Plaazan Biisiraati

Keskustelua elokuvista, musiikista ja konsoli- ja tietokonepeleistä.
Vastaa Viestiin
Avatar
Tirkka
Isoveli
Viestit: 8346
Liittynyt: 13 Elo 2006 21:47
Paikkakunta: Uleåborg

Re: Plaazan Biisiraati

Viesti Kirjoittaja Tirkka » 02 Joulu 2014 22:53

Oonagh - Eladamar

Nätti on tyttö, nam. Selvästikin on vaikutteita otettu joistain viime vuosien Euroviisujen menestyjistä, ja toisin kuin muiden kohdalla niin minusta tämä ei ole huono asia ollenkaan. Ihan on kiva biisi, kyllä minä tällaista jaksan kuunnella. Jos muistan niin varmaan kuuntelen tätä tän raatikuuntelun jälkeenkin. Sais Saksa sen lähes joka vuosi lähettämänsä paskan sijasta lähettää vaikka jotain tällaista. Ihajjees.

7/10

The Used - Smother me

Tää taas oli sitten mun mielestä erittäinkin puuduttavaa radiobrittipoppia tai mitä lie jolla on sinänsä varmasti erittäin suurikin kuulijakuntansa mutta itse kaipaan musiikkiin vähän enemmän potkua vaikka sitten ylikäytettyjen huilujen muodossa kuten tuossa toisessa tai sitten jotain muuta. Tää on liian puhtoista ja kliinistä mun makuun. Ei lähe ei, mutta varmasti toisenlainen yleisö tykkää kovasti.

3/10
Totuus on tuolla ulkona.

Avatar
Jason S.
Vastaava tuottaja
Viestit: 3776
Liittynyt: 18 Elo 2009 16:26

Re: Plaazan Biisiraati

Viesti Kirjoittaja Jason S. » 02 Joulu 2014 23:11

Oonagh - Eladamar

Ei paha. Mukavan posiitivis-henkinen biisi. Euroviisumaisuus ei mua häiritse, sillä itse olen jonkin asteinen Euroviisu-fani. Biisi kulki hyvin eteenpäin, ei tarvinnut katsoa kelloa että milloin loppuu. Hyvä laulaja ja oli piristävää kuulla muutakin kuin englantia laulettavan. Huilusta plussaa. Tykkäsin.

7/10.

The Used - Smother me

Vau, olipas se tylsähkö. Ei ärsyttävä, ei todellakaan hyvä. Periaatteessa ei mitään vikaa, ballaadi joka toimii vähän joka alueella, mutta ei oikein etene mihinkään suuntaan, junnaa ns. paikallaan. Hyvä lauluääni. Ehkä muistan biisin vielä huomenna.

5/10.

Avatar
Benjamin
Jumalan ruoska
Viestit: 7551
Liittynyt: 16 Elo 2011 03:21
Paikkakunta: Helsinki

Re: Plaazan Biisiraati

Viesti Kirjoittaja Benjamin » 02 Joulu 2014 23:38

Oonagh - Eladamar

Kuulostaa ihan euroviisubiisiltä, mutta onneksi ihan hyvältä sellaiselta. Tietynlaista hauskaa eksotiikkaa löytyy, vaikka aika ralli onkin.
Ei tämä tasokas ole, mutta on tässä potentiaalia sellaiseksi, joka jää soimaan päähän pidemmäksikin aikaa. Ja mielelläni tämän kuuntelin!

7/10

Avatar
rubyblue
Isoveli
Viestit: 6938
Liittynyt: 01 Syys 2011 09:48

Re: Plaazan Biisiraati

Viesti Kirjoittaja rubyblue » 03 Joulu 2014 15:33

Jokaiselle jotain on ei mitään kellekään.

