Musiikkiketju

Keskustelua elokuvista, musiikista ja konsoli- ja tietokonepeleistä.
Vastaa Viestiin
Avatar
Wicker Man
Isoveli
Viestit: 3359
Liittynyt: 07 Heinä 2011 22:27

Re: Musiikkiketju

Viesti Kirjoittaja Wicker Man » 06 Elo 2013 22:43

Tässä viikon sisällä tullut löydettyä kaksi uutta loistobändiä.
1. Bullet for my Valentine
Feverin ostin tossa anttilan alelaarista. Täysin heräteostos. Mutta oli muuten todella hyvä heräteostos. Vähän koettaa puskea soundista ja varsinkin noista balladeista toi rasittava Jenkkinuorisoleffoista tuttu rokkisoundi. Mutta onneksi vain pikkaisen. Jos olisi ollut tuollaista Jenkkien listarokkia, niin takuulla menisi myyntiin.
Mutta itse bändiin: Mahtisoudeilla höystettyä (poislukien mainitut rokkisoundaukset) Heavy Metallia. Laulaja ei ole yksitoikkoinen, vaan omaa hienoja melodian taitoja. Biisit saamarin koukuttavia upeine riffeineen. Nämähän ne mulle jo riittääkin.
Kuuntele jos et usko: Alone

2. Kreator
Noo... tämä nyt ei mikään täysin uusi tuttavuus. Jasonihan tätä fanittanut on parisen vuotta. Siinä sivussa itsekin kuullut noita vanhempia levyjä. Nämä eivät ole saanut minuun minkäänlaista kiinnostusta. Tulipas sitten Tuska, jolloin Kreator esiintyi ennen Testaminettiä jota olin mennyt kahtomaan. Alkuidea oli että kahtelen ko. bändin kauempaa, mutta löysinkin itseni aika läheltä itse bändiä päälavan edestä. Keikka oli täydellinen. Sitten bändiin uudelleen tutustumaan. Anttilasta niin ikään ostin heidän viimeisimmän albuminsa: Phantom Antichrist. Iskee enemmän kuin mikään pariin viimeiseen kuukauteen. Tässä on vuosikausien paras Trässilevy minkä olen kuullut!!
Kuuntele jos et usko: Civilization Collapse

Nuo kaksi levyä vaihdelleet vuorotellen paikkaansa soittimessa. Seuraava tavoite hommata molemmilta bändiltä niin monta levyä kuin mahollista.

Avatar
Risto
Isoveli
Viestit: 6646
Liittynyt: 10 Loka 2010 16:08
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Musiikkiketju

Viesti Kirjoittaja Risto » 07 Elo 2013 17:29

Wicker Man kirjoitti:Bullet for my Valentine
Kannattaa tutustua bändin vanhempaankin tuotantoon. Varsinkin debyyttialbumi The Poison on ihan helvetin hyvä. Oikeestaan tuon levyn jälkeen bändin suunta on ollut alaspäin, vaikkakin tuoreemmiltakin levyiltä ihan hyviä biisejä löytyy.

Oma suosikkibiisin BFMV:ltä on Waking the Demon joka löytyy Scream Aim Fire -albumilta. Tuota levyä tuli silloin aikoinaan kuunneltua kyllä ihan helvetisti.

Avatar
Mardis
Taivaan iskä
Viestit: 4442
Liittynyt: 02 Loka 2010 21:33

Re: Musiikkiketju

Viesti Kirjoittaja Mardis » 08 Elo 2013 21:54

Sain tietää Studio Killersin Jenny-biisin JuuTuubi-kommenteista, että bändin solisti on suomalainen. Tajusin myös kommenteista, että se solisti on mies eikä aina luulemani nainen. :o Huhujen mukaan Teemu Brunila (ei oo paljastettu nimiä), tuttu naama on. Kyllähän sen miehen ääneksi rupes kuulemaan, kun sitä mietti, eli totta se on. Ja sekin tuli yllärinä, että sehän on aivan uus bändi. En taida kestää tätä kaikkea uutta informaatiota yhtä bändiä kohden. Vaikka pidänkin tuosta yhdestä kappaleesta vain. :imrgreen: Oon tosin aatellut, että miks Studio Killers on Suomessa niin suosittu mutta monessa paikassa ei, ja siinä sitten kai oon päätellyt samalla, että Euroopasta tuloo - mutta ei Suomesta. Muut jäsenet ei kuitenkaan täältä tietojen mukaan oo, joten en mä nyt aivan väärässä silti ollut.

