The Elder Scrolls V: Skyrim

Keskustelua elokuvista, musiikista ja konsoli- ja tietokonepeleistä.
BB-Kärpänen
Isä Pernoo
Viestit: 3315
Liittynyt: 09 Loka 2009 06:42

Re: Yleistä keskustelua videopeleistä

Viesti Kirjoittaja BB-Kärpänen » 08 Touko 2012 02:49

KariTa kirjoitti:
Pelasin juuri läpi Mass Effect 3:n PC:llä. Ei yllä aivan kakkosen tasolle mutta loistava pelikokemus oli silti tämäkin, menee melkein kaikkien aikojen top-10 listalleni.
Odottelen että toi kolmonen tulee Steamiin, mikä siinä kestää? ( en ole ottanut selvää, jotain politikointia ) Kolmonen siis vielä pelaamatta.

KariTa onko sun mielestä kakkonen parempi kuin kolmonen? Olen kuullut että ykkönen ja kolmonen olisi niitä hyviä. Itse tosin tykkäsin kakkosesta enemmän kuin ykkösestä. Mun ja Jackin ( Jack on nainen ) suhde oli kiihkeä, mutta lyhyt.

Skyrimiin kun saisi hahmojen välille syntyvät tiukat ihmissuhteet ( kuten Mass Effectissä ) ja todella vaikeat valinnat eri tilanteissa niin se olis ihan kuningaspeli. Lisäksi vielä kun saisi Mass Effectin välianimaatiot ja karismaattisemmat päähenkilöt.
Itse tiedän sydämessäni, että siellä ei ole rikoksen muruakaan.
-Ilkka Kanerva

KariTa
Big Brother
Viestit: 5248
Liittynyt: 17 Syys 2010 23:26
Paikkakunta: Kainuu

Re: Yleistä keskustelua videopeleistä

Viesti Kirjoittaja KariTa » 08 Touko 2012 03:31

^ Riippuu vähän siitä mitä haluaa peliltä, ykkösessä ja etenkin kolmannessa osassa pääpaino on taistelussa/räiskinnässä. Kakkososassa oli enemmän juonenkerrontaa ja värikkäitä sivupersoonia. Ei kolmonenkaan toki ihan kökkö juoneltaan ole ja loistava peli kaiken kaikkiaan jos kerta tykkää kahdesta ensimmäisestä. Itselle ykkösosa iski kaikkein vähiten, kakkonen oli paras ja kolmonen aivan kannoilla.

En tiedä miksi ei Steamista saa kolmososaa vielä, itse hankin sen muilla keinoin.

BB-Kärpänen
Isä Pernoo
Viestit: 3315
Liittynyt: 09 Loka 2009 06:42

Re: Yleistä keskustelua videopeleistä

Viesti Kirjoittaja BB-Kärpänen » 10 Touko 2012 23:56

Punde kirjoitti:
BB-Kärpänen kirjoitti:Itse pelaan Skyrimiä kolmannessa persoonassa ja hyvältä maistuu. Tietysti jos Alan Wakessä on onneton käännös niin tuskaahan se on.
Skyrimiä 3rd person?! Ihme äijä...
Et sä muka pelaa Skyrimiä 3rd person kulmasta. Mun mielestä on ainakin hauska katsella mun hahmon perseen keinutusta ja muitakin liikkeitä vähän yläviistosta. Jouskarilla tietysti ammutaan first-person kulmasta ja välillä ahtaissa luolastoissa on pakko vaihtaa.
Itse tiedän sydämessäni, että siellä ei ole rikoksen muruakaan.
-Ilkka Kanerva

Punde
Jumalan ruoska
Viestit: 15012
Liittynyt: 24 Tammi 2005 17:39
Paikkakunta: Chernarus

Re: Yleistä keskustelua videopeleistä

Viesti Kirjoittaja Punde » 11 Touko 2012 00:25

BB-Kärpänen kirjoitti:Et sä muka pelaa Skyrimiä 3rd person kulmasta.
E. Asensin modinki että hepoilla pääsee hopottelemaan 1st person, paljon immersiivisempää.

