Plaazan Biisiraati

Keskustelua elokuvista, musiikista ja konsoli- ja tietokonepeleistä.
Vastaa Viestiin
Avatar
aadeehoovee
Guru
Viestit: 3552
Liittynyt: 29 Syys 2008 21:57
Paikkakunta: Oulu

Re: Plaazan Biisiraati

Viesti Kirjoittaja aadeehoovee » 20 Touko 2014 01:26

Tirkalla vahvistunut Plaazan Biisiraati on täällä taas!

21.5.2014 00:00 – 27.5.2014 23:59

aadeehoovee & Punde

28.5.2014 00:00 – 3.6.2014 23:59

orgasmienkeli & Zygerö

4.6.2014 00:00 – 10.6.2014 23:59

Tirkka & Risto

Kappalerajoitukset: Ei kappalerajoituksia

Muistutus: Muistakaa lukea säännöt.

Vamos!
Elämme kovia aikoja, ystävä hyvä.

Punde
Jumalan ruoska
Viestit: 15012
Liittynyt: 24 Tammi 2005 17:39
Paikkakunta: Chernarus

Re: Plaazan Biisiraati

Viesti Kirjoittaja Punde » 21 Touko 2014 23:22

Nas - Rule (Stillmatic)

Avatar
aadeehoovee
Guru
Viestit: 3552
Liittynyt: 29 Syys 2008 21:57
Paikkakunta: Oulu

Re: Plaazan Biisiraati

Viesti Kirjoittaja aadeehoovee » 21 Touko 2014 23:58

Pink Floyd - Lost for Words (The Division Bell)
Elämme kovia aikoja, ystävä hyvä.

Avatar
Zygerö
Tohtori
Viestit: 8329
Liittynyt: 15 Syys 2009 15:22

Re: Plaazan Biisiraati

Viesti Kirjoittaja Zygerö » 24 Touko 2014 14:56

Nas - Rule (ft. Amerie)
Mähän en tunnetusti ole mikään hip hopin suurin fani. Siihen nähden tää oli ihan siedettävä. Tuo Amerien osuus oli mielestäni aika turha ja jos se oli tarkoitus olla se koukku tässä biisissä, niin epäonnistuttiin pahasti. Verset veivät tätä biisiä eteenpäin. Olin toki kuullut tän biisin aiemminkin, joten ei ollut uusi tuttavuus, mutta ei tämä omalta soittolistalta löytynyt eikä löydy vastakaan.
5/10

Pink Floyd - Lost for Words
Toisin kuin edellinen biisi, tämä löytyy soittolistaltani, mutta en ole muistanut kuunnella aikoihin. Pink Floyd on tehnyt helvetin hyvää musaa todella kauan. Tää biisi sijoittuu johonkin puolenvälin paikkeille "paremmuuslistassa". Ei missään nimessä parasta Floydia, mutta silti biisinä ihan jees. Lopun fiilistelyt oli ehkäpä parasta antia, muuten biisi oli hetkittäin jopa hieman tylsä. Saa ehkä hieman enemmän pisteitä kuin ansaitsee, koska Pink Floyd, mutta näillä mennään.
8/10
"You mustn't fight the elephant. You mustn't fight anybody. War is a very silly way to behave you know." -Dr. Snuggles

Avatar
Risto
Isoveli
Viestit: 6646
Liittynyt: 10 Loka 2010 16:08
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Plaazan Biisiraati

Viesti Kirjoittaja Risto » 25 Touko 2014 15:54

Nas - Rule (Stillmatic)

Juu olihan tässä varmaan ihan kiva sanoma ja silleen, mut ei maistunut tarpeeks salami. Mun mielestä noi Amerien osuudet oli ehkä parasta tässä biisissä, eikä se varmaan ollut tarkoitus. Aika tylsää settiä.

4/10

Pink Floyd - Lost for Words (The Division Bell)

En ole koskaan jaksanut Pink Floydiin tutustua sen paremmin, enkä aio tehdä sitä jatkossakaan. En saanut tästä biisistä oikein mitään irti. Ihan kiva kai, mut ei kiitos. Jos tää biisi jossain sois, niin en varmaan kiinnittäisi siihen mitään huomiota.

