Yleistä keskustelua videopeleistä

Keskustelua elokuvista, musiikista ja konsoli- ja tietokonepeleistä.
Vastaa Viestiin
Avatar
minna
Kunniajäsen
Viestit: 3988
Liittynyt: 25 Tammi 2005 13:45
Paikkakunta: Kotka

Re: Videopelien ystäviä? Yleistä keskustelua videopeleistä.

Viesti Kirjoittaja minna » 03 Marras 2008 23:52

Ainiin unohdinkin Max Payne kakkosen. Se oli loistopeli. Sen ansiosta tarvitsisi nähdä tuo leffakin.

Ja vanhoja kovia tietsikkapelejä ovat myös Police Quest ja Larryt tietenkin.
I'm the thug you love to hate, Slick V.I.C, the ghetto V.I.P, mess around with me, I leave you R.I.P.Shizzle my nizzle -Victor Ebuwa (Number six in the house, number one in your hearts)

Avatar
Tapio
Kolhoosin johtaja
Viestit: 2109
Liittynyt: 22 Loka 2007 21:23
Paikkakunta: Pori

Re: Videopelien ystäviä? Yleistä keskustelua videopeleistä.

Viesti Kirjoittaja Tapio » 03 Marras 2008 23:56

minna kirjoitti:Ainiin unohdinkin Max Payne kakkosen. Se oli loistopeli. Sen ansiosta tarvitsisi nähdä tuo leffakin.
Menee pikkaisen ohi aiheen mutta olin kavereiden kanssa katsomassa ko. pätkän ja tyyppi joka oli pelannut pelin läpi sanoi että elokuva oli aika "taiteilijan näkemys" pelistä. Ja Mark Wahlberg oli kuulemma liian pehmo Max Payne.
Nimimerkki muutettu Tapzukka -> Tapio. SBB5:n asukas nro. 11 vankkumaton kannattaja :tu .

Punde
Jumalan ruoska
Viestit: 15012
Liittynyt: 24 Tammi 2005 17:39
Paikkakunta: Chernarus

Re: Videopelien ystäviä? Yleistä keskustelua videopeleistä.

Viesti Kirjoittaja Punde » 04 Marras 2008 00:21

Tapzukka kirjoitti:VarjoBB talossa on tehtävä listata top-listaa videopeleistä. Tuotanto pöllii ideoita katsojilta, prkl! :wink:
Nimenomaan :D varjoBB:n tuotanto kuuntelee ja elää tilanteessa, toisin kuin TolloBB:n kasmasiinit ;)
Tapzukka kirjoitti:
minna kirjoitti:Ainiin unohdinkin Max Payne kakkosen. Se oli loistopeli. Sen ansiosta tarvitsisi nähdä tuo leffakin.
Menee pikkaisen ohi aiheen mutta olin kavereiden kanssa katsomassa ko. pätkän ja tyyppi joka oli pelannut pelin läpi sanoi että elokuva oli aika "taiteilijan näkemys" pelistä. Ja Mark Wahlberg oli kuulemma liian pehmo Max Payne.
Itellä on justiinsa pelailun alla Max Payne 1, leffaa odotellessa. Hidasta tahtia pelailen, chapter päivässä ehkä (vajaa 30min) ja nyt oon Part II:n Chapter II:ssa. :tu

Avatar
Bufo
Nimetty
Viestit: 15
Liittynyt: 17 Loka 2008 19:32
Paikkakunta: Lahti

Re: Videopelien ystäviä? Yleistä keskustelua videopeleistä.

Viesti Kirjoittaja Bufo » 04 Marras 2008 01:54

Mä pelaan, ja paljon. Lemppareina mainittakoon Elder Scrollsit (Morrowind on ehdottomasti kaikin puolin paras, mutta Oblivionissa ja jopa toivottoman bugisessa Daggerfallissa on oma viehätyksensä), Simsit ja Nintendon Zeldat. Myös ADOM ja Neverwinter Nightsit on kivoja, ja WoWia on tullut pelatuks runsaasti, vaikka en itse asiassa edes tykkää koko pelistä. :x

Joku Nintendo-konsoli on pitäny hankkia takasin, joskus Cube oli. Viime aikoina oon keskittynyt enemmän PC-pelailuun.

Avatar
ff
Isoveli
Viestit: 7286
Liittynyt: 07 Marras 2007 03:05
Paikkakunta: Pohjois-Karjala

Re: Videopelien ystäviä? Yleistä keskustelua videopeleistä.

