Yleistä keskustelua elokuvista

Keskustelua elokuvista, musiikista ja konsoli- ja tietokonepeleistä.
Vastaa Viestiin
Avatar
kalleh
Päivystävä meribiologi
Viestit: 645
Liittynyt: 05 Marras 2008 19:19
Paikkakunta: Kotka

Re: Elokuvat:Mitä kannattaa katsoa mitä ei.

Viesti Kirjoittaja kalleh » 14 Joulu 2008 12:00

MTV3 munas tuon koko Tähtien Sodan esitykset. Jos ne kaikki aiotaan näyttää, niin miksi ihmeessä siitä täytyi edes laittaa äänestys pystyyn. Miksei niitä voitu vain esittää järjestyksessä? Ai niin, Maikkari halusi lisää kävijöitä sivuilleen..

No mutta aivan sama itselleni, sillä katsoin nuo kaikki kuusi leffaa alkusyksystä.
Cool. Cool, cool, cool.

Avatar
dpst
Käpylehmätehtaan työntekijä
Viestit: 525
Liittynyt: 31 Loka 2008 15:24

Re: Elokuvat:Mitä kannattaa katsoa mitä ei.

Viesti Kirjoittaja dpst » 14 Joulu 2008 20:49

Joo en itsekään tajua miksi niitä ei voi näyttää järjestyksessä. Taitaa jäädä kattomatta jos episodi 3 näytetään ennen episodi 2 ja näytetäänkö muutenkin vain kaksi elokuvaa?
this is the last time I'll abandon you
and this is the last time I'll forget you
I wish I could

Avatar
Tirkka
Isoveli
Viestit: 8346
Liittynyt: 13 Elo 2006 21:47
Paikkakunta: Uleåborg

Re: Elokuvat:Mitä kannattaa katsoa mitä ei.

Viesti Kirjoittaja Tirkka » 15 Joulu 2008 04:11

ff kirjoitti:Rohkenen epäillä, koska T2 on edelleen mielestäni onnistunein Terminaattori ja yksi parhaimpia toimintaelokuvia yleensäkin. Mutta hei, jos Batman pystyi nostamaan pykälän niin miksei Terminator? :)
Siksei, koska T4:n ohjaa surullisenkuuluisa McG, joka ei ole saanut aikaan urallaan vielä mitään hyvää. :( Siksipä pahoin pelkään että tuostakin leffasta tulee katselukelvoton paska (jota T3 ei esimerkiksi ollut, vaikka moni niin väittääkin).

Ja siksei, koska T2:sta parempia toimintaelokuvia ei tule enää koskaan.
Totuus on tuolla ulkona.

Avatar
ff
Isoveli
Viestit: 7286
Liittynyt: 07 Marras 2007 03:05
Paikkakunta: Pohjois-Karjala

Re: Elokuvat:Mitä kannattaa katsoa mitä ei.

Viesti Kirjoittaja ff » 15 Joulu 2008 20:54

^ Elä nyt vielä ristiinnaulitse, eihän Christian Bale näyttele elokuvassa, jos se on aivan kakka. :shock: Mies on onnistunut tähän mennessä ainakin valitsemaan roolinsa todella hyvin. :thumbsup
Eeppinen debyytti: Girls' Generation (소녀시대) – 다시 만난 세계 (Into The New World) (Live 2013)
-----
1. Esa A (BB5) 2. Elisabet (BB6) 3. Niko (BB3/BB6) 4. Kristiina (BB11) 5. Tuija (BB5)

Avatar
ff
Isoveli
Viestit: 7286
Liittynyt: 07 Marras 2007 03:05
Paikkakunta: Pohjois-Karjala

Re: Elokuvat:Mitä kannattaa katsoa mitä ei.

