Vuoden 2012 tykeimmät albumit!

Keskustelua elokuvista, musiikista ja konsoli- ja tietokonepeleistä.
Avatar
Risto
Isoveli
Viestit: 6644
Liittynyt: 10 Loka 2010 16:08
Paikkakunta: Jyväskylä

Vuoden 2012 tykeimmät albumit!

Viesti Kirjoittaja Risto » 14 Joulu 2012 16:56

Musiikkiketjussa kehittelemäni idea taisi nyt sen verran saada kiinnostusta että päätin uskaltaa tän aiheen perustaa. Ideana on siis värkätä lista vuoden 2012 aikana julkaistuista levyistä. Sillä ei ole väliä että montako levyä lista sisältää, mutta itse olen lähtenyt rakentelemaan tuommoista Top10-tyylistä ratkaisua. Mutta siis ihan oman fiiliksen mukaan saa lähteä listojen kokoa muokkaamaan.

Olisi myös ihan mukava kuulla jotain perusteluja, miksi olette valinneet juuri ne levyt listallenne jotka sieltä löytyvät. Myös toisten listojen kommentoiminen on suotavaa, koska pelkkä listojen listaaminen on pidemmän päälle aika tylsää (henkilökohtainen mielipide). Ketään ei kuitenkaan rankaista vaikka ei jaksaisikaan perustella tai kommentoida. En minä sentään mikään Jumala ole.

Sen enempää hassuttelematta, niin oma listani tulee tässä mahdollisesti Joulun pyhinä tai sitä ennen. Pientä viilailua on vielä suuntaan jos toiseenkin ja pari levyä pitäisi vielä kuunnella läpi ennen lopullista tuomiota.

Ei muuta kuin kaikki mukaan vaan. Musiikki on iloinen asia.

Avatar
Risto
Isoveli
Viestit: 6644
Liittynyt: 10 Loka 2010 16:08
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Vuoden 2012 tykeimmät albumit!

Viesti Kirjoittaja Risto » 20 Joulu 2012 20:07

Ajattelin polkasta tän homman käyntiin julkaisemalla ensimmäiset neljä levyä listaltani. En tiedä onko tässä mitään järkeä julkasta näitä pikkuhiljaa, mut haluan nyt tehdä näin. Yritän nyt tosiaan saada jotain perustelujakin/ajatelmia aikaiseksi, mutta laadusta en anna takeita koska en ole mikään ammattikriitikko tai levyarvostelija. Eikä nää nyt varsinaisesti mitään arvosteluja yritäkään olla.

Ekana meinasin kuitenkin et laitan tähän tänä vuonna julkaistut ja kuunnellut levyt, jotka eivät ihan listalle asti yltäneet. Kaikki näistä seuraavista kuitenkin oli ehdolle tohon mun TOP 10:een, mutta eivät ihan sinne asti yltäneet syystä taikka toisesta.
Kunniamaininnat siis seuraaville albumeille:
Rush - Clockwork Angels, Perhosveitsi-Heikki & Lika-Aki - Katuvisioita, The Offspring - Days Go By, Enter Shikari - A Flash Flood Of Colour, Devin Townsend Project - Epicloud, Dead Sara - Dead Sara, Asa - Foetida / Use Your Illusion III sekä AxeWound - Vultures.

Mutta nyt siihen itse asiaan, eli listan sijat 10-7:

10. Karri Koira - K.O.I.R.A.
Image

Karri Koira on varmaankin suurin ylläri tältä listalta, jopa itselleni. Nykyisin kuuntelen todella vähän suomenkielistä musiikkia ja varsinkaan tämmönen rap/r&b aika harvoin iskee, tai jos iskeekin niin sitten ne iskee tosi kovaa. Koira iski ja pääsi tälle listalle edustamaan.

Musiikkityyliltään K.O.I.R.A. on siis räppiä ja "ärränbeetä", ja varsinkin jälkimmäinen on jopa enempi edustettuna. Yleensä suomalainen r&b on jotain aivan onnetonta, mutta Karri Koiran tapauksessa ainakin minulle siitä irtoaa ihan mukavasti hupia. Eihän tää mitään vakavasti otettavaa musiikkia todellakaan ole. Hyvänmielenmusiikki voisi olla kuvaava termi.

Isot plussat levy saa hyvistä vierailijoista. Mukana on mm. Asa, Heikki Kuula ja Ruudolf. Varsinkin Ruudolfin setit iskee tällä levyllä todella kovaa.

Ja koska itse musiikki pystyy puhumaan puolestaan paremmin kuin kukaan muu, niin laitan tähän loppuun aina joka albumilta omat lemppari biisit. Jos joku näitä innostuu kuuntelemaan, niin kiva juttu.

TOP3 biisit:
1. Lähe mun kaa
2. Ei tarkoittaa ei feat. Heikki Kuula & Ruudolf
3. Ne kutsuu mua koiraks
--


9. Gojira - L'Enfant Sauvage
Image

Seuraavaksi listalla onkin sitten jotain ihan muuta, elikkäs ranskalaista death metallia. Tai tarkemmin sanoen teknistä death metallia, mut ihan miten vaan. Genrehomoilu ei ole ollut oikein koskaan mun juttu. Gojira on itselleni melko uusi tuttavuus ja bändin aiemmasta tuotannosta oikeastaan vain The Way of All Flesh (2008) oli ollut kuuntelussa ennen tätä tuoreinta albumia. Tämän jälkeen tilanne on toki muuttunut ja olen bändin vanhempaankin tuotantoon perehtynyt enempi. Kokonaisuutena kuitenkin pitäsin tätä uusinta levyä bändin parhaimpana.

L'Enfant Sauvage on aikamoista rymistelyä alusta loppuun asti, unohtamatta kuitenkaan teknisyyttä eli pelkkää soitinten päätöntä hakkaamista levy ei todellakaan ole. Plazan väestä en usko kovinkaan monen kuitenkaan tämmösestä musasta nauttivan. Itsellänikin on Gojiraa kohtaan hieman viha/rakkaus-suhde. Välillä en voi sietää sitä, mutta varsinkin kun ottaa kunnolla päähän niin tällä saadaan kätevästi helpotettua oloja. Tää tuorein levy on varmaankin helpoin tapa tutustua bändiin jos yhtään kiinnostaa.

TOP 3 biisit:
1. L'Enfant Sauvage
2. Liquid Fire
3. The Axe
--


8. Cancer Bats - Dead Set On Living
Image

Nyt olisi vuorossa sitten kanadalaista hardcore-punkia. Tiedä sitten kuinka hardcorea tai punkkia tämä on, mutta hyvältä kuulostaa ja se lienee pääasia.

Itselleni Cancer Bats on aiemmin tullut tutuksi lähinnä jostain muutaman vuoden takaisesta NHL-pelistä, jossa eräs heidän biiseistään soi. Joten tämän levyn löytäminen oli aika iso sattumusten summa. Onneksi tähän kuitenkin törmäsin, koska kyllähän tää oikein meneväistä musiikkia on. Vähän sama kuin tuon Gojiran kanssa, tätä kuuntelen silloin kun on tarve purkaa aggressioita.

