Kauhuleffat

Keskustelua elokuvista, musiikista ja konsoli- ja tietokonepeleistä.
Avatar
Wicker Man
Isoveli
Viestit: 3359
Liittynyt: 07 Heinä 2011 22:27

Re: Kauhuleffat

Viesti Kirjoittaja Wicker Man » 26 Elo 2011 19:00

knocker kirjoitti:
Wicker Man kirjoitti: Sanokaapas että onko se Manaaja niin pelottava kuin väitetään? Monia kertoja ollu boxilla nauhalla, mutta oon poistanut ku ei oo "viittiny" (=uskaltanut) katsoa [smilie=a_makeitstop.gif]
Kyllä se on järkyttävä. Jos noin paljon jo epäröit, niin jätä katsomatta. Minä kyllä katsoin, vaikka varotettiin, eli olen ääliö.
Totta. Ääliö olet ;)

Mitä tulee tuohon Hohtoon, niin enpä sitä paljoa hehkuttais. Aika tylsä leffa kokonaisuudessaan. Loppuun tulle leffa meni parempaan suuntaan. Mutta muuten tylsä leffa, jota ei ainakaan paranna avuttoman surkea naispääosa.

Punde
Jumalan ruoska
Viestit: 15012
Liittynyt: 24 Tammi 2005 17:39
Paikkakunta: Chernarus

Re: Kauhuleffat

Viesti Kirjoittaja Punde » 26 Elo 2011 19:39

knocker kirjoitti:aiemmin täällä mainittujen lisäksi voi mainita vaikka hohto ja piina.
Hohtokin oli jo mainittu, lukekaa näitä viestejä!

Tätä olen mainostanut kauan sitten, ei kauhuleffa, mutta kauhistuttava leffa.

edit: olin unohtanut ostaa, play.comissa 3,99EUR, korjasin virheen välittömästi.

Avatar
Wicker Man
Isoveli
Viestit: 3359
Liittynyt: 07 Heinä 2011 22:27

Re: Kauhuleffat

Viesti Kirjoittaja Wicker Man » 26 Elo 2011 21:22

Kui moni täällä on katsonut näitä Universalin 30/40-luvun kauhuleffoja kuten Dracula, Frankenstein, Ruumiinsieppaajat tai Freaks-kummajaiset?
Nämähän ovat enemmän tai vähemmän klassikoita. Tosin nyky kauhuleffoihin verrattaessa tosi lepsuja, mutta tuohon aikaan erittäin sensaatiomaisia.

Minähän diggaan näitä leffoja täysillä. Tunnelmaa näissä leffoissa erittäin paljon. Näyttelijät ovat loistavia ja vanhan ajan miljööt ovat upeita.

Avatar
Mary
Mökkiläinen
Viestit: 219
Liittynyt: 01 Elo 2011 17:39
Paikkakunta: Sotkamo

Re: Kauhuleffat

Viesti Kirjoittaja Mary » 26 Elo 2011 21:53

Mä tykkään kauhusta. Tulee vaan niin harvoin katseltua, kun mies ei tykkää ja yksin en uskalla. Tao uskallan mä kattoa, mutta mulla on niiiiin vilkas mielikuvitus, niin sitten alan kuvittelemaan kaikkea. Esim. 2008 kattelin SAW:ja ja mun mielialat oli muutenkin sekavat. Eipä ollu oikein sopiva siihen mielentilaan ollenkaan ne leffat. x) Näki unia sitte, että oli itte joutunu sinne jonnekin..HYI!
Mutta joo kattelisin enempikin.
Mutta minä olen ja elän ja hengitän.

Avatar
James
BB-talon ylijumala
Viestit: 4826
Liittynyt: 31 Elo 2008 18:27
Paikkakunta: Espoo

Re: Kauhuleffat

Viesti Kirjoittaja James » 26 Elo 2011 22:50

Hohto on kyllä legenda!

Itse pidän enemmän siitä Mick Garrisin ohjaamasta yli 4 tuntisesta Hohdosta. IMDB:tä selatessa tajusinkin vasta nyt, että se on mini TV-sarja alunperin. Itselläni kun on se DVD:llä ja Hohto on yhdellä kaksipuolisella levyllä ja yhdellä normi levyllä niin olen luullut pitkäksi leffaksi.