Eri mieltymykset selkeesti, ei oo ropet tai jrpg:t kiinnostanu kunnes tekniikka salli siedettävän 1st personin. Noi diablot ja finaalit fantasiat ja baldur's gatet iskeny koskaan yhtään, ei vaan pääse sisälle maailmaan jostain jumalperspektiivistä. Vähä sama 3rd personin kans, mut ei niin pahasti. Enköhän Skyrimistä tykkäis vaikkei pääsis silmätasolta pelaamaan...

Avatar
jp8000
Uimavalvoja
Viestit: 426
Liittynyt: 30 Heinä 2006 10:10

Re: Yleistä keskustelua videopeleistä

Viesti Kirjoittaja jp8000 » 12 Syys 2012 23:13

Skyrim... on se vaan koukuttava peli, pelitunteja 216 ja risat

Pääjuoni läpästy jo jonkin aikaa sitten, mutta kun tuota tekemistä löytyy kokoajan, peli vetää vaan aina uudestaan mukaansa

(Tarkotuksena on nyt hommata kaikki dragon shoutit täysinä versioina ja lahdata jokaikinen dragon priestikin siinä samalla)
ZUN HAAL VIIK!

Punde
Jumalan ruoska
Viestit: 15012
Liittynyt: 24 Tammi 2005 17:39
Paikkakunta: Chernarus

Re: Yleistä keskustelua videopeleistä

Viesti Kirjoittaja Punde » 12 Syys 2012 23:32

jp8000 kirjoitti:Pääjuoni läpästy jo jonkin aikaa sitten, mutta kun tuota tekemistä löytyy kokoajan, peli vetää vaan aina uudestaan mukaansa
"Pääjuoni" TES-peleissä on aina semmonen pakollinen paha joka äkkiä alta pois ja pääsisällön pariin.

Dawnguard DLC on ollu aikamoinen pettymys toistaiseks, joku 8 tehtävää siitä suoritettuna ja Soul Cairnii vastikään menin ja on niin tylsä paikka et ei oo huvittanu jatkaa. Pakko jossaa välissä pelata sieltä pois kuitenki, tehtävälogissa aiemmin pelaamattomia tehtäviä odottelee vaik 400 tuntia takana ja kolmas ukko menossa. Niitä pirun (dragon priest) maskejakaan en oo ton peliajan aikana löytäny ku kolme! Ei oo ehtin prkl ku muuta tekemistä aina :)

Avatar
jp8000
Uimavalvoja
Viestit: 426
Liittynyt: 30 Heinä 2006 10:10

Re: Yleistä keskustelua videopeleistä

Viesti Kirjoittaja jp8000 » 13 Syys 2012 07:18

Itsellä noita maskeja olisi 4, mutta heitin yhden inventorystä pois, kun staminan raja ylitty siinä vaiheessa kun sen sain, mutta pitänee käydä tutkimassa se paikka, minne heitin sen, jotta löytäsin maskin takaisin


Dawnguardi ja Hearthfire jäävät väliin, kun pelailen ps3:lla peliä, ja sille ei taideta julkasta näitä laajennuksia ollenkaan
ZUN HAAL VIIK!

Avatar
sandman
Isä Pernoo
Viestit: 3345
Liittynyt: 28 Elo 2009 15:49
Paikkakunta: Häme

Re: Yleistä keskustelua videopeleistä

Viesti Kirjoittaja sandman » 14 Syys 2012 19:56

Aloittelin Skyrimia tuossa jokunen viikko sitten. Roduksi otin Bretonin (puolhaltija) ja nimeksi tietenkin Elrondin (pitihän sekin sitten mainita). Onko tietoa että olisiko siitä hyötynyt jos olisi Nordin ottanut? voisi kuvitella että jotain paikallis tuntemusta olisi ehkä Skyrimista löytynyt.