5/10

Avatar
Benjamin
Jumalan ruoska
Viestit: 7551
Liittynyt: 16 Elo 2011 03:21
Paikkakunta: Helsinki

Re: Plaazan Biisiraati

Viesti Kirjoittaja Benjamin » 27 Touko 2014 00:00

Nas - Rule (ft. Amerie)
Piristävää kuulla biisiraadissa välillä jotain hopimpaa. Vaikka ei mikään huipputasoinen biisi olekaan, niin tykkään kuitenkin ja tulen varmasti tätä kuuntelemaan jatkossakin ainakin muutaman kerran.
Jotain tästä biisistä kyllä puuttuu, mutta mielelläni tätä silti kuuntelen ja on aika lailla minun tyylinen biisi.
7/10


Pink Floyd - Lost for Words
Tämä taas on sellainen biisi, josta on noloa olla pitämättä, koska Pink Floyd kuuluu niihin bändeihin joista on lähes pakko tykätä, jos haluat pitää kasvosi. :D
Myönnän nyt kuitenkin, että pidin tätä biisiä todella tylsänä, eikä Pink Floyd ole minulle erityisen tuttu, joten mitään lisäpisteitä en tässä bändin perusteella myöskään tule jakamaan.
Jos jotain hyvää pitää sanoa, niin laulajalla on hyvä ääni jota kuuntelen mielelläni (joten ehkä Pink Floydiin pitää tutustua jatkossa enemmän) eikä biisikään huono tai ärsyttävä ole. Ehkä se vaatii vielä useita kuuntelukertoja ennen kun avautuu, mutta ainakaan nyt muutaman kuuntelukerran jälkeen ei avautunut ollenkaan.
4/10

Avatar
aadeehoovee
Guru
Viestit: 3552
Liittynyt: 29 Syys 2008 21:57
Paikkakunta: Oulu

Re: Plaazan Biisiraati

Viesti Kirjoittaja aadeehoovee » 27 Touko 2014 12:24

Nas – Rule

Räbäytystä! Taitaakin olla ensimmäinen räbäys raadissa? Biisihän alkaa sangen koomisesti ’jeeh jeeh jeeh jeeh Nas ooh jou jou laif’ jne. Itse räppi on sitten kunnossa ja säkeistöt toimivat. Biisin kuitenkin pilaa tuo säkeistöjen välissä oleva oheismateriaali ja tuhnu sample. Myös fiittaaja jää aika pieneen rooliin. Hyvääkin räpsää löytyy mutta tämä ei ole niitä kappaleita. Saa minulta hyvistä säkeistöistä kolme pistettä ja pinna päälle räpättäjästä. 4/10.
Elämme kovia aikoja, ystävä hyvä.

Punde
Jumalan ruoska
Viestit: 15012
Liittynyt: 24 Tammi 2005 17:39
Paikkakunta: Chernarus

Re: Plaazan Biisiraati

Viesti Kirjoittaja Punde » 27 Touko 2014 13:31

Pink Floyd - Lost for Words

Olipas huonolaatuinen toi tuubivideo, mut spotifystä löytyi remasteroitu versio.

Eipäs ole ollenkaan meikän mieleen tää tylsäily. Alkaa hitaasti, jatkuu hitaana, loppuu hitaasti. Ja tylsästi. Jonkinlaista kantripimputtelua ja elämäntuskaa kai sisältää. Kun biisi vihdoin lähti käyntiin niin minuutin jälkeen jo ärsytti vietävästi oikeastaan kaikki. Kantripimputtelu, lauluääni, verkkaisuus, tasapaksuus. En pidä ollenkaan täntyylisestä, siksi kuuntelin vain kerran (edit: kaks kertaa, viikonloppuna taisi taustalla soida mut laadun takia ei oikein saanut selvää), ja skore on

2/10

Avatar
Tirkka
Isoveli
Viestit: 8346
Liittynyt: 13 Elo 2006 21:47
Paikkakunta: Uleåborg

