Dexter

Mitä seuraat Big Brotherin lisäksi? Keskustelua TV-sarjoista.
Avatar
lotta383
BB-talon päällikkö
Viestit: 1917
Liittynyt: 07 Marras 2008 14:55
Paikkakunta: Oulu

Re: Dexter

Viesti Kirjoittaja lotta383 » 29 Kesä 2011 22:31

No VIHDOIN alkaa uus kausi nelosella!

Nelonen
Klo: 00.10
maanantai 04.07.2011

Avatar
tuusannuuska
Kunniajäsen
Viestit: 7896
Liittynyt: 30 Syys 2007 00:24

Re: Dexter

Viesti Kirjoittaja tuusannuuska » 30 Kesä 2011 22:55

Meilläkin ollaan taas alettu seuraamaan Dexteriä, nyt on katsottu kolmas ja neljäs kausi putkeen. Tässä samalla on huomannut sen kuinka paljon asioita olen unohtanut ykkös- ja kakkoskausista, onneksi joka jakson alussa oli jaksoon liittyviä pätkiä menneisyydestä.
Spencer kirjoitti:Neloskausi oli huikea! Paras kausi evö!
John Lithgown hahmo toi neloskaudelle paljon lisää mielenkiintoa. Harmi, että Rita tapettiin viimeisessä jaksossa. Tuli täysin puun takaa.
Neljäs on ollut ehdottomasti myös minun lempparini, koska siinä oli paljon enemmän sellaista käsiin leviävää hallitsemattomuutta ja Dexterillä enemmän yritystä kehittyä ihmisenä.
Ritan kuolema tuli minullekin täysin yllätyksenä. Jatko taitaa keskittyä sitten enempi lapsien ja Dexterin "yksityiselämän" välillä tasapainoiluun, mikä ei välttämättä ole lainkaan niin mielenkiintoista. Noh, katsotaan... Vitoskaudella jatketaan ja jostain luin, että kuudeskin olisi tekeillä?
The reason I swear so much is because fuck you.

Avatar
DosterMan
Big Brother
Viestit: 5562
Liittynyt: 23 Syys 2008 16:51
Paikkakunta: Elderlings

Re: Dexter

Viesti Kirjoittaja DosterMan » 01 Heinä 2011 16:42

Mä toivoisin että joku alkaisi tappamaan järjestelmällisesti Dexterin läheisiä henkilöitä. Oikeastaan kaikki muut joutaa helevettiin paitti se kuuma sisko. Vois vaikka alottaa tappamisen LaGuertasta.
aadeehoovee: 17p DosterMan – Uskon palkinto. Valo pimeydessä kun kaikki tuntui jo menetetyltä.

Avatar
Spencer
Ylläpitäjä
Viestit: 19499
Liittynyt: 22 Elo 2005 18:08

Re: Dexter

Viesti Kirjoittaja Spencer » 01 Heinä 2011 17:20

tuusannuuska kirjoitti:Vitoskaudella jatketaan ja jostain luin, että kuudeskin olisi tekeillä?
Ite oon jo kattellu vitoskauden. Hyvää settiä, mutta ei yllä neloskauden tasolle. Kutoskausi on tulossa ja sekään ei kuulemma jää viimeiseksi.
DosterMan kirjoitti:Oikeastaan kaikki muut joutaa helevettiin paitti se kuuma sisko. Vois vaikka alottaa tappamisen LaGuertasta.
Ei LaGuertaa nouuuu. Kuolasin jo Kylmässä ringissä Lauren Velezin perään, näyttää edelleen hyvältä. Pitää sitä silmänruokaa olla, kun seksikäs Rita tapettiin. Dexterin siskosta en tykkää sitten alkuunkaan, hahmona, näyttelijänä tai ulkonäöllisesti. :)
Parhaat asukkaat: 1. Aleisha 2. Nikki (1982-2021 RIP) 3. Paul 4. Dick 5. Charlotte

