Kauhuleffat

Keskustelua elokuvista, musiikista ja konsoli- ja tietokonepeleistä.
Avatar
KakkaPate
Työläinen
Viestit: 149
Liittynyt: 18 Syys 2012 09:54

Re: Kauhuleffat

Viesti Kirjoittaja KakkaPate » 16 Marras 2012 01:05

Jaa hyviä kauhuleffoja.

Pelottaviksi voin lukea ainakin Halloweenin kun näin 14vuotiaana natiaisena.

Hohto oli jännä, ehkäpä vähän ahdistava.

Manaaja oli melko raju.

Blair witch project oli myös melkoisen pelostuttava, kun teininä tietenkin luulin sen olevan totta ekalla kerrallalani.

Uudemmista ainakin Kauna onnistui säikäyttämään ihan toden teolla.
Paranormal activity ensimmäinen osa onnistui aiheuttamaan lähestulkoon megapaska ultrahalvauksen. Sitten oli tää yks, The Exorcism of Emily Rose joka perustu osittain tosi tapahtumiin, hyi perse sentään, pelotti mennä nukkumaan ja toivoi ettei herää kolmen aikoihin.

Avatar
Benjamin
Jumalan ruoska
Viestit: 7551
Liittynyt: 16 Elo 2011 03:21
Paikkakunta: Helsinki

Re: Kauhuleffat

Viesti Kirjoittaja Benjamin » 06 Tammi 2013 19:29

KakkaPate kirjoitti:Manaaja oli melko raju.
Odotin ehkä jopa pahempaa! Olihan siinä pahoja ja ällöttäviä kohtia, mutta olen nähnyt monia paljon ahdistavampiakin leffoja.
Jos ei ole Manaajaa nähnyt ja ei halua tietää lopusta mitään, niin älä lue, mutta Manaajan loppu ei myöskään ollut kovin paha. Kaikki ratkesi kuin itsestään, ja saatiin onnellinen loppu. Esimerkiksi Omen-leffassa taas on myös ahdistava loppu, ja siitä leffasta jää niin kamala olo, että se kuuluu ehdottomiin inhokkileffoihini. Manaajassa aloin jopa nauramaan muutamalle kohdalle, jotka oli jotenkin niin ylilyöviä. Maskeerauksetkin oli tyhmän näköisiä.

Avatar
Benjamin
Jumalan ruoska
Viestit: 7551
Liittynyt: 16 Elo 2011 03:21
Paikkakunta: Helsinki

Re: Kauhuleffat

Viesti Kirjoittaja Benjamin » 27 Marras 2013 00:41

Kävin katsomassa Kirotun (The Conjuring) leffateatterissa viime pe-la välisenä yönä! Oli aika huippuhyvä kauhuleffa. Jakaa kyllä mielipiteitä! Osan mielestä se ei ole kun vain teinityttöjen pelotteluleffa, mutta itse kyllä ahdistaviakin leffoja nähneenä voin sanoa että oli aika raju ja hyytävä leffa. Muutamia todella pelottavia kohtia ja muutaman kerran jopa huusin siellä Tennarin takarivissä. :imrgreen:

James Wanin ohjaama toinen vastaavanlainen leffa on nimeltään Riivattu. Onko täällä moni nähnyt Kirottua tai Riivattua ja kumpaa pidätte parempana? Olen kuullut että Riivattu olisi ahdistavampi.
Edit: Olen myös Carrien käynyt tässä muutama viikko sitten katsomassa. Vanhaa versiota en ollutkaan nähnyt, joten ihan uusi juoni oli minulle Carriessa.
Ei kolahtanut yhtä kovaa kun Kirottu, mutta ihan ok kuitenkin.

