Asukkaiden fanaattinen fanittaminen

Yleistä keskustelua Suomen Big Brotherista.
Avatar
Käpsytin
Ninja
Viestit: 3067
Liittynyt: 30 Loka 2009 12:45

Re: Asukkaiden fanaattinen fanittaminen

Viesti Kirjoittaja Käpsytin » 16 Marras 2009 16:11

Minua itseasiassa tämä nykyinen meno hymyilyttää. Aikasemmin kun en ole täällä ollut, olen vain lukenut ketjuja olen pitänyt että täällä meno on asiallista ja pahin valehtelu sekä dissaaminen olisi varsin vähissä. Mutta nyt kun olen itsekin täällä niin tämä finaalin lähestyminen kyllä näyttää itseasiassa muuttaneen tämänkin foorumin melkeinpä sotatantereeksi jossa moderaattoreilla on jatkuva kiire siivoamaan ketjuja tarpeettomasta provosoinnista.

Minä taidan itse keskittyä enää vain liveketjun seuraamiseen ja Kätlinin omaan ketjuun. Minun mielipiteillä ei muiden kannattajien kelkkaa tässä vaiheessa enää käännetä. Kyllä se oma suosikki on varmasti jo kaikille löytynyt ja siihen ei ulkopuolisien mielipiteillä enää vaikuteta.
:Love: Kätlin & Johanna :Love:
- Ou mai kaat, 110% suloisen herttaista ihanuutta -

Avatar
Tirkka
Isoveli
Viestit: 8346
Liittynyt: 13 Elo 2006 21:47
Paikkakunta: Uleåborg

Re: Asukkaiden fanaattinen fanittaminen

Viesti Kirjoittaja Tirkka » 16 Marras 2009 16:16

Käpsytin kirjoitti:Minua itseasiassa tämä nykyinen meno hymyilyttää. Aikasemmin kun en ole täällä ollut, olen vain lukenut ketjuja olen pitänyt että täällä meno on asiallista ja pahin valehtelu sekä dissaaminen olisi varsin vähissä. Mutta nyt kun olen itsekin täällä niin tämä finaalin lähestyminen kyllä näyttää itseasiassa muuttaneen tämänkin foorumin melkeinpä sotatantereeksi jossa moderaattoreilla on jatkuva kiire siivoamaan ketjuja tarpeettomasta provosoinnista.
Valitettavasti joillakin kausilla tämä on tällaista. Joskus asukkaaksi sattuu tällaisia Kätlinin kaltaisia henkilöitä, jotka jakavat ihmisten mielipiteet niin valtavan vahvasti että keskustelu tämän asukkaan ympärillä menee lähinnä sotimiseksi puolesta ja vastaan, ja jopa muiden asukkaiden ketjut tahtovat pyöriä tämän yhden henkilön ympärillä ajoittain. Kolmoskaudella oli ihan sama juttu kun Kadi oli talossa.

Harmillista sinänsä että keskustelu menee joskus tähän. :(
Totuus on tuolla ulkona.

Avatar
Käpsytin
Ninja
Viestit: 3067
Liittynyt: 30 Loka 2009 12:45

Re: Asukkaiden fanaattinen fanittaminen

Viesti Kirjoittaja Käpsytin » 16 Marras 2009 16:25

Tirkka kirjoitti:Harmillista sinänsä että keskustelu menee joskus tähän. :(
Jep. Asiallinen mielipiteidenvaihto on hauskaa. :thumbsup

Myönnän myös etten ole väitellessäni mikään helpoin keskustelukumppani vaan tyylini on varsin hyökkäävän päällekäyvä.
:Love: Kätlin & Johanna :Love:
- Ou mai kaat, 110% suloisen herttaista ihanuutta -

ozzytherose
Vaihtoasukas
Viestit: 308
Liittynyt: 26 Syys 2008 00:18

Re: Asukkaiden fanaattinen fanittaminen

Viesti Kirjoittaja ozzytherose » 16 Marras 2009 17:27

Käpsytin kirjoitti:Minua itseasiassa tämä nykyinen meno hymyilyttää. Aikasemmin kun en ole täällä ollut, olen vain lukenut ketjuja olen pitänyt että täällä meno on asiallista ja pahin valehtelu sekä dissaaminen olisi varsin vähissä. Mutta nyt kun olen itsekin täällä niin tämä finaalin lähestyminen kyllä näyttää itseasiassa muuttaneen tämänkin foorumin melkeinpä sotatantereeksi jossa moderaattoreilla on jatkuva kiire siivoamaan ketjuja tarpeettomasta provosoinnista.
Harvinaisen suoraselkäistä puhetta kun myönnät foorumin muuttuneen sotatantereeksi liittymisesi jälkeen. :thumbsup

Asukasketjuissa esiintyy kyllä huomattavasti provoamista puolin ja toisin ja siitä se taistelu sitten lähtee liikkeelle. Mielipiteensä toki saa ja pitää ilmaista mutta joissain ketjuissa on huomattavan ärhäkkiä kirjoittelijoita vastaamaan kriittisiin mielipiteisiin. Pyritään vähättelemään muiden mielipiteitä ja manipuloimaan toisia kirjoittajia.

Taitaa mennä pahemmaksi vaan kohti finaalia ja arvatenkin jos kävisi niin että finaalissa "väärä" henkilö sattuisi voittamaan niin poru on valtava. Muistuu mieleen kun Sauli voitti, niin joku tilitti viestitolkulla miten Kadi kuitenkin oli moraalinen voittaja. Huolella sai repeillä.

Avatar
siiri.x
BB-talon ylijumala
Viestit: 4887
Liittynyt: 05 Joulu 2006 12:12
Paikkakunta: Tampere

Re: Asukkaiden fanaattinen fanittaminen

Viesti Kirjoittaja siiri.x » 17 Marras 2009 10:53

ozzytherose kirjoitti: Muistuu mieleen kun Sauli voitti, niin joku tilitti viestitolkulla miten Kadi kuitenkin oli moraalinen voittaja. Huolella sai repeillä.
Minä ehkä? Mutta tuohan oli ihan selvä juttu, koska väliaikatilanteita kerrottiin koko ajan, ja koska Nikon käyrä putosi aivan dramaattisesti viikonlopun aikana niin selvää oli että Nikon fanit siirtyivät Saulin taakse. Kun väliaikatietoja alettiin julkaista, Kadi oli johdossa. Tämä ihan ilman mitään intohimoista fanittamista.

Voi olla että Sauli olisi kuitenkin mennyt Kadin ohi, jos väliaikatietoja ei olisi julkaistu, mutta pidän sitä epätodennäköisenä.
.
Ihmisten edessä.

Avatar
realityfan
Taivaan iskä
Viestit: 4370
Liittynyt: 15 Elo 2005 19:37

Re: Asukkaiden fanaattinen fanittaminen

Viesti Kirjoittaja realityfan » 17 Marras 2009 12:34

Kiitos tästä kaudesta ketju 2008 realityfan kirjoitti:Asukaspuolella loppukaudesta en enää kaikkia kommenttiani uskaltanut kirjoittaa kun muutamalla asukkaalla oli niin kovat fanit. Mutta kyllähän omaa suosikkia pitääkin puolustaa.
Viime vuodeltakin muistan, että loppukaudella ei uskaltanut kaikkiin asukasketjuihin enää kirjoittaa omia huomioita ja kannanottoja, kun ne kumottiin heti vääriksi. Sama homma vähän tänäkin vuonna.

Mutta se ei haittaa, kova fanitus kyllä nostaa tunnelmaa ja kauden seuraamisen kiinnostavuutta, ainakin minulla.

NoGo
Käpylehmätehtaan työntekijä
Viestit: 516
Liittynyt: 10 Syys 2008 22:45

Re: Asukkaiden fanaattinen fanittaminen

Viesti Kirjoittaja NoGo » 17 Marras 2009 13:10

Kirjoitin tuolla Käpä-keskustelussakin, että mua häiritsee nyt todella pahasti Käpän superfanitus. Se saa minut ärsyyntymään täydellisessä yksisilmäisyydessään ja se ärsytys assosioituu valitettavasti ihqutuksen kohteeseen itseensä.

Ongelma tässä on se, että Käpä on ensimmäinen tällainen urpoihquttamisen kohde, joka on mun mielestä ihan hyvä kisaajaa ja selvää finaaliainesta. Mira, Kadi ja Cheryll olivat sellaista pohjamutaa, että sydänsiguilijoiden aiheuttama inho kohdistui oikeisiin kilpailijoihin ja heidän tippuessaan vain lisäsi huvitusta :mrgreen:

Avatar
Zygerö
Tohtori
Viestit: 8329
Liittynyt: 15 Syys 2009 15:22

Re: Asukkaiden fanaattinen fanittaminen

Viesti Kirjoittaja Zygerö » 17 Marras 2009 13:49

^Tuohon helppona lääkkeenä voi sanoa sen, että kun ei lähde siihen überihqutukseen kommentoimaan mitään, niin se vähentää huomattavasti myös niitä vastaväitteitä ja kaiken kääntämistä Käpän hyväksi. Mä itse olen huomannut, että en jaksa enää puoliakaan Käpän ketjussa olevista viesteistä lukea. Tähän syynä on se, että 90% viesteistä on turhaa tyhjän jauhamista ja juupas-eipäs-väittelyä, joka ei johda mihinkään. Tähän ovat jostain syystä Käpän kohdalla syyllisiä niin fanit, anti-fanit kuin neutraalitkin.

Kätlin on hyvä asukas ja siitä mielipidettäni ei saa muuttumaan, vaikka täällä jokainen ketju olisi täynnä pelkkää <3Kätlin<3-ihqutusta, koska silloin vaan jättäisin lukemisen sikseen ja menisin tekemään jotain rakentavampaa. Fanattinen fanitus (ja anti-fanitus) on valitettava ja ärsyttävä ilmiö, mutta on myös helppoa ohittaa se ja antaa asian olla. Jokainen fanittakoon tyylillään ja modet kyllä sitten puuttuvat, jos ollaan yli menossa.
"You mustn't fight the elephant. You mustn't fight anybody. War is a very silly way to behave you know." -Dr. Snuggles

Sundae
Nevahööd
Viestit: 26
Liittynyt: 06 Marras 2009 23:59

Re: Asukkaiden fanaattinen fanittaminen

Viesti Kirjoittaja Sundae » 17 Marras 2009 14:21

Jos joku tällainen ihqfanittaja on totaalisen keskustelukyvytön ja provokatiivinen, ärtymys todellakin siirtyy ihqfanitettavan asukkaan ristiksi. Käpsytin on tehnyt Käpälle karhunpalveluksen, sillä kun avana on Käpän naama ja kirjoitukset todella ärsyttäviä, Käpän naaman näkeminen talossa herättää samat negatiiviset tuntemukset.

Orafos
Tuotantoassistentti
Viestit: 57
Liittynyt: 16 Syys 2008 14:20

Re: Asukkaiden fanaattinen fanittaminen

Viesti Kirjoittaja Orafos » 17 Marras 2009 14:36

Sundae kirjoitti:Jos joku tällainen ihqfanittaja on totaalisen keskustelukyvytön ja provokatiivinen, ärtymys todellakin siirtyy ihqfanitettavan asukkaan ristiksi. Käpsytin on tehnyt Käpälle karhunpalveluksen, sillä kun avana on Käpän naama ja kirjoitukset todella ärsyttäviä, Käpän naaman näkeminen talossa herättää samat negatiiviset tuntemukset.
Sama.

STG
Heikoilla hangilla
Viestit: 82
Liittynyt: 29 Syys 2009 07:22

Re: Asukkaiden fanaattinen fanittaminen

Viesti Kirjoittaja STG » 17 Marras 2009 15:19

Minua häiritsee, kun ei pystytä puhumaan tietyistä asukkaista rakentavasti. Menee jankkaukseksi ja kohta varmaan trollaukseksi, mikä mitätöi keskustelun idean.

Itse olen näitä ns. neutraaleja. Minulla ei ole suosikkia, joten vertaan asukkaita jatkuvasti toisiinsa. Sekin on ilmeisesti liikaa joillekin, kun huomautan, että hei, kyllä muutkin asukkaat tekevät ihan samaa :whois:

sally
Pääohjaaja
Viestit: 2347
Liittynyt: 25 Syys 2006 17:40

Re: Asukkaiden fanaattinen fanittaminen

Viesti Kirjoittaja sally » 17 Marras 2009 15:56

Kyllä tosiaan voin suoraan myöntää, että kätlinin kohdalla ärsytykset ei varmasti olisi niin korkealla ellei naista niin ehdoitta palvottaisi. Sehän se ei tässä osu yksiin ollenkaan: kätlinin tasoinen nainen ja tuollainen megalomaaminen palvonta. Sitten nämä kaikki Valio-spekulaatiot kun n00bit, täysin mistään ymmärtämättömät, pellet jankkaamalla jankkaa miten suvaitsemattomia me ollaan kun meidän mielestä kätlin ei voisi olla Valion malli Kiira Korven tilalla. Silloin repesi pelihousut täällä, koska eihän se nyt vtu ollut kenenkään suvaitsemattomuutta kun pelkästään kylmä fakta. Eikä sen tiedostaakseen tarvitse olla opiskellut ko. asioista tai tehnyt sponsoriyhteistyötä (kuten esim mä), vaan puhdas järki kertoo sen jos jankkaamiseltaan yhtään viitsisi miettiä.
En ymmärrä. Kai mulla on sitte vaa niin perkeleen paksu kallo kun ei niitä valovoimaisuus yms ihanuusadjektiiveja oo vieläkään saatu mun kalloon uppoamaan. Yrityksen puutteesta ei TosiFaneja (tm) pysty kylläkään moittia :P

Se jankkaus on varmasti yksi pahimmista asioista tässä koko fanittamisessa, sellanen päätön, uhmaikäisen lapsen tasoinen jankkaus. Enhän mä kenenkään ikää tiedä, mutta voisin aika varmana pitää ettei yhtään uhmaikäistä täällä kirjoittele. Itse asiassa mä näen usein punaista jo kun näen missään muutaman tyypin nimimerkin. Tai no punaista ja punaista, sillälailla repeilyttää miten separin vaikutelman joku on itsestään (ainakin mulle´) antanut ja ärsyttää samanaikaisesti. Varmasti monikin saattaa olla suhteellisen järkevä (ja tää oli varovainen arvio) livenä, mutta täällä tekis joitain mieli kyllä virtuaalilämäyttää keskelle pärstää sillee että jos se vaik heräisi siitä jostain lumouksesta.

Useinkaan en millään pysty olemaan hiljaa (ei kuulu luonteeseeni ;) ), koska tunnen oikeudekseni tai jopa suoranaiseksi velvollisuudekseni (niin forumilla kuin maailmassa yleensä) näpäyttää mielestäni typeriä ihmisiä. Forumilla vain sitten moden taikasauva heiluu. Ei siinä mitään, kyllä ymmärrän enkä ala ainakaan modejen kanssa vänkäämään (on sitäkin nähty tosifaneilta haha).

Kaikeksi kätlinin kunniaksi voin sanoa, että se ei sentään ole IHAN niin vituttava ämmä kuin kadi oli, mutta ei kaukaa hae.

Avatar
Zygerö
Tohtori
Viestit: 8329
Liittynyt: 15 Syys 2009 15:22

Re: Asukkaiden fanaattinen fanittaminen

Viesti Kirjoittaja Zygerö » 17 Marras 2009 16:23

sally kirjoitti:Itse asiassa mä näen usein punaista jo kun näen missään muutaman tyypin nimimerkin. Tai no punaista ja punaista, sillälailla repeilyttää miten separin vaikutelman joku on itsestään (ainakin mulle´) antanut ja ärsyttää samanaikaisesti.

Useinkaan en millään pysty olemaan hiljaa (ei kuulu luonteeseeni ;) ), koska tunnen oikeudekseni tai jopa suoranaiseksi velvollisuudekseni (niin forumilla kuin maailmassa yleensä) näpäyttää mielestäni typeriä ihmisiä.
Tällaiset kommentit eivät mun silmissä lisää taas kirjoittajan fiksuutta yhtään, on se kohdistunut omasta mielestäni oikeilla verukkeilla tai ei.

Ja kaikella kunnioituksella, ei ne sunkaan näpäytykset ole usein järin mielekkäitä ja joskus jopa hieman hyvän maun vastaisia.
"You mustn't fight the elephant. You mustn't fight anybody. War is a very silly way to behave you know." -Dr. Snuggles

Avatar
[juuso]
Jumalan ruoska
Viestit: 12204
Liittynyt: 25 Heinä 2007 16:44

Re: Asukkaiden fanaattinen fanittaminen

Viesti Kirjoittaja [juuso] » 17 Marras 2009 16:42

sally kirjoitti:n00bit, täysin mistään ymmärtämättömät, pellet

voisin aika varmana pitää ettei yhtään uhmaikäistä täällä kirjoittele

separin vaikutelman

tekis joitain mieli kyllä virtuaalilämäyttää keskelle pärstää

typeriä ihmisiä.

Forumilla vain sitten moden taikasauva heiluu.
" :tu "
sally kirjoitti:kätlinin tasoinen nainen ja tuollainen megalomaaminen palvonta.

kätlin ei voisi olla Valion malli Kiira Korven tilalla. vtu ollut kenenkään suvaitsemattomuutta kun pelkästään kylmä fakta. Eikä sen tiedostaakseen tarvitse olla opiskellut ko. asioista tai tehnyt sponsoriyhteistyötä (kuten esim mä), vaan puhdas järki kertoo sen
sally Ti Marras 17, 2009 16:23 Kätlin kirjoitti:Makuasioita sanoi koira kun kassejaan nuoli.
:roll:

Avatar
Kari-Matti
Tehtäväryhmän vetäjä
Viestit: 902
Liittynyt: 23 Loka 2008 23:03
Paikkakunta: Åbo

Re: Asukkaiden fanaattinen fanittaminen

Viesti Kirjoittaja Kari-Matti » 17 Marras 2009 16:50

acryl kirjoitti:Kylläpä Kätlinistä näytettiin taas kaunista lähikuvaa. Kannattaa se tuotannon hyödyntää, kun on tällainen hankilö saatu mukaan.
Tälläinenkin ihqutus menee mielestäni trollauksen puolelle kun kuvakulmatkin on jo niin kauniita.
Please Don`t Feed The Troll
Tai siis niinku oikeest niinku hei ooks mä yksin tän asian kans oikeest niinku mul on nyt tosi paha olo oikeest.
"Iidan hiukset ovat niiiiin kuolleet Kätsyn hiuksiin verrattuna"

Avatar
Realcowboy
Big Brother
Viestit: 5314
Liittynyt: 04 Loka 2007 15:31
Paikkakunta: Avlägsen by i förra Portas.

Re: Asukkaiden fanaattinen fanittaminen

Viesti Kirjoittaja Realcowboy » 17 Marras 2009 17:12

Kaikkein hauskinta koko fanitusasiassa on, että iso joukko ihmisiä pitää jo Big Brotherin kaltaisen monumentaalisen paskan katsojia täysinä idiootteina. Mikähän olisi nimitys sarjan superfaneille, joille se aiheuttaa voimakkaita tunteita?

Ihmettelen hieman Kätliniin liittyvää tunteidenpaloa, koska hän on minusta kohtuullisen normaali ihminen, joka on jopa tehnyt oikeaa työtä. Kadista ymmärsin hyvin, miksi hän jakoi tunteita. Kätlinin ärsyttävät piirteet viittaavat enemmänkin Cheryllin kuin Kadin suuntaan
Niko Saarinen ja Aki Manninen ne yhteen soppii.

Avatar
Taika
Isoveli
Viestit: 1594
Liittynyt: 10 Loka 2009 20:54
Paikkakunta: Salo

Re: Asukkaiden fanaattinen fanittaminen

Viesti Kirjoittaja Taika » 17 Marras 2009 18:23

Minusta hauskinta tässä fanitus ja antifanitus kuviossa on se, että antifanittaja saa teksteillää ainakin minussa aikaiseksi lähinnä puolustavia ja lämpöisiä ajatuksia inhokistaan. Vastaavasti sokeasti fanittava saa minut keskittymään lähinnä negatiivisiin asioihin omassa suosikissaan ja tekee mieli alkaa korjailla, että miksi tämäkään ylistävä adjektiivi ei sovi tähän asukkaaseen mitenkään. Aika metsään siis menee, enkä mä ole mielestäni edes mikään synnynnäinen vastarannan kiiski.

Lisäksi en kyl ihan täysin pysty ymmärtämään asukkaiden fanitusta. Saatan pitää jonkun asukkaan persoonallisuudesta todella paljon ja äärimmäisissä tapauksissa saatan jopa toivoa, että hän kuuluisi ystäväpiiriini, mutta fanitukseni suuntautuu kyllä jääkiekkojoukkueisiin, ei BB-asukkaisiin. (Josset ymmärrä mikä ero näillä on, niin älä kysy. Ajatuksemme ovat siinä tapauksessa niin kaukana toisistaan, että on ihan turha yrittää niitä selitellä toisillemme)
Kuva

Avatar
acryl
Isä Pernoo
Viestit: 3299
Liittynyt: 26 Loka 2008 08:58

Re: Asukkaiden fanaattinen fanittaminen

Viesti Kirjoittaja acryl » 17 Marras 2009 18:45

Kari-Matti kirjoitti:
acryl kirjoitti:Kylläpä Kätlinistä näytettiin taas kaunista lähikuvaa. Kannattaa se tuotannon hyödyntää, kun on tällainen hankilö saatu mukaan.
Tälläinenkin ihqutus menee mielestäni trollauksen puolelle kun kuvakulmatkin on jo niin kauniita.
En ole puhunut kuvakulmista mitään. Sinä olet.
Syöpi hauki sammakonkin selän suuren uituansa,
naipi mies pahankin vaimon viikon ilman oltuansa.

kimppuni
Vaihtoasukas
Viestit: 319
Liittynyt: 15 Kesä 2009 17:41

Re: Asukkaiden fanaattinen fanittaminen

Viesti Kirjoittaja kimppuni » 17 Marras 2009 19:01

onpa se hyvä että edes pikkuhuopalahdesta löytyy yksi järkevä, eli siis ei typerä yksilö.
onhan se suurta.

sally
Pääohjaaja
Viestit: 2347
Liittynyt: 25 Syys 2006 17:40

Re: Asukkaiden fanaattinen fanittaminen

Viesti Kirjoittaja sally » 17 Marras 2009 19:50

Wow juuso, olet (jossain reilu 8700 viestiä kanavalle, ohimennen, kirjoittaessasi) oppinut lainaamaan tekstin pätkiä ulkona asiayhteyksistään *aplodit*** Sussa on ehtaa 7pvä/ Hymy-lehden toimittajapotentiaalia.

Melkosta.

// Toisten foorumilaisten arvosteleminen ja nimittely on ehdottomasti kielletty. Vaikka kautta on enää vähän jäljellä, näistäkin putoilee varotuksia ja niiden jälkeen jäähyjä jos ei ala mennä oppi perille. Tämä jää nyt tähän muistutukseksi jokaiselle jolla on taipumuksia samaan.
-tuusis

Avatar
Kari-Matti
Tehtäväryhmän vetäjä
Viestit: 902
Liittynyt: 23 Loka 2008 23:03
Paikkakunta: Åbo

Re: Asukkaiden fanaattinen fanittaminen

Viesti Kirjoittaja Kari-Matti » 17 Marras 2009 21:33

acryl kirjoitti:
Kari-Matti kirjoitti:
acryl kirjoitti:Kylläpä Kätlinistä näytettiin taas kaunista lähikuvaa. Kannattaa se tuotannon hyödyntää, kun on tällainen hankilö saatu mukaan.
Tälläinenkin ihqutus menee mielestäni trollauksen puolelle kun kuvakulmatkin on jo niin kauniita.
En ole puhunut kuvakulmista mitään. Sinä olet.
Lähikuva=Kuvakulma :whois:
Please Don`t Feed The Troll
Tai siis niinku oikeest niinku hei ooks mä yksin tän asian kans oikeest niinku mul on nyt tosi paha olo oikeest.
"Iidan hiukset ovat niiiiin kuolleet Kätsyn hiuksiin verrattuna"

Avatar
rink
Ylläpitäjä
Viestit: 5728
Liittynyt: 28 Elo 2006 15:08

Re: Asukkaiden fanaattinen fanittaminen

Viesti Kirjoittaja rink » 17 Marras 2009 21:34

Sally:
Henkilökohtaisuuksiin menoa (toisten nimittelyä) en pidä kyllä kovin järkevänä. Mitäköhän sinäkin luulet kuvittelemallasi näpäytyksillä saavuttavasi?

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleistä keskustelua”