Avatar
Zygerö
Tohtori
Viestit: 8329
Liittynyt: 15 Syys 2009 15:22

Re: Plaazan Biisiraati

Viesti Kirjoittaja Zygerö » 03 Joulu 2014 15:55

Junior Senior - Move Your Feet (D-D-Don't Don't Stop the Beat)
"You mustn't fight the elephant. You mustn't fight anybody. War is a very silly way to behave you know." -Dr. Snuggles

Avatar
Risto
Isoveli
Viestit: 6644
Liittynyt: 10 Loka 2010 16:08
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Plaazan Biisiraati

Viesti Kirjoittaja Risto » 03 Joulu 2014 16:31


Avatar
Zygerö
Tohtori
Viestit: 8329
Liittynyt: 15 Syys 2009 15:22

Re: Plaazan Biisiraati

Viesti Kirjoittaja Zygerö » 07 Joulu 2014 15:10

Paperi T - Sä jätät jäljen

En vaan voi sietää suomiräppiä. Jäätävää paskaa, eikä tää tehny poikkeusta. Joskus näissä on sämplätty ihan ok taustoja, mutta tässä ei edes sitä.

1/10


While She Sleeps - Four Walls

Tuttu bändi, mutta tätä biisiä en ollu kerenny vielä luuntelemaan. Alku ei ihan vakuuttanut, mutta loppua kohden hieman parani. Kertsi ei tässä ole kovin erikoinen. Toivottavasti tämä on tulevan levyn heikoimpia biisejä. Siltikin tykkäsin.

8/10
"You mustn't fight the elephant. You mustn't fight anybody. War is a very silly way to behave you know." -Dr. Snuggles

Avatar
Risto
Isoveli
Viestit: 6644
Liittynyt: 10 Loka 2010 16:08
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Plaazan Biisiraati

Viesti Kirjoittaja Risto » 09 Joulu 2014 20:21

Paperi T - Sä jätät jäljen

Kuulostipa toi Paperi T:n ääni yllättävän paljon Heikki Kuulalta tossa alussa. Aika jännä, koska en oo aiemmin asiaa huomannut vaikka Ruger Hauerin kautta Paperi T jonkinverran onkin tuttu.

Anyways, tykkään kyllä Paperi T:n soundista ja biisin sanoista, mutta toi taustabiitti ei toiminut jotenkin yhtään noiden räppien kanssa. Lisäksi en tykännyt hirveesti tosta naisäänestä joka hoki vain yhtä lainia. Vähän turhan ristiriitaiset fiilikset herätti.

Oli tää kuitenkin sen verran mielenkiintonen että vois tsekata miehen soolotuotantoo vähän enempikin.

7/10


Junior Senior - Move Your Feet

Nyt on tiukkaa settiä. Sillon aikoinaan kun tää biisi julkaistiin niin kuuntelin tätä ihan kyllästymiseen asti. Nyt on ollut monta vuotta taukoa, mutta silti heti jo biisin nimen nähtyäni tää alko soimaan päässä. Ihan vitun ärsyttävä rallatus, mutta silti tykkään koska nostalgia. Ja kyllähän toi biisi väkisinkin tuo hymyn huulille myös tämmöselle elämään kyllästyneelle mätisäkillekkin.

Tää soi nyt päässä seuraavat kaks viikkoa. Parempi kai sekin kuin joululaulut, ehkä?

ps. toi musavideo on parasta ikinä.

8/10

Avatar
aadeehoovee
Guru
Viestit: 3552
Liittynyt: 29 Syys 2008 21:57
Paikkakunta: Oulu

Re: Plaazan Biisiraati

Viesti Kirjoittaja aadeehoovee » 09 Joulu 2014 22:36

Paperi T – Sä jätät jäljen

Tyhjän asunnon eleganssi / avainten luovutusvalssi / tanssi ku transsi / suulas marssi oli farssi. Nyt polskitaan syvissä vesissä heti lähtöön. On se elämä niin hassuu / ja ku sataa sitä kastuu. Ja pohjaan mentiin ennen ensimmäisen minuutin umpeutumista. Tulee itsekin silloin tällöin kuunneltua suomiräppiä mutta tää vaan on.. erittäin epätoivoinen yritys. Jos sun sukunimi ei oo Leskinen ja etunimet ala kirjaimilla PMJ, kannattaa jättää pakkoriimittelyt väliin. Vinkki. En tykännyt samplestakaan mutta tuosta biisin alusta en missään vaiheessa päässyt yli. Enkä siitä, että Paperi näyttää aivan yhdeltä todella urpolta tutulta. Mutta koska tässä maassa on Cheek, en voi antaa ykköstä 2 / 10.

