Musiikkiketju

Keskustelua elokuvista, musiikista ja konsoli- ja tietokonepeleistä.
Vastaa Viestiin
Avatar
aadeehoovee
Guru
Viestit: 3552
Liittynyt: 29 Syys 2008 21:57
Paikkakunta: Oulu

Re: Musiikkiketju

Viesti Kirjoittaja aadeehoovee » 22 Tammi 2019 10:37

Opeth tutkimukseni valmistui 31.12.2018 kun sain viimein Sorceress levyn kuunneltua. Lopputulema, mun korvaan karmean yliarvostettu bändi jolla on lyhyen 2CD kokoelman verran hyviä biisejä ja paljon mitäänsanomattomia tekeleitä. Mutta sitten tietty jo aiemmin mainitut Black Rose Immortal ja Harvest on täyttä timanttia ja löytyvät kuuntelulistoilta ikuisesti. Ehkä teen uuden tutkielman 2019.

Viime vuoden paras biisi oli muuten Riversiden River Down Below. Uusia levyjä kuuntelin niin vähän etten tiedä mikä oli paras levy.

Onko Zygerö tietonen tämmösestä tuntemattomasta mestariteoksesta kuin October Falls - The Plague of a Coming Age? Kuuntelin eilen ja nyt muistin mainita.
Elämme kovia aikoja, ystävä hyvä.

Avatar
Zygerö
Tohtori
Viestit: 8329
Liittynyt: 15 Syys 2009 15:22

Re: Musiikkiketju

Viesti Kirjoittaja Zygerö » 25 Tammi 2019 22:05

aadeehoovee kirjoitti:Onko Zygerö tietonen tämmösestä tuntemattomasta mestariteoksesta kuin October Falls - The Plague of a Coming Age? Kuuntelin eilen ja nyt muistin mainita.
Eipä ole tuttu. Pitänee tutustua. Ainakin genren puolesta pitäis mennä helposti kuuntelulistalle.
"You mustn't fight the elephant. You mustn't fight anybody. War is a very silly way to behave you know." -Dr. Snuggles

Avatar
Risto
Isoveli
Viestit: 6644
Liittynyt: 10 Loka 2010 16:08
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Musiikkiketju

Viesti Kirjoittaja Risto » 17 Touko 2019 19:11

Jotakin mainitsemisen arvoisia lättyjä mitä tullu vuonna 2019:

Born of Osiris - The Simulation
Jinjer - Micro (EP)
Medeia - Xenosis
Fever 333 - Strength In Numbers
DJ Kridlokk - Silius
Crystal Lake - Helix
Ursus Factory - Pinkki Pilvi
Angel Du$t - Pretty Buff
Whitechapel - The Valley
Aivovuoto - Utopia Sessiot (EP)
I Prevail - Trauma
Arrival of Autumn - Harbinger
Periphery - Periphery IV: Hail Stan
After The Burial - Evergreen
Bad Religion - Age of Unreason
Pyhimys & Saimaa - Olisinpa täällä

Siinäpä kai ne tärkeimmät. Top 3 ehkä Pyhimys & Saimaa, Ursus Factory ja Whitechapel.

Avatar
Risto
Isoveli
Viestit: 6644
Liittynyt: 10 Loka 2010 16:08
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Musiikkiketju

Viesti Kirjoittaja Risto » 30 Heinä 2019 19:08

Päivitetääs levylistaa taas vaihteeks. Sori.
Born of Osiris - The Simulation
Jinjer - Micro (EP)
Medeia - Xenosis
Fever 333 - Strength In Numbers
DJ Kridlokk - Silius
Crystal Lake - Helix
Ursus Factory - Pinkki Pilvi
Angel Du$t - Pretty Buff
Whitechapel - The Valley
Aivovuoto - Utopia Sessiot (EP)
I Prevail - Trauma
Arrival of Autumn - Harbinger
Periphery - Periphery IV: Hail Stan
After The Burial - Evergreen
Bad Religion - Age of Unreason
Pyhimys & Saimaa - Olisinpa täällä
Olavi Uusivirta - Skorpioni
Upon A Burning Body - Southern Hostility
The Gloom In The Corner - Flesh & Bones
Baroness - Gold & Gray
Johnny Booth - Firsthand Accounts
NF - The Search
Thy Art Is Murder - Human Target

Tossa nyt muutamia mainitsemisen arvoisia. Genret vaihtelee räpistä deathcoreen.

