Metallica

Keskustelua elokuvista, musiikista ja konsoli- ja tietokonepeleistä.
Avatar
Risto
Isoveli
Viestit: 6644
Liittynyt: 10 Loka 2010 16:08
Paikkakunta: Jyväskylä

Metallica

Viesti Kirjoittaja Risto » 04 Elo 2012 23:54

Nyt kun Metallicasta alettiin puhua niin

Metallica albumit TOP 5:
1. Ride The Lighting
2. Kill 'Em All
3. ...And Justice For All
4. Black Album
5. Master Of Puppets

- RTL on kevyesti parasta Metallicaa ikinä. Levyltä ei löydy yhtään heikkoa kappaletta ja ne jotka väittää Escapea ja Trapped Under Icea paskoiks voi hukkua suohon.

- KEA ja ...AJFA on kumpikin äärimmäisen kovia levyjä, mutta KEA kiilaa kakkoseksi jo pelkän rässin voimalla. ...AJFA:n suurin ongelma on liian pitkät biisit ja there is no bass. Tohon bassottomuuteen on jo tosin tottunut, mutta välillä tirautan kyyneleitä Jasonin puolesta.

- Black ja MOP vaihtelee paikkaansa tossa timanttisen kovan TOP3:n takana. Tällähetkellä Black Album tuntuu paremmalta ja MOP on muutenkin kovin yliarvostettu. Onhan se hyvä levy, mut että Metallican paras. Nounou. Blackiltä tosin löytyy Metallican huonoin kappale Nothing Else Matters, mut on siellä monta hyvääkin kuten Wherever I May Roam ja Sad But True.

- Muista levyistä sen verran että Death Magnetic on hyvä ja Load/Re-Load on myös paljon parempi kuin mitä ihmiset antavat ymmärtää. St. Anger on Metallican heikoin levy vaikkakin The Unnamed Feeling on aika tiukka kipale.

Loppuun vielä TOP 5 Metallica-biisit:
1. Ride The Lightning
2. For Whom The Bell Tolls
3. Wherever I May Roam
4. Blackened
5. Hit The Lights

Voiskin kuunnella 'Tallican tuotannon läpi pitkästä aikaa.
----

Nightwishistä en sano muuta kuin Anette > Tarja.

Avatar
Tirkka
Isoveli
Viestit: 8346
Liittynyt: 13 Elo 2006 21:47
Paikkakunta: Uleåborg

Re: Musiikkiketju

Viesti Kirjoittaja Tirkka » 04 Elo 2012 23:59

Risto kirjoitti:Metallican huonoin kappale Nothing Else Matters,

Nightwishistä en sano muuta kuin Anette > Tarja.
Jos saan olla jostain asiasta jotain mieltä niin nyt kyllä on sanottava että mitä helvettiä? :?

Anette ei toki oo ihan niin paska kuin aiammin mutta silti se on huonompi jo ihan sen takia koska se musiikki mitä Nightwish soittaa nykyään on ihan täyttä paskaa. Eipä sillä, en pidä kyllä kumpaakaan noista kovin kummoisina laulajana. Ja muutenkin, makuasia.

Nothing else mattersin kutsuminen Metallican huonoimmaksi kappaleeksi taas on kyllä todella outo mielipide. Ymmärrän että todella monet ovat kyllästyneet siihen koska soihan se ihan helvetisti radiossa sun muualla. Mut ei se tee siitä huonoa kappaletta. Jos kuulisit sen nyt ekaa kertaa, et olisi tuota mieltä. Tai jos olisit niin... no, makusi olisi outo edelleen. :o
Totuus on tuolla ulkona.

Avatar
Risto
Isoveli
Viestit: 6644
Liittynyt: 10 Loka 2010 16:08
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Musiikkiketju

