Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 57 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2, 3
 Tarantinon paras? 

Quentin Tarantinon paras elokuva?
Reservoir Dogs (1992) 10%  10%  [ 2 ]
Pulp Fiction (1994) 38%  38%  [ 8 ]
Jackie Brown (1997) 19%  19%  [ 4 ]
Kill Bill Vol 1 (2003) 5%  5%  [ 1 ]
Kill Bill Vol 2 (2004) 0%  0%  [ 0 ]
Sin City (2005, Special Guest Director) 0%  0%  [ 0 ]
Death Proof (2007) 5%  5%  [ 1 ]
Inglorious Basterds (2009) 14%  14%  [ 3 ]
Django Unchained (2012) 10%  10%  [ 2 ]
Ääniä yhteensä : 21

Tarantinon paras? 
Kirjoittaja Viesti
Isoveli

Viesti Lähetetty: 14 Heinä 2013 18:31
Punde kirjoitti:
Hieman on yliarvostettu kaveri mielestäni, ei kuitenkaan mikään tusinatuubaa suoltava 13 tusinassa setä.
Samalla tavalla yliarvostettu kun Stanley Kubrick. Suuret fanit tietysti löytää niitä hienoja yksityiskohtia kun kelaillaan elokuvia etuperin ja takaperin. Kaikki ohjaajan mokatkin alkaa näyttämään nerokkailta oivalluksilta.

Veren roiskiminen tapetille ei ole ollut koskaan minun juttu, mutta itseään kunnioittavan leffafriikin on kuitenkin pakko katsoa tämän jo legendaksi muodostuneen ohjaajan tuotokset, vaikka ei isommin pitäisikään.

Kyllä tuohon muutaman kymmenen elokuvan joukkoon mahtuu jokunen ihan hyväkin pätkä. Django Unchained on ihan hyvä.

14 Heinä 2013 18:31
Profiili
Kunniajäsen

Viesti Lähetetty: 14 Heinä 2013 18:48
Pulp Fiction, koska se oli ensimmäinen Tarantinon leffa jonka näin ja olihan se hyvä. Ainakin sillon 17-18-vuotiaana (vai millon se nyt näinkään).

Jackie Brown, Inglourious Basterds ja Kill Bill vol. 1 oli myös hyviä. Death Proof ja Kill Bill vol. 2 pettymyksiä, pitkäveteisiä ja tylsiä, Sin City oli ihan jees.

Reservoir Dogs löytyy hyllystä, mutta tätä en ole ikinä nähnyt kokonaan, varmaan kolmasti pätkiä sieltä täältä kun se on tullut telkkarista ja aina olen kääntänyt kanavaa, kun pitää katsoa se joskus kokonaisena. Vielä en ole saanut aikaiseksi...

Django Unchained on vielä näkemättä.

14 Heinä 2013 18:48
Profiili
Pääohjaaja

Viesti Lähetetty: 14 Heinä 2013 19:00
tuusannuuska kirjoitti:
Sin City oli ihan jees.

Onhan se hyvä leffa, mutta ei Tarantino ohjannut siitä kuin yhden kohtauksen. Joten en nyt tiiä kannattaako siitä Tarantinon leffana paljon puhua.

14 Heinä 2013 19:00
Profiili
Kunniajäsen

Viesti Lähetetty: 14 Heinä 2013 19:05
^Sitä minäkin muistelin kirjoittaessa, et ei tainnut olla Tarantinon oikeasti kun ei tuntunut Tarantinon leffalta, mutta kun se listalla oli niin sana siitäkin sitten.

14 Heinä 2013 19:05
Profiili
Läyhääjä

Viesti Lähetetty: 19 Syys 2013 03:48
Oih, tämä säie on paha. :tu :thumbsup

Joutui pähkäilemään tuon pollin edessä pitkään. Ehkä vähän itsellekin yllätyksenä vastasin "Jackie Brown". :icool:

Hiiri kyllä käväisi jo Pulp Fictionin rastin kohdalla. Se on kuitenkin legendaarinen, mutta pakko silti sanoa että olen aina pitänyt Jackie Brownin hengestä enemmän. Se oli mun makuun kevytmielisempi.

Pulp Fiction kun julkaistiin olin aika skidi vielä ja sen hienous hioutui vasta vuosien saatossa julkaisusta, mutta siinä on edelleen jotain selittämättömän ahdistavia kohtauksia, joita katsellessa tuntuu että tekisi mieli kelata.

Esim. legendaarinen twist -kohtaus ärsyttää mua suunnattomasti vielä tänäkin päivänä vaikka olenkin Mia Wallacen rasittavan coolille olemukselle osannut jo antaa suurta arvoa päivien saatossa.

Jackie Brownin henkilöhahmot vaan upposi minulle paremmin. Siksi ääni siihen suuntaan.

Vieläkin lämmittää mieltä kun näin ensimmäistä kertaa kohtauksen jossa Samuel L. Jackson ajaa veijari takarontissa korttelin ympäri piha-alueelle ja ampuu tyypin sinne The Brothers Johnssonin soidessa taustalla :icool:

Tää viesti tuli vahingossa kahdesti, poistin toisen samanlaisen. //Tirkka

19 Syys 2013 03:48
Profiili
Tuotannon kätyri

Viesti Lähetetty: 19 Syys 2013 14:36
Jackie Brown on paras. Pulp Fiction tulee hyvänä kakkosena ja Reservoir Dogs oli myös jees. Kill Bill 1&2 ei olleet mun makuun, Django ja IB oli ihan ok. Death Proofia en ole nähnyt.

19 Syys 2013 14:36
Profiili
Television orja

Viesti Lähetetty: 13 Huhti 2014 21:40
Mä oon pitkään haukkunut Tarantinoa äärimmäisen yliarvostetuksi hömppäohjaajaksi ja syystä. Kill Billit ovat haukotuttavaa paskaa, Ingloriusjne haukotuttavaa paskaa. Niinpä Tarantinon Django Unchained tuli katsottua vasta nyt...

...OK, Tarantino menee hieman parempaan suuntaan, leffan alku oli ihan hyvä (pitkälti loistavan Christoph Waltzin ja mainion luonneroolin vetäisseen nimeämättömän hevosen takia), mutta loppu taattua Tarantino-unilääkettä. Jamie Foxxia kyllä kattelee mielellään. Ei näyttelijäkykyjen takia, vaan ihan noin muuten vaan [smilie=a_teeth.gif] .

1. Jackie Brown (viihdyttävin, hauskin)
2. Reservoir Dogs (alku oli Tarantinolla Orson Wellesimaisen jämäkkä)
3. Pulp Fiction (Tarantinon merkittävin leffa, vaikutti koko genreen)
4. Django Unchained
5. Paskaa, paskaa, paskaa

13 Huhti 2014 21:40
Profiili
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 57 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2, 3