Arvostele viimeksi katsomiasi leffoja

Keskustelua elokuvista, musiikista ja konsoli- ja tietokonepeleistä.
Vastaa Viestiin
Avatar
Risto
Isoveli
Viestit: 6644
Liittynyt: 10 Loka 2010 16:08
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Arvostele viimeksi katsomiasi leffoja

Viesti Kirjoittaja Risto » 25 Elo 2012 22:04

Risto kirjoitti:Mä haluisin uskoa että toi The Expendables 2 olisi hyvä leffa, mut en jotenkin jaksa uskoa koska se eka oli aika pettymys. Ei nykyään vaan osata tehdä kunnon äksönrymistelyjä tyyliin Commando ja Rambo(t). 80-luku oli parasta.
Onneksi olin väärässä. Olihan toi aika kovaa tykitystä vaikkakin pari tylsempääkin kohtaa leffassa oli. Toiminta, hahmot ja läppä oli kuitenkin parempaa kuin ekassa osassa. Dolph Lundgren oli kyl ihan helmi, mahtavaa läppää. Parasta oli kuitenkin Arska/Syltty/Willis kolmikko joka sai penikseni värähtelemään iloisesti.

4,5/5 mutta tuossa on ainakin ½ pistettä teatterilisää. Kyllä leffoista vaan nauttii enempi teatterissa.

Punde
Jumalan ruoska
Viestit: 15012
Liittynyt: 24 Tammi 2005 17:39
Paikkakunta: Chernarus

Re: Arvostele viimeksi katsomiasi leffoja

Viesti Kirjoittaja Punde » 12 Syys 2012 21:25

Prometheus

Olipas semmonen kasa sillikakkasalaattia et ei voi kuin ihmetellä. Ei oikein voi osoittaa mikä oli pielessä, ku lähes kaikki oli pielessä. Eniten rasitti että maapallon tiedemiesten kerma oli aivan typerästi käyttäytyviä ääliöitä, ja tietty jeesustelun sotkeminen jälleen kerran täysin turhaan otti päähän.

3/10. imdb-skore tolle on aivan käsittämätön...

Avatar
sandman
Isä Pernoo
Viestit: 3345
Liittynyt: 28 Elo 2009 15:49
Paikkakunta: Häme

Re: Arvostele viimeksi katsomiasi leffoja

Viesti Kirjoittaja sandman » 21 Syys 2012 20:21

TIE POHJOISEEN

Kaurismäki teki hollywood mallin stara leffan (eli tähdet oli tiedossa ensin ja sitten sorvattiin kässäri heille). Erittäin viihdyttävä elokuvahan tämä oli, ennen kaikkea Loiri loisti, näyttämällä ihan kaiken, ja sitä kaikkea oli painavasti. Samuli Edelmann oli toisena starana hieman laimea, tosin hänen hahmonsa oli aikas flegu Loirin hahmoon verrattuna.

Sivuhahmoissa oli mainioita hahmoja ja tietenkin eturivin Suomalais näyttelijöitä, Franzenin ruoho jamppa oli ennenkaikkea hilpeä tapaus. Loppuratkaisu oli aikas odotettavissa, oikea road movie klassikko, eli viimeisellä matkallahan tässä oltiin jälleen kerran. Toivottavasti ei spoilannut mutta ei kai tämä leffassa enää juuri pyöri.

Arvio: * * * * / 5

Avatar
tuusannuuska
Kunniajäsen
Viestit: 7896
Liittynyt: 30 Syys 2007 00:24

Re: Arvostele viimeksi katsomiasi leffoja

Viesti Kirjoittaja tuusannuuska » 21 Syys 2012 20:59

Perfect Sense
http://www.imdb.com/title/tt1439572/

Tämä tuli katsottua kun joku aika sitten oli Viasatin kanavat näkyvillä kaapelitalouksissa. Katsottiin tämä väsyneenä ja ehkä siitä syystä leffa tuntui jotenkin vielä pelottavammalta ja jäi jopa pariksi päiväksi mieleen pyörimään. Joitakin pieniä häiritseviä kohtia oli, mutta kokonaisuutena ja idealtaan hyvä. Kertoo siis tarinan siitä kuinka ihmisiltä häviää yksi kerrallaan aisteja ja miten se vaikuttaa väestöön. Pelottava elokuva ei sanan varsinaisessa merkityksessä ole, mutta lopputulos olisi aika painajaismainen.
The reason I swear so much is because fuck you.