Viesti Kirjoittaja Risto » 05 Elo 2012 00:08

Tirkka kirjoitti:Anette ei toki oo ihan niin paska kuin aiammin mutta silti se on huonompi jo ihan sen takia koska se musiikki mitä Nightwish soittaa nykyään on ihan täyttä paskaa. Eipä sillä, en pidä kyllä kumpaakaan noista kovin kummoisina laulajana. Ja muutenkin, makuasia.
Olen inhonnut Tarja Turusen ääntä jo ihan pikkupenskasta lähtien. Enkä verrannut tässä musiikkia vaan laulajaa. Tiedoksi että se on eri asia. En edes kuuntele Nightwishiä, mutta edelleen Anetten ääni on huomattavasti miellyttävämpi kuin sillä ulisija-Tarjalla.
Tirkka kirjoitti:Nothing else mattersin kutsuminen Metallican huonoimmaksi kappaleeksi taas on kyllä todella outo mielipide. Ymmärrän että todella monet ovat kyllästyneet siihen koska soihan se ihan helvetisti radiossa sun muualla. Mut ei se tee siitä huonoa kappaletta. Jos kuulisit sen nyt ekaa kertaa, et olisi tuota mieltä. Tai jos olisit niin... no, makusi olisi outo edelleen. :o
Et sitten itse voinut kertoa mikä se paskin biisi on?

NEM ei edes ole Metallicaa, se on James Hetfieldin oma sooloviritys. Myönnän että pidin siitä kappaleesta kun Metallicaa aloin kuuntelemaan, mutta nykyään se on kyllä niin löysää shaibaa et usein se tulee skipattua Blackiä kuunnellessa.

Onneks nykyään Metallican pojat on taas alkaneet löytää sitä oikeaa suuntaa noiden hieman heikompien vuosien jälkeen. Vaikka niistä "paskemmistakin" levyistä tykkään niin kyllä noi alkupään thrash-levyt edelleen on parasta Metallicaa. Death Magnetic ja Beyond Magnetic EP kuitenkin lupasivat jo hieman mätömpää menoa. Joo olihan sitä St. Angerillakin mut hyi helvetti ne rummut kuulosti kamalalta.

Tosin mitäpä näistä selitän ku Tirkkakin on kuullut just tuon Nothin Else Mattersin ja ehkä Master Of Puppetsin. Nehän on toki parhaita kun ne soi radiossa eniten. :trollface:

Avatar
Tirkka
Isoveli
Viestit: 8346
Liittynyt: 13 Elo 2006 21:47
Paikkakunta: Uleåborg

Re: Musiikkiketju

Viesti Kirjoittaja Tirkka » 05 Elo 2012 00:10

En voinut, koska en ole kuunnellut läheskään kaikkia biisejä Metallicalta eikä täten ole haisuakaan mikä heidän biiseistään olisi huonoin. Minun mielestäni NEM on kuitenkin Metallican paras biisi, tai ainakin Top kolmessa. En kovin kauheasti heidän biisejään kyllä kuuntele.
Edit:
Risto kirjoitti:Tosin mitäpä näistä selitän ku Tirkkakin on kuullut just tuon Nothin Else Mattersin ja ehkä Master Of Puppetsin. Nehän on toki parhaita kun ne soi radiossa eniten. :trollface:
En kuuntele radiota. Ja olen kuullut heiltä kyllä muitakin biisejä mutta en kuuntele edes semi-vakituisesti muita kuin niitä muutamia hyviä kappaleita.
Totuus on tuolla ulkona.

Avatar
Risto
Isoveli
Viestit: 6644
Liittynyt: 10 Loka 2010 16:08
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Musiikkiketju

Viesti Kirjoittaja Risto » 05 Elo 2012 00:15

Tirkka kirjoitti:En voinut, koska en ole kuunnellut läheskään kaikkia biisejä Metallicalta eikä täten ole haisuakaan mikä heidän biiseistään olisi huonoin. Minun mielestäni NEM on kuitenkin Metallican paras biisi, tai ainakin Top kolmessa. En kovin kauheasti heidän biisejään kyllä kuuntele.
Mut voit kuitenkin sanoa että mikä on paras? Joo eiköhän tää ollu meidän osalta tässä. :D

Avatar
Tirkka
Isoveli
Viestit: 8346
Liittynyt: 13 Elo 2006 21:47
Paikkakunta: Uleåborg

Re: Musiikkiketju

Viesti Kirjoittaja Tirkka » 05 Elo 2012 00:23

Risto kirjoitti:Mut voit kuitenkin sanoa että mikä on paras? Joo eiköhän tää ollu meidän osalta tässä. :D
No paras niistä mitä olen kuullut, hölömö!
Edit: Koska kuitenkin väitetään että nimittelin taas, niin sanottakoon että olen kyllä nähnyt muidenkin moderaattorien käyttävän tuota lausetta.
Omalla kohdallani se on erittäin harvinaista että joku semmonen biisi jonka joku on kerran vahingosa kuullut jostain sinkun b-puolelta väärinpäin kuuntelemalla olisi se paras. Joillakin (hipsterit, köhköh) taas varmaan on maku sellainen että suosikkibiisit on juuri näitä.

