Tamer Karabulut

Keskustelua Suomen Big Brotherin asukkaista.
Vastaa Viestiin

Arvosanasi Tamerille?

Äänestys päättyi 25 Joulu 2011 23:15

5 - Suosikki
20
6%
4
23
7%
3
49
14%
2
57
16%
1
89
26%
0 - Inhokki
110
32%
 
Ääniä yhteensä: 348

Avatar
jokeri
VIP-vieras
Viestit: 899
Liittynyt: 19 Loka 2008 03:54

Re: Tamer Karabulut

Viesti Kirjoittaja jokeri » 23 Syys 2011 01:52

sellofaani kirjoitti:En ymmärrä tuota raivoamista Sebastianin kysymyksistä. Itse näen asian niin, että Sebastiania sattuu uskonnollisena ihmisenä kiinnostaa muutkin uskonnot noin yleisesti ja haluaa kysellä asioita, kerran talossa on joku, joka tietää asiasta enemmän. Tarkoitus on tuskin arvostella tai mitään, ihan vain haluaa kysyä, kun kiinnostaa. Miksi ihmeessä ei saisi kysyä?
Kyllähän Sebastian lähti tohon "keskusteluun" hyökkäävästi ja ennakkoluuloisesti. "Miksi sä Tamer kiroilet vaikka Koraani kieltää sen?" on mun mielestä aika hyökkäävä aloitus jos kerran vain "uskonnot kiinnostaa noin yleisesti". Lisäksi ennakkoluuloista kertoo se, että olettaa ilmeisesti kaikkien muslimien elävän tarkasti Koraanin mukaan, vaikka juuri esim. Turkissa meininki on hyvin maallista.

En usko, että Tamer ylipäänsä on kovin kiinnostunut puhumaan uskonnostaan, koska sille se ei lopulta ole mikään niin iso juttu. Ei ainakaan niin iso kuin Sebastianille.
Cool like Teppo.

RealPlayer
Kolhoosin johtaja
Viestit: 2182
Liittynyt: 25 Elo 2010 04:14

Re: Tamer Karabulut

Viesti Kirjoittaja RealPlayer » 23 Syys 2011 02:19

Tamer on Matkaoppaissa tehnyt ansiotyötänsä ja ollut hetken ihmisten keskipisteenä. Talossa osoittautunut ei niin sosiaaliseksi ja kun äidinkieli ei kuitenkaan Suomi niin verbaalisesti vaatimattomaksi.

Lienee tosikko jolla eri kulttuuritausta muunmuassa naisten asemasta yhteisössä...

Jos tosta Salamin possukerhosta pitäis harvennusta tehdä niin varsin otollinen vaihtoehto... jos Salami taikka Benis et Amis ei ois tyrkyllä...

Avatar
Benjamin
Jumalan ruoska
Viestit: 7551
Liittynyt: 16 Elo 2011 03:21
Paikkakunta: Helsinki

Re: Tamer Karabulut

Viesti Kirjoittaja Benjamin » 23 Syys 2011 02:20

jokeri kirjoitti:
Polo kirjoitti:Mun mielestä Sebun pointti oli se, että kuin Tamer ei syö sianlihaa ja viettää ramadania yms. tekee Koraanin mukaan, niin eikö näe ristiriita siinä että sitten kuitenkin kiroilee. Siis ettei ollut hakemassa mitään yksiselitteistä tulkintaa Koraanista (josta kyllä varmaan itsekin teologiaa opiskelleena ja muutenkin ko. asioista kiinnostuneena tietää), vaan nimenomaan haastamassa Tamerin omaa ajattelua, kuten sanoikin.
Sebastian itse kertoo olevansa kristitty bi-seksuaali, joka rukoilee joka päivä. Mun mielestä Sebastian voisi aloittaa haastamalla itsensä ennen kuin menee haastamaan muiden uskossa olemista.

Hyvin voin ymmärtää Tamerin hermostumisen. On varmasti ite ihmetellyt Sebastianin ristiriitaisuutta, muttei kohteliaana ja (astetta fiksumpana) kaverina ole ruvennut Sebastiania siitä "haastamaan".

Ero on se, ettei ole olemassa yhtä ainoaa oikeaa tapaa tulkita raamattua, mutta koraanin puhdasoppisuudesta ei kukaan saa sanoa mitään! Koraani on muslimille niin pyhä, ettei mitään voi lukea muuten kun suoraan sanasta sanaan.
Kristityillä on "löyhempi moraali"!

Avatar
Burph
Risteilyisäntä/-emäntä
Viestit: 836
Liittynyt: 07 Marras 2009 23:38

Re: Tamer Karabulut

Viesti Kirjoittaja Burph » 23 Syys 2011 10:38

orgasmienkeli kirjoitti:
Ero on se, ettei ole olemassa yhtä ainoaa oikeaa tapaa tulkita raamattua, mutta koraanin puhdasoppisuudesta ei kukaan saa sanoa mitään! Koraani on muslimille niin pyhä, ettei mitään voi lukea muuten kun suoraan sanasta sanaan.
Kristityillä on "löyhempi moraali"!
Täh? Kenelle muslimille koraani on niin pyhä, ettei sitä voi lukea kuin sanasta sanaan? Koraanihan nimenomaan on täynnä vertauskuvia ja todellakin riippuu tulkitsijasta, miten sitä soveltaa.

Mä luulen, että tuo on just se juttu, miksi niin harva muslimi on halukas kertomaan mitään uskonnostaan. Aika nopeesti tulee vastaus, että kannattaa kysyä imaamilta. Näinhän myös Tamer sanoi. Siis. että turha häneltä on kysyä, kysyköön Sebastian imaamilta, jos jotain uskonkappaleista haluaa tietää.

Ja Tamerille muutenkin lienee tuo uskonto enemmän tapa ja kulttuuri kuin mitään sen kummempaa. Meidän mielestämme tietty joku ramadanin noudattaminen kuulostaa jyrkän fundamentalistin touhulta, mutta lienee aika usein pelkkä tapa. Ulkoinen merkki siitä, että on hyvä ihminen.

Kun väittelet ääliön kanssa, katso ettei hän tee samoin.

Avatar
rockrooster
Sala-asukas
Viestit: 377
Liittynyt: 15 Syys 2008 21:02

Re: Tamer Karabulut

Viesti Kirjoittaja rockrooster » 23 Syys 2011 12:16

Tämän miehen ääni on sitä luokkaa riipivä että toivottavasti tajuaisi edes lopettaa laulamisen.

jipaksi
Tehtäväryhmän vetäjä
Viestit: 943
Liittynyt: 15 Marras 2009 21:29

Re: Tamer Karabulut

Viesti Kirjoittaja jipaksi » 23 Syys 2011 16:49

Täytyy kyllä todeta, että Tamer on petrannut viikossa aika paljon asukkaana. Tänään kiinnitin ihan sattumalta huomiota, että entinen tapetti alkaa olla toistuvasti esillä keskusteluissa, ja ottaa oma-alotteisestikin enemmän kontaktia muihin asukkaisiin. Taisi tuo ensimmäinen oljenkorsikisa olla Tamerille todellakin käännekohta BB-taipaleella.

Ei ole edelleenkään suosikkiainesta minulle, mutta en enää puhuisi pelkästä huonosta tapettiasukkaasta. Saisi minun puolesta olla talossa jatkossakin, tuo kuitenkin hieman vaihtelevuutta perinteiseen biletyslinjaan. Miinuspuolena on kyllä tuo juonitteluporukkaan päätyminen.

Jännä joka tapauksessa nähdä äänestäjien suhtautuminen. Onko matkaopassuosiota vielä kuitenkin jäljellä suuren yleisön mielessä, vai onko alun vaisuilu syönyt koko suosion...

Avatar
Slamjam
Ninja
Viestit: 3078
Liittynyt: 14 Loka 2008 00:56
Paikkakunta: Kuopio

Re: Tamer Karabulut

Viesti Kirjoittaja Slamjam » 23 Syys 2011 16:56

Tamer tulee avautumaan enemmänkin, kun jossain vaiheessa pääsee klikin painostuksesta vaikka Jafarin häädön seurauksella. Olen hieman aistinut harmitusta välillä siitä, että Tamer ei saa juuri yhtään vaikuttaa kohteeseen. Jos Salar poistuu ja sitten seuraavana vaikka Ben niin Tamer ottaa enemmän osaa tapahtumiin. Limaklikin pojat vaan hyökkäs heti alussa kiinni Tameriin ja hoitivat liittoon mukaan. Nyt selvästi lähentymistä Janicaan ja Tanjaa sekä jopa Terhiin jotka kaikki ovat Klikin liipasimella ja veikkaan, että ilman vaikuttamista olisi nimennyt Suvin ja Annika. Kyllä tamer tiukasti on tapettiin liimautuneena, mutta Salarin vaikutuksen puute toisi "matkaoppaan" taas esille. :blackeye
Finding life since 1970, forum member #1223

Avatar
scorchio
Käsikirjoittaja
Viestit: 954
Liittynyt: 31 Elo 2009 00:36
Paikkakunta: Helsinki

Re: Tamer Karabulut

Viesti Kirjoittaja scorchio » 23 Syys 2011 17:17

En tiedä Tamerin matkaopas-suosiosta sun muusta, kategorisoin aiemmin Tamerin pr-kiertueella olevaksi wanna-be´ksi (heti Möykkäelin jälkeen), eikä mielipide sinänsä ole muuttunut.

Mutta...kaikki noi kiistat, mihin Tamer on ajautunut, niin olen kyllä ymmärtänyt Tamerin pointit niissä ja ne ovat olleet mielestäni ihan fiksua argumentointia. On hän varmaan matkaoppaana joutunut arvioimaan ihmisiä ja näiden motiiveja. Olisin itsekin huutanut Suville, että pidä nyt stna vttu prkele edes joskus turpasi kiinni, asioita voi ilmaista muutenkin kuin vain huutamalla kuin palosireeni ja siten alleviivaamalla toisten rikkeitä. Samoin Jeesuslapsen tökeröt yleistykset, joita Sebu esittää silloin kun se hänen pirtaansa sopii, ovat tekopyhiä, tarkoituksenhakuisia ja loukkaavia. Jne, jne.

Mutta kaikki hukkuu (ehkä) heikkoon kielitaitoon (olen ollut aistivinani Tamerin puolelta myös jonkinlaista turhautuneisuutta siitä, ettei pysty ilmaisemaan itseään täydesti) ja tohon sen "pr-kiertueeseen". Julkisuutta tää hemmo halajaa ja se on ainoa syy (epätoivoinenkin sellainen) osallistua tähän sirkukseen. Ja liittoutuminen tyhjäpäiden ja limanuljaskojen joukkioon ei osakkeita nosta ainakaan tällä palstalla, tiedä miten on ns. suuren yleisön.

Mutta on noussut listallani yllättäen tapetista keskikastiin (ja tapetiksi ovat valahtaneet Minnan lisäksi Anni Ylimakea löysäpöksyineen).

Avatar
White Rabbit
Päivystävä meribiologi
Viestit: 624
Liittynyt: 27 Loka 2010 01:11
Paikkakunta: Narnia

Re: Tamer Karabulut

Viesti Kirjoittaja White Rabbit » 23 Syys 2011 18:51

"Sun pita kysyä imaamilta tää asia"

Ihan paras veto.
"Uhri olen itsekin, talven routa tappaa pihatontutkin."

Punde
Jumalan ruoska
Viestit: 15012
Liittynyt: 24 Tammi 2005 17:39
Paikkakunta: Chernarus

Re: Tamer Karabulut

Viesti Kirjoittaja Punde » 24 Syys 2011 02:59

Nyt kun Tamer vihdoin sai kerrottua rikkonaisella kielitaidollaan mitä tarkoitti niin että mieki ymmärsin, niin oon samaa mieltä. Tässä uskontoskismassa sen ja Sebun välillä.

Tamer ei halua olla islamin lähettiläs, mutta voi kertoa oman mielipiteensä asioihin. Sebastian personoi Tamerin islaminuskon lähettilääksi, koska itse kuvittelee olevansa evankeliumia levittävä oikeauskoinen. Oon montaa mieltä uskonnoista, mut ainakin Tamer haluaa pitää uskonsa ja uskontonsa henkilökohtaisena asianaan, siitä pointsit.

Ei se edelleenkään sitä ykkösestä nosta mihinkään, näkymätön ellei hermostu johonkin tai johonkuhun.

Kahviparoni
Risteilyisäntä/-emäntä
Viestit: 815
Liittynyt: 13 Syys 2011 11:03

Re: Tamer Karabulut

Viesti Kirjoittaja Kahviparoni » 24 Syys 2011 08:59

Tamer jatkaa nousuaan mun silmissä. Sillä on ollut tosi hyvä viikko, ollut paljon esillä ja mukana menossa. Eilen veti tota murhapeliä, osallistui tyttöjen seksijuttuihin ja pukeutui naiseksi. Tosi kiva että tämäkin tapetti pikkuhiljaa pääsee vauhtiin. Ne parit ärähdykset oli ikäviä aikaisemmin, mutta toivon että ne on nyt loppu ja nousu jatkuu.

maumiu
Alejandro
Viestit: 1855
Liittynyt: 27 Elo 2010 00:18

Re: Tamer Karabulut

Viesti Kirjoittaja maumiu » 24 Syys 2011 10:02

Olisin voinut vannoa ettei Tamer suostu pukeutumaan naiseksi vakaumustensa perusteella eilen illalla mutta yllätti ja pukeutui. Eihän tuo kovin naisellinen ollut mutta pääasia että osallistui tehtävään ja esitti siinä haastattelussakin naista :tu Tamer jaksaa yllättää ja itse nyt pitäisin vielä talossa kun on näitä uusia puoliakin alkanut esiin putkahtelemaan..
All our dreams can come true, if we have the courage to pursue them.
- Walt Disney

Avatar
Dimangi
Verokarhun karkoittaja
Viestit: 1210
Liittynyt: 27 Elo 2010 18:48
Paikkakunta: Helsinki

Re: Tamer Karabulut

Viesti Kirjoittaja Dimangi » 24 Syys 2011 14:59

Katselisin Tameria kyllä pidempään, on useita asukkeja, jotka poistaisin ennen Tameria. Voittajaa ei hänestä kuitenkaan leivota.

Avatar
Mardis
Taivaan iskä
Viestit: 4442
Liittynyt: 02 Loka 2010 21:33

Re: Tamer Karabulut

Viesti Kirjoittaja Mardis » 24 Syys 2011 18:33

En määkään ymmärrä tota raivoa Sebaa kohtaa, varsinkin kun Seba on yksi harvoista asukkaista joka ees puhuu Tamerille päivittäin :keineahnung: Muutenki iha turha asukas, josta ei saa irti muuta kuin turkkilaisten laulujen hoilaamista ja alituista suutahtelua muille asukkaille!

Avatar
omelia
Voittaja
Viestit: 707
Liittynyt: 26 Syys 2010 19:17

Re: Tamer Karabulut

Viesti Kirjoittaja omelia » 25 Syys 2011 01:47

Nyt kun Tamer on jotenkin alkanut olla esillä enemmän kuin ennen niin olen alkanut pitää hänestä tai voisiko sanoa, ettei hän ärsytä minua läheskään niin paljon kuin moni muu asukas. Hän osallistuu nyt hyvin ja ottaa jopa isoakin roolia välillä, lauantainakin keksi viihdykettä porukalle. Tuo myös ajatuksiaan esille, tsemppasi Tanjaakin oljenkorsi-vaihdon ollessa edessä. No katsotaan taas vähän pidemmälle miten mielipide tästä kehittyy :) Tällä hetkellä en toivo Tamerin putoavan.

Polo
Mökkiläinen
Viestit: 208
Liittynyt: 24 Elo 2011 13:07

Re: Tamer Karabulut

Viesti Kirjoittaja Polo » 25 Syys 2011 02:33

Täälläkin Tamerin osakkeet nousussa, mikä on aika uskomatonta. Olin ihan et ei helv... kun Tamer tuli taloon, en kestäny ollenkaan kuunnella sen kähinää, joskus satunnaisesti matkaoppaita katsoessakin oon kelannu Tamerin osuudet ohi. Mut nyt... jotenkin vaan tottunu siihen et se tua pyörii ja kähisee ja skitsoo ja joikaa, ja tuntuu et sen vähän aikaa pitäis ollakin vielä niin.
Kai sen nyt on oltava selviö, että Terhi lähtee. Se ja Benkku on ainoot asukkaat joiden takii joudun aina vaihtaan kameraa.

Avatar
Taika
Isoveli
Viestit: 1594
Liittynyt: 10 Loka 2009 20:54
Paikkakunta: Salo

Re: Tamer Karabulut

Viesti Kirjoittaja Taika » 25 Syys 2011 14:47

Mä olen melko varma, et jos esim Terhi tai Annika olisi eilen täydellisesti kieltäytynyt menemästä lisähuoneeseen, niin Tamerkaan ei olisi mennyt. Niin kauan se hidasteli sinne menemistä. Täysin sama homma, kuin dildotehtävän kanssa. Jossei Sebastian olisi nostanut asiasta äläkkää ja lopulta suoraan kieltäytynyt tehtävästä, niin Tamer olisi istunut siellä kyrpä otsassa. Ei tunnu yksin uskaltavan tehdä mitään, poikkeuksena syrjässä murjotus ja joikaaminen. Puheripulipuuskat aina nimeämisten jälkeen ei jaksa nostattaa mun mielenkiintoa. On joo toiminnassa enemmän mukana, kuin ensimmäisellä viikolla, muttei ole silti millään tavalla minulle mielenkiintoinen asukas.
Kuva

Avatar
calderyon
Jumalan ruoska
Viestit: 8528
Liittynyt: 12 Marras 2007 14:34
Paikkakunta: Oulu

Re: Tamer Karabulut

Viesti Kirjoittaja calderyon » 25 Syys 2011 16:29

Tamerkin on parantanut selvästi sitten viime sanomani, on aktiivisempi, positiivisempi, puheliaampi, sosiaalisempi ja humoristisempi, eikä ole mielestäni niin ulkopuolinen ryhmässä kuin aiemmin oli.

Enemmän alkupäivien Tameria, siis mielestäni.

Mutta, onko tämä kaikki ehkä liian vähän, liian myöhään vai jatkaako mies taivaltaan talossa?

Jää nähtäväksi.
You´re welcome!

I am the eater of Worlds !!!

My god... Half man, half amazing!

Joni Hesselgren: Big Brotherin moraalinen voittaja kaudella 2014.

Avatar
rink
Ylläpitäjä
Viestit: 5728
Liittynyt: 28 Elo 2006 15:08

Re: Tamer Karabulut

Viesti Kirjoittaja rink » 25 Syys 2011 22:29

Kiitos Tamer. Aika paljon tylsempi mitä matkaoppaissa eli pahin pettymys ennakko-odotuksiin verrattuna.

Ei haittaa, että lähti talosta.

Avatar
LuckyTheFox
Big Brother
Viestit: 5210
Liittynyt: 28 Elo 2009 23:47

Re: Tamer Karabulut

Viesti Kirjoittaja LuckyTheFox » 25 Syys 2011 22:29

Harmi että putosi juuri kun oli alkanut irtautumaan tapeteista. Ei tämä nyt yhtä huono ajoitus ollut kuin Markon (BB5) kohdalla, mutta harmittaa silti.

OllieMan
Juontaja
Viestit: 1004
Liittynyt: 07 Syys 2008 21:40

Re: Tamer Karabulut

Viesti Kirjoittaja OllieMan » 25 Syys 2011 22:30

Oli mielestäni ihan ok asukas. Kaks häätöä= kaks pettymystä

Avatar
Wicker Man
Isoveli
Viestit: 3359
Liittynyt: 07 Heinä 2011 22:27

Re: Tamer Karabulut

Viesti Kirjoittaja Wicker Man » 25 Syys 2011 22:31

Tamer paranti koko ajan. Mutta en jää kaipaamaan. Laulukuoroon :D

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Asukkaat”