Viesti Kirjoittaja ff » 04 Marras 2008 02:11

Chrono Trigger -Snes/Ps1,Nds
Kuva

Legenda jo syntyessään voisi sanoa pelistä ensimmäiseksi. Peli ilmestyi vuonna 1995 Snes -järjestelmälle amerikassa ja japanissa. Huikean suosion myötä se julkaistiin uudelleen playstationille 1999, tälläkään kertaa ei euroopan julkaisua tullut. Peli kertoo siis chrono nimisestä pojasta 1000 jkr. Tarinan alussa chrono menee keksijäystävänsä luccan kanssa festivaaleille, jossa chrono törmää vahingossa mystiseen naiseen Marleen, joka paljastuu myöhemmin kuninkaan tyttäreksi. Kotikylän liepeillä pidettävät festivaalit keräävät ihmisiä paikalle ja etenkin keksintöaukiolle, jossa chronon ystävä lucca isänsä kanssa rakentaa jonkin sortin teleporttia. Jokin kuitenkin menee mönkään, kun Marle testaa laitetta ja teleporttien välille ilmestyy portti. Siitä alkaakin mukava ja viihtyisä seikkailu eri aikakausilla jääkaudesta aina maailmanloppuun.

Plussat

- Tarinan syvyys
- Musiikki
- Hahmot
- Aikamatkustaminen

Miinukset

- Taikoja minusta liian vähän, muuten täydellinen

Loppukommentit: Rpg -pelien kärkikastia vaikka ikää on jo 13 vuotta. Pelin suosio jatkuu edelleen, kun siitä tehtiin Nintendon käsikonsolille ds:lle käännös versio ja se peräti julkaistaan myös eurooppaan, joten eurooppalaisetkin pääsevät vihdoin kokemaan tämän upean seikkailun. Yksi niistä nintendon helmistä, joka ansaitsee huikean maineensa. :)
Arvosana: 10

Musiikkinäyte: http://www.youtube.com/watch?v=qf52-MZaXSw
Eeppinen debyytti: Girls' Generation (소녀시대) – 다시 만난 세계 (Into The New World) (Live 2013)
-----
1. Esa A (BB5) 2. Elisabet (BB6) 3. Niko (BB3/BB6) 4. Kristiina (BB11) 5. Tuija (BB5)

Avatar
turbis
Kuhnuri
Viestit: 63
Liittynyt: 30 Loka 2008 17:59
Paikkakunta: Oulu

Re: Videopelien ystäviä? Yleistä keskustelua videopeleistä.

Viesti Kirjoittaja turbis » 04 Marras 2008 18:50

Noniin, onhan molemmat Max Paynet pelattu läpi! Senkin takia piti päästä pelaamaan kun olivat suomalaisen Remedyn tekemiä (ainakin ensimmäinen? toisessa taisi Rockstar tai vastaava auttaa).
Ihan ok pelejä, pidin niistä tarinaa kuljettavista kuvista ja rikkaasta englanninkielen käytöstä.
Ykkösen lopussa kun lähti vielä soimaan yksi Poets of the Fallin ensimmäisistä hiteistä niin pakkohan oli pitää.

Minulla tahtoo olla niin että harvoin jaksaa pelata samaa peliä loppuun asti, mutta poikkeuksia on. :oops:


edit: nuorempana oli Nintendon pelit ankaran pelaamisen kohteena :mrgreen:
Fine by me but don't come back telling me same thing again.

Avatar
tuusannuuska
Kunniajäsen
Viestit: 7896
Liittynyt: 30 Syys 2007 00:24

Re: Videopelien ystäviä? Yleistä keskustelua videopeleistä.

Viesti Kirjoittaja tuusannuuska » 04 Marras 2008 20:05

turbis kirjoitti:Noniin, onhan molemmat Max Paynet pelattu läpi! Senkin takia piti päästä pelaamaan kun olivat suomalaisen Remedyn tekemiä (ainakin ensimmäinen? toisessa taisi Rockstar tai vastaava auttaa).
Tästä muistuikin mieleen, että olen melk... siis olen sukua julkkikselle, serkku on nimittäin ollut mukana tekemässä ensimmäisen Max Paynen grafiikkoja.
The reason I swear so much is because fuck you.

Punde
Jumalan ruoska
Viestit: 15012
Liittynyt: 24 Tammi 2005 17:39
Paikkakunta: Chernarus

Re: Videopelien ystäviä? Yleistä keskustelua videopeleistä.

Viesti Kirjoittaja Punde » 04 Marras 2008 20:10

turbis kirjoitti:Noniin, onhan molemmat Max Paynet pelattu läpi! Senkin takia piti päästä pelaamaan kun olivat suomalaisen Remedyn tekemiä (ainakin ensimmäinen? toisessa taisi Rockstar tai vastaava auttaa)
On se toinenkin Remedyn tekosia, Rockstar oli vain tuottamassa sitä.

Avatar
Maligne
Jebou
Viestit: 2612
Liittynyt: 18 Marras 2006 19:25

Re: Videopelien ystäviä? Yleistä keskustelua videopeleistä.

Viesti Kirjoittaja Maligne » 04 Marras 2008 22:11

Tekken 3 mainittu! Vähän mä rokkasin True Ogrena :banana
If less is more, just think how much more MORE would be!

Arpa numero viisi. KATARINA, sydämessäni olet voittaja. <3

Punde
Jumalan ruoska
Viestit: 15012
Liittynyt: 24 Tammi 2005 17:39
Paikkakunta: Chernarus

Re: Videopelien ystäviä? Yleistä keskustelua videopeleistä.

Viesti Kirjoittaja Punde » 04 Marras 2008 22:25

Hämmentävä ketju... :scratch Etteks työ tiiä ettei tytöt pelaa!?

Avatar
realityfan
Taivaan iskä
Viestit: 4370
Liittynyt: 15 Elo 2005 19:37

Re: Videopelien ystäviä? Yleistä keskustelua videopeleistä.

Viesti Kirjoittaja realityfan » 04 Marras 2008 22:31

Olen pelannut commodore64:lla boulderdash I ja II versiot molemmat vitos-levelillä läpi. Itse pidän tätä jonkinlaisena suorituksena.

Avatar
tuusannuuska
Kunniajäsen
Viestit: 7896
Liittynyt: 30 Syys 2007 00:24

Re: Videopelien ystäviä? Yleistä keskustelua videopeleistä.

Viesti Kirjoittaja tuusannuuska » 04 Marras 2008 22:51

Punde kirjoitti:Hämmentävä ketju... :scratch Etteks työ tiiä ettei tytöt pelaa!?
Joku kerto tän joskus sillon kun olin 16v, mutta se oli siinä vaiheessa jo vähän myöhäistä kun oli 9-vuotiaana alotellut.

Pakko tännekin kehua kun unohdin täysin sellaisen helmen kuin Vagrant Story (PS1), tosi kaunista grafiikkaa, hyvä juoni ja mahtavat musiikit. Ensimmäinen pelikerta turhauttavan hidas, mutta koska pelihahmon skillit säilyvät seuraavalle läpipeluukerralle, pääsee toisella kerralla etenemään pelin läpi vaivattomammin.
The reason I swear so much is because fuck you.

Punde
Jumalan ruoska
Viestit: 15012
Liittynyt: 24 Tammi 2005 17:39
Paikkakunta: Chernarus

Re: Videopelien ystäviä? Yleistä keskustelua videopeleistä.

Viesti Kirjoittaja Punde » 04 Marras 2008 22:53

Pakko mainita semmonen PS1 helmi kuin Driver, kun se poksahti mieleen kun sen joku tossa mainitsi. Tuli pelattua aikoinaan ihan sairaasti, huippupeli. Driver2 olikin sit melko kökkö ja varsinkin tökki niin paljon että oli lähes pelikelvoton.

Avatar
Dorothy
Jumalan ruoska
Viestit: 9295
Liittynyt: 25 Helmi 2005 13:01
Paikkakunta: Hyvinkää

Re: Videopelien ystäviä? Yleistä keskustelua videopeleistä.

Viesti Kirjoittaja Dorothy » 04 Marras 2008 22:58

Punde kirjoitti:Hämmentävä ketju... :scratch Etteks työ tiiä ettei tytöt pelaa!?
Eikö? :shock: En ole koskaan kuullut tällaista. Omat veljet aina halusivat että tulen pelaamaan (varmaan kun se oli varma voitto heille).
you've got the dream but not the drive

Avatar
ff
Isoveli
Viestit: 7286
Liittynyt: 07 Marras 2007 03:05
Paikkakunta: Pohjois-Karjala

Re: Videopelien ystäviä? Yleistä keskustelua videopeleistä.

Viesti Kirjoittaja ff » 05 Marras 2008 00:02

Kyllä tytötkin saa pelata! :festari: Näen sen positiivisena asiana.
Tombi oli aikanaan ps1:lla hassunhauska peli, jossa pikkupoika pinkillä wolwerine tukalla pelasti maailmaa sioilta. [smilie=a_chuckle.gif] Älyttömän hauska ja cool seikkailu peli.
Eeppinen debyytti: Girls' Generation (소녀시대) – 다시 만난 세계 (Into The New World) (Live 2013)
-----
1. Esa A (BB5) 2. Elisabet (BB6) 3. Niko (BB3/BB6) 4. Kristiina (BB11) 5. Tuija (BB5)

Avatar
Tapio
Kolhoosin johtaja
Viestit: 2109
Liittynyt: 22 Loka 2007 21:23
Paikkakunta: Pori

Re: Videopelien ystäviä? Yleistä keskustelua videopeleistä.

Viesti Kirjoittaja Tapio » 05 Marras 2008 00:31

Nyt on pakko vuodattaa tänne kaikkien aikojen parhaasta party-pelistä ikinä Team Buddies (PS1). Aikoinaan tätä hakattiin ihan hulluna ja kavereiden kanssa oli mahtavia hetkiä ko. "bomberman-räiskinnän" kanssa. Valitettavasti olen jotenkin onnistunut hukkaamaan pelin levyn. Olen etsinyt kaupoista, divareista ja netistä, ei missään. Myisin vaikka sieluni että saisin tämän pelin itselleni [smilie=a_damnit.gif] .

ff muuten sai minut muuten kiinnostumaan tuosta Chrono Trigger -pelistä, RPG:t on ihania :thumbsup .
Nimimerkki muutettu Tapzukka -> Tapio. SBB5:n asukas nro. 11 vankkumaton kannattaja :tu .

Avatar
ff
Isoveli
Viestit: 7286
Liittynyt: 07 Marras 2007 03:05
Paikkakunta: Pohjois-Karjala

Re: Videopelien ystäviä? Yleistä keskustelua videopeleistä.

Viesti Kirjoittaja ff » 05 Marras 2008 00:40

Tapzukka kirjoitti:Nyt on pakko vuodattaa tänne kaikkien aikojen parhaasta party-pelistä ikinä Team Buddies (PS1). Aikoinaan tätä hakattiin ihan hulluna ja kavereiden kanssa oli mahtavia hetkiä ko. "bomberman-räiskinnän" kanssa. Valitettavasti olen jotenkin onnistunut hukkaamaan pelin levyn. Olen etsinyt kaupoista, divareista ja netistä, ei missään. Myisin vaikka sieluni että saisin tämän pelin itselleni [smilie=a_damnit.gif] .

ff muuten sai minut muuten kiinnostumaan tuosta Chrono Trigger -pelistä, RPG:t on ihania :thumbsup .
Hah, suosittelen vahvasti, ajattelin kirjoitella välillä arvosteluja peleistä, jotka oikeasti ovat tehneet syvän vaikutuksen itseeni. :mrgreen: Mutta peliä on hankala saada tosiaan eurooppalaisena, se vaatisi mod-piirin pleiskariin tai usasta ostetun pleikkarin ja sitten peliä on vielä äärimmäisen vaikea löytää täältä päin. :noup: Tai sitten on tietysti jotain laittomiakin reittiä muttei siitä sen enempää..... :umh: [smilie=nonono.gif]
Eeppinen debyytti: Girls' Generation (소녀시대) – 다시 만난 세계 (Into The New World) (Live 2013)
-----
1. Esa A (BB5) 2. Elisabet (BB6) 3. Niko (BB3/BB6) 4. Kristiina (BB11) 5. Tuija (BB5)

Avatar
Tapio
Kolhoosin johtaja
Viestit: 2109
Liittynyt: 22 Loka 2007 21:23
Paikkakunta: Pori

Re: Videopelien ystäviä? Yleistä keskustelua videopeleistä.

Viesti Kirjoittaja Tapio » 05 Marras 2008 00:43

^^Joo DS:lle minä vähän ajattelin hankkia jos ostan, olen DS:n joskus teininä sen ilmestyessä ostanut. Ihan hyvä vehje, kärsii vaan siitä samasta ongelmasta mistä Nintendo yleensäkin. Eli hyvien pelien puutteesta tai niiden vähäisyydestä.
Nimimerkki muutettu Tapzukka -> Tapio. SBB5:n asukas nro. 11 vankkumaton kannattaja :tu .

