Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 314 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1 ... 9, 10, 11, 12, 13
 Plaazan Biisiraati 
Kirjoittaja Viesti
Isoveli

Viesti Lähetetty: 15 Heinä 2015 15:14
Maybeshewill - Sanctuary

Instrumentaalibiiseissä (paitsi rautalangassa, mutta rautalankabiisit onkin yleensä aina aika lyhyitä) on vähän se ongelma että jos ei etukäteen tiedä biisin olevan instrumentaali ja se on useamman minuutin pituinen kuten tämä, jää siinä kuunnellessa odottamaan jotain koko biisin ajaksi (eli sitä laulua). Tällainen musiikki sopii hyvin elokuvien ja miksei tv-sarjojen jaksojenkin kohtausten taustalle hyvin kun huomio keskittyy ainakin osittain sen itse toiminnan seuraamiseen, mutta pelkästään kuunnellessa jää jotenkin aisteille liian vähän tekemistä. Se on tässäkin pieni ongelma, mutta ei tää biisinä kuitenkaan tylsä ole noin sinällään. Tässä oli jopa kohtia, jotka olisivat hyvinkin toimivia jonkun toisen biisin osina, mutta tällaisena kokonaisuutena olisin jäänyt vähän oottamaan sitä laulua. Tiedän, oon vähän vammanen tän asian suhteen. Sori siitä, Zygerö.

Sinällään kuitenkin ihan mukava biisi vaikkei mieltäni ihan silkalla riemulla täyttänytkään, palkitsen siitä nyt antamalla pisteitä

6/10.

15 Heinä 2015 15:14
Profiili
Vastaava tuottaja

Viesti Lähetetty: 16 Heinä 2015 03:49
IU - Voice Mail (Korean Ver.) (Modern Times)

16 Heinä 2015 03:49
Profiili
Vuoden Foorumilainen 2012

Viesti Lähetetty: 17 Heinä 2015 11:33
IU - Voice Mail (Korean Ver.)

Nätti kipale, mutta jotenkin jäi vaisuksi kuitenkin. Tykkäsin sanoituksesta (helpotti, kun videossa oli käännös). Olisin kaivannut biisiin jotain koukkua tai vaihtelua. Nyt tuntui, ettei oikein saanut tuosta mitään irti. Ei tämä huono ollut, hieman yhdentekevä.

5/10

17 Heinä 2015 11:33
Profiili
Isoveli

Viesti Lähetetty: 20 Heinä 2015 12:29
Sakia - God Forsaken Land

Enpä tällaisesta Sakiasta ollu koskaan kuullukaan. Pikaisella kuukletuksella ollut ilmeisesti aika kauan jo kasassa, mutta eka julkaisu tullut ulos vasta tänä vuonna. Aika harmitonta ja letkeää taustamusiikkia. Olis saanut sisältää jonkun koukun, jotta olisin enemmän kiinnostunu, mutta ei missään nimessä yhtään pöllömpi biisi.

7/10

IU - Voice Mail

Tästä oon rubybluen kanssa ihan samoilla linjoilla. Nätti, vaisu ja yhdentekevä. Tuommonen perusballadi, joita en oikein jaksa miltään bändiltä. Nukkumismusiikkia.

5/10

20 Heinä 2015 12:29
Profiili
Isä Pernoo

Viesti Lähetetty: 21 Heinä 2015 23:13

Ihan hyvä. Kuulostaa semmoiselta biisiltä mitä kuuntelisin päivän päätteeksi, ennen nukkumaan menoa. Laulajasta tuli mieleen joku tunnettu laulaja, mutten saa päähäni että kuka. Perus rock-poppia. Ei paha. 6/10.

