Spotify, Netflix, HBO Nordic (+muut suoratoistopalvelut)

Keskustelua elokuvista, musiikista ja konsoli- ja tietokonepeleistä.
Avatar
DosterMan
Big Brother
Viestit: 5562
Liittynyt: 23 Syys 2008 16:51
Paikkakunta: Elderlings

Spotify, Netflix, HBO Nordic (+muut suoratoistopalvelut)

Viesti Kirjoittaja DosterMan » 19 Loka 2011 03:14

Keskustelua/väittelyä suoratoistopalveluista.

Mulla ei oo mitään suurta väitettä, olisi vaan kysymys. Onko mitään tietoa, jos Spotifyssä (ilmainen) on tietty biisi soinut sen sallitun määrän (5?) ja sitten tämä biisi tulee soittolistalla vastaan. Hyppääkö tämän biisin yli seuraavaan biisiin soittolistalla, vai tuleeko joku elämää suurempi error -tila?
aadeehoovee: 17p DosterMan – Uskon palkinto. Valo pimeydessä kun kaikki tuntui jo menetetyltä.

BrutalGentleman
Isoveli
Viestit: 5712
Liittynyt: 05 Marras 2009 05:26

Re: Spotify (+muut suoratoistopalvelut)

Viesti Kirjoittaja BrutalGentleman » 19 Loka 2011 03:55

^ Uhrasin itseni tieteen nimissä. Viidennen soittokerran jälkeen biisi menee listalla harmaaksi ja hypätään seuraavilla listan soittokerroilla yli.

Jos biisiä menee suoraan tuplaklikkaamaan kuudennen kerran, ponnahtaa esille erillinen ilmoitusikkuna, jossa kysellään, että löysitkös nyt uuden lempibiisin ja annetaan vaihtoehtoja mitä voi tehdä. (Ostaa biisin, hankkia maksullista kuunteluaikaa jne.)

Jos ikkunan sulkee ja kaksoisnapsauttaa biisiä seitsemännen kerran, tulee ylälaitaan kellertävä infopalkki, jossa ilmoitetaan sama lyhyemmin ja jossa on linkki, jota klikkaamalla aukeaa jälleen yllä mainittu isompi vaihtoehtoikkuna.

Sitä en nyt ihan varmaksi osaa sanoa, miten käy jos kuuntelee vain soittolistoja sellaisenaan (siis antaa koneen vaihtaa automaattisesti biisistä toiseen) ja jollain kerralla yksittäisen biisin soittokerrat tulevat täyteen. Itse testailin vain klikkaamalla saman biisin listalta aina uudelleen suoraan soimaan. Sitten kun olin saanut biisin harmaaksi, järjestelin sen soittolistan keskelle ja annoin koneen vaihtaa edellisen biisin lopusta seuraavaan, jolloin se hyppäsi harmaana olevan biisin yli.

Lyhyestä biisin alun kuuntelusta ja seuraavaan biisiin hyppäyksestä ei vielä rekisteröidy soittokertaa. Ilmeisesti biisiä pitää kuunnella yhtäjaksoisesti jokin riittävän suuri prosentuaalinen osuus, jotta näin kävisi.

P.S. Kuudes kerta Katri-Helenan "Puhelinlangat laulaa" -viisua olisikin ollut kansainvälisten ihmisoikeusjulistusten vastaista.

Avatar
DosterMan
Big Brother
Viestit: 5562
Liittynyt: 23 Syys 2008 16:51
Paikkakunta: Elderlings

Re: Spotify (+muut suoratoistopalvelut)

Viesti Kirjoittaja DosterMan » 19 Loka 2011 04:07

BrutalGentleman kirjoitti:järjestelin sen soittolistan keskelle ja annoin koneen vaihtaa edellisen biisin lopusta seuraavaan, jolloin se hyppäsi harmaana olevan biisin yli.
Tuo vastasikin kysymykseen aika yksiselitteisesti. Mulla on aina Spotify shufflella, joten ns. normikäytössä ei tullut vastaan tuollaista tilannetta. No nyt tietää sen, että voi tehdä lyhyitä suosikkibiisi-listoja, joiden käyttö ei vaikuta suunnattomasti ns. normilistojen käyttöön, vain suurkulutuksessa olevat biisit jää soimatta. Toisaalta mä jo keksinkin tuohonkin ongelmaan kiertotie -ratkaisun.

