Metallica

Keskustelua elokuvista, musiikista ja konsoli- ja tietokonepeleistä.
Avatar
JVDS
Jebou
Viestit: 2680
Liittynyt: 20 Syys 2007 16:47
Paikkakunta: Pori

Re: Metallica

Viesti Kirjoittaja JVDS » 09 Loka 2012 10:17

Jason S. kirjoitti:Muutenkin Load/Reload-levyt ovat mainettaan parempia levyjä.
Niin muuten ovatkin! Nyt sen on viimeistään huomannut, kun olen niitä kuunnellut. Pitkään niiden ostamista välttelinkin juuri siitä syystä, etten uskonut niiden olevan oikein mistään kotoisin. Hintakin oli varsin sopusuhtainen laatuun nähden. Ovat ne Fuel ja The Unforgiven II todella kovia biisejä myös tuolta albumilta. ;)
Suosikit: Lintsi (BB1), Kaarlo (BB2), Naikou (BB3/BB6), Johan (BB4), Sami (BB5), Janica (BB7) & Jouko (BB8)

Inhokit: Iina (BB1), Mira (BB2), Kadi (BB3), Manta (BB4), Tuija (BB5), Marika (BB6), Annika (BB7) & Teija (BB8)

Avatar
Zygerö
Tohtori
Viestit: 8329
Liittynyt: 15 Syys 2009 15:22

Re: Metallica

Viesti Kirjoittaja Zygerö » 09 Loka 2012 11:12

Jason S. kirjoitti:parhaana Low Man's Lyric
No kyllä. Ehdottomasti yksi ihan kaikkien aikojen parhaista Metallica-biiseistä.

Mun mielestäni nuo Load ja ReLoad ovat myös vähän liian parjattuja levyjä. Erittäin hyviä levyjä ovat kuitenkin molemmat.
"You mustn't fight the elephant. You mustn't fight anybody. War is a very silly way to behave you know." -Dr. Snuggles

Avatar
Risto
Isoveli
Viestit: 6644
Liittynyt: 10 Loka 2010 16:08
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Metallica

Viesti Kirjoittaja Risto » 09 Loka 2012 18:13

Onhan noi Load/Re-Load ihan hyviä levyjä mutta yksi suuri ongelma niissä on. Nimittäin pituus. Kumpikin on vähän yli 75 minuuttia pitkiä teoksia eikä se musiikki nyt niin spesiaalia ole etteikö noita biisejä olis voinut vähän tiivistää/jättää julkaisematta. Mut tämähän on vain mun mielipide. Itse tykkään et albumeilla on pituutta semmoset abaut 40 minsaa. Eikä tuokaan mikään ultimaattinen totuus ole. Riippuu hyvinpaljon musatyylistä esmes.

Mut jos jotain lempparibiisejä noilta Metallican "vihatuimpien" levyjen listalta mainitsisin, niin:

Load: Wasting My Hate, Ain't My Bitch, King Nothing
Re-Load: Fuel, The Unforgiven II, The Memory Remains

Wasting My Hate on ylivoimaisesti kovin biisi näiltä kahdelta levyltä. Jotenkin se vaan koukuttaa.

Avatar
Jason S.
Vastaava tuottaja
Viestit: 3776
Liittynyt: 18 Elo 2009 16:26

Re: Metallica

Viesti Kirjoittaja Jason S. » 09 Loka 2012 19:28

Risto kirjoitti: Mut jos jotain lempparibiisejä noilta Metallican "vihatuimpien" levyjen listalta mainitsisin, niin:

Load: Wasting My Hate, Ain't My Bitch, King Nothing
Re-Load: Fuel, The Unforgiven II, The Memory Remains

Wasting My Hate on ylivoimaisesti kovin biisi näiltä kahdelta levyltä. Jotenkin se vaan koukuttaa.
Wasting My Hate on Loadin kolmanneksi kovin biisi, ykkösenä mulle on The Outlaw Torn ja kakkosena Hero Of The Day. Ja kyllähän nämä olisi ollut parempi julkaista yhtenä levynä, jossa yhteensä 10 biisiä, on näissä kuitenkin huonoja biisejä sen verran mukana...

Avatar
Zygerö
Tohtori
Viestit: 8329
Liittynyt: 15 Syys 2009 15:22

Re: Metallica

Viesti Kirjoittaja Zygerö » 09 Loka 2012 20:03

Jason S. kirjoitti:Wasting My Hate on Loadin kolmanneksi kovin biisi, ykkösenä mulle on The Outlaw Torn
Meillä on sitten molemmissa levyissä se ykkösbiisi sama.

Mua ei tuo pituus niinkään häiritse. Itse asiassa oikeastaan tykkään enemmän yli 70 minuuttisista levyistä, kun niitä ei tartte olla jatkuvasti vaihtamassa.
"You mustn't fight the elephant. You mustn't fight anybody. War is a very silly way to behave you know." -Dr. Snuggles

Avatar
Jason S.
Vastaava tuottaja
Viestit: 3776
Liittynyt: 18 Elo 2009 16:26

Re: Metallica

Viesti Kirjoittaja Jason S. » 16 Loka 2012 10:55

Täällä kun jotkut on kertonut Metallica-faniuden alkamisesta, niin teenpä sen itsekin. Eli minulla fanius alkoi kolmannella luokalla kun luokkakaveri toi Master Of Puppetsin koulun levyraatiin, ja biisinä kuunneltiin Puppets. Kotiin päästyäni en muistanut biisistä kuin alun ja kertsin, mutta se jäi päähän. Ensimmäinen 'Tallica-albumini oli Garage Days, jota hehkutin täysillä tajuamatta että siinä on pelkästään covereita. Tämä siis vuonna 98 tai 99. Seuraavan albumin tosin ostin St. Angerin julkaisun aikoihin kun sitä nimikkoa soitettiin ahkerasti. Äkkiä touhon aikoihin tulikin hommattua viisi ensimmäistä levyä sekä St. Anger. Loadit ja Magnetic tuli myöhemmin hyllyyni. Tänä päivänä Metallica nähty 3 kertaa (Hartwall '09, Sonisphere '09 ja Sonisphere '12)

