Yleistä keskustelua elokuvista

Keskustelua elokuvista, musiikista ja konsoli- ja tietokonepeleistä.
Vastaa Viestiin
Avatar
Wicker Man
Isoveli
Viestit: 3359
Liittynyt: 07 Heinä 2011 22:27

Re: Yleistä keskustelua elokuvista

Viesti Kirjoittaja Wicker Man » 17 Huhti 2012 22:45

orgasmienkeli kirjoitti:Kävin Wikipediasta (ah mikä tiedonlähde!) leffan jälkeen katselemassa kaikenlaista tietoa Titanicista! Eihän siitä ihan takuuseen pääse mikä suurin syy uppoamiseen oli, mutta kaikenlaista teoriaa on olemassa.
Mulla on yksi teoria: Se törmäsi jäävuoreen, joka teki reiän laivan keulan kylkeen.

[smilie=a_teeth.gif] [smilie=a_teeth.gif]

Sitten jotain asiaakin:
Tänään tulee telkusta (TCM) Gremlins, jota ei ole tullut nähtyä pitkiin aikoihin. Eikä tuosta oikein mitään muistakaan. Sen vain muistan että hyvä leffa oli. Pitää laittaa boxille, kun tulee niin myöhään

Avatar
Annie
Käpylehmätehtaan työntekijä
Viestit: 506
Liittynyt: 16 Syys 2011 22:21

Re: Yleistä keskustelua elokuvista

Viesti Kirjoittaja Annie » 17 Huhti 2012 23:16

Musta toi Titanic on lopulta aika koominen elokuva. Kauheasti aikaa ja vaivaa nähty kuvatessa valtavaa ja ylellistä laivaa - ja sitten se uppoaa. Titanic on vähän turhan nostalginen ja romanttinen hömppä omaan makuuni, mutta jostain syystä olen sen varmaan kymmenen kertaa nähnyt ja eilenkin jäin sitä tuijottamaan. Mun mielestä oli vähän tylsä ja yllätyksetön lopetus, että köyhän Jackin hahmo kuoli ja rikas Rose jäi eloon. Paljon jännempi lopetus olisi ollut se, että Jack olisi jäänyt henkiin. Millainen tarina Jackille olisi muodostunut? Mutta totta kai kunnon rakkaustarina tarvitsee ritarillisen kuoleman ja Jackin piti vajota mereen.

Avatar
tuusannuuska
Kunniajäsen
Viestit: 7896
Liittynyt: 30 Syys 2007 00:24

Re: Yleistä keskustelua elokuvista

Viesti Kirjoittaja tuusannuuska » 17 Huhti 2012 23:29

Annie kirjoitti:Mun mielestä oli vähän tylsä ja yllätyksetön lopetus, että köyhän Jackin hahmo kuoli ja rikas Rose jäi eloon. Paljon jännempi lopetus olisi ollut se, että Jack olisi jäänyt henkiin. Millainen tarina Jackille olisi muodostunut?
No hei, James Cameronin leffa, ei se voi olla kovin yllätyksellinen. Mutta olihan sekin mielenkiintoista nähdä, että Rose todella alkoi elämään sellaista elämää kuin itse halusi, eikä jäänyt märehtimään Jackin kuolemaa loppuiäkseen. Samalla kuitenkin muisti sen aina. Itse tykkäsin elokuvasta silloin kauan sitten todella paljon ja edelleen on kyllä pakko myöntää, että se on todella hyvin tehty. Tulevan katastrofinkin unohtaa lähes täysin kun keskittyy vain siihen upeaan laivaan ja sen ajan ihmisiin. Siksi ne kuolemat ja pelko koskettaakin ihan eri tavalla tuota elokuvaa katsoessa kuin jos katselee pelkkiä dokumentteja.
The reason I swear so much is because fuck you.

Punde
Jumalan ruoska
Viestit: 15012
Liittynyt: 24 Tammi 2005 17:39
Paikkakunta: Chernarus

Re: Yleistä keskustelua elokuvista

Viesti Kirjoittaja Punde » 18 Huhti 2012 00:03

tuusannuuska kirjoitti:...jos katselee pelkkiä dokumentteja.
Ja niitähän on viimeisen reilun viikon aikana riittäny. Ilmaiskanavilla ei ehkä aivan älyttömästi, mut discoveryt, national geographyt ja muut on ollu melkein 24/7 titaniccia. En oo puoliakaan kattonu, niitäkään kuin puoliks, mut aivan järjetön määrä erilaista teoriaa ja mössöä ja tyhjästä vedettyä draamaa ettei tosikaan.