Moni suosittu biisi on Spotifyssä useampaan kertaan ja niitä kaikkia voi kuunnella. Esimerkiksi Edguyn Lavatory Love Machine on kolmeen eri kertaan Spotifyssä.

1. Hellfire Club
2. Lavantory Lovemachine
3. HiFive - Nuclear Blast Presents Edguy
Eli tämän biisin voisi esimerkiksi kuunnella 15 kertaa ilman ongelmia.
+ oikeasti eri versiot kuten akustinen / livet.
aadeehoovee: 17p DosterMan – Uskon palkinto. Valo pimeydessä kun kaikki tuntui jo menetetyltä.

Avatar
minna
Kunniajäsen
Viestit: 3988
Liittynyt: 25 Tammi 2005 13:45
Paikkakunta: Kotka

Re: Spotify (+muut suoratoistopalvelut)

Viesti Kirjoittaja minna » 19 Loka 2011 14:00

Itsehän maksan kyseisestä palvelusta juurikin sen takia ettei tarvitse tuollaisia kikkoja keksiä (eli etsiä samaa biisiä uudestaan ja uudestaan)
Viitonen kuussa on kuitenkin niin pieni summa tuollaisesta määrästä musiikkia, että mielelläni maksan. Spotify on minusta myös hyvin toteutettu eli helppokäyttöinen.
I'm the thug you love to hate, Slick V.I.C, the ghetto V.I.P, mess around with me, I leave you R.I.P.Shizzle my nizzle -Victor Ebuwa (Number six in the house, number one in your hearts)

Avatar
Scherzy
Kanavajohtaja
Viestit: 3821
Liittynyt: 15 Elo 2009 22:49

Re: Spotify (+muut suoratoistopalvelut)

Viesti Kirjoittaja Scherzy » 21 Loka 2011 02:04

Itse en Spotifystä tykkää, helpommin lataan/ostan ja lataan biisit iTunesiin jossa niitä voi ihan rajattomasti ja ilmaiseksi käyttää. Ja kun mulla on iPod niin vähän jopa "pakko" sitä iTunesta käyttääkkin.

Avatar
DosterMan
Big Brother
Viestit: 5562
Liittynyt: 23 Syys 2008 16:51
Paikkakunta: Elderlings

Re: Spotify (+muut suoratoistopalvelut)

Viesti Kirjoittaja DosterMan » 24 Joulu 2011 04:15

Kaveri koitti tehdä Spotify-"tilin". Vaatii kuulemma Facebook-tilin nykyään, että pääsee Spotifyn asiakaaksi. Paskan möivät. Saas nähdä miten kauan tää mun Facebookfree -tili on olemassa. Kohta varmaan vanhat käyttäjätkin koitetaan pakottaa paskakirjaan. En liity Spotifyn takiakaan paskabookkiin.
aadeehoovee: 17p DosterMan – Uskon palkinto. Valo pimeydessä kun kaikki tuntui jo menetetyltä.

Avatar
RedMal
Pihatonttu
Viestit: 1459
Liittynyt: 01 Marras 2006 15:27
Paikkakunta: Turku

Re: Spotify (+muut suoratoistopalvelut)

Viesti Kirjoittaja RedMal » 25 Joulu 2011 10:47

Groovesharkia itse käytän. Ilmainen ja toimii suoraan selaimessa.
2005 Lintsi 2006 Kale 2007 Niko 2008 Harri
2009 Tuija 2010 Marika 2011 Tanja 2012 Sarah
2013 N/A 2014 Anna

Avatar
Risto
Isoveli
Viestit: 6644
Liittynyt: 10 Loka 2010 16:08
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Spotify (+muut suoratoistopalvelut)

Viesti Kirjoittaja Risto » 26 Joulu 2011 14:32

Spotifyä tulee aina sillointällöin käytettyä kun omasta musavalikoimasta ei löydy mieluista kuunneltavaa.