Avatar
ff
Isoveli
Viestit: 7286
Liittynyt: 07 Marras 2007 03:05
Paikkakunta: Pohjois-Karjala

Re: Videopelien ystäviä? Yleistä keskustelua videopeleistä.

Viesti Kirjoittaja ff » 05 Marras 2008 00:47

^^ Kyllä pitää olla tyytyväinen, että julkaisevat edes ds:lle. Luulisi hyvät myynnit
keräävän, kun eu ei ole ennen peliä päässyt pelaamaan. Itsehän omistan kyseisen pelin
usa-version ja ps2 on modattu. :kissey: GBA:lla oli aikoinaan golden sun roolipeli, mikä myöskin
teki kovan vaikutuksen. :in love:
Eeppinen debyytti: Girls' Generation (소녀시대) – 다시 만난 세계 (Into The New World) (Live 2013)
-----
1. Esa A (BB5) 2. Elisabet (BB6) 3. Niko (BB3/BB6) 4. Kristiina (BB11) 5. Tuija (BB5)

Avatar
Tapio
Kolhoosin johtaja
Viestit: 2109
Liittynyt: 22 Loka 2007 21:23
Paikkakunta: Pori

Re: Videopelien ystäviä? Yleistä keskustelua videopeleistä.

Viesti Kirjoittaja Tapio » 05 Marras 2008 00:56

^^Mä en ole ihan varma olenko pelannut Golden Sunin läpi :D. Saattaa olla että olen, mutta siinä vaiheessa englannin kielen taito ei ollut kovin kehittynyt, niin en tajunnut koko pelistä yhtään mitään.. Jos ei osaa englantia, roolipeleissä pärjää siten että puhuu jokaiselle ja jos jotain kysytään niin vastaa "Yes". (Testattu on, ainakin 3 Zeldaa ja 1 Final Fantasy pelattu pienenä läpi tällä taktiikalla)

Viime peli jonka pelasin DS:llä oli Final Fantasy Tactics A2. Ihan loistava peli kuten ensimmäinen versiokin, just tuollaista ihanaa RPG:tä josta tykkään.. Tuli pelattua yhteensä varmaan 120 tuntia.

Paper Mariot on muuten ihan parhautta :thumbsup .
Nimimerkki muutettu Tapzukka -> Tapio. SBB5:n asukas nro. 11 vankkumaton kannattaja :tu .

Avatar
ff
Isoveli
Viestit: 7286
Liittynyt: 07 Marras 2007 03:05
Paikkakunta: Pohjois-Karjala

Re: Videopelien ystäviä? Yleistä keskustelua videopeleistä.

Viesti Kirjoittaja ff » 05 Marras 2008 01:01

^^ Tapzukalla myös hyvä pelimaku. Ja englantia olisi ihan hyvä kyllä osata siihen asti ainakin kunnes kaikki maailman pelit käännetään suomeksi! :shock: Ja se skenaario tuskin toteutuu.. :wink: Paper Marioista tykkään myös vaikka eivät ole ihan perinteisiä rpg-pelejä. Olen pelannut paper marion n64:lla läpi ja sen gamecuben jatko-osan myös. Wiin uutta versiota en ole vielä päässyt pelaamaan..... :(
Eeppinen debyytti: Girls' Generation (소녀시대) – 다시 만난 세계 (Into The New World) (Live 2013)
-----
1. Esa A (BB5) 2. Elisabet (BB6) 3. Niko (BB3/BB6) 4. Kristiina (BB11) 5. Tuija (BB5)

Punde
Jumalan ruoska
Viestit: 15012
Liittynyt: 24 Tammi 2005 17:39
Paikkakunta: Chernarus

Re: Videopelien ystäviä? Yleistä keskustelua videopeleistä.

Viesti Kirjoittaja Punde » 05 Marras 2008 01:06

ff kirjoitti:Ja englantia olisi ihan hyvä kyllä osata siihen asti ainakin kunnes kaikki maailman pelit käännetään suomeksi!
Pelit opettaa erittäin tehokkaasti englantia, vastustan kaikkien muiden kuin ihan pienille lapsille tarkoitettujen pelien suomentamista henkeen ja vereen.

Siinä sanakirja kului kun ensimmäisiä Leisure Suit Larryjä väänsi. (larryn toiminnot piti itse kirjoittaa tekstikenttään tyyliin "open the door" tai "put the apple in the box" jne. )

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Elokuvat / Musiikki / Pelit”