Kauhuleffat

Keskustelua elokuvista, musiikista ja konsoli- ja tietokonepeleistä.
Avatar
David Mills
Kolhoosin johtaja
Viestit: 2177
Liittynyt: 29 Elo 2005 17:51

Re: Yleistä 24/7 -keskustelua (marras-joulukuu)

Viesti Kirjoittaja David Mills » 26 Marras 2011 19:08

KariTa kirjoitti:Tuo elokuva ei ollut tippaakaan pelottava kun sen vusoi sitten katsoin, ehkä se sitten vetoaa naispuolisiin enemmän?
Muhun uppoo tuollaiset vahvasti todellisuuteen liitetyt elokuvat paremmin kuin perussäikyttely kauhuleffat. Toisaalta tällaiset leffat pitääkin katsoa yksin ja fiilis pitää olla oikea, että innostuu eläytyä.

KariTa
Big Brother
Viestit: 5248
Liittynyt: 17 Syys 2010 23:26
Paikkakunta: Kainuu

Re: Yleistä 24/7 -keskustelua (marras-joulukuu)

Viesti Kirjoittaja KariTa » 26 Marras 2011 19:10

David Mills kirjoitti:
Muhun uppoo tuollaiset vahvasti todellisuuteen liitetyt elokuvat
Itse en usko mihinkään yliluonnolliseen, varmaan sen takia tuo elokuva oli ainoastaan tylsä.

Avatar
David Mills
Kolhoosin johtaja
Viestit: 2177
Liittynyt: 29 Elo 2005 17:51

Re: Kauhuleffat

Viesti Kirjoittaja David Mills » 26 Marras 2011 19:17

Mä en myöskään usko, mutta pystyn eläytymään. Kyllä mä fantasiaa ja animaatioitakin pystyn katsomaan, vaikka en usko Disneyn-piirrettyjen eläinten osaavan puhua toisilleen tai ylipäätänsä niiden olemassa oloon. Eli ei kai tässä kysymys ole siitä uskooko elokuvan olevan totta vaan hyväksyy (ja eläytyy) elokuvan tapahtumat sen omassa sisäisessä maailmassa. Nih!

Avatar
tuusannuuska
Kunniajäsen
Viestit: 7896
Liittynyt: 30 Syys 2007 00:24

Re: Kauhuleffat

Viesti Kirjoittaja tuusannuuska » 26 Marras 2011 19:23

David Mills kirjoitti:Eli ei kai tässä kysymys ole siitä uskooko elokuvan olevan totta vaan hyväksyy (ja eläytyy) elokuvan tapahtumat sen omassa sisäisessä maailmassa. Nih!
Näin minäkin katson elokuvia ja sarjoja, ne on pakotie todellisuudesta ja mitä paremmin pääsen sisään toiseen maailmaan, sitä parempi. Tosin tästä syystä aika havoin enää katson kauhuleffoja, nuorempana ne ei vaikuttaneet mitenkään uniin tai muuhun olemiseen, mutta vanhempana meinaa jäädä fiilis päälle ja tunnelma tulee uniinkin.
The reason I swear so much is because fuck you.

Avatar
Benjamin
Jumalan ruoska
Viestit: 7551
Liittynyt: 16 Elo 2011 03:21
Paikkakunta: Helsinki

Re: Kauhuleffat

Viesti Kirjoittaja Benjamin » 30 Marras 2011 03:20

En itsekään näe, etteikö epärealistinen leffa voisi olla hyvinkin pelottava!
Tottakai mahdollisimman todenmukaiset voivat "kolahtaa syvemmälle", koska siinä tulee olo, että mitä jos noin kävisi oikeasti, kun sekin olisi mahdollista.
Eläydyn silti täysillä epärealistisiinkin leffoihin, vaikka en uskoisikaan että ne voisivat olla totta.

Ja sen lisäksi pidän ihan mahdollisena kaikkea yliluonnollista, eli se on vielä kirsikkana kakun päällä. ;)

Kalmankalistin
Läyhääjä
Viestit: 126
Liittynyt: 06 Syys 2011 13:04

Re: Kauhuleffat

Viesti Kirjoittaja Kalmankalistin » 14 Joulu 2011 14:04

Mä olen tykännyt kauhusta teinistä lähtien. Olen sitä mieltä, että nykyään tehdään paskaa kauhua, vanhemmissa on sitä tunnelmaa :)

Täällä on jo puhuttu Kingin kirjoihin perustuvista leffoista, näistä suosikkejani ovat Carrie, Hohto ja Rose Red. Manaaja oli sellenen leffa, jonka uskalsin katsella ensimmäisen kerran loppuun asti vasta täysikäsenä ja kuuluu edelleen suosikkeihini. Evil Dead on kova.

