BBViewer

Keskustelua liittyen Suomen kymmenenteen Big Brotheriin.
Vastaa Viestiin
Avatar
jyrtam
Merirosvo
Viestit: 1290
Liittynyt: 12 Loka 2005 05:18
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: BBViewer 2011

Viesti Kirjoittaja jyrtam » 30 Marras 2011 13:53

Dorothy kirjoitti:Norjan kamera löytyy vielä listasta.
Näytä/Piilota-valikosta saa Norjan kameran pois listasta.
Huoh. Maailma olisi niin paljon parempi paikka ilman ihmisiä. (Mika Viljanen)

Avatar
Dorothy
Jumalan ruoska
Viestit: 9295
Liittynyt: 25 Helmi 2005 13:01
Paikkakunta: Hyvinkää

Re: BBViewer 2011

Viesti Kirjoittaja Dorothy » 30 Marras 2011 14:15

^ Ei se Norjan kamera mua häiritse, yritin vaan kuvailla millainen versio mulla on itselläni käytössä. :)
you've got the dream but not the drive

Avatar
ramasee
Jumalan ruoska
Viestit: 8322
Liittynyt: 21 Marras 2010 21:42
Paikkakunta: Oulu

Re: BBViewer 2011

Viesti Kirjoittaja ramasee » 30 Marras 2011 15:22

Dorothy kirjoitti:Onko BBVieweriin tullut hetkeen mitään päivitystä? Itselläni ainakin näkyy, että nyt on menossa päivä 93/97 ja Norjan kamera löytyy vielä listasta. Viime viikolla Viewer ilmoitti uudesta päivityksestä, mutta mun kone kaatui enkä saanut sitä päivitettyä. Nyt tätä uutta päivitystä ei löydy enää mistään. :keineahnung:
ei mulle ainakaan oo tullu mitään päivitystä, mullaki lukee päivässä toi 93/97 ja NBB on tuolla myös :)
Laura vie, muut vikisee!

Avatar
Zeus
Päivystävä meribiologi
Viestit: 601
Liittynyt: 16 Loka 2011 13:01

Re: BBViewer 2011

Viesti Kirjoittaja Zeus » 01 Joulu 2011 03:57

toivottavasti ohjelma ei kaadu kun päivä 97 ohitetaan... :)
BB7 Janica BB5 Esa A BB2 Kaki BB7 Sebastian
1. Andte 2. Anna 3. Jussi K 4. Leyla

Avatar
FankiKitsune
Big Brother
Viestit: 6042
Liittynyt: 27 Marras 2010 16:04

Re: BBViewer 2011

Viesti Kirjoittaja FankiKitsune » 01 Joulu 2011 11:35

^ Toi ohjelmahan on tuol koko ajan, ei se oo mihinkään lähössä :D Sieltä sammuu kamerat samaan aikaan kuin Katsomossakin että ei mitään hätää pitäisi olla.
That damn fox!

Kuva

McPupu
Häädetty
Viestit: 20
Liittynyt: 01 Syys 2011 09:45

Re: BBViewer

Viesti Kirjoittaja McPupu » 08 Heinä 2012 10:36

http://bbviewer.blogspot.fi/2012/07/bbv ... attyy.html
Tekijänoikeus syihin vedoten MTV3 on pyytänyt että en tee enää BBVieweriä. Kuulemma Endemol on kiristänyt asennetta tämän asian suhteen. Lain puolesta en ole varma olisiko minulla mahdollisuutta laittaa kampoihin. Mutta suoraan sanottuna, mulla on parempaakin tekemistä kun vääntää tällaisten asioitten kanssa. Joten omalta osaltani Suomen BB oli tässä.
Harmillinen juttu mutta minkäs teet. Taitaa liven tilaus olla katkolla jos ei yhtä kätevää tapaa katsella löydy :(

Avatar
janne
Verokarhu
Viestit: 1165
Liittynyt: 18 Joulu 2011 15:04
Paikkakunta: Vantaa

Re: BBViewer

Viesti Kirjoittaja janne » 08 Heinä 2012 11:12

^ Höh. Ajattelin ostaa tänä vuonna 24/7:n ensimmäistä kertaa. Mutta jos Katsomon palvelu on ihan surkea niin pitäisiköhän 24/7 edes ostaa :(

Avatar
FankiKitsune
Big Brother
Viestit: 6042
Liittynyt: 27 Marras 2010 16:04

Re: BBViewer

Viesti Kirjoittaja FankiKitsune » 08 Heinä 2012 11:14

WHAT?! MITÄ HELVETTIÄ MAIKKARI :madone: Eihän se Katsomo edes toimi kunnolla ja se ruutu on muutenkin ihan saatanan pieni! Nyt meni kyl maku koko SBB:hen...
That damn fox!

