Lukemista

Foorumilaisten sielunmaisema, huvit ja harrastukset, uutiset ja örveltäminen, mussutus ja mäkätys sekä kaikki muu taivaan ja maan väliltä!
Petri
Jumalan ruoska
Viestit: 8696
Liittynyt: 06 Elo 2006 21:56
Paikkakunta: Helsinki

Re: Lukemista

Viesti Kirjoittaja Petri » 24 Elo 2008 22:17

Asiasta toiseen. Jokohan se Einarin kirja on julkaistu? :hahaha:

Avatar
_Pappa_
Kroisos
Viestit: 1600
Liittynyt: 26 Loka 2006 16:48

Re: Lukemista

Viesti Kirjoittaja _Pappa_ » 25 Elo 2008 13:56

Petri kirjoitti:Asiasta toiseen. Jokohan se Einarin kirja on julkaistu? :hahaha:
Vielä enemmän kiinnostaa tietää kukahan sitä ostais ja mistä syystä? ;)
Entinen aktiivi, nykyinen taustaseuraaja

Big Mother
Diktaattori
Viestit: 4143
Liittynyt: 28 Elo 2006 05:27
Paikkakunta: Helsinki

Re: Lukemista

Viesti Kirjoittaja Big Mother » 25 Elo 2008 14:02

Mä olen nyt päättänyt sivistää itseäni, ja aloitin lukemaan Täällä Pohjantähden Alla -trilogiaa. Hyvältä vaikuttaa, vaikka olen vasta vähän päälle sata sivua lukenut ensimmäisestä osasta.
Who is she? Where did you find her?

Avatar
jokunen
Mökkiläinen
Viestit: 203
Liittynyt: 08 Elo 2006 13:11
Paikkakunta: Espoo

Re: Lukemista

Viesti Kirjoittaja jokunen » 22 Loka 2008 19:19

Stephen Kingin Hohto on menossa. Oon lukenu kerran aikasemmin joskus 10 vuotta sitten joten juoni ei oo ihan tuoreessa muistissa.

Avatar
minna
Kunniajäsen
Viestit: 3988
Liittynyt: 25 Tammi 2005 13:45
Paikkakunta: Kotka

Re: Lukemista

Viesti Kirjoittaja minna » 22 Loka 2008 19:21

jokunen kirjoitti:Stephen Kingin Hohto on menossa. Oon lukenu kerran aikasemmin joskus 10 vuotta sitten joten juoni ei oo ihan tuoreessa muistissa.

Tuosta tuli mieleen yksi todella loistava kirja jota suosittelen kaikille. Agatha Christien kymmenen pientä neekeripoikaa.
Ja tuli mieleen tuosta lähinnä siksi, että alkaa itselläkin olla vissiin 10 vuotta sen lukemista.
I'm the thug you love to hate, Slick V.I.C, the ghetto V.I.P, mess around with me, I leave you R.I.P.Shizzle my nizzle -Victor Ebuwa (Number six in the house, number one in your hearts)

Avatar
siiri.x
BB-talon ylijumala
Viestit: 4887
Liittynyt: 05 Joulu 2006 12:12
Paikkakunta: Tampere

Re: Lukemista

Viesti Kirjoittaja siiri.x » 22 Loka 2008 19:23

Big Mother kirjoitti:Mä olen nyt päättänyt sivistää itseäni, ja aloitin lukemaan Täällä Pohjantähden Alla -trilogiaa. Hyvältä vaikuttaa, vaikka olen vasta vähän päälle sata sivua lukenut ensimmäisestä osasta.
Joko on luettu loppuun? Todella hyvä kirja muuten.
.
Ihmisten edessä.

Petri
Jumalan ruoska
Viestit: 8696
Liittynyt: 06 Elo 2006 21:56
Paikkakunta: Helsinki

Re: Lukemista

Viesti Kirjoittaja Petri » 22 Loka 2008 19:32

Raamattua suosittelen kaikkia lukemaan ja jos alkaa jossain vaiheessa tympiä, niin voi vääntää sätkiä - paperi on sopivaa juuri siihen. ;)

Avatar
jokunen
Mökkiläinen
Viestit: 203
Liittynyt: 08 Elo 2006 13:11
Paikkakunta: Espoo

Re: Lukemista

Viesti Kirjoittaja jokunen » 23 Loka 2008 13:15

Sain lopeteltua Hohdon ja nyt on Roald Dahlin Charlie and the Chocolate Factory menossa. En oo aikasemmin lukenu enkä oo nähny elokuviakaan, enkä tienny sitäkään että minkälainen tarina tässä on, joten ihan ensitutustumisia kyseiseen teokseen.


Häh enkös ole tänne postannu kertaakaan aikaisemmin ennen näitä kahta kirja-aiheista viestiä, oho. Luulin että liittymisvuonna tuli kirjoteltua mutta muistin väärin.

Avatar
Tirkka
Isoveli
Viestit: 8346
Liittynyt: 13 Elo 2006 21:47
Paikkakunta: Uleåborg

Re: Lukemista

Viesti Kirjoittaja Tirkka » 24 Loka 2008 06:15

jokunen kirjoitti:Häh enkös ole tänne postannu kertaakaan aikaisemmin ennen näitä kahta kirja-aiheista viestiä, oho. Luulin että liittymisvuonna tuli kirjoteltua mutta muistin väärin.
Osa viesteistä on kaiketi jäänyt vanhalle foorumille. Ainakin joidenkin ketjujen alusta puuttuu viestejä. :(
Totuus on tuolla ulkona.

Avatar
jokunen
Mökkiläinen
Viestit: 203
Liittynyt: 08 Elo 2006 13:11
Paikkakunta: Espoo

Re: Lukemista

Viesti Kirjoittaja jokunen » 24 Loka 2008 11:55

Tirkka kirjoitti:
jokunen kirjoitti:Häh enkös ole tänne postannu kertaakaan aikaisemmin ennen näitä kahta kirja-aiheista viestiä, oho. Luulin että liittymisvuonna tuli kirjoteltua mutta muistin väärin.
Osa viesteistä on kaiketi jäänyt vanhalle foorumille. Ainakin joidenkin ketjujen alusta puuttuu viestejä. :(
No höh sanon minä!

Eilen illalla alotin Marley ja minä -nimisen kirjan, ihanasta labbiksesta kertoo. Siitä notkeasti aasinsillan kautta että Tirkka, minne Obey-koira meni :( ;)

Avatar
Tirkka
Isoveli
Viestit: 8346
Liittynyt: 13 Elo 2006 21:47
Paikkakunta: Uleåborg

Re: Lukemista

Viesti Kirjoittaja Tirkka » 25 Loka 2008 00:49

Obey-koira meni takaisin kotiinsa.
Totuus on tuolla ulkona.

Avatar
Tapio
Kolhoosin johtaja
Viestit: 2109
Liittynyt: 22 Loka 2007 21:23
Paikkakunta: Pori

Re: Lukemista

Viesti Kirjoittaja Tapio » 25 Loka 2008 01:24

En oikein lukemisesta niin hirveästi perusta, kun se kynnys lukemisen aloittamiseen tuntuu olevan niin suuri. Henkilökohtaisen "raamattuni" eli Linnunradan käsikirja liftareille:n olen lukenut (+koko Linnunrata sarjan) ihan vapaaehtoisesti läpi. Todella viihdyttävä ja hyvä teos. Yhdellä lauseella sanoen, kiteyttää elämän maapallolla hölmöiksi metaforiksi.
Nimimerkki muutettu Tapzukka -> Tapio. SBB5:n asukas nro. 11 vankkumaton kannattaja :tu .

Avatar
Bufo
Nimetty
Viestit: 15
Liittynyt: 17 Loka 2008 19:32
Paikkakunta: Lahti

Re: Lukemista

Viesti Kirjoittaja Bufo » 04 Marras 2008 02:08

Kaikki Ben Eltonin kirjat, joista BB-aiheisen Tappavan kuuluisan (Dead Famous) joku sanokin ketjun alkupuolella. Uudempi Chart Throb (sitä ei ole vissiin vielä ilmestynyt suomeksi) liittyy kykyjenetsintäsouveihin, kuten nimestä voip päätellä. Aika moni Eltonin kirjoista käsittelee jollain tavalla mediaa.

Mika Waltari on hauska.

Avatar
Hufsa
Mökkiläinen
Viestit: 240
Liittynyt: 03 Loka 2008 14:07
Paikkakunta: Turku

Re: Lukemista

Viesti Kirjoittaja Hufsa » 04 Marras 2008 23:19

Juha Vuorisen koko tuotanto, niin juoppohullut kuin dikdek tuotokset.
Henning Mankellin kirjat.. Beck-sarjat tehny niiden pohjalta.
You can stuff your sorries in a sack, Mister!

Avatar
kalleh
Päivystävä meribiologi
Viestit: 645
Liittynyt: 05 Marras 2008 19:19
Paikkakunta: Kotka

Re: Lukemista

Viesti Kirjoittaja kalleh » 09 Marras 2008 19:28

Tällä hetkellä luen Mark Simpsonin Pyhä Morrissey elämänkertaa. Hauska ja miksei myös fanaattinen kirja yhdestä kaikkien aikojen merkittävimmistä muusikoista. Suosittelen jos Morrissey tai The Smiths kuuluu soittolistallesi.
Cool. Cool, cool, cool.

Avatar
Realcowboy
Big Brother
Viestit: 5314
Liittynyt: 04 Loka 2007 15:31
Paikkakunta: Avlägsen by i förra Portas.

Re: Lukemista

Viesti Kirjoittaja Realcowboy » 21 Joulu 2008 16:06

Luin Leena Lehtolaisen uusimman, Väärän jäljillä. Hyvin tyypillinen Maria Kallio-kirja.

Onkohan Lehtolaisella jotain Big Brotheria vastaan? Kirjassa oli pari selvää kuittia:
s. 57: "Tosin nämäkin olivat pikku-uutisia tositeeveesarjojen uusien käänteiden rinnalla: joku oli vetänyt toista turpiin suljetussa talossa ja nyt mietittiin, tulisiko siitä pahoinpitelysyyte. En ymmärtänyt, mitä miettimistä siinä edes oli."

s. 229: "Eivät nää nykynuoret tahdo tehdä työtä ja odottaa. Kaik täytyy saada heti. Sitten mennään tositelevisioon naimaan kännis kaiken kansan edes, ja se on jotenkin hienoa. Sellaiset unohdetaan nopeasti, mutta mitalit muistetaan."
Niko Saarinen ja Aki Manninen ne yhteen soppii.

Avatar
Realcowboy
Big Brother
Viestit: 5314
Liittynyt: 04 Loka 2007 15:31
Paikkakunta: Avlägsen by i förra Portas.

Re: Lukemista

Viesti Kirjoittaja Realcowboy » 29 Kesä 2009 10:10

Ostin kesälukemiseksi Reijo Mäen uusimman "Valkovenäläinen". On keskitason Vares -kirja.
Siitäpä löytyi pari Big Brother -viittausta.
s. 93-94, Jussi Vares oli nähnyt unta vanhasta teini-iän ihastuksestaan ja itsestään: "Mirjami ja minä olimme Big Brother -talon kaksi viimeistä asukasta. Raha ei kuitenkaan kiinnostanut kumpaistakaan. Me keskityimme harrastamaan puolimiljoonaisen TV-yleisön edessä mitä kiimaisinta seksiä. Eikä se tapahtunut makuusopessa - sen armahtavan peiton alla - vaan päiväkirjahuoneen valtaisassa punaisessa nojatuolissa. Itse Big Brother antoi jossakin taustalla minulle yksityiskohtaisia ohjeita siitä, mistä suunnasta leikata sitä lihaa seuraavaksi."

s. 478, vaihdoin henkilöiden nimet A:ksi ja B:ksi: "A ja B saivat kumpainenkin lyhyehkön ehdollisen tuomion. Seuraavana keväänä molemmat päättivät hakea Big Brother -ohjelmaan. A ei saanut edes kutsua haastatteluun. Mutta B valittiin talon miehitykseen, koska hän edusti - tuotantoyhtiön raadin mukaan - "hienolla tavalla sitä uussuomalaisuutta, joka aivan kohta on rakentava tätä maatamme." B äänestettiin ulos vasta kisan kolmanneksi viimeisenä. Hän pääsi ruotsinlaivalle juontohommiin."
Niko Saarinen ja Aki Manninen ne yhteen soppii.

Avatar
dpst
Käpylehmätehtaan työntekijä
Viestit: 525
Liittynyt: 31 Loka 2008 15:24

Re: Lukemista

Viesti Kirjoittaja dpst » 29 Kesä 2009 12:25

kalleh kirjoitti:Tällä hetkellä luen Mark Simpsonin Pyhä Morrissey elämänkertaa. Hauska ja miksei myös fanaattinen kirja yhdestä kaikkien aikojen merkittävimmistä muusikoista. Suosittelen jos Morrissey tai The Smiths kuuluu soittolistallesi.
Itsekin luen tällä hetkellä tota kirjaa. Niinkuin Kalle sanoi, hauska elämänkerta jota jaksaa myös lukea. Kirjalija kertoo aika paljon myös omasta elämästään. Eli sillä tavalla myös erilainen.
this is the last time I'll abandon you
and this is the last time I'll forget you
I wish I could

Damed
Toukka
Viestit: 12
Liittynyt: 06 Syys 2008 00:41

Re: Lukemista

Viesti Kirjoittaja Damed » 20 Syys 2009 15:05

Itse luin juuri Juha Vuorisen Juoppohullunpäiväkirjoista osat 3&4.
Muutama päivä sitte alotin lukemaan myöskin Juha Vuorisen kirjaa Kristian Siviilipalvelusmiehenä (Tällä hetkellä menossa sivulla 56)

Yllämainitut kirjat olen lukenut kymmeniä kertoja, mutta aina vaan jaksavat lukijaansa viihdyttää.

Avatar
acryl
Isä Pernoo
Viestit: 3299
Liittynyt: 26 Loka 2008 08:58

Re: Lukemista

Viesti Kirjoittaja acryl » 20 Syys 2009 15:19

Bufo kirjoitti: Mika Waltari on hauska.
Waltari oli runoilija. Läpi hänen tuotantonsa on sama rytmi myös proosateksteissä. Jonkin verran se häiritsee dialogeissa, kun sekä johtaja että alainen käyttävät samanlaista kieltä.
Erona esim. Päätalo, jonka teksteissä erilaiset ihmiset erottuvat selvästi toisistaan puhetapansa perusteella.
Mutta kaunista kieltä on Waltarin kieli. Luen silloin tällöin uudelleen joitakin hänen vanhimpia teoksiaan.
Syöpi hauki sammakonkin selän suuren uituansa,
naipi mies pahankin vaimon viikon ilman oltuansa.

Avatar
Saaga
Merirosvo
Viestit: 1279
Liittynyt: 04 Helmi 2005 20:45
Viesti:

Re: Lukemista

Viesti Kirjoittaja Saaga » 25 Syys 2009 11:47

Suosittelen Stieg Larssonin trilogiaa:

- Miehet jotka vihaavat naisia
- Tyttö joka leikki tulella
- Pilvilinna joka romahti.
I am the sunshine of my life!

Punde
Jumalan ruoska
Viestit: 15012
Liittynyt: 24 Tammi 2005 17:39
Paikkakunta: Chernarus

Re: Lukemista

Viesti Kirjoittaja Punde » 25 Syys 2009 11:53

Mie suosittelen Uma Karman ´Kaiken se kestää´

Ei oo ihan samaa shakespearea mitä ite luen, mut hyvä kirja. Sampofanit tykkää ainaki.

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Muu keskustelu”