Leffasuosituksia
Kannattaa myös katsoa Lucky number slevin, oli odotettua ovelampi leffa. Josh Hartnett oli siinä mielestäni parempi kuin joissain edellisissa leffoissaan. Suosittelen siis lämpimästi.
16 Blocks oli sekin ihan hyvä leffa. Mutta ei niiiin hyvä kun tuo Lucky number slevin. Ja molemmissahan on Bruce Willis.
16 Blocks oli sekin ihan hyvä leffa. Mutta ei niiiin hyvä kun tuo Lucky number slevin. Ja molemmissahan on Bruce Willis.
"take what you can, give nothing back"
- MasterBaiter
- Intruuderi
- Viestit: 289
- Liittynyt: 09 Elo 2006 10:41
Fight club, idea loistava, mainio toteutus
Dogville, vaikkakin ajoittain pitkästyttävä, niin idea on erilaisuudessaan loistava.
Unelmien sielunmessu, ahdistava, elokuva joka todella tuottaa tunteita. Teemabiisi on kaikkien aikojen vangitsevin, kun teatterista leffan jälkeen vaitonaisena ja huonovointisena poistuu, niin päässä taatusti soi tuo teema. TSH:n kahden tornin trailerissa (en muista käytettiinkö itse leffassa) oli samainen tuotos hieman raskaampana versiona - Clint Mansell, The Kronos Quartet, The Requiem for a Dream.
Kill Bill 1&2, erityisen maininnan ansaitsee leffojen musat. Zamfir - The Lonely Shepherd.
Dancer in the dark, voihan ahdistuksen kevät ja elämä ja vääryys. On sitten semimusikaali Björkin tähdittämänä, varoituksena heille jotka eivät tätä henkilöä tai tyylisuuntaa siedä.
Mr. & Mrs. Smith, en erityisemmin diggaile valtavirtaleffoja enkä toimintaa sen varsinaisessa merkityksessä, mutta tämä leffa on loistava.
Memento, mielenkiintoinen toteutus juonen suhteen, älä vahingossakaan käy välillä jääkaapilla.
Sitten on tietysti kasa muitakin, jotka eivät listausta edes tarvitse esim. TSH, Star Wars jne.
[Edit: Ohos, miten Sin City pääsikin unohtumaan, perustuu sitten sarjakuvaan, joten ihan kylmiltään voi jäädä vähän auki. Sitten on pakko nostaa esille Peter Jacksonin aikaisempi tuotanto (ihan vaan kontrastiksi TSH:lle - oma pelonsekainen järkytys oli suuren suuri kun sain ensimmäistä kertaa kuulla
PJ:n tulevan tekemään TSH:t)]
Dogville, vaikkakin ajoittain pitkästyttävä, niin idea on erilaisuudessaan loistava.
Unelmien sielunmessu, ahdistava, elokuva joka todella tuottaa tunteita. Teemabiisi on kaikkien aikojen vangitsevin, kun teatterista leffan jälkeen vaitonaisena ja huonovointisena poistuu, niin päässä taatusti soi tuo teema. TSH:n kahden tornin trailerissa (en muista käytettiinkö itse leffassa) oli samainen tuotos hieman raskaampana versiona - Clint Mansell, The Kronos Quartet, The Requiem for a Dream.
Kill Bill 1&2, erityisen maininnan ansaitsee leffojen musat. Zamfir - The Lonely Shepherd.
Dancer in the dark, voihan ahdistuksen kevät ja elämä ja vääryys. On sitten semimusikaali Björkin tähdittämänä, varoituksena heille jotka eivät tätä henkilöä tai tyylisuuntaa siedä.
Mr. & Mrs. Smith, en erityisemmin diggaile valtavirtaleffoja enkä toimintaa sen varsinaisessa merkityksessä, mutta tämä leffa on loistava.
Memento, mielenkiintoinen toteutus juonen suhteen, älä vahingossakaan käy välillä jääkaapilla.
Sitten on tietysti kasa muitakin, jotka eivät listausta edes tarvitse esim. TSH, Star Wars jne.
