Yleistä keskustelua elokuvista

Keskustelua elokuvista, musiikista ja konsoli- ja tietokonepeleistä.
Vastaa Viestiin
Avatar
Wicker Man
Isoveli
Viestit: 3359
Liittynyt: 07 Heinä 2011 22:27

Re: Yleistä keskustelua elokuvista

Viesti Kirjoittaja Wicker Man » 20 Elo 2013 19:29

Expendables 3 nimilista on valmis:
Mesta kirjoitti:Sylvester Stallonen The Expendables 3:n kuvaukset ovat alkaneet. Mukana ovat "virallisesti" seuraavat nimet: Stallonen lisäksi Harrison Ford, Mel Gibson, Arnold Schwarzenegger, Wesley Snipes, Jason Statham, Jet Li, Dolph Lundgren, Randy Couture, Terry Crews, Antonio Banderas, Kellan Lutz, Ronda Rousey, Victor Ortiz ja Glen Powell
Mel Gibson ja Harrison Ford saatanan kovia kiinnityksiä. Kumpikin lempparinäyttelijöitäni. Leffa menee Must See listalle.

Tässä vielä koko uutinen: http://www.mesta.net/leffat/uutiset/?aid=29642
Eikä tuo huhuttu Jackie Chan mikään huono kiinnitys olisi.

Avatar
scorchio
Käsikirjoittaja
Viestit: 954
Liittynyt: 31 Elo 2009 00:36
Paikkakunta: Helsinki

Re: Yleistä keskustelua elokuvista

Viesti Kirjoittaja scorchio » 20 Loka 2013 01:59

Hiljaista on...eikä kuulu mitään, koska hiljaista on...niin kuin huopatossutehtaassa. [smilie=a_teeth.gif]

Sarjassamme lainauksia lainausten perään:

Rauni Mollbergin Tuntematon sotilas 1985: Akseli Koskela kävelee maaseudulla jotain tietä tai polkua tai mikälie ja hyväilee kädellään tien varrella kasvavaa viljaa ajatellen mitä vttua mä täällä teen, pitäisi olla omalla pikku kotitilalla keräämässä satoa lapsille ja eukolle, täällä mä korkeintaan kuolen.

Ridley Scottin Gladiaattori 2000: Maximus kävelee maaseudulla jotain tietä tai polkua tai mikälie ja hyväilee kädellään tien varrella kasvavaa viljaa ajatellen mitä vttua mä täällä teen, saan tästä maksun, mut mun pitäis olla omalla pikku kotitilalla keräämässä satoa lapsille ja eukolle, täällä mä luultavasti kuolen.

Andrew Dominikin The Assassination of Jesse James by the Coward Robert Ford 2007: Jesse James kävelee maaseudulla jotain tietä tai polkua tai mikälie ja hyväilee kädellään tien varrella kasvavaa viljaa ajatellen mitä vttua mä täällä enää teen, ei tää muuksi muutu, mun pitäis olla omalla pikku kotitilalla keräämässä satoa lapsille ja eukolle, täällä mä todennäköisesti vain kuolen.

Tuleeko leffojen ystäville muita suomalaisperäisiä lainoja mieleen? (tosin Mollbergin taisi lainata venäläisiltä... [smilie=a_tongue.gif] ).

Avatar
tuusannuuska
Kunniajäsen
Viestit: 7896
Liittynyt: 30 Syys 2007 00:24

Re: Yleistä keskustelua elokuvista

Viesti Kirjoittaja tuusannuuska » 21 Marras 2013 21:03

Jeanne d'Arcin kärsimys

(La Passion de Jeanne d'Arc, Ranska 1928) Orléansin neitsyen oikeudenkäynti ja tuomio tanskalaisen Carl Th. Dreyerin intensiivisenä mykkäklassikkona unohtumattomine lähikuvineen. Pääosassa Renée Falconetti.

Tuli äsken Teemalta ja vaikken nyt aivan täysin keskittynytkään elokuvaan, oli se aika vaikuttava mykkäkuva johon oli jälkeenpäin lisätty elokuvan innoittamana sävelletty musiikki. Elokuvan alkuperäisfilmi oli tuhoutunut tulipalossa, samoin joku toinenkin kappale siitä. Se oli vasta vuosia myöhemmin löydetty uudelleen tanskalaisen elokuvamuseon uumenista (jos muistan alkutekstejä oikein) ja kunnostettu + käännetty ranskankieliseksi. Ihmisten kasvoilta pystyi lukemaan todella monia tunnetiloja ja kameratyöskentely oli melko vaikuttavaa, koska tuohon aikaan ei taidettu kameralla paljon kikkailla. Nauhaa kun piti samaan aikaan pyörittää eteenpäin juuri oikeaa vauhtia, muuten kuva liikkui liian hitaasti tai liian nopeasti. Filmissä oli mm. ylhäältä päin ylösalaisin kuvattua materiaalia joka kääntyi vähitellen oikein päin.