Junior Senior - Move Your Feet

Missäs tää olikaan tunnarina? Oli missä oli, biisistä tulee joka kerta hyvälle tuulelle ja alkaa tehdä mieli kalijaa. Hyvänmielen biisi, joskin aika kulunut jo nykyään. Emmä tästä oikein mitään osaa sanoa 7 / 10.

Peeäs. Video toki on 10 / 10 kamaa taatulla 80 –luvun pikseligrafiikalla.

While She Sleeps – Four Walls

Biisihän tuoksuu yhtä tuoreelta kuin uuden auton nahkasisustus. Ihan tuttu bändi Riston ankaran lobbauksen ansiosta. Vuosi vuodelta tuntuu, että oma maku menee varsinkin metallin suhteen hitaampaan ja rauhallisempaan suuntaan. Vanhuus varmaan tekee tuloaan. Ihan piristävää siis huomata pitävänsä vähän nopeammasta menosta koska intro + säkeistö on rautaa. Kertosäkeessä lässähtää, ei sovi ollenkaan tähän biisiin. Ihan yleisesti bändin heikoin kohta on laulut, niin liidi kuin taustatkin. Jos tämä oli ensimmäinen sinkkutiiseri tulevalta levyltä, ei valintaa voi muuta kuin surkutella. Joka tapauksessa säkeistö pitää biisin pinnalla mutta kertosäkeen olisin tehnyt itse paremmin. 6 / 10.
Elämme kovia aikoja, ystävä hyvä.

Avatar
Jason S.
Vastaava tuottaja
Viestit: 3776
Liittynyt: 18 Elo 2009 16:26

Re: Plaazan Biisiraati

Viesti Kirjoittaja Jason S. » 09 Joulu 2014 23:34

Paperi T – Sä jätät jäljen

Olipas syvällistä shittiä, paino viimeisellä sanalla. Kai tuo ilmaisutapa sopii biisin sanomaan, jossa käytiin ilmeisesti läpi erodraamaa, mutta olihan se tylsä. Suomiräppi voi olla hyvää, mutta tämä ei siihen kategoriaan kuulu. Ei mitään koukkuja, jotka olisi jäänyt mieleen.

Laulaja näyttää vähän siltä Idols-Lassilta, mikä tuo lisää uskottavuutta tähän masis-räppiin.

2/10.

Junior Senior - Move Your Feet

Tässähän onkin sitten iloisempi meininki. Niin... mukava bilebiisi, jota voisi kuunnella kestona vaikka parikin kertaa peräkkäin. Tarttuva kertsi ja niin pois päin.

7/10.

While She Sleeps - Four Walls

Jaahas, huutoa huudon takia, oli ensimmäinen ajatus. Sävellykseltäänhän tämä on todella hyvä, riffit on hyvät mutta ei kovinkaan muistettavat, alun rummutuksesta tykkäsin. Lauluosuudet on ärsyttävät, puhtaat osuuden ihan jees, mutta muu laulu... noh, ärsyttävää. Rumpali pelastaa paljon.

6/10.

Avatar
Benjamin
Jumalan ruoska
Viestit: 7551
Liittynyt: 16 Elo 2011 03:21
Paikkakunta: Helsinki

Re: Plaazan Biisiraati

Viesti Kirjoittaja Benjamin » 10 Joulu 2014 02:38

Paperi T – Sä jätät jäljen

Tykkään kyllä suomiräpistä, mutta tästä en. Jotenkin tyhmät sanat, "sä jätät jäljen, mä jätän sängen". Lyriikat on tärkeä osa räppiä ja tässä siinä ollaan epäonnistuttu.
Ei tehnyt minkäänlaista vaikutusta, mutta olen paskempiakin biisejä kuullut.

3/10.

Junior Senior - Move Your Feet

Aika varman päälle on menty kun tämä biisi on valittu, mutta eipä tässä moitittavaa ole!
Hiukan kulunut radioralli, josta kuitenkin tulee iloinen mieli ja bilefiilis.
Ei tee suurempaa vaikutusta, mutta ihan miellyttävää kuunneltavaa.