Avatar
Risto
Isoveli
Viestit: 6644
Liittynyt: 10 Loka 2010 16:08
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Musiikkiketju

Viesti Kirjoittaja Risto » 02 Elo 2019 13:39

Toolin tuotanto ilmestynyt tänään Spotifyhyn :tu

Pari Toolin levyä löytyy hyllystä, mutta nykyään lähes kaikki kuuntelu tapahtuu Spotifyn kautta joten olen mielissäni tästä. Kerkiää vähän fiilistelemään ennen uuden albumin julkaisua joka oli vissiin tän kuun lopussa.

Avatar
aadeehoovee
Guru
Viestit: 3552
Liittynyt: 29 Syys 2008 21:57
Paikkakunta: Oulu

Re: Musiikkiketju

Viesti Kirjoittaja aadeehoovee » 16 Elo 2019 21:32

Risto kirjoitti:
02 Elo 2019 13:39
Toolin tuotanto ilmestynyt tänään Spotifyhyn :tu
Olin juuri tulossa kertomaan samaa. Jossain kohti on siis aika Tool -tutkimuksen, mutta se saa odottaa vielä hetken.

Kuuntelin tänään pitkästä aikaa YUP:n Toppatakkeja ja Toleidon terästä. Siinäpä yksi historian parhaimmista levyistä, ellei jopa se paras.
Elämme kovia aikoja, ystävä hyvä.

Avatar
Risto
Isoveli
Viestit: 6644
Liittynyt: 10 Loka 2010 16:08
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Musiikkiketju

Viesti Kirjoittaja Risto » 25 Elo 2019 23:26

aadeehoovee kirjoitti:
16 Elo 2019 21:32
Kuuntelin tänään pitkästä aikaa YUP:n Toppatakkeja ja Toleidon terästä. Siinäpä yksi historian parhaimmista levyistä, ellei jopa se paras.
Kuuntelin ja oli kyllä hyvä. Vaatii ehkä kuitenkin muutaman kuuntelun lisää ennenkuin täysin allekirjoitan sun mielipiteen.

Avatar
Zygerö
Tohtori
Viestit: 8329
Liittynyt: 15 Syys 2009 15:22

Re: Musiikkiketju

Viesti Kirjoittaja Zygerö » 13 Syys 2019 12:39

Kuinkas innolla Risto odottelee Anavaen täyspitkää debyyttialbumia 45? Ilmestyy 1.11.

Mu tämän vuoden selkeästi ykkösjulkaisu on Toolin 13 vuotta odotettu uusi albumi. En osaa pukea sanoiksi fiiliksiäni siitä albumista, mutta vitun kova se on.
"You mustn't fight the elephant. You mustn't fight anybody. War is a very silly way to behave you know." -Dr. Snuggles

Avatar
Risto
Isoveli
Viestit: 6644
Liittynyt: 10 Loka 2010 16:08
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Musiikkiketju

Viesti Kirjoittaja Risto » 13 Syys 2019 13:30

Zygerö kirjoitti:
13 Syys 2019 12:39
Kuinkas innolla Risto odottelee Anavaen täyspitkää debyyttialbumia 45? Ilmestyy 1.11.

Mu tämän vuoden selkeästi ykkösjulkaisu on Toolin 13 vuotta odotettu uusi albumi. En osaa pukea sanoiksi fiiliksiäni siitä albumista, mutta vitun kova se on.
No enpä tienny että semmonen on tulossa, mutta aika innoissani taidan olla.

Toolin uus ei kyllä kovin kovaa itselleni iskenyt. Selkeesti bändin heikoin kokonaisuus, mun mielestä.

Avatar
aadeehoovee
Guru
Viestit: 3552
Liittynyt: 29 Syys 2008 21:57
Paikkakunta: Oulu

Re: Musiikkiketju

Viesti Kirjoittaja aadeehoovee » 16 Loka 2019 14:19

Risto kirjoitti:
25 Elo 2019 23:26
aadeehoovee kirjoitti:
16 Elo 2019 21:32
Kuuntelin tänään pitkästä aikaa YUP:n Toppatakkeja ja Toleidon terästä. Siinäpä yksi historian parhaimmista levyistä, ellei jopa se paras.
Kuuntelin ja oli kyllä hyvä. Vaatii ehkä kuitenkin muutaman kuuntelun lisää ennenkuin täysin allekirjoitan sun mielipiteen.
Hienoa Risto. Kuuntele ihmeessä pari kertaa lisää ja jos aihe kiinnostaa niin seuraava levy, Homo Sapiens, kannattaa kuunnella ihan mielenkiinnon vuoksi. Ovat kovin erilaisia monin osin (kuten kaikki YUP:n levyt) vaikka molemmat levyt ilmestyi samana vuonna ('94). Ollut luovuus huipussaan kun kaksi historian parhaimmista levyistä saatiin ulos samana vuonna. Tuon ajan YUP:n biisin tekoa joskus jossain kuvattiin jotakuinkin näin: "Jarkko ja Valtteri alkoi työntämään neliskanttista palikkaa pyöreään reikään ja jotenkin ne sai sen sinne menemään".
Elämme kovia aikoja, ystävä hyvä.