Vielä olen siinä siirtymävaiheessa missä jatkuvasti mieleen tulee että 'toimihan tämäkin perkele paremmin Oblivionissa'... mutta pikkuhiljaa on konservatiivin mielipide muuttumassa. Kiirettähän tässä pitää kun GTA V puskee vuoden vaihteessa päälle. Toivottavasti lopultakin kuten Rockstarilta lupailevat.

JÄLKIPUHE
Mahtava lisäys Skyrimiin on nuo 'lopetus' animaatiot, niissä silmä lepää. Falloutista vissiin idea lainattu, mutta Bethesdan pelejä molemmat, joten.

Avatar
sandman
Isä Pernoo
Viestit: 3345
Liittynyt: 28 Elo 2009 15:49
Paikkakunta: Häme

Re: Yleistä keskustelua videopeleistä

Viesti Kirjoittaja sandman » 26 Loka 2012 18:57

Nyt tarvitsisi vertaistukea, kärpsy, punde, joku?

Eli kyseessä Skyrimin tehtävä Stealing Plans. Paikasta nimeltä Treva's Watch olisi pitänyt pölliä silver handin suunnitelmat ja viedä ne whiteruniin kumppaneiden Aelalle. No suunnitelmat on mutta Aelan dialogissa ei ole mitään mistä ne voisi hälle antaa..?

Treva's Watchissa kävi semmoinen mainitsemisen arvoinen juttu että muuten paikka oli täynnä silver handeja mutta sitten loppupahis olikin bandit chief, mitä vähän tuolloin kummeksuin. No jatkoin pelailua ja lopulta pitkän ajan päästä kun menin aelalle näitä suunnitelmia tarjoamaan ja virhe ilmeni, niin saveja ei tietenkään ole jäljellä sinne aikaan ennen Treva's Watchia.

Elder scrolls wikistä ei apua löytynyt mutta olisko jollain jotain neuvoa tähän. Vittumainen bugi koska jää meikäläisellä sitten tuo kumppaneiden kampanja limboon, ellei jotain pelastusta keksi.

onnistuinko selittämään riittävän vaikeaselkoisesti [smilie=a_doh.gif]
ps kolmosella siis pelailen

BB-Kärpänen
Isä Pernoo
Viestit: 3315
Liittynyt: 09 Loka 2009 06:42

Re: Yleistä keskustelua videopeleistä

Viesti Kirjoittaja BB-Kärpänen » 26 Loka 2012 23:58

^En muista koko tehtävää vaikka tuli tehtyä kaikki companions hommelit. Pelailin aina viinihöyryissä. Etsi youtubesta, siellä on kaikki tehtävät, jos taas bugaa niin bugaa. Sori ei voi auttaa.
Itse tiedän sydämessäni, että siellä ei ole rikoksen muruakaan.
-Ilkka Kanerva

Avatar
ElMoronico
Pääohjaaja
Viestit: 2251
Liittynyt: 28 Elo 2008 22:14
Paikkakunta: Sweet Home Alabama

Re: Yleistä keskustelua videopeleistä

Viesti Kirjoittaja ElMoronico » 27 Loka 2012 00:13

Kuullostaa bugilta.

En osaa auttaa. En tiedä kumpaa wikiä tarkoitit mutta tämä on parempi kuin wikia.comin järkyttävä mainosspammihässäkkä: http://www.uesp.net/wiki/Skyrim:Skyrim

Siellä mainitaan:
Stealing Plans: Search a Silver Hand hideout for information on the location of their headquarters.

This quest is unavailable after the Wuuthrad is reforged during the Quest Glory of the Dead.
Ei tosin taida liittyä tähän ongelmaan.
On kyllä hyvä fiilis.