Sen verran sanottava, että olen tässä nyt alkanut sisäistämään vähän mistä tykkään! Eli tykkään trillereistä ja yliluonnollisesta. :Love:
Mistään hirviökauhusta en pahemmin tykkää ja tavallinen ihminen pelon kohteena on myös vähän tylsää, vaikka se joskus onnistuukin. Eniten tykkään näistä joissa on mukana noituutta tai demoneita tai henkiä. Pystyn eläytymään näihinkin leffoihin hyvin, ja onhan näissäkin leffoissa myös tositapahtumiin pohjautuvia (kuten vaikkapa tuo Kirottu) eli menkää kyynikot kyykkyyn! [smilie=thefinger.gif]

Avatar
RedMal
Pihatonttu
Viestit: 1458
Liittynyt: 01 Marras 2006 15:27
Paikkakunta: Turku

Re: Kauhuleffat

Viesti Kirjoittaja RedMal » 27 Marras 2013 06:28

Insidious oli pelottavampi, mutta Conjuring pysyi paremmin kasassa kokonaisuutena.Carriea en ole vielä nähnyt, mutta Moretz + Moore -yhdistelmä on lupaava.
2005 Lintsi 2006 Kale 2007 Niko 2008 Harri
2009 Tuija 2010 Marika 2011 Tanja 2012 Sarah
2013 N/A 2014 Anna

Avatar
Tirkka
Isoveli
Viestit: 8346
Liittynyt: 13 Elo 2006 21:47
Paikkakunta: Uleåborg

Re: Kauhuleffat

Viesti Kirjoittaja Tirkka » 27 Marras 2013 18:16

Onko Carriesta siis tehty uusi versio? :o

Carrie kakkosen olen joskus katsonut, ihan katsottava elokuva sekin. Jostain 90-2000-lukujen taitteesta muistaakseni. Vaikken mikään kauhuleffojen ystävä yleensä olekaan, enkä edes muista milloin olisin viimeksi katsonut kauhuleffan.
Totuus on tuolla ulkona.

Avatar
Benjamin
Jumalan ruoska
Viestit: 7551
Liittynyt: 16 Elo 2011 03:21
Paikkakunta: Helsinki

Re: Kauhuleffat

Viesti Kirjoittaja Benjamin » 27 Marras 2013 23:49

Juu, on Carriesta tehty uusi versio!
http://en.wikipedia.org/wiki/Carrie_(2013_film)
Näyttelijät oli kyllä hyviä ja leffakin ihan katsottava. Itse en edes tiennyt alkuperäistä Carrieta ja luulin tätä leffaa ihan uudeksi! :imrgreen:
Parhaiten roolinsa veti kyllä Julianne Moore, Carrien äitinä.

RedMal kirjoitti:Insidious oli pelottavampi, mutta Conjuring pysyi paremmin kasassa kokonaisuutena.
Conjuring oli kyllä aika toimiva kokonaisuus! Alussa vähän mietin mikä on homman nimi ja miten nuo palaset kiinnittyy paikoilleen, mutta lopulta palaset loksahtivat paikoilleen ja kaikki olikin helposti ymmärrettävissä. Eli hyvin onnistunut leffa!

Avatar
Benjamin
Jumalan ruoska
Viestit: 7551
Liittynyt: 16 Elo 2011 03:21
Paikkakunta: Helsinki

Re: Kauhuleffat

Viesti Kirjoittaja Benjamin » 03 Joulu 2013 11:26

Insidious tuli katsottua eilen illalla! Sanoisin kyllä että Conjuring oli mielestäni pelottavampi, vaikka molemmissa oli omat hetkensä ja vaikka Insidious jättikin ahdistavamman fiiliksen karmeamman loppunsa ansiosta. Conjuring kyllä todellakin toimi paremmin ja oli selvästi parempi leffa.
Insidious taas oli siinä mielessä kiehtova että siinä oli näitä unen aikana toiseen todellisuuteen menemisiä ja muuta hauskaa.

makelaisuus
Jööteri
Viestit: 1
Liittynyt: 16 Heinä 2014 20:02
Viesti:

Re: Kauhuleffat

Viesti Kirjoittaja makelaisuus » 21 Heinä 2014 23:28

Täällä on yksi kauhun ystävä. Kaikki Halloween-leffat, Perjantai 13.-leffat ja Painajainen Elm Streetillä-leffat ja näiden kaltaiset menee.
Myös eläinkauhua tulee välillä katseltu. Ja muutakin kauhua kuten psykologista kauhua välillä.
Leffapalsta Leffafoorumi, jossa voi jutella elokuvista, TV-sarjoista jne. Myös BB:lle löytyy osio. Tervetuloa.