Re: Plaazan Biisiraati

Viesti Kirjoittaja Tirkka » 27 Touko 2014 21:55

Nas - Rule

"Jea! Jea!"? Alkaa aika hyvin... not. Räppi ei kyllä yleensä mulle oikein lähe mutta enimmäkseen tää oli kuitenkin ihan ok. Huonoa lähinnä nuo kliseiset huudahtelut siellä täällä, hyvää taas se että tää on sellaista räppiä mitä räpin alunperin oli tarkoitus olla, eli otetaan kantaa asioihin eikä hoeta pelkästään siitä miten rahaa ja seksiä on ja huumeissa ja pyssyissäkin löytyy. Itse biisikin on ihan sopivan pituinen eikä siihen ehdi kyllästyä kesken kaiken. Ihan kivaa että tällä biisillä on löydettävissä jonkinlainen "sielu".

6/10

Pink Floyd - Lost for Words

Alkusoitto oli vähän tylsä mikä on oikeastaan ainoa miinus. Sitten kun biisi pääsi vauhtiin, ei se oikein vastannut sitä mitä olen oppinut Pink Floydiltä odottamaan. Tässä tapauksessa se on kuitenkin positiivinen asia, koska tästä tuli ihan Dire Straits meleen (pidän kovasti Dire Straits-soundista). Mukavan tunnelmallinen kappale josta tulee hyvälle tuulelle eikä ollenkaan sellaista häröilyä mitä esittäjän perusteella olisin odottanut. Jaksoin jopa kuunnella tämän heti ekan kuuntelun jälkeen uudestaan. Oikein miellyttävätä tällainen yllätys.

8/10
Totuus on tuolla ulkona.

Avatar
Zygerö
Tohtori
Viestit: 8329
Liittynyt: 15 Syys 2009 15:22

Re: Plaazan Biisiraati

Viesti Kirjoittaja Zygerö » 28 Touko 2014 15:43

we.own.the.sky - A Stain of Ink (The Glass/Nails EP)
"You mustn't fight the elephant. You mustn't fight anybody. War is a very silly way to behave you know." -Dr. Snuggles

Avatar
Benjamin
Jumalan ruoska
Viestit: 7551
Liittynyt: 16 Elo 2011 03:21
Paikkakunta: Helsinki

Re: Plaazan Biisiraati

Viesti Kirjoittaja Benjamin » 28 Touko 2014 20:09

Viimeksi muokannut Zygerö, 29 Touko 2014 13:21. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Syy: Muokkasin linkkiä. Mobiililinkit tuubiin eivät avaa mitään pöytäkoneessa (tai no youtuben etusivun).

Avatar
Benjamin
Jumalan ruoska
Viestit: 7551
Liittynyt: 16 Elo 2011 03:21
Paikkakunta: Helsinki

Re: Plaazan Biisiraati

Viesti Kirjoittaja Benjamin » 30 Touko 2014 12:22

we.own.the.sky - A Stain of Ink
Olipas pitkä biisi! Olen yleensä aika huono kuuntelemaan näin pitkiä biisejä ja lähinnä odotan niiden loppua. No, eipä tämäkään tehnyt siihen kaavaan poikkeusta. Katselin varmaan 4-5 kertaa onko biisi jo loppumassa kohta, mutta vielä neljännelläkin kerralla oli vielä kolme minuuttia jäljellä. Ottaen huomioon että kolmessa minuutissa ehtisin kuunnella hyvänkin biisin, tuntui tuo yli 12-minuuttinen jopa ajantuhlaukselta, kun oli sen verran tylsää kuunneltavaa.
Jonain TV-sarjan taustamusana toimisi kyllä hyvin, eikä muutenkaan millään lailla paska sävellys ole, mutta tällaiset biisit ovat minulle todellinen haaste tässä raadissa. :bidmouth:
2/10

Avatar
Tirkka
Isoveli
Viestit: 8346
Liittynyt: 13 Elo 2006 21:47
Paikkakunta: Uleåborg

