Plaazan Biisiraati

Keskustelua elokuvista, musiikista ja konsoli- ja tietokonepeleistä.
Vastaa Viestiin
Avatar
aadeehoovee
Guru
Viestit: 3552
Liittynyt: 29 Syys 2008 21:57
Paikkakunta: Oulu

Re: Plaazan Biisiraati

Viesti Kirjoittaja aadeehoovee » 10 Joulu 2014 18:50

Vuoden viimeinen raati on pukinkontissa ja pisteet on laskettu lahjasukasta!

Cassie feat. Jani Ala-Hukkala - Old Light 57
22-Pistepirkko - This time 52
Junior Senior - Move Your Feet 49
While She Sleeps - Four Walls 49
Tuoni - Räsäinen Risti 42
Oonagh - Eldamar 38
The Used - Smother Me 26
Paperi T - Sä jätät jäljen 21

Wanhaa Waloa vaan kaikille mustaan joulukuuhun!

Kiitoksia kaikille loistavasta panoksesta sekä tässä raadissa olleille että niille jotka omaa näppäimistöä ovat vuoden aikana kuluttaneet mussiikkia arvostellen! aadeehoovee kiittää ja kumartaa, toivottaa raatilaisille hauskaa joulua, ja palaa mahdollisesti asiaan ensi vuoden puolella jonkinlaisen teemaraadin muodossa (kuten joululaulut!). Raatilaisten joukko on pieni mutta sitäkin laadukkaampi!

Plaazan biisiraati, jäätävää paskaa, eikä tää tehny poikkeusta!
Elämme kovia aikoja, ystävä hyvä.

Avatar
aadeehoovee
Guru
Viestit: 3552
Liittynyt: 29 Syys 2008 21:57
Paikkakunta: Oulu

Re: Plaazan Biisiraati

Viesti Kirjoittaja aadeehoovee » 31 Maalis 2015 15:51

Plaazan Biisiraati on back in business!

1. Kierros 1.4.2015 00:00 – 7.4.2015 23:59

Jason S. & aadeehoovee

2. Kierros 8.4.2015 00:00 – 14.4.2015 23:59

Risto & Tirkka

3. Kierros 15.4.2015 00:00 – 21.4.2015 23:59

Zygerö & Wicker Man

Näin se menee! Ei rajoituksia, mulle ja Jasonille perjantaihin 23:59 aikaa laittaa biisi kun tulee hopulla. Aikaisemminkin saa laittaa.
Elämme kovia aikoja, ystävä hyvä.

Avatar
Jason S.
Vastaava tuottaja
Viestit: 3776
Liittynyt: 18 Elo 2009 16:26

Re: Plaazan Biisiraati

Viesti Kirjoittaja Jason S. » 01 Huhti 2015 12:40

Suicidal Tendencies - Send Me Your Money (Lights... Camera... Revolution)

Biisin nimi on Send Me Your Money, mutta videon lataaja on nimennyt sen jostain syystä väärin (I Saw Your Mommy).

Avatar
aadeehoovee
Guru
Viestit: 3552
Liittynyt: 29 Syys 2008 21:57
Paikkakunta: Oulu

Re: Plaazan Biisiraati

Viesti Kirjoittaja aadeehoovee » 04 Huhti 2015 11:50

Elämme kovia aikoja, ystävä hyvä.

Avatar
Risto
Isoveli
Viestit: 6644
Liittynyt: 10 Loka 2010 16:08
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Plaazan Biisiraati

Viesti Kirjoittaja Risto » 04 Huhti 2015 20:57

Kaikkien odotusten vastaisesti minä aion arvostella nämä biisit nyt lauantai-illan ratoksi, koska eipä mulla muutakaan tekemistä ole. Että näin. Tästä se pojat taas lähtee. Uskomaton seikkailu.

