Yleistä keskustelua sarjoista (Netflix, HBO, Viaplay yms.)

Mitä seuraat Big Brotherin lisäksi? Keskustelua TV-sarjoista.
BB-Kärpänen
Isä Pernoo
Viestit: 3315
Liittynyt: 09 Loka 2009 06:42

Re: Yleistä keskustelua sarjoista

Viesti Kirjoittaja BB-Kärpänen » 27 Maalis 2012 15:25

Game of Thrones
Toinen kausi alkaa su 01.04. Katselin ensimmäisen kauden tossa vähän aikaa sitten uudelleen ja palauttelin hahmot mieleen. Odotukset on todella korkealla, HBO:n tuntien tuskin joutuu pettymään.

The Borgias
su 08.04 pitäisi startata kakkoskausi tähän sarjaa. Sarja sijoittuu 1492- luvun Italiaan ja lähinnä vatikaaniin. Jeremy Irons on Borgiasin perheen ykkössentteri ja Paavi Alexander VI eli perheellä on ihan kivat olot. Ainoa miinus on että siellä on muitakin perheitä, jotka haluaa miehensä paaviksi.

Ihan pätevää pukudraamaa, juonittelua ja sikailua.
Itse tiedän sydämessäni, että siellä ei ole rikoksen muruakaan.
-Ilkka Kanerva

Avatar
Risto
Isoveli
Viestit: 6644
Liittynyt: 10 Loka 2010 16:08
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Yleistä keskustelua sarjoista

Viesti Kirjoittaja Risto » 03 Huhti 2012 21:15

Onko kukaan katsonut tuota sunnuntaina kakkoselta alkavaa Pan Am nimistä sarjaa? Itellä ei paljoa tosta sarjasta ole käryä, mut jos joku osais kertoo et onko katsomisen arvoinen. Vaik kyllähän sitä eka jakso tulee katottuu varmaan muutenki.

Avatar
dertsi
Puhuva pönttö
Viestit: 1711
Liittynyt: 19 Syys 2010 17:14

Re: Yleistä keskustelua sarjoista

Viesti Kirjoittaja dertsi » 03 Huhti 2012 21:22

Risto kirjoitti:Onko kukaan katsonut tuota sunnuntaina kakkoselta alkavaa Pan Am nimistä sarjaa? Itellä ei paljoa tosta sarjasta ole käryä, mut jos joku osais kertoo et onko katsomisen arvoinen. Vaik kyllähän sitä eka jakso tulee katottuu varmaan muutenki.
En ole katsonut, mutta sarja lopetettiin 14 jakson jälkeen. Ihan hyvää palautetta olen sarjasta kuullut, mutta tuontyylinen draama ei taida massoihin vedota.
When I see my face, there's not a single thing I'd change.

Avatar
Risto
Isoveli
Viestit: 6644
Liittynyt: 10 Loka 2010 16:08
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Yleistä keskustelua sarjoista

Viesti Kirjoittaja Risto » 03 Huhti 2012 21:25

dertsi kirjoitti:
Risto kirjoitti:Onko kukaan katsonut tuota sunnuntaina kakkoselta alkavaa Pan Am nimistä sarjaa? Itellä ei paljoa tosta sarjasta ole käryä, mut jos joku osais kertoo et onko katsomisen arvoinen. Vaik kyllähän sitä eka jakso tulee katottuu varmaan muutenki.
En ole katsonut, mutta sarja lopetettiin 14 jakson jälkeen. Ihan hyvää palautetta olen sarjasta kuullut, mutta tuontyylinen draama ei taida massoihin vedota.
No höh! Kattoo nyt miten ite sit pidän tästä. Mulla on kyllä vähän erikoinen maku joka asiassa.