Musiikillisestihan tää ei tarjoa oikein mitään "erikoista", aika simppeliä paukutusta ja räimettä eli juuri sitä mitä odottaa saattaakin, mutta laulaja Liam Cormier on kyllä suurin syy miksi tähän levyyn ja bändiin lopulta ihastuin. Ton äijän äänessä vaan on sitä jotain joka tunkeutuu syvälle mun tajuntaan ja räjäyttää sen atomeiksi. Moni on varmasti toista mieltä ja ymmärrän senkin.

TOP 3 biisit:
1. Bricks & Mortar
2. D.S.O.L. (en löytänyt tätä valitettavasti YouTubesta, mutta Spotifystä ainakin löytyy)
3. Road Sick
--

7. Stam1na - Nocebo
Image

Alkuun täytyy sanoa että suomalainen ja varsinkin suomenkielinen metallimusiikki on ollut mulle aina iso hyi hyi. Tietty jotain poikkeuksiakin on, mutta pääasiassa en voi suomalaista metallia sietää. Stam1nakin oli ennen Noceboa mulle aivan yhdentekevä bändi, jolta muutamia ihan kuunneltavia biisejä kuitenkin löytyi.

Joku tässä Stam1nan tuoreimmassa levyssä kuitenkin kolahti ihan törkeen kovaa, koska alkuvuodesta luukutin tätä sen pari kuukautta lähes non-stoppina. Thrashmetallihan nyt oletuksena on todella miellyttävää kuunneltavaa, mutta tällä levyllä myös tuo suomenkielinen laulu on ihan siedettävää. Jopa nautinnollista paikkapaikoin, näin uskaltaisin väittää. Myös sanoituksille on annettava peukkua ylöspäin.

Levyn alkupuolisko on mielestäni huomattavasti mielenkiintoisempi kuin loppupään materiaali. Ei loppupuolenkaan biisit mitään huonoja ole, mutta tuntuu että alkuun on satsattu isoimmat panokset. Levyn edetessä loppuaan kohti meinaa pienoinen tylsyyskuolema iskeä, mutta ei nyt kovin pahasti. Suomalaiseksi metallilevyksi kuitenkin todella hyvä.
Tämä oli muuten tämän listan toinen ja viimeinen kotimainen albumi. Ihan hyvä saavutus kun ajattelee miten vähän kuuntelen suomalaista musiikkia verrattuna ulkomaiseen tavaraan.

TOP3 biisit:
1. Valtiaan uudet vaateet
2. Puolikas ihminen
3. Pirunpaska
--


Tästä tuli nyt tämmönen. Toivottavasti kelpaa edes jollekkin. Huomenna aattelin listata seuraavat kolme levyä, lauantaina kaksi ja sunnuntaina se viimeinen, eli vuoden 2012 paras albumi. Ainut ongelma tässä vaan on se että en ole vieläkään varma minkä levyn sijoitan ykköseksi. Siihen on kaksi vaihtoehtoa ja kumpikin on toistaan parempi.

Mietteitä? Kommentteja? Risuja tai ruusuja? Muidenkin listoja olis kiva nähdä. Ehkä nyt kun ite sain tän alotettua niin muutkin uskaltautuu esille ;)

Avatar
Zygerö
Tohtori
Viestit: 8329
Liittynyt: 15 Syys 2009 15:22

Re: Vuoden 2012 tykeimmät albumit!

Viesti Kirjoittaja Zygerö » 20 Joulu 2012 20:32

Risto kirjoitti:Mietteitä? Kommentteja? Risuja tai ruusuja? Muidenkin listoja olis kiva nähdä. Ehkä nyt kun ite sain tän alotettua niin muutkin uskaltautuu esille ;)
Hyvä idea laittaa tälleen tipoittain, varsinkin kun sulla on kunnon perustelut ja mietteetkin jokaisesta levystä. Yhteen syssyyn laitettuna tulis turhan pitkä. Tossa oli jo pari levyä, jotka saattavat omalta listaltakin löytyä (Gojira siellä on erittäin todennäköisesti). Oman listan laittelen jossain vaiheessa ensi vuoden puolella. Pitää kuitenkin useisiin levyihin vielä paneutua kunnolla ja muutamaa en ole kuunnellut vielä kertaakaan. Sen voin kuitenkin jo sanoa, että mun listastani ei tule toteutukseltaan varmastikaan näin hienoa.
"You mustn't fight the elephant. You mustn't fight anybody. War is a very silly way to behave you know." -Dr. Snuggles

Avatar
Scherzy
Kanavajohtaja
Viestit: 3821
Liittynyt: 15 Elo 2009 22:49

Re: Vuoden 2012 tykeimmät albumit!

Viesti Kirjoittaja Scherzy » 20 Joulu 2012 20:35

Itekkin pitää ehdottomasti tehdä tälläinen lista, vois jopa tänään tehdä sen :) Kiva lukea muidenkin listoja.

Avatar
jetta
Uimavalvoja
Viestit: 416
Liittynyt: 08 Syys 2011 17:41

Re: Vuoden 2012 tykeimmät albumit!

Viesti Kirjoittaja jetta » 20 Joulu 2012 20:43

Mäkin voisin tällaisen listan jossain vaiheessa tekasta, jos vaan jaksan keskittyä hetkeks miettimään joitan perusteluitakin. Vaikkei tänä vuonna ole tullut oikein levyjä hankittua, yksittäisiä biisejä enemmän, niin saan mä ainakin top 5 aikaseks.
what even is reality? who knows? we don't even know if we're in this room. we could be in a turtle's dream in outer space.

Avatar
Risto
Isoveli
Viestit: 6644
Liittynyt: 10 Loka 2010 16:08
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Vuoden 2012 tykeimmät albumit!

Viesti Kirjoittaja Risto » 20 Joulu 2012 20:53

Zygerö kirjoitti:Hyvä idea laittaa tälleen tipoittain, varsinkin kun sulla on kunnon perustelut ja mietteetkin jokaisesta levystä. Yhteen syssyyn laitettuna tulis turhan pitkä.
Tuo oli yksi syy miksi päätin tehä tän osissa. Toinen oli se että jos olisin laittanut kaikki kerralla, niin perustelut olisi varmasti jääneet lyhyemmiksi. Ja onhan tästä nyt iloa useammalle päivälle kun kaikkea ei läväytä kerralla tiskiin.
Tossa oli jo pari levyä, jotka saattavat omalta listaltakin löytyä (Gojira siellä on erittäin todennäköisesti).


Mun listalla on tulossa vielä ainakin yks levy jonka luulis sun listalta löytyvän, jos ei niin ihmettelen isosti. Mut siitä sit enempi lauantaina tai sunnuntaina. ;)
Oman listan laittelen jossain vaiheessa ensi vuoden puolella.
:tu
Sen voin kuitenkin jo sanoa, että mun listastani ei tule toteutukseltaan varmastikaan näin hienoa.
Kiva jos miellyttää. Kiitos.
jetta kirjoitti:Vaikkei tänä vuonna ole tullut oikein levyjä hankittua, yksittäisiä biisejä enemmän, niin saan mä ainakin top 5 aikaseks.
En minäkään näitä kaikkia listaamiani levyjä omista fyysisenä kopiona, mut suurimmanosan kyllä. Spotifystä tulee kuunneltua aika paljon semmosia levyjä joita ei hyllystä löydy tai joita en vaan halua ostaa. Nykyään mietin aika tarkkaan et mitkä levyt lopulta hyllyyni päätyvät. Ennen ostelin enempi randomilla vähän kaikkee.