IU - Voice Mail

Kiva. Kuuntelin muutaman kerran, mutten voi sanoa muistavani paljoakaan (ensimmäisen kuuntelun jälkeen). Hyvät äänethän laulajilla on, ja musisointikin on perushyvää. Ehkä sopii mainiosti soitettavaksi kun kuuntelija haluaa rauhoittua raskaan päivän/viikon päätteeksi. 5/10.

p.s. mulla piti arvostella nämä jo viikonloppuna, mutta se jäi. Anteeksi.

21 Heinä 2015 23:13
Profiili
Isä Pernoo

Viesti Lähetetty: 22 Heinä 2015 15:09
Iron Maiden - Purgatory (Killers)

22 Heinä 2015 15:09
Profiili
Vuoden Foorumilainen 2014

Viesti Lähetetty: 22 Heinä 2015 22:23
IU - Voice Mail (Korean Ver.)

Sinänsä ihan kaunis kappale mutta meni ainakin itsellä taustamusiikin puolelle. Ainoa erikoisuus oli kappaleen kieli mutta muuten kovin tasapaksu. Ei tämä musiikkityylinä mitenkään huonoa ole mutta tällainen uppoaa liikaa massaan. Mainitsemisen arvoinen on lisäksi lattiarummun jännä ääni. Ei iskeny, 4 / 10.

SAKIA - God Forsaken Land

Tällaista musiikkia tulee kuunneltua nykyään aina välillä. Laulajan ääni sopii kappaleen akustiseen menoon erinomaisesti. Biisi on sopivan lyhyt, monet tällaiset ’toistoa-toistoa’ kappaleet venytetään liian pitkiksi ja loppu alkaa puuduttamaan. Yllätys oli suuri kun kommenteista huomasin suomalaiseksi projektiksi. Ihan jees, lisäsin soittolistoille. 7 / 10.

22 Heinä 2015 22:23
Profiili

Viesti Lähetetty: 22 Heinä 2015 22:34
Tyred Eyes - Backwards over Impossible Germany

22 Heinä 2015 22:34
Profiili
Isoveli

Viesti Lähetetty: 23 Heinä 2015 00:01

Ihan nätti kappale. Tällasta kuuntelee tuossa taustalla ihan mielellään vaikkei ihan mun musamaun piiriin normaalisti kuuluisikaan. Valitettavasti vähän liiaksikin semmosta rauhallisen rentouttavaa taustamusaa että siitä jäisi hirveesti muuta mieleen kuin aika kiva melodia.

7/10

IU - Voice Mail

Vähän turhan rauhallinen oli minunkin makuun. Ihan nätti kappale sinänsä ja laulajien äänet miellytti mutta jotenkin vähän meh. Menee taustamusiikkina ihan kivasti mutta tuota toista selvästi tylsempi. Olisi ehkä erottunut paremmin jos samalle viikolle olisi sattunut vähän erityylisempi kappale vertailukohdaksi.

5/10

23 Heinä 2015 00:01
Profiili
Isoveli

Viesti Lähetetty: 23 Heinä 2015 23:11
Iron Maiden - Purgatory

Mulle pakkosyötettiin yhessä vaiheessa elämää sellanen annostus Iron Maidenia, että en ole toipunu kunnolla siitä vieläkään. Maidenilla on toki muutama ihan hyväkin biisi, mutta tämä ei ollut yksi niistä. Yritän olla ottamatta huomioon tota yliannostustani ja arvostella tämän ihan biisinä. Maidenin tuotannossa keskikastia. En ite jaksa tällasta kuunnella paria biisiä enempää.

4/10

Miksen mä ollu tästä ruotsalaisbändistä kuullu mitään? No nyt onneksi olen ja soittolistalle meni saman tien. Pelkästään tämän biisin perusteella jo on kova todennäköisyys tuolla Elevator-levyllä (joka muuten unohtui ite järjestäjältä mainita, aiai) noussa mun 2014 levylistalla kohtuu korkealle. Eli tykkäsin. (Kuuntelin loppulevynkin ja se ei päässyt samalle tasolle tämän biisin kanssa, joten voitte unohtaa tuon yhden lauseen.)