Avatar
rubyblue
Isoveli
Viestit: 6938
Liittynyt: 01 Syys 2011 09:48

Re: Musiikkiketju

Viesti Kirjoittaja rubyblue » 09 Elo 2013 07:35

^Heh, hassua. Oon tienny tuon jo ehkä vuoden. [smilie=a_cool.gif] YleX:llä sitä joskus ekan sinkun aikana spekuloivat. Käsittääkseni muut jäsenet ovat britti ja tanskalainen.
Jokaiselle jotain on ei mitään kellekään.

Avatar
Ancalagon
Isoveli
Viestit: 1607
Liittynyt: 25 Elo 2009 13:08

Re: Musiikkiketju

Viesti Kirjoittaja Ancalagon » 09 Elo 2013 09:42

Marika1: Nyt kuuntelemaan vähän The Crashin tuotantoa. Ei tarttenut paljon miettiä, kyllä Teemu Brunilan äänestä aikoinaan heti tunnisti.
You know nothing.

Avatar
Mardis
Taivaan iskä
Viestit: 4442
Liittynyt: 02 Loka 2010 21:33

Re: Musiikkiketju

Viesti Kirjoittaja Mardis » 09 Elo 2013 14:41

Ancalagon kirjoitti:Marika1: Nyt kuuntelemaan vähän The Crashin tuotantoa. Ei tarttenut paljon miettiä, kyllä Teemu Brunilan äänestä aikoinaan heti tunnisti.
Hah. :D Kyllä mä aikoinaan oon kuullut radiosta ja tv:stä tätä The Crashia. Rupesinkin miettimään eilen, että varppina on jostain bändistä tuttu monen vuoden takaa, mutta ei mitään hajua mikä bändi olisi. Joka tapauksessa olin kerennyt unohtamaan tämän äänen jo tyystin. Luultavasti tosin ois muutenkin tapahtunut sama kuvio Studio Killersin suhteen. :D
rubyblue kirjoitti:Käsittääkseni muut jäsenet ovat britti ja tanskalainen.
Jeps. Wikipedian mukaan ainakin.
rubyblue kirjoitti:YleX:llä sitä joskus ekan sinkun aikana spekuloivat.
Ja vielä sillä kanavalla just, mitä kuuntelen. Damn! :blackeye

Avatar
Jason S.
Vastaava tuottaja
Viestit: 3776
Liittynyt: 18 Elo 2009 16:26

Re: Musiikkiketju

Viesti Kirjoittaja Jason S. » 10 Elo 2013 02:19

Aivan kuten Wicker Man tuolla ylhäällä, minäkin tein tänään uuden bändilöydöksen:

Täällä ravintola Halossa oli eilen/tänään neljän metallibändin ilta, johon minun ei ollut tarkoitus mennä, bändit kun olivat tuntemattomia. Noh, päätin kuitenkin käydä vilkaisemassa, olihan lippu vain 5€. Kaksi ensimmäistä bändiä (Mörbid Vomit, Church of the Dead) oli paskoja, mutta kolmas bändi räjäytti tajunnan: hollantilainen Distillator. Jumalauta, tämä viime vuonna perustettu rässibändi pyyhkii Lost Societyllä perseensä. Old school-thrashia parhaimmillaan, lavalla tämä kuulosti Destructionilta, mutta EP:llä ei niinkään. Keikan aikana kävin ostamassa EP:n (5€) ja T-paidan (10€), ja pääsin juttelemaan kaikkien kolmen jäsenen kanssa (englanniksi) ja sain kaikkien nimmarit EP:n kanteen. Julkaisevat kuulemma ensi vuonna debyytti-albumin, joka menee hankintalistalle. Tämä bändi jos ei nouse parin vuoden sisään isoille festari-lavoille niin se on ihme.