Avatar
lotta383
BB-talon päällikkö
Viestit: 1917
Liittynyt: 07 Marras 2008 14:55
Paikkakunta: Oulu

Re: Kauhuleffat

Viesti Kirjoittaja lotta383 » 27 Elo 2011 00:22

Wicker Man kirjoitti:Kui moni täällä on katsonut näitä Universalin 30/40-luvun kauhuleffoja kuten Dracula, Frankenstein, Ruumiinsieppaajat tai Freaks-kummajaiset?
Nämähän ovat enemmän tai vähemmän klassikoita. Tosin nyky kauhuleffoihin verrattaessa tosi lepsuja, mutta tuohon aikaan erittäin sensaatiomaisia.

Minähän diggaan näitä leffoja täysillä. Tunnelmaa näissä leffoissa erittäin paljon. Näyttelijät ovat loistavia ja vanhan ajan miljööt ovat upeita.
No, vaikka en just 30/40-lukujen leffoja edellisessä viestissäni maininnut niin uskoisin just vastaavia kauhuleffoja tarkottaneeni siinä. No, Freaks mulla oottaa digiboxissa kattomista, mutta Draculan oon kattonu.

Avatar
knocker
Jumalan ruoska
Viestit: 15204
Liittynyt: 12 Loka 2009 16:27
Paikkakunta: Espoo

Re: Kauhuleffat

Viesti Kirjoittaja knocker » 27 Elo 2011 00:33

Punde kirjoitti: Hohtokin oli jo mainittu, lukekaa näitä viestejä!
Ei tartte teititellä, oli ihan mun moka kun innostuin Kingistä, enkä lukenut kaikkia viestejä tarkkaan.

Mutta tässä olisi yks leffa, joka jäi mieleen. Tämä traileri on uudemmasta, itse näin sen alkuperäsen kaverin vanhempien videokokoelmassa. Teininä jäi mieleen yhtenä piinaavimmista trillereistä.

a walking disaster

Avatar
Benjamin
Jumalan ruoska
Viestit: 7551
Liittynyt: 16 Elo 2011 03:21
Paikkakunta: Helsinki

Re: Kauhuleffat

Viesti Kirjoittaja Benjamin » 27 Elo 2011 22:45

^ Tuon oonkin ajatellut kattoo joskus! Aika hyytävän ja ahdistavan olonen trailerikin.

KariTa
Big Brother
Viestit: 5248
Liittynyt: 17 Syys 2010 23:26
Paikkakunta: Kainuu

Re: Kauhuleffat

Viesti Kirjoittaja KariTa » 27 Elo 2011 23:14

James Cameronin ohjaama "The Thing" ja Alien ovat mielestäni kauhuklassikoita joita jokaisen lajia arvostavan kuuluisi nähdä.

Sori jos joku kerkesi jo mainita nämä, en jaksa lukea koko ketjua alusta.

Avatar
jyrtam
Merirosvo
Viestit: 1290
Liittynyt: 12 Loka 2005 05:18
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Kauhuleffat

Viesti Kirjoittaja jyrtam » 28 Elo 2011 06:02

KariTa kirjoitti:James Cameronin ohjaama "The Thing" ja Alien ovat mielestäni kauhuklassikoita joita jokaisen lajia arvostavan kuuluisi nähdä.
The Thing on John Carpenterin ohjaama ei James Cameronin.
Huoh. Maailma olisi niin paljon parempi paikka ilman ihmisiä. (Mika Viljanen)

KariTa
Big Brother
Viestit: 5248
Liittynyt: 17 Syys 2010 23:26
Paikkakunta: Kainuu

Re: Kauhuleffat

Viesti Kirjoittaja KariTa » 28 Elo 2011 15:35

Näin on, meni miehet sekasin kun nimikirjaimetkin ovat samat.

Avatar
ff
Isoveli
Viestit: 7286
Liittynyt: 07 Marras 2007 03:05
Paikkakunta: Pohjois-Karjala

Re: Kauhuleffat

Viesti Kirjoittaja ff » 29 Elo 2011 00:39

En ole toki viime aikojen uusia kuvia katsonut, mutta kyllä vahvasti tuntuu että parhaat kauhuleffat tulivat siinä 70/80 -luvun vaihteessa. Originaali Halloween on varmaan itselle se suosikki, kun alkaa miettimään mikä kauhuleffa on säilyttänyt otteensa nykypäivään saakka. The Thing, Audition, Final Destination (ensimmäinen) ja Maissilapset ovat myös varsin päteviä kauhuleffoja. Ensimmäinen Saw oli myös oikeasti pelottava ja siitä monet ottavat nykyisin mallia elokuviinsa. Giallot eivät varsinaisesti kauhuleffoja ole, mutta periaatteessa menevät kuitenkin kauhu-genren alle ja sieltä löytyy monta loistavaa elokuvaa myös. Kuvottavimpia näkemiäni kauhuleffoja on ehdottomasti Cabin Fever..