6/10.

While She Sleeps - Four Walls

Mielenkiintoinen biisi! En tällaista ehkä vapaaehtoisesti kuuntelisi, mutta esimerkiksi PRKL klubilla tai Bar Bäkkärissä tällainen musa sopisi fiilikseen todella hyvin.
Mukavasti sekoitettu eri tyylejä messiin, eikä tämä siksi jää liian yksiulotteiseksi.

7/10.

Avatar
rubyblue
Isoveli
Viestit: 6938
Liittynyt: 01 Syys 2011 09:48

Re: Plaazan Biisiraati

Viesti Kirjoittaja rubyblue » 10 Joulu 2014 08:11

Junior Senior - Move Your Feet

No niin, tämä onkin tuttu biisi. Kieltämättä hieman kulunut biisi, mutta kyllähän tämä laittaa näin aamuisellakin jalan vipattamaan, joten hyvä biisi edelleen. Asiallista perjantai-illan fiiliksen kohotusmusiikkia.

7/10

While She Sleeps – Four Walls

Tämä sen sijaan oli uusi tuttavuus. Menee taas siihen kategoriaan, ettei olisi minun ensimmäinen valintani musiikkia valkatessani. Plussaa kuitenkin siitä, että melodisuuttakin löytyi, eikä pelkkää tykitystä. Tykkäsin erityisesti noista "yhteislauluosuuksista", jotenkin tuli sellainen kuoromainen fiilis, sopivat biisiin ja toivat väliin rauhallisuutta. Ei ollenkaa huono biisi kategoriassaan.

7/10
Jokaiselle jotain on ei mitään kellekään.

Avatar
Tirkka
Isoveli
Viestit: 8346
Liittynyt: 13 Elo 2006 21:47
Paikkakunta: Uleåborg

Re: Plaazan Biisiraati

Viesti Kirjoittaja Tirkka » 10 Joulu 2014 13:09

Paperi T - Sä jätät jäljen

Tää taitaa olla se sama kaveri mikä tuossa Rubyn avatarissakin on? (Tarkistin vasta jälkeenpäin, on se. Aattelinkin että näyttää niin samalta. Kuva ilmeisesti vielä just tältä videolta?) Ei kehtaa siis liikaa haukkua. [smilie=a_teeth.gif] Mut en kyllä itsekään voi rehellisesti sanottuna sietää suomiräppiä; merkittävä syy siinä tosin on siinä että räppiväki vaikuttaa keskimäärin niin urpolta että oksettaa. Ei tää nyt sinänsä mikään hirveän erikoinen biisi ollut. Kyllä tän kerran kuunteli eikä minua mikään tässä hirveesti häirinnyt mutta en kyllä mistään ihan kauheesti pitänytkään. Radiomusaa joka menisi siinä sivussa taustametelinä pari ensimmäistä kuuntelukertaa.

3/10

Junior Senior - Move Your Feet

No tää biisihän nyt taitaa olla jo jonkinlainen klassikko (tuttu vaikken ois nimen perusteella tunnistanutkaan enkä ees kauheesti kuuntele radiota), ja videohan on tosiaan täys kymppi kuten tossa on muutkin kertoneet. Hyvä biisi, mutta ehkä pitää minunkin vähän rokottaa siitä että on biisivalinnassa vedetty niin varman päälle. Eihän tätä biisiä sinällään voi vihata, aika kiva fiilis tästä tulee. Tosin merkittävältä osin tuon videon takia joten sikäli vähän hankala arvostella.

7/10

While She Sleeps - Four Walls

Vähän liikaa kaikua, tulee ihan joku Gregorian mieleen eikä se oo hirveen hyvä asia. Noin muuten tässä on vähän sama ongelma kuin tuossa ekan satsin Räsäisessä ristissä että meteliä on mun mielestä vähän liikaa ja se tuntuu olevan osittain itsetarkoituksellista, mutta ontässä ihan hyviäkin puolia tuon soiton osalta. Laulu ei kyllä hirveesti nyt vakuuta. Tulee WWE:n PPV-themet takavuosilta mieleen ja sekään ei ole mikään maailman iloisin asia. Ei missään nimessä paskaa mutta ei nyt ihan suosikkiainestakaan mun makuun.

6/10
Totuus on tuolla ulkona.

Avatar
ff
Isoveli
Viestit: 7286
Liittynyt: 07 Marras 2007 03:05
Paikkakunta: Pohjois-Karjala

Re: Plaazan Biisiraati

Viesti Kirjoittaja ff » 10 Joulu 2014 17:05

Paperi T - Sä jätät jäljen

Genre, kun ei ole tuttu niin en osaa laulajasta oikein mitään sanoa. Ei tuntunut sielussa tahi aivolohkossa syvällisemmin. Parempi räppääjä kuitenkin verrattuna kippari kalleen, kun sentään olemuksesta huomaa jonkin uskottavuuden /lojaalisudeen tekemiselleen. Olisin kaivannut jotain kipinää /repäisyä, mutta nyt jäi vain pliisu maku suuhuhun.

3/10

Junior Senior - Move Your Feet

Joo näitä massan kaikkien aikojen suosikki party songeja. Yllättävää kuitenkin, että videolla vain 10 milliä katselua. Mitäs tässä sen ihmeemmin jauhamaan, kun kappale toimii ja ymmärrän sen sanomaa näin jonkinmoisena "edm-fanina". Olen minä parempiakin kuullut, mutten toki ihmettele miksi tästä enemmistö diggaa kovasti ja pauhaa urheilueventeissä yms. Zygerö ampunut biisiraatia suht kovilla panoksilla tämän parin viime kierroksen aikana.

7/10

While She Sleeps - Four Walls

Katos katos tämähän jopa puree kroppaan ja potkaisee hyvin
aivolohkoon = toimii. Laulajissakin huokuu heti karisma ihan eri tavalla verrattuna moniin puupökkelöihin, joita muusikoiksikin sanotaan. Komeaa musisointia ja pienet huudotkin tuovat tyylikkään energiansa tähän komboon. En tiedä onko bändin muu tuotanto sitten näin hyvää, mutta tätä voisi jopa jatkossakin kuunnella vähän lisää jos aika antaa myöten. Kuuntelin 5-8x putkeen, koska niin hyvä. Aivan en heltiä kymppiä tirvasemaan, mutta aika helvetin jees kipale ja tyylikäs lopetus vuoden 2014 biisiraadille.

9/10
Eeppinen debyytti: Girls' Generation (소녀시대) – 다시 만난 세계 (Into The New World) (Live 2013)
-----
1. Esa A (BB5) 2. Elisabet (BB6) 3. Niko (BB3/BB6) 4. Kristiina (BB11) 5. Tuija (BB5)

Avatar
aadeehoovee
Guru
Viestit: 3552
Liittynyt: 29 Syys 2008 21:57
Paikkakunta: Oulu

Re: Plaazan Biisiraati

Viesti Kirjoittaja aadeehoovee » 10 Joulu 2014 18:50

Vuoden viimeinen raati on pukinkontissa ja pisteet on laskettu lahjasukasta!

Cassie feat. Jani Ala-Hukkala - Old Light 57
22-Pistepirkko - This time 52
Junior Senior - Move Your Feet 49
While She Sleeps - Four Walls 49
Tuoni - Räsäinen Risti 42
Oonagh - Eldamar 38
The Used - Smother Me 26
Paperi T - Sä jätät jäljen 21

Wanhaa Waloa vaan kaikille mustaan joulukuuhun!

Kiitoksia kaikille loistavasta panoksesta sekä tässä raadissa olleille että niille jotka omaa näppäimistöä ovat vuoden aikana kuluttaneet mussiikkia arvostellen! aadeehoovee kiittää ja kumartaa, toivottaa raatilaisille hauskaa joulua, ja palaa mahdollisesti asiaan ensi vuoden puolella jonkinlaisen teemaraadin muodossa (kuten joululaulut!). Raatilaisten joukko on pieni mutta sitäkin laadukkaampi!