Avatar
JVDS
Jebou
Viestit: 2680
Liittynyt: 20 Syys 2007 16:47
Paikkakunta: Pori

Re: Arvostele viimeksi katsomiasi leffoja

Viesti Kirjoittaja JVDS » 22 Syys 2012 23:48

Jerry Cotton (2010)

Sattui osumaan silmään, kun TV:n ohjelmatietoja katselin, että sieltä tulee TV2:selta tänään Jerry Cotton -elokuva, niin päätinpä tuon ajankulukseni katsoa. En ole nähnyt niitä vanhoja 60-luvun mustavalkoelokuvia, joissa käsittääkseni englantia puhutaan. Tämä oli saksalaisilta hieno kunnianosoitus legendalle nimeltä Jerry Cotton. Kannatti tämä ehdottomasti katsastaa, vaikka aika keskinkertainen se kaikessa olikin. Huumori oli paikoitellen ihan toimivaa, ja kyllä tämän parissa viihtyi. Kuka ajaa punaisella jaguarilla? Jee jee Jerry Cotton!

**/*****
Suosikit: Lintsi (BB1), Kaarlo (BB2), Naikou (BB3/BB6), Johan (BB4), Sami (BB5), Janica (BB7) & Jouko (BB8)

Inhokit: Iina (BB1), Mira (BB2), Kadi (BB3), Manta (BB4), Tuija (BB5), Marika (BB6), Annika (BB7) & Teija (BB8)

Avatar
Wicker Man
Isoveli
Viestit: 3359
Liittynyt: 07 Heinä 2011 22:27

Re: Arvostele viimeksi katsomiasi leffoja

Viesti Kirjoittaja Wicker Man » 26 Marras 2012 23:20

MACHETE

Grindhouse leffasarjaan kuuluva räiskintäleffa. Death Proof oli ihan hyvä leffa jossa oli tylsää jaarittelua vain aivan liikaa. Planet Terror taasen huomattavasti parempi ja vauhdikkaampi toimintapätkä.
Machetesta innostuin Planet Terrorin alussa olevasta trailerista.
Olihan tämä hiton kovaa aivot narikkaan mäiskettä. Paljon hyväkroppaisia naisia ja aseita sekä paljon verta. Enpä minä paljon muuta vaadikkaan toimintaleffoilta.
Näyttelijäkaartiin saatu yllättävän kovat nimet: Jessica, Alba, Michelle Rodrigues, Lindsay Lohan, Steven Seagal ja Robert De Niro.
Pääosaan on valittu (viimeinkin) henkilö joka sopii tällaiseen leffaan täydellisesti. Danny Trejo. Trejohan on tehnyt sivuosia jo yli 20 vuotta, ja viimein nappasi. Kyllähän tuolla naamalla olisi tällaisia rooleja napannut jo 10 vuotta sitten. Mutta parempi myöhään kuin ei milloinkaan.
Vaikka elokuvassa olikin toimintaa enemmn kuin tarpeeksi, niin täytyypä myöntää että huomioni keskittyi pariin kohtaukseen sitäkin enemmän. 1. Jessica Alba alasti suihkussa, joka kuvattiin koko kropalta. Tämä taidettiin kuitenkin olla tehty tietokoneella, mutta näytti perkeleen hyvältä!! 2. Lindsay Lohan näytti tissinsä useammassakin kohtauksessa. No jossainhan sekin vaihe tulee vissiin vastaan, niin mikäs siinä.
Elokuva oli joissain kohdissa varsin kökösti toteutettu. Nämä kohdat vielä huomaskin erittäin helposti. Tulikin ajateltua että onkohan tämäkään sitten mistään kotoisin. No olihan se. Kyllähän tuo pahisten palasiksi pistäminen vei lopulta huomion näisätkin moitteista.
Ainoat asiat mitkä oikeasti harmitti, olivat Avellanin kaksosten ruutu-ajan vähyys ja varsin surkea loppu.
Ja ymmärrän että jokaiseen äxön leffaan pitää laittaa jokin romanssi pääjehujen välille. Mutta oikeasti? Danny Trejo pussailemassa Jessica Alban kanssa?? Enpä olisi tahtonut tuotakaan nähdä.