Re: Plaazan Biisiraati

Viesti Kirjoittaja Tirkka » 31 Touko 2014 02:49

we.own.the.sky - A Stain of Ink

Psykedeelistä. Mut alkaako tää joskus? Ekan satsin biisit kuuntelin molemmat kolmesti mutta en usko että tätä jaksaisi kuunnella niin montaa kertaa ainakaan mun kärsivällisyydellä. Alku tylsä, kolmen minuutin jälkeen alkava kitaraosuus kuulostaa kivalta. Sen jälkeen, jossain vähän alle seitsemän minuutin kohdalla tuleva vähän "rajumpi" kitarointi sitten taas vähän meh. Tähän kyllä kaipaisi jotain lyriikoitakin joukkoon sinne tänne edes, vaikka tykkään esim. Kingston wallia kuunnella toisinaan niin tää on vähän tyhjä pelkkänä instrumentaalina kun on biisikin noin pitkä.

4/10

Nightwish - Kuolema tekee taiteilijan

Ei oo tämä kyllä sitä parasta Nightwishiä. Taidan olla sen verran Tr00 Kvlt että ekan levyn soundi miellyttää eniten ja tämä Musikaali-Nightwish ei kauheesti iske. Toki kivaa että tässä laulettiin suomeksi ja onpahan Nightwishin eduksi sanottava sekin että erään heidän sinkkunsa kannessa on Ala-asteen kouluni (kuvan ottanut jätkä asui siihen aikaan kyseisen koulun vieressä). :P Ei mulla tästä ite kappaleesta sen kummempaa sanottavaa, kunhan muuten joutavia jorisen kuunnellessani, mutta ei tää ole kuitenkaan kappaleena muuta kuin ihan kiva. Tarja Turusen laulua myös kuuntelee NW:n yhteydessä mieluummin kuin näiden myöhempien virkasisarien, vaikkei muka osaa laulaa eikä lausua englantia.

5/10
Totuus on tuolla ulkona.

Avatar
Risto
Isoveli
Viestit: 6646
Liittynyt: 10 Loka 2010 16:08
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Plaazan Biisiraati

Viesti Kirjoittaja Risto » 03 Kesä 2014 18:01

we.own.the.sky - A Stain of Ink (The Glass/Nails EP)

- Hyvä biisi. Jos vielä kesälomalla muistan tän bändin, niin varmasti laitan soimaan joskus keskellä yötä ja fiilistelen oluen kera. Semmosia ajatuksia herätti tää nyt. Ja pituus oli just sopiva.

8/10

Nightwish - Kuolema tekee taiteilijan (Once)

- Tarja Turunen, nope nope nope. En arvosta. En oo varmaan koskaan aiemmin kuullut Turusen vetävän suomeksi. Ei vakuuttanut tämäkään. Ei tää ees kuulostanu Nightwishiltä, jonka olisi tosin voinut kuvitella olevan hyvä asia koska en pidä bändistä. Tästä tuli joku joululaulu mieleen, joka ei nyt oikein innosta tässä keskellä kesää.

2/10

Punde
Jumalan ruoska
Viestit: 15012
Liittynyt: 24 Tammi 2005 17:39
Paikkakunta: Chernarus

Re: Plaazan Biisiraati

Viesti Kirjoittaja Punde » 03 Kesä 2014 19:20

we.own.the.sky - A Stain of Ink

Pitkä biisi ja vieläpä instrumentaali, en yleensä tämmöstä kuuntelemalla kuuntele, ja tää onkin pitkin päivää soinu lähinnä taustalla aina silloin tällöin. Sopivaa sinänsä, koska itelle tästä tulee mieleen Vampire the Masquerade: Bloodlines-pelin soundtrack, tulee flashbackejä peliin jatkuvasti ja kautta koko biisin. Jotkut kohdat vois laittaa kyseisen pelin taustalle ja tunnelma ei muuttuis mikskään. (Vaikee pistää esimerkkejä vaikka pelin soundtrackia oon kuunnellu satoja tunteja, mut esim. 3-4 minuutin kohdilta musat vois laittaa peliin Hollywood-taustamusaks https://www.youtube.com/watch?v=8FU6JTZhMS8#t=1h8m10s.)