Punde
Jumalan ruoska
Viestit: 15012
Liittynyt: 24 Tammi 2005 17:39
Paikkakunta: Chernarus

Re: Spotify (+muut suoratoistopalvelut)

Viesti Kirjoittaja Punde » 18 Joulu 2012 21:10

Risto kirjoitti:Netflix on muuten ihan kiva, mut en oo varma et jatkanko ton käyttöä tuon ilmaisen kokeilujakson jälkeen. Valikoimaa sais olla vähän laajemmin, mut on sieltä nyttenkin löytynyt ihan kivasti katsottavaa. Toi HBO tavallaan kiinnostais, mut toi vuoden sopimus ei todellakaan napostele.
Netflix on itellä toiminu moitteettomasti, PC:llä, ja varmaanki jatkaisin tilaamista jos olis joku vekotin mitä näppärämmin hallita kakella. Nyt tarvii pistää hdmi:llä kuva telkkariin kompuutterilta, ei kaukosäädintä, ja vaikka langaton hiiri & näppis löytyykin ni kömpelöä se on ajatteli asiaa miten päin tahansa.

Paljo ois sarjoja ja joitaki leffoja mitä katella, mut kömpelyyden takia en oo vaivaantunu. Enkä netflixin takia aio sijoittaa mihinkään mediaboksiin tai muuhun.

Avatar
Risto
Isoveli
Viestit: 6644
Liittynyt: 10 Loka 2010 16:08
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Spotify (+muut suoratoistopalvelut)

Viesti Kirjoittaja Risto » 18 Joulu 2012 21:16

^No itellä kun on läppäri aina telkussa kiinni, niin ei tuommosia ongelmia ole.

Myös Xboxin kautta (toinen telkkari) oon pari leffaa tuolta katsonut ja ihan hyvin on pelittänyt. Ainut miinuspuoli vaan tossa on et toi mun vanha boxi huutaa ihan helvetin kovaa, et se vähän häiritsee katseluelämystä. Eikä ton boxin ohjaimen kanssa kyllä kovin näppärää ole niitä leffoja sieltä selailla, mut ihan hyvin olen tullut toimeen.

Avatar
JVDS
Jebou
Viestit: 2680
Liittynyt: 20 Syys 2007 16:47
Paikkakunta: Pori

Re: Spotify (+muut suoratoistopalvelut)

Viesti Kirjoittaja JVDS » 18 Joulu 2012 22:58

Spotifya olen alkanut käyttämään enemmän vasta tämän vuoden puolella. Ennen kuuntelin useimmiten biisejä mm. YouTubesta, ja edelleen näín silloin tällöin teen, mutta vähentynyt se on jonkin verran. Muutamia satoja biisejä olen omalle suosikkilistalleni ainoastaan laittanut tähän mennessä. Samalta bändiltä en kovin paljoa biisejä ole pistänyt. Opetteluvaiheessa olen siis vieläkin, jos sen niin voi sanoa. Maksamaan en alkaisi, koska en tätä niin usein käytä. Hyvä konsti tämä on ihan kuunnella musiikkia varsinkin, kun Metallicakin nykyisin tuolta löytyy. :)
Suosikit: Lintsi (BB1), Kaarlo (BB2), Naikou (BB3/BB6), Johan (BB4), Sami (BB5), Janica (BB7) & Jouko (BB8)

Inhokit: Iina (BB1), Mira (BB2), Kadi (BB3), Manta (BB4), Tuija (BB5), Marika (BB6), Annika (BB7) & Teija (BB8)

Avatar
rubyblue
Isoveli
Viestit: 6938
Liittynyt: 01 Syys 2011 09:48

Re: Spotify (+muut suoratoistopalvelut)

Viesti Kirjoittaja rubyblue » 18 Joulu 2012 23:02

Spotify on meikäläisen paras kaveri. Kuuntelen lähes päivittäin ja etenkin junamatkoilla tämä on erittäin kätevä. Listojakin on aikamoinen kasa. Olen nyt kaksi vuotta putkeen tehnyt kyseisen vuoden listan ja kerännyt siihen vuoden mittaan parhaat uudet tuttavuudet. Lisäksi löytyy muita sekalaisia listoja vinopino. Ehkä kaikkien aikojen paras keksintö tuo Spotify. :Love:
Edit: Ja Premium-tili tosiaan löytyy, koska kuuntelen paljon puhelimella.
Jokaiselle jotain on ei mitään kellekään.