Et kai sinäkään väitä että voidakseen sanoa mikä on maailman paras elokuva pitäisi olla nähnyt kaikki maailman elokuvat? Et sinäkään ole varmaan kaikkia maailman bändejä kuullut edes yhden biisin osalta, ja silti voit sanoa mikä on paras bändi? Voi tuon viisastelun kääntää näinkin päin jos niin halutaan.
Totuus on tuolla ulkona.

Avatar
Risto
Isoveli
Viestit: 6644
Liittynyt: 10 Loka 2010 16:08
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Musiikkiketju

Viesti Kirjoittaja Risto » 05 Elo 2012 00:35

Tirkka kirjoitti:
Risto kirjoitti:Mut voit kuitenkin sanoa että mikä on paras? Joo eiköhän tää ollu meidän osalta tässä. :D
No paras niistä mitä olen kuullut, hölömö!
Kyllä mä sen tiesin :bidmouth:
Omalla kohdallani se on erittäin harvinaista että joku semmonen biisi jonka joku on kerran vahingosa kuullut jostain sinkun b-puolelta väärinpäin kuuntelemalla olisi se paras. Joillakin (hipsterit, köhköh) taas varmaan on maku sellainen että suosikkibiisit on juuri näitä.
En ole hipsteri, kysy vaikka hipstereiltä. Ne ei kuuntele populaarimusiikkia. Itse jos kuulen hyvän biisin, kuuntelen sitä niin saatanan monta kertaa (esim. Metallican One). Sitten kuuntelen levyn (esim. Metallican ...And Justice For All). Jos levy iskee niin yleensä kuuntelen koko tuotannon (esim. Master Of Puppets, Kill 'Em All -> jne. jne.). Ja yleensä sieltä löytyy monta parempaakin biisiä (esim. ne mitkä listasin) kuin se minkä ekana kuulin.
Et kai sinäkään väitä että voidakseen sanoa mikä on maailman paras elokuva pitäisi olla nähnyt kaikki maailman elokuvat? Et sinäkään ole varmaan kaikkia maailman bändejä kuullut edes yhden biisin osalta, ja silti voit sanoa mikä on paras bändi? Voi tuon viisastelun kääntää näinkin päin jos niin halutaan.
En ole väittänytkään niin. Voin sanoa että lempibändini on tällähetkellä Look Right Penny, mutta en väitä että se olisi maailman paras. Sitäpaitsi mun mielipide vaihtuu varsinkin bändien suhteen niin useasti että en viitsi valehdella itselleni että jokin olisi parasta kun 2kk päästä se enää ole.

Nyt tää keskustelu lähtee eksymään jo niin pahasti et lähden nukkumaan.

Avatar
Tirkka
Isoveli
Viestit: 8346
Liittynyt: 13 Elo 2006 21:47
Paikkakunta: Uleåborg

Re: Musiikkiketju

Viesti Kirjoittaja Tirkka » 05 Elo 2012 01:00

En tarkottanutkaan että sinä oisit hipsteri, vaan viittasin siihen ihan yleisesti että joillekin automaagisesti toimii paremmin ne biisit mistä suurempi yleisö ei tykkää. :)

Ja muuten, nyt kun tuossa mietin niin oon minä oikeastaan aika monta levyä Metallicalta kuullut ainakin kertaalleen (ja suurimman osan kohdalla vain sen yhden kerran, ja suurimman osan kohdalla jääkin ainoaksi). Itse asiassa ekasta levystä ainakin Loadiin asti kaikki ja sitten sen levyn oon muistaakseni kuullut missä oli jotain räkäsiä treenikämppäbiisejä ajalta ennen ekaa levyä. Kuitenkin tykkäsin sitten lopulta lähinnä niistä biiseistä joita radiossakin soitetaan eniten ja niistä tuo Nothing Else Matters nyt vaan on varmaan se paras biisi. One on loistava kans, Master of puppets on hyvä biisi, Unforgivenit on aika hyviä ja on siellä muutama muukin hyvä. Kauheen vähän tulee kuitenkin kuunneltua, ei oo Metallica niin hyvä bändi kuitenkaan.
Totuus on tuolla ulkona.