Viesti Kirjoittaja ff » 19 Joulu 2008 22:10

Kohta alkaa ylellä Brokeback Mountain. En ole kyseistä leffaa nähnyt, nyt se täytyy katsastaa ihan vaikka vain Heath Ledgerin kunniaksi. Leffassa näyttelee myös muita hyviä, kuten Ledgerin hyvä ystävä Jake Gyllenhaal (Donnie Darko) :tu ja Ledgerin ex-tyttöystävä Michelle Williams.
Eeppinen debyytti: Girls' Generation (소녀시대) – 다시 만난 세계 (Into The New World) (Live 2013)
-----
1. Esa A (BB5) 2. Elisabet (BB6) 3. Niko (BB3/BB6) 4. Kristiina (BB11) 5. Tuija (BB5)

Avatar
kalleh
Päivystävä meribiologi
Viestit: 645
Liittynyt: 05 Marras 2008 19:19
Paikkakunta: Kotka

Re: Elokuvat:Mitä kannattaa katsoa mitä ei.

Viesti Kirjoittaja kalleh » 24 Joulu 2008 11:34

Aiemmin jo taisin kehua leffaa nimeltä Sideways. Nyt voitte sitten itse katsoa sen, jos kiinnostaa. Tuo tulee siis tänään kolmoselta klo 21:00. Tietenkin on jouluaatto, joten kaikkia ei edes kiinnosta katsella leffoja iltasella (ketä muka? :D) joten laittakaa edes nauhalle. Aivan loistava leffa.

http://www.imdb.com/title/tt0375063/
Cool. Cool, cool, cool.

Avatar
dpst
Käpylehmätehtaan työntekijä
Viestit: 525
Liittynyt: 31 Loka 2008 15:24

Re: Elokuvat:Mitä kannattaa katsoa mitä ei.

Viesti Kirjoittaja dpst » 25 Joulu 2008 22:21

Jouluna tuli Will Hunting niminen leffa konvehtirasian mukana. Ei kukaan ole sitä sattunut katsomaan? Itse pitää kai katsoa joululoman aikana. Mikään huono leffa ei varmaan ole, kun on oscar ja golden globe tullut käsikirjoituksesta Matt Damonille ja Ben Affleckille.
this is the last time I'll abandon you
and this is the last time I'll forget you
I wish I could

Avatar
Sathel
Tuottaja
Viestit: 1124
Liittynyt: 23 Elo 2008 19:40

Re: Elokuvat:Mitä kannattaa katsoa mitä ei.

Viesti Kirjoittaja Sathel » 26 Joulu 2008 00:40

dpst kirjoitti:Jouluna tuli Will Hunting niminen leffa konvehtirasian mukana. Ei kukaan ole sitä sattunut katsomaan? Itse pitää kai katsoa joululoman aikana. Mikään huono leffa ei varmaan ole, kun on oscar ja golden globe tullut käsikirjoituksesta Matt Damonille ja Ben Affleckille.
Olen nähnyt ko. leffan muutamaan kertaan; huonoa elokuvaa en edes toista kertaa katsoisi.

Loistava ja hieman erikoinen draama, mutta juuri niin hyvä kuin voi Robin Williamsilta ja Matt Damonilta odottaa (ihan hyvin se Affleckin osansa näytteli). Aikoinaan sijoitin tämän filmin omaan top ten-listaani enkä lainkaan hämmästellyt tuota Oscaria.
Kannattaa todella katsoa, suosittelen :thumbsup

(Ei kai Matt Damon ole vielä ainuttakaan huonoa filmiä tehnyt?)

Avatar
ff
Isoveli
Viestit: 7286
Liittynyt: 07 Marras 2007 03:05
Paikkakunta: Pohjois-Karjala

Re: Elokuvat:Mitä kannattaa katsoa mitä ei.