Parhaat kaudet: 1. BBAU7 2. BBUK9 3. BBUS8 4. BBAU4 5. BBCAN4

Avatar
tuusannuuska
Kunniajäsen
Viestit: 7896
Liittynyt: 30 Syys 2007 00:24

Re: Dexter

Viesti Kirjoittaja tuusannuuska » 12 Heinä 2011 21:54

Spencer kirjoitti:
tuusannuuska kirjoitti:Vitoskaudella jatketaan ja jostain luin, että kuudeskin olisi tekeillä?
Ite oon jo kattellu vitoskauden. Hyvää settiä, mutta ei yllä neloskauden tasolle. Kutoskausi on tulossa ja sekään ei kuulemma jää viimeiseksi.
Nyt on katseltu se viideskin ja tykkäsin siitä kyllä yhtä paljon kuin neloskaudestakin. Olivat tosi erilaisia ja ehkä juuri siksi niistä tykkäsinkin, molemmissa kun Dexter kehittyi eritavoin ja juonikuviot eivät olleet samanlaisia edellisten kausien kanssa.

Kuudes kausi pitäisi ilmeisesti olla pulkassa tämän vuoden puolella vielä? Jostain kuulin sellaista. Kuudennelta kaudelta odotan mielenkiinnolla miten käy Dexterin ja Quinnin suhteen, kun Dexter tavallaan pelasti Quinnin sen "yksityisetsivän/lahjotunpoliisin" kynsistä. Luulisi Quinnin tajunneen, että Dexter pystyy myös halutessaan tappamaan.
The reason I swear so much is because fuck you.

Avatar
Spencer
Ylläpitäjä
Viestit: 19499
Liittynyt: 22 Elo 2005 18:08

Re: Dexter

Viesti Kirjoittaja Spencer » 17 Joulu 2011 13:19

Neloskauden tasolle tuskin enää ylletään. Ihan kelpo kausi kuitenkin menossa.

Sarjasta on muuten tulossa vielä seitsemäs ja kahdeksaskin kausi!
Parhaat asukkaat: 1. Aleisha 2. Nikki (1982-2021 RIP) 3. Paul 4. Dick 5. Charlotte

Parhaat kaudet: 1. BBAU7 2. BBUK9 3. BBUS8 4. BBAU4 5. BBCAN4

Avatar
Spencer
Ylläpitäjä
Viestit: 19499
Liittynyt: 22 Elo 2005 18:08

Re: Dexter

Viesti Kirjoittaja Spencer » 14 Helmi 2012 20:53

Aijai kun kausi loppui herkulliseen kohtaan. Eiköhän Dexter ittensä siitä jotenki puhu kuiville, ettei tartte siskoa laittaa hengiltä. Selittää varmaan jotenkin, että vintti pimeni kun Travis yritti tappaa Harrisonin ja pyytää Debraa olemaan hiljaa. Tuskinpa Deb puhuu kenellekään.
Parhaat asukkaat: 1. Aleisha 2. Nikki (1982-2021 RIP) 3. Paul 4. Dick 5. Charlotte

Parhaat kaudet: 1. BBAU7 2. BBUK9 3. BBUS8 4. BBAU4 5. BBCAN4

Avatar
DosterMan
Big Brother
Viestit: 5562
Liittynyt: 23 Syys 2008 16:51
Paikkakunta: Elderlings

Re: Dexter

Viesti Kirjoittaja DosterMan » 25 Helmi 2012 06:23

Spencer kirjoitti:Dexterin siskosta en tykkää sitten alkuunkaan, hahmona, näyttelijänä tai ulkonäöllisesti.
Mä taas rrrraaaakastan Debra Morgania
Kuva
aadeehoovee: 17p DosterMan – Uskon palkinto. Valo pimeydessä kun kaikki tuntui jo menetetyltä.