9/10

23 Heinä 2015 23:11
Profiili
Isä Pernoo

Viesti Lähetetty: 26 Heinä 2015 18:35

Ihan kiva. Eipä tämä oikein mitään herättänyt minussa, ei innostusta, ei vihastusta, ei mitään. Laulu kuulosti perus-hyvältä, musiikki perus-hyvää. Tuskin huomaisin jos tulisi radiosta, samalla kun olen tekemässä askareitani. Biisin nimi on jännä, joten siitä pienet plussat.

5/10.

26 Heinä 2015 18:35
Profiili
Isoveli

Viesti Lähetetty: 28 Heinä 2015 21:17
Iron Maiden - Purgatory

Mulle ei oo oikein koskaan uponnu Iron Maiden vaikka joskus yritin kovasti kuunnella ja ihastua. Siitä musasta vaan puuttuu sitä jotain vaikka ihan taidokasta musisointia onkin. Tässäkin biisissä näkyy se sama että sitä jotain puuttuu mihin erityisesti saattaisin ihastua. Ehkä vähän liian teknistä ja kliinistä kamaa mun makuun. Ei huonoa, mutta jotenkin vähän mitäänsanomatonta.

4/10

Taustamusaa. Siinä oikeastaan ainoat sanat mitä keksin kuvaamaan tätä. Eli siis ihan kivaa musakkia, mutta joka ei jää mulle mieleen tarpeeksi hyvin että sitä osaisi pitää minään sen järisyttävämpänä koemuksena. Kyllä tätä jonkun muun tekemisen taustalla voisi ihan kuulla, mutta jos asiakseen pitäisi enemmän kuunnella niin varmaan ajatukset alkaisivat harhailemaan pahemman kerran.

6/10

28 Heinä 2015 21:17
Profiili

Viesti Lähetetty: 29 Heinä 2015 18:14
Iron Maiden - Purgatory

Killers on aina ollut minulle Iron Maiden (debyyttilevy) - X-Factory väliltä se ylivoimaisesti heikoin Maiden levy. Voi pojat tästä tulis pitkä tarina... Sinänsä oli mielenkiintoista kuunnella Maidenin kappale jota en saanut heti nimestä päähän. Suht simppeli NWBHM veto johon Di'Anno vetää ihan ok vokaalit. On silti todettava, että Di'Annon kanssa Steve Harris ei olisi ikinä voinut luoda samanlaista instituutiota kuin Iron Maiden tänä päivänä on. Mihin tahansa Iron Maidenin kappaleeseen (debyyttilevyn siis) tämä on aika kökkö. Lisäksi kun orkesterin tuotanto on niin hyvin hallussa, on vaikeaa olla vertailematta. Ei tämä kuuntelukelvotonta ole, eikä bändiltä sellaista biisiä löydykään. Silti kappale jota ei tarvitse soittolistoille laittaa koska parempaa on aina tarjolla. 4 / 10.

29 Heinä 2015 18:14
Profiili
Vuoden Foorumilainen 2012

Viesti Lähetetty: 31 Heinä 2015 09:18
Iron Maiden - Purgatory

Tämä rockmusiikin tyyli on ikävä kyllä juuri sellainen, josta en juurikaan välitä. Eikä Iron Maiden olen tuttu kuin nimenä, tuotantoon en ole koskaan tutustunut. Taidokkaastihan kaverit soittavat, mutta kun ei iske niin ei iske.

3/10

No tämä taas osui paljon paremmin. Rauhallista, melodista indierockpoppista. Genressään toki parempiakin, mutta tämä oli kyllä mainio biisi. Voisin kuvitella kuuntelevani jatkossakin. Kiva aloitus perjantaiaamulle.

8/10

31 Heinä 2015 09:18
Profiili
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 314 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1 ... 9, 10, 11, 12, 13