Avatar
sandman
Isä Pernoo
Viestit: 3345
Liittynyt: 28 Elo 2009 15:49
Paikkakunta: Häme

Re: Yleistä keskustelua videopeleistä

Viesti Kirjoittaja sandman » 27 Loka 2012 00:38

^ ja ^^

Taisin tuon Wuuthradin hommata Vilkakselle tai sen kanssa, annettiinkohan se pois tehtävän jälkeen vai pitäisikö löytyä omasta jemmasta. Paha sanoa, minulla on puolestani huono tapa pelailla kaljapöhnässä. On tainnu mennä nuo kumppani tehtävät jotenkin ristiin ja siksi ei homma etene.

Punde
Jumalan ruoska
Viestit: 15012
Liittynyt: 24 Tammi 2005 17:39
Paikkakunta: Chernarus

Re: Yleistä keskustelua videopeleistä

Viesti Kirjoittaja Punde » 27 Loka 2012 17:51

Companionsien tehtävät on pelin bugisimpia. Bugisia on etenkin noi randomit tehtävät, missä arvotaan dungeoni mistä haetaa/tapetaa jotaa, etenkin jos se heittää semmoseen paikkaan missä on ite jo omineen käyny seikkailemassa tai tyhjentämässä lootista (cleared). Valitettavaa. Oon törmänny bugeihin joita ei ees pc:lle konsolin kautta saa ohitettua, konsoleilla ei pysty sitäkään yrittämään. Ainut mahis on melko varmasti aiempi save että antaa uuden radiant kohteen, jossa silti saattaa olla sama bugi...

Itellä on ongelma uusimmalla ukolla etten saa Dark Brotherhoodia käynnistymään. Kävin juttelemas sen kakaran kans pelin alkumetreillä, sit joku 100 tuntia myöhemmin vast tapoin sen harakan, eikä lähettiä näy eikä kuulu viestilappusen kanssa. Konsolilla oon yrittäny resetquestia ja setstageja mut ei. Saveja on tallella (edit. savekansion koko on 3,05 gigaa, ja tossa on vaa tän ukon (155h peliä) savet. bugisessa pelissä oppii tallentamaan usein), mut ei viiti ku oon pelannu koko dawnguardin ja paljo muuta ennenku tajusin alkaa ihmetellä miksei viestiä nävy.

Liikaa bugeja edelleen, ja monet on aika randomeja, voi olla niin tuhannesta miljoonasta muuttujasta kiinni et joku tehtävä ei toimikaa et ei maha mittää.

edit: ei mitn, olitki jo ootellu pitkän aikaa ja varmaan tehny kaikki mahdolliset muut companionssien tehtävät.

Avatar
ElMoronico
Pääohjaaja
Viestit: 2251
Liittynyt: 28 Elo 2008 22:14
Paikkakunta: Sweet Home Alabama

Re: Yleistä keskustelua videopeleistä

Viesti Kirjoittaja ElMoronico » 27 Loka 2012 17:59

Punde kirjoitti:Itellä on ongelma uusimmalla ukolla etten saa Dark Brotherhoodia käynnistymään. Kävin juttelemas sen kakaran kans pelin alkumetreillä, sit joku 100 tuntia myöhemmin vast tapoin sen harakan, eikä lähettiä näy eikä kuulu viestilappusen kanssa.
Oletko nukkunut? Viestilappu on optionaalinen UESP:n mukaan.
On kyllä hyvä fiilis.

Punde
Jumalan ruoska
Viestit: 15012
Liittynyt: 24 Tammi 2005 17:39
Paikkakunta: Chernarus

Re: Yleistä keskustelua videopeleistä

Viesti Kirjoittaja Punde » 27 Loka 2012 18:07

ElMoronico kirjoitti:Oletko nukkunut? Viestilappu on optionaalinen UESP:n mukaan.
Juu on nukuttu ja kaikki mahdolliset temput tehty. Tehtävän resetoinnin jälkeen konsolilla quest staget yksitellen oikeassa järjestyksessä "läpäisty", käyty paikanpäällä vielä varmistamassa et resetointi on toiminu jne. Noita pelintappaja(questlinentappaja)bugeja vaan tapahtuu joskus.