Bloody Assault

Avatar
Jonnexxx
Juontaja
Viestit: 1026
Liittynyt: 17 Tammi 2012 14:21
Paikkakunta: Espoo

Re: Musiikkiketju

Viesti Kirjoittaja Jonnexxx » 13 Elo 2013 23:08

Lady Gagan uusi single Applause on julkaistu jo netissä ihan Gagan omalla VEVO-sivulla, vaikka virallinen julkaisupäivä olikin 19/8.
Kappale on keskivertoa technopoppia, loppua kohden paranee! Ei kuitenkaan mikään mahtava näin ensivaikutelmalta.. Albumi tulee Marraskuussa!

Avatar
dertsi
Puhuva pönttö
Viestit: 1711
Liittynyt: 19 Syys 2010 17:14

Re: Musiikkiketju

Viesti Kirjoittaja dertsi » 16 Elo 2013 00:20

Jenni Vartiaisen uusin sinkku "Junat ja naiset" julkaistiin Spotifyssa tänään. Sai ensisoittonsa radiossa 4 minuuttia ilmestymisensä jälkeen.

Ja onpahan muuten varmaan Vartiaisen paras kappale. Onhan hänen comebackiaan jo odotettukin. :Love:
When I see my face, there's not a single thing I'd change.

Avatar
DosterMan
Big Brother
Viestit: 5562
Liittynyt: 23 Syys 2008 16:51
Paikkakunta: Elderlings

Re: Musiikkiketju

Viesti Kirjoittaja DosterMan » 16 Elo 2013 00:43

Tomi Saarinen ja muut luokattomat musiikkipäälliköt pitää huolta, ettei noiden suomalaisten naispoppareiden taukoihin kiinnitä huomiota lainkaan.
aadeehoovee: 17p DosterMan – Uskon palkinto. Valo pimeydessä kun kaikki tuntui jo menetetyltä.

Avatar
Risto
Isoveli
Viestit: 6646
Liittynyt: 10 Loka 2010 16:08
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Musiikkiketju

Viesti Kirjoittaja Risto » 16 Elo 2013 17:57

Arvostele edellinen biisi -ketjusta:
Laulajalla riitti volyymia, muttei kuitenkaan mitään omaperäisyyttä äänessä, ainoa syy miksi tämä laulaja jää mieleen on se, että joskus oli (onko vielä?) Slipknotin laulaja
Miten voikin olla näin vääriä mielipiteitä? Corey Taylorin ääni on aivan huikea enkä kyllä näe siinä mitään geneeristä. Ja on se kyllä edelleen Slipknotin laulaja, mutta itse en ole koskaan oikein Slipknotista välittänyt. Enkä kyllä Stone Souristakaan ennen tätä kesää.

Mielipiteitä on monia, mutta mun mielipiteet on niitä oikeita.

Avatar
Reilulaksatiivi
VIP-vieras
Viestit: 879
Liittynyt: 14 Syys 2009 22:16

Re: Musiikkiketju

Viesti Kirjoittaja Reilulaksatiivi » 16 Elo 2013 22:15

Tämä varmaankin oikea ketju kysyä minua musikaalisimmilta seuraavaa:

Christina Grimmie esittelee pätkiä hänen tulevan levyn biiseistä, seuraavan biisin http://www.youtube.com/watch?v=eEI84YINJFo ( alkaa noin 07:10) kertosäe muistuttaa musta erittäin paljon Haloo Helsingin /Maailman toisella puolella biisin kertosäettä. Onko näin asian laita vai kuvitteleeko Reilulaksatiivi vain omiaan ?

Avatar
FankiKitsune
Big Brother
Viestit: 6042
Liittynyt: 27 Marras 2010 16:04

Re: Musiikkiketju

Viesti Kirjoittaja FankiKitsune » 17 Elo 2013 00:20

^ En mitenkään kovin musikaalinen ole, mut kyl mä ainaki kuulen tossa Haloo Helsingin. En välttämättä ois osannu sanoa, jos et ois maininnu, mut nyt ku kuunteli tarkkaan niin kyllä kuulee ja helposti.
That damn fox!

Kuva

Avatar
Risto
Isoveli
Viestit: 6646
Liittynyt: 10 Loka 2010 16:08
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Musiikkiketju

Viesti Kirjoittaja Risto » 19 Elo 2013 21:11

Protest The Heron uusi albumi Volition julkaistaan lokakuun 29. päivä. Jos tuo albumi ei löydy mun Vuoden tykeimmät albumit -listalta niin johan on maailman kirjat sekaisin. Protest The Hero on kyllä yksi niistä bändeistä joiden musaan en vaan kykene kyllästymään ja tuota uutta albumia olen odottanut kuin kuuta nousevaa.

