toiseen, lyhytjänteistä pieruhuumoria ja katsojan vedätystä tapahtumilla, joista saa eri käsityksen kuin mitä todella tapahtui. Mielenkiintoisimpien tapahtumien ja syvällisempien keskustelujen järjestelmällistä pois jättämistä, epätasapuolista asukkaiden seurantaa. Sama pätee voittopuolisesti myös viralliseen ja loismedioiden BB-"uutisointiin". En olisi ikinä ryhtynyt katsomaan BB:tä missään muodossa, jos en olisi puolivahingossa tullut törmänneeksi 24/7:ään, 24/7:stä tehtyihin epävirallisiin pidempiin tallenteisiin ja foorumien 24/7-seurantaketjuihin.


Yhteenvetona:

Koosteet eivät ole BB. Se, mitä koosteissa ei näy (mutta 24/7:ssä ja sen seurantaketjuissa näkyy), on se BB.

Avatar
biggis
Risteilyisäntä/-emäntä
Viestit: 832
Liittynyt: 06 Syys 2008 18:46

Re: Mikä sai alunperin kiinnostumaan BB:stä?

Viesti Kirjoittaja biggis » 29 Syys 2013 14:02

^Edelliseen kirjoitukseen on helppo yhtyä. Omastakin mielestä ainoa tapa seurata BB:tä on 24/7. Koosteita en ole katsonut oikeastaan kuin pari kertaa ja niiden anti on lähinnä ollut luotaan työntävää. Just semmosta helppoa pieruhuumoria ja vääristelevääkin ja katsojia aliarvioivaa soopaa.

Itsekin innostuin, kun 2007 näkyi jollain kanavapaikalla ilmaisiksi 12/7 ja sitten kun siellä jatkuikin joku mielenkiintoinen keskustelu tai tilanne ikävästi sen aikarajan yli kun tuo 12/7 naksahti kiinni (menikö joskus klo 19 kiinni) niin sittenhän se 24/7 tuli ensimmäisen kerran ostettua ja sillä linjalla on pysytty.
Suosikit: 2007 Niko 2008 Anna 2009 Esa A 2010 Marika 2011 Sebastian 2012 Tomi 2013 Jori 2014 Anna
Katsoo vain 24/7

Avatar
Käpsytin
Ninja
Viestit: 3067
Liittynyt: 30 Loka 2009 12:45

Re: Mikä sai alunperin kiinnostumaan BB:stä?

Viesti Kirjoittaja Käpsytin » 02 Loka 2013 14:01

Aikoinaan kun joku kanava, oisko ollut Sub tv näytti Brittien BB:tä niin ihan mielenkiinnosta aloin katsomaan mikä ihmeen ohjelma tuo on ja sille tielle ollaan jääty. Kaikki Suomen BB:n kaudet on seurattu vähintään koosteiden muodossa sen lisäksi pari kautta Brittien BB:tä. Kokonaisuudessaan tämä ihmiskoe suljetussa ympäristössä vähillä virikkeillä on mielenkiintoinen, miten erilaiset asukkaat tulee keskenään toimeen, miten asukkaat ryhmäytyy tai vaikka jopa pariutuu (en tarkoita tässä seksiä). Ja tietenkin yleensä kausista löytyvät suosikkiasukkaat on tärkeitä mielenkiinnon ylläpitäjiä. Tähän soppaan kun vielä lisätään BB:n tarjoamat mahdolliset twistit, mielenkiintoiset tehtävät (liian harvoin Suomen BB:ssä). Kyllä tämä vain aina uudestaan tuntuu koukuttavan, vaikka aina sitä jaksaa toivoa parempia tehtäviä yms.

Alkuun menin pelkkien koosteiden varassa, nykyisin jo useamman kauden ajan 24/7 varassa. Parhaiten ja totuudenmukaisemmin asiat näkee 24/7 kautta.
:Love: Kätlin & Johanna :Love:
- Ou mai kaat, 110% suloisen herttaista ihanuutta -

Avatar
ramasee
Jumalan ruoska
Viestit: 8322
Liittynyt: 21 Marras 2010 21:42
Paikkakunta: Oulu

Re: Mikä sai alunperin kiinnostumaan BB:stä?