8,5/10

Avatar
Zygerö
Tohtori
Viestit: 8329
Liittynyt: 15 Syys 2009 15:22

Re: Arvostele viimeksi katsomiasi leffoja

Viesti Kirjoittaja Zygerö » 06 Joulu 2012 16:18

2012 (2009)

En oikein tiennyt mitä tältä odottaa, kun sai silloin aikanaan arvosteluja laidasta laitaan. Oli kuitenkin pakko katsoa, kun vielä ennen maailmanloppua ehtii. No näyttävä pätkähän tämä oli ja olisi varmasti päässyt kunnolla oikeuksiin valkokankaalla. Tarinakin oli ihan jees, mutta sen kerronta oli jotenkin töksähtelevää ja venyvää. Toisin sanoen juoneensa nähden leffa oli aivan liian pitkä. Näyttelijäsuorituksia nyt ei erityisemmin pääse kehuskelemaan, mutta eivät ne tällaisessa katastrofielokuvassa mikään pääasia olekaan. Kaiken kaikkiaan ihan viihdyttävä pläjäys, mutta itse olisin kestoa lyhentänyt ainakin puolella tunnilla.

IMDb: 7/10
"You mustn't fight the elephant. You mustn't fight anybody. War is a very silly way to behave you know." -Dr. Snuggles

Avatar
sandman
Isä Pernoo
Viestit: 3345
Liittynyt: 28 Elo 2009 15:49
Paikkakunta: Häme

Re: Arvostele viimeksi katsomiasi leffoja

Viesti Kirjoittaja sandman » 18 Joulu 2012 23:55

HOBBITTI

Trilogian ensimmäinen osa. Odotukset olivat sekavat, varasin paljon syötävää ja juotavaa mukaan koska leffa on suht pitkä. Myös kaikki lukemani arvostelut elokuvasta haukkuivat liian pitkäksi leffaksi, siis tylsäksi toisin sanoen. Mutta loppujen lopuksi nuo reippaat kaksi ja puoli tuntia menivät joutuisasti, en edes kelloa kertaakaan vilkaissut.

Niin siis niille ketkä eivät kirjaa ole lukeneet niin juonihan on tiivistettynä tämä: Lohikäärme Smaug Punainen valloitti kääpiöiden rikkaan Erebor vuoren ja vuosien jälkeen 13 kääpiötä, Bilbo hobbitti ja Gandalf velho lähtevät ryöstämään vuorta takaisin.

Pelkäsin että elokuva olisi jatkuvaa taistelu mössöä mutta fiksusti Jackson osasi jaksottaa tapahtumia. Alkuun sopi hienosti puolen tunnin huumori osuus kääpiöiden "vierailusta" Bilbon luona, sitten seurasikin pitkä toiminta putki, tosin peikot olivat juuri niin hauskan taukkeja kuin kirjasta kuvittelinkin. Myös Radagast velhosta oli tehty niin sienipää kuin olen ajatellutkin. On Jackson kirjansa lukenut, sitä ei voi kiistää :thumbsup

Yksittäisenä episodina mielenkiintoisin oli Bilbon ja Klonkun kohtaaminen. Heidän pelien pelaaminen ja Klonkun persoonallisuus häiriö oli hyvää viihdettä. Yksittäisenä kohtauksena hauska oli se kun läski örkki päällikkö tivasi poppoolta että mitä nyt voitte tehdä? ja Gandalf tirvasi heti miekalla silmään :bidmouth: (kai tuo pitäisi spoilata) Okei liikaa oli samaa meininkiä kuin TSH trilogiassa, mutta toisaalta turvallisen tuttua. TSH:lle olisin antanut joka osalle neljä tähteä, joten jatkuvuuden vuoksi Hobbitille on annettava kolme tähteä, se on kuitenkin 'halvempi' osa näistä trilogioista. Silti Hobbitti on huippu popcorn viihdettä joka ehdottomasti kannattaa katsoa leffateatterissa, ei nämä elokuvat samalta tunnu televisiosta.