Jännä kokemus, tosi harvoin tulee mykkäfilmejä katsottua, nytkin puolivahingossa.
The reason I swear so much is because fuck you.

Avatar
RedMal
Pihatonttu
Viestit: 1458
Liittynyt: 01 Marras 2006 15:27
Paikkakunta: Turku

Re: Yleistä keskustelua elokuvista

Viesti Kirjoittaja RedMal » 15 Joulu 2014 14:51

Tämä nykyinen elokuvan tila on kyllä perseestä. Marvelin Cinematic Universe tunkee uutta leffaa keskimäärin kolmesti vuodessa ja kun DC pyrkii nyt samaan, niin mistään muusta ei enää puhutakaan. Youtuben elokuva-aiheiset kanavat ja suurimmat elokuva-aiheiset uutissivut jauhavat kirjaimellisesti 95 % vain noista kahdesta.

Ja kun Marvelin leffat eivät edes ole kovin kummoisia, ainoa poikkeus (niistä jotka olen nähnyt) on Guardians Of The Galaxy. Avengers, Iron Man ja Captain America: Winter Soldier olivat parhaimmillaan vain ihan jees. Iron Man 2 ja Captain America olivat sitten täyttä paskaa.

Ja Marvelin viitoittama tie vain jatkuu. Dracula Untoldiin kuvattiin jälkikäteen uusia kohtauksia, jotta saataisiin Universal Monstereiden jaettu universumi myös käyntiin. Sony aikoi käynnistää Spidermanin maailman laajentamisen ainakin Sinister Sixillä. Se tosin on nyt ilmeisesti katkolla Sonyn vaikeuksien vuoksi. Onneksi, sillä Amazing Spiderman 2 oli kamala.

Ainoa supersankari-franchise jota arvostan on X-Men. Onneksi FOX on tässä asiassa fiksumpi kuin muut studiot. Fantastic Four tulee ensi vuonna ja ainakin näillä näkymin se toimii täysin omassa maailmassaan eikä väkinäistä crossoveria ole tulossa.

Ugh.
2005 Lintsi 2006 Kale 2007 Niko 2008 Harri
2009 Tuija 2010 Marika 2011 Tanja 2012 Sarah
2013 N/A 2014 Anna

Avatar
RedMal
Pihatonttu
Viestit: 1458
Liittynyt: 01 Marras 2006 15:27
Paikkakunta: Turku

Re: Yleistä keskustelua elokuvista

Viesti Kirjoittaja RedMal » 21 Loka 2015 15:06

Se on muuten tänään se päivä, kun Marty McFly saapuu vuodesta 1985. Vissiin on aikaparadoksit sekoittaneet jossain vaiheessa, kun maailma näyttää kovin erilaiselta elokuvan visioon nähden.
2005 Lintsi 2006 Kale 2007 Niko 2008 Harri
2009 Tuija 2010 Marika 2011 Tanja 2012 Sarah
2013 N/A 2014 Anna

Avatar
Risto
Isoveli
Viestit: 6644
Liittynyt: 10 Loka 2010 16:08
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Yleistä keskustelua elokuvista

Viesti Kirjoittaja Risto » 05 Helmi 2016 10:31

Tänä vuonna olen innostunut katsomaan elokuvia oikein urakalla ja tähän asti olenkin niitä katsonut jo 55 kappaletta. Jos jotakuta sattuu kiinnostamaan mun typerät jutut, niin tsekatkaa mun leffapäiväkirja.

Tuosta!

:abow:

Avatar
aadeehoovee
Guru
Viestit: 3552
Liittynyt: 29 Syys 2008 21:57
Paikkakunta: Oulu

Re: Yleistä keskustelua elokuvista

Viesti Kirjoittaja aadeehoovee » 05 Helmi 2016 22:05

Jou jou! Katsoin yhtenä iltana Total Recalin. Pikku-adhv 25 vuotta sitten olisi antanut viis tähteä viidestä mutta 2016-adhv ei enää ymmärtänyt miksi. Aikansa kutakin.

Kuitenkin tästä innostuneena aion hankkia ja katsoa The Running Man ('Juokse tai kuole' siis suomeksi) pätkän. Seki oli aikoinaan 5/5 joten jännitys on ilmeinen.
Elämme kovia aikoja, ystävä hyvä.