Kaikkien (tuleville) listoille kuitenkin :tu

Avatar
Scherzy
Kanavajohtaja
Viestit: 3821
Liittynyt: 15 Elo 2009 22:49

Re: Vuoden 2012 tykeimmät albumit!

Viesti Kirjoittaja Scherzy » 20 Joulu 2012 23:57

Kuva

Päätin siis itsekin tehdä listan mun top 10 suosikki albumeista tältä vuodelta! Täällä tuskin hirveen moni pitää saman tyylisestä musiikista kuin minä, mutta ehkä joku uskaltautuu kuuntelemaan ja jopa tykästyy! :Love:

10 Taylor Swift - Red

Kuva

Red on helposti ja ehdottomasti Taylor Swiftin tähän mennessä paras albumi, ja myöskin mahtava sellainen. Albumi on sekoitus kantria, poppia ja rokkia. Albumilla on myös kokeiltu täysin uusia tyylejä Taylorin muihin albumeihin katsottuna, mm. dubsteppiä ja kaiken laista muuta hienoa.

Albumin top 5 parhaat biisit ovat mielestäni: Stay Stay Stay, I Knew You Were Trouble., We Are Never Ever Getting Back Together, I Almost Do & 22.

Suosittelen levyä kaikille, jopa niille jotka eivät pidä WANEGBT biisistä, koska kaikki levyn biisit ovat kovin erilaisia siihen verrattuna.

9 Rihanna - Unapologetic

Kuva

Unapologetic on mahtava albumi, ja myöskin Rihannan paras. Albumi on enimmäkseen RnB ja hiphop genreinen, mutta sisältää myös pari dance/pop biisiä. Ainut mitä voin moittia albumista on aivan hirveä kansikuva.

Albumin top 5 parhaat biisit ovat mielestäni: Diamonds, Pour It Up, Love Without Tragedy / Mother Mary, No Love Allowed & What Now.

Levyä suosittelen kaikille, mutta ne jotka odottavat taas kerran pop albumia Rihannalta tulevat pettymään.

8 Heli Kajo - Elämäsi Suloisin Virhe

Kuva

Albumi on suomalaisen tekemäksi aivan uskomaton, ja muutenkin koukuttava ja upea albumi. Sanoitukset albumilla ovat kiinnosta ja mielenkiintoisia ja biisit kaikki koukuttavia. Albumi on yksinkertaisesti poppia.

Albumin top 5 parhaat biisit ovat mielestäni: Kiina, Barcelona, Jos Mä Kuolen Nuorena, Elämäsi Suloisin Virhe & Poikajumala.

Veikkaisin että tämä on koko listaltani eniten ehkä plazalaisten mieleen, joten suosittelen kovasti.

7 The Ting Tings - Sounds From Nowheresville

Kuva

The Ting Tings yhtyeen jäsenet työskentelivät albumin parissa 4 vuotta, ja albumi oli ehdottomasti odotettavan arvoinen. Levy on todella erillainen debyyttin verrattuna mutta paljon aikuismaisempi ja rohkeampi. Albumi on genreltään indierock/poppia.

Albumin top 5 parhaat biisit ovat mielestäni: Help, In Your Life, One By One, Day To Day & Soul Killing.

Suosittelen levyä indie musiikin ystäville.

6 Carly Rae Jepsen - Kiss

Kuva

Kaikki varmasti tietävät Carlyn hitti sinkustaan Call Me Maybe josta tuli vuoden yksi suurimmista hiteistä kaikkialla maailmalla. Albumin ei todellakaan pitäisi olla vain yhden hitin ihme koska levyllä on paljon tarjottavaa. Albumi oli minulle henkilökohtaisesti aluksi tylsä, mutta kun kuuntelin pari kertaa levyä lisää niin olin koukussa. Albumi on 100% poppia.

Albumin top 5 parhaat biisit ovat mielestäni: This Kiss, More Than A Memory, Call Me Maybe, Curiosity & Turn Me Up (Tähän olisi voinut listata kaikki albumin biisit!!)

Levyä suosittelen kaikille pop-musiikista pitäville, koska tämä albumi on 100% Pop Perfection!

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Siinä onkin siis listani sijat 10-6! Toivottavasti piditte listani ensimmäisestä osasta tai ainakin toivottavasti luitte sen :). Top 5 tulee varmaan ensiviikon alussa tai ehkä jo tänä viikonloppuna.

Avatar
rubyblue
Isoveli
Viestit: 6938
Liittynyt: 01 Syys 2011 09:48

Re: Vuoden 2012 tykeimmät albumit!

Viesti Kirjoittaja rubyblue » 21 Joulu 2012 00:13

Jaksaisinkohan mäkin vääntää tällasen. En kyllä ole varma keksinkö kymmentä levyä, niin paljon tulee kuunneltua Spotifysra yksittäisiä biisejä. Ja osa tämän vuoden löydöksistä on jo aiemmin julkaistuja. Pitääpä paneutua asiaan, josko lista tulisi. Kiva idea tämä, btw! :thumbsup
Jokaiselle jotain on ei mitään kellekään.

Avatar
Wicker Man
Isoveli
Viestit: 3359
Liittynyt: 07 Heinä 2011 22:27

Re: Vuoden 2012 tykeimmät albumit!

Viesti Kirjoittaja Wicker Man » 21 Joulu 2012 00:17

Hienosti Ripe ja Sepe laittoi topsun käyntiin. Mukavahan tollaisia on lukea, vaikka ei itse niinkään ole bändeihin/levyihin tutustunut.
Itseltäkin on tulossa huikea Top-3 lähiaikoina. Minulle noita uusia levyjä ei kertynyt siis yhteensä kuin 6 joista 2 on livejä, eikä ikävä kyllä ole edes hankala rankata noita.

Avatar
Risto
Isoveli
Viestit: 6644
Liittynyt: 10 Loka 2010 16:08
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Vuoden 2012 tykeimmät albumit!

Viesti Kirjoittaja Risto » 21 Joulu 2012 19:13

Kuuntelin Scherzyn listalta tuon The Ting Tings - Sounds From Nowheresville ja pidin siitä kovasti. Sit mä kuuntelin myös tuon Heli Kajon levyn, mut se ei niin älyttömästi kolahtanut. Ton Helin äänessä on jotain mikä ärsyttää mua vähän. Tai ei ärsytä, mut se kuulostaa jotenkin oudolta. En osaa selittää. On suomessa parempiakin naislaulajia mun mielestä.
---


Ja sitten vois jatkaa omaa listaa. Seuraavana vuorossa listan sijat 6-4. Alkuun vielä muistutuksena aiemmat sijoitukset.

10. Karri Koira - K.O.I.R.A.
9. Gojira - L'Enfant Sauvage
8. Cancer Bats - Dead Set On Living
7. Stam1na - Nocebo



6. Billy Talent - Dead Silence
Image

Seuraavana listalla olisi tarjolla hieman kevyempää rokkia. Billy Talent on varmaan monille suht tuttu bändi. Itse olen kuunnellut bändiä jo monta vuotta, vissiin joskus toisen levyn aikoihin taisin heistä ensimmäistä kertaa kuulla. Aika paljonhan BT on radioissa soinut, tai soi ainakin silloin kun itse radioo enempi kuuntelin. Edellisen levyn aikoihin muutama kipale kylläkin kulutettiin täysin puhki radiossa ja kyllästyin koko bändiin ihan totaalisesti. Siitä syystä en pahemmin jaksanut innostua kun kuulin bändin väsäävän uutta albumia.