Suicidal Tendencies - Send Me Your Money

Tässäpä muuten mielenkiintoinen bändi. Monesti olen tämän bändin biisejä kuullut ja lähes poikkeuksetta ne ovat olleet mieleisiä. Jostain syystä en kuitenkaan koskaan ole saanut aikaiseksi tehdä tarkempaa tuttavuutta yhtyeen tuotantoon. Katsotaanpa josko tämä kappale saisi muutoksen aikaan.

No pakko kyllä myöntää että odotuksiin nähden tää kappale oli pienoinen pettymys. Jotenkin toi laulu ei nyt tässä nykyisessä mielentilassa iskenyt ja varsinkin toi "Send Me Your Money" -hokema oli jotenkin outo tällaseen biisiin. Robert Trujillolle nostettava kuitenkin hattua, koska basso kuulosti tässä biisissä ihan vitun hyvältä ja olikin oikeestaan mulle jo riittävä syy kuunnella tää biisi muutaman kerran vaikkei muuten oikein napannutkaan.

Vaikka koko viesti olikin valitusta, niin oli tää ihan jees biisi. Muutaman bissen ku ottais viel alle, niin varmasti kuulostais helvetisti paremmalta. Näin.

7/10


Kauko Röyhkä & Riku Mattila - Helvetti

Olipa masentava biisi. En mä oikein muuta osaa sanoa. Mulle musiikki on siinä mielessä tärkeä elementti että pyrin saamaan siitä energiaa, koska muuten oon ihan täysin koomassa. Tämmöset biisit ei todellakaan nostata fiiliksiä millään tasolla ja jos äsken teki mieli juoda olutta, niin nyt mielihalut pään sekottamiseen on entistä kovemmat.

Helvetti.

5/10

Avatar
Tirkka
Isoveli
Viestit: 8346
Liittynyt: 13 Elo 2006 21:47
Paikkakunta: Uleåborg

Re: Plaazan Biisiraati

Viesti Kirjoittaja Tirkka » 07 Huhti 2015 21:22

Suicidal Tendencies - Send Me Your Money

Ei mulle rehellisesti sanottuna jääny tästä oikein mitään mieleen. Ei tän varmastikaan ollut tarkoitus mikään vitsikään olla, mutta sellainen vaikutelma tästä mulle jäi. Ihan iloista meininkiä sille mutta ei oikein taida olla ihan mua varten tämmönen. Ei kuitenkaan mitään roskaa, ei nyt vaan oikein hirveesti iskenytkään.

4/10


Kauko Röyhkä & Riku Mattila - Helvetti

Masentava sanoma tällä biisillä, mutta tykkään melodiasta ja saundista. En yleensä oikein syty Kauko Röyhkälle mitenkään kun en tajua sen pointteja, mutta otantakin on melko vähäinen; tää kuitenkin kuulosti hyvältä mun korvaan. Oon ite asiassa varmaan kuullutkin tän biisin joskus ennenkin jossain mutten ole sitä sen kummemmin varmaan noteerannut kun biisin nimi ei sanonut mulle ennakolta mitään (muuta kuin sen mitä "Helvetti" tarkottaa).

8/10
Totuus on tuolla ulkona.

Avatar
Jason S.
Vastaava tuottaja
Viestit: 3776
Liittynyt: 18 Elo 2009 16:26

Re: Plaazan Biisiraati

Viesti Kirjoittaja Jason S. » 07 Huhti 2015 22:47

Kauko Röyhkä & Riku Mattila - Helvetti

Jaa... Sepä oli yllättävän hyvä. En rehellisesti odottanut Röyhkältä mitään ihmeellistä (Mattilasta ei ollut ennakkovaikutelmaa), mutta tämmöinen tunnelmallinen/syvällinen ballaadi upposi kyllä hyvin. Sanat on masentavia, mikä kuuluu suomalaiseen mielenmaisemaan hyvin, mutta silti jotenkin ne rauhoitti. Musiikista ei jäänyt paljoakaan mieleen parin kuuntelun jälkeen, mutta sanat sitäkin paremmin. Tykkäsin.