Avatar
Risto
Isoveli
Viestit: 6644
Liittynyt: 10 Loka 2010 16:08
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Dexter

Viesti Kirjoittaja Risto » 17 Kesä 2012 09:46

Alottelin tossa pari päivää sitten katsomaan 5. kautta dvd:ltä ja pakko sanoa että ei toi kauden alku mikään kovin erikoinen ole ollut. Aika hidas startti ollut kaudella mun mielestä. No ehkäpä se tosta taas lähtee rullaamaan kun pari jaksoa pääsee edespäin. Neljä ekaa kautta oli ainakin niin kovaa settiä että oksat pois.

Debra on hot. [smilie=a_smitten.gif]

Avatar
Risto
Isoveli
Viestit: 6644
Liittynyt: 10 Loka 2010 16:08
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Dexter

Viesti Kirjoittaja Risto » 02 Joulu 2012 18:34

Pakko todeta pettyneenä että ei tää Dexter enää oikein toimi. Tämä meneillään oleva 7. kausi on kyllä ollut todella tylsä mun mielestä. En ole edes paria viimeisintä jaksoa jaksanut vielä katsoa kun ei vaan mielenkiinto riitä. Harmillinen juttu, koska aiemmat kaudet on ollut niin hemmetin loistavia.

mirian
Pääohjaaja
Viestit: 2210
Liittynyt: 29 Marras 2009 04:11

Re: Dexter

Viesti Kirjoittaja mirian » 03 Joulu 2012 12:39

Itsellä Dexter -intoa on vähän laimentanut se, että jätkällä pyyhkii vähän liian hyvin nykyään. Itse tykkäsin siitä itsensä piilotteluaspektista, mikä alkukausina oli selvemmin esillä. Siitä kuinka vaikeaa on hallita kahta maailmaa. Nyt kun useampi henkilö on selvillä Dexterin salaisuudesta ja jopa suhteelisen fine asian kanssa niin tietty jännite ja paine, joka huokuu koko ajan niskan päällä on hävinnyt. Dexterin ja Debran suhteen uudesta käänteestä en tykkää sitten yhtään. Tuo oli kyllä hama suunta, minkä ovat valinneet kahden päähenkilön välille. Jo viime kaudella otti pannuun, että tähänkö tämä nyt menee, ei hemmetti.

mirian
Pääohjaaja
Viestit: 2210
Liittynyt: 29 Marras 2009 04:11

Re: Dexter

Viesti Kirjoittaja mirian » 19 Joulu 2012 14:46

Nonni, tämä kausi ei ollut niin mieleen. Ei vaan oikein vienyt juoni mukanaan. Melkein koko kauden oli sellaista odotuksen tuntua, että koska tässä alkaa oikeesti tapahtumaan ja mikä juonikuvio nousee keskiöön. Oli ukrainalaista mafiaa, tuhopolttajamurjaajaa, fanaattinen ihailija, viettelevä myrkyttäjä ja Bay Harbor Butcherin -keissin pamahtaminen uudelleen esille.

Ehkä tää kausi oliskin maistunut paremmin, jos oltais keskitytty enemmän yhteen tai kahteen vastustajaan. Nyt kun kauden aikana tuotiin mukaan niin monta eri vastustajaa, heidän käsittelynsä oli tosi hätäistä ja pinnallista. Sen sijaan, että Dexter olisi joutunut vastustajien läsnäolon vuoksi tiukoille, hän itse asiassa pystyikin suhteellisen leppoisasti ottelemaan tyyppejä pois pelistä.

Viime kauden perusteella odotin, että Louis, Masukan sekopää-harjoittelija, olisi tällä kaudella suuremmassa osassa. Mutta loppujen lopuksi hänet oli kirjoitettu tosi mitäänsanomattomaan rooliin. Omasta mielestä kyseinen hahmo oli sen verran mielenkiintoinen, että aineksia olis ollut enempäänkin. Itse olisin myös ehdottomasti pitänyt Isaakin sarjassa pitempään. Jotenkin tosi vetoava hahmo... Dexterin ja Isaakin vuorovaikutusta olis ollut mielenkiintoista seurata enemmänkin, joten Isaakin kirjoittaminen ulos oli meikäläiselle pettymys.

