Jouluketju

Foorumilaisten sielunmaisema, huvit ja harrastukset, uutiset ja örveltäminen, mussutus ja mäkätys sekä kaikki muu taivaan ja maan väliltä!
EM
Nimetty
Viestit: 17
Liittynyt: 23 Loka 2006 01:23

Viesti Kirjoittaja EM » 24 Marras 2006 21:23

En valmistele joulua, tulee se muutenkin :roll: Mä en voi sietää että vuosi vuodelta joulu tulee kauppoihin ja jouluvalot ikkunoihin, seuraavaksi varmaan juhannukselta :roll:

Avatar
Saaga
Merirosvo
Viestit: 1279
Liittynyt: 04 Helmi 2005 20:45
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Saaga » 24 Marras 2006 21:26

Vituttaa koko joulu.
I am the sunshine of my life!

Avatar
big.mac
Alejandro
Viestit: 1898
Liittynyt: 08 Elo 2005 13:37
Paikkakunta: helsinki

Viesti Kirjoittaja big.mac » 25 Marras 2006 00:18

minua ei ketuta Joulun tulo lainkaan.. en näet mene mukaan hössötykseen... otan asian ihan rauhallisesti ja muutamaa päivää aikaisemmin alkaa ruokien valmistus... lahjoja en juurikaan osta vaan kaikki on omien pikku(?) kätösten aikaan saannosta vuoden mittaan

töissä on hauska kuunnella kehitysvammaisten aikuisten asiakkaiden mieletöntä Joulun hehkutusta ja sitä odottamisen riemua... se alkaa tosin jo heti juhannuksen jälkeen, joten tää tv:stä tuttu hehkutus kalpenee sen rinnalla :lets hug:
the BITCH is back!

May the FORCE be with YOU!
Kuva

Avatar
zilipippuri
Taivaan iskä
Viestit: 4476
Liittynyt: 25 Elo 2006 18:55

Viesti Kirjoittaja zilipippuri » 25 Marras 2006 01:05

Joo joulua voi valmistella ilman älytöntä hösöttämistäkin ;).

Lahjoja on ihana ostaa ja tehdä ja sitten iltayöstä kerralla paketoida iso läjä :).
Ruokien valmistuksesta ei juurikaan tarvitse huolehtia, koska jouluateria syödään muualla. Kotona laitetaan sitten pienemmässä mittakaavassa joitain lemppareita. Lihaa ei syödä joten kinkkuakaan ei tarvitse kokkailla öitä myöten :snorting: .

Pipareita ja torttuja leivotaan esikoisen kanssa. Parina viime jouluna tullut piparitalokin väsättyä.
Kuusi haetaan ja koristellaan aaton aattona..

Aattona aamupäivällä täytyy nähdä Lumiukko! Se on ihan must juttu mulle ;). Sitten päiväsellä kirkkoon josta yleensä ollaan menty broidille missä on myös meidän äiti ja broidin puolison vanhemmat ja veli.
Jossain vaiheessa ollaan myös käyty puoliskon vanhemmilla, miten aikataulut nyt sopivatkaan.

Oih, tässähän alkaa tulemaan joulufiilis :). Lasten jouluilo on joulussa parasta nykyisin ja muistot omista taianomaisista jouluista lapsuudessa :tonttu .

P.s. Hienoa Bigmac :)! Neulominen on hieno harrastus! Itse ei vain enää ehdi sitä niin kauheasti tekemään, mutta on eräänä jouluna meikäläisenkin lähipiiriä muistettu villasukilla :D.
Rispektiä kaikille, jotka nykyisin käsityötaitoja pitävät yllä :thumbsup !

Punde
Jumalan ruoska
Viestit: 15012
Liittynyt: 24 Tammi 2005 17:39
Paikkakunta: Chernarus

Viesti Kirjoittaja Punde » 25 Marras 2006 04:00

zilipippuri kirjoitti:Lasten jouluilo on joulussa parasta nykyisin ja muistot omista taianomaisista jouluista lapsuudessa :tonttu .
Vaikka joulua dissaanki aika überisti, ja vaikka zilin postaus muistutti miksen siitä joulusta niin pidä, ni lasten jouluilo on kyllä totaalisen parasta joulussa. Vaikkei omia olekaan.

Siksi mm. viime vuonna jättäydyin "sukujoulusta" poies, lapset tykkää tietenki siitä touhusta ja lapset huomaa myös jos joku hoopo niinku mie näyttää hapanta naamaa.

