Mikä sai alunperin kiinnostumaan BB:stä?

Yleistä keskustelua Suomen Big Brotherista.
Samiasd
Vaihtoasukas
Viestit: 328
Liittynyt: 08 Elo 2010 05:18

Re: Mikä sai alunperin kiinnostumaan BB:stä?

Viesti Kirjoittaja Samiasd » 29 Elo 2014 06:13

Äidin kanssa katsottiin Brittien BB:tä silloin kun se tuli. Muistelisin että kausi oli neljäs, kun naurettiin Nush-nimelle. Ensimmäisen kauden alkaessa katsottiin porukalla myös ja siitä se lähti. Vuodesta 2007 asti on 24/7 ollut.

Eniten BB:ssä kiinnostaa juuri se, miten ihmiset käyttäytyvät talossa. Lisäksi toki kiinnostaa ihmiset itse, heidän tarinansa, mielipiteensä yms.

Bryon
Jööteri
Viestit: 1
Liittynyt: 25 Elo 2014 01:00

Re: Mikä sai alunperin kiinnostumaan BB:stä?

Viesti Kirjoittaja Bryon » 29 Elo 2014 07:20

Ensimmäinen kausi joka seurasin oli BBUSA:n 8. tuotantokauden. Sen jälkeen aloitin katsomaan sekä BBUK että BBAUS kausia. Tämä on ensimmäinen BB Suomi kausi joka seuraan, ja tykkään siitä ihan paljon.

Itseasiassa olen Amerikkalainen, mutta minulla on suomalaiset sukujuuret, ja olen aina ollut todella kiinnostunut Suomesta. Tulevaisuudessa aion hakea opiskelupaikan yliopistossa ja tulla opettajaksi Suomessa. Olin siellä viime kesänä ja viihdyin Suomessa ihan hyvin. Olen nyt opiskellut suomenkieltä pari vuotta, ja BB auttaa kyllä paljon ymmärtämään puhetta. Viihdyn täällä hyvin lukemassa kaiken ja pelaamassa pelejä. :D Pahoittelen jo etukäteen kirjoitusvirheistä :D

jennano
Tuotantoassistentti
Viestit: 53
Liittynyt: 27 Elo 2012 19:10

Re: Mikä sai alunperin kiinnostumaan BB:stä?

Viesti Kirjoittaja jennano » 29 Elo 2014 10:51

Itse kanssa katsoin aikoinaan tuota britti-BB:tä. En kuitenkaan mitenkään aktiivisesti, mutta vaikutti mielenkiintoiselta. Suomen BB ei ihan heti innostanut jostain syystä, taisi olla viides kausi kun aloin vakituisesti seuraamaan. 24/7:a tuskin ikinä tulen hankkimaan.

Tiituli
Tapetti
Viestit: 35
Liittynyt: 05 Syys 2011 21:41

Re: Mikä sai alunperin kiinnostumaan BB:stä?

Viesti Kirjoittaja Tiituli » 29 Elo 2014 11:58

Tuosta aikanaan tv.ssä näytetystä britti-bb.stä se alkoi minullakin. Suomen kaudet on tullut sittemmin kaikki katsottua. Muiden maiden versioita en seuraa.

Avatar
yadah
Vaihtoasukas
Viestit: 318
Liittynyt: 27 Tammi 2005 23:16
Paikkakunta: Suomi ja Saksa

Re: Mikä sai alunperin kiinnostumaan BB:stä?

Viesti Kirjoittaja yadah » 01 Syys 2014 00:45

Britti BB:tä joskus tuli katsottua ja siitä innostuin myös katsomaan Suomen BB:tä. Jotenkin kiinnostus seurata erillaisia ihmisiä miten käyttäytyvät eri tilanteissa ja erilaisten ihmisten kanssa. Muutenkin mukavaa ajankulua :D
aktiivisesti seurannu kausia: BBUK2, BBUK3, BBUK4, SBB'05, SBB'06, SBB'08, SBB'09, SBB'11, SBB'12
seuraan SBB'14 ja BBAU'14

BB suosikit kautta aikain <3 Perttu (SBB'05), Sebastian (SBB'11) & Andte (SBB'14)

Pepsis
Tapetti
Viestit: 36
Liittynyt: 27 Marras 2011 02:10

Re: Mikä sai alunperin kiinnostumaan BB:stä?

Viesti Kirjoittaja Pepsis » 01 Syys 2014 01:06

Sisko kattonu ihan alusta asti, sai sitte mutki innostumaan! Kattonu oon vuodesta 2008.

amanda
Käsikirjoittaja
Viestit: 965
Liittynyt: 13 Syys 2010 17:45

Re: Mikä sai alunperin kiinnostumaan BB:stä?

Viesti Kirjoittaja amanda » 09 Syys 2014 05:18

Siskoni kertoi katsovansa BB:tä vuonna 2007 ja ehkä puolesta välistä ohjelmaa aloin minäkin sitä katsoa, innostuin ja jäin koukkuun. Välillä on katsottu vain TV:stä, kun se tulee joidenkin kanavien kylkiäisenä ja isäntäkin haluaa sitä katsoa. Usein loppupuolella kautta alkaa ärsyttää, kun TV näytttää mitä näyttää, vaihtaa huonetta kun ei pitäisi jne. silloin usein ostan nettiversionkin. Nyt vielä yritän pärjätä TV-versiolla. Meillä on telkuissa kortti, ja ohjelmat näkyy niissä molemmissa eikä ole toisesta riippuvainen, jos toinen haluaa katsoa jotain muuta.

Nyymi
Finalisti
Viestit: 682
Liittynyt: 04 Syys 2020 00:34
Viesti:

Re: Mikä sai alunperin kiinnostumaan BB:stä?

Viesti Kirjoittaja Nyymi » 09 Loka 2020 23:13

Kun näin Andy McCoyn menossa taloon. Olin duunipaikan taukotilassa jossa oli telkkari päällä ja kiinnostuin. Se oli eka kausi jonka katsoin alusta loppuun. En kyllä muista, otinko 24/7.

Aiemmin olin vuonna 2010 vähän kuunnellut pariin otteeseen 24/7 kun olin siivoojana niin samalla kuuntelin kännykällä streamia mutta silloin en seurannut aktiivisesti, en katsonut illalla sitä tms. Enkä alusta loppuun. En innostunut silloin, kurkistin vain kun oli se tuttu Marika siellä.

Sen julkkis BB:n kautta kiinnostuin. Katsoin sen vuoden 2014 kauden innoissani, joka oli siis mun näkemä ensimmäinen normi-BB. Outoa etten muista, oliko mulla 24/7. 🤔

2019 mulla ainakin oli 24/7 ja nyt.

Mutta joo, vasta neljäs kausi jota katson. 😁

Eli osa mun lemppariasukkaista on kausilta, joita en ole edes katsonut. He ovat tulleet lemppareiksi muista ohjelmista. 😃
Analyysinyymi :eye: Motto: Voin olla väärässäkin.
Lemppariasukkaita: Krisu19, Kevin19, Tupu19, Andte14, Nimo14, Jonathan14, Niko Saarinen, Sauli Koskinen, Kristiina20, Joel20, Nina Mikkonen VIP21,
Jassu, Aki ja Melody 2021. Mathias 2022.

Avatar
Mingviini
Tuottaja
Viestit: 1116
Liittynyt: 05 Syys 2019 05:04

Re: Mikä sai alunperin kiinnostumaan BB:stä?

Viesti Kirjoittaja Mingviini » 10 Loka 2020 12:21

Kuten moni muukin täällä, seurasin aikanaan sitä Suomessa näytettyä Britti-BB:tä innokkaasti. Suomi-BB oli alusta asti luonteva jatkumo tähän.

Formaatissa on alusta asti kiinnostanut erityisesti se ihmiskoeaspekti, miten voi elää suljetussa ympäristössä vieraiden ihmisten kanssa päättömiä tehtäviä suorittaen. Olenkin BB-katsojana ns. perinteisen suuntauksen kannattaja; pääsääntöisesti vaikkapa kaikenlaiset vierailijat talossa tai aktiviteetit talon ulkopuolella eivät saa minulta kannatusta. En juurikaan fanita myöskään esimerkiksi suurta draamanhakua, kovaa meteliä tai BB-romanssi-ihkutusta, vaan tykkään seurata rauhallisempaa menoa, kuten kahdenkeskisiä keskusteluita ja yllättävien ystävyyksien muodostumista sekä sitä, kun asukkaat suorittavat tapahtumarikkaita, vaativia ja mielikuvituksellisia tehtäviä.

SBB2 aikaan sairastuin sopivasti pusutautiin (ah, opiskelijavuodet) ja tuolloin tuli hankittua ensimmäistä kertaa 24/7. Olisinko noin viisi-kuusi ensimmäistä kautta seurannut tarkastikin, sitten asteittain vähentyen. Jossain vaiheessa casting painottui parikymppisiin julkkistyrkkyihin, mikä merkitsi oman kiinnostukseni laimentumista. Koen, että casting on kuitenkin se tärkein yksittäinen tekijä omalla kohdallani siinä, haluanko seurata kautta vai en. Julkkis-BB:tä en katsonut kick offin jälkeen käytännössä lainkaan ja diagnosoinkin itselleni akuutin fanituksen päättymistilan.

Tauko taisi kuitenkin tehdä tehtävänsä ja kun BB teki Suomessa paluun, odotin sitä todella innolla. Pari viikkoa ennen kauden alkua kävi tapaturma, jonka johdosta kauden alkaessa minulla oli kipsit molemmissa jaloissa ja sairaslomalaisena viime kausi tulikin seurattua todella, todella tarkasti; jopa päivärytmini muodostui asukkaiden arjen mukaiseksi. Diagnosoin fanitukseni päättymisen päättyneeksi.

Plazalla olen pyörinyt SBB1 saakka, ensin rekisteröitymättä ja sittemmin vanhalla nimimerkillä, yhtään ainoata viestiä en kuitenkaan kirjoittanut. Reilu vuosi sitten tein tämän nykyisen tilini ja keskusteluunkin on tullut sittemmin osallistuttua. Plazan kantavat voimat ovat siis olleet minulle "nimimerkkituttuja" jo vuosia ennen kuin itse rohkaistuin avaamaan sanaisen arkkuni :D
:thumbsup

Avatar
Wendla
BB-talon päällikkö
Viestit: 1973
Liittynyt: 16 Syys 2019 08:32

Re: Mikä sai alunperin kiinnostumaan BB:stä?

Viesti Kirjoittaja Wendla » 10 Loka 2020 18:06

Koitin kuumeisesti muistella, että mikä oli se maaginen hetki, kun BB-huuma iski. Mutta en muista sitten millään. Ihmismieli, toiminta, käyttäytyminen ja vuorovaikutus ovat kuitenkin aina olleet sellaisia aihepiirejä, jotka kiinnostavat. BB sitten tarjoaa mahdollisuuden ihmisten tarkkailulle näistäkin näkökulmista. Luulisin, että alunperin siksi aloin BB:tä todennäköisesti seurata.

Avatar
BuZu
Taivaan iskä
Viestit: 4445
Liittynyt: 08 Elo 2007 18:15
Paikkakunta: Jyväskylä/Pielavesi
Viesti:

Re: Mikä sai alunperin kiinnostumaan BB:stä?

Viesti Kirjoittaja BuZu » 10 Loka 2020 23:20

Ystäväni oli katsonut Britti-BB:tä ollessaan siellä vaihdossa ja kertoi konseptista.

Sitten kun BB alkoi Suomessa, seurasin sitä alusta asti 24/7:sta.

Bbplazalle rekisteröidyin SBB2:n alkupuolella.
:Love: Merve, Mia, Heidi
:tu Ruzbah
:twisted: Daiju

Avatar
Kierrekaneli
Tuotannon kätyri
Viestit: 572
Liittynyt: 15 Syys 2020 20:13

Re: Mikä sai alunperin kiinnostumaan BB:stä?

Viesti Kirjoittaja Kierrekaneli » 11 Loka 2020 16:14

Seurasin ensimmäistä kautta vain uutisista ja BB:n omilta sivuilta. En voinut seurata mistään, kun ei ko. ohjelmaa näyttänyt kanava näkynyt meillä.

Toisesta kaudesta alkaen seurasin muutaman kauden. Jossain kohtaa kiinnostus lopahti, ehkä jopa tuomitsin vähän sen suunnan mihin ohjelma meni.
En ole mikään reality-ihminen.

Avatar
Sihi
Sala-asukas
Viestit: 10643
Liittynyt: 04 Helmi 2005 14:10
Paikkakunta: Helsinki

Re: Mikä sai alunperin kiinnostumaan BB:stä?

Viesti Kirjoittaja Sihi » 11 Loka 2020 21:04

Se oli se BB UK kolmoskausi, joka näytettiin muistaakseni SubTv:llä. Jäin heti koukkuun ja löysin tämän foorumin.
Ihmissuhdepeli suljetussa tilassa, miten ihmiset reagoivat asioihin, tehtäviin ja tilanteisiin koukutti.
"No v*ttu vedä ittes vaikka hirteen tuol v*tun PK-huoneessa, tee jotain v*ttu et sut muistetaan."
-Niko Saarinen-

Babooshka
Tuotantoassistentti
Viestit: 52
Liittynyt: 20 Syys 2020 23:13
Paikkakunta: 01300

Re: Mikä sai alunperin kiinnostumaan BB:stä?

Viesti Kirjoittaja Babooshka » 12 Loka 2020 21:23

Big Brother UK, 4. tuotantokausi.
:music

Avatar
Jonayla
Leijona
Viestit: 2904
Liittynyt: 20 Loka 2008 09:43

Re: Mikä sai alunperin kiinnostumaan BB:stä?

Viesti Kirjoittaja Jonayla » 12 Loka 2020 22:41

BB UK kausi 2. Siinä meni yksi kesä tuijotellessa, oli tuolloin niin uutta ja erilaista. Jäin koukkuun heti. :bidmouth: Toinen mikä jäi tosi hyvin mieleen oli kausi BB UK kausi 4. Jostain syystä kolmosesta ei ole mitään muistikuvia.
“Don't cry because it's over, smile because it happened.”
― Dr. Seuss

Avatar
BuZu
Taivaan iskä
Viestit: 4445
Liittynyt: 08 Elo 2007 18:15
Paikkakunta: Jyväskylä/Pielavesi
Viesti:

Re: Mikä sai alunperin kiinnostumaan BB:stä?

Viesti Kirjoittaja BuZu » 12 Loka 2020 22:56

Nyt muistankin katsoneeni Britti-BB:tä yhden jakson Suomen tv:stä ja vihasin Davinaa yli kaiken.
:Love: Merve, Mia, Heidi
:tu Ruzbah
:twisted: Daiju

Avatar
Sihi
Sala-asukas
Viestit: 10643
Liittynyt: 04 Helmi 2005 14:10
Paikkakunta: Helsinki

Re: Mikä sai alunperin kiinnostumaan BB:stä?

Viesti Kirjoittaja Sihi » 12 Loka 2020 22:58

Jonayla kirjoitti:
12 Loka 2020 22:41
BB UK kausi 2. Siinä meni yksi kesä tuijotellessa, oli tuolloin niin uutta ja erilaista. Jäin koukkuun heti. :bidmouth: Toinen mikä jäi tosi hyvin mieleen oli kausi BB UK kausi 4. Jostain syystä kolmosesta ei ole mitään muistikuvia.
https://www.youtube.com/watch?v=WMQbVEYx45c
Siinä oli mm mukana legenda jo eläessään Jade Goody R.I.P.
"No v*ttu vedä ittes vaikka hirteen tuol v*tun PK-huoneessa, tee jotain v*ttu et sut muistetaan."
-Niko Saarinen-

Avatar
Jonayla
Leijona
Viestit: 2904
Liittynyt: 20 Loka 2008 09:43

Re: Mikä sai alunperin kiinnostumaan BB:stä?

Viesti Kirjoittaja Jonayla » 12 Loka 2020 23:06

Sihi kirjoitti:
12 Loka 2020 22:58
https://www.youtube.com/watch?v=WMQbVEYx45c
Siinä oli mm mukana legenda jo eläessään Jade Goody R.I.P.
Kiitos Sihi, oonhan mä tonkin katsonut, mut silti jostain syystä tapahtumat ei ole jääneet yhtä hyvin mieleen kuin kahdessa muussa. Johtuu varmaan siitä, että sekä Brian ja Cameron oli lempparit ja molemmat vielä voittivat. Kolmoskaudella ei tainnut olla yhtään sellaista omaa ykkössuosikkia, joten varmaan siksi löi tyhjää. :bidmouth:
“Don't cry because it's over, smile because it happened.”
― Dr. Seuss

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleistä keskustelua”