Ehkäpä juuri noista huonoista ennakko-odotuksista johtuen Dead Silence pääsi yllättämään todella positiivisesti. Toki on myönnettävä että ei Billy Talent lähtenyt tän levyn kanssa keksimään pyörää uudelleen, vaan onhan tämä todella tutunkuuloista musiikkia bändin faneille. Ja vaikka tämäkin levy edelleen kuulostaa siltä samalta vanhalta kuin aina ennenkin, niin minua se ei ainakaan häiritse. Tuntuu että aiemmilta levyiltä on otettu kaikki ne parhaat puolet ja niistä väsätty uutta ja toimivaa musiikkia.

Jos jotain negatiivista tästä levystä haluaa kaivaa esiin, niin pituutta (yli 53 minuuttia) on vähän turhan paljon tämmöselle "punk-rock" albumille. Alle 40 minuuttisena rypistyksenä tästä olisi varmasti saatu nykyistäkin kovempi paketti. En nyt tuota pituutta kuitenkaan kovin suurena miinuksena lähtisi mainostamaan, koska ei tältä levyltä kuitenkaan mitään ihan toivottomia täytebiisejä löydy. Onneksi.

Jos siis pidät kevyehköstä rock-musiikista jossa laulaja räkii (kirjaimellisesti) kovalla tahdilla mikkiin tarttuvia sanoituksia, niin tässä on oikein oiva valinta just sulle.

Top 3 biisit:
1. Surprise Surprise
2. Love Was Still Around
3.Viking Death March
--


5. Upon A Burning Body - Red. White. Green.
Image

Nyt mennään sitten täysin toiseen ääripäähän metallimusiikin saralla, nimittäin deathcoreen. En pidä deathcoresta, koska yleensä laulu kuulostaa siinä ihan oksentamiselta. En ole koskaan ollut mikään suuri örinän ystävä. Kuitenkin mun listalta löytyy tuohon genreen istuva bändi ja näin hyvältä sijoitukselta. UABB vaan on niin tajuttoman kova että se sai minut pitämään tuosta inhoamastani örinästä. Laulaja Danny Leal vetää sen vaan niin hyvin, että meitsi oli myytyä miestä jo ensi kuuntelulla.

Aiemmin puhuin levyistä joiden avulla on hyvä purkaa aggressioita, mutta tämä on kuitenkin se paras levy siihen tarkoitukseen. Tää levy on ihan puhdasta turpaan mättöä koko 34 minuuttisen kestonsa. lukuunottamatta yhtä instrumentaali kipaletta joka hieman rauhoittaa menoa yhdessä kohtaa. Kokonaisuutena levy on kuitenkin melko brutaalia mättöä. Lyriikoista on annettava paljon plussaa. En tiedä onko näiden biisien tarkoitus saada kuuntelijan huulille hymy aikaiseksi, mutta mä en ainakaan kovin vakavalla naamalla tätä pysty kuuntelemaan vaikka musiikki semmoista jyskytystä onkin. Monet tän levyn biiseistä jää myös soimaan päähän todella helposti.

Deathcore ei varmastikkaan uppoa kovin monelle tyypille täällä Plazalla ja itsekin olisin luultavasti ohittanut koko bändin ellei tällä levyllä olisi yhtä tiettyä seikkaa. Nimittäin kaikki tän levyn kappaleiden nimet on lainattu Robert Rodriguezin elokuvista. Itse suurena Rodriguezin fanipoikana tietysti otin selvää että mistä on kyse ja sillä tiellä ollaan edelleenkin.

Näin tän bändin muuten livenä tuossa syksyllä ja olihan se kova, vaikka illan eka esiintyjä olikin.

Top 3 biisit:
1. Desperado
2. Once Upon a Time in Mexico
3. Texas Blood Money
--


4. Baroness - Yellow & Green
Image

Ennen kuin päästään Top 3:een, niin rauhoitutaan taas hieman. Baroness ei ollut itselleni kovinkaan tuttu bändi ennen tämän levyn julkaisua, enkä oikein osannut odottaa mitään. Yllätys oli siksi niin tajuttoman suuri, täähän on ihan törkeen kaunista musiikkia. Harvemmin kuvailen musiikkia kauniiksi, mutta en keksi tälle oikein mitään muutakaan termiä. Eteerinen, ihmeellinen, tajunnanräjäyttävä, koukuttava, rentouttava. Tuossa nyt muutamia ajatuksia mitä tää herättää. Wikipedian mukaan tää levy on stoner rockia/metallia sekä progressiivista metallia, mutta kyllä tää mun mielestä on paljon enempi. Tää on taidetta!

Yellow & Green koostuu siis kahdesta levystä ja vaikka niissä ei musiikillisesti suuria eroja löydykään, niin kyllä itseeni tuo Yellow on enempi iskenyt. Kokonaisuutena tää melkein on kuitenkin pakko kuunnella jotta pääsee kunnolla tarinaan sisään. Vaikka pituutta levyillä riittääkin, niin itse en mitään kyllästymisen tunteita ole tuntenut. Jokaisella kuuntelukerralla tästä löytyy aina jotain uutta, mitä ei aiemmin tajunnut olevan.

Tästä on jotenkin todella vaikea keksiä mitään kerrottavaa, koska ei tuota musiikkia ja albumia vaan pysty sanoin kuvailemaan. Kuunnelkaa itse ja teille avautuu uusi maailma. Nuo kolme parasta biisiä on vähän hölmöä edes listata, koska kokonaisuus on tällä paketilla se suurin vahvuus.

Top 3 biisit:
1. Twinkler
2. Eula
3. Cocainium
--

Huh huh! Tuntuu että mitä parempaa musiikki on niin sitä vaikeampi siitä on sanoilla kertoa. Yritin nyt kuitenkin jotenkin saada ajatukseni kasaan ja tulos on tässä. Huomenna jatketaan!

Avatar
Risto
Isoveli
Viestit: 6644
Liittynyt: 10 Loka 2010 16:08
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Vuoden 2012 tykeimmät albumit!

Viesti Kirjoittaja Risto » 22 Joulu 2012 19:55

Jatketaanpas taas. Vuorossa siis sijat 3 ja 2.

10. Karri Koira - K.O.I.R.A.
9. Gojira - L'Enfant Sauvage
8. Cancer Bats - Dead Set On Living
7. Stam1na - Nocebo
6. Billy Talent - Dead Silence
5. Upon A Burning Body - Red. White. Green.
4. Baroness - Yellow & Green



3. As I Lay Dying - Awakened
Image

Nyt ollaan siellä meikäläisen musiikkimaun ihan tiukimmassa ytimessä. Ei ole varmaan kenellekkään mikään suuri yllätys se että pidän kovasti modernista (jenkki)metallista. Bändit kuten As I Lay Dying, Trivium, Machine Head ja muut vastaavat ovat olleet jo muutaman vuoden todella lähellä sydäntäni. Siitä johtuen odotukseni Awakenedia kohtaan oli ihan törkeen kovat ja hyvinhän se ne odotuksensa lunasti.