Punde
Jumalan ruoska
Viestit: 15012
Liittynyt: 24 Tammi 2005 17:39
Paikkakunta: Chernarus

Re: Yleistä keskustelua sarjoista

Viesti Kirjoittaja Punde » 05 Huhti 2012 02:47

Ei ole enää uusi sarja, joten uusien sarjojen ketjusta tänne.
tuusannuuska kirjoitti:Katsoin jokin aika sitten ensimmäisen kauden sarjasta, jota työkaveri suositteli. Sarja perustuu tanskalaissarjaan nimeltä Forbrydelsen (englanniksi käännettynä The Crime) ja kieltämättä melkoiset pohjoismaiset fibat siitä välillä tulikin. Välillä myös tuntui, että katsoi Twin Peaksia, vaikka sarja ei todellakaan ole läheskään yhtä outo.

Tämä on nyt "taas yksi poliisisarja", jossa nuori tyttö on kadoksissa. Noin niinkun alkuasetelmiltaan. Pikkuhiljaa taustalta alkaa kuitenkin löytyä kaikenlaista muutakin mustaa, jota on spoilaamatta aika vaikea kuvailla. Jos tämäntyyppiset sarjat nappaa yhtään, kannattaa katsastaa edes muutama ensimmäinen jakso, mielummin vaikka koko kausi (toisen kauden ilmestymisajasta en valitettavasti tiedä, mutta se on kuitenkin tekeillä).

The Killing
http://www.imdb.com/title/tt1637727/
Kakkoskausi alkanut tuplajaksolla, ja vaikka ekasta kaudesta kovin tykkäsin niin sen lopetus pisti vituttamaan ihan kunnolla. Odotin sarjan luonteenki vuoks että asialle tulee päätös, mut jättivät ihan pirunmoisen hölmöön cliffhangeriin.

No kakkoskausi jatkaa tietenki tasan siitä mihin viimeks jäätiin, ja huolimatta ykköskauden lopun aiheuttamasta inhosta sarjaa kohtaan ihan hyvältä tää taas vaikutta. Mut kuinka kauan? Tuleeko tän jälkeen kolmas kausi eikä vieläkään ratkottu mitään? Vituttaa jo valmiiks ettei ratkaisua varmaan tälläkään kaudella tule, mut keskivertoa huomattavasti parempaa teeveetä tää on silti. Joten katson ja nyt osaan varautua mysteerin lopetukseen, tai lopettamatta jättämiseen......

Kuriositeettina, alkup. tanskalaisen sarjan pääosaa, etsivä Lundia (täs jenkkiversios Linden), näytelly Sofie Gråbøl tekee ainaki pienen roolin lakinaisena kakkoskaudella. Saa nähä jääkö pysyvästi castiin.

Avatar
tuusannuuska
Kunniajäsen
Viestit: 7896
Liittynyt: 30 Syys 2007 00:24

Re: Yleistä keskustelua sarjoista

Viesti Kirjoittaja tuusannuuska » 05 Huhti 2012 10:14

^Olisko ollut eilen kun mietin, että millonkahan toi mahtaa jatkua. Hyvä tietää, että nyt. Tanskassa on näköjään tulossa kolmas kausi tänä vuonna (ellei ole alkanut jo), eli varmaan jenkkiversiostakin tehdään ainakin kolme kautta. Toivottavasti taso säilyy edes lähes yhtä hyvänä.
The reason I swear so much is because fuck you.

Avatar
Annie
Käpylehmätehtaan työntekijä
Viestit: 506
Liittynyt: 16 Syys 2011 22:21

Re: Yleistä keskustelua sarjoista

Viesti Kirjoittaja Annie » 05 Huhti 2012 10:45

Twin Peaksiinhän tuota The Killing -sarjaa on verrattu, mutta musta ne on kuitenkin aika erilaisia. Konsepti on samankaltainen: nuoren tytön murhamysteeri ja siihen liittyvät tapahtumat ja ihmiskytkennät, mutta Twin Peaks kertoi kuitenkin lopulta enemmän sen kylän ja niiden ihmisten elämästä. Samoin tuosta The Killing -sarjasta puuttuu se musta huumori ja mystiikka, jotka mun mielestä teki Twin Peaksista Twin Peaksin. Twin Peaks oli kuitenkin välillä aikamoista saippuaoopperaakin :D.