Omaa hölmöyttä vaan tavallaan kun odottelin noin kauan et jatkoin tehtävää. Unofficial Skyrim Patchki varmaan sillä välillä päivittynyt ja seki on voinu rikkoa saven/tehtävän.

Avatar
aadeehoovee
Guru
Viestit: 3552
Liittynyt: 29 Syys 2008 21:57
Paikkakunta: Oulu

Re: Yleistä keskustelua videopeleistä

Viesti Kirjoittaja aadeehoovee » 28 Loka 2012 14:31

Punde kirjoitti:Omaa hölmöyttä vaan tavallaan kun odottelin noin kauan et jatkoin tehtävää. Unofficial Skyrim Patchki varmaan sillä välillä päivittynyt ja seki on voinu rikkoa saven/tehtävän.
Kun kahdella ensimmäisellä hahmolla tuli bugattu useampikin tehtävä ja yksi quest-line totaalisesti joten tein kolmannella hahmolla niin etten ottanut niitä tehtäviä vastaan. Kirjoittelin ylös mistä ja keneltä questi alkaa jos ei ollut kahdella ensimmäisellä charrulla tullut vielä tutuksi ja kuinka ollakaan, ei kertaakaan jumissa ja journali näytti aina niin ihanan puhtoiselta. Vähän vaivalloista tosin tämäkin. Tuohon sun alkuperäiseen ongelmaan en osaa sanoa, pakko kysyä silti niinkin typerä kysymys että olethan käynyt sen skidin luona lopettamassa sen Innocence Lost questin? Mulla kävi näin Oblivionissa kerran etten neljännellä charrulla muistanut lopettaa yhtä questia ja sit tuskissaan itkin itseni uneen, että miksei tää jatkukaan kuten edellisellä hahmolla :victorianfalls: .

Bugeista huolimatta mahtava peli, pakko kai olla kun kolme ylivoimaista mutta erilaista hahmoa saanut seikkailtua.

Sandmanille: Unoha Companions-line, se on ihan perseestä :D .
Elämme kovia aikoja, ystävä hyvä.

Punde
Jumalan ruoska
Viestit: 15012
Liittynyt: 24 Tammi 2005 17:39
Paikkakunta: Chernarus

Re: Yleistä keskustelua videopeleistä

Viesti Kirjoittaja Punde » 28 Loka 2012 18:39

aadeehoovee kirjoitti:Tuohon sun alkuperäiseen ongelmaan en osaa sanoa, pakko kysyä silti niinkin typerä kysymys että olethan käynyt sen skidin luona lopettamassa sen Innocence Lost questin?
Juu, tottakai. Rikki se vaan on, ei maha mittää.

Viime vuonna ekalla ukolla oon kyllä DB:n pelannu läpi, mut siitä on niin kauan jo että ois ollu kiva uudestaan level 50+ sneakki 99-jannulla kokeilla, ku ekal kerral oli semmonen kilisevä ja koliseva barbaari ja homma oli hankalaa.

Enimmäkseen kaikki kuitenki toimii kuten pitääkin, kunhan ei tosiaan keräile niitä tehtäviä logia täyteen että sit joskus tekee. Ainakaan noiden isompien questlainien tehtäviä. Huippupeli, kohta vuos tullu tahkottua eikä pahasti kyllästytä.

Avatar
sandman
Isä Pernoo
Viestit: 3345
Liittynyt: 28 Elo 2009 15:49
Paikkakunta: Häme

Re: Yleistä keskustelua videopeleistä

Viesti Kirjoittaja sandman » 03 Marras 2012 18:26

aadeehoovee kirjoitti: Sandmanille: Unoha Companions-line, se on ihan perseestä :D .
Juu ei ollut kumppani kamppanja niitä ikimuistoisimpia...