* * * / 5
Viimeksi muokannut Zygerö, 19 Joulu 2012 00:55. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Syy: Spoilerit lisätty.

Avatar
Risto
Isoveli
Viestit: 6644
Liittynyt: 10 Loka 2010 16:08
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Arvostele viimeksi katsomiasi leffoja

Viesti Kirjoittaja Risto » 22 Joulu 2012 23:33

Kattelin tossa Rare Exportsin kun se TV2:lla esitettiin ja pakko sanoo et yllätyin todella positiivisesti. Olin kuullut tuosta vain huonoa palautetta, mut toihan oli ihan saakelin hauska leffa. Ei varmaan missään muussa suomalaisessa leffassa oo heitelty noin kovia one-linereita ja niitä oli vielä todella paljon.

Jorma Tommila ja Tommi Korpela on kyl ihan helvetin kovia jätkiä kumpikin. Noi on just semmosia äijiä ku äijien pitääkin olla. Muutkin näyttelijät oli tosi jees, eikä edes lapsinäyttelijät ärsyttänyt vaikka yleensä ne niin tekevätkin.

Kyl tää oli varmaan paras joululeffa mitä oon koskaan nähnyt. 4,5/5

Avatar
JVDS
Jebou
Viestit: 2680
Liittynyt: 20 Syys 2007 16:47
Paikkakunta: Pori

Re: Arvostele viimeksi katsomiasi leffoja

Viesti Kirjoittaja JVDS » 22 Joulu 2012 23:49

The Man with the Iron Fists (2012)

Olin odottanut tätä leffaa koko vuoden. Olihan tässä mukana kaksi lempinäyttelijääni Russell Crowe ja Lucy Liu. Aihepiiri vaikutti muutenkin mielenkiintoiselta. Painifanina Batistan näkeminen aiheutti kaksijakoisia tuntemuksia. Tämä oli selkeä pettymys ja huonoimpia näkemiäni elokuvia Crowelta, jolle tämä taisi olla silkka väliprojekti.

Niin perussuoritukselta niin Crowen kuin Liun näytteleminen vaikutti. Liu oli kaunis kuten aina, mutta se ei tätä pelastanut. Batista teki tähän asti yhden parhaimmista roolisuorituksistaan. Mukaan oli ängetty kaikenlaista olematonta sontaa, ohjaus oli suoraan sanoen ala-arvoista ja tarinaan ei selvästi oltu panostettu tippaakaan. Ilman pääosanäyttelijöiden fanitustani olisi pudonnut yksi tähti pois.

***
Suosikit: Lintsi (BB1), Kaarlo (BB2), Naikou (BB3/BB6), Johan (BB4), Sami (BB5), Janica (BB7) & Jouko (BB8)

Inhokit: Iina (BB1), Mira (BB2), Kadi (BB3), Manta (BB4), Tuija (BB5), Marika (BB6), Annika (BB7) & Teija (BB8)

Avatar
Mardis
Taivaan iskä
Viestit: 4442
Liittynyt: 02 Loka 2010 21:33

Re: Arvostele viimeksi katsomiasi leffoja

Viesti Kirjoittaja Mardis » 26 Joulu 2012 17:21

Zoolander

Odotukset eivät olleet kovin suuret kun tämän leffan sain lahjaksi, mutta kyllä tälle komediahömpälle sai kivasti nauraa. Keskiväli oli hiukan tylsää katseltavaa, mutta loppupuolen armoton tykitys paikkasi sen hyvin. Ben Stiller hoiti oikein oivasti roolinsa.