8/10.

Avatar
Wicker Man
Isoveli
Viestit: 3359
Liittynyt: 07 Heinä 2011 22:27

Re: Plaazan Biisiraati

Viesti Kirjoittaja Wicker Man » 07 Huhti 2015 23:06

Suicidal Tendencies - Send Me Your Money

Todella tuttu biisi. Levyänsä tuleen pyöritettyä aika ajoin soittimessa. Biisimateriaalinsa pääsääntöisesti erittäin laadukasta. Paitsi tämä biisi.
Kappale on erittäin tylsä ja tympäännystä herättävä. Erittäin turha jamittelu biisi, joka on jostain syystä pitänyt ottaa mukaan levylle (Oliko levy liian lyhyt bändin mielestä, niin piti saada mukaan?).
Tässä ei mikään oikein iske minuun. Musiikki erittäin tylsää yhden riffin soitantaa. Kertosäe hemmetin huono ja ärsyttävä.
Tämä biisi on lähes tulkoon aina skippauksen kohteena kun Lights... Camera... Revolution levy on soittimessa. Todella surkea esitys.

2/10

Kauko Röyhkä & Riku Mattila - Helvetti

Ensimmäisen minuutin aikainen reaktio: Onpa tylsää kamaa. Vielä mitä. Kappale osoittautuikin todella surulliseksi ja kauniiksi. Tällaiset biisit uppoaa minuun todella hyvin. Kauniin surullista kamaa. Tästä tulee erittäin haikea fiilis. Hyvällä tavalla. Toisin kuin velipojalla tuossa ylempänä, niin minuun tämä musiikki iskee tosi kovaan. Ehkäpä olisi jopa parempi instrumentaalina. Tykkäsin erittäin vahvasti ja tulee melko varmasti kuunneltua monesti uudestaan.

8/10

Avatar
Tirkka
Isoveli
Viestit: 8346
Liittynyt: 13 Elo 2006 21:47
Paikkakunta: Uleåborg

Re: Plaazan Biisiraati

Viesti Kirjoittaja Tirkka » 08 Huhti 2015 00:06

Moonsorrow - Raunioilla (Kivenkantaja)

Vaihteeksi heviä. Biisi on aika pitkä mutta toivottavasti armahdatte ettekä ihan maan rakoon lyttää. [smilie=a_teeth.gif] :scry:
Edit: Toivottavasti ei haittaa vaikka laitoin jo biisin vaikkei Zygerö oo vielä ehtiny arvostella edellisiä. Ollaan kuitenkin jo 8.4. puolella ja olin päättäny biisin jo muutama päivä sitten ja halusin laittaa sen ennen kuin muutan mieleni.
Totuus on tuolla ulkona.

Avatar
Risto
Isoveli
Viestit: 6644
Liittynyt: 10 Loka 2010 16:08
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Plaazan Biisiraati

Viesti Kirjoittaja Risto » 08 Huhti 2015 07:58

Marmozets - Why Do You Hate Me? (The Weird And Wonderful Marmozets)

Avatar
aadeehoovee
Guru
Viestit: 3552
Liittynyt: 29 Syys 2008 21:57
Paikkakunta: Oulu

Re: Plaazan Biisiraati

Viesti Kirjoittaja aadeehoovee » 08 Huhti 2015 09:54

Suicidal Tendencies – Send Me Your Money

Bändin nimi on tuttu mutta en ainakaan tunnusta kuunnelleeni yhtään biisiä. Tämähän oli ihan menevä, introsta tuli mieleen joku Megadethin biisi. Kitarariffi on ihan kelpo, puhelaulu sopii kappaleeseen eikä bassostakaan voi paljoa valittaa. Ehkä silti hieman liian perus rokettirollibiisi jotta tästä kuuntelulistojen kestoklassikko tulisi. Ei silti paha, 6 / 10.
Elämme kovia aikoja, ystävä hyvä.