Mulle oli kertynyt iso läjä tehtäviä logiin, empä ole tuota tajunnut 'varoakaan', ja sieltä sitten löytyi Vilkaksen tehtävä. Jotenkin pöhnässä olin onnistunut hankkimaan Aelalta ja Vilkakselta tehtävän yhtäaikaa. Eiköhän bugi tuosta johtunut ,, Aelan tehtävä jäi nyt sitten sinne limboon mutta kamppanjaa sain jatkettua ja loppuun on pelattu. Täytyypi hieman siivoilla tehtäviä logista mutta kun perhosten perässä juoksentelu on pirun addiktoitavaa, mikä adhd [smilie=a_cool.gif]

Avatar
sandman
Isä Pernoo
Viestit: 3345
Liittynyt: 28 Elo 2009 15:49
Paikkakunta: Häme

Re: Yleistä keskustelua videopeleistä

Viesti Kirjoittaja sandman » 10 Marras 2012 00:20

No niin olen kuin hajonnut levysoitin. Mutta Skyrimista siis taas...

Osaakos kukaan sanoa mikä noiden 'unusual gem'ien tarkoitus on? Onko ne vähän niinkuin sama juttu kuin snowglobet Falloutissa, jotain keräilytavaraa, kun tuntuu että gemejä löytyy vähän kuin tärkeimmistä paikoista? Unusual gemejähän ei pysty pudottamaan tai myymään, inttää että ovat guest itemejä, mutta tehtävästä ei ole mulla tietoakaan...

Punde
Jumalan ruoska
Viestit: 15012
Liittynyt: 24 Tammi 2005 17:39
Paikkakunta: Chernarus

Re: Yleistä keskustelua videopeleistä

Viesti Kirjoittaja Punde » 10 Marras 2012 02:20

sandman kirjoitti:Osaakos kukaan sanoa mikä noiden 'unusual gem'ien tarkoitus on?
Liity thieves guildiin ni siellä yks tyyppi osaa kertoa lisää.

Avatar
sandman
Isä Pernoo
Viestit: 3345
Liittynyt: 28 Elo 2009 15:49
Paikkakunta: Häme

Re: Yleistä keskustelua videopeleistä

Viesti Kirjoittaja sandman » 10 Marras 2012 20:45

^ ok. Pitänee sitten poiketa Riftenissä. Kyseinen kaupunki on huhujen perusteella kuulostanut niin masentavalta että olen sitä vältellyt. Lisäisin vielä että thieves guild juonilinja oli mielestäni surkein Oblivionissa. Ihan työvoittona runttasin sen lävitse, joten senkin vuoksi olen Rifteniä vältellyt, kun tajusin ketkä siellä majailee [smilie=a_makeitstop.gif]

Punde
Jumalan ruoska
Viestit: 15012
Liittynyt: 24 Tammi 2005 17:39
Paikkakunta: Chernarus

Re: Yleistä keskustelua videopeleistä

Viesti Kirjoittaja Punde » 11 Marras 2012 15:48

sandman kirjoitti:Lisäisin vielä että thieves guild juonilinja oli mielestäni surkein Oblivionissa.
Mie taas tykkäsin tosi paljon Oblivionin grey fox-tehtävistä, Skyrimin varaskampanja huomattavasti tylsempi ja mielikuvituksettomampi. Mutta juu, ei sitä juonilinjaa tarvi juurikaan edetä, kunhan pääsee varkaiden mestoille, eli melkein heti, ni helyille löytyy tarkoitus (tavallaan). Ei välttämättä miellyttävä semmoinen, itteä rasittaa suunnattomasti ne inventaariontäyttäjät...

edit: skyrim on tänään 1-vuotias! iiih.

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Elokuvat / Musiikki / Pelit”