Viesti Kirjoittaja ff » 30 Joulu 2008 01:46

Äh, Blade Runner oli tarkoitus katsoa, mutta meni sivu suun myös Laitakaupungin Valot kiinnosti, koska Mies vailla menneisyyttä oli kova kotimainen pätkä Kaurismäeltä.
Eeppinen debyytti: Girls' Generation (소녀시대) – 다시 만난 세계 (Into The New World) (Live 2013)
-----
1. Esa A (BB5) 2. Elisabet (BB6) 3. Niko (BB3/BB6) 4. Kristiina (BB11) 5. Tuija (BB5)

Avatar
siiri.x
BB-talon ylijumala
Viestit: 4887
Liittynyt: 05 Joulu 2006 12:12
Paikkakunta: Tampere

Re: Elokuvat:Mitä kannattaa katsoa mitä ei.

Viesti Kirjoittaja siiri.x » 11 Tammi 2009 15:59

Kyllähän Brando esim. Viettelysten vaunussa ja Alastomassa satamassa oli mestarillinen. Kummisedässä taas mielestäni suoritus ei ollut mitenkään erikoinen.


edit: myös Viimeisessä tangossa Pariisissa oli todella hyvä.
Jos Paul tuntuu todella ällöttävältä, niin kuin minusta tuntuu, niin silloin näyttelijä on onnistunut hyvin.
.
Ihmisten edessä.

Avatar
lotta383
BB-talon päällikkö
Viestit: 1917
Liittynyt: 07 Marras 2008 14:55
Paikkakunta: Oulu

Re: Elokuvat:Mitä kannattaa katsoa mitä ei.

Viesti Kirjoittaja lotta383 » 04 Helmi 2009 14:18

effie kirjoitti:
dpst kirjoitti:Eilen tuli Johnny Cashista kertova I Walk The Line niminen elokuva mtv3:lta. Loistavat näyttelijät valittu rooleihin ja muutenkin onnistunut elokuva.
Näyttelijävalinnat ovat kyllä menneet nappiin. Heidän roolisuoritustaan nostaa vielä se, että he esittävät myös kaikki lauluosuudet itse. Oli hyvä leffa. Suosittelen :thumbsup
Mä olin vähän pettynyt siihen että leffa keskittyi siihen rakkaustarinaan niin paljon. Ehkä Cashin elämä sitten oli sitä, mutta en odottanut tuollaista.

Mutta onnistunut leffa muuten, näyttelijät ja muu oli hienoa.

Avatar
lotta383
BB-talon päällikkö
Viestit: 1917
Liittynyt: 07 Marras 2008 14:55
Paikkakunta: Oulu

Re: Elokuvat:Mitä kannattaa katsoa mitä ei.

Viesti Kirjoittaja lotta383 » 21 Helmi 2009 22:46

Nauhotin tänään FST:ltä Hip hei hutsun /o/

Petri
Jumalan ruoska
Viestit: 8696
Liittynyt: 06 Elo 2006 21:56
Paikkakunta: Helsinki

Re: Elokuvat:Mitä kannattaa katsoa mitä ei.

Viesti Kirjoittaja Petri » 21 Helmi 2009 23:04

lotta383 kirjoitti:Nauhotin tänään FST:ltä Hip hei hutsun /o/
Elokuva on ihan mielenkiintoinen, vaikka ei mitään kovin uutta aiheesta tarjoakaan. Nuorisoelokuva parhaimmasta päästä ja sopiihan se aikuisillekin. :)

Welho sitten päätti sössiä hetkellisesti ilalla Ruotsin kanavien näkyvyyden ja sitä varten piti bootata digiboxi. Samalla hetkellä oli nauhoituksessa myöskin Davin Galen elämä, joten se oli sitten siinä. :(

Petri
Jumalan ruoska
Viestit: 8696
Liittynyt: 06 Elo 2006 21:56
Paikkakunta: Helsinki

Re: Elokuvat:Mitä kannattaa katsoa mitä ei.