Avatar
Zygerö
Tohtori
Viestit: 8329
Liittynyt: 15 Syys 2009 15:22

Re: Plaazan Biisiraati

Viesti Kirjoittaja Zygerö » 08 Huhti 2015 22:52

Sori myöhästyminen. En lähe sen suuremmin selittelemään.

Suicidal Tendencies - Send Me Your Money

En oo koskaan ollu mikään rässin superystävä, mutta siitäkin genrestä löytyy helmiä. Tämä ei ollut helmi, mutta ei huonoimmastakaan päästä. En tätä varta vasten kuuntelisi, mutta en myöskään laittaisi soitinta kiinni, jos tämä sieltä tulisi. Genressään ihan jees, mutta ei hirveesti napostellut kuitenkaan.

5/10


Kauko Röyhkä & Riku Mattila - Helvetti

Kuten edellä, en Röyhkästäkään juuri välitä. Sen lisäksi tämä oli ihan helvetin (pun intended) masentava. Aika ajoin ihan kauniskin biisi, mutta masentaaaaa. Pelkkä musiikki ilman laulua/puhetta olis uponnu mulle paremmin. Tämänkään kohdalla en lähtis kuitenkaan heittämään soitinta seinään, joten siitäkin plussaa. Oli hieman parempi kuin edellinen, joten...

6/10
"You mustn't fight the elephant. You mustn't fight anybody. War is a very silly way to behave you know." -Dr. Snuggles

Avatar
Wicker Man
Isoveli
Viestit: 3359
Liittynyt: 07 Heinä 2011 22:27

Re: Plaazan Biisiraati

Viesti Kirjoittaja Wicker Man » 13 Huhti 2015 22:05

Moonsorrow - Raunioilla

Tämähän oli vallan menevä biisi. Jopa noinkin pitkäksi. Löytyyhän noita maraton biisejä omastakin levyhyllystäni reilusti, joten ei tuottanut ongelmia tämän biisin kuuntelu lainkaan.
Tietenkinhän tähän on suurin syy biisin laatu. Ja tässä se oli varsin erinomainen. Turhia suvantokohtia ei pituudestaan huolimatta ole kuin lopussa. Tiedän aika monia pitempiäkin biisejä joista olisi voinut leikellä monia minuutteja pois turhien hempeilykohtien takia. Hienoja melodioita löytyy reilusti, ja tuo yhteislaulu on todella komean kuuloista. Eikä tuo karjuminen tuolla seassa biisiä paljon heikennä.
Moonsorrowia on pitänyt monta vuotta alkaa ostelee, mutta on jäänyt aina hankkimatta koska biisien keskipituus on jossain siellä 10 minsan luokassa. Ehkä kuitenkin pitäisi levy tai pari hankkia tämän näytteen takia.
Erinomainen biisi.

9/10

Marmozets - Why Do You Hate Me?

Tämä nyt oli tällainen niin perusrokkibiisi kuin voi olla. Ei niin minkäänlaisia fiiliksiä suuntaan tai toiseen. Tosi tylsä ja mitäänsanomaton biisi. Biisihän on ihan kuunneltavaa kamaa, mutta tämmösiä biisejä tulee nykyään vähän joka tuutista, niin ei jaksa sen kummemmin reagoida. Biisin kuuntelin 5 kertaa putkeen enkä saanut kirjoitettua tämän enempää. Radiorokkia jonka unohtaa kun kerran kuullut.

4/10

Avatar
Zygerö
Tohtori
Viestit: 8329
Liittynyt: 15 Syys 2009 15:22

Re: Plaazan Biisiraati

Viesti Kirjoittaja Zygerö » 14 Huhti 2015 09:45

Moonsorrow - Raunioilla

Nyt täytyy tunnustaa, etten ihan tällasta olis Tirkalta odottanu. Oon valitettavan vähän kuunnellu Moonsorrowta, mutta tän biisin kuunneltuani pari kertaa, aion tutustua jatkossa bändiin hieman paremmin. Ainoa, joka tässä biisissä hieman häiritsi oli tuo laulu. Se minut on aiemminkin vieraannuttanut bändistä. Melodialtaan biisi on erinomainen ja toimisikin mielestäni (ylläri) paremmin instrumentaalina. Ilman laulua ysi, nyt...

