The Elder Scrolls V: Skyrim

Keskustelua elokuvista, musiikista ja konsoli- ja tietokonepeleistä.
Punde
Jumalan ruoska
Viestit: 15012
Liittynyt: 24 Tammi 2005 17:39
Paikkakunta: Chernarus

Re: Yleistä keskustelua videopeleistä

Viesti Kirjoittaja Punde » 05 Joulu 2012 23:22

Ei tartte mennä naimisiin, edes adoptiota varten (hearthfire dlc), mut homoavioliitot on mahdollisia. Avioero ei, mut modaamalla tietty joo. Dosterille roolipelaamista siitä!

edit: komento takas, Dawnguard-dlc:ssä on yks tehtävä joka ei onnistu ilman avioliittoa.

Avatar
DosterMan
Big Brother
Viestit: 5562
Liittynyt: 23 Syys 2008 16:51
Paikkakunta: Elderlings

Re: Yleistä keskustelua videopeleistä

Viesti Kirjoittaja DosterMan » 05 Joulu 2012 23:29

Nice! Avioliitoton pelaaminen on aina ollut hyvää pelaamista. Mä sain niin halvan skyrimin, että joko 7.12 tai 10.12 mä palaan Morrowindilään. Siis kai tää on Morrowindilää?
aadeehoovee: 17p DosterMan – Uskon palkinto. Valo pimeydessä kun kaikki tuntui jo menetetyltä.

Avatar
Spencer
Ylläpitäjä
Viestit: 19499
Liittynyt: 22 Elo 2005 18:08

Re: The Elder Scrolls V: Skyrim

Viesti Kirjoittaja Spencer » 07 Joulu 2012 20:23

Oma ketju Skyrimille. Ois pitänyt jo ajat sitten jakaa Skyrim-viestit omaan ketjuunsa, sen verta suositulta ja keskustelua herättävältä peliltä vaikuttaa, mutta parempi myöhään ku ei milloinkaan.
Parhaat asukkaat: 1. Aleisha 2. Nikki (1982-2021 RIP) 3. Paul 4. Dick 5. Charlotte

Parhaat kaudet: 1. BBAU7 2. BBUK9 3. BBUS8 4. BBAU4 5. BBCAN4

Avatar
Orphan
Verokarhu
Viestit: 1168
Liittynyt: 03 Loka 2011 16:00
Paikkakunta: Pori

Re: The Elder Scrolls V: Skyrim

Viesti Kirjoittaja Orphan » 07 Joulu 2012 20:28

Skyrim on kyllä aivan mahtava peli! Itse ostin sen PS3:selle ja hauskaa oli pelata se platinalla. Lähes kaikki misc questit tuli tehtyä ja muut sidequestlinet. Itse tykkäsin eniten Dark Brotherhoodin tehtävistä. Erityisesti se loppu oli aivan loistava.

Kaverin tykönä olen kyllä konella palennaut skyrimiä ja onhan se parempi kuin pleikalla, mutta toimii se pleikallakin loistavasti. Parhaimpia pelejä, mitä olen koskaan pelannut ja kyllä ansainnut kaiken hypetyksen.
Tuuli VOF:in voittoon!
One by one they all will fall.

Punde
Jumalan ruoska
Viestit: 15012
Liittynyt: 24 Tammi 2005 17:39
Paikkakunta: Chernarus

Re: The Elder Scrolls V: Skyrim

Viesti Kirjoittaja Punde » 07 Joulu 2012 20:54

Uuh, oma uljas ketju. Oisit spenssu tehny tän pari päivää sitte ni oisit saanu kaks pistettä!!1

Avatar
DosterMan
Big Brother
Viestit: 5562
Liittynyt: 23 Syys 2008 16:51
Paikkakunta: Elderlings

Re: The Elder Scrolls V: Skyrim

Viesti Kirjoittaja DosterMan » 07 Joulu 2012 22:10

o ou! Oonks mä Skyrim ketjussa! Ens viikolla mä voin ehkä osallistua oikeesti ketjuun, mut mikä jottei. Skyrmin -ketju.
aadeehoovee: 17p DosterMan – Uskon palkinto. Valo pimeydessä kun kaikki tuntui jo menetetyltä.