En koskaan uskonut että AILD pystyisi samaan kuin mihin he vuoden -07 albumillaan An Ocean Between Usilla kykenivät, mutta Awakened oli jopa sitä parempi. Tällä albumilla noi soundit on vaan just sitä mitä mä metallimusiikilta nykyään vaadin ja oletan saavani. Kitarat kuulostaa kivalta, eikä turhia pippelinvenytyssooloja kuulu. Rummut nakuttaa reipasta tahtia ja laulu, sekä puhdas että huuto, kuulostaa oikein ihanaiselta. Monia ihmisiä tää nykyinen metallimusiikin suuntaus tuntuu lähinnä ärsyttävän, mutta jostain syystä minuun se uppoaa kuin karamelli lihavaan poikaan. Siksipä tämä levy olikin mulle yksi vuoden maukkaimmista.

Top 3 biisit:
1. A Greater Foundation
2. My Only Home
3. Cauterize
--


2. Between the Buried and Me - The Parallax II: Future Sequence
Image

Kaiken järjen ja rationaalisen ajattelun mukaan tämän levyn pitäisi olla mun listan sijalla yksi, mutta tälläkertaa tunteet veivät järjestä voiton. Parallax II on tästä sijoituksestaan huolimatta yksi upeimmista ellei jopa upein musiikkiteos mitä on viimeisen kahdenkymmenen vuoden aikana tehty. Musiikillisesti Parallax II on ihan käsittämättömän nerokas ja uskomattoman kuuloinen.

BTBAM on jo aiemmilla levyillään tehnyt vaikka miten huikeita juttuja, mutta joku niissä aiemmissa levyissä on kuitenkin ollut mikä ei ole minuun ihan täysillä klikannut. Tämä tuorein albumi kuitenkin räjäytti potin ihan totaalisesti. Jos täydellisyyttä pitäisi kuvata jollain asialla, niin tämä albumi olisi se asia mikä sitä parhaiten kuvaisi. Parallax II on ahdettu niin täyteen tavaraa, että siitä löytää jokaisella kuuntelukerralla aina uusia puolia. Itse en kuitenkaan koe tuota paljoutta mitenkään negatiivisena asiana, vaikka voisi kuvitella että tuosta eri musiikkityylien ja rytminvaihdosten määrästä voisi ähky iskeä. Näin ei kuitenkaan tapahdu.

Niin ja laulusta piti vielä sanomani, että aiempiin levyihin verrattuna ollaan menty huomattavasti parempaan suuntaan. Ei Rogersin vokaaleissa aiemminkaan valittamista pahemmin löytynyt, mutta nyt osuttiin tälläkin osa-alueella napakymppiin. Korvani valuvat hunajaa.

Jos mun pitäisi oikeasti suositella vain yhtä albumia vuodelta 2012, niin se olisi ihan ehdottomasti tämä. Olkaa hyvät!

Biisit top 3:
1. En pysty valitsemaan vain kolmea kappaletta joten tuossa on koko albumi
--

Enää yksi levy jäljellä! Miten mikään levy voi olla parempi kuin The Parallax II: Future Sequence? Se selviää huomenna. ;)

Avatar
jetta
Uimavalvoja
Viestit: 416
Liittynyt: 08 Syys 2011 17:41

Re: Vuoden 2012 tykeimmät albumit!

Viesti Kirjoittaja jetta » 23 Joulu 2012 03:17

Sain aikaiseks TOP 9 listan. Perusteluja en osaa kirjoittaa, koska mä yleensä joko tykkään tai en tykkää, enkä ajattele sen enempää syitä miksi. Yritin kuitenkin jotain kommenttia laittaa, ettei tulis ihan tylsä vaikka ei noi mitenkään kummosia ole. Laitan kolmessa erässä, tässä on sijat 9-7.

9. Santigold - Master of My Make-Believe
Kuva
Löysin tän sattumalta Spotifysta ja tykkäsin. Tää ei ole sellaista jumputusta, millaisia suurinosa radiossa soitettavista popbiiseistä on ja jotka muuttuu rasittaviksi parin kuuntelu kerran jälkeen, vaan rauhallisempaa, mutta silti mukaansa tempaavaa musiikkia. Näitä kappaleita pystyy kuuntelemaan montakin kertaa putkeen, eikä ala ärsyttämään.

Suosikit: Disparate Youth, God From the Machine, The Riot’s Gone, Look At These Hoes

8. Pariisin Kevät - Kaikki on satua
Kuva
Suomalaiseksi Pariisin Kevät on yllättävän hyvä ja onkin ainut suomalainen bändi jota kuuntelen enemmän kuin vain yksittäisiä biisejä radiosta. Näissä biiseissä on sellainen haikea tunnelma, jota mä rakastan. Biisien sanoituksista olen tykännyt aina ja tykkäsin nytkin. Lopeta! on ainut biisi jota ei ole tullut kuunneltua toista kertaa, muuten jokainen biisi oli mulle mieleinen. En kuitenkaan menis väittämään Pariisin Kevään parhaimmaks albumiks.

Suosikit: Olen kuullut merestä, Saari, Ehkä kaikki palaa itsestään ennalleen, Kesäyö, Häikäisee

7. Mumford & Sons - Babel
Kuva
Mumford & Sons on indie folkia ja täysin uusi bändi mulle. Paljon oon kehuja kuullut heidän musiikista, mutta en koskaan ole saanut aikaiseksi kuunnella ja oon ajatellut, ettei se kuitenkaan ole ”mun kuulosta” musiikkia. Minkäänlaisia isompia odotuksia ei ollut tätä levyä kuuntelemaan lähtiessä, enemmän ajattelin etten varmaan tule tykkäämään, mutta toisin kävi ja voisi sanoa että rakastuin ensi kuuntelemalla. Albumin loppupuolisko on hieman huonompi kuin alkupää, eikä biisit oikein iske yhtä hyvin.

Suosikit: Babel, I Will Wait, Holland Road, Lover of the Light
what even is reality? who knows? we don't even know if we're in this room. we could be in a turtle's dream in outer space.

Avatar
rubyblue
Isoveli
Viestit: 6938
Liittynyt: 01 Syys 2011 09:48

Re: Vuoden 2012 tykeimmät albumit!

Viesti Kirjoittaja rubyblue » 23 Joulu 2012 12:20

^Jettalla on näköjään aika samanlainen musiikkimaku kuin meikäläisellä, tosin olen sitä vähän uumoillutkin. :thumbsup
Jokaiselle jotain on ei mitään kellekään.

Avatar
rubyblue
Isoveli
Viestit: 6938
Liittynyt: 01 Syys 2011 09:48

Re: Vuoden 2012 tykeimmät albumit!

Viesti Kirjoittaja rubyblue » 23 Joulu 2012 13:05

Noniin, aloitan oman listani. Sain kymmenen kasaan yllättävän helposti ja ylikin jäi vielä. Sen vuoksi tässä ensimmäisessä listassa on sijojen 8-10 lisäksi kaksi erityismainintaa, jotka jäivät niukasti TOP10:n ulkopuolelle.

10. Bat For Lashes – All Your Gold

Image

Bat For Lashes tuli minulle tutuksi ensimmäisen kerran vuonna 2009 hitillään Daniel ja levyllään Two Suns. Rakastuin tämän naisen musiikkiin ja kuuntelin tuolloin Two Sunia paljon. Samalla tutustuin aiempaan tuotantoon ja esikoislevyyn Fur And Goldiin. Tänä vuonna julkaistu The Haunted Man ei mielestäni aivan yllä edellisen levyn tasolle, mutta Natashan Khanin ääni on tunnistettava ja kaunis sekä levyn tunnelma ihanan viipyilevä ja niitä koukkujakin löytyy.