Plaazan biisiraati, jäätävää paskaa, eikä tää tehny poikkeusta!
Elämme kovia aikoja, ystävä hyvä.

Avatar
aadeehoovee
Guru
Viestit: 3552
Liittynyt: 29 Syys 2008 21:57
Paikkakunta: Oulu

Re: Plaazan Biisiraati

Viesti Kirjoittaja aadeehoovee » 31 Maalis 2015 15:51

Plaazan Biisiraati on back in business!

1. Kierros 1.4.2015 00:00 – 7.4.2015 23:59

Jason S. & aadeehoovee

2. Kierros 8.4.2015 00:00 – 14.4.2015 23:59

Risto & Tirkka

3. Kierros 15.4.2015 00:00 – 21.4.2015 23:59

Zygerö & Wicker Man

Näin se menee! Ei rajoituksia, mulle ja Jasonille perjantaihin 23:59 aikaa laittaa biisi kun tulee hopulla. Aikaisemminkin saa laittaa.
Elämme kovia aikoja, ystävä hyvä.

Avatar
Jason S.
Vastaava tuottaja
Viestit: 3776
Liittynyt: 18 Elo 2009 16:26

Re: Plaazan Biisiraati

Viesti Kirjoittaja Jason S. » 01 Huhti 2015 12:40

Suicidal Tendencies - Send Me Your Money (Lights... Camera... Revolution)

Biisin nimi on Send Me Your Money, mutta videon lataaja on nimennyt sen jostain syystä väärin (I Saw Your Mommy).

Avatar
aadeehoovee
Guru
Viestit: 3552
Liittynyt: 29 Syys 2008 21:57
Paikkakunta: Oulu

Re: Plaazan Biisiraati

Viesti Kirjoittaja aadeehoovee » 04 Huhti 2015 11:50

Elämme kovia aikoja, ystävä hyvä.

Avatar
Risto
Isoveli
Viestit: 6644
Liittynyt: 10 Loka 2010 16:08
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Plaazan Biisiraati

Viesti Kirjoittaja Risto » 04 Huhti 2015 20:57

Kaikkien odotusten vastaisesti minä aion arvostella nämä biisit nyt lauantai-illan ratoksi, koska eipä mulla muutakaan tekemistä ole. Että näin. Tästä se pojat taas lähtee. Uskomaton seikkailu.

Suicidal Tendencies - Send Me Your Money

Tässäpä muuten mielenkiintoinen bändi. Monesti olen tämän bändin biisejä kuullut ja lähes poikkeuksetta ne ovat olleet mieleisiä. Jostain syystä en kuitenkaan koskaan ole saanut aikaiseksi tehdä tarkempaa tuttavuutta yhtyeen tuotantoon. Katsotaanpa josko tämä kappale saisi muutoksen aikaan.

No pakko kyllä myöntää että odotuksiin nähden tää kappale oli pienoinen pettymys. Jotenkin toi laulu ei nyt tässä nykyisessä mielentilassa iskenyt ja varsinkin toi "Send Me Your Money" -hokema oli jotenkin outo tällaseen biisiin. Robert Trujillolle nostettava kuitenkin hattua, koska basso kuulosti tässä biisissä ihan vitun hyvältä ja olikin oikeestaan mulle jo riittävä syy kuunnella tää biisi muutaman kerran vaikkei muuten oikein napannutkaan.

Vaikka koko viesti olikin valitusta, niin oli tää ihan jees biisi. Muutaman bissen ku ottais viel alle, niin varmasti kuulostais helvetisti paremmalta. Näin.

7/10


Kauko Röyhkä & Riku Mattila - Helvetti

Olipa masentava biisi. En mä oikein muuta osaa sanoa. Mulle musiikki on siinä mielessä tärkeä elementti että pyrin saamaan siitä energiaa, koska muuten oon ihan täysin koomassa. Tämmöset biisit ei todellakaan nostata fiiliksiä millään tasolla ja jos äsken teki mieli juoda olutta, niin nyt mielihalut pään sekottamiseen on entistä kovemmat.

Helvetti.