Oon kuitenkin tuon The Killingin ekan kauden katsonut ja aion katsoa seuraavankin. Sen verran koukuttava sarja. Toka kausi on tosiaan kai just alkanut jenkeissä. Pikkasen se ekan kauden lopetus tökki mullakin, mutta ehkäpä sieltä tulee jotain uutta jännää. Harmi vain, toi Michelle Forbes ei kai enää ole mukana kakkoskaudella kuin parissa jaksossa.

Avatar
Spencer
Ylläpitäjä
Viestit: 19499
Liittynyt: 22 Elo 2005 18:08

Re: Fringe

Viesti Kirjoittaja Spencer » 27 Huhti 2012 17:47

Fringe saa jatkoa yhden kauden verran: http://thevoiceoftv.com/news-and-gossip/fringe-renewed/

Piristävä uutinen. Kattelisin vielä monta kautta, mutta kaikki hyvä loppuu aikanaan. Nyt odotetaan hyviä uutisia Supernaturalille.
Parhaat asukkaat: 1. Aleisha 2. Nikki (1982-2021 RIP) 3. Paul 4. Dick 5. Charlotte

Parhaat kaudet: 1. BBAU7 2. BBUK9 3. BBUS8 4. BBAU4 5. BBCAN4

Avatar
Spencer
Ylläpitäjä
Viestit: 19499
Liittynyt: 22 Elo 2005 18:08

Re: Yleistä keskustelua sarjoista

Viesti Kirjoittaja Spencer » 12 Touko 2012 15:39

Alcatraz sai kirveestä. Onneks en alkanut seuraamaan. Awake sai myös kirveestä. En ehtinyt katsoa kuin pilotin, mutta vaikutti mielenkiintoiselta. Eipähän tuhlaantunut aikaa siihenkään. Tästä lähtien en katso edes pilottia, vaan odottelen rauhassa uutisia jatkosta. Ei tule pahaa mieltä, jos sattuu tykästymään johonkin sarjaan.
Parhaat asukkaat: 1. Aleisha 2. Nikki (1982-2021 RIP) 3. Paul 4. Dick 5. Charlotte

Parhaat kaudet: 1. BBAU7 2. BBUK9 3. BBUS8 4. BBAU4 5. BBCAN4

Punde
Jumalan ruoska
Viestit: 15012
Liittynyt: 24 Tammi 2005 17:39
Paikkakunta: Chernarus

Re: Yleistä keskustelua sarjoista

Viesti Kirjoittaja Punde » 15 Touko 2012 16:06

Anthony Bourdain No Reservations-sarjan eilen jenkkilässä esitetyssä jaksossa kohdemaana on Suomi. s08e06. Tää varmaan monia kiinnostaa.

Avatar
Risto
Isoveli
Viestit: 6644
Liittynyt: 10 Loka 2010 16:08
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Yleistä keskustelua sarjoista

Viesti Kirjoittaja Risto » 15 Touko 2012 18:01

Punde kirjoitti:Anthony Bourdain No Reservations-sarjan eilen jenkkilässä esitetyssä jaksossa kohdemaana on Suomi. s08e06. Tää varmaan monia kiinnostaa.
Mua kiinnostaa. Jostain vois ton jakson kyllä kaivella. Tosin se tais tulla Suomen telkkarista jo tulevana syksynä jos en ihan väärin muista. Bourdainin ohjelmat on kyllä hyviä, mut harvoin muistan kattoo niitä. :?

Punde
Jumalan ruoska
Viestit: 15012
Liittynyt: 24 Tammi 2005 17:39
Paikkakunta: Chernarus

Re: Yleistä keskustelua sarjoista

Viesti Kirjoittaja Punde » 15 Touko 2012 18:17

^ joo molemmat Bourdainin sarjat (no reservations, layover) tulee melko lyhyellä viiveellä, puolisen vuotta, jos sitäkään.

BB-Kärpänen
Isä Pernoo
Viestit: 3315
Liittynyt: 09 Loka 2009 06:42

Re: Yleistä keskustelua sarjoista

Viesti Kirjoittaja BB-Kärpänen » 15 Touko 2012 18:52

Spencer kirjoitti:Alcatraz sai kirveestä.
Eiii! Taisin jopa ihan kuusi jaksoa katsoa tätäkin tekelettä. Ihan vaan Sarah Jonesin tissien takia. Sen olisi pitänyt juosta enemmän siinä sarjassa niin ei olisi tullut kirvestä. On se muutenkin ihan karismaattinen näyttelijä.