Aika tappeluhan siitä melkee tuli miksen osallistunu, mut sukulaisten penskoja aattelin.

"awwww " :P

Avatar
zilipippuri
Taivaan iskä
Viestit: 4476
Liittynyt: 25 Elo 2006 18:55

Viesti Kirjoittaja zilipippuri » 25 Marras 2006 11:45

Punde, ootsä semmonen vihreä karvainen grinchmäinen tapaus ;)?

Avatar
Tuittupää
Tehtäväryhmän vetäjä
Viestit: 932
Liittynyt: 19 Loka 2006 19:10
Paikkakunta: Pohjois Satakunta

Viesti Kirjoittaja Tuittupää » 25 Marras 2006 20:40

Parasta joulussa on vapaapäivät töistä, ja tänä vuonna jouluperkele sattuu viikonlopuksi :twisted:
Pakko edes ihan vähän laittaa joulua lasten takia.

Big Mother
Diktaattori
Viestit: 4143
Liittynyt: 28 Elo 2006 05:27
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Big Mother » 26 Marras 2006 07:01

No mut aattohan sattuu sunnuntaille, ja näin ollen maanantai ja tiistai on vielä lomaa. Tai ainakin joillakin on...
Who is she? Where did you find her?

Avatar
big.mac
Alejandro
Viestit: 1898
Liittynyt: 08 Elo 2005 13:37
Paikkakunta: helsinki

Jouluketju

Viesti Kirjoittaja big.mac » 26 Marras 2006 09:15

jep, hyvää Joulussa on myös monet pyhäpäivät ja sunnuntaikorvaukset niiltä. Jouluna on mukava olla töissä, kun asiakkaidem kanssa vietetään Joulua eikä tarvitse niin rehkiä ja saa ne pyhäkorvaukset. Itse olen aaton vapaalla ja 25.-26.12 töissä
the BITCH is back!

May the FORCE be with YOU!
Kuva

Avatar
Liisi
Julkkisasukas
Viestit: 494
Liittynyt: 29 Elo 2005 11:43

Viesti Kirjoittaja Liisi » 26 Marras 2006 12:33

Piittaamatta grinchPundeista, mie rakastan joulua yli kaiken!! Vaikka ulkona tulee vettä ja sisälläkin tulee kuuma, mie laitan jouluvalot, lasten kans kirjotetaan tänään pukille ja mie lähen nyt ekalle jouluostoskierrokselle. Laitoin tosin äsken vahingossa toisen satsin hajuvettä, et astmaatikot varokoot Joen kaupungin sunnuntairuuhkassa :D
This is Big Brother, would Liisi please come to the diaryroom...

Avatar
cicena
Intruuderi
Viestit: 278
Liittynyt: 29 Maalis 2005 22:48
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja cicena » 27 Marras 2006 14:05

zilipippuri kirjoitti: Aattona aamupäivällä täytyy nähdä Lumiukko! Se on ihan must juttu mulle ;)
Oijoi, niin on mullekin! Ja sitten porataan ohjelman lopussa :victorianfalls: :wink:
"Just dunking my custard creams in this hot and juicy tea"

Avatar
zilipippuri
Taivaan iskä
Viestit: 4476
Liittynyt: 25 Elo 2006 18:55

Viesti Kirjoittaja zilipippuri » 27 Marras 2006 22:38

cicena kirjoitti: Ja sitten porataan ohjelman lopussa :victorianfalls: :wink:
Luonnollisesti! :lol:

Avatar
julmia
Päivystävä meribiologi
Viestit: 645
Liittynyt: 11 Syys 2006 03:06

Viesti Kirjoittaja julmia » 27 Marras 2006 23:06

kyllä se joulu tulee ilman minun valmistelujakin. ilmottauduin vapaaehtoisesti työvuoroihin pyhille, eli töitä tehden.

pari lahjaa aattelin ostaa, mä en osta serkunkummin kaimoille kun oon niin tyly ihminen :lol:

siinäpä minun joulu, joulumieli tulee kyllä hössöttämättäkin takuuvarmasti :)

halleluja
Työläinen
Viestit: 148
Liittynyt: 26 Tammi 2005 17:52

Viesti Kirjoittaja halleluja » 28 Marras 2006 19:22

Kyllä se vaan rupee kiire tulemaan. Lahjoja pitäis vaan löytää ja ostella, mutta kun ei tahdo olla aikaa kierrellä kauppoja. Töissä kun suurimmaks osaks on ja juuri siihen aikaan kun kaupat on auki. :? Mutta toivottavasti sitä aikaa vielä löytyy. Muuten on kyllä ollut joulufiilis jo marraskuun alusta..kuhan se lumi vaan tulisi uudestaan :)
"take what you can, give nothing back"