Top-5 albumit:
1. Master Of Puppets (samalla mun mielestä kaikkien aikojen paras albumi)
2. Kill 'Em All
3. Ride The Lightning
4. Death Magnetic
5. ...And Justice For All

Top-5 biisit:
1. Damage, Inc.
2. Disposable Heroes
3. Battery
4. Master Of Puppets
5. Fight Fire With Fire

Avatar
Risto
Isoveli
Viestit: 6644
Liittynyt: 10 Loka 2010 16:08
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Metallica

Viesti Kirjoittaja Risto » 18 Joulu 2012 21:03

Tuli muuten mieleen et ketä Plazan hevimöröt pitää Metallican kovimpana basistina? Itelleni vastaus on aika selkeä, elikkäs Jason Newsted. Vaikka Burton olikin musiikillisesti ihan törkeen lahjakas ja pidän hänen ajan levyistään eniten, niin kyllä Jason oli ihan törkeen kova live-esiintyjänä. Ja toi näkemys perustuu pelkästään näkemiini live-dvd:ihin joita olen vuosien aikana katellut.

Trujillosta en taas ole oikein mitään mieltä. Ihan hyvin on mies paikkansa bändissä lunastanut, mutta silti se tuntuu olevan jotenkin näkymätön. Onhan Rob ihan hauskaa seurattavaa livenä (ainakin välillä), mut kyllä Jason oli äijä.

Ron McGovneyä en osaa arvioida, heh.

Avatar
Jason S.
Vastaava tuottaja
Viestit: 3776
Liittynyt: 18 Elo 2009 16:26

Re: Metallica

Viesti Kirjoittaja Jason S. » 18 Joulu 2012 22:11

Itse pidän myös Newstediä parhaimpana basistina. Johtuukohan siitä että tutustumiseni Metallicaan tapahtui kunnolla Live Shit: Binge & Purge-DVD:n välityksellä, jossa Newsted todisti olevansa yksi parhaimpia lavaesiintyjiä maailmassa ja ehdottomasti paras taustalaulaja mitä Metallicassa on ollut. Ja kyllähän Jason vaikuttaisi olevan miellyttävä henkilö myös haastatteluissakin.

Eikä J. Newsted huono basisti ollut, tämän todistaa hänen bassosoolot lavalla sekä hänen aiemman bändinsä Flotsam and Jetsamin debyytti, jolla Newsted oli pää-biisintekijä (Newstedin perustama bändi kun oli kyseessä, ja kyseisen debyytin ollessa minun henk.koht. levy-listalla toisena, heti MOPin jälkeen).

Ei mitään pahaa sanottavaa neljästä muustakaan basistista (McGovney, Burton, Rock ja Trujillo). Trujillokin on saanut ääntänsä kuuluviin mikin ääressä viime vuosina, ja ehkä Trujillo on hitusen verran parempi basisti kuin Jason, itse kun pidän enemmän sormi-bassottelusta kuin plektra-bassottelusta.

Avatar
Risto
Isoveli
Viestit: 6644
Liittynyt: 10 Loka 2010 16:08
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Metallica

Viesti Kirjoittaja Risto » 12 Touko 2013 16:15

Lainaus Wikipediasta:
In a recent interview with Classic Rock, Ulrich said regarding their upcoming album, "What we're doing now certainly sounds like a continuation [of Death Magnetic]." Regarding producer Rick Rubin, who worked with them on Death Magnetic, he stated, "I love Rick. We all love Rick. We're in touch with Rick constantly. We'll see where it goes. It would stun me if the record came out in 2013."
Olis kyllä aika hieno juttu jos Metallicalta tulis uus levy vielä tänä vuonna, tai ylipäätään ikinä. Death Magnetic oli kuitenkin melkoisen hyvä albumi ja osoitus siitä että osaa noi papat vielä soittaa vähän rankempaa ja nopeempaakin tavaraa.

Ihan mielenkiinnolla odottelen uutisia tästä tulevasta albumista. Kunhan sieltä ei mitään Lulu part II:sta ole tulossa.

Avatar
Risto
Isoveli
Viestit: 6644
Liittynyt: 10 Loka 2010 16:08
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Metallica

Viesti Kirjoittaja Risto » 01 Loka 2016 18:31

Risto kirjoitti:Ihan mielenkiinnolla odottelen uutisia tästä tulevasta albumista. Kunhan sieltä ei mitään Lulu part II:sta ole tulossa.
Onpas ollut tyhmä kommentti. Ei oo kauaa kun Lulun kuuntelin, eikä se ees ollut niin paska kuin kaikki antaa ymmärtää.

Metallican uus levy on kuitenkin kohta täällä. Hardwired... to Self-Destruct julkaistaan marraskuun 18. päivä ja itselläni on ainakin noussut odotukset tota kohtaan aika reippaasti näiden parin julkaistun sinkun perusteella. Moth Into Flame varsinkin, oujea.

Jännityksellä oottelen mitä papat on saanu aikaseks. Kovimmat fanipoika ajat on takanapäin mutta kyllä mulla silti pieni jöpötys on päällä.

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Elokuvat / Musiikki / Pelit”