Avatar
aadeehoovee
Guru
Viestit: 3552
Liittynyt: 29 Syys 2008 21:57
Paikkakunta: Oulu

Re: The Elder Scrolls V: Skyrim

Viesti Kirjoittaja aadeehoovee » 07 Joulu 2012 23:42

Kyllä Skyrim oman ketjunsa ansaitsee. Mielenkiintoinen peli siinäkin mielessä että jokaisen kerran kun on pelaamisen lopettanut, on haluttanut heti aloittaa uudella ukkelilla (tai akkelilla), vaikka lopunviimein se peli on tietyllä tavalla samanlainen mutta pelikokemus aivan erilainen jokaisella pelikerralla. Jotkut luolastot alkavat neljännellä hahmolla jo maistua puulta, tosin mulla ei ole noita lisäosia ostettuna. Kaveri suolas ainakin Dawnguardin niin pahasti ettei tullut hommattua.

Hauskin omista hahmoista oli pelkät vaatteet päällä kulkeva Wood Elf - Bower - Alchemist - Thief. Pick pocketista slip -perk ja sitten paralyze potikkaa vihollisten inventoryyn. Tämä mun kaveri lähti yleensä yhdestä lyönnistä ja nuolesta, mutta kun alkoi loppua haasteet niin piti jotain poikkeuksellista tehdä :D . Vielä pitää kerran full-Mage tehdä joka ei osaa lyödä tai ampua jousella kunhan vähän pitää taukoa. Mahtava peli kertakaikkiaan, löytyy tuolta top-10 kaikkien aikojen pelit listalta jonka julkistan kunhan olen saanut pelit oikeaan järjestykseen.
Elämme kovia aikoja, ystävä hyvä.

Avatar
sandman
Isä Pernoo
Viestit: 3345
Liittynyt: 28 Elo 2009 15:49
Paikkakunta: Häme

Re: The Elder Scrolls V: Skyrim

Viesti Kirjoittaja sandman » 08 Joulu 2012 22:09

Oooohoh, tännehän on ilmestynyt oma Skyrim ketju,
kyllä nyt dragonbornin kelpaa :thumbsup

Mitenkäs, vaihteletteko vaatetusta koskaan? Itsellä on tapana hankkia omaa kivaa sekä haastetta eri kledjuilla. Jokunen viikko sitten tuli läpäistyä se Dawnstarin mythic dawn kahjon kampanja ja sen jälkeen painelin tietenkin oblivion nostalgian hengessä mythic dawn kaavussa pitkin Skyrimia.

Klassikkona on mainittava FallOutista (eri peli mutta sama firma) tapaus kun olin pelaillut baari illan päälle. Sitten kun parin päivän jälkeen jatkoin ja joku gekko tuli päälle, tempaisin aseen, eli palokirveen esille, häh! Vahinkoakin rupesi koliseen aika vauhtia, katsoin sitä takakuvaa (pelaan siitä silmä vinkkelistä yleensä), ja mun jamppa oli muuten alaston mutta palomies kypärä oli päässä ja palokirves kourassa... Oli ollut sandmanilla vissiin vauhti päällä kännissä :bidmouth:

Punde
Jumalan ruoska
Viestit: 15012
Liittynyt: 24 Tammi 2005 17:39
Paikkakunta: Chernarus

Re: The Elder Scrolls V: Skyrim

Viesti Kirjoittaja Punde » 08 Joulu 2012 23:14

sandman kirjoitti:Mitenkäs, vaihteletteko vaatetusta koskaan?
Ite käytän ainaki tällä ukolla lähinnä sekaisin thieves guild armoria (& boots, gloves, hood), guild masters armoria ja shrouded armoria ja mahdollisesti jotaa muita vastaavia (edit: nightingale armor unohtu, sitä ehkä kuitenki eniten ku hienoin). Vähä tilanteen mukaan, millon tekee mieli mitäki kykybonuksia.

Ei oo viel tullu hinkua laittaa vaikkapa kokin hattua päähän ja hääsandaleita jalkaa ja lähtä seikkailee.

Avatar
sandman
Isä Pernoo
Viestit: 3345
Liittynyt: 28 Elo 2009 15:49
Paikkakunta: Häme

Re: The Elder Scrolls V: Skyrim

Viesti Kirjoittaja sandman » 09 Joulu 2012 06:56

Olen myös viime aikoina pomppinut varkaiden killan vermeet päällä kun innostuin lopulta sinne Rifteniin menemään. Muuten osaako kukaan neuvoa tässä :scratch .. kun se Brynjolf kehoitti menemään Mavenille juttelemaan, että hällä on jotain tärkeää tehtävää. Mutta sitten kun eukolle menen juttelemaan sillä ei ole mitään asiaa, paitsi häätää talostaan, vaikka vain arkkuja tutkiskelen. Siis siinä keskustelu valikossa ei ole mitään semmoista vaihtoehtoa, pitäisikö tehdä välissä jotain, vai mikä tässä tökkii.