Avatar
cicena
Intruuderi
Viestit: 278
Liittynyt: 29 Maalis 2005 22:48
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja cicena » 01 Joulu 2006 10:06

Hih mä ostin elämäni ensimmäisen joululiinan eilen! Jonkun liinan halusin, mutta en mitään semmoista hei tonttu-ukot hyppikää tms kirjavan kukertavaa tapausta. Ihan perus punainen, jossa on tupsut liinan päässä (on siinä jotain koukeroita itse liinassakin, mutta punaisella myös, ei näy pahemmin). Nyt pitäisi vielä keksiä minne me noi jouluvalot ripustetaan. Ehkä sitten kun uusi sohva kannetaan sisälle voisi enemmän miettiä joulusisustusta.
"Just dunking my custard creams in this hot and juicy tea"

Avatar
Tinttu
Pikkuveli
Viestit: 2463
Liittynyt: 28 Helmi 2005 20:16
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Tinttu » 01 Joulu 2006 10:10

Kyllä se pikkuhiljaa alkaa tulla, joulukalenterin eka luukku aamulla tuntui kyllä oudolta.
The eyes can mislead, the smile can lie, but the shoes always tell the truth.

Avatar
FC Mixula
Vaihtoasukas
Viestit: 303
Liittynyt: 19 Helmi 2005 14:49
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja FC Mixula » 01 Joulu 2006 10:17

Missä lumi ja pakkaset? :(
Maailman tyhmin ihminen...

Avatar
cicena
Intruuderi
Viestit: 278
Liittynyt: 29 Maalis 2005 22:48
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja cicena » 01 Joulu 2006 10:20

^Pitänee ostaa kaupasta jenkkiläistä tekolunta :lol: Jos en kuitenkaan... Ellen epätoivoiseksi ryhdy.
"Just dunking my custard creams in this hot and juicy tea"

Avatar
Jk
Kunniajäsen
Viestit: 282
Liittynyt: 22 Tammi 2005 17:59
Paikkakunta: München
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jk » 04 Joulu 2006 17:42

Ei oo vielä yhtään joulu olo, vaikka soittelenkin pianolla varpusen jouluaamua..

Avatar
Tinttu
Pikkuveli
Viestit: 2463
Liittynyt: 28 Helmi 2005 20:16
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Tinttu » 09 Joulu 2006 17:37

Testatkaas tuoko pukki tänä vuonna paketteja lainkaan... :D

http://www2.hs.fi/extrat/hsfi/hupi/joul ... efault.asp
The eyes can mislead, the smile can lie, but the shoes always tell the truth.

Avatar
MJK
Käsikirjoittaja
Viestit: 975
Liittynyt: 07 Elo 2006 13:55
Paikkakunta: Lappi

Viesti Kirjoittaja MJK » 09 Joulu 2006 17:50

Tinttu kirjoitti:Testatkaas tuoko pukki tänä vuonna paketteja lainkaan... :D

http://www2.hs.fi/extrat/hsfi/hupi/joul ... efault.asp
Kuva

:tonttu
Kuva

Avatar
cicena
Intruuderi
Viestit: 278
Liittynyt: 29 Maalis 2005 22:48
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja cicena » 09 Joulu 2006 18:06

^Joo tolleen mullekin tuli ekan kerran :D Mutta sitten kokeilin uudestaan.

Tontut antavat sinulle lähes puhtaat paperit. Saat kaikkiaan KAHDEKSAN lahjaa jouluna. Näin sinua luonnehdittiin:

Olet ollut huomaavainen ja hyvätapainen muita ihmisiä kohtaan. Kohtele jatkossakin muita, kuten haluat itseäsi kohdeltavan.

Olet harhautunut rikoksen polulle. Vielä voit tehdä täyskäännöksen ja palata hyveelliseksi kansalaiseksi. Joulupukkikin muistaa silloin sinut paremmin.

"Just dunking my custard creams in this hot and juicy tea"

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Muu keskustelu”