Tosi vaikea löytää niitä laadukkaampia dokuleffoja kaiken nöyhtän keskeltä, joten oon jo luovuttanu.

Avatar
tuusannuuska
Kunniajäsen
Viestit: 7896
Liittynyt: 30 Syys 2007 00:24

Re: Yleistä keskustelua elokuvista

Viesti Kirjoittaja tuusannuuska » 18 Huhti 2012 00:12

Punde kirjoitti:Tosi vaikea löytää niitä laadukkaampia dokuleffoja kaiken nöyhtän keskeltä, joten oon jo luovuttanu.
Totta, monet pyörittelee samoja asioita ja analysoi jokaista lausetta minkä kuka vaan edes laiturilla vilkuttamassa seissyon sanonut. Katsoin noita silloin joskus teininä aika paljon kun kaikki oli tuoreessa Titanic-(elokuva)huumassa. Tuota mainitsemaani dokkaria en nähnyt kuin vartin lopusta (koska oletin sen olevan samaa huttua), mutta siinä olikin paljon itselleni uutta asiaa mikä selitti hyvin paljon sellaisia virheitä joita on pidetty ihmisistä itsestään riippuvaisina.
The reason I swear so much is because fuck you.

Avatar
Benjamin
Jumalan ruoska
Viestit: 7551
Liittynyt: 16 Elo 2011 03:21
Paikkakunta: Helsinki

Re: Yleistä keskustelua elokuvista

Viesti Kirjoittaja Benjamin » 18 Huhti 2012 00:38

tuusannuuska kirjoitti:
Annie kirjoitti:Mun mielestä oli vähän tylsä ja yllätyksetön lopetus, että köyhän Jackin hahmo kuoli ja rikas Rose jäi eloon. Paljon jännempi lopetus olisi ollut se, että Jack olisi jäänyt henkiin. Millainen tarina Jackille olisi muodostunut?
No hei, James Cameronin leffa, ei se voi olla kovin yllätyksellinen. Mutta olihan sekin mielenkiintoista nähdä, että Rose todella alkoi elämään sellaista elämää kuin itse halusi, eikä jäänyt märehtimään Jackin kuolemaa loppuiäkseen. Samalla kuitenkin muisti sen aina.
Totta! Rose todellakin elää elämänsä niin, että katsojalle jää hyvä fiilis. Elää elämänsä kuten haluaa ja jatkaa elämäänsä, mutta tuntui kuitenkin että Jack oli Rosen elämässä jonkunlainen käännekohta.
Olihan Jack paljon mielenkiintoisempi tyyppi kun Rose ja olisi ollut mielenkiintoista jos hän olisi jäänyt henkiin, mutta toisaalta itse elokuvan sai hyvin toteutettua juuri näin. Onhan se paljon siistimpää, että piirroksen nainen on hengissä ja kertoo tarinan kun se, että piirroksen tekijä kertoisi sen.
Ja olihan se Jackin kuolemanhetki ja viimeiset sanat yksi surullisimpia ja romanttisimpia kohtia koko leffassa!

Leffaan ei myöskään olisi mahtunut kovin suurta elämäntarinaa kerrottavaksi! Eli vaikka Jack olisikin jäänyt henkiin, niin ei niitä laivan uppoamisen jälkeisiä elämäntapahtumia olisi kovin paljon saanut leffaan mahtumaan. Rosenkin elämä jätti aika paljon katsojan mielikuvituksen varaan.

Avatar
Wicker Man
Isoveli
Viestit: 3359
Liittynyt: 07 Heinä 2011 22:27

Re: Yleistä keskustelua elokuvista

Viesti Kirjoittaja Wicker Man » 18 Huhti 2012 16:54

Robinista (Frontside Ollie) leffa. No kaippa tällekin se kohdeyleisö löytyy.
http://www.iltalehti.fi/leffat/20120418 ... 3_le.shtml

Avatar
FankiKitsune
Big Brother
Viestit: 6042
Liittynyt: 27 Marras 2010 16:04

Re: Yleistä keskustelua elokuvista

Viesti Kirjoittaja FankiKitsune » 18 Huhti 2012 19:20

^ Ite just kirosin koko aiheesta ja on kyl sanottava, että hävettää olla suomalainen. Jos ois varaa nii muuttaisin heti pois, ei kyl toi oo ainut syy miks lähtisin. Salkkareista kauhuleffa ja toi viel päälle nii jes, Suomen leffat menossa huonompaan suuntaan. Eihän tota tehä ku rahanhimossa... Näköjää Suomen elokuvasäätiöllä on varaa pistää rahaa paskoihin leffoihin, vaikka sitä rahaa ei niillä ole kauheasti.
That damn fox!

