Yleistä keskustelua videopeleistä

Keskustelua elokuvista, musiikista ja konsoli- ja tietokonepeleistä.
Vastaa Viestiin
Punde
Jumalan ruoska
Viestit: 15012
Liittynyt: 24 Tammi 2005 17:39
Paikkakunta: Chernarus

Re: Yleistä keskustelua videopeleistä

Viesti Kirjoittaja Punde » 05 Marras 2013 02:22

Walking Deadin ykköskausi löytyy PC:lle (makso humble bundlessa neljä euroa monen muun telltalen pelin kanssa könttänä), vartin oon pelannu, surkeat kontrollit. Eli minä täällä en oo innoissani kakkoskaudesta.

7850 puuceen sisuksissa, nyt pyörii kaikki mitä toistaseks oon kokeillu asetukset tapissa 1080p ~50+ fps. Vanhalla en päässy ees 768/720p lähellekään moista. Pysty jopa laittaa muutaman ennen liian raskaan grafiikkamodin Skyrimiin ja nyt on ai että herkkua kattella. Ja Civ 5, uuh, miten sulavasti se kartta rullaaki tasasella 60fps, ku tottunu pelailee rumaa ja hädin tuskin päälle 20 fps yltävää..

Punde
Jumalan ruoska
Viestit: 15012
Liittynyt: 24 Tammi 2005 17:39
Paikkakunta: Chernarus

Re: Yleistä keskustelua videopeleistä

Viesti Kirjoittaja Punde » 05 Marras 2013 21:21

Humble Bundlessa taas ihan älytön tarjous. Mm. Batham Arkham Asylum ja City GOTYt, F.E.A.R. 2 ja 3 reilulla neljällä taalalla. Yhteensä. Ite maksoin 3,22e.

Onhan noi millä mittarilla tahansa arvokkaampia ku toi summa, mut saitana maksan aina vaan minimin.

BB-Kärpänen
Isä Pernoo
Viestit: 3315
Liittynyt: 09 Loka 2009 06:42

Re: Yleistä keskustelua videopeleistä

Viesti Kirjoittaja BB-Kärpänen » 05 Marras 2013 22:15

^Mikä toi Hubba Bubba sivusto on? Steamissa oli Halloween-juhlat viime viikolla ja samoja tarjouksia oli. Kaikki kauhupelit oli ihan kauheissa alennuksissa. Koriin tuli laitettua I Am Alive, Dead Space 2 ja Aliens: Colonial Marines. Oli siellä toi Walking Deadin ykköskausi jollain femmalla, mutta ei tollanen sarjakuva paska jaksa kiinnostaa. Vaikka juoni ja hahmot olis kuinka hyviä niin toi sarjisosasto roiskii kasvoille. Ja jos Pundeen on uskomista ( miksi ei olisi ), että kontrollit kusee niin hyvä, että en ostanut.

Ei varmaan mitään uutta tietoa et Aliens: Colonial Marines oli ihan järkyttävä pettymys. Olin kyllä tietoinen huonoista arvosteluista ja fanipoikien nillityksistä, mutta en olisi ikinä uskonut et se peli on noin huono.

I Am Alivea testattu 10 min, joten ei vielä tuomita. Tuskin mikään jumalpeli

Dead Space 2 pitäisi olla hyvä ja jopa ihan oikeasti pelottava elämys. Taidan kuitenkin aloittaa pelaamisen vasta, kun minäkin saan hommattua uuden näyttiksen. Onhan se vähän köppästa pelata kun edes Aliens: Colonial Marines ei pyöri nupit kaakossa :(
Itse tiedän sydämessäni, että siellä ei ole rikoksen muruakaan.
-Ilkka Kanerva

Punde
Jumalan ruoska
Viestit: 15012
Liittynyt: 24 Tammi 2005 17:39
Paikkakunta: Chernarus

Re: Yleistä keskustelua videopeleistä

Viesti Kirjoittaja Punde » 05 Marras 2013 22:24

Steam on kyl ihme laitos. Asensin tossa Alan Waken takas ja pelailin ehkä vartin, sit kun lopetin ni Steam huuteli että olin saanut jonkun trading cardin. Menin kattomaan ja olihan siellä kymmenkunta muutakin, jotain skyrim ja civ v-juttuja. Sit näin "sell"-nappulan. Mietin että kukakohan tommosia muka ostelis ja mihin hintaan ja laitoin kaikki ne kortit myyntiin hieman keskihintaa halvemmalla (~8 senttiä kortti, itelle n. 5snt)

5 minuuttia myöhemmin jotkut urpot oli ostanu ne kaikki. Nyt on Steamin kukkarossa puol euroa massia. Eihän sillä mitään saa ostettua, mut ihme väkeä ku ostavat tollasia digitaalisia rumia pikku kortteja ihan oikeella rahalla...

Avatar
Risto
Isoveli
Viestit: 6644
Liittynyt: 10 Loka 2010 16:08
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Yleistä keskustelua videopeleistä

Viesti Kirjoittaja Risto » 16 Marras 2013 20:31

The Last of Usin moninpeli on kyllä aika törkeän koukuttava. Kattelin yks päivä että pelikellossa oli jo lähemmäks 80 tuntia... No mikäpäs siinä pelaillessa kun maistuu.

Yksinpeliinkin on tulossa piakkoin lisäpelattavaa Left Behind DLC:n muodossa. Jos jotakuta kiinnostaa niin tossa ois pientä teaseriä:


Avatar
Orphan
Verokarhu
Viestit: 1168
Liittynyt: 03 Loka 2011 16:00
Paikkakunta: Pori

Re: Yleistä keskustelua videopeleistä

Viesti Kirjoittaja Orphan » 17 Marras 2013 11:25

Risto kirjoitti:The Last of Usin moninpeli on kyllä aika törkeän koukuttava.
Tää on kyllä niin totta. Platina tähtäimessä kun pelasin, niin ei yhtään tuntunut pakkopullalta pelata se 12 + 12 viikkoa.
Voisi melkeinpä ostaa tuon yksinpelin DLC:n kun ei tässä muutakaa pelattavaa ole nyt.
Beyond: Two Soulsin voisi hankkia sitten jouluksi.
Tuuli VOF:in voittoon!
One by one they all will fall.

Punde
Jumalan ruoska
Viestit: 15012
Liittynyt: 24 Tammi 2005 17:39
Paikkakunta: Chernarus

Re: Yleistä keskustelua videopeleistä

Viesti Kirjoittaja Punde » 18 Marras 2013 18:45

Itellä 172 peliä steamissä, ja kävin läpi kaikki jotka puskee noita keräilykortteja. Oisko n. viidennes peleistä siis. Annoin jokaisen pelin launcherin tai ite pelin pyöriä taustalla sen reilun tunnin että tuli kaikki kortit ja sitten myyntiin markkinoiden keskihintaan tai hieman alle. Kaikki meni heti kaupaks, keskihinta n. 0,10e per kortti, paras hinta yksittäisestä kortista oli 61 senttiä. Karvaa vaille 10 euroa tuli steam-tilille rahhoo tyhjästä.

Tolla saa steamin joulualesta ainakin 2 hieman vanhempaa AAA-peliä, tai vaihtoehtoisesti lähes upouuteen peliin huomattavan alen. :tu

Avatar
Risto
Isoveli
Viestit: 6644
Liittynyt: 10 Loka 2010 16:08
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Yleistä keskustelua videopeleistä

Viesti Kirjoittaja Risto » 24 Marras 2013 01:24

Pelattiin kaverