Keskustelua kännyköistä

Foorumilaisten sielunmaisema, huvit ja harrastukset, uutiset ja örveltäminen, mussutus ja mäkätys sekä kaikki muu taivaan ja maan väliltä!

Mitä puhelinmerkkiä käytät?

Nokia
36
44%
iPhone
11
13%
HTC
6
7%
Samsung
25
30%
LG
0
Ei ääniä
Sony Ericsson
1
1%
Muu
3
4%
 
Ääniä yhteensä: 82

Avatar
Zygerö
Tohtori
Viestit: 8329
Liittynyt: 15 Syys 2009 15:22

Re: Keskustelua kännyköistä

Viesti Kirjoittaja Zygerö » 11 Elo 2013 18:49

Marika1 kirjoitti:Vihdoin omistan älypuhelimen! :abow: Halvimman Lumian (520) ostin eilen 139 €:lla.
Kauheen paljon maksoit siitä. Senhän saa alle 130:n.

Oon iteki ajatellu ton ostamista, mutta akku siinä on tosiaan kuulemma huono, eikä oo salamaa tahi etukameramahdollisuutta, joten ehkä pitäydyn ainakin vielä vanhassa luurissani, kun se kuitenkin toimii. FM-radiokin tulee kai vasta seuraavan päivityksen yhteydessä.
"You mustn't fight the elephant. You mustn't fight anybody. War is a very silly way to behave you know." -Dr. Snuggles

Avatar
Risto
Isoveli
Viestit: 6644
Liittynyt: 10 Loka 2010 16:08
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Keskustelua kännyköistä

Viesti Kirjoittaja Risto » 11 Elo 2013 19:10

En muista olenko aiemmin kertonut, mutta mulla on Samsung Galaxy S. Se ensimmäinen joo, eikä mulla edes ole mitään nettiliittymää tässä. En tartte nettiä 24/7. Ainoo millon käytän kännykän nettiä on aamupaskasessioilla, siihen tarkotukseen se on ihan jees.

En mä edes tarvis "älypuhelinta", mutta sain ton halvalla ja on toi kamera ihan jees juttu. Aika paljon on tullut kuvailtua. Salama olis kyllä kiva, mutta sen takia en viitti uutta puhelinta ostaa. Muutenkin noi mun puhelimet ottaa aika herkästi damagea, niin ei jaksa oikein kovin kalliisiin panostaa.

Avatar
Mardis
Taivaan iskä
Viestit: 4442
Liittynyt: 02 Loka 2010 21:33

Re: Keskustelua kännyköistä

Viesti Kirjoittaja Mardis » 11 Elo 2013 19:42

Zygerö kirjoitti:
Marika1 kirjoitti:Vihdoin omistan älypuhelimen! :abow: Halvimman Lumian (520) ostin eilen 139 €:lla.
Kauheen paljon maksoit siitä. Senhän saa alle 130:n.
Niin saa, mutta oli Keskisellä kuitenkin n. 20 € tarjouksessa. #kaikkimullehetinyt
Risto kirjoitti:En mä edes tarvis "älypuhelinta"...
Mullahan jatkui puolen vuoden ilmainen netti toisella puoliskolla, ja tässä nyt mietin että mitäs sitten, tekeeks tällä netittömänä mitään, kun ilmainen sopimus lopulta loppuu.
Edit: Tämähän on historiallista nyt, kun voin kirjoittaa tänne tavallisesti kännykällä; ennen piti aina lyhennellä rajusti tai olla kirjottamatta kokonaan, koska vitun pieni, vammanen merkkirajoitus (98) tunki ittensä jostain syystä justiin viestien kirjotuskenttään. Joissain muissa kirjotuskentissä se saatto olla paljon suurempi täällä, erittäin kivaa oli varsinkin tämä.