Sarah oli 24:ssa ja Sons of Anarchyssa pienissä sivurooleissa ja yllätys, yllätys juoksi niissä aika paljon.
Itse tiedän sydämessäni, että siellä ei ole rikoksen muruakaan.
-Ilkka Kanerva

Avatar
knocker
Jumalan ruoska
Viestit: 15204
Liittynyt: 12 Loka 2009 16:27
Paikkakunta: Espoo

Re: Yleistä keskustelua sarjoista

Viesti Kirjoittaja knocker » 15 Touko 2012 19:58

Punde kirjoitti:Anthony Bourdain No Reservations-sarjan eilen jenkkilässä esitetyssä jaksossa kohdemaana on Suomi. s08e06. Tää varmaan monia kiinnostaa.
Kiitti vinkistä, en malttanut olla katsomattakin saman tien.
a walking disaster

Avatar
Zygerö
Tohtori
Viestit: 8329
Liittynyt: 15 Syys 2009 15:22

Re: Yleistä keskustelua sarjoista

Viesti Kirjoittaja Zygerö » 15 Touko 2012 23:32

BB-Kärpänen kirjoitti:Sarah oli 24:ssa
Eikä ollu. Kyllä mä muistaisin.
"You mustn't fight the elephant. You mustn't fight anybody. War is a very silly way to behave you know." -Dr. Snuggles

Avatar
James
BB-talon ylijumala
Viestit: 4826
Liittynyt: 31 Elo 2008 18:27
Paikkakunta: Espoo

Re: Yleistä keskustelua sarjoista

Viesti Kirjoittaja James » 16 Touko 2012 19:11

Zygerö kirjoitti:
BB-Kärpänen kirjoitti:Sarah oli 24:ssa
Eikä ollu. Kyllä mä muistaisin.
Sama homma. Ei varmasti ois menny ohi historian parhaassa sarjassa jos ois siellä ollut :P

BB-Kärpänen
Isä Pernoo
Viestit: 3315
Liittynyt: 09 Loka 2009 06:42

Re: Yleistä keskustelua sarjoista

Viesti Kirjoittaja BB-Kärpänen » 16 Touko 2012 19:59

^No ei ollut, uskotaan. Multa pääsi pieru :oops:
Itse tiedän sydämessäni, että siellä ei ole rikoksen muruakaan.
-Ilkka Kanerva

Punde
Jumalan ruoska
Viestit: 15012
Liittynyt: 24 Tammi 2005 17:39
Paikkakunta: Chernarus

Re: Yleistä keskustelua sarjoista

Viesti Kirjoittaja Punde » 04 Kesä 2012 23:48

Vajaan viikon päästä alkaa kakkoskauden finaali sarjasta The Killing. Kakkoskausi on ollut samaa laatua kuin ykköskausi, yks parhaista sarjoista vuosiin, vaikka ykköskauden kusetusfinaali raivostutti. Mut ny käsi ties millä pyhillä kirjoilla ja kivillä ja kannoilla lupaavat että murhaaja selviää, joten uskottava se on.

Ite epäilin toisella foorumilla pilotin jälkeen murhaajaksi sitä Richmondin kampanja-avustajaukkoa, sitä luihua punapäätärääpälettä. Saa nähdä oonko oikeessa, pilotista jäi jotenkin in your face fiilis tyypin kohdalla ja nyt uusimman jakson lopussa seisoskelivat oudot ilmeet naamalla.

Kattookohan tätä edes täällä kukaan muu ku mie? Ilmeisesti suomitöllö ei tuu hirmu paljo perässä, Jälkiä jättämättä vissiin suomennettu nimi joten eipä ihme ku ei oo osunu silmään tv-listauksissa.