Viesti Kirjoittaja Petri » 27 Helmi 2009 18:56

Juu en todellakaan osta enkä aio katsoa. Renny on varmaan viettänyt liian kauan aikaa jenkeissä kun hänen mukaansa elokuva on koululaisille valtava tiedon lähde ja maailmalla liikkuville suomalaisille oiva käyntikortti.

Eiköhän Mannerheimista ole tehty jo tarpeeksi dokumentteja ja aihetta sivutaan kyllä laajalti oppikirjoissakin. En myöskään jaksa uskoa, että elokuva henkilöstä toisi myöskään mitään lisää yleiseen Suomi-kuvaan maailmalla.

Avatar
acryl
Isä Pernoo
Viestit: 3299
Liittynyt: 26 Loka 2008 08:58

Re: Elokuvat:Mitä kannattaa katsoa mitä ei.

Viesti Kirjoittaja acryl » 27 Helmi 2009 21:07

Kyllä mä katsoa voin, jos tulee joskus telkasta, mutta muuten en. Saattaisin pitkästyä. Näin luulen.
Syöpi hauki sammakonkin selän suuren uituansa,
naipi mies pahankin vaimon viikon ilman oltuansa.

Avatar
Tirkka
Isoveli
Viestit: 8346
Liittynyt: 13 Elo 2006 21:47
Paikkakunta: Uleåborg

Re: Elokuvat:Mitä kannattaa katsoa mitä ei.

Viesti Kirjoittaja Tirkka » 28 Helmi 2009 00:45

Itseäni eivät sotaleffat muutenkaan kiinnosta (en ole katsonut kumpaakaan Tuntematonta, enkä koe itseäni yhtään epäisänmaalliseksi), joten en aio katsoa tätäkään. En ainakaan jos lopputulosta ei kehuka joka paikassa maasta taivaisiin. En kyllä edelleenkään jaksa yhtään uskoa että tuota elokuvaa edes tehtäisiin. Saas nyt sitten nähärä miten tossa käy...
Totuus on tuolla ulkona.

Avatar
siiri.x
BB-talon ylijumala
Viestit: 4887
Liittynyt: 05 Joulu 2006 12:12
Paikkakunta: Tampere

Re: Elokuvat:Mitä kannattaa katsoa mitä ei.

Viesti Kirjoittaja siiri.x » 28 Helmi 2009 18:06

Tirkka kirjoitti:Heath Ledger ei olisi voinut hakea kyseisiä pystejä itse koska hän ei olisi saanut niitä jos olisi ollut elossa.
Luulenpa että useimmat noista olisi saanut.
.
Ihmisten edessä.

Avatar
Tirkka
Isoveli
Viestit: 8346
Liittynyt: 13 Elo 2006 21:47
Paikkakunta: Uleåborg

Re: Elokuvat:Mitä kannattaa katsoa mitä ei.

Viesti Kirjoittaja Tirkka » 28 Helmi 2009 18:11

siiri.x kirjoitti:
Tirkka kirjoitti:Heath Ledger ei olisi voinut hakea kyseisiä pystejä itse koska hän ei olisi saanut niitä jos olisi ollut elossa.
Luulenpa että useimmat noista olisi saanut.
Hyvin epätodennäköistä. Ei siitä olisi tullut sellaista mediahaloota alunperinkään jos hön ei olisi kuollut. Jonkun palkinnon olisi voinut saada jos roolisuoritus oli oikeasti hyvä, mutta kyllä noissa palkinnoissa varmasti säälillä oli valtava osuus. Samasta syystä Dark Knight yleensäkin sai niin kovasti tilaa mediassa etukäteen. Muutoin se olisi saanut samanlaisen kohtelun kuin Batman begins: fanit tykkää mutta muille ihan sama.
Totuus on tuolla ulkona.

Avatar
siiri.x
BB-talon ylijumala
Viestit: 4887
Liittynyt: 05 Joulu 2006 12:12
Paikkakunta: Tampere

Re: Elokuvat:Mitä kannattaa katsoa mitä ei.