8/10


Marmozets - Why Do You Hate Me?

Ihan menevä biisi, mutta muuta tästä ei mieleen jäänytkään, paitsi se, että videon misukka lauloi vanhaan lankapuhelimeen. En vaihtais kanavaa, mutta ei kyllä mene soittolistallekaan.

6/10
"You mustn't fight the elephant. You mustn't fight anybody. War is a very silly way to behave you know." -Dr. Snuggles

Avatar
Risto
Isoveli
Viestit: 6644
Liittynyt: 10 Loka 2010 16:08
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Plaazan Biisiraati

Viesti Kirjoittaja Risto » 14 Huhti 2015 11:53

Moonsorrow - Raunioilla

Varmaan ihan jees biisi, mutta ei iske kyllä ihan mun makunystyröihin. En tiiä, ei vaan nyt jaksanut oikein innostua. Varsinkin toi laulu oli aika heikkoa tai jotain. Taustameluna menee, mutta en varmaan jaksais kuuntelemalla kuunnella. Täältä. Tähän.

6/10

Avatar
aadeehoovee
Guru
Viestit: 3552
Liittynyt: 29 Syys 2008 21:57
Paikkakunta: Oulu

Re: Plaazan Biisiraati

Viesti Kirjoittaja aadeehoovee » 14 Huhti 2015 14:16

Moonsorrow – Raunioilla

Tämän voisi oikeastaan jakaa kolmeen osaan. Suhteellisen mitäänsanomattomaan introon, hyvään keskiosaan ja laskevaan outroon. Kappaleen pituus ei itsessään häiritse mutta siinä on vähän turhaa joutokäyntiä. Mutta kyllähän melankoliselle pohjolaismetallille aina paikka löytyy. Amorphis tekee tämän vain niin paljon paremmin etten voi välttyä pieneltä vertaamiselta. Yhtäkaikki, keskiosio on sen verran laadukasta, että saatampa kuunnella tuotantoa enemmänkin. Kelvollinen tekele, 7 / 10.

Marmozets - Why Do You Hate Me?

No ei ainakaan kovin omaperäistä mutta eipä se ole kiellettyä käyttää jo olemassa olevaa sapluunaa. Riffit on aika peruskauraa, kitarat vetelee turhankin suoraviivaista vitossointukuviota ja nuo välissä käytetyt efektit on ihan kuratavaraa. Tokihan päälle nousee sitten laulajan suoritus, josta en nyt oikein tiedä mitä mieltä olisin. Onko tuollainen raastinrauta ollenkaan tarpeellista ja perusteltua kun ihan hyvältä kuulostaa puhtaana. Ja mikäli tämä on bändin ainoa muista erottava tekijä, ei taida löytyä mun soittolistoilta tulevaisuudessa. Helppoa musiikkia, ei tämä nyt pannuun ota mutta taidan olla liian vanha tällaiseen, jotta jaksaisin innostua. Menettelee, 6 / 10.
Elämme kovia aikoja, ystävä hyvä.

Avatar
Jason S.
Vastaava tuottaja
Viestit: 3776
Liittynyt: 18 Elo 2009 16:26

Re: Plaazan Biisiraati

Viesti Kirjoittaja Jason S. » 14 Huhti 2015 23:12

Moonsorrow – Raunioilla

Vau, olipas se pitkäksi biisiksi yllättävän tasapaksu. Mitään kunnon huippukohtia sieltä ei löytynyt, alku oli lupaava mutta eipä niitä lupauksia kunnolla lunastettu. Periaatteessa kaikki löytyy, raskaat riffit ja mahtipontisuutta, mutta ei... Moonsorrowlta löytyy kuitenkin parempiakin biisejä yllin kyllin. Ei huono, mutta ei erityisen hyväkään. Eiköhän tätäkin biisiä olisi voitu lyhentää minuutilla tai kahdella, tai vastaavasti tämän olisi voinut jakaa muutamaan biisiin, jotka olisi ehkä toiminut paremmin.