[Edit: Ohos, miten Sin City pääsikin unohtumaan, perustuu sitten sarjakuvaan, joten ihan kylmiltään voi jäädä vähän auki. Sitten on pakko nostaa esille Peter Jacksonin aikaisempi tuotanto (ihan vaan kontrastiksi TSH:lle - oma pelonsekainen järkytys oli suuren suuri kun sain ensimmäistä kertaa kuulla
PJ:n tulevan tekemään TSH:t)]
-
- Diktaattori
- Viestit: 4143
- Liittynyt: 28 Elo 2006 05:27
- Paikkakunta: Helsinki
- hildebrand
- Läyhääjä
- Viestit: 121
- Liittynyt: 03 Syys 2006 23:01
- Paikkakunta: Turku
- Viesti:
Jos vain yksi pitää sanoa, niin The Virgin Suicides.
Muita hyviä ovat esimerkiksi Lost In Translation, Fever Pitch ja Amélie.
Latinoista Amores Perros, Kaikki äidistäni ja Puhu hänelle.
Ruotsalaisista Kimpassa, Jalla Jalla, Fucking Amål (jaahas, sensuuri päällä) ja Lilja 4Ever.
Klassikoista Miehuuskoe, Mies ja Nainen, Taksikuski ja Conneryn aikaiset Bondit.
Muita hyviä ovat esimerkiksi Lost In Translation, Fever Pitch ja Amélie.
Latinoista Amores Perros, Kaikki äidistäni ja Puhu hänelle.
Ruotsalaisista Kimpassa, Jalla Jalla, Fucking Amål (jaahas, sensuuri päällä) ja Lilja 4Ever.
Klassikoista Miehuuskoe, Mies ja Nainen, Taksikuski ja Conneryn aikaiset Bondit.
-
- Diktaattori
- Viestit: 4143
- Liittynyt: 28 Elo 2006 05:27
- Paikkakunta: Helsinki
Kolme suosikkileffaani ovat tällä hetkellä Forrest Gump, Blues Brothers (se alkuperäinen vuodelta 1980) ja The Princess Bride. Aika komediapainotteista siis... kaikki kolme ovat laskettavissa komedia-kategoriaan ainakin osittain. Noin yleensä katselen mielelläni myös toimintaleffoja, varsinkin James Bond-leffoja.
Arvoituksia arkussa (Death at a Funeral) yllätti positiivisesti. Ihan mielettömän hauska pätkä ja voin suositella kaikille!
"Just dunking my custard creams in this hot and juicy tea"
Näin tuosta trailerin käydessäni leffassa vajaa kuukausi sitten, ja vaikutti tosiaan erittäin hauskalta leffalta. Pitänee siis katsoa jossain vaiheessa (tuskin kuitenkaan teatterissa).cicena kirjoitti:Arvoituksia arkussa (Death at a Funeral) yllätti positiivisesti. Ihan mielettömän hauska pätkä ja voin suositella kaikille!
Re: Elokuvat:Mitä kannattaa katsoa mitä ei.
Älkää katsoko tappajatomaatteja, mutta katsokaa uusi batman.
Muita hyviä elokuvia
- Avain Pakoon -huikea elokuva, joka ei saanut oscar -palkintoa.
- Saw -sairas kauhukuva, mutta jossa on juoni.
- Kellopeliappelsiiini -On sairas elokuva tämäkin, Kubrick olikin kuitenkin nero tämän tehdessään.
- Gladiaattori -jylhä sankaritarina.
- Seitsemän -parhaita trillereitä.
- Sweeney Todd -ei heikkohermoisille.
- Departed -Scorsesen viimeisin taidonnäyte.
- Die Hard -Bruce Willisin läpimurto elokuva on tiukkaa toimintaa onnistuneesti.
- Tappava Ase elokuvat -Gibsonin ja Gloverin yhteistyö toimii.
- Saksikäsi Edward -klassikko.
- Leon -nuori Natalie ja Jean Reno huippuelokuvassa.
- Memento -loistava älykäs trillerisekoilu.
- Halloween -kauhukuvien legendoja.
- Alfred Hitchcock helmet (Psyko, Vertigo, Takaikkuna jne.)
- Leijonakuningas -kiistaton ykkösanimaatioleffa.
Siinäpä muutamia, ei nyt kuitenkaan kaikki tullut mieleen, mutta
joitakin helmiä nyt kuiteski.
Muita hyviä elokuvia
- Avain Pakoon -huikea elokuva, joka ei saanut oscar -palkintoa.
- Saw -sairas kauhukuva, mutta jossa on juoni.