Parhaat biisit: All Your Gold, Lilies, Horses Of The Sun, Marilyn

9. Team Me – To The Treetops

Image

Team Me oli tämän vuoden uusia tuttavuuksia. Ylexn Uuden Musiikin iltavuoron soittolistasta bongasin heidän biisinsä Weathervanes and Chemicals ja ihastuin saman tien. Team Me on pohjoismaalaista indiepoppia vahvoilla melodioilla ja mielenkiintoisilla sanoituksilla höystettynä. Levy on ehjä kokonaisuus. Joistain biiseistä tulee vahvasti mieleen yksi suosikkibändini Mew.

Parhaat biisit: Show Me, Weathervanes And Chemicals, With My Hand Covering Both of My Eyes I Am Too Scared Have A Look at You Now ja Daggers

8. Pariisin Kevät – Kaikki On Satua

Image

Pariisin Kevät on ehkä suurin suomalainen rakkauteni. Kun näin ensimmäisen kerran Samoilla Raitella –musiikkivideon silloisella Voice-musiikkikanavalla, olin myyty: tehdäänkö Suomessa tosiaan jotain näin upeaa. Tuli sellainen olo, että oli tullut kotiin. Yhä edelleen Pariisin Kevät kuuluu suosikkeihini ja on yksi tärkeimpiä bändejä minulle. Kaikki On Satua ei ole heidän paras levynsä mutta se on silti hyvä. Voisi jopa sanoa, että Pariisin Kevät on hieman aikuistunut tämän levyn myötä ja jättänyt teini-iän taakseen. Vahvoja sanoituksia ja sadunomaista tunnelmaa.

Parhaat biisit: Saari, Ehkä Kaikki Palaa Itsestään Ennalleen, Kevät ja On Aika Juosta


Erityismaininnat:

Childish Gambino – Camp

Image

Modernia hiphoppia, jossa ehkä jopa hieman elektrovaikutteita. Kaiken kaikkiaan pysäyttävä levy.

Heli Kajo – Elämäsi Suloisin Virhe

Image

Piristävä tulokas suomalaisten lauluntekijä-laulajien joukkoon. Helin Kajon musiikki ja sanoitukset tuntuvat kovin eläviltä ja niihin on helppo samaistua.
Jokaiselle jotain on ei mitään kellekään.

Avatar
Risto
Isoveli
Viestit: 6644
Liittynyt: 10 Loka 2010 16:08
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Vuoden 2012 tykeimmät albumit!

Viesti Kirjoittaja Risto » 23 Joulu 2012 13:54

Uusia listoja, jee! :tu

rubyn ja jetan listoilta ainoastaan tuo Pariisin Kevät on mulle tuttu bändi. Tuon Kaikki on satua -albumin oon tainnut kerran tai kaksi kuunnella, mut mitään syvää rakkautta en sitä kohtaan tunne. Ihan kiva, mut ei mitään tajunnanräjäyttävää.

Kaikki nuo muut levyt onkin mulle sitten ihan tuntemattomia. Ylläri. :imrgreen:
Edit: Voi helvetti että tuli paljon kirjotusvirheitä...

Avatar
Risto
Isoveli
Viestit: 6644
Liittynyt: 10 Loka 2010 16:08
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Vuoden 2012 tykeimmät albumit!

Viesti Kirjoittaja Risto » 23 Joulu 2012 18:56

Eiköhän päästetä kansa jännityksestä. Vuorossa siis listan sija numero uno!

10. Karri Koira - K.O.I.R.A.
9. Gojira - L'Enfant Sauvage
8. Cancer Bats - Dead Set On Living
7. Stam1na - Nocebo
6. Billy Talent - Dead Silence
5. Upon A Burning Body - Red. White. Green.
4. Baroness - Yellow & Green
3. As I Lay Dying - Awakened
2. Between the Buried and Me - The Parallax II: Future Sequence




1. Look Right Penny - Sugar Lane
Image

Noniin! Tässä se olis. Vuoden 2012 tykein albumi.

Look Right Penny on vuonna -08 perustettu jenkkiläinen rock/progressive/popcore (genrekuvaus lainattu heidän Facebook-sivultaan) -bändi ja Sugar Lane on heidän tänä vuonna julkaistu debyyttialbumi. Itse kuulin heistä ensimmäistä kertaa joskus keväällä kun eräs nettituttu suositteli mulle tätä bändiä mainostaen sitä Protest The Heron ja Paramoren sekoitukseksi. Kumpikin noista bändeistä kuuluu omaan top femmaan, joten pakkohan tää oli tsekata. Errors taisi olla ensimmäinen biisi jonka bändiltä kuuntelin. Pidin tota ihan hyvänä biisinä, mutta jotenkin unohdin koko bändin olemassaolon kuukaudeksi tai pariksi. Sitten kesäkuun lopulla sain "käsiini" (eli latasin) koko albumin ja sen jälkeen se olikin menoa. Älkää huoliko. Tilasin fyysisen kopion heti kun se julkaistiin, aluksi tätä sai vain digitaalisena.

Mikään albumi ei ole herättänyt koskaan samanlaisia fiiliksiä kuin Sugar Lane. Kuuntelin tän albumin vähintään kaksi kertaa päivässä kahden kuukauden ajan. Joka helvetin päivä. En koskaan kuuntele musiikkia nukkumaan mennessä, mutta tätä oli vaan pakko kuunnella silloinkin. En ole vieläkään tähän kyllästynyt, mutta nykyään en enää ihan joka päivä tätä kokonaan kuuntele. Viikoittain kuitenkin, joko kotona tai autossa, vähintään kerran kuuntelen tän läpi.

Musiikki on teknisesti oikein taitavaa, mutta ei mitenkään tajunnanräjäyttävää kuten esim. Between the Buried and Mellä. Ei tuo musiikki muutenkaan ihan yhtä "rankkaa" ole kuin Protest The Heron ja BTBAM:in kaltaisilla bändeillä, vaikka Look Right Penny paljon heiltä vaikutteita onkin ottanut. Kyllä tältä levyltä paljon pop-vaikutteitakin löytyy, varsinkin laulun osalta. Suurin syy miksi bändiin ja tähän levyyn rakastuin onkin ehdottomasti laulaja. Mariel Diaz-Carrion on aivan huikea laulaja, teknisesti ihan täydellinen. En olisi voinut koskaan kuvitella että naisvokalisti sopisi tällaiseen musiikkityyliin, mutta ilokseni saan todeta että hyvinhän se toimii. Hienointahan tässä bändissä on se että nuo tyypit on vielä niin nuoria, vähän päälle parikymppisiä, että heillä on aikaa kehittyä vaikka kuinka huikeiksi soittajiksi. Ja kun lähtökohta on se että ne on jo nyt aika hemmetin kovia, niin on kiva nähdä että mitä tulevaisuus tuo tullessaan.

Top 3 biisit:
1. Move My Body
2. Please Don't Leave
3. Body Parts

Sugar Lane on siis itselleni vuoden kovin levy ihan heittämällä, vaikka musiikillisesti se ei The Parallax II:lle pärjääkään. Tällä kertaa tunteet vei kuitenkin voiton järjestä. Tulevaisuus sitten näyttää että kuinka tämä levy jaksaa innostaa, mutta uskoisin kyllä että en mä tästä ihan hevillä luovu. Ensi vuonna on Look Right Pennyltä tulossa uutta musiikkia, joten siltäkin osin tulevaisuus näyttää valoisalta. Harmittavan usein vaan tämmöset nuoret ja potentiaaliset bändit häviää yhtä äkkiä kuin ovat esiin nousseetkin. Tosin eipä LRP vielä olekaan breikannut kunnolla, mutta toivottavasti sekin tapahtuisi pian. Tää on ihan liian hyvää musiikkia jotta vain pieni osa maailman väestöstä saisi siitä nauttia. Spread the love!

I :Love: LRP
--

Kiitos kaikille jotka on jaksanut näitä mun sepustuksia lukea. Katellaan sitten vuoden päästä että miltä vuoden 2013 levytarjonta näyttikään. Nyt kuitenkin jään odottamaan innolla muiden listoja vuodesta -12.

Avatar
rubyblue
Isoveli
Viestit: 6938
Liittynyt: 01 Syys 2011 09:48

Re: Vuoden 2012 tykeimmät albumit!

Viesti Kirjoittaja rubyblue » 24 Joulu 2012 02:00

Jatketaanpa sitten rivakalla tahdilla tätä omaa listaa, kun nyt innostuin kirjoittelemaan perusteluita seuraaville kolmelle levylle.

Sijat 8-10 menivät siis näin:

8. Pariisin Kevät - Kaikki On Satua
9. Team Me - To The Treetops
10. Bat For Lashes - The Haunted Man


Nyt sijat 5-7.

7. PMMP – Rakkaudesta

Image

PMMP on toinen näistä kotimaisista suosikkibändeistä, jotka eivät ikinä petä. Myös Rakkaudesta on hieno levy, vaikkei Kaikki On Satua tavoin olekaan yhtyeen paras levy. Levy on kuitenkin tuttua PMMP-laatua: tarttuvia melodioita sekä oivaltavia ja kantaaottavia sanoituksia. Nimensä mukaisesti levy kertoo rakkaudesta: sen kipeistä, kieroista ja vaikeista puolista. Paula ja Mira yksinkertaisesti saavat minut kuulijana pysähtymään ja kuuntelemaan heitä.

Parhaat biisit: Toivo, Kevään Valo, 4ever Young ja Heliumpallo

6. Turboweekend – Fault Lines

Image

Lisää pohjoismaalaista indierockia/poppia. Tanskalainen Turboweekend oli nimeltä tuttu jo ennen tätä vuotta, mutta en ollut heidän tuotantoonsa sen tarkemmin tutustunut. Sitten kuulin biisin Rubicon, jonka sanat pysäyttivät kuuntelemaan. Fault Line on vahvasti elektrovaikutteista kitaroilla höystettyä indiepoppia. Melodiat ovat koukuttavia, jopa mahtipontisia ja lyriikat ajoittain kipeitä. Laulajan ääni saa parhaimmillaan kylmät väreet kulkemaan pitkin selkäpiitä. Ehdottomasti niitä levyjä, joiden kuunteleminen lohduttaa surun, ahdistuksen tai kiukun keskellä.

Parhaat biisit: Rubicon, You Are The Cure, On My Side ja Fire Of The Stampede

5. Loost Koos – Pienempi Kuin Kolme

Image

Sitten jotain ihan muuta. Nimittäin kotimaista hiphoppia. Loost Koos on myös tämän vuoden uusia tuttavuuksia. Loost Koosin musiikki on pääasiassa lempeää ja hempeää. Tämän levyn parissa on mitä parhain rentoutua täysin. Taustat tuntuvat kuin kesäpäivänä järven kevyissä aalloissa kelluminen: kertakaikkiaan rauhoittavaa. Tätä tukevat myös sanoitukset, vaikka niissä puidaankin parisuhteen vaikeita puolia. Yleissävy on kuitenkin positiivinen, kuten riimi: ”tappelisin mieluummin sun kaa hautaan kuin ettisin kaukaa mielenrauhaa” kertoo. Kaiken kaikkiaan viime kesän parhaita chillauslevyjä aurinkoisena päivänä puistossa siideriä hörppäillen.

Parhaat biisit: Sä Tuut Mun Mieleen, Onko Meillä Toisemme Huomenna, Kiitos (NMPT) ja Uusia Ajatuksia
Jokaiselle jotain on ei mitään kellekään.

Avatar
Risto
Isoveli
Viestit: 6644
Liittynyt: 10 Loka 2010 16:08
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Vuoden 2012 tykeimmät albumit!

Viesti Kirjoittaja Risto » 24 Joulu 2012 10:40

Mulle toi PMMP:n uusin levy oli nähtävästi aika iso pettymys, kun unohdin sen olemassaolon kokonaan. Harmi juttu, koska tyttöjen aiemmat levyt on muhun kyllä iskenyt aika kovaa.

Avatar
Scherzy
Kanavajohtaja
Viestit: 3821
Liittynyt: 15 Elo 2009 22:49

Re: Vuoden 2012 tykeimmät albumit!

Viesti Kirjoittaja Scherzy » 27 Joulu 2012 01:34

Kuva

Ja seuraavaksi on luvassa sijat 5-3 mun oli tarkoitus laittaa 5-1 asti sijat mutta säästän nyt kuitenkin kaks parasta levyä vähän myöhemmälle! ;) Joten eikun aloiteta!

5 Tulisa - The Female Boss

Kuva

The Female Boss on Tulisan debyytti levy soolo artistina, ja tämä levy ei todellakaan jätä kylmäksi! Levy on mahtava pakkaus pop/rnb tykitystä ja suoraan sanottuna aivan mahtava albumi! Albumin ensimmäinen single Young upposi britteihin todella hyvin ja hyppäsi suoraan sinkkulistan kärkeen, kun taas albumi jopa floppasi ja tätä en kyllä voi ymmärtää...

Albumin top 5 biisit mielestäni ovat: Visa, Foreigner, Habit, Live Your Life & British Swag.

Suosittelen levyä kaikille pop musiikin ystäville, olen aika varma että ette tule pettymään!

4 Lana Del Rey - Paradise

Kuva

Paradise on oikeastaan EP, mutta sisältää kuitenkin 9 biisiä ja se lasketaan jo albumiin tarvittavaksi pituudeksi, joten ei nussita pilkkua! ;)
Paradise on ihana, erikoinen ja upea teos joka on aivan yhtä mahtava kuin Lanan debyytti Born To Die oli!

Albumin top 5 biisit mielestäni ovat: Yayo (suosikkini! <3), Gods & Monsters, American, Ride & Blue Velvet.

Suosittelen levyä kaikille jotka pitävät vähän erikoisemmasta popista!

3 Marina & The Diamonds - Electra Heart

Kuva

Electra Heart on Marinan toinen albumi, ja tämä albumi on täyttä täydellisyyttä! Albumina tämä hakkaan Marinan debyytin 100-0 ja myös lähes kaikki muut tämän vuoden levyt. Albumi on poppia kiinnostavista näkökulmista.

Albumin top 5 biisit mielestäni ovat: Starring Role, Teen Idle, Homewrecker, Primadonna & Radioactive.