Leffan juoni on lyhyesti kerrottuna seuraavanlainen: Zoolander on menestynyt miesmalli, jolla ei juuri järkeä löydy päästä. Muotiguru Mugatu muuttaa salaliittonsa kanssa hänet tappokoneeksi, mutta Zoolander ei itse ymmärrä sitä. (Toimittaja) Matilda pääsee salaliiton jäljille, ja hän yrittää (miesmalli) Hanselin kanssa pysäyttää sen toiminnan ja tehdä maailmasta jälleen miesmalleille turvallisen paikan elää.

3½/5

Avatar
Scherzy
Kanavajohtaja
Viestit: 3821
Liittynyt: 15 Elo 2009 22:49

Re: Arvostele viimeksi katsomiasi leffoja

Viesti Kirjoittaja Scherzy » 31 Joulu 2012 21:29

Tuli katottua tossa tunti sitten mega-ilmiö super jätti hitti leffa eli Nälkäpeli ja tässä on vähän mun mielipidettä leffasta....

Leffa on ehkä paskin leffa jonka näin koko vuotena!! Leffaa on ylistetty ja ylistetty joten tietysti mulla oli odotukset korkealla mutta turhaan.. Leffa on niin tylsä kuin mahdollista eikä leffa ole edes jännittävä vaan ennalta-arvattava alusta lähtien. EN suosittele tätä leffaa kellekkään ellei halua kärsiä 2 ja puolentunnin ankeasta paskasta. Ainut positiivinen juttu joka mulle jäi mieleen oli se että pää näyttelijä oli aika kaunis..

1/5

[smilie=a_teeth.gif]

Avatar
Risto
Isoveli
Viestit: 6644
Liittynyt: 10 Loka 2010 16:08
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Arvostele viimeksi katsomiasi leffoja

Viesti Kirjoittaja Risto » 31 Joulu 2012 21:32

^Nyt kyllä rölläät. Mun mielestä se oli ihan ok, jopa yllättävän hyvä. Ainakin siihen älyttömään hypeen verrattuna toi oli positiivinen yllätys. Kyllä toi mulle semmonen 3:n tähden leffa oli vaikken ehkä ihan kovimpaan kohde-yleisöön kuulukkaan. Oli toi sentään parempi kuin ykskään Twilight minkä oon nähny ja niiden hype on ollut aika samantyyppistä.

Avatar
Scherzy
Kanavajohtaja
Viestit: 3821
Liittynyt: 15 Elo 2009 22:49

Re: Arvostele viimeksi katsomiasi leffoja

Viesti Kirjoittaja Scherzy » 31 Joulu 2012 21:36

Risto kirjoitti:^Nyt kyllä rölläät. Mun mielestä se oli ihan ok, jopa yllättävän hyvä. Ainakin siihen älyttömään hypeen verrattuna toi oli positiivinen yllätys. Kyllä toi mulle semmonen 3:n tähden leffa oli vaikken ehkä ihan kovimpaan kohde-yleisöön kuulukkaan. Oli toi sentään parempi kuin ykskään Twilight minkä oon nähny ja niiden hype on ollut aika samantyyppistä.
Mun mielestä siinä ei jotenkin tapahtunut mitään loppujen lopuksi :D. Siinä ei ollut mun mielestä hirveesti jännitystä eikä lainkaan komediaa joita yleensä on kaikissa mun lempi ohjelmissa/leffoissa, joten ei vaan ollut mun tyylinen leffa ;). Ja kaksi ekaa twilight leffaa oli ihan mahtavia mun mielestä :Love:.