Punde
Jumalan ruoska
Viestit: 15012
Liittynyt: 24 Tammi 2005 17:39
Paikkakunta: Chernarus

Re: Keskustelua kännyköistä

Viesti Kirjoittaja Punde » 11 Elo 2013 20:25

Marika1 kirjoitti:Tai salama kameraan ois ihan kiva, mutta enköhän pärjää ilmankin.
Itellä ton isoveli, 720, ja ainakin sen salama on lähinnä lähikuvia varten, Nokia lupaa max metrin kantaman salamalle, ja se pitää paikkansa. Canonin halpispokkarikameran salamaan verrattuna toi on lähinnä vitsi, mut se nyt on selvä, ku kännykkä ja led.

Ja se akkukesto siitä muutamien latauksien jälkeen paranee.

Avatar
Karhu
Ylläpitäjä
Viestit: 2633
Liittynyt: 18 Syys 2009 02:39
Paikkakunta: Oulu

Re: Keskustelua kännyköistä

Viesti Kirjoittaja Karhu » 11 Elo 2013 20:31

Mullon Galaxy S II, vuosi sitten ostin. Tämä on eka älykänny, sitä ennen oli lukuisia Noksun perusluureja. Se lopullinen sysäys ton hommaamiseen oli kun yks aamupäivä oli laajakaista poikki ja bisnekset kärsi niin aattelin että ei perkele, joku varasydeemi pitää aina olla. En mää niin hirveesti mallia enkä merkkiä valakannu, mutta kun toi sattu siinä just olemaan Gigantissa hyvällä tarjouksella niin ostelin pois kuleksimasta. Kyllähän sitä siinä pari päivää intopinkeenä räpläs ku uutta römpsää, mutta siihempä se sitten oikeestaan jäiki, mitä nyt nettiä, kuvia, videoita ja niitä muita tavallisia juttuja.

Punde
Jumalan ruoska
Viestit: 15012
Liittynyt: 24 Tammi 2005 17:39
Paikkakunta: Chernarus

Re: Keskustelua kännyköistä

Viesti Kirjoittaja Punde » 11 Elo 2013 21:04

Pistin muutaman 720:llä otetun kuvan albumiin, yritin ettiä onnistuneen esimerkin erilaisista olosuhteista. Eka olosuhde tietty lähikuva kaljatölkistä.

http://imgur.com/a/OYhNj#0 (kuvan oikeen yläkulman rattaasta saa täyden resoluution version)

Tästä taas saa jotain kuvaa 720p videon laadusta.



Ottaen huomioon et puhutaa edelleen kännykästä, ni laatu on enemmän ku riittävä.

Avatar
PIETRO
Kanavajohtaja
Viestit: 3925
Liittynyt: 05 Joulu 2008 15:20
Paikkakunta: Oulun seutu

Re: Keskustelua kännyköistä

Viesti Kirjoittaja PIETRO » 11 Elo 2013 22:47

^Olitpa mielenkiintoisesti toteuttanut tuon Joensuun ympäristöopin. Musiikki oli kuin piste I:n päälle, antoi tuolle taidepläjäykselle "siivet", 11 min hurahti äkkiä.
Niin ja kuvanlaatu oli hyvää.

Punde
Jumalan ruoska
Viestit: 15012
Liittynyt: 24 Tammi 2005 17:39
Paikkakunta: Chernarus

Re: Keskustelua kännyköistä

Viesti Kirjoittaja Punde » 12 Elo 2013 00:11

PIETRO kirjoitti:^Olitpa mielenkiintoisesti toteuttanut tuon Joensuun ympäristöopin.
Tein sen yhen retrogamerjannun ei-retropelikanavan (sil on useampia) videovastaukseks youtubeen. Jannu ajeli siinä pitkin englantilaisia maisemia, ni tein vähän samanlaisen ku tykkään vieläki leikkiä suht uudella luurilla, ja videoeditointi on aina kivaa.

edit: lisätäänpä vielä se että oon jo tienannu Scoopshot-appilla 8 euroa! Kohta oon rikas. Se löytynee varmaan kaikille älyluureille ku WP8:lleki löytyy..
edit2:
PIETRO kirjoitti:Niin ja kuvanlaatu oli hyvää.
Mainittakoon vielä et pakkasin ensin editointisoftalla 720p HD:hen suht korkealla bitratella (11min video ~500 megaa) ja tuubi tietty pakkaa sen sit taas uusiks ja aika raa'asti, et laatu ei oo tuubissa enää lähellekään samaa ku alkuperäsessä.