Avatar
Defendant
Tehtäväryhmän vetäjä
Viestit: 916
Liittynyt: 01 Marras 2010 08:17

Re: Musiikkiketju

Viesti Kirjoittaja Defendant » 01 Marras 2019 12:16

YUP on kova, tullut parikymppisenä paljon kuunneltua. Tänään on ollut soittolistalla skeittipunkkia :roll:

Avatar
Risto
Isoveli
Viestit: 6644
Liittynyt: 10 Loka 2010 16:08
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Musiikkiketju

Viesti Kirjoittaja Risto » 04 Marras 2019 12:51

Zygerö kirjoitti:
13 Syys 2019 12:39
Kuinkas innolla Risto odottelee Anavaen täyspitkää debyyttialbumia 45? Ilmestyy 1.11.
Pidän tästä kovasti. Joko oot ite kuunnellu?

Avatar
Zygerö
Tohtori
Viestit: 8329
Liittynyt: 15 Syys 2009 15:22

Re: Musiikkiketju

Viesti Kirjoittaja Zygerö » 04 Marras 2019 16:24

Risto kirjoitti:
04 Marras 2019 12:51
Zygerö kirjoitti:
13 Syys 2019 12:39
Kuinkas innolla Risto odottelee Anavaen täyspitkää debyyttialbumia 45? Ilmestyy 1.11.
Pidän tästä kovasti. Joko oot ite kuunnellu?
En oo. Unohin koko jutun. Pitää kai jossain vaiheessa kuunnella.
"You mustn't fight the elephant. You mustn't fight anybody. War is a very silly way to behave you know." -Dr. Snuggles

Avatar
Risto
Isoveli
Viestit: 6644
Liittynyt: 10 Loka 2010 16:08
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Musiikkiketju

Viesti Kirjoittaja Risto » 11 Marras 2019 19:28

Lauantaina katsomaan Maustetyttöjä [smilie=vibes.gif]

Kesällä näin jo kerran, mutta tykkään niin paljon että pakko mennä taas uudestaan katsomaan ja kuuntelemaan.

Avatar
Wendla
BB-talon päällikkö
Viestit: 1973
Liittynyt: 16 Syys 2019 08:32

Re: Musiikkiketju

Viesti Kirjoittaja Wendla » 01 Joulu 2019 16:43

Herrajestas, kuuntelin ensimmäistä kertaa Lauri Tähkän "Mä en pelkää" ihan sillä tavoin, että keskityin sanoihin. Tulipa ihan tippa linssiin, ihan uskomattoman kaunis kappale.

Avatar
Marjo
Television orja
Viestit: 773
Liittynyt: 02 Loka 2006 21:23

Re: Musiikkiketju

Viesti Kirjoittaja Marjo » 02 Joulu 2019 09:52

Mulla on lippu Antti Tuiskun stadion-keikalle elokuussa. :shock: On se ihan ok, vaikka en faniksi itseäni menisi sanomaankaan. Mutta mennään parin kaverin kanssa, niin pakko on lähteä mukaan kun muuten keritään nähdä ihan liian harvoin. Ja mitä sitä Tuiskua nyt on Vain Elämää -kausilla ja muuten nähnyt, niin eiköhän se ihan hyvän shown laita pystyyn. :lets dance: Tarvii vaan kuunnella etukäteen enemmän sen musiikkia, niin tunnistaa paremmin muutkin kuin isoimmat hittibiisit...

Avatar
Risto
Isoveli
Viestit: 6644
Liittynyt: 10 Loka 2010 16:08
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Musiikkiketju

Viesti Kirjoittaja Risto » 14 Joulu 2019 19:57

Oon kuunnellut koko päivän Between the Buried and Me -nimistä yhtyettä. Haluan että mun hautajaisissa soitetaan näiden musiikkia. Pitää ruveta väsäämään setlistiä.