Täällä ei ole taidettu Dario Argentoa mainita? Suspiria on parhaita kauhuleffoja mitä olen nähnyt. Se ei ole erikoisen pelottava, mutta tunnelma ja musiikki on kohdillaan. Kaunan japanilaisesta versiosta tykkäsin kovasti, tämä amerikkalainen ei niin iskenyt. Muutenkin pidän japanilaisesta kauhusta. Tosin Ringin kohdalla amerikkalaiset onnistui paremmin, japsien trilogia oli yksinkertaisesti tylsä ja pitkäveteinen.

Avatar
FankiKitsune
Big Brother
Viestit: 6042
Liittynyt: 27 Marras 2010 16:04

Re: Kauhuleffat

Viesti Kirjoittaja FankiKitsune » 15 Joulu 2011 01:55

Mä oon inhonnu kauhua syvästi ja inhoan edelleen erittäin syvästi... Tosin, joskus oon kattonu Tiedän, mitä teit viime kesänä ja Tiedän yhä, mitä teit viime kesänä -leffat, enkä kyl muista niist paljo mitää muuta ku viikatteella lahtaavan viikatemiehen :D Mut en tykkää kauhusta, en suostu kattoo Paranormal Activityja, oon kuullu niist ihan tarpeeks joten se riittää mulle.
That damn fox!

Kuva

Avatar
RedMal
Pihatonttu
Viestit: 1458
Liittynyt: 01 Marras 2006 15:27
Paikkakunta: Turku

Re: Kauhuleffat

Viesti Kirjoittaja RedMal » 15 Joulu 2011 09:17

Jonksu kirjoitti:oon kattonu Tiedän, mitä teit viime kesänä ja Tiedän yhä, mitä teit viime kesänä -leffat, enkä kyl muista niist paljo mitää muuta ku viikatteella lahtaavan viikatemiehen :D
Itseasiassa Willisillä oli koukku eikä viikatetta ;) Itse olen kauhun suurkuluttaja, tosin enemmän nautin "b-luokasta" ja indiestä kuin Hollywoodin koneiston tuottamasta. Paranormal Activityn ovat monet täällä maininneet, mutta itse en siitä pitänyt lainkaan, mikä on yllättävää, koska tuollainen hienovarainen kauhu on yleensä ihan yks yhteen mun maun kanssa. Mutta jokin niissä vain tökkii, tuntui lähinnä turhalta Death Of A Ghosthunterin toistolta (tosin paremmilla näyttelijöillä).
2005 Lintsi 2006 Kale 2007 Niko 2008 Harri
2009 Tuija 2010 Marika 2011 Tanja 2012 Sarah
2013 N/A 2014 Anna

Avatar
Spencer
Ylläpitäjä
Viestit: 19499
Liittynyt: 22 Elo 2005 18:08

Re: Kauhuleffat

Viesti Kirjoittaja Spencer » 20 Joulu 2011 17:03

Hostel: Part III ois tulossa suoraan DVD:lle piakkoin. Nyt vasta bongasin tuon tiedon. Kahesta edellisestä tykkäsin. Pitää uus kattoa asap.
Parhaat asukkaat: 1. Aleisha 2. Nikki (1982-2021 RIP) 3. Paul 4. Dick 5. Charlotte

Parhaat kaudet: 1. BBAU7 2. BBUK9 3. BBUS8 4. BBAU4 5. BBCAN4

Avatar
minna
Kunniajäsen
Viestit: 3988
Liittynyt: 25 Tammi 2005 13:45
Paikkakunta: Kotka

Re: Yleistä keskustelua elokuvista

Viesti Kirjoittaja minna » 19 Maalis 2012 11:37

Nyt on sitten tullut katsottua kaikki ilmestyneet Paranormal Activityt (nelonen siis tulossa tämän vuoden lopussa). Ja kyllä minä vaan tykkään vaikka monet sanovatkin ettei näissä mitään tapahdu. Mutta se juuri miksi tykkään on se tyyli millä nämä on tehty: Tiedät että jotain tapahtuu. Jotain pientä meteliä kuuluu ensin, sitten tulee hiljaisuus ja jäät odottamaan, että kohta tapahtuu jotain. Eli lähinnä säikäytysjuttujahan nämä leffat ovat, mutta omalle mielelleni toimivat kyllä. Kovat äänet yhdistettynä siihen että ensin on ihan hiljaista.