Suosittelen levyä popista pitäville ja oikeastaan kaikille koska albumi on ihan mahtava :).

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Siinä oli sitten sijat 5-3 ja top 2 sijat tulee todennäköisesti ensiviikon alusta!:)

Avatar
Jonnexxx
Juontaja
Viestit: 1026
Liittynyt: 17 Tammi 2012 14:21
Paikkakunta: Espoo

Re: Vuoden 2012 tykeimmät albumit!

Viesti Kirjoittaja Jonnexxx » 27 Joulu 2012 13:35

Nyt aloitan itsekin väsäämään tätä. Tässä kelpaa siis vain v. 2012 julkaistut albumit, vai? :icool:

Avatar
Jonnexxx
Juontaja
Viestit: 1026
Liittynyt: 17 Tammi 2012 14:21
Paikkakunta: Espoo

Re: Vuoden 2012 tykeimmät albumit!

Viesti Kirjoittaja Jonnexxx » 27 Joulu 2012 14:18

2012 year end- Jonne's TOP 5 Albums


Sija 5


Linkin Park - Living Things

Kuva

Albumi on mielestäni Linkin Parkilta hyvä veto, sillä kappaleet eivät ole liian rankkaa hevimusiikkia. Parhaat kappaleet ovat mielestäni Lost in the Echo, Skin to Bone ja I'll Be Gone. I'll Be Gone on mielestäni aivan mahtava ''rock-kokoelma'' sillä tyylilaji muuttuu matalasta korkeaan, eikä kitaroiden jylinä ja kirske häiritse.



Sija 4

Pitbull - Global Warming

Kuva

Albumi on sellainen keskitason levy, ihan hyvä kuitenkin, muttei kuitenkaan niin hyvä kuin edeltäjänsä Planet Pit. Kappaletarjonta on melko surkeaa, mutta aloituskappale Global Warming on mahtava, mutta kappaleen lyhyt kesto on suuri miinus! Missä ovat uudet Mr. Worldwide ja International Love -kappaleet? Tällä albumilla kansikuvakaan ei ole hyvä verrattuna edeltäjänsä sinisiin tunnelmiin. Vähän enemmän olisi voitu panostaa.



Sija 3

David Guetta - Nothing But The Beat 2.0

Kuva

David Guettan Nothing But The Beat -albumin monet suositut sinkut mahdollistivat uuden version julkistamisen esikoislevystään ja tässä tämä nyt sitten on! Albumin parhaimmistoa ovat She Wolf (Falling To Pieces), Turn Me On ja Toy Story! Koskaan, milloinkaan en ole tykännyt kappaleista Titanium ja Little Bad Girl, ne ovat ärsyttäneet aina, ainakin Titaniumi..



Sija 2

Chris Brown - Fortune

Kuva

Chris Brownin hiphop-tyylinen jammailu on aina ollut mieleeni. Brownin musiikki ei onneksi ole mitään gangsta räppiä, vaan tuollaista tanssimusiikin tyylistä hiphoppia. Albumin kansikuva on aivan mahtava! Parhaita kappaleita ovat Don't Judge Me, 2012 ja Stuck On Stupid.



Sija 1

Rihanna - Unapologetic

Kuva

Tämän Rihannan albumin kohdalla odotukseni olivat matalat, sillä edellinen albumi Talk That Talk oli surkea, ja hyviä kappaleita oli vain muutama. Tämä albumi oli täysin erilainen kuin luulin! Rihannan albumeista tämä on toiseksi paras, parhain on synkkäteemainen Rated R vuodelta 2009. Albumin neljästätoista kappaleesta melkein kaikki ovat hyviä. Teen paremmuusjärjestyksen kappaleista.

Suosikit

1. Jump (feat. Lil' Wayne)
2. Lost In Paradise

Kärkipään kolmas ja neljäs

3. Love Without Tragedy / Mother Mary
4. Pour It Up

Plussaa näistä!
5. Diamonds
6. Numb (feat. Eminem)
7. What Now
8. Right Now (feat. David Guetta)
9. Fresh Off The Runway

Mukavata

10. Nobody's Business (feat. Chris Brown)

Korvat kestorajalla..
11. No Love Allowed

Pää ei kestä tällaista
12. Stay (feat. Mikky Ekko)
13. Loveeeeeee Song (feat. Future)
14. Get It Over With

Avatar
FankiKitsune
Big Brother
Viestit: 6042
Liittynyt: 27 Marras 2010 16:04

Re: Vuoden 2012 tykeimmät albumit!

Viesti Kirjoittaja FankiKitsune » 27 Joulu 2012 16:21

Mä oonki tylsä, enkä tee mitään top10-listausta. En ees vois tehä, ku noita tykeimpiä albumeita on se kaksi. :D Oon niin huonosti kuunnellu kokonaisia albumeita, nii hankalaa tehdä. Mut edes jotain! En usko, että nää tulee kenellekään yllätyksenä.

2. Jesse Kaikuranta - Vie mut kotiin

Image

Jesseltä kuulin aluksi tietysti radion kautta kappaleet Vie mut kotiin ja Järjetön rakkaus. Molemmat oli todella hyviä, joista ensimmäinen hitusen parempi. Tottakai sitä halusi kuulla lisää, jos vaikka albumilla olisikin ollut jokin erilainen kappale, kuin ominaista Jesseä. Harmikseni kyseistä biisiä ei ollut, mutta albumilta löytyi kuitenkin vielä parempia kappaleita, kuin Vie mut kotiin ja Järjetön rakkaus.

Kappaleiden Top3, vaikka niitä onkin todella vaikeaa laittaa mihkään järjestykseen, paitsi kaksi ensimmäistä:

1. Tulva
2. Hän ei enää miettinyt meitä
3. Vie mut kotiin

1. Loreen - Heal

Image

Loreeniin tutustuin tietysti Euroviisujen kautta ja Euphoria kolahti heti. Pakkohan se oli Loreenin albumi ostaa ihan heti, kun se tuli myyntiin. Vieläpä mukavasti levyn kantta koristaa Loreenin nimikirjoitus. :tu Kyseisellä albumilla on jo kolme aiemmin tehtyä kappaletta (Sober, My heart is refusing me ja Euphoria), joista jokainen on kursittu uuteen muotoon. Aluksi kummastelin, kuinka Loreen on tehnyt tälle levylle huonomman version Soberista, mutta ajan myötä siihenkin tottui.

Erityisen hyvää tässä albumissa omasta mielestäni on se, ettei koko albumi ole pelkkää "nyyhkyballadia" tms tai teknotrancedisco-musaa, vaan ne tukee hyvin toisiaan. Levyn julkaisusta lähtien se on soinut repeatilla autossa, enkä ole vielä kertaakaan kyllästynyt yhteenkään biisiin.

Biisejä on todella vaikea laittaa mihinkään järjestykseen! Kaikki on omalla tavallaan niin hyviä... mut jos jotain järjestystä on pakko laittaa:

1. Euphoria
2. In my head
3. Breaking robot
4. Heal
5. My heart is refusing me

Molemmista levyistä sen verran, että on varmaan ensimmäisiä koskaan, joissa kaikki biisit on hyviä. Melkein kaikissa muissa tähän astisissa levyissä on ollut ainakin pari huonoa ja tylsää biisiä, mutta näissä ei ole.
That damn fox!

Kuva

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Elokuvat / Musiikki / Pelit”