Kuva

Avatar
Risto
Isoveli
Viestit: 6644
Liittynyt: 10 Loka 2010 16:08
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: BBViewer

Viesti Kirjoittaja Risto » 08 Heinä 2012 11:28

Jonksu kirjoitti:Nyt meni kyl maku koko SBB:hen...
Nyt vasta? Mulla se meni jo vuonna -07 :bidmouth:

Avatar
FankiKitsune
Big Brother
Viestit: 6042
Liittynyt: 27 Marras 2010 16:04

Re: BBViewer

Viesti Kirjoittaja FankiKitsune » 08 Heinä 2012 11:50

^ Enpä mä oo alkanu SBB:tä ja ylipäätään BB:tä kattomaan ku vasta -07 lähtien :D
That damn fox!

Kuva

Avatar
Maxxer
Voittaja
Viestit: 707
Liittynyt: 22 Syys 2006 23:36
Viesti:

Re: BBViewer

Viesti Kirjoittaja Maxxer » 08 Heinä 2012 12:11

janne kirjoitti:^ Höh. Ajattelin ostaa tänä vuonna 24/7:n ensimmäistä kertaa. Mutta jos Katsomon palvelu on ihan surkea niin pitäisiköhän 24/7 edes ostaa :(
ihan samaa kuvaa se bbviewerkin tarjosi. Toki käyttöliittymä oli kevyempi ja simppelimpi ja pystyi (ainakin joku vuosi) ajamaan useaa kameraa rinnakkain.

Suurimmat ongelmat on katsomon kanssa aiheuttanut sen käyttämä silverlight -tekniikka. Monilla kaikki kuitenkin pelaa hyvin ja mikäli ongelma on silverlightissa, ei streami toimi myöskään bbviewerin kanssa. Kannattaa nyt jo HYVISSÄ AJOIN ennen kauden alkua testata että omalla laitteistolla katsomon streami toimii. Siellä on paljon ilmaiskamaa, jotka pyörii samalla tekniikalla. Mikäli käyttö vaikuttaa raskaalta, kannattaa testailla eri selaimilla (Firefox, Chrome, Internet Explorer jne.) - itse huomasin, että silverlight+FF ei ole se paras yhdistelmä, vaan IEn kanssa toimi moitteetta.

Meni vähän ohi aiheen... katsomon palvelu voi olla "surkeaa" - mitä sitten tarkoittaakaan, mutta kyllä se useimmiten käyttäjän koneesta se vika löytyy jossei homma pelaa

Avatar
Realcowboy
Big Brother
Viestit: 5314
Liittynyt: 04 Loka 2007 15:31
Paikkakunta: Avlägsen by i förra Portas.

Re: BBViewer

Viesti Kirjoittaja Realcowboy » 08 Heinä 2012 19:16

Jaaha, pitääpä sitten tulla toimeen ilman. Suurin este nettiliven katseluun on kyllä ollut Sonera.
Silverlight ei toivottavasti vaadi uutta päivitystä ennen vuodenvaihdetta. En nimittäin pystynyt katsomaan työkoneelta Katsomoa, ennen kuin keksin tekosyyn, miksi minulla pitää olla oikeus nähdä Katsomon ohjelmia.
BBVieweriä ei työkoneeseen voi asentaa. Yle Areena on tuottanut enemmän ongelmia kuin Katsomo.
Niko Saarinen ja Aki Manninen ne yhteen soppii.

Avatar
Maxxer
Voittaja
Viestit: 707
Liittynyt: 22 Syys 2006 23:36
Viesti:

Re: BBViewer

Viesti Kirjoittaja Maxxer » 08 Heinä 2012 22:48

itsehän joudun vissiin alkaa kantamaan ipadia töissä, sille on ainakin tuki lupailtu, nykyiselle WindowsPhonelle ei (ainakaan vielä) joten puhelimella katsominen taitaa jäädä haaveeksi. Ja ei, työkoneille ei asennetta silverlightia - mistään tekosyystä :)

Avatar
knocker
Jumalan ruoska
Viestit: 15204
Liittynyt: 12 Loka 2009 16:27
Paikkakunta: Espoo

Re: BBViewer

Viesti Kirjoittaja knocker » 08 Heinä 2012 23:00

Tää on kyllä huono uutinen. Viewer oli todella hyvä ja lisäksi mulla jossain vaiheessa lakkas katsomo toimimasta työkoneella talven aikana. Ehkä juurikin silverlightin takia, en tiiä.
Omalla koneella toimii hienosti, mutta on iso miinus, jos ei pysty yhtään työnantajan aikaa käyttämään BB:n vahtimiseen. :saint:
a walking disaster

Avatar
mrj
BB-talon ylijumala
Viestit: 4605
Liittynyt: 28 Elo 2007 15:32

Re: BBViewer

Viesti Kirjoittaja mrj » 09 Heinä 2012 15:05

just.. no ei muutako kaikki poikotoimaan sitte netti-versiota!
JuHu - :drink55:

Avatar
rubyblue
Isoveli
Viestit: 6938
Liittynyt: 01 Syys 2011 09:48

Re: BBViewer

Viesti Kirjoittaja rubyblue » 09 Heinä 2012 18:23

Jaa, olin ajatellut ottaa ekaa kertaa nettiversion kaapelin sijaan mutta sen verran huonoa kuullu tuosta Katsomon toimivuudesta, etten nyt tiedä, uskallanko.
Jokaiselle jotain on ei mitään kellekään.