Että silleen paha arvostella itsenäisenä teoksena kun jatkuvasti ja kaiken aikaa tulee (hyviä) mielikuvia peliin liittyen. 9 minuutin jälkeen itseasiassa ei, ja olisinkin biisin lopettan siihen. Siltikin ihan fiilispohjalta,

8/10

Nightwish - Kuolema tekee taiteilijan

Hieno ja tunnelmallinen biisi, jonka Turunen ääntämisellään (kuulostaa välillä ruotsalaiselta joka laulaa suomea) ja kolkolla äänellään pilaa. Vähän herkempää vokalistia kaipailis. Tääkin hankala arvostella kun ei pysty oikein löytämään mitään varsinaista lokeroa, johon kuuluviin muihin biiseihin vois verrata. Ois saanu paljon paremmat pisteet mutta Tarja oli tähän ihan väärä laulaja.

5/10

Avatar
Zygerö
Tohtori
Viestit: 8329
Liittynyt: 15 Syys 2009 15:22

Re: Plaazan Biisiraati

Viesti Kirjoittaja Zygerö » 03 Kesä 2014 20:39

Nightwish - Kuolema tekee taiteilijan

En oo koskaan tykänny Tarja Turusesta, en henkilönä, enkä laulajana. Vaikka Tarjan englannin lausuminen on aika heikkoa, niin kyllä häntä silti kuuntelee mieluummin laulamassa englantia kuin suomea.

Itse biisi laahaa paikallaan ja on todella tylsä. Lisäksi mulle tuli vähän samat joululaulufiilikset kuin Ristolla. Ei tää nyt kuitenkaan ihan syvimmästä notkelmasta ole, joten...

2/10
"You mustn't fight the elephant. You mustn't fight anybody. War is a very silly way to behave you know." -Dr. Snuggles

Avatar
aadeehoovee
Guru
Viestit: 3552
Liittynyt: 29 Syys 2008 21:57
Paikkakunta: Oulu

Re: Plaazan Biisiraati

Viesti Kirjoittaja aadeehoovee » 03 Kesä 2014 22:44

we.own.the.sky - A Stain of Ink

Tässähän oli vähän tällainen ’maalin kuivumisen kuuntelun’ meininki. Mutta ei se mitään koska kuten jo todettua, sekin saattaa olla mielenkiintoista. Kappaleeseen on onnistuttu luomaan hieno tunnelma ja varsinkin kitarat ovat upeita. Kappaleen neljä viimeistä minuuttia ovat hyvää tykitystä, sitä olisi kaivattu lisää. Ykköskitaran soundissa on jotain samaa kuin Between the Buried and Me:n kitaroissa Colors levyllä. Myös Russian Circleä olin kuulevani. Huonoja puolia.. kappale vaatii tietynlaisen mielentilan jotta siitä saa jotain irti ja laulua olisi kaivattu. Alku on myös hieman tasapaksu. Tutustumisen arvoinen bändi. Ja ja.. pisteet.. oikeassa tilanteessa kasi puolen biisi mutta väärässä hetkessä lähempänä kutosta. 7 / 10.

Nightwish - Kuolema tekee taiteilijan

Eiiii! Mää niin toivoin, että Hietalan Make ois ollut vokaaleissa mutta eipä tietenkään. Turusella vaikuttaa olevan surkean (tai ainakin se joskus oli) englannin lausumisen lisäksi ongelmia laulaa suomeksi ilman taiteellista viäntämistä. Laulaja on pahin ongelma, mutta myöskään sävellys ei iske, ja jos on jonkun muun kappale, sitten ainakin sovitus on pielessä. Taiteilija tekee kuoleman. 2 / 10.
Elämme kovia aikoja, ystävä hyvä.

Avatar
Tirkka
Isoveli
Viestit: 8346
Liittynyt: 13 Elo 2006 21:47
Paikkakunta: Uleåborg

Re: Plaazan Biisiraati

Viesti Kirjoittaja Tirkka » 04 Kesä 2014 01:24

Totuus on tuolla ulkona.