Avatar
Joanna
Reiska
Viestit: 1327
Liittynyt: 21 Syys 2008 17:45

Re: Keskustelua kännyköistä

Viesti Kirjoittaja Joanna » 19 Elo 2013 13:13

Mua vähän ällöttää. Musta on tulossa just semmonen kännykkä-jatkuvasti-esillä-tsekkaan-uutiset-minuutin-välein -tyyppi. Ostin jokunen viikko sitten Samsung Galaxy 3:n ja tykkään ihan hitosti. Jostain syystä oon tosi kiintynyt tohon Samsungiin ja varsinkaan iPhoneista en tykkää yhtään. Lumiasta ei oo kokemuksia...

Syksyllä kun alkaa taas luennoilla istuskelu ni täytyypä rueta tätäki plazaa testailemaan puhelimella.
Jos et halua itseäsi poljettavan,
nouse ylös lattialta.

Avatar
playtupus
Vaihtoasukas
Viestit: 314
Liittynyt: 21 Elo 2010 11:24
Paikkakunta: Hamina

Re: Keskustelua kännyköistä

Viesti Kirjoittaja playtupus » 03 Syys 2013 18:08

Täytyi käydä vaihtamassa ääni, kun olen jo toista vuotta käyttänyt Lumioita.
On olemassa kolmenlaisia matemaatikoita -niitä, jotka osaavat laskea ja niitä, jotka eivät. -Enrico Bombieri

Avatar
Scherzy
Kanavajohtaja
Viestit: 3821
Liittynyt: 15 Elo 2009 22:49

Re: Keskustelua kännyköistä

Viesti Kirjoittaja Scherzy » 18 Syys 2013 23:53

Mitä mieltä iPhonen omistajat on tosta iOS 7 päivityksestä? Tähän menee kyllä aikaa totutella, ainakin tällä hetkellä se vanha oli enemmän mun mieleen :).

Avatar
RedMal
Pihatonttu
Viestit: 1459
Liittynyt: 01 Marras 2006 15:27
Paikkakunta: Turku

Re: Keskustelua kännyköistä

Viesti Kirjoittaja RedMal » 19 Syys 2013 07:12

Parin älykännykän jälkeen tein paluun perusluureihin. Ei ollut yhtään mun juttu, kun en tarvitse puhelimeen kuin puhelut ja tekstiviestit.
2005 Lintsi 2006 Kale 2007 Niko 2008 Harri
2009 Tuija 2010 Marika 2011 Tanja 2012 Sarah
2013 N/A 2014 Anna

Avatar
jetta
Uimavalvoja
Viestit: 416
Liittynyt: 08 Syys 2011 17:41

Re: Keskustelua kännyköistä

Viesti Kirjoittaja jetta » 19 Syys 2013 11:20

Sain ios7'n päivitettyä tänä aamuna. Oon aika tottunu siihen jo nyt, kiva oli saada uusi ulkonäkö, koska onhan toi vanha jo ollut aika kauan. Iconit vaan on mun mielestä edelliseen verrattuna rumempia, mutta itse appit sitten on taas paljon hienompia, kuten muistiot, reminderit, safarikin on nyt paljon nätimmän näköinen ja saatanpa jopa alkaa käyttämään sitä chromen sijasta. Ainoa mistä en tykkää, on toi, että kuvat on järjestettynä kuukausittain ja toi alhaalla oleva dock on jotenki typerän näköinen. Viestien ja emailin väreistä tulee hotmail mieleen. Lockscreenikin on nyt paljon nätimmän näköinen kun siinä ei ole enää sitä palkkia ylhäällä. Ulkonäöllisesti siis tykkään paljon, muusta en osaa sanoa kun en edes muista mitä muuta uutta tässä oli, pitää googletella.
what even is reality? who knows? we don't even know if we're in this room. we could be in a turtle's dream in outer space.