Avatar
Zygerö
Tohtori
Viestit: 8329
Liittynyt: 15 Syys 2009 15:22

Re: Yleistä keskustelua sarjoista

Viesti Kirjoittaja Zygerö » 05 Kesä 2012 01:22

Punde kirjoitti:Kattookohan tätä edes täällä kukaan muu ku mie? Ilmeisesti suomitöllö ei tuu hirmu paljo perässä, Jälkiä jättämättä vissiin suomennettu nimi joten eipä ihme ku ei oo osunu silmään tv-listauksissa.
Kyllä mä oon kattonu suomitahtiin tota, mutta mun mielestä ei kuitenkaan oo mikään ihmeellinen sarja. Hieman liian hidas mun makuun. Joku koukku siinä kuitenkin on, kun viikosta toiseen sen katon.
"You mustn't fight the elephant. You mustn't fight anybody. War is a very silly way to behave you know." -Dr. Snuggles

Avatar
tuusannuuska
Kunniajäsen
Viestit: 7896
Liittynyt: 30 Syys 2007 00:24

Re: Yleistä keskustelua sarjoista

Viesti Kirjoittaja tuusannuuska » 05 Kesä 2012 12:28

Katsoo katsoo, typerästi kyllä suomennettu, mutta onneksi mainostivat sitä aika ahkerasti kun toinen kausi alkoi. Vähän levinnyt nyt käsiin tässä toisen kauden alussa koko paketti, mutta kaipa se siitä kasaan saadaan. En muista montako jaksoa on tullut jo, mutta muistaakseni olen nähnyt 4-5, eli alussa kuitenkin vasta mennään.
The reason I swear so much is because fuck you.

Avatar
knocker
Jumalan ruoska
Viestit: 15204
Liittynyt: 12 Loka 2009 16:27
Paikkakunta: Espoo

Re: Yleistä keskustelua sarjoista

Viesti Kirjoittaja knocker » 10 Kesä 2012 00:03

Zygerö kirjoitti:Kyllä mä oon kattonu suomitahtiin tota, mutta mun mielestä ei kuitenkaan oo mikään ihmeellinen sarja. Hieman liian hidas mun makuun. Joku koukku siinä kuitenkin on, kun viikosta toiseen sen katon.
Mulla on aika sama. Se on sen verran hidas, etten suorana jaksa katsoa. Nytkin tänään vasta katsoin viime sunnuntain jakson. Eli aika lailla jää mm. Kostosta, joka on melkeen pakko katsoa heti.
a walking disaster

Punde
Jumalan ruoska
Viestit: 15012
Liittynyt: 24 Tammi 2005 17:39
Paikkakunta: Chernarus

Re: Yleistä keskustelua sarjoista

Viesti Kirjoittaja Punde » 23 Kesä 2012 22:40

Aijaijai. Moni tietää varmaan koomikko Jimmy Carrin, jotkut jopa sen hostaaman paneelishown 8 out of 10 cats. Nnoh, tällä viikolla julki tuli uutisia että Jimmy Carr on, ilmeisesti isolta osin laillisten, porsaanreikien kautta kiertäny veroja, säästäny yli 3 miljoonaa puntaa sen avulla, ja maksanu vain n. 1% veroprossaa. Iiiiso uutinen briteissä, Take Thatin Gary Barlow kans harrastanu samaa kepulipeliä.

Tän viikon 8 out of 10 cats oli aika vaivaannuttavaa katsottavaa, mut toisaalta helvetin huvittavaa kun vakiopanelistit Sean Lock ja Jon Richardson kuvainnollisesti repii Jimmylle uuden peppuaukon :) Jimmy oli aika nöyrää poikaa kun pilkka osuu omaan nilkkaan. Ehdottomasti tsekkaamisen arvoinen jakso vaikkei muuten sarjaa seurais.
Edit: edit: mainittakoon vielä, että ton ohjelman koko tarkoitus on käsitellä briteissä eniten viikon aikana puhuttuja asioita, ja ei niin yllättäen Carrin juttu tuli siis luonnostaankin esille (olis se noiden muiden toimesta tullu muutenki, ja tuliki, mut silti :P )

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “TV-sarjat”