Avatar
BB-FAN
Verokarhun karkoittaja
Viestit: 1229
Liittynyt: 01 Syys 2013 12:31
Paikkakunta: Finlandia

Re: Yleistä keskustelua elokuvista

Viesti Kirjoittaja BB-FAN » 17 Huhti 2016 12:15

Tänään Aku Louhimies kertoi Tuntemattoman Sotilaan näyttelijävalinnoista.
Itseäni lähinnä ärsyttää pari nimeä, niin kuin varmaan teitäkin.
Tässäpä ensimmäisiä näyttelijävalintoja:
- Eero Aho näyttelee Antti Rokan roolin.
- Jussi Vatanen näyttelee Vänrikki Koskelaa
- Vänrikki Kariluotona nähdään Johannes Holopainen
- Alikersantti Hietasena nähdään Aku Hirviniemi
- Juho Milonoff on Sotamies Honkajoki
- Sotamies Rahikaisena nähdään Andrei Alen
- Alikersantti Lahtisena ruutuun rävähtää Joonas Saartamo
- Vanhalan rooliin on valittu Hannes Suominen
- Suden roolin tekee Arttu Kapulainen
Lähde: http://www.iltasanomat.fi/elokuvat/art- ... 60441.html

Itseäni lähinnä ihmetyttää Vatasen ja Hirviniemen mukanaolo, vaan turha on mennä etukäteen dumaamaankaan heitä kun en ole elokuvasta nähnyt sekuntiakaan. Hirviniemi ei vain tähän asti ole hirveämmin vakuttannut ns. vakavammissa rooleissa. Vatanen on myös yksi iso kysymysmerkki ainakin itselleni.
Ei hemmetin hemmetin hemmetti

Avatar
BB-FAN
Verokarhun karkoittaja
Viestit: 1229
Liittynyt: 01 Syys 2013 12:31
Paikkakunta: Finlandia

Re: Yleistä keskustelua elokuvista

Viesti Kirjoittaja BB-FAN » 29 Elo 2016 12:29

http://www.mtv.fi/viihde/elokuvat/artik ... sa/6048528

Taitaa elokuvasta tulla joko suuri floppi tai vuoden suurin onnistuja.
Vetääkö esim. Robinin rooli enemmän katsojia teattereihin? En usko. No, onneksi rooli ei kauaa kestä. Hän kun näyttelee sotamies Hauhian roolin joka kuolee elokuvan alkupuolella. Mutta ei tämä ainakaan minun mielenkiintoani elokuvaa kohtaan lisää.
Ei hemmetin hemmetin hemmetti

Avatar
RedMal
Pihatonttu
Viestit: 1458
Liittynyt: 01 Marras 2006 15:27
Paikkakunta: Turku

Re: Yleistä keskustelua elokuvista

Viesti Kirjoittaja RedMal » 29 Elo 2016 14:29

Kyllähän nyt Louhimiehen ja Tuntemattoman Sotilaan nimet jo pelkästään vetää yleisöä. Robin, Karja ja Hallberg nyt ovat (kieltämättä aika epätoivoinen) vain tapa kosiskella nuorta yleisöä. Mutta eipä siinä mitään, hyvähän se on jos saadaan varhaisteinejä katsomaan edes joku versio Tuntemattomasta.
2005 Lintsi 2006 Kale 2007 Niko 2008 Harri
2009 Tuija 2010 Marika 2011 Tanja 2012 Sarah
2013 N/A 2014 Anna

Avatar
sandman
Isä Pernoo
Viestit: 3345
Liittynyt: 28 Elo 2009 15:49
Paikkakunta: Häme

Re: Arvostele viimeksi katsomiasi leffoja

Viesti Kirjoittaja sandman » 14 Joulu 2018 17:24

Tästä pikku jutusta ei ole nähdäkseni paljoa Suomen mediassa huudeltu...
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Propose ... _by_Disney
Mikki Hiiren pelkääminen on viisauden alku,, vanha Hollywoodin viisaus ymmärretään vissiin Suomessa saakka. Status quo menisi kaupan myötä ihan pyllylleen. Tämän vuoden kymmenen tuottoisimman elokuvan listalla neljä on Disneyltä ja kaksi Foxilta. Ainakin Amerikassa kilpailuviranomaiset näyttänevät vihreätä tosin ehdoin.

Laitoin tähän ketjuun kun ei oikein parempaakaan ollut.

Tämä ketju ehkä kuitenkin parempi kuin leffa-arvosteluketju. -Z

Avatar
Tirkka
Isoveli
Viestit: 8346
Liittynyt: 13 Elo 2006 21:47
Paikkakunta: Uleåborg

Re: Yleistä keskustelua elokuvista

Viesti Kirjoittaja Tirkka » 10 Tammi 2019 19:23

Yritin katsoa eilen ehkä maailman ysäreimmän elokuvan nimeltä Barb Wire. Tää elokuva ois pitänyt nähdä joskus kun ikää oli vielä korkeintaan 22 ja hormonit hyrräsivät eri lailla, nyt yksinkertaisesti vaikutti heti alkuun liian typerältä eikä Pamelan tissien heiluminen riittänyt juonentyngäksi.