Paras kauhukomedia on myös helppo nimetä, nimittäin Army of Darkness sai aikoinaan repeämään useasti. Ja saa toki nykypäivänäkin hymähtämään/naurahtamaan. Bruce Campbell oli loistavassa vedossa aikoinaan. :tu Niin kyllä minäkin, jos jotain elokuva-genreä mielelläni katson niin horroria nimenomaan.
Eeppinen debyytti: Girls' Generation (소녀시대) – 다시 만난 세계 (Into The New World) (Live 2013)
-----
1. Esa A (BB5) 2. Elisabet (BB6) 3. Niko (BB3/BB6) 4. Kristiina (BB11) 5. Tuija (BB5)

Avatar
knocker
Jumalan ruoska
Viestit: 15204
Liittynyt: 12 Loka 2009 16:27
Paikkakunta: Espoo

Re: Kauhuleffat

Viesti Kirjoittaja knocker » 01 Loka 2011 20:31

Kun tuntematon soittaa. Tänään neloselta klo 21. Tästä oli jo puhetta tossa vähän ylempänä.

a walking disaster

Avatar
JVDS
Jebou
Viestit: 2680
Liittynyt: 20 Syys 2007 16:47
Paikkakunta: Pori

Re: Kauhuleffat

Viesti Kirjoittaja JVDS » 02 Loka 2011 20:13

En lukeudu kauhuelokuvien ystäviin. En saa niistä mitään kiksejä omaan elämääni. Armeijassa olen kerran katsonut tupakavereiden kanssa yön pimeinä tunteina yhden kauhuleffan, jonka nimeä en kuollaksenikaan muista. En pidä silmittömästä väkivallasta enkä mistään muustakaan, mitä kauhuelokuvissa useimmiten viljellään. Taidan olla synnynnäinen mammanpoika. :oops:
Suosikit: Lintsi (BB1), Kaarlo (BB2), Naikou (BB3/BB6), Johan (BB4), Sami (BB5), Janica (BB7) & Jouko (BB8)

Inhokit: Iina (BB1), Mira (BB2), Kadi (BB3), Manta (BB4), Tuija (BB5), Marika (BB6), Annika (BB7) & Teija (BB8)

Avatar
Benjamin
Jumalan ruoska
Viestit: 7551
Liittynyt: 16 Elo 2011 03:21
Paikkakunta: Helsinki

Re: Kauhuleffat

Viesti Kirjoittaja Benjamin » 02 Loka 2011 20:41

^ Joillakin on vaan tietynlaista herkyyttä, vaikka kyse olisikin vaan leffasta! :D
Itsekin saatan monta viikkoa olla hitusen ahdistunut jos joku kuolee leffassa shokeeraavalla tavalla.
Vaikka en kuolemaa niin hurjana tai pelottavana asiana muuten pidäkään, niin se on se tapa miten kuolee, mikä tekee leffasta ahdistavan!

Avatar
minna
Kunniajäsen
Viestit: 3988
Liittynyt: 25 Tammi 2005 13:45
Paikkakunta: Kotka

Re: Kauhuleffat

Viesti Kirjoittaja minna » 03 Loka 2011 23:04

Tirkka kirjoitti:
Punde kirjoitti:Toinen Kingin kirjoihin perustuva, pentuna "traumoja" aiheuttanu, oli minisarja (e: vai olikohan se vaa pitkä leffa?) Se.
Minisarjahan se on.
Voipi olla, että on näytetty minisarjana, mutta kyllä tuo on pitkä leffa. Itse ainankin omistan sellaisen.

Ja kauhuelokuvat ovat parhaita silloin jos osaa eläytyä tunnelmaan. Itse en esim. pelkää oikeassa elämässä mitään yliluonnollista enkä usko sellaiseen, mutta jotenkin karmiva oli Paranormal activity. Kakkonen ehkä enemmän sellainen säikkypelottava, mutta ykkönen iski ainankin.