Avatar
Risto
Isoveli
Viestit: 6644
Liittynyt: 10 Loka 2010 16:08
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Arvostele viimeksi katsomiasi leffoja

Viesti Kirjoittaja Risto » 31 Joulu 2012 21:40

Scherzy kirjoitti:eikä lainkaan komediaa joita yleensä on kaikissa mun lempi ohjelmissa/leffoissa,
Hmph! :? Ei kaikki leffat voi olla komedioita, prkl! ;)

Avatar
Scherzy
Kanavajohtaja
Viestit: 3821
Liittynyt: 15 Elo 2009 22:49

Re: Arvostele viimeksi katsomiasi leffoja

Viesti Kirjoittaja Scherzy » 31 Joulu 2012 21:42

Risto kirjoitti:
Scherzy kirjoitti:eikä lainkaan komediaa joita yleensä on kaikissa mun lempi ohjelmissa/leffoissa,
Hmph! :? Ei kaikki leffat voi olla komedioita, prkl! ;)
Kyllä sitä vähän pitää ainakin olla että jaksaa kattoa loppuun saakka! ;) Ja eipä tosisaan tarvii noita nälkäpelin jatko-osia katella :D.

Avatar
Mardis
Taivaan iskä
Viestit: 4442
Liittynyt: 02 Loka 2010 21:33

Re: Arvostele viimeksi katsomiasi leffoja

Viesti Kirjoittaja Mardis » 31 Joulu 2012 23:18

Höh. En ees tienny, että Nälkäpelistä on tullu leffakin. :scratch

---

Kick-Ass

Odotin tältä hitusen enemmän (hyvien arvostelujen vuoksi) kuin tarjosi, mutta ei tämä huono kuitenkaan ollut. Alku oli kuitenkin aivan paska. Ihan hauska ja jännä sitten pidemmälle mentäessä, mut ei erottunut massasta oikein mitenkään. Tuskin tulen katsomaan ens vuoden puolella ilmestyvää jatko-osaa.

2½/5

Avatar
tuusannuuska
Kunniajäsen
Viestit: 7896
Liittynyt: 30 Syys 2007 00:24

Re: Arvostele viimeksi katsomiasi leffoja

Viesti Kirjoittaja tuusannuuska » 31 Joulu 2012 23:44

No olihan se Nälkäpeli oikeasti katsottavan hyvä pätkä, varmasti katson seuraavatkin osat.

Hobittikin oli kiva, oli ihana palata takaisin Keskimaahan, tuli sellanen fiilis kuin olisi tullut kotiin. Moni on valittanut elokuvan hidastempoisuudesta, mutta itse tykkäsin. Sama kuin Game of Thronesin kanssa, tuli tunne että ei ole hypitty tärkeitä asioita yli vaan kaikki oleellinen kerrotaan. Taistelukohtauksissa tietty oli taas liian monta typerän älytöntä kohtaa, mutta kai ne sitten kuuluu näihin leffoihin, ikävä kyllä...
The reason I swear so much is because fuck you.

Avatar
mrj
BB-talon ylijumala
Viestit: 4605
Liittynyt: 28 Elo 2007 15:32

Re: Arvostele viimeksi katsomiasi leffoja

Viesti Kirjoittaja mrj » 06 Tammi 2013 13:10

Juoppohullun Päiväkirja (2012)

kävin katsomassa elokuvateatterissa, tämän kriitikoiden haukkuman leffan.. olihan se juuri niin yliammuttua tykistystä kuin kyseisen luojan tekemät kirjatki.. hauskaa huumoria silloin tällöin.. jotenki outo loppu kyseissä leffassa oli.. oisin ehkä odottanu hieman parempaa, mutta menise noinkin..

arvosana: 3,5/5
JuHu - :drink55:

mirian
Pääohjaaja
Viestit: 2210
Liittynyt: 29 Marras 2009 04:11

Re: Arvostele viimeksi katsomiasi leffoja

Viesti Kirjoittaja mirian » 06 Tammi 2013 20:50

Animal Kingdom (2010)

http://www.imdb.com/title/tt1313092/

Hyvä aussileffa. Kertoo teinipoika Joshista, joka päätyy äidin kuoltua mummin ja enojensa huomaan. Äiti on halunnut pitää Joshin ulkona rikollisesta perheestään, joten Josh onkin aika ulkopuolisen, jopa tunteettoman oloinen uudessa perheessään ja lähinnä tekee, mitä käsketään ja ns. ajelehtii mukana. Nimi kuvastaa hyvin sitä, mitä leffa käsittelee eli vahvojen ja heikkojen selviytymistä ja kohtaloita ei niin pumpulisessa maailmassa. Leffassa huomaa heti, että jotain "outoa" mummin ja poikakatraan suhteissa on ja Joshilla onkin hyvä syy olla varpaillaan. Kaikki näyttelijät olivat mielestäni onnistuneita rooleissaan, varsinkin mummia näytellyt Jacki Weaver.