Kolmosesta vähän spoilia: Aiemmin olenkin sanonut, että en usko mihinkään paranormaalijuttuihin, mutta yritän aina eläytyä kun alan elokuvaa katsomaan. Niin tein taas kun aloin tätä elokuvaa katsomaan. Tosin elokuvan loppu poisti kaiken "pelon". Kun mukaan sotketaan noidat ja annetaan sille hengelle/demonille nimi Toby niin eihän siinä enää ole mitään pelottavaa.Eli nyt elokuvista on minulle jäljellä enää säpsykohtaukset.
Viimeksi muokannut Zygerö, 19 Maalis 2012 11:45. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Syy: Siirretty yleisestä leffaketjusta.
I'm the thug you love to hate, Slick V.I.C, the ghetto V.I.P, mess around with me, I leave you R.I.P.Shizzle my nizzle -Victor Ebuwa (Number six in the house, number one in your hearts)

Eija74
Mökkiläinen
Viestit: 238
Liittynyt: 08 Elo 2011 06:38
Paikkakunta: Helsinki

Re: Kauhuleffat

Viesti Kirjoittaja Eija74 » 19 Elo 2012 17:05

Satoja sellaseksi sanottuja katsottu enkä kauhua ole löytänyt :bidmouth:

Avatar
janne
Verokarhu
Viestit: 1165
Liittynyt: 18 Joulu 2011 15:04
Paikkakunta: Vantaa

Re: Kauhuleffat

Viesti Kirjoittaja janne » 03 Marras 2012 14:50

Hui hitsi katoin ton Sinisterin trailerin ja tosi pelottavalta leffalta vaikutti.

Viimeksi muokannut Spencer, 03 Marras 2012 17:48. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Syy: Korjattu näkymään. Pelkkä loppukoodi osoitteen lopusta riittää.

Avatar
JVDS
Jebou
Viestit: 2680
Liittynyt: 20 Syys 2007 16:47
Paikkakunta: Pori

Re: Kauhuleffat

Viesti Kirjoittaja JVDS » 03 Marras 2012 17:38

JVDS kirjoitti:En lukeudu kauhuelokuvien ystäviin. En saa niistä mitään kiksejä omaan elämääni. Armeijassa olen kerran katsonut tupakavereiden kanssa yön pimeinä tunteina yhden kauhuleffan, jonka nimeä en kuollaksenikaan muista. En pidä silmittömästä väkivallasta enkä mistään muustakaan, mitä kauhuelokuvissa useimmiten viljellään. Taidan olla synnynnäinen mammanpoika. :oops:
Heh. Aika paljon mielipiteeni on muuttunut reilussa vuodessa. En edelleenkään erityisemmin pidä kauhuelokuvista. Komediat, äksönipläjäykset, draamat ja fantasiat sun muut uppoavat paremmin. Olen kuitenkin tuon edellisen viestini jälkeen katsonut näitä tunnetuimpia kauhuelokuvia viime vuosilta. Teinikauhukomediat ovat olleet eniten omaan makuuni. Myös näitä klassikoita on ollut kiva katsella ainakin se ensimmäinen osa, että pääsee vähän kärryille. Eikä ole tullut uniinkaan! :D
Suosikit: Lintsi (BB1), Kaarlo (BB2), Naikou (BB3/BB6), Johan (BB4), Sami (BB5), Janica (BB7) & Jouko (BB8)

Inhokit: Iina (BB1), Mira (BB2), Kadi (BB3), Manta (BB4), Tuija (BB5), Marika (BB6), Annika (BB7) & Teija (BB8)

Avatar
ff
Isoveli
Viestit: 7286
Liittynyt: 07 Marras 2007 03:05
Paikkakunta: Pohjois-Karjala