Mutta parhaimpia kauhuleffoja edelleen nuo kasarit. Ei pelottavia muuten kuin sellaisia säpsykohtauksia. Viihdyttäviä lahtausleffoja.
I'm the thug you love to hate, Slick V.I.C, the ghetto V.I.P, mess around with me, I leave you R.I.P.Shizzle my nizzle -Victor Ebuwa (Number six in the house, number one in your hearts)

Avatar
Tirkka
Isoveli
Viestit: 8346
Liittynyt: 13 Elo 2006 21:47
Paikkakunta: Uleåborg

Re: Kauhuleffat

Viesti Kirjoittaja Tirkka » 03 Loka 2011 23:11

Minisarjana sitä on tosiaan esitetty juu. Itse en ole kyllä nähnyt kun ei nuo Kauhut kiinnosta muuten kuin tv-sarjoina, mutta monen muun olen kuullut kehuvan.
Totuus on tuolla ulkona.

Avatar
Zygerö
Tohtori
Viestit: 8329
Liittynyt: 15 Syys 2009 15:22

Re: Kauhuleffat

Viesti Kirjoittaja Zygerö » 03 Loka 2011 23:25

Se oli alun perin kaksiosainen tv-elokuva, joka myös ilmestyi harvinaisena tupla-VHS:nä. Myöhemmin osat yhdistettiin yhdelle VHS-kasetille. DVD-julkaisu on kaksipuolinen levy. Varsinaisena minisarjana (joissa ainakin itse pidän alarajana vähintään kolmea osaa) se ei ole ilmestynyt ainakaan Jenkeissä (ei satavarma tieto), vaikka Wikissä siitä minisarja-nimitystä käyttävätkin. Taisi Suomen telkkarissa tulla joskus neljässä osassa.

T: King-fani jo kolmatta vuosikymmentä.
"You mustn't fight the elephant. You mustn't fight anybody. War is a very silly way to behave you know." -Dr. Snuggles

Avatar
Benjamin
Jumalan ruoska
Viestit: 7551
Liittynyt: 16 Elo 2011 03:21
Paikkakunta: Helsinki

Re: Kauhuleffat

Viesti Kirjoittaja Benjamin » 19 Marras 2011 02:20

Kauna2:sta nyt kattelen tokaa kertaa elämässäni, eikä vieläkään oikein vakuuta..

No, Toshio sentään on mainio hahmo!

Avatar
DosterMan
Big Brother
Viestit: 5562
Liittynyt: 23 Syys 2008 16:51
Paikkakunta: Elderlings

Re: Kauhuleffat

Viesti Kirjoittaja DosterMan » 19 Marras 2011 02:23

pet semataryn jälkeen jos joku uskaltaa olla polvillaan sängyn vieressä, nin avot. Ai että.
aadeehoovee: 17p DosterMan – Uskon palkinto. Valo pimeydessä kun kaikki tuntui jo menetetyltä.

Avatar
Zygerö
Tohtori
Viestit: 8329
Liittynyt: 15 Syys 2009 15:22

Re: Kauhuleffat

Viesti Kirjoittaja Zygerö » 19 Marras 2011 19:38

^No uskaltaa, uskaltaa, mutta Pet Sematary on kyl hyvä.
orgasmienkeli kirjoitti:No, Toshio sentään on mainio hahmo!
Toshio kalpenee Samaralle.

Kuva
Kuva
"You mustn't fight the elephant. You mustn't fight anybody. War is a very silly way to behave you know." -Dr. Snuggles

Avatar
Benjamin
Jumalan ruoska
Viestit: 7551
Liittynyt: 16 Elo 2011 03:21
Paikkakunta: Helsinki

Re: Kauhuleffat

Viesti Kirjoittaja Benjamin » 21 Marras 2011 13:32

Zygerö kirjoitti:
orgasmienkeli kirjoitti:No, Toshio sentään on mainio hahmo!
Toshio kalpenee Samaralle.
Eipä käy kiistäminen, vaikka molemmat aika kalpeita onkin jos ihonväriin katsotaan! ;)

Siksi mun ensimmäinen avakin oli Toshio, että voin säästää Samaran sitten myöhemmäksi. [smilie=a_smitten.gif]
Ihan ykköshahmoja mitä tiedän kauhuleffoista!

Btw, aika samanlaisia Ring ja Kauna on keskenään! Ihan sama perusidea molemmissa, ja sitten vielä tuo kuollut lapsi -teema siihen päälle.

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Elokuvat / Musiikki / Pelit”