Quinnin tarina ei kiinnostanut lainkaan. Hän on ollut tosi turha hahmo tällä kaudella. En edes ymmärrä, miksi Quinnille oli kirjoitettu noinkin paljon matskua, mikä ei kuitenkaan tuonut tarinaan ja Dexterin kehitykseen mitään oleellista. Mutta sitten taas kaksi tosi potentiaalista ja mielenkiintoista uutta hahmoa kirjoitetaan vaan käväisemään Dexterin elämässä ja Quinn saa jatkaa sarjan kannalta turhaa kulkuaan. Pöh.

Mutta päätösjakso kyllä yllätti tosi positiivisesti. Nyt oli oikeasti koko ajan mielenkiintoista. Flashbackit Doakesin aikoihin toivat selvästi esille, että Dexter ehdottomasti tarvitsee vastapainokseen jonkun epäilemaan, vahtimaan ja hiillostamaan eikä vain helposti teloitettavia kohteita. Nimenomaan tuosta aspektista tykkäsin silloin kun sarjaa aloin seuraamaan. Kyllä Doakes oli sitten hiton hyvä hahmo. Harmi, että oli sarjassa vain kaksi ekaa kautta. Mutta nythän LaGuerta jatkoi päätösjaksossa mukavasti tätä Dexterin hiillostamista ja heti sarja tuntui taas mielenkiintoiselta kun kaikki ei mennytkään niin loistavasti Dexterin suunnitelmien mukaan.

Quinnille vois muuten kirjoittaa ensi kaudella jotain tämän tyylistä niskan päälle jatkuvasti hengittävää -tarinaa, koska muuten hänet saa kyllä mun puolesta heivata kokonaan sarjasta ulos. Batista oli liian sivuroolissa koko kauden ajan. Toivottavasti ei ole oikeasti ulostautumassa koko sarjasta. Hänen hahmonsa kun on kuitenkin niin paljon enemmän mieleen kuin Quinnin.

Dexterin ja Hannahin rakkaustarina ei mua liiemmin kiinnostanut, ja olin muutenkin aikas välinpitämätön koko Hannahille. Mutta hitto vie, että tässä vikassa jaksossa kohtaus Debran kanssa toi ihan uutta väriä koko rooliin. Nyt ei enää yhtään haittaa jos Hannah ilmestyy ensi kaudellakin, koska tuskinpa hän tulee kuluttamaan aikaansa enää vain Dexterin kättä pidellen.

Jennifer Carpenter oli todella, todella hyvä loppujaksossa. Ne kaksi viimeistä kohtausta, käääääk... Kylmiä väreitä. Muutenkin tällä kaudella Debran kehityksen seuraaminen on ollut parasta antia muuten tylsähkössä Dexterissä ja luulis, että kolmannella kaudella tulee tarina keskittymään vieläkin enemmän Debraan ja Debran ja Dexterin väliseen suhteeseen.

Oli kyllä hyvä finaali. Laittoi ainakin meikäläisen taas odottamaan uudella innolla ensi kautta.

Avatar
Risto
Isoveli
Viestit: 6644
Liittynyt: 10 Loka 2010 16:08
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Dexter

Viesti Kirjoittaja Risto » 19 Joulu 2012 17:37

mirian kirjoitti:Oli kyllä hyvä finaali. Laittoi ainakin meikäläisen taas odottamaan uudella innolla ensi kautta.
Samoilla fiiliksillä. Kausi oli huonohko, mut finaali oli hyvä. Muutenkin sulta mirian tosi hyviä ajatelmia tästä menneestä kaudesta. Tosiaankin jotenkin sekava kausi kun niin monta kuviota oli ja meni, eikä mihinkään saanut oikein kunnon otetta. Aina ei voi näköjään onnistua edes Dexterin tekijät. Kyllähän toi kahdeksas (ja mahdollisesti viimeinen) kausi tulee katseltua sitten kun se joskus ilmestyy. Ei tuo viimesin kausi nyt ihan niin toivoton ollut, vaikka paljon parempaankin olisi ollut potentiaalia.