Avatar
Zygerö
Tohtori
Viestit: 8329
Liittynyt: 15 Syys 2009 15:22

Re: Musiikkiketju

Viesti Kirjoittaja Zygerö » 05 Elo 2012 01:53

Risto kirjoitti:Nyt kun Metallicasta alettiin puhua niin

Metallica albumit TOP 5:
1. Ride The Lighting
2. Kill 'Em All
3. ...And Justice For All
4. Black Album
5. Master Of Puppets
Oma lista näyttää seuraavalta:
1. Ride the Lightning
2. Master of Puppets
3. ...And Justice for All
4. ReLoad
5. Metallica (Black Album)

Mä tykkään kyllä aika paljon St. Angeristakin, mutta muakin ärsyttää välillä ne rummut. Kill 'em Allilla on hyviä biisejä, mutta aika epätasainen se on mun mielestä.
"You mustn't fight the elephant. You mustn't fight anybody. War is a very silly way to behave you know." -Dr. Snuggles

Avatar
Spencer
Ylläpitäjä
Viestit: 19499
Liittynyt: 22 Elo 2005 18:08

Re: Metallica

Viesti Kirjoittaja Spencer » 05 Elo 2012 02:38

Metallica herättänee sen verran keskustelua, että ansainnee oman ketjun.

Itsehän en Metallicaa erityisemmin kuuntele, omistan vain yhden heidän levyn (Black). Oikeastaan jopa pikkasen inhoan kyseistä bändiä, koska pistää vituttamaan kun useat kaverit sitä hehkuttaa ja oon joutunut monet kerrat kuuntelemaan sitä vasten tahtoani (sama Iron Maidenin kohdalla). Pidän yliarvostettuna. Parhaiten uppoavat biisitkin on sattumoisin covereita (Whiskey in the Jar, Turn the Page).
Parhaat asukkaat: 1. Aleisha 2. Nikki (1982-2021 RIP) 3. Paul 4. Dick 5. Charlotte

Parhaat kaudet: 1. BBAU7 2. BBUK9 3. BBUS8 4. BBAU4 5. BBCAN4

Avatar
Zygerö
Tohtori
Viestit: 8329
Liittynyt: 15 Syys 2009 15:22

Re: Metallica

Viesti Kirjoittaja Zygerö » 05 Elo 2012 04:38

Spencer kirjoitti:Oikeastaan jopa pikkasen inhoan kyseistä bändiä, koska pistää vituttamaan kun useat kaverit sitä hehkuttaa ja oon joutunut monet kerrat kuuntelemaan sitä vasten tahtoani (sama Iron Maidenin kohdalla).
Mulla on myös toi sama Iron Maidenin kohdalla, vaikkakin niitäkin levyjä digitaalisessa muodossa löytyy paljonkin. Ja nyt tämä liittyy sitten tähän ketjuunkin: Mä inhoan (tai itse asiassa halveksin) ihan sydämeni pohjasta Lars Ulrichia. Ne pätkät, mitä oon bändistä nähnyt (ja niitä on oikeesti aika paljon), ovat saaneet itselleni sellaisen kuvan, että bändin muut jäsenet Jamesista Kirkin kautta Clifff/Jason/Robertiin ovat ihan hyviä tyyppejä, mutta Lars on vaan vastenmielinen diiva.
"You mustn't fight the elephant. You mustn't fight anybody. War is a very silly way to behave you know." -Dr. Snuggles

Avatar
Tirkka
Isoveli
Viestit: 8346
Liittynyt: 13 Elo 2006 21:47
Paikkakunta: Uleåborg

Re: Metallica

Viesti Kirjoittaja Tirkka » 05 Elo 2012 04:43

Lars Ulrich ainakin minun kuulemani perusteella on maailman ahnein mies, vaikka Gene Simmonsin väitetäänkin olevan sitä. Ehei, toiseksi jää.

Ja vaikuttaa se muutenkin täysin mulkulta tyypiltä. Hetfieldistäkin olen saanut vähän mulkun miehen mielikuvan, mutta voi olla että se on vaan jäännettä siitä mitä joskus aikoinaan Newstedin jutuista sain ymmärtää (liittyen siis hänen kohteluunsa bändissä sinä aikana kun hän basistina Metallicassa oli).
Totuus on tuolla ulkona.

Avatar
Wicker Man
Isoveli
Viestit: 3359
Liittynyt: 07 Heinä 2011 22:27

Re: Metallica

Viesti Kirjoittaja Wicker Man » 05 Elo 2012 10:22

No puhutaas sitten Metallicasta.

Metallica on erittäin hyvä bändi, mutta ei mulle mitenkään erityisasemassa. Bändin olen nähnyt 3 kertaa livenä, ja jokainen kerta olen viihtynyt todella paljon. Metallican levyistä mulle iskee parhaiten Master, Ride ja Black. Metallican soundit ovat mulle se juttu mikä ei nyt niin hyvin iske. Saisi olla huisin enemmän melodiaa niin kuin vaikkapa Megadethillä. Metallican kahdella vikalla levyllä nuo soundit ovat menneet vielä paskemapaan suuntaan. Melkosta tehdasräminää :?

Avatar
Risto
Isoveli
Viestit: 6644
Liittynyt: 10 Loka 2010 16:08
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Metallica

Viesti Kirjoittaja Risto » 05 Elo 2012 10:24

Eikös kaikki supertähdet ole vähän mulkkuja? ;)

Joel McIverin Metallica-kirjaa lukiessa kyllä kävi sääliksi Jason Newstediä. Miehellä ei mikään helpoin tehtävä ollut täyttää Cliff Burtonin massiivisia saappaita ja kaikenlisäksi James ja Lars oli kuuleman mukaan totaalisia persereikiä Jasonia kohtaan. Ja kuulehan sen Justice-albumillakin ettei sitä bassoa kuulu ollenkaan. Trujillo ei vissiin ihan samanlaista kohtaloa ole bändissä kokenut. Mieshän sai miljoona dollaria kouraan jo pelkästään liittymällä bändiin. Newsted jos oisin, niin hieman katkera oisin. Ehkä.

Dave Mustainen potkut bändistä toteutettiin myöskin aika kusisella tavalla. Siinä taisi suurimpana syypäänä olla James jos oikein muistelisin. Koko bändi ryyppäsi mutta jotenkin se Daven juominen oli muille ongelma.

Olis mielenkiintoista tietää minkälaiseksi Metallica olisi kehittynyt jos Burton ei olisi kuollut ja Mustainea ei oltaisi potkittu bändistä. Ride The Lightningilla ainakin Daven kädenjälki kuuluu vielä ihan selvästi ja onhan toi yhtyeen kovin levy. MOPillakin taisi joissain biiseissä vielä olla jotain Mustainen viritelmiä. En usko että ainakaan mitään Black Albumin kaltaista suosiota oltaisiin koskaan koettu varsinkaan jos Burton eläisi vielä. Varmasti Metallica olisi yksi maailman suurimmista rockbändeistä, mutta ei sillä samaa suosiota olisi pertti peruseinarien joukossa.

Avatar
Wicker Man
Isoveli
Viestit: 3359
Liittynyt: 07 Heinä 2011 22:27

Re: Metallica

Viesti Kirjoittaja Wicker Man » 05 Elo 2012 10:30

^Taisi olla niin että Mustaine muuttui erittäin agressiiviseksi viinan myötä. Tämä mitä luultavimmin on syy miksi hän sai kenkää Metallicasta 30 vuotta sitten. "Mustaine"-kirja puoltaisi tätä lausetta aika mehevästi.
Eikä siinä mitään. Minusta hyvä juttu noi potkut (jos näin nyt voi edes sanoa), koska tämä tapaushan sai Megadethin alulle. Josta siis diggaan vitusti enemmän kuin Metallicasta.

Newstedistä sanon vain tämän: Kun hän sai potkut, Metallica menetti tyylikkäimmän muusikkonsa ja parhaimman taustalaulajansa. Nyt tilalla jokin korisgorilla.

Avatar
Risto
Isoveli
Viestit: 6644
Liittynyt: 10 Loka 2010 16:08
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Metallica

Viesti Kirjoittaja Risto » 05 Elo 2012 10:35

Wicker Man kirjoitti:"Mustaine"-kirja
Pitäis lukea.
Wicker Man kirjoitti:Josta siis diggaan vitusti enemmän kuin Metallicasta.
Mä en oo jotenkin koskaan syttynyt Megadethistä. Onhan niillä toki muutamia hienoja kipaleita kuten Holy Wars... mut jotenkin ne albumit ei kokonaisuudessaan iske. Ainoat levyt jotka bändiltä omistan ovat Killing Is My Business..., Peace Sells... ja sit joku kokoelmalevy. Onhan noi ihan hyviä, mut joku niistä puuttuu että niitä jaksaisi 24/7 kuunnella.
Wicker Man kirjoitti:Newstedistä sanon vain tämän: Kun hän sai potkut, Metallica menetti tyylikkäimmän muusikkonsa ja parhaimman taustalaulajansa. Nyt tilalla jokin korisgorilla.
Samaa mieltä. Ei mulla tosin Trujilloa vastaan mitään ole. Hyvin mies on paikkansa bändissä täyttänyt.

Avatar
JVDS
Jebou
Viestit: 2680
Liittynyt: 20 Syys 2007 16:47
Paikkakunta: Pori

Re: Metallica

Viesti Kirjoittaja JVDS » 05 Elo 2012 11:09

Ei tästä voi vain olla pitämättä. Yhtään huonoa biisiä ei ole tullut heiltä vielä vastaan. Olen jo vuosia digannut kybällä tästä bändistä, ja pitkään se oli myös suosikkilistani ykkönen, kunnes se joutui luovuttamaan paikkansa Nightwishille. Livenäkin olen heitä käynyt kuuntelemassa täällä Sonispheressä silloin kolme vuotta sitten.

Ehkä ei tule nykyisin ihan niin paljon luukutettua tätä kuin ennen, mutta siitä huolimatta Metallica on yksi niistä "suurimmista", johon tuskin tulen koskaan kyllästymään. Omistan lähes kaikki 'Tallican albumit, ja loputkin on tarkoitus hommata jossain vaiheessa. Kirjoja en ole ottanut tavaksi lukea.

Tähän loppuun vielä omat suosikkialbumini/biisini Metallicalta.

TOP 5 Metallican albumit:
1. Master of Puppets
2. Metallica (Black Album)
3. Ride the Lightning
4. ...And Justice for All
5. Kill 'Em All

TOP 5 Metallican biisit:
1. Master of Puppets
2. Battery
3. Fade To Black
4. Nothing Else Matters
5. Enter Sandman

Metallica FTW! :festari:
Suosikit: Lintsi (BB1), Kaarlo (BB2), Naikou (BB3/BB6), Johan (BB4), Sami (BB5), Janica (BB7) & Jouko (BB8)

Inhokit: Iina (BB1), Mira (BB2), Kadi (BB3), Manta (BB4), Tuija (BB5), Marika (BB6), Annika (BB7) & Teija (BB8)

Punde
Jumalan ruoska
Viestit: 15012
Liittynyt: 24 Tammi 2005 17:39
Paikkakunta: Chernarus

Re: Metallica

Viesti Kirjoittaja Punde » 10 Elo 2012 06:54

Lapsesta asti tykänny bändistä, ja ala-asteen levyraadissa vitutti kun miun valitsema One katkaistiin kesken ennen aikojaan. 3,5 minuutin radiosoittomaksimi toimi siis kiihkokristillisessä kyläkoulussa 90-luvun alussa myös.

Hieno hetki penskana oli ku kotiin tuli stereosetti joka suostu yhteistyöhön lp-levyjen ja c-dekkien kanssa, sai naapurin teinin 'tallica ja maidenvinyylit c-kasetille.

Indoktrinoitu metallica (ja maiden)fani pienestä pitäen? Ja tekijänoikeusrikkoja (:P)? Selkeesti molempia, mut hyvä et aloin fanittamaan metallibändejä enkä jesseä, painostus hesukseen oli tuhannesti kovempi ja tietenki lapsuuden ja nuoruuden muistot vaikuttaa nykymielipiteeseen.

Ei oo suosikkilevyjä tai -biisejä, tilanteen mukaan joku tuntuu "parhaalta". Load oli iso pettymys aikoinaan, ja vaikka siltä(ki) levyltä löytää helmiä nyt jälkikäteen aateltuna, ni se ja kaikki muut sen jälkeen on ollu aika "meh" settiä. St. Angerin ennakkotilasin aikoinaan, en tykänny, ja myin pois.

Kova bändi aikoinaan, pirun hyvää musiikkia vanha tuotanto edelleen.

Avatar
minna
Kunniajäsen
Viestit: 3988
Liittynyt: 25 Tammi 2005 13:45
Paikkakunta: Kotka

Re: Metallica

Viesti Kirjoittaja minna » 12 Elo 2012 23:35

Risto kirjoitti:
Wicker Man kirjoitti:"Mustaine"-kirja
Pitäis lukea.
Suosittelen.
I'm the thug you love to hate, Slick V.I.C, the ghetto V.I.P, mess around with me, I leave you R.I.P.Shizzle my nizzle -Victor Ebuwa (Number six in the house, number one in your hearts)

Punde
Jumalan ruoska
Viestit: 15012
Liittynyt: 24 Tammi 2005 17:39
Paikkakunta: Chernarus

Re: Metallica

Viesti Kirjoittaja Punde » 17 Elo 2012 21:21

Wicker Man kirjoitti:Mustaine ... Megadeth
Mene vähän aiheen vierestä, mut Mustainen mielestä Obama on järjestäny mm. Auroran batman-verilöylyn ja sen sikhien verilöylyn ja tekee jenkkilästä nazi-amerikkaa :bidmouth:


Avatar
Wicker Man
Isoveli
Viestit: 3359
Liittynyt: 07 Heinä 2011 22:27

Re: Metallica

Viesti Kirjoittaja Wicker Man » 17 Elo 2012 22:26

^Mustainen puheet ei mua paljo jaksa hetkauttaa. Sen verran samankaltaisia letkautuksia tullut sen suusta jo sen parikymmentä vuotta. Riittää että musiikki puhuu puolestaan.

Itse aiheeseen:
Metallican paras biisi on Sad But True. Se kertsi on mahtikamaa. Toisex paras on Orioni. JEAH!

Avatar
aadeehoovee
Guru
Viestit: 3552
Liittynyt: 29 Syys 2008 21:57
Paikkakunta: Oulu

Re: Metallica

Viesti Kirjoittaja aadeehoovee » 28 Syys 2012 17:09

Kun olimme kovia poikia ala-asteella oli valittava puoli: Metallica tai Iron Maiden. Iron Maideniin se sitten kääntyi, mutta myöhemmin kyllä Metallica tullut riittävän tutuksi. Omistan Metallica -albumin, jonka senkin saanut lahjaksi, ja C-kasetilla oli aikoinaan varmaan kaikki muut vanhemmat. Jännää kuinka moni (myös mun kavereista) pitää tuota Ride the Lightningia niin kovana levynä ja hehkuttaa sitä, mutta ei se kyllä minuun niin paljoa ole iskenyt. Johtuu ehkä sen levyn tyylistä, liian speed -tyyppistä kampetta. Pitäis ehkä kuunnella vuosien jälkeen uudelleen.

Silti 2006 Rock Am Ringissä kun tuli Metallica katsastettua niin jossain kahdeksannen biisin kohdalla alkoi jo hämmästyttämään kuinka hyvin tunsi kaikki biisit eli jotenkin sitä oli omasta luulostaan huolimatta intensiivisesti kuunnellut. Parhaat levyt on Justice, Metallica ja Puppetsi joista kai Puppets nykyään kaikkein kovin. Loadi ja Reloadi on molemmat karmeeta kuraa eikä nuo uudemmatkaan innosta. Parhaat biisit lie My Friend Of Misery jonka kitarariffi uppoaa todella syvälle tajuntaan samoin kuin Orionin.

Se Metallicasta pitää vielä sanoa, että on aina ollut surkea tekemään cover -biisejä. Hieno pumppu, mutta ei mulle niin kova juttu kuin monille muille.
Elämme kovia aikoja, ystävä hyvä.

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Elokuvat / Musiikki / Pelit”