Huonompia uutisia musarintamalta taasen on se että Fair To Midland on joko hajonnut tai ainakin ihan hajoamispisteessä. En nyt ihan varma ole bändin nykyisestä tilanteesta, mutta aika heikolta näyttää kyseisen bändin tulevaisuus. Erittäin harmillinen asia, koska bändin viimeisin albumi Arrows & Anchors oli heittämällä vuoden 2011 kovimpien albumien TOP3:ssa. Voin vaan rukoilla hartaasti että bändin taru ei ole lopussa.

Avatar
aadeehoovee
Guru
Viestit: 3552
Liittynyt: 29 Syys 2008 21:57
Paikkakunta: Oulu

Re: Musiikkiketju

Viesti Kirjoittaja aadeehoovee » 21 Elo 2013 22:12

Olen löytänyt loistavan juoksulevyn Escape The Faten uusimmasta Ungrateful levystä. Levyltä päätynee ainakin yksi kappale ensi keväänä vaihtuvalle puolimaraton listalle. I Alone -kappale nuoleskelee naiskuuntelijoita, melkoista mimmimetallia. Tosin se taitaa olla jokin bonuskappale (Spotifyssä) koska sitä ei ilmeisesti löydy fyysisestä peruspainoksesta.

On kyllä tullut tänä vuonna paljon laadukasta musiikkia joka tuutista ja syksyn aikana tahti ei ainakaan hyydy. 2.9 tulee brittiläisen (teko)taiteellista-/progressiivista metallia soittavan Hakenin kolmas levy. Kahdella ensimmäisellä levyllä Visions ja Aquarius oli hetkensä mutta bändi ei vielä lähtenyt lentoon. Jostain syystä monen orkesterin kolmannet levyt ovat olleet niitä omia suosikkeja joten kovat on odotukset.

Lupaan ainakin harkita tänä vuonna listan tekemistä jos opin kirjoittamaan riittävän lyhyesti, musiikista kun tahtoo tarinaa riittää. Näkeehän sen tästäkin minipostauksesta..
Elämme kovia aikoja, ystävä hyvä.

Avatar
Zygerö
Tohtori
Viestit: 8329
Liittynyt: 15 Syys 2009 15:22

Re: Musiikkiketju

Viesti Kirjoittaja Zygerö » 22 Elo 2013 16:32

aadeehoovee kirjoitti:Lupaan ainakin harkita tänä vuonna listan tekemistä jos opin kirjoittamaan riittävän lyhyesti, musiikista kun tahtoo tarinaa riittää. Näkeehän sen tästäkin minipostauksesta..
Kirjota niin pitkiä tekstejä, kun lystäät. Melkeinpä mitä enemmän sen parempi. Itekin oisin viime vuoden listaan kirjottanut kunnon analyysia, jos osaisin.
"You mustn't fight the elephant. You mustn't fight anybody. War is a very silly way to behave you know." -Dr. Snuggles

Avatar
Risto
Isoveli
Viestit: 6646
Liittynyt: 10 Loka 2010 16:08
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Musiikkiketju

Viesti Kirjoittaja Risto » 22 Elo 2013 17:38

aadeehoovee kirjoitti:Lupaan ainakin harkita tänä vuonna listan tekemistä jos opin kirjoittamaan riittävän lyhyesti, musiikista kun tahtoo tarinaa riittää. Näkeehän sen tästäkin minipostauksesta..
Mukava kuulla. Oon huomannu tässä viimeaikoina että sulla on ihan hyvä musiikkimaku. ;)

Toi Ungrateful on kyl ihan hyvä levy, joten kiitokset siitä Zygelle. Ei tuo levy nyt ihan vuoden parhaimmistoa ehkä ole, mutta aika useasti tuo kuitenkin tulee läpi kuunneltua.