Kuva

Avatar
Risto
Isoveli
Viestit: 6644
Liittynyt: 10 Loka 2010 16:08
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Yleistä keskustelua elokuvista

Viesti Kirjoittaja Risto » 18 Huhti 2012 19:25

No mitähän vikaa tossa Robin leffassakin mukamas on? Se nyt vaan sattuu olemaan se mistä skidit tykkää joten ei tuo mitään vihanpurkauksia mussa aiheuta. En muutenkaan ymmärrä kun aikuiset ihmiset jaksaa kitistä jostain nuorten jutuista. :keineahnung:

Avatar
FankiKitsune
Big Brother
Viestit: 6042
Liittynyt: 27 Marras 2010 16:04

Re: Yleistä keskustelua elokuvista

Viesti Kirjoittaja FankiKitsune » 18 Huhti 2012 19:28

^ Siks, koska tuhlataan rahaa paskoihin leffoihin? Luulenpa, että Iron Sky tulee jäämään ainoaksi hyväksi nykyajan/tulevaisuuden leffaksi, jos linja on tämä. Eihän toi Robin-leffa oikeesti voi kiinnostaa ketään? Paitsi niit joitain ihkuttajia, jotka luulee että Robin on paras >__< Mä ainaki haluan käydä leffassa kattomassa niitä hyviä pätkiä, en mitään tommosia toistaitoisia idiootteja. Pilaa ihmisten elämän.
That damn fox!

Kuva

Avatar
minna
Kunniajäsen
Viestit: 3988
Liittynyt: 25 Tammi 2005 13:45
Paikkakunta: Kotka

Re: Yleistä keskustelua elokuvista

Viesti Kirjoittaja minna » 18 Huhti 2012 20:11

Jonksu kirjoitti:Eihän toi Robin-leffa oikeesti voi kiinnostaa ketään? Paitsi niit joitain ihkuttajia, jotka luulee että Robin on paras >__< Mä ainaki haluan käydä leffassa kattomassa niitä hyviä pätkiä, en mitään tommosia toistaitoisia idiootteja. Pilaa ihmisten elämän.
No justiinsa sanoit keitä se kiinnostaa. Ja muutkin ihmiset varmaan haluavat käydä elokuvissa kuin vain sinä. Mitä se on sinulta pois? Tuskin sun sitä tarvitsee katsoa. On niitä paskoja leffoja suomessa tehty ennenkin ja "käytetty siihen rahaa".
I'm the thug you love to hate, Slick V.I.C, the ghetto V.I.P, mess around with me, I leave you R.I.P.Shizzle my nizzle -Victor Ebuwa (Number six in the house, number one in your hearts)

Avatar
Risto
Isoveli
Viestit: 6644
Liittynyt: 10 Loka 2010 16:08
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Yleistä keskustelua elokuvista

Viesti Kirjoittaja Risto » 18 Huhti 2012 20:17

Jonksu kirjoitti:^ Siks, koska tuhlataan rahaa paskoihin leffoihin?.
Ei taida sun pussista mennä kuitenkaan euroakaan? :D
Jonksu kirjoitti:Mä ainaki haluan käydä leffassa kattomassa niitä hyviä pätkiä, en mitään tommosia toistaitoisia idiootteja. Pilaa ihmisten elämän.
Come on... se jäbä on joku 13 vee ja sä jaksat dissata sitä.

Avatar
FankiKitsune
Big Brother
Viestit: 6042
Liittynyt: 27 Marras 2010 16:04

Re: Yleistä keskustelua elokuvista

Viesti Kirjoittaja FankiKitsune » 18 Huhti 2012 20:50

minna kirjoitti:No justiinsa sanoit keitä se kiinnostaa. Ja muutkin ihmiset varmaan haluavat käydä elokuvissa kuin vain sinä. Mitä se on sinulta pois? Tuskin sun sitä tarvitsee katsoa. On niitä paskoja leffoja suomessa tehty ennenkin ja "käytetty siihen rahaa".
Tottakai haluavat ja pitääkin, mutta tuon katsojakunta on sen verran kapea (ainakin uskoisin niin), että ois voinu mun mielestä miettiä uudestaan...
Risto kirjoitti:Ei taida sun pussista mennä kuitenkaan euroakaan? :D
Ei mun pussista, mutta SES:ltä menee, jota vois käyttää parempiinkin ja laadukkaampiin leffoihin.
Risto kirjoitti:Come on... se jäbä on joku 13 vee ja sä jaksat dissata sitä.
Tottakai jaksan, se on julkisuudessa, joten sitä saa arvostella molemmin puolin.
That damn fox!