Avatar
Benjamin
Jumalan ruoska
Viestit: 7551
Liittynyt: 16 Elo 2011 03:21
Paikkakunta: Helsinki

Re: Spotify (+muut suoratoistopalvelut)

Viesti Kirjoittaja Benjamin » 08 Helmi 2013 18:48

Miten voi hankkia Spotify Premiumin jos ei ole luottokorttia? Minulle ei missään nimessä riitä ilmaisen Spotifyn kuunteluajat, enkä jaksa mainoksia, mutta ei ole luottokorttia, joten en ilmeisesti pysty maksullista versiota ostamaan.
Visa Electronin pelkästään omistan, mutta se ei taida käydä.

Avatar
Risto
Isoveli
Viestit: 6644
Liittynyt: 10 Loka 2010 16:08
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Spotify (+muut suoratoistopalvelut)

Viesti Kirjoittaja Risto » 08 Helmi 2013 18:56

orgasmienkeli kirjoitti:Miten voi hankkia Spotify Premiumin jos ei ole luottokorttia? Minulle ei missään nimessä riitä ilmaisen Spotifyn kuunteluajat, enkä jaksa mainoksia, mutta ei ole luottokorttia, joten en ilmeisesti pysty maksullista versiota ostamaan.
Visa Electronin pelkästään omistan, mutta se ei taida käydä.
Ärrälle mars!

http://www.r-kioski.fi/Spotify.454.0.html

Avatar
rubyblue
Isoveli
Viestit: 6938
Liittynyt: 01 Syys 2011 09:48

Re: Spotify (+muut suoratoistopalvelut)

Viesti Kirjoittaja rubyblue » 08 Helmi 2013 18:57

orgasmienkeli kirjoitti:Miten voi hankkia Spotify Premiumin jos ei ole luottokorttia? Minulle ei missään nimessä riitä ilmaisen Spotifyn kuunteluajat, enkä jaksa mainoksia, mutta ei ole luottokorttia, joten en ilmeisesti pysty maksullista versiota ostamaan.
Visa Electronin pelkästään omistan, mutta se ei taida käydä.
Kyllä Visa Electron käy. Minä ainakin maksan sillä joka kuukausi.
Jokaiselle jotain on ei mitään kellekään.

Avatar
jetta
Uimavalvoja
Viestit: 416
Liittynyt: 08 Syys 2011 17:41

Re: Spotify (+muut suoratoistopalvelut)

Viesti Kirjoittaja jetta » 08 Helmi 2013 22:10

Mulla ei spotify ole hyväksynyt visa electronia, vaan joudun maksamaan paypalin kautta!
what even is reality? who knows? we don't even know if we're in this room. we could be in a turtle's dream in outer space.

Avatar
Benjamin
Jumalan ruoska
Viestit: 7551
Liittynyt: 16 Elo 2011 03:21
Paikkakunta: Helsinki

Re: Spotify (+muut suoratoistopalvelut)

Viesti Kirjoittaja Benjamin » 09 Helmi 2013 03:07

Se on väärin että joillain Visa Electronilla homma toimii ja toisilla ei! Sen pitäisi joko toimia kaikilla tai ei kellään. :x

Pitääpä kipaista Ärrällä.