Re: Kauhuleffat

Viesti Kirjoittaja ff » 06 Marras 2012 00:24

Ei ole paljon tullut katseltua horroria viime aikoina sattuneista syistä. Mutta Silent Hill 2:n voisi katsastaa jahka dvd-lättynä julkaistaan. Teattereihin en jaksa lähteä ja tuskin sitä nähtäisiinkään näin pienellä paikkakunnalla. Todella hyvään pelottavaan videopeliin perustuva horror-pätkä, jota saatiin odottaa vähän kohtuuttomankin kauan, kun ensimmäinen tuli joskus 7-8 vuotta sitten. Toivottavasti oli odotuksen arvoista..
Eeppinen debyytti: Girls' Generation (소녀시대) – 다시 만난 세계 (Into The New World) (Live 2013)
-----
1. Esa A (BB5) 2. Elisabet (BB6) 3. Niko (BB3/BB6) 4. Kristiina (BB11) 5. Tuija (BB5)

Avatar
janne
Verokarhu
Viestit: 1165
Liittynyt: 18 Joulu 2011 15:04
Paikkakunta: Vantaa

Re: Kauhuleffat

Viesti Kirjoittaja janne » 13 Marras 2012 18:38

Mä katoin just kavereiden kanssa Scream 4:sen. Ja se oli tylsempi kuin luulin. Ei sitä voi edes sanoa kauhuleffaksi sillä se ei ollut ollenkaan pelottava. Mutta silti voisin Scream 5:sen katsoa jos se joskus ilmestyy.

Avatar
Wicker Man
Isoveli
Viestit: 3359
Liittynyt: 07 Heinä 2011 22:27

Re: Kauhuleffat

Viesti Kirjoittaja Wicker Man » 13 Marras 2012 19:59

Mun mielestä tuo Scream 4 on koko sarjan paras. Siitäkin huolimatta että jo ekasta leffasta tuttu kaava oli mukana, niin mukavaa viihdettä koko kestoltaan. Tähänhän ei tietenkään vaikuta että mukana on eräs Hayden niminen neitonen :drooling2

Avatar
KakkaPate
Työläinen
Viestit: 149
Liittynyt: 18 Syys 2012 09:54

Re: Kauhuleffat

Viesti Kirjoittaja KakkaPate » 16 Marras 2012 01:05

Jaa hyviä kauhuleffoja.

Pelottaviksi voin lukea ainakin Halloweenin kun näin 14vuotiaana natiaisena.

Hohto oli jännä, ehkäpä vähän ahdistava.

Manaaja oli melko raju.

Blair witch project oli myös melkoisen pelostuttava, kun teininä tietenkin luulin sen olevan totta ekalla kerrallalani.

Uudemmista ainakin Kauna onnistui säikäyttämään ihan toden teolla.
Paranormal activity ensimmäinen osa onnistui aiheuttamaan lähestulkoon megapaska ultrahalvauksen. Sitten oli tää yks, The Exorcism of Emily Rose joka perustu osittain tosi tapahtumiin, hyi perse sentään, pelotti mennä nukkumaan ja toivoi ettei herää kolmen aikoihin.

Avatar
Benjamin
Jumalan ruoska
Viestit: 7551
Liittynyt: 16 Elo 2011 03:21
Paikkakunta: Helsinki

Re: Kauhuleffat

Viesti Kirjoittaja Benjamin » 06 Tammi 2013 19:29

KakkaPate kirjoitti:Manaaja oli melko raju.
Odotin ehkä jopa pahempaa! Olihan siinä pahoja ja ällöttäviä kohtia, mutta olen nähnyt monia paljon ahdistavampiakin leffoja.
Jos ei ole Manaajaa nähnyt ja ei halua tietää lopusta mitään, niin älä lue, mutta Manaajan loppu ei myöskään ollut kovin paha. Kaikki ratkesi kuin itsestään, ja saatiin onnellinen loppu. Esimerkiksi Omen-leffassa taas on myös ahdistava loppu, ja siitä leffasta jää niin kamala olo, että se kuuluu ehdottomiin inhokkileffoihini. Manaajassa aloin jopa nauramaan muutamalle kohdalle, jotka oli jotenkin niin ylilyöviä. Maskeerauksetkin oli tyhmän näköisiä.