Avatar
jetta
Uimavalvoja
Viestit: 416
Liittynyt: 08 Syys 2011 17:41

Re: Keskustelua kännyköistä

Viesti Kirjoittaja jetta » 13 Tammi 2014 11:35

Mun iphhone meni kesällä rikki ja siitä asti on ollut puhelimena nokian hiton vanha simpukkapuhelin. Toimiihan tuokin ihan hyvin, mutta koska siinä on vaan puhelin ja tekstiviestimahdollisuudet, niin akku loppuu aina huomaamatta ja oon puhelimitse tavoittamattomissa jopa viikkoja.

Eilen sitten tilasin Nokia Lumia 520. Aika huonoja arvosteluja tuo on saanut, koska siitä puuttuu monia asioita mitä paremmissa lumioissa on. Itse ainoastaan oon hieman harmissani salaman puutteesta, mutta pystyy sitä ilman elämään. Halvimman mahdollisen älypuhelimen halusin muutenkin, koska ipad minini hoitaa aikalailla saman asian. Tällä viikolla mun pitäis tuo kännykkä saada, joten saa nähdä lähteekö kuitenkin palautukseen.
what even is reality? who knows? we don't even know if we're in this room. we could be in a turtle's dream in outer space.

Avatar
jaiba
Isoveli
Viestit: 2897
Liittynyt: 12 Maalis 2007 03:52

Re: Keskustelua kännyköistä

Viesti Kirjoittaja jaiba » 13 Tammi 2014 23:28

Lumia 820 ei kestänyt pientä pudotusta toisesta kerroksesta asfaltille. Kyllä on heikko puhelin.

Image

Ilmeisesti se on niin paskana ettei kannata enää lähteä edes mitään kiinalaisia varaosia tilailemaan vaikka niitä aika edullisesti näyttäisi löytyvänkin.

Avatar
RedMal
Pihatonttu
Viestit: 1459
Liittynyt: 01 Marras 2006 15:27
Paikkakunta: Turku

Re: Keskustelua kännyköistä

Viesti Kirjoittaja RedMal » 02 Tammi 2015 17:29

RedMal kirjoitti:Parin älykännykän jälkeen tein paluun perusluureihin. Ei ollut yhtään mun juttu, kun en tarvitse puhelimeen kuin puhelut ja tekstiviestit.
Tän jälkeen kävin taas älypuhelimissa, mutta nyt hiukan alle vuotta myöhemmin oon taas ihan kypsä näihin leluihin. Ostin tuossa vanhan Samsungin, samanlaisen joka mulla oli opiskeluaikoina. Pitää ottaa se käyttöön kunhan saan siihen sopivan sim-kortin.
2005 Lintsi 2006 Kale 2007 Niko 2008 Harri
2009 Tuija 2010 Marika 2011 Tanja 2012 Sarah
2013 N/A 2014 Anna

Avatar
mrj
BB-talon ylijumala
Viestit: 4605
Liittynyt: 28 Elo 2007 15:32

Re: Keskustelua kännyköistä

Viesti Kirjoittaja mrj » 06 Tammi 2015 03:44

RedMal kirjoitti:
RedMal kirjoitti:Parin älykännykän jälkeen tein paluun perusluureihin. Ei ollut yhtään mun juttu, kun en tarvitse puhelimeen kuin puhelut ja tekstiviestit.
Tän jälkeen kävin taas älypuhelimissa, mutta nyt hiukan alle vuotta myöhemmin oon taas ihan kypsä näihin leluihin. Ostin tuossa vanhan Samsungin, samanlaisen joka mulla oli opiskeluaikoina. Pitää ottaa se käyttöön kunhan saan siihen sopivan sim-kortin.
liian vaikkea käyttöisiä vai mikäs niissä on ? xd
JuHu - :drink55:

Avatar
RedMal
Pihatonttu
Viestit: 1459
Liittynyt: 01 Marras 2006 15:27
Paikkakunta: Turku

Re: Keskustelua kännyköistä

Viesti Kirjoittaja RedMal » 06 Tammi 2015 12:31

Eihän niiden käytössä mitään vaikeeta ole, paitsi ehkä Windows on hiukan sekava. Mutta Android ja iOS on aika simppeleitä.