Avatar
Ancalagon
Isoveli
Viestit: 1607
Liittynyt: 25 Elo 2009 13:08

Re: Spotify (+muut suoratoistopalvelut)

Viesti Kirjoittaja Ancalagon » 09 Helmi 2013 08:23

Minäkin oon ihan Electronilla Spotifyn maksanut. Netissä ei oo ikinä ollut tuon kortin kanssa ongelmia.
orgasmienkeli kirjoitti:Minulle ei missään nimessä riitä ilmaisen Spotifyn kuunteluajat
Onko Spotifyn ilmaisversiossa nykyään joku kuunteluraja? Olen ostanut Premiumia satunnaisesti ja välillä ollut siis ilmaisversiolla. Joskus oli kappaleille kuuntelumääräraja, sitten oli joku 10 h/kk... Joskus tuon 10 h/kk sai alkamaan alusta ihan vaan sulkemalla ja käynnistämällä Spotifyn uudestaan. Nykyään minulla ei ole kyllä mitään rajoituksia (nähtävissä?) ja olen varmasti kuunnellut yli 10h/kk. Ostan Premiumin sitten kun tulee suurempi tarve kuunnella Spotifyta puhelimella.
You know nothing.

Avatar
rubyblue
Isoveli
Viestit: 6938
Liittynyt: 01 Syys 2011 09:48

Re: Spotify (+muut suoratoistopalvelut)

Viesti Kirjoittaja rubyblue » 09 Helmi 2013 10:51

Mä maksan Premiumia juuri siksi, että puhelimella kuuntelen niin paljon. En tiedä noista rajoista. Eilen oli juttua kaverin kanssa, jolla on ilmaisversio. Ei ollut itsekään varma rajasta, kun muisteli kuunnelleensa ainakin 40 tuntia kuussa, eikä mikään raja ollut tullut vastaan.
Jokaiselle jotain on ei mitään kellekään.

Avatar
Benjamin
Jumalan ruoska
Viestit: 7551
Liittynyt: 16 Elo 2011 03:21
Paikkakunta: Helsinki

Re: Spotify (+muut suoratoistopalvelut)

Viesti Kirjoittaja Benjamin » 09 Helmi 2013 13:50

10h/kk taitaa olla se rajoitus, ja se on vielä mitoitettu viikon ajalle se kuunteluaika, eli joka viikko on se pari tuntia kuunteluaikaa. Ja sehän tulee hetkessä täyteen!

Puoli vuotta pystyin käyttämään ilmaista versiota loputtoman paljon, mutta mainoksia alkoi tulla jo aika aikaisessa vaiheessa.

Periaatteessa voisin vaan lopettaa Spotifyn ja aloittaa uudestaan, jos sillä keinolla saisin aina puoli vuotta ilmaiseksi ja rajoittamattomasti. Mutta toisaalta se 5-10 egeä kuussa on niin vähäh, että pääsisi ilman turhaa säätöä jos ostaisin sen. Ja pääsisi mainoksistakin eroon! :D

Avatar
FankiKitsune
Big Brother
Viestit: 6042
Liittynyt: 27 Marras 2010 16:04

Re: Spotify (+muut suoratoistopalvelut)

Viesti Kirjoittaja FankiKitsune » 09 Helmi 2013 16:38

orgasmienkeli kirjoitti:10h/kk taitaa olla se rajoitus, ja se on vielä mitoitettu viikon ajalle se kuunteluaika, eli joka viikko on se pari tuntia kuunteluaikaa. Ja sehän tulee hetkessä täyteen!
Mä oon varmasti kuluttanu ton jo loppuun. Eikä oo mitään tullu, et raja ois tulossa vastaan. :D
That damn fox!

Kuva

Avatar
Orphan
Verokarhu
Viestit: 1168
Liittynyt: 03 Loka 2011 16:00
Paikkakunta: Pori

Re: Spotify (+muut suoratoistopalvelut)

Viesti Kirjoittaja Orphan » 09 Helmi 2013 21:39

^^ Mulla meni tänään tänään tuo rajoitus täyteen. :x Ärsyttävää, koska tätä ennen ei ole koskaan mennyt, vaikka varmasti olen kuunnellut enemmän kuin sen 10h/kk. Yhtäkkiä huomasin, että ylhäällä oleva palkki(jota en ennen edes huomannut) oli punaisena ja aikaa oli 4min jäljellä.
Tuuli VOF:in voittoon!
One by one they all will fall.

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Elokuvat / Musiikki / Pelit”