Avatar
Maxxer
Voittaja
Viestit: 707
Liittynyt: 22 Syys 2006 23:36
Viesti:

Re: BBViewer

Viesti Kirjoittaja Maxxer » 09 Heinä 2012 21:14

rubyblue kirjoitti:Jaa, olin ajatellut ottaa ekaa kertaa nettiversion kaapelin sijaan mutta sen verran huonoa kuullu tuosta Katsomon toimivuudesta, etten nyt tiedä, uskallanko.
Niinkuin jo aiemmin sanoin niin siellä on kyllä kasapäin ilmaiskamaa jolla testata homman toimivuus etukäteen.

Avatar
Tirkka
Isoveli
Viestit: 8346
Liittynyt: 13 Elo 2006 21:47
Paikkakunta: Uleåborg

Re: BBViewer

Viesti Kirjoittaja Tirkka » 09 Heinä 2012 21:38

Aika eri asia se toimivuus nyt ja sitten kun käyttäjiä on yhtä aikaa tuhatkertaisesti tämänhetkiseen verrattuna.
Totuus on tuolla ulkona.

Avatar
Maxxer
Voittaja
Viestit: 707
Liittynyt: 22 Syys 2006 23:36
Viesti:

Re: BBViewer

Viesti Kirjoittaja Maxxer » 09 Heinä 2012 22:51

Tirkka kirjoitti:Aika eri asia se toimivuus nyt ja sitten kun käyttäjiä on yhtä aikaa tuhatkertaisesti tämänhetkiseen verrattuna.
no mutta siinä kohtaa se on ihan sama tilanne, on käytössä sitten bbviewer tai selain. Palvelimen ylikuormitukselle bbviewerkään ei voi mitään.

Avatar
Tirkka
Isoveli
Viestit: 8346
Liittynyt: 13 Elo 2006 21:47
Paikkakunta: Uleåborg

Re: BBViewer

Viesti Kirjoittaja Tirkka » 10 Heinä 2012 00:52

Voi että. Tais Räiskäleelle ja kumppaneille tulla vähän paha mieli kun keskusteltiin tuolla tästä BBViewer-aiheesta heidän facebook-ryhmässä: keskustelu poistettiin. Milläs lailla sitä seuraavaksi pitäisi edetä että saatas tuolle kuluttajille vittua haistattavalle äijäporukalle aiheutettua noloa julkisuutta tän pelleilyn jälkeen...
Totuus on tuolla ulkona.

Avatar
BuZu
Taivaan iskä
Viestit: 4445
Liittynyt: 08 Elo 2007 18:15
Paikkakunta: Jyväskylä/Pielavesi
Viesti:

Re: BBViewer

Viesti Kirjoittaja BuZu » 10 Heinä 2012 12:43

McPupu kirjoitti:http://bbviewer.blogspot.fi/2012/07/bbv ... attyy.html
Tekijänoikeus syihin vedoten MTV3 on pyytänyt että en tee enää BBVieweriä.
Paskamainen temppu Maikkarilta.

Toisaalta tuokin on helppo kiertää siten, että tekee BBVieweristä geneerisen nettifeedien katseluohjelman, jossa on esim. Katsomo ja Ruutu.fi valmiina.
Käyttäjät voivat sitten itse syöttää BB:n linkit siihen.

Eli periaatteessa tekemällä BBVieweristä kevennetyn SilverLightbrowserin tuon voi kiertää.
:Love: Merve, Mia, Heidi
:tu Ruzbah
:twisted: Daiju

Avatar
knocker
Jumalan ruoska
Viestit: 15204
Liittynyt: 12 Loka 2009 16:27
Paikkakunta: Espoo

Re: BBViewer

Viesti Kirjoittaja knocker » 10 Heinä 2012 22:57

BB:n FB sivulta löytyi tällainen vastaus:
"Big Brother Suomi: Pahoittelut, jos BB Viewer -uutinen on aiheuttanut pettymystä. Sekä MTV Median että Endemolin puolelta pidämme tärkeänä, että tekijänoikeuksia eli lakia valvotaan. Ilman niitä emme voisi tuottaa teille loistavaa formaattia vuodesta toiseen. Haluamme toki myös kehittää 24/7:aa Katsomossa vastaamaan fanien toiveita, sen takia mm. timeshift-ominaisuus tuodaan sinne nyt tulevalla kaudella. Kaikki kehitysehdotukset otetaan mieluusti vastaan. Aurinkoista kesää ja BB:n odotusta!"

Timeshift on jo plussaa Katsomossa, vaikka aika skeptinen edelleen olen. Silverlightistä ei mitään kommenttia, mutta siitä ei tainnut siellä kukaan kysyäkään.
a walking disaster

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “2014”