En tykkää yhtään kosketusnäytöstä. Se on epämiellyttävä käyttää, sillä on hidas kirjoittaa ja se naarmuntuu ja tahraantuu tosi nopeesti.

Akun kesto on aivan naurettava. Joudun ladata parin päivän välein ja tiedän, että suurin osa joutuu ladata joka päivä.

Sovellukset ja pelit ja muut vastaavat on täyttä turhuutta. En käytä puhelimellani nettiä, en pelaa enkä käytä navigaattoreita ym mitä nyt sieltä löytyykään. Musiikkia kuuntelen joskus lenkillä, mutta se onnistuu vanhemmillakin puhelimilla. Tai jopa vanhanaikaisilla mp3-soittimilla.

Järkkäri löytyy omasta takaa, niin ei tuolla tuu kuviakaan otettua.

Summa summarum, täysin turha kapistus. Ei koskaan enää.
2005 Lintsi 2006 Kale 2007 Niko 2008 Harri
2009 Tuija 2010 Marika 2011 Tanja 2012 Sarah
2013 N/A 2014 Anna

Avatar
Ancalagon
Isoveli
Viestit: 1607
Liittynyt: 25 Elo 2009 13:08

Re: Keskustelua kännyköistä

Viesti Kirjoittaja Ancalagon » 06 Tammi 2015 14:31

^Sain työpuhelimeksi perus-Nokian, jossa on näppäimet. Herran jestas, kun oli vaikea ottaa sitä käyttöön, kun ei osannu ees kirjoittaa tekstiä enää. Muistelen että olin joskus aika nopea tekstiviestinkirjoittaja... No, kyllä sillä soittaa ja tekstaa, muuta mun ei sillä tarttekaan tehdä.

Vapaaehtoisesti en kyllä enää omasta älypuhelimesta luovu. Bussiaikataulut, Spotify... kaikki aina mukana, kuinka kätevää. Reissussakin oli mukavaa, kun sai kartat ladattua puhelimeen.
You know nothing.

Avatar
RedMal
Pihatonttu
Viestit: 1459
Liittynyt: 01 Marras 2006 15:27
Paikkakunta: Turku

Re: Keskustelua kännyköistä

Viesti Kirjoittaja RedMal » 25 Touko 2015 11:02

Nojoo, sen verran täytyy sanoja ottaa takas, että voin mahdollisesti tehdä paluun älykännyköihin, mutta vain Blackberryn kanssa. Ne näppäimet on mulle vain tosi tärkeet, ainoa miinuspuoli nois Berryissä on, etteivät käytä QWERTY-näppäimiä, vaan AZERTYa. Parikymmentä vuotta kirjoittanut QWERTYlla, niin vaatis aika paljon totuttelua.

Edit. Siis Blackberryissa on kyllä myös QWERTYa, mutta noissa mitä Pixmania myy, on AZERTY. Eikä noita oikein taida edullisesti muualta Suomeen saada.
2005 Lintsi 2006 Kale 2007 Niko 2008 Harri
2009 Tuija 2010 Marika 2011 Tanja 2012 Sarah
2013 N/A 2014 Anna

Avatar
Mour
Isoveli
Viestit: 1892
Liittynyt: 23 Loka 2008 09:37
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: Keskustelua kännyköistä

Viesti Kirjoittaja Mour » 09 Tammi 2016 20:59

Uskollinen iPhone teki temput, joten marssin Giganttiin ja pyysin myymään "jonkun hyvän" kohtuullisessa hintahaarukassa. Motorolan kanssa palasin kotiin ja ihan sinuiks tän kanssa on päässyt. :abow:
Älä hättäile, istu mättäälle, keitämmä kahvit, kyllä se pipo löytyy.

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Muu keskustelu”