Avatar
Wendla
BB-talon päällikkö
Viestit: 1973
Liittynyt: 16 Syys 2019 08:32

Re: Musiikkiketju

Viesti Kirjoittaja Wendla » 15 Joulu 2019 10:16

Marjo kirjoitti:
02 Joulu 2019 09:52
Mulla on lippu Antti Tuiskun stadion-keikalle elokuussa. :shock: On se ihan ok, vaikka en faniksi itseäni menisi sanomaankaan. Mutta mennään parin kaverin kanssa, niin pakko on lähteä mukaan kun muuten keritään nähdä ihan liian harvoin. Ja mitä sitä Tuiskua nyt on Vain Elämää -kausilla ja muuten nähnyt, niin eiköhän se ihan hyvän shown laita pystyyn. :lets dance: Tarvii vaan kuunnella etukäteen enemmän sen musiikkia, niin tunnistaa paremmin muutkin kuin isoimmat hittibiisit...
Ihailen Antti Tuiskussa sitä, miten täysillä se aina vetää esiintyessään. Sitä on mahtava seurata, väkisinkin lähtee fiilikseen mukaan. Tuiskun musiikki sitten taas on omalla kohdallani joko erittäin jees tai sitten aika blääh. Jotkut sen biiseistä on tosi hyviä, niitä tulee soitettua useamminkin. Jotkut taas ei oikein iske.
Harvemmin käyn keikoilla, oon tainnut käydä jopa kaksi kertaa elämässäni. Kerran kakruna kävin Indican keikalla lapsuuden kotikaupungissa, kerran Cheekin keikalla nuorille suunnatussa Kaamospuhallus -tapahtumassa. Tai Cheekin kohdalla kyllä enemminkin vain satuin paikalle, en sinne hänen vuokseen nimenomaan mennyt, ei vain pääsääntöisesti oikein nappaa.
Muutenkaan en ole edes niin hirveää hinkua keikoille kokenut. Mutta Antti Tuiskua voisi kyllä lähteä kuuntelemaan ja katsomaan ihan paikan päälle, juurikin sen heittäytymisen vuoksi. Lisäksi Nightwish voisi myös olla ihan kiva kokea joskus ihan paikanpäällä.

Avatar
Zygerö
Tohtori
Viestit: 8329
Liittynyt: 15 Syys 2009 15:22

Re: Musiikkiketju

Viesti Kirjoittaja Zygerö » 17 Joulu 2019 09:27

Risto kirjoitti:
14 Joulu 2019 19:57
Oon kuunnellut koko päivän Between the Buried and Me -nimistä yhtyettä. Haluan että mun hautajaisissa soitetaan näiden musiikkia. Pitää ruveta väsäämään setlistiä.
Mun mielipiteen kyseisestä soitin- ja lauluyhtyeestä tiedätkin, mutta sanonpahan vaan, että tuollaisissa hautajaisissa kävisi ihan mielellään, jos nyt noin voi hautajaisista sanoa.
"You mustn't fight the elephant. You mustn't fight anybody. War is a very silly way to behave you know." -Dr. Snuggles

Avatar
Mour
Isoveli
Viestit: 1892
Liittynyt: 23 Loka 2008 09:37
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: Musiikkiketju

Viesti Kirjoittaja Mour » 20 Joulu 2019 11:16

Risto kirjoitti:
14 Joulu 2019 19:57
Oon kuunnellut koko päivän Between the Buried and Me -nimistä yhtyettä. Haluan että mun hautajaisissa soitetaan näiden musiikkia. Pitää ruveta väsäämään setlistiä.
Mä tykkään niin. En ehkä valehtele, jos väitän että oot syypää siihen että löysin tän joskus. Ja olis varmaan ihan hyvät kempoot ne sellaiset hautajaiset...
Älä hättäile, istu mättäälle, keitämmä kahvit, kyllä se pipo löytyy.

Avatar
Risto
Isoveli
Viestit: 6644
Liittynyt: 10 Loka 2010 16:08
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Musiikkiketju

Viesti Kirjoittaja Risto » 20 Joulu 2019 19:00

Mour kirjoitti:
20 Joulu 2019 11:16
Risto kirjoitti:
14 Joulu 2019 19:57
Oon kuunnellut koko päivän Between the Buried and Me -nimistä yhtyettä. Haluan että mun hautajaisissa soitetaan näiden musiikkia. Pitää ruveta väsäämään setlistiä.
Mä tykkään niin. En ehkä valehtele, jos väitän että oot syypää siihen että löysin tän joskus. Ja olis varmaan ihan hyvät kempoot ne sellaiset hautajaiset...
Mour :in love:

Avatar
Risto
Isoveli
Viestit: 6644
Liittynyt: 10 Loka 2010 16:08
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Musiikkiketju

Viesti Kirjoittaja Risto » 21 Joulu 2019 21:40

Tänä vuonna tullut kyllä taas niin paljon hyvää musiikkia että vois jonkunlaisen listan väsätä. Postaan sen sit tänne vaikka muistoksi itselleni.

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Elokuvat / Musiikki / Pelit”