Avatar
aadeehoovee
Guru
Viestit: 3552
Liittynyt: 29 Syys 2008 21:57
Paikkakunta: Oulu

Re: The Elder Scrolls V: Skyrim

Viesti Kirjoittaja aadeehoovee » 13 Joulu 2012 17:27

sandman kirjoitti:Mitenkäs, vaihteletteko vaatetusta koskaan? Itsellä on tapana hankkia omaa kivaa sekä haastetta eri kledjuilla. Jokunen viikko sitten tuli läpäistyä se Dawnstarin mythic dawn kahjon kampanja ja sen jälkeen painelin tietenkin oblivion nostalgian hengessä mythic dawn kaavussa pitkin Skyrimia.
Tuleehan niitä vaihdettua mutta harvemmin asusteiden ulkonäön vuoksi. Yleensä pidän päällä sellaista mikä parantaa ominaisuuksia ja/tai antaa lisää manaa tms. Joitain esineitä vaihtelen sitten päälle esim. tiirikoinnin, taskuvarkauden, tinkaamisen tai resistien takia. Poikkeuksena Clavicus Vile maski, jota pidän aina päässä, koska se on niin ömm.. tyylikäs.
Elämme kovia aikoja, ystävä hyvä.

Avatar
sandman
Isä Pernoo
Viestit: 3345
Liittynyt: 28 Elo 2009 15:49
Paikkakunta: Häme

Re: The Elder Scrolls V: Skyrim

Viesti Kirjoittaja sandman » 11 Tammi 2013 22:47

GO EMPIRE GO !! :jap23:

eli alkoi lopulta meikäläisenkin osalta civil war....

^ Clavicus Vile naamari on mullakin aina mukana kaiken varalta kuten muutkin ykkös kledjut. Mutta pitäähän sitä vähän vaatetuksen kanssa kikkailla, kunhan Sanguinen ruusun muistaa taskuun ;)

Avatar
jp8000
Uimavalvoja
Viestit: 426
Liittynyt: 30 Heinä 2006 10:10

Re: Yleistä keskustelua videopeleistä

Viesti Kirjoittaja jp8000 » 30 Elo 2013 19:13

Skyrim-tauti iski muutama viikko sitten myös PC:hen, kun steamista sai legendary editionin 40% alennuksella ja nyt on pelailtu suunnilleen noin 180 tuntia.

Läpäistyt storylinet ovat;
Pääjuoni
Dark brotherhood
Sisällissota empiren puolella
Thieves guild
plus joitain irtonaisia questeja

Dawnguardia tai Dragonbornia en vielä ole alotellu

Pääjuonen läpäisin uudelleem vain siksi, että sain puuttuvan Nahkriinin maskin
ZUN HAAL VIIK!

Punde
Jumalan ruoska
Viestit: 15012
Liittynyt: 24 Tammi 2005 17:39
Paikkakunta: Chernarus

Re: Yleistä keskustelua videopeleistä

Viesti Kirjoittaja Punde » 30 Elo 2013 21:00

jp8000 kirjoitti:Sisällissota empiren puolella
Tästä tulikin mieleen etten oo pelannu sisällissotaa ku Stormcloakeilla. Enkä Dawnguardia vampyyrien puolella.

Pitänee alottaa syksymmällä uus hahmo, taas kerran. Kyllästyttiki level 50+ urpolla Dragonbornia mennä, toimis varmaan jollain keskitason hahmolla paremmin.

Puhdas maagiukko on vielä kokeilematta, mut toisaalta se ei oikein kiinnostakaan. Loitsiminen ja alkemia edelleen alueet joihin en ~500 tunnin jälkeenkään oo perehtynyt juuri yhtään. Mitä ny minor health-potut osaan viljasta ja blisterworthista tehä.

edit: Niiiin, ja Falskaar on kans korkkaamatta, puhuvat paljon hyvää, ja laajuutta pitäis olla DLC:n verran. Mukana myös ainaki yks suomalainen ääninäyttelijä.

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Elokuvat / Musiikki / Pelit”