Avatar
Risto
Isoveli
Viestit: 6646
Liittynyt: 10 Loka 2010 16:08
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Plaazan Biisiraati

Viesti Kirjoittaja Risto » 04 Kesä 2014 16:28


Avatar
Tirkka
Isoveli
Viestit: 8346
Liittynyt: 13 Elo 2006 21:47
Paikkakunta: Uleåborg

Re: Plaazan Biisiraati

Viesti Kirjoittaja Tirkka » 07 Kesä 2014 20:42

Kvelertak - Blodtørst

Toisinaan jaksaa tämänkintyylistä heviä kuunnella mutta ei tää nimenomainen yksilö kyllä ollut mun mieleen ollenkaan. Tästä kappaleesta tulin itse lähinnä huonommalle tuulelle kun tän tarkoitus olisi varmaan juuri päinvastainen eli en oo varmaan ihan sitä kohdeyleisöä. Yhtenä huonona piirteenä toki myös se että tää on kielellä jota en ymmärrä joten vaikea tuosta on mitään sanomaakaan sisäistää. Tosin nimestä voi päätellä että mitään rauhankyyhkysiä ei varmaan maailmaan lähetellä. Ihan hyvä kuitenkin se että tää on sopivan mittainen, eli ei mikään lyhyt rykäisy muttei myöskään mikään liian pitkä eepos, koska ei tätä olisi jaksanut tälle genrelle tyypillistä yli 7 minuutin kestoa kuunnella.

Video oli kyllä hieno mutta sitähän tässä nyt ei kyllä arvostella, mainitsin sen nyt tässä samalla kuitennii.

2/10
Totuus on tuolla ulkona.

Avatar
Zygerö
Tohtori
Viestit: 8329
Liittynyt: 15 Syys 2009 15:22

Re: Plaazan Biisiraati

Viesti Kirjoittaja Zygerö » 09 Kesä 2014 17:40

Freud Marx Engels & Jung - Meidän rumien rakkauslaulu

No olipa huono. Mä jopa otsikon perusteella halusin edes vähän tykätä tästä, koska kuitenkin aika legendaarinen bändi kyseessä, mutta tässä biisissä ei ollu kyllä mitään hyvää. Laulajan ääni oli paska, taustat geneeristä humppaa. Höh. Siitäkin huolimatta olen kuullu huonompiakin, joten siks ei vieläkään ykköstä.

2/10


Kvelertak - Blodtørst

Tykkäsin, mutta olenhan diggaillu bändiä jo pidemmän aikaa. On myös sellasia päiviä, etten jaksa Hjelvikin laulua ollenkaan, mutta toisina päivinä taas se tekee biiseistä vielä parempia. Joka tapauksessa vähän fiilismusaa mulle. Lenkkeillessä ja pyöräillessä jees, autoillessa ei.

8/10
"You mustn't fight the elephant. You mustn't fight anybody. War is a very silly way to behave you know." -Dr. Snuggles

Avatar
Benjamin
Jumalan ruoska
Viestit: 7551
Liittynyt: 16 Elo 2011 03:21
Paikkakunta: Helsinki

Re: Plaazan Biisiraati

Viesti Kirjoittaja Benjamin » 10 Kesä 2014 21:47

Freud Marx Engels & Jung - Meidän rumien rakkauslaulu
Hauska nimi biisillä, mutta eipä napannut ollenkaan. En tietenkään muutenkaan osaa sanojen takia samaistua, mutta ei kyllä biisinä muutenkaan aiheuttanut positiivisia tunteita. ;)
Joskus tykkään läppäbiiseistä, mutta tällä kertaa en.
2/10


Kvelertak - Blodtørst
En tällaista musaa kovin paljon jaksa kuunnella. Jossain baareissa taustamusana pystyn kuuntelemaan, mutta itse en ikinä tällaista biisiä vapaaehtoisesti kuuntelisi.
Jotenkin vaan ihan väärä kuuntelija olen tälle biisille..
4/10

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Elokuvat / Musiikki / Pelit”