Viesti Kirjoittaja ramasee » 02 Loka 2013 14:06

Ite aloin kattomaan bb:tä vuonna 2006, kun mietin, että mikä ihme toi bb on, joka tulee joka ilta. (2005 jäi jotenkin ihan kokonaan huomiotta, toki näin telkkarissa mainoksia niistä häätöäänestyksistä, mutta siinä se sitten olikin) Sitten tuli muutama jakso katottua testi mielessä, mutta koukkuun jäin heti ja siitä asti on jokainen kausi tullu katottua, joko koosteiden muodossa tai 24/7:aa seuraten.
Laura vie, muut vikisee!

Avatar
unelma auvoinen
Jänis
Viestit: 1425
Liittynyt: 03 Syys 2011 12:01

Re: Mikä sai alunperin kiinnostumaan BB:stä?

Viesti Kirjoittaja unelma auvoinen » 02 Loka 2013 14:39

Mulle tehtiin 2004 uusi olkanivel.
Leikkauksen jälkeen oli lähes vankina kotona, koska asun niin syrjässä ettei ilman omaa autoa pääse mihinkään ja ajaa ei pystynyt.
Juttelin kavereilleni, että seinät kaatuu yms.
Joku silloin sanoi että osta netti-BB, siinä menee päivät kivasti.
Alussa olin ehdottoman varma, ettei tämä ole mun juttuni, mutta
olen kuitenkin katsonut sen jälkeen kaikki kaudet 24/7 käyttäen. [smilie=a_doh.gif]

Avatar
Sihi
Sala-asukas
Viestit: 10643
Liittynyt: 04 Helmi 2005 14:10
Paikkakunta: Helsinki

Re: Mikä sai alunperin kiinnostumaan BB:stä?

Viesti Kirjoittaja Sihi » 02 Loka 2013 14:59

Itselleni kävi myös niin, että kun Sub näytti silloin melkein 10 vuotta sitten BrittiBB kausia innostuin mielenkiintoisesta formaatista. Löysin tämän foorumin (siis sen vanhan version) ja aika pian minua pyydettiin foorumin valvojaksi.
Pahiten jäin koukkuun 2006-2008 kausiin. 24/7 minulla on ollut aina. Tämä vuosi oli ensimmäinen kun todella mietin tarkkaan viitsinkö palvelua hankkia, mutta menin sitten kuitenkin sen hommaamaan.
Jos formaatti loppuisi suomesta tämän kauden jälkeen niin toisaalta se olisi sääli, mutta toisaalta on jo monen vuoden aikana alkanut tuntumaan että homma alkaa olla elinkaarensa päässä. Ainakin nykyisen tuotannon kanssa.
"No v*ttu vedä ittes vaikka hirteen tuol v*tun PK-huoneessa, tee jotain v*ttu et sut muistetaan."
-Niko Saarinen-

Avatar
Risto
Isoveli
Viestit: 6644
Liittynyt: 10 Loka 2010 16:08
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Mikä sai alunperin kiinnostumaan BB:stä?

Viesti Kirjoittaja Risto » 02 Loka 2013 19:44

Sub esitti Britti-BB:tä ja koska olen synnynnäinen kyylä, niin innostuin siitä heti. Olin tosi nuori kun nuo BB:t alkoi näkymään, mutta jotenkin se vaan nappas. Sen jälkeen oli ihan itsestäänselvää että aion seurata Suomi-kaudetkin. Ensimmäinen ja toinen kausi oli mun mielestä todella loistavia, kolmaskin vielä ihan viihdyttävä. Sen jälkeen taso on laskenut tasaisesti ja tää nykyinen Julkkis-kausi tappoi mun mielenkiinnon täysin Suomen Big Brotheriin.

Noiden vanhojen britti-kausien lisäksi katsoin viime vuonna brittien julkkis-bb:tä siihen asti kunnes Heidi&Spencer-show alkoi käymään liian kuvottavaksi. Eli se jäi kesken, kuten jäi myös vuoden 2010 (tai -11?) Ruotsin BB. Tossa ruotsalaisessa versiossa oli muistaakseni ihan hyviä tyyppejä, mutta en lopulta jaksanut kuunnella sitä mongerrusta ja parin viikon jälkeen lopetun katsomisen.