Avatar
Benjamin
Jumalan ruoska
Viestit: 7551
Liittynyt: 16 Elo 2011 03:21
Paikkakunta: Helsinki

Re: Kauhuleffat

Viesti Kirjoittaja Benjamin » 27 Marras 2013 00:41

Kävin katsomassa Kirotun (The Conjuring) leffateatterissa viime pe-la välisenä yönä! Oli aika huippuhyvä kauhuleffa. Jakaa kyllä mielipiteitä! Osan mielestä se ei ole kun vain teinityttöjen pelotteluleffa, mutta itse kyllä ahdistaviakin leffoja nähneenä voin sanoa että oli aika raju ja hyytävä leffa. Muutamia todella pelottavia kohtia ja muutaman kerran jopa huusin siellä Tennarin takarivissä. :imrgreen:

James Wanin ohjaama toinen vastaavanlainen leffa on nimeltään Riivattu. Onko täällä moni nähnyt Kirottua tai Riivattua ja kumpaa pidätte parempana? Olen kuullut että Riivattu olisi ahdistavampi.
Edit: Olen myös Carrien käynyt tässä muutama viikko sitten katsomassa. Vanhaa versiota en ollutkaan nähnyt, joten ihan uusi juoni oli minulle Carriessa.
Ei kolahtanut yhtä kovaa kun Kirottu, mutta ihan ok kuitenkin.

Sen verran sanottava, että olen tässä nyt alkanut sisäistämään vähän mistä tykkään! Eli tykkään trillereistä ja yliluonnollisesta. :Love:
Mistään hirviökauhusta en pahemmin tykkää ja tavallinen ihminen pelon kohteena on myös vähän tylsää, vaikka se joskus onnistuukin. Eniten tykkään näistä joissa on mukana noituutta tai demoneita tai henkiä. Pystyn eläytymään näihinkin leffoihin hyvin, ja onhan näissäkin leffoissa myös tositapahtumiin pohjautuvia (kuten vaikkapa tuo Kirottu) eli menkää kyynikot kyykkyyn! [smilie=thefinger.gif]

Avatar
RedMal
Pihatonttu
Viestit: 1458
Liittynyt: 01 Marras 2006 15:27
Paikkakunta: Turku

Re: Kauhuleffat

Viesti Kirjoittaja RedMal » 27 Marras 2013 06:28

Insidious oli pelottavampi, mutta Conjuring pysyi paremmin kasassa kokonaisuutena.Carriea en ole vielä nähnyt, mutta Moretz + Moore -yhdistelmä on lupaava.
2005 Lintsi 2006 Kale 2007 Niko 2008 Harri
2009 Tuija 2010 Marika 2011 Tanja 2012 Sarah
2013 N/A 2014 Anna

Avatar
Tirkka
Isoveli
Viestit: 8346
Liittynyt: 13 Elo 2006 21:47
Paikkakunta: Uleåborg

Re: Kauhuleffat

Viesti Kirjoittaja Tirkka » 27 Marras 2013 18:16

Onko Carriesta siis tehty uusi versio? :o

Carrie kakkosen olen joskus katsonut, ihan katsottava elokuva sekin. Jostain 90-2000-lukujen taitteesta muistaakseni. Vaikken mikään kauhuleffojen ystävä yleensä olekaan, enkä edes muista milloin olisin viimeksi katsonut kauhuleffan.
Totuus on tuolla ulkona.

Avatar
Benjamin
Jumalan ruoska
Viestit: 7551
Liittynyt: 16 Elo 2011 03:21
Paikkakunta: Helsinki

Re: Kauhuleffat

Viesti Kirjoittaja Benjamin » 27 Marras 2013 23:49

Juu, on Carriesta tehty uusi versio!
http://en.wikipedia.org/wiki/Carrie_(2013_film)
Näyttelijät oli kyllä hyviä ja leffakin ihan katsottava. Itse en edes tiennyt alkuperäistä Carrieta ja luulin tätä leffaa ihan uudeksi! :imrgreen:
Parhaiten roolinsa veti kyllä Julianne Moore, Carrien äitinä.

RedMal kirjoitti:Insidious oli pelottavampi, mutta Conjuring pysyi paremmin kasassa kokonaisuutena.
Conjuring oli kyllä aika toimiva kokonaisuus! Alussa vähän mietin mikä on homman nimi ja miten nuo palaset kiinnittyy paikoilleen, mutta lopulta palaset loksahtivat paikoilleen ja kaikki olikin helposti ymmärrettävissä. Eli hyvin onnistunut leffa!

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Elokuvat / Musiikki / Pelit”