5/10

Avatar
Tirkka
Isoveli
Viestit: 8346
Liittynyt: 13 Elo 2006 21:47
Paikkakunta: Uleåborg

Re: Plaazan Biisiraati

Viesti Kirjoittaja Tirkka » 07 Huhti 2015 21:22

Suicidal Tendencies - Send Me Your Money

Ei mulle rehellisesti sanottuna jääny tästä oikein mitään mieleen. Ei tän varmastikaan ollut tarkoitus mikään vitsikään olla, mutta sellainen vaikutelma tästä mulle jäi. Ihan iloista meininkiä sille mutta ei oikein taida olla ihan mua varten tämmönen. Ei kuitenkaan mitään roskaa, ei nyt vaan oikein hirveesti iskenytkään.

4/10


Kauko Röyhkä & Riku Mattila - Helvetti

Masentava sanoma tällä biisillä, mutta tykkään melodiasta ja saundista. En yleensä oikein syty Kauko Röyhkälle mitenkään kun en tajua sen pointteja, mutta otantakin on melko vähäinen; tää kuitenkin kuulosti hyvältä mun korvaan. Oon ite asiassa varmaan kuullutkin tän biisin joskus ennenkin jossain mutten ole sitä sen kummemmin varmaan noteerannut kun biisin nimi ei sanonut mulle ennakolta mitään (muuta kuin sen mitä "Helvetti" tarkottaa).

8/10
Totuus on tuolla ulkona.

Avatar
Jason S.
Vastaava tuottaja
Viestit: 3776
Liittynyt: 18 Elo 2009 16:26

Re: Plaazan Biisiraati

Viesti Kirjoittaja Jason S. » 07 Huhti 2015 22:47

Kauko Röyhkä & Riku Mattila - Helvetti

Jaa... Sepä oli yllättävän hyvä. En rehellisesti odottanut Röyhkältä mitään ihmeellistä (Mattilasta ei ollut ennakkovaikutelmaa), mutta tämmöinen tunnelmallinen/syvällinen ballaadi upposi kyllä hyvin. Sanat on masentavia, mikä kuuluu suomalaiseen mielenmaisemaan hyvin, mutta silti jotenkin ne rauhoitti. Musiikista ei jäänyt paljoakaan mieleen parin kuuntelun jälkeen, mutta sanat sitäkin paremmin. Tykkäsin.

8/10.

Avatar
Wicker Man
Isoveli
Viestit: 3359
Liittynyt: 07 Heinä 2011 22:27

Re: Plaazan Biisiraati

Viesti Kirjoittaja Wicker Man » 07 Huhti 2015 23:06

Suicidal Tendencies - Send Me Your Money

Todella tuttu biisi. Levyänsä tuleen pyöritettyä aika ajoin soittimessa. Biisimateriaalinsa pääsääntöisesti erittäin laadukasta. Paitsi tämä biisi.
Kappale on erittäin tylsä ja tympäännystä herättävä. Erittäin turha jamittelu biisi, joka on jostain syystä pitänyt ottaa mukaan levylle (Oliko levy liian lyhyt bändin mielestä, niin piti saada mukaan?).
Tässä ei mikään oikein iske minuun. Musiikki erittäin tylsää yhden riffin soitantaa. Kertosäe hemmetin huono ja ärsyttävä.
Tämä biisi on lähes tulkoon aina skippauksen kohteena kun Lights... Camera... Revolution levy on soittimessa. Todella surkea esitys.

2/10

Kauko Röyhkä & Riku Mattila - Helvetti

Ensimmäisen minuutin aikainen reaktio: Onpa tylsää kamaa. Vielä mitä. Kappale osoittautuikin todella surulliseksi ja kauniiksi. Tällaiset biisit uppoaa minuun todella hyvin. Kauniin surullista kamaa. Tästä tulee erittäin haikea fiilis. Hyvällä tavalla. Toisin kuin velipojalla tuossa ylempänä, niin minuun tämä musiikki iskee tosi kovaan. Ehkäpä olisi jopa parempi instrumentaalina. Tykkäsin erittäin vahvasti ja tulee melko varmasti kuunneltua monesti uudestaan.

8/10

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Elokuvat / Musiikki / Pelit”