****


Mary Marcy May Marlene (2011)

http://www.imdb.com/title/tt1441326/

Tää oli luokiteltu thrilleriksi, joten odotin jännittävämpää meininkiä. Omasta mielestäni meni kuitenkin enemmän draama-kastiin. Oli ihan ookoo leffa, ehkä jopa olisin tykännyt enemmänkin ellen olisi henkisesti valmistautunut piinaavaan thrilleriin. Kertoo siis lahkosta pakenevasta Marthasta, joka soittaa apuun isosiskonsa, johon ei ole ollut yhteydessä pariin vuoteen. Martha ei kerro siskolleen, missä on ollut ja mitä tehnyt, mutta käytös kuitenkin paljastaa, että ihan normaalioloissa Martha ei ole paria vuotta kadottuaan ollut. Flashbackeissa selviää, miten Martha on houkuteltu lahkoon mukaan ja miten hänelle on vähitellen iskostettu uusi ajattelutapa ja tapa elää osana suurta perhettä, jossa jokainen vähitellen oppii näennäisen luonnollisesti oman roolinsa (vanhempien jäsenten ohjaillessa sopivaan suuntaan).

Jännitystä leffaan ehkä tuo tietynlainen paranoidinen tunnelma, mikä leffassa koko ajan on, mutta muutoin se tosiaankin lähinnä kertoo kahdesta etääntyneestä sisaruksesta, jotka eivät enää oikein osaa olla toistensa kanssa ja siitä, kuinka ei oikein edes uskalleta tai osata käsitellä vaikeita ja epämukavia asioita. Tässä leffassa kiinnosti erityisesti Marthan isosiskoa esittävä Sarah Paulson, mutta myös Elisabeth Olsen teki hyvää työtä. Oli ilmeisesti tytön debyyttirooli.

***(*)

Avatar
Risto
Isoveli
Viestit: 6644
Liittynyt: 10 Loka 2010 16:08
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Arvostele viimeksi katsomiasi leffoja

Viesti Kirjoittaja Risto » 13 Tammi 2013 20:57

Juoppohullun päiväkirja

- Odotukset oli kovat, joten siihen nähden tää leffa oli pettymys. Meno oli vähän turhankin sekavaa ja kaoottista. Olihan tää toki välillä ihan hauska, mutta varsinkin loppua kohti hauskuus muuttui lähinnä masennukseksi. Ihan kiva yritys, mutta kyllä mä jatkossa pysyttelen kirjoissa.

3/5

Punde
Jumalan ruoska
Viestit: 15012
Liittynyt: 24 Tammi 2005 17:39
Paikkakunta: Chernarus

Re: Arvostele viimeksi katsomiasi leffoja

Viesti Kirjoittaja Punde » 13 Tammi 2013 21:50

Crazy, Stupid, Love.

Oli pakko kattoa romcom pitkästä aikaa. Hullun korkeat imdb-pisteet, ja olihan tossa pari nokkelaa juttua ja juonenkäännettä, mut tosi tosi perushöttöä kuten noi leffat aina on. Enkä välitä Carellista alkuunkaan, aina sama rooli oli leffa mikä tahansa.

Kai toi jos armelias on ni romcom-genressä 7,5 ansaitsee, kyllä sen katseli kertaalleen ilman isoa tuskaa. Ja olihan siinä aivan upea, ja hyvä näyttelijä, Emma Stone mukana, mut elokuvana kaikkien elokuvien joukossa voi pudottaa pari pinnaa heittämällä.

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Elokuvat / Musiikki / Pelit”