Nyt olen sitten seurannut tuota Australian Big Brotheria ja se onkin palauttanut uskoni koko formaattiin. Luulen että jatkossa pysyttelen vain Aussien parissa jos ne niitä aikoo tulevaisuudessakin tehdä.

Sekavaa tekstiä, but that's how i roll.

Avatar
Tirkka
Isoveli
Viestit: 8346
Liittynyt: 13 Elo 2006 21:47
Paikkakunta: Uleåborg

Re: Mikä sai alunperin kiinnostumaan BB:stä?

Viesti Kirjoittaja Tirkka » 02 Loka 2013 20:05

Risto kirjoitti:katsoin viime vuonna brittien julkkis-bb:tä siihen asti kunnes Heidi&Spencer-show alkoi käymään liian kuvottavaksi.
Tänä vuonna.
Risto kirjoitti:Eli se jäi kesken, kuten jäi myös vuoden 2010 (tai -11?) Ruotsin BB. Tossa ruotsalaisessa versiossa oli muistaakseni ihan hyviä tyyppejä, mutta en lopulta jaksanut kuunnella sitä mongerrusta ja parin viikon jälkeen lopetun katsomisen.
2011 se pitää olla koska Ruotsin BB:tä tehtiin ne kaksi viimeisintä kautta vuosina 2011 ja 2012.
Totuus on tuolla ulkona.

Avatar
Risto
Isoveli
Viestit: 6644
Liittynyt: 10 Loka 2010 16:08
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Mikä sai alunperin kiinnostumaan BB:stä?

Viesti Kirjoittaja Risto » 02 Loka 2013 20:07

Tirkka kirjoitti:
Risto kirjoitti:katsoin viime vuonna brittien julkkis-bb:tä siihen asti kunnes Heidi&Spencer-show alkoi käymään liian kuvottavaksi.
Tänä vuonna.
Onks siellä sit tullu kaks julkkis-BB:tä tänä vuonna? No mut eniveis, mun ajantaju on mallia sekava.
2011 se pitää olla koska Ruotsin BB:tä tehtiin ne kaksi viimeisintä kautta vuosina 2011 ja 2012.
No sit se oli toi 2011. Kiitos selvennyksestä ja mukavaa syksyä!

Avatar
FankiKitsune
Big Brother
Viestit: 6042
Liittynyt: 27 Marras 2010 16:04

Re: Mikä sai alunperin kiinnostumaan BB:stä?

Viesti Kirjoittaja FankiKitsune » 02 Loka 2013 20:12

Risto kirjoitti:Onks siellä sit tullu kaks julkkis-BB:tä tänä vuonna? No mut eniveis, mun ajantaju on mallia sekava.
On tänä vuonna ja viime vuonnakin. Talvella tulee yks ja sit normi-kauden jälkeen parin päivän tauon jälkeen tulee heti seuraava julkkis-BB.
That damn fox!

Kuva

Avatar
Tirkka
Isoveli
Viestit: 8346
Liittynyt: 13 Elo 2006 21:47
Paikkakunta: Uleåborg

Re: Mikä sai alunperin kiinnostumaan BB:stä?

Viesti Kirjoittaja Tirkka » 02 Loka 2013 20:13

Risto kirjoitti:Onks siellä sit tullu kaks julkkis-BB:tä tänä vuonna?
On. Tammikuussa ja elo-syyskuussa.
Totuus on tuolla ulkona.

chamomile
Juontaja
Viestit: 1019
Liittynyt: 27 Elo 2012 17:42

Re: Mikä sai alunperin kiinnostumaan BB:stä?

Viesti Kirjoittaja chamomile » 12 Tammi 2014 19:42

Briteistähän se lähti. Muistaakseni vuonna 2001. Jäin heti koukkuun. Nautin hitosti, kun sai seurata ns. taviksia ja mm. niiden puhekieltä - ja myös ryhmän ihmissuhteet ja dynamiikka kiehtoivat. Voi niitä aikoja; se oli niin viatonta vielä.

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleistä keskustelua”