Kuva

Avatar
RedMal
Pihatonttu
Viestit: 1459
Liittynyt: 01 Marras 2006 15:27
Paikkakunta: Turku

Re: Yleistä keskustelua elokuvista

Viesti Kirjoittaja RedMal » 18 Huhti 2012 20:54

Melko nopeaa toimintaa tuon elokuvan kanssa, kun Robin on ollut pinnalla vain muutaman kuukauden. Tuollaiset teinisensaatiot vain tuppaavat jäädä tähdenlennoiksi, tiedä sitten onko Robinkaan enää niin suosittu talvella kun elokuva julkaistaan.

Ja eipä tämä varmastikaan tule yhtään sen paskempi olemaan kuin Mäkelän tai Siilinkään ohjaamat leffat.
2005 Lintsi 2006 Kale 2007 Niko 2008 Harri
2009 Tuija 2010 Marika 2011 Tanja 2012 Sarah
2013 N/A 2014 Anna

Avatar
Mour
Isoveli
Viestit: 1892
Liittynyt: 23 Loka 2008 09:37
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: Yleistä keskustelua elokuvista

Viesti Kirjoittaja Mour » 18 Huhti 2012 21:44

Vai että Robinille fanileffa. :D Miksipä ei, kaikkea hyvää vaan sinne suuntaan. Harvapa tuollaiseen pyöritykseen pääsee(/joutuu) noin nuorena tässäkään maassa.

Takuulla löytyy kohdeyleisöä kyllä, jos vain nykyinen suosio kantaa jouluun asti.
Älä hättäile, istu mättäälle, keitämmä kahvit, kyllä se pipo löytyy.

Avatar
Zygerö
Tohtori
Viestit: 8329
Liittynyt: 15 Syys 2009 15:22

Re: Yleistä keskustelua elokuvista

Viesti Kirjoittaja Zygerö » 18 Huhti 2012 23:26

Eiköhän tuolle Robin-leffalle löydy kohdeyleisöä ihan siinä kuin esim. Risto Räppääjä -leffoillekin ja kyllähän elokuvia maailmaan mahtuu.

Sitten kun mainokset alkavat pyöriä telkkarissa, niin saattaa hetkellisesti vituttaa, mutta nyt ei herätä tuntemuksia suuntaan tai toiseen.
"You mustn't fight the elephant. You mustn't fight anybody. War is a very silly way to behave you know." -Dr. Snuggles

Punde
Jumalan ruoska
Viestit: 15012
Liittynyt: 24 Tammi 2005 17:39
Paikkakunta: Chernarus

Re: Yleistä keskustelua elokuvista

Viesti Kirjoittaja Punde » 18 Huhti 2012 23:48

^ miulla herättää tunteita, huvittaa nääs. Niin 100% samalla kaavalla mennään ku tuote Bieberissä. Tuote Robinin levyä myyty ihan paskalavoittain, Suomen mittakaavassa, Bieber tehny samat maailmanlaajuisesti. En tiiä miten nopeesti leffasuunnitelmat taalankuvat silmissä alko p-amerikassa, mut melko pian varmasti ku suosion laajuus selvis.

Ainaki 99% kaikesta musasta/leffoista tehdään tuotto mielessä, joskus vähemmän mut näiden robiebereiden kohdalla ei oo lähdetty edes yrittämään muuta ku maksimaalista rahastusta. Siks vähä huvittavaa miten niinki röyhkeä taktiikka toimii niin hemmetin hyvin ku kohderyhmä on lapsia ja esiteinejä.

Avatar
Benjamin
Jumalan ruoska
Viestit: 7551
Liittynyt: 16 Elo 2011 03:21
Paikkakunta: Helsinki

Re: Yleistä keskustelua elokuvista

Viesti Kirjoittaja Benjamin » 19 Huhti 2012 00:05

Aikamoinen idea ja vaikka toki suosittu teini-idoli kyseessä onkin, niin aika puun takaa tuli! Ehkä jos suosio pari vuotta jatkuisi tällaisena, niin ihmettelisin vähemmän, mutta nyt tuntuu aika aikaiselta.
No mutta.. Rauta on nyt kuumaa, niin nyt kannattaa ottaa ilmeisesti kaikki irti.