En oikein tiedä miten tänävuonna tuon listan tulen laatimaan, kun jo nyt on tullut niin saatanan iso määrä (38 tähän mennessä kuunneltuna) ihan helvetin hyviä levyjä ja lisää on vaan tulossa (Trivium, Protest the Hero :drooling2 ). Ehkä mä teen jonkin monsteri-TOP50 listan. En tiiä viel.
Edit: Kuuntelin tuossa hetki sitten Avenged Sevenfoldin uusimman Hail to the King -albumin ja hyi vittu että oli tylsää paskaa. Tuo albumi on kyllä niin hukkaan heitetty mahdollisuus että ei mitään järkeä. Noilla jätkillä on ihan liikaa talenttia tehdäkseen tuommosen perus rokkilevyn. No onneks niitä vanhempia levyjä voi edelleen kuunnella, mutta kyllähän tuo bändi on muuten jo aika kuollut (muutenkin kuin rumpalin osalta).

Avatar
Zygerö
Tohtori
Viestit: 8329
Liittynyt: 15 Syys 2009 15:22

Re: Musiikkiketju

Viesti Kirjoittaja Zygerö » 30 Elo 2013 21:21

Mun salainen paheeni musiikin saralla (tän jälkeen ei enää niin salainen) on ollut energiset tyttö-/naislaulajat. Nyt oon kuunnellu 78violetia ja varsinkin tätä:



Naurakaa, jos huvittaa, mutta joku koukku tässä kyllä on. Ehkä tää on sitä vanhuuden höperyyttä.
"You mustn't fight the elephant. You mustn't fight anybody. War is a very silly way to behave you know." -Dr. Snuggles

Avatar
Tirkka
Isoveli
Viestit: 8346
Liittynyt: 13 Elo 2006 21:47
Paikkakunta: Uleåborg

Re: Musiikkiketju

Viesti Kirjoittaja Tirkka » 31 Elo 2013 00:35

En naura eikä ole vanhuuden höperyyttä. Tykkäsin itsekin kovasti, ja oon muutenkin varmaan aina tykännyt tuommosesta musasta nimenomaan naisten esittämänä.
Totuus on tuolla ulkona.

Avatar
Benjamin
Jumalan ruoska
Viestit: 7551
Liittynyt: 16 Elo 2011 03:21
Paikkakunta: Helsinki

Re: Musiikkiketju

Viesti Kirjoittaja Benjamin » 01 Syys 2013 11:26

Zygerö kirjoitti:Mun salainen paheeni musiikin saralla (tän jälkeen ei enää niin salainen) on ollut energiset tyttö-/naislaulajat.
Aina olen tykännyt itsekin. Enkä edes ole pitänyt sitä salaisuutena koskaan. :imrgreen: Jotkut on tietenkin vittuilleet, koska eihän sellaista musaa ole niin coolia kuunnella.

Avatar
Risto
Isoveli
Viestit: 6646
Liittynyt: 10 Loka 2010 16:08
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Musiikkiketju

Viesti Kirjoittaja Risto » 01 Syys 2013 19:52

Zygerö hei! Ootko kuullu Flyleafin uutta musaa? Näiltähän on tullut tässä ihan just äskettäin uus EP jossa on ekaa kertaa mukana tää uus laulaja. Ei tuolla EP:llä ole kuin yksi uusi kappale, loput 4 on live-vetoja vanhemmasta tuotannosta. Mut eniveis, toi uus kipale kuulostaa kyl ihan hyvältä kuten myös tuo uus laulaja Kristen May. Tossa kappaleessa on mukana myös P.O.D.:stä tuttu Sonny Sandoval, vaikka nuo vokaalit ei kyllä siltä yhtään kuulostakkaan. En olisi tunnistanut Sonnyksi ellen olis wikistä luntannu.

Tossa viel se kipale niille joita kiinnostaa:
Something Better

Joo, vähän se kyl kuulostaa Paramorelta. Haittaakse?

Avatar
Zygerö
Tohtori
Viestit: 8329
Liittynyt: 15 Syys 2009 15:22

Re: Musiikkiketju

Viesti Kirjoittaja Zygerö » 01 Syys 2013 21:23

Risto kirjoitti:Zygerö hei! Ootko kuullu Flyleafin uutta musaa?
Juu, on tuo pari kertaa tullut kuunneltua. En oo kovin innoissani biisistä, vaikka se ihan jees onkin. Jotenkin Flyleaf ei vaan ole sama ilman Lacey Sturmia.
"You mustn't fight the elephant. You mustn't fight anybody. War is a very silly way to behave you know." -Dr. Snuggles

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Elokuvat / Musiikki / Pelit”