6/10.

Marmozets - Why Do You Hate Me?

Olipas se huonohko. Laulajattarella ei ollut mitenkään hyvä ääni, varsinkin huudot kuulosti huonoilta. Riffit ei jäänyt mitenkään hyvin mieleen. Tommoinen Radio Rock-biisi. Kertsistä tykkäsin. Keskinkertainen. Plaah.

5/10.

Avatar
Tirkka
Isoveli
Viestit: 8346
Liittynyt: 13 Elo 2006 21:47
Paikkakunta: Uleåborg

Re: Plaazan Biisiraati

Viesti Kirjoittaja Tirkka » 14 Huhti 2015 23:14

Marmozets - Why Do You Hate Me?

Ihan kiva ja menevä kipale. Itse tykkään tämmösiä kuunnella, kun en radiota hirveesti kuuntele enkä ole sikäli päässyt kyllästymään jos vaikka näitä tämmösiä kappaleita joka tuutista tuleekin. Tuosta soitannasta nyt en niin osaa sanoa oliko siinä mitään hirveen erikoista mutta laulaja oli ihan kiva. Ihan siis laulajanakin.

7/10.
Totuus on tuolla ulkona.

Avatar
Zygerö
Tohtori
Viestit: 8329
Liittynyt: 15 Syys 2009 15:22

Re: Plaazan Biisiraati

Viesti Kirjoittaja Zygerö » 15 Huhti 2015 00:20

"You mustn't fight the elephant. You mustn't fight anybody. War is a very silly way to behave you know." -Dr. Snuggles

Avatar
Wicker Man
Isoveli
Viestit: 3359
Liittynyt: 07 Heinä 2011 22:27

Re: Plaazan Biisiraati

Viesti Kirjoittaja Wicker Man » 15 Huhti 2015 07:36

W.A.S.P. - The Neutron Bomber (The Headless Children)

Avatar
Zygerö
Tohtori
Viestit: 8329
Liittynyt: 15 Syys 2009 15:22

Re: Plaazan Biisiraati

Viesti Kirjoittaja Zygerö » 16 Huhti 2015 17:04

W.A.S.P. - The Neutron Bomber

Nyt tulee ehkä hieman rankasti sanottua, mutta mä oon aina pitäny W.A.S.P.:ia sellasena köyhän miehen Kissinä. Ja kun en Kissistäkään tykkää yhtään, niin eihän tämä luonnollisesti oikein iskeny. En oikein osaa kirjottaa tästä mitään, kun on niin perushuttua mun mielestäni. Laulu oli hieman enemmän korvaa miellyttävää kuin Paul Stanleyllä.

4/10
"You mustn't fight the elephant. You mustn't fight anybody. War is a very silly way to behave you know." -Dr. Snuggles

Avatar
Risto
Isoveli
Viestit: 6644
Liittynyt: 10 Loka 2010 16:08
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Plaazan Biisiraati

Viesti Kirjoittaja Risto » 16 Huhti 2015 22:54

Solkyri - Yes, I'm Breathing

Sen verran hyvä biisi että meinasin jo ladata bändin tuotannon koneelleni. Osottautui kuitenkin sen verran hankalaksi projektiksi, että taitaa jäädä unholaan tän kuuntelun jälkeen. Hyvä biisi kuitenkin.

8/10


W.A.S.P. - The Neutron Bomber

En oo hevimies joten ei tää hirveemmin iskenyt. Kuulostaa kyllä niin 80-luvulta kuin vaan voi joku biisi kuulostaa. Perusmöyhää.

5/10

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Elokuvat / Musiikki / Pelit”