Toki Robinille pointsit himaan kun on tuossa iässä jo saamassa oman leffankin! Mutta mitähän siinä leffassa on? Onkohan Robinin vaikeista vuosista ja ensirakkaudesta ja levytyssopimuksesta? ;)

Avatar
Risto
Isoveli
Viestit: 6644
Liittynyt: 10 Loka 2010 16:08
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Yleistä keskustelua elokuvista

Viesti Kirjoittaja Risto » 19 Huhti 2012 09:05

orgasmienkeli kirjoitti:Mutta mitähän siinä leffassa on?
Elokuvassa pääpaino on nuoren popparin elämässä tulevan kesän ja syksyn aikana.
Eli tää elokuva on vaan dokumentti ton jäbän elämästä. Hirveesti varmaan menee rahaa kun pari kameraa seuraa Robinia muutaman kuukauden ajan, voi voi voi kun rahaa menee hukkaan...

Avatar
Ancalagon
Isoveli
Viestit: 1607
Liittynyt: 25 Elo 2009 13:08

Re: Yleistä keskustelua elokuvista

Viesti Kirjoittaja Ancalagon » 19 Huhti 2012 09:51

Risto kirjoitti:Hirveesti varmaan menee rahaa kun pari kameraa seuraa Robinia muutaman kuukauden ajan, voi voi voi kun rahaa menee hukkaan...
Kyllä silläkin rahalla pelastettaisiin monta Afrikan lasta... paitsi, että ei se raha kumminkaan olisi päätynyt Afrikan lapsille. Ja tuskin sitä rahaa tuollaiseen elokuvaan pistettäisiin, jos ei uskottaisi (tiedettäisi), että se tuottaa sen rahan takaisin (moninkertaisena). Mitäköhän sillä rahalla sitten tehdään? Tehdään joku laatuelokuva?

Elokuvia tehdään erilaisille kohdeyleisöille. Kaikki ei tykkää Robinista, kaikki ei tykkää Iron Skysta. Fanileffoille on aina yleisönsä, oli se sitten muiden mielestä kuinka naurettavaa tahansa. Käsi ylös, kuka tykkäsi aikoinaan Spice Girl elokuvasta? o/
You know nothing.

Avatar
Tirkka
Isoveli
Viestit: 8346
Liittynyt: 13 Elo 2006 21:47
Paikkakunta: Uleåborg

Re: Yleistä keskustelua elokuvista

Viesti Kirjoittaja Tirkka » 19 Huhti 2012 11:56

Pointti on varmaan siinä että joidenkin mielestä tuollaisella leffalla ei ole mitään todellista arvoa eikä kaikki myöskään tykkää siitä että lapsia rahastetaan tuolla tavalla. Tätä mieltä itse olen.

Olisivat mieluummin tehneet jonkun oikean elokuvan ja pistäneet tuon Robinin vaikka sitten pääosaan. Olisi varmaan faneille mennyt yhtä hyvin kaupaksi ja olisi elokuvallisestikin ollut ehkä jotain arvoa.
Totuus on tuolla ulkona.

Avatar
FankiKitsune
Big Brother
Viestit: 6042
Liittynyt: 27 Marras 2010 16:04

Re: Yleistä keskustelua elokuvista

Viesti Kirjoittaja FankiKitsune » 19 Huhti 2012 15:21

Ancalagon kirjoitti:Käsi ylös, kuka tykkäsi aikoinaan Spice Girl elokuvasta? o/
Itse tykkäsin juuri nimenomaan sen takia, että se oli tehty elokuvaksi, eikä miksikään dokumentiksi tms, joka kertoo niiden elämänkaaresta...
Tirkka kirjoitti:Pointti on varmaan siinä että joidenkin mielestä tuollaisella leffalla ei ole mitään todellista arvoa eikä kaikki myöskään tykkää siitä että lapsia rahastetaan tuolla tavalla. Tätä mieltä itse olen.

Olisivat mieluummin tehneet jonkun oikean elokuvan ja pistäneet tuon Robinin vaikka sitten pääosaan. Olisi varmaan faneille mennyt yhtä hyvin kaupaksi ja olisi elokuvallisestikin ollut ehkä jotain arvoa.
Allekirjoitan joka sanan.
That damn fox!

Kuva

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Elokuvat / Musiikki / Pelit”