- Kellopeliappelsiiini -On sairas elokuva tämäkin, Kubrick olikin kuitenkin nero tämän tehdessään.
- Gladiaattori -jylhä sankaritarina.
- Seitsemän -parhaita trillereitä.
- Sweeney Todd -ei heikkohermoisille.
- Departed -Scorsesen viimeisin taidonnäyte.
- Die Hard -Bruce Willisin läpimurto elokuva on tiukkaa toimintaa onnistuneesti.
- Tappava Ase elokuvat -Gibsonin ja Gloverin yhteistyö toimii.
- Saksikäsi Edward -klassikko.
- Leon -nuori Natalie ja Jean Reno huippuelokuvassa.
- Memento -loistava älykäs trillerisekoilu.
- Halloween -kauhukuvien legendoja.
- Alfred Hitchcock helmet (Psyko, Vertigo, Takaikkuna jne.)
- Leijonakuningas -kiistaton ykkösanimaatioleffa.
Siinäpä muutamia, ei nyt kuitenkaan kaikki tullut mieleen, mutta
joitakin helmiä nyt kuiteski.
Eeppinen debyytti: Girls' Generation (소녀시대) – 다시 만난 세계 (Into The New World) (Live 2013)
-----
1. Esa A (BB5) 2. Elisabet (BB6) 3. Niko (BB3/BB6) 4. Kristiina (BB11) 5. Tuija (BB5)
-----
1. Esa A (BB5) 2. Elisabet (BB6) 3. Niko (BB3/BB6) 4. Kristiina (BB11) 5. Tuija (BB5)
Re: Elokuvat:Mitä kannattaa katsoa mitä ei.
The Orphanage
Eastern Promises
The Kingdom
Zodiac
Gone Baby Gone
No Country For Old Men
The Bank Job
Rendition
Siinä muutamia suht hyviä leffoja, mitä viime aikoina olen katsonut.
Eastern Promises
The Kingdom
Zodiac
Gone Baby Gone
No Country For Old Men
The Bank Job
Rendition
Siinä muutamia suht hyviä leffoja, mitä viime aikoina olen katsonut.
- som_bucketwhole
- Risteilyisäntä/-emäntä
- Viestit: 841
- Liittynyt: 11 Syys 2006 14:59
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Elokuvat:Mitä kannattaa katsoa mitä ei.
Jotain katsomisen arvoisia, kesä/syksy:
The Prestige
Wanted
Kataude mashin gâru (The Machine Girl)
All the Boys Love Mandy Lane
Be Kind Rewind
You Don't Mess with the Zohan
Iron Man
Harold & Kumar Escape from Guantanamo Bay
[Rec]
In Bruges
The Prestige
Wanted
Kataude mashin gâru (The Machine Girl)
All the Boys Love Mandy Lane
Be Kind Rewind
You Don't Mess with the Zohan
Iron Man
Harold & Kumar Escape from Guantanamo Bay
[Rec]
In Bruges
- tuusannuuska
- Kunniajäsen
- Viestit: 7896
- Liittynyt: 30 Syys 2007 00:24
Re: Elokuvat:Mitä kannattaa katsoa mitä ei.
Grindhouse leffoista Planet Terror on ehdottomasti katsomisen arvoinen. Death Proof oli pettymys, odotin Tarantinolta enemmän.
Muutama muu mitä voin lämpimästi suositella:
12 apinaa
Batman Begins
Battle Royale
Big Fish
Cube
Cubic (Equilibrium)
David Galen elämä
Dogville
Fight Club
From Dusk till Dawn
Full Metal Jacket
Memento
Pitkä kuuma kesä
Pulp Fiction
Saw
Serkkuni Vinny
The Fift Element - Puuttuva tekijä
The Others
The Prestige
The Sixth Sense - Kuudes aisti
The Usual Suspects - Epäillyt
Muutama muu mitä voin lämpimästi suositella:
12 apinaa
Batman Begins
Battle Royale
Big Fish
Cube
Cubic (Equilibrium)
David Galen elämä
Dogville
Fight Club
From Dusk till Dawn
Full Metal Jacket
Memento
Pitkä kuuma kesä
Pulp Fiction
Saw
Serkkuni Vinny
The Fift Element - Puuttuva tekijä
The Others
The Prestige
The Sixth Sense - Kuudes aisti
The Usual Suspects - Epäillyt
The reason I swear so much is because fuck you.