Avatar
Benjamin
Jumalan ruoska
Viestit: 7551
Liittynyt: 16 Elo 2011 03:21
Paikkakunta: Helsinki

Re: Kauhuleffat

Viesti Kirjoittaja Benjamin » 08 Marras 2014 13:24

Kävin katsomassa Annabellen, ja hankala sanoa mitä mieltä olisin. Viehättävä 60-luku näkyi monessa kohtaa ja saihan sitä monessa kohdassa jännittää, mutta jotenkin olisin silti odottanut enemmän. Aika paljon leffa turvautuu säikyttelyyn, eikä ole kovin vaikea arvata missä kohdissa niitä säikyttelyjä tulee.

Ehkä suurin vika leffassa on se, että vaikka itse leffa hyvä onkin, se ei yllä millään lailla Kirotun tasolle. Kirotussahan Annabelle-nukke jo esitellään, ja muutenkin tuntuu että kaikki tästä leffasta on jo nähty joskus aiemmin muissa saman genren leffoissa.

Mutta ei tosiaan yhtään huono! Kyllä nukkekauhu on mielestäni hyvää, kun nuket on jotenkin niin pelottavia muutenkin. :D

Avatar
Wendla
BB-talon päällikkö
Viestit: 1972
Liittynyt: 16 Syys 2019 08:32

Re: Kauhuleffat

Viesti Kirjoittaja Wendla » 01 Marras 2019 17:57

Kauhu on ihan jees, ainakin hyvä kauhu. Sellainen kauhu ei nappaa, jossa ideana on vain näyttää mahdollisimman paljon verta ja suolenpätkiä. Siinä pitää olla ihan oikeaa jännitystä, joka vääntää vatsassa. Tosin aika harvat kauhuleffat ihan oikeasti vääntävät vatsassa. Ainoastaan It on saanut minut ihan oikeasti vääntelehtimään paikallaan ja miettimään vakavissani, voinko edes katsoa sitä. Sen alun kattominen tuntuu edelleen ihan kamalalta, eli juuri siltä, miltä hyvän kauhun pitääkin tuntua.

Kaikkein eniten kauhuleffoissa värisyttää tilanteet, joissa lapsiin tai eläimiin sattuu.

Avatar
Skygge
Big Brother
Viestit: 5783
Liittynyt: 05 Loka 2010 14:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Kauhuleffat

Viesti Kirjoittaja Skygge » 27 Marras 2019 16:42

Katottiin viikonloppuna Annabelle Comes Home. Oli kyllä mielestäni heittämällä paras näistä Annabelle -sarjan leffoista.

Muutenkin tämä Conjuring franchise on ihan onnistunut. Mutta itse pidän Annabellejä parempana kuin itse Conjuringejä.
:trollface:

Avatar
Nukke1
Voittaja
Viestit: 701
Liittynyt: 25 Elo 2014 14:52

Re: Kauhuleffat

Viesti Kirjoittaja Nukke1 » 30 Marras 2019 16:29

Itse lopetin kauhuleffojen katsomisen ainaisten painajaisten takia. Mulla tuppaa kaikki ahdistava tulemaan uniin todella helposti. Zombie leffoja ja sarjoja rakastan, ja niihin olen niin tottunut etten pelkää niitä [smilie=a_chuckle.gif]
Yksi kaikkien aikojen lempileffoista on 30 days of night. Muistan kun näin tämän ensimmäisen kerran, olin niin jännittynyt leffan alusta loppuun ja sydän hakkasi :D suosittelen, jos yhtään tykkää vampyyrileffoista!

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Elokuvat / Musiikki / Pelit”