Viesti Kirjoittaja siiri.x » 28 Helmi 2009 18:13

Tottakai se vähän nostetta sai kuolemasta, mutta ilman sitäkin olisi saanut palkintoja.
.
Ihmisten edessä.

Avatar
Tapio
Kolhoosin johtaja
Viestit: 2109
Liittynyt: 22 Loka 2007 21:23
Paikkakunta: Pori

Re: Elokuvat:Mitä kannattaa katsoa mitä ei.

Viesti Kirjoittaja Tapio » 28 Helmi 2009 18:30

Tirkka kirjoitti:Itseäni eivät sotaleffat muutenkaan kiinnosta (en ole katsonut kumpaakaan Tuntematonta, enkä koe itseäni yhtään epäisänmaalliseksi), joten en aio katsoa tätäkään.
Voisi melkein kompata tätä. Oon joskus yrittänyt katsoa Tuntematonta, mutta en kyennyt. Tosin olen lukenut kirjan, joten minulla ei ole "velvollisuutta" katsoa leffaa :P .
Nimimerkki muutettu Tapzukka -> Tapio. SBB5:n asukas nro. 11 vankkumaton kannattaja :tu .

Avatar
minna
Kunniajäsen
Viestit: 3988
Liittynyt: 25 Tammi 2005 13:45
Paikkakunta: Kotka

Re: Elokuvat:Mitä kannattaa katsoa mitä ei.

Viesti Kirjoittaja minna » 28 Helmi 2009 23:35

Heath veti kuitenkin aivan uskomattoman roolin Dark Knightissä. On se sitten liikaa hypetetty tai ei. Tämä ei siis kuitenkaan ollut mikään sääli Oscar siinä mielessä ettei olisi Heathille kuulunut.
Itsehän siis en ole mikään Batman enkä Heathfani. Vaan sitä mieltä että Dark Knight oli kokonaisuudessaa pirun hieno leffa.
Jos Ledger olisi elossa ja ei Oscaria saisi, niin oli kuitenkin totaalisen Oscarin arvoinen esitys (niinkuin varmaan kaikki ehdolla olleet) eli ei se ainankaan väärään paikkaan mennyt.


Itseäni ei myöskään sotaleffat nappaa.
Tuntemattoman olen nähnyt muutaman kerran (kiitos isälleni, joka sitä ainankin ennen joka itsenäisyyspäivä katsoi)
Schindlerin lista tosin erittäin hienona poikkeuksena.
I'm the thug you love to hate, Slick V.I.C, the ghetto V.I.P, mess around with me, I leave you R.I.P.Shizzle my nizzle -Victor Ebuwa (Number six in the house, number one in your hearts)

Avatar
Tapio
Kolhoosin johtaja
Viestit: 2109
Liittynyt: 22 Loka 2007 21:23
Paikkakunta: Pori

Re: Elokuvat:Mitä kannattaa katsoa mitä ei.

Viesti Kirjoittaja Tapio » 01 Maalis 2009 01:07

minna kirjoitti:Schindlerin lista tosin erittäin hienona poikkeuksena.
Mä en luokittelis Schindlerin listaa sotaleffaksi, siinä sotaa ei tarkastella edes sotilaan näkökulmasta ja taistelukohtauksiakin on todella vähän. Yleensä mättää mulle sotaleffoissa ylenpalttinen USA:n lipun liehunta ja yksiulotteiset henkilöhahmot. Schindlerin lista on pikemmin draamaleffa, ja vieläpä harvinaisen hyvä sellainen. Tunnustan sen vielä olevan yksi niistä harvoista elokuvista, joiden lopussa olen itkenyt :) .
Nimimerkki muutettu Tapzukka -> Tapio. SBB5:n asukas nro. 11 vankkumaton kannattaja :tu .

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Elokuvat / Musiikki / Pelit”