Jaksoin katsoa alle vartin ennen kuin huokaisin ja päätin että ei nyt tällä kertaa ainakaan kiinnosta. En oo tosin Pamela-fani koskaan ollutkaan, on tuolla ihan kuuma kroppa ollut mutta oli ysärillä paljon kuumempiakin naisia minun makuun.
Totuus on tuolla ulkona.

Avatar
DosterMan
Big Brother
Viestit: 5562
Liittynyt: 23 Syys 2008 16:51
Paikkakunta: Elderlings

Re: Yleistä keskustelua elokuvista

Viesti Kirjoittaja DosterMan » 06 Loka 2019 22:45

Jokeri leffasta on ollut niin paljon itkua ja parkumista, että mä oon oikeasti kiinnostunut leffasta. Viimeksi kävin elokuvateatterissa katsomassa Revenge of the Sithin. Nyt harkitsen, et lähtisin kattomaan Jokerin.

(Muistan edelleen et miten ärsyttävä on se ruotsin kielinen tekstitys, rapisevat karkkipussit ja päällä olevat kännykät ja se maailman pisin mies joka istuu edessässäsi ylpeänä koko 239cm pitkän vartalonsa kanssa)
aadeehoovee: 17p DosterMan – Uskon palkinto. Valo pimeydessä kun kaikki tuntui jo menetetyltä.

Avatar
Risto
Isoveli
Viestit: 6644
Liittynyt: 10 Loka 2010 16:08
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Yleistä keskustelua elokuvista

Viesti Kirjoittaja Risto » 06 Loka 2019 22:50

DosterMan kirjoitti:
06 Loka 2019 22:45
Jokeri leffasta on ollut niin paljon itkua ja parkumista, että mä oon oikeasti kiinnostunut leffasta.
Itse olen kuullut pelkästään kehuja ja sen takia oon kiinnostunut siitä. :D

Itse kyllä odotan että se tulee Netflixiin tai Viaplayhin ja voin katsoa rauhassa kotona juurikin sen takia että elokuvateatterissa on aina ärsyttävää jengiä häiritsemässä katselua.

Avatar
Karhu
Ylläpitäjä
Viestit: 2633
Liittynyt: 18 Syys 2009 02:39
Paikkakunta: Oulu

Re: Yleistä keskustelua elokuvista

Viesti Kirjoittaja Karhu » 06 Loka 2019 22:59

Ite oon viimesen vuoden aikana käynyt paljonkin elokuvissa kun huomas miten käteviä nämä nykyset nettipalvelut on. Voi katsoa reaaliaikaisen lippu-ja istumapaikkatilanteen ja valita sellaisen päivän, näytöksen ja paikan että kanssa-apinoita on vain siedettävä määrä eikä etenkään hajuetäisyydellä. Ainakin Finnkinolla tämä.

Big Mother
Diktaattori
Viestit: 4143
Liittynyt: 28 Elo 2006 05:27
Paikkakunta: Helsinki

Re: Yleistä keskustelua elokuvista

Viesti Kirjoittaja Big Mother » 06 Loka 2019 23:23

Risto kirjoitti:
06 Loka 2019 22:50
DosterMan kirjoitti:
06 Loka 2019 22:45
Jokeri leffasta on ollut niin paljon itkua ja parkumista, että mä oon oikeasti kiinnostunut leffasta.
Itse olen kuullut pelkästään kehuja ja sen takia oon kiinnostunut siitä. :D

Itse kyllä odotan että se tulee Netflixiin tai Viaplayhin ja voin katsoa rauhassa kotona juurikin sen takia että elokuvateatterissa on aina ärsyttävää jengiä häiritsemässä katselua.
Joker oli kyllä hyvä. Vahva suositus!
Who is she? Where did you find her?

Avatar
Wendla
BB-talon päällikkö
Viestit: 1972
Liittynyt: 16 Syys 2019 08:32

Re: Yleistä keskustelua elokuvista

Viesti Kirjoittaja Wendla » 26 Helmi 2020 20:15

Yhyy, en sitten kuitenkaan edistynyt kattomaan tuota Jokeria. Haluan kyllä ehdottomasti nähdä sen. Kuulostaa erittäin lupaavalta jopa vähän nirson leffakatselijan korvaan.

Mutta tänään löytyi Baby Jane kaupasta, perustuu yhteen suosikkikirjoistani. Elokuvissa kävin aikoinani sen katsomassa ja päätin nyt ostaa ihan itsellenikin. Jospa sitä vaikka katsoisikin sen huomenna.

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Elokuvat / Musiikki / Pelit”