Doakesin esiintymiselle finaalissa iso :tu Loistava hahmo, joka olis saanut kyllä pysyä hengissä paljon pidempään.

Avatar
DosterMan
Big Brother
Viestit: 5562
Liittynyt: 23 Syys 2008 16:51
Paikkakunta: Elderlings

Re: Dexter

Viesti Kirjoittaja DosterMan » 19 Joulu 2012 17:46

Mun mielestä kausi oli todella hyvä kokonaisuudessaan. Normaalisti näitä kuvioita on aina pitkitetty ja aina on tienny hyvissä ajoin, et kuka kuolee viimeisessä jaksossa. Mun mielestä Dexterin naiskuvioista Hannah oli tähän mennessä eka mielenkiintoinen.

Ja hei! Sarjan ylivoimaisesti ärsyttävin hahmo on tapettu!!!! Ei tuu ikävä LaGuerta. Tuon kuolema oli vielä isompi tuuletus kuin aikoinaan Ritan poistuminen.
aadeehoovee: 17p DosterMan – Uskon palkinto. Valo pimeydessä kun kaikki tuntui jo menetetyltä.

mirian
Pääohjaaja
Viestit: 2210
Liittynyt: 29 Marras 2009 04:11

Re: Dexter

Viesti Kirjoittaja mirian » 22 Joulu 2012 08:00

Dexterin tuottaja vastailee kysymyksiin finaalista (eli sisältää spoilereita kauden päätösjaksosta) ja seuraavasta kaudesta (ympäripyöreää infoa, ei liian paljastavaa):

http://insidetv.ew.com/2012/12/17/dexte ... terview/2/

Avatar
rubyblue
Isoveli
Viestit: 6938
Liittynyt: 01 Syys 2011 09:48

Re: Dexter

Viesti Kirjoittaja rubyblue » 06 Tammi 2013 17:22

Otin tuossa ennen joulua ja joulun jälkeen kunnon Dexter-maratonin ja katsoin kaikki seitsemän kautta noin kuukaudessa. En tiedä, miksi en ole aiemmin tätä sarjaa seurannut. Nytkin oli kahden ekan jakson jälkeen sellainen olo, että onkohan tämä ihan minun sarjani mutta sitten juoni kyllä vei mennessään ja oli pakko katsoa lisää.

Aika hyviä kausia ovat tehneet kyllä. Ehkä kakkoskausi oli itselle se paras, koska se piti katsoa nopealla tahdilla, kun ei malttanut odottaa. Enkä tuota viimeisintäkään menisi ihan surkeaksi haukkumaan, vaikka sellainen selkeä linja ehkä puuttuikin.

Kaiken kaikkiaan sarjan hahmot ovat onnistuneita, etenkin Debra Morgania seuraa mielellään, vaikka alkuun hahmo ärsyttikin. Vincen nauru on paras. [smilie=a_teeth.gif]

Laitetaanpa kaudet vielä järjestykseen:
1. Toinen kausi
2. Neljäs kausi
3. Viides kausi
4. Ensimmäinen kausi
5. Kolmas kausi
6. Seitsemäs kausi
7. Kuudes kausi
Jokaiselle jotain on ei mitään kellekään.

mirian
Pääohjaaja
Viestit: 2210
Liittynyt: 29 Marras 2009 04:11

Re: Dexter

Viesti Kirjoittaja mirian » 21 Touko 2013 15:45

Dexterin FB:ssa on jo nähtävillä 8 kauden traileri:



https://www.facebook.com/dexter?hc_location=stream

Avatar
rubyblue
Isoveli
Viestit: 6938
Liittynyt: 01 Syys 2011 09:48

Re: Dexter

Viesti Kirjoittaja rubyblue » 21 Touko 2013 17:30

^Ihan hyvältä näytti. Reilun kuukauden päästähän tuo viimeinen kausi sitten jo alkaakin.
Jokaiselle jotain on ei mitään kellekään.

Avatar
jetta
Uimavalvoja
Viestit: 416
Liittynyt: 08 Syys 2011 17:41

Re: Dexter

Viesti Kirjoittaja jetta » 07 Heinä 2013 16:51

Viime viikolla maratoonasin 5-7 kaudet, jotta voisin kahtoa vikan kauden jenkkien tahdissa, etten vaan mitenkään saisi spoilattua loppua.

LaGuertan kuolemasta olin oikeestaan aika ilonen, en sen takia, että Maria selvitti totuuden Dexteristä, vaan koska tää hahmo on ärsyttäny mua viitos kaudesta asti.

Kauden aloitusjakso tykkäsin paljon. Oikee syy tämän psykologinaisen tulolle kiinnostaa (en usko, että ainoo syy on ton tän kauden murhaajan profilointi). Luulisin, että hän on joku Dexterin lapsuudenpsykologi kun näyttää tietävän Harryn koodista ja siitä, mikä Dexter on.
what even is reality? who knows? we don't even know if we're in this room. we could be in a turtle's dream in outer space.

Avatar
Risto
Isoveli
Viestit: 6644
Liittynyt: 10 Loka 2010 16:08
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Dexter

Viesti Kirjoittaja Risto » 07 Heinä 2013 17:31

Mä en oikein tuosta kauden avauksesta digannut. Jotenkin tän sarjan hohto on kyllä kadonnut jo muutama tuotantokausi sitten. Neloskausi oli viimeinen oikeasti timanttinen kausi. 7. kausi oli oikeesti jo aika tylsä, eikä tää 8. kausikaan avauksen perusteella oikein mitään tarjonnut.

Olen kyllästynyt tuohon Dexteriinkin jo hahmona niin paljon että toivon sarjan päättyvän siihen että se jää kiinni kaikista tekosistaan. Pitkään toivoin "onnellista" loppua tälle sarjalle, mut enää en.

Mut joo, eiköhän tää 8. kausi tuu taisteltua loppuun jenkkitahdissa. Kyllä se tarinan päätös kuitenkin sen verran kiehtoo että se on nähtävä. Harmi vaan että se lopetus on muutaman vuoden liian myöhässä...

#angst

Avatar
rubyblue
Isoveli
Viestit: 6938
Liittynyt: 01 Syys 2011 09:48

Re: Dexter

Viesti Kirjoittaja rubyblue » 08 Heinä 2013 14:39

Mä tykkäsin ekasta jaksosta, vaikka oon samaa mieltä siitä, että sarja on jatkunut ehkä hieman liian pitkään. Onneksi tämä on vika kausi. En osaa sanoa, toivonko onnellista loppua, mutta melko varma olen, että loppu saattaa olla aika yllättävä.

Debbie on on mahtava hahmo, mutta pikkasen sen angstaus vituttaa. Psykologi-nainen oli mielenkiintoinen tapaus.
Jokaiselle jotain on ei mitään kellekään.

tiffany
Nevahööd
Viestit: 29
Liittynyt: 30 Loka 2011 21:50

Re: Dexter

Viesti Kirjoittaja tiffany » 11 Loka 2013 14:33

Hieman viiveellä tuli katsottua Dexterin vika jakso.. Odotin hieman toisenlaista loppua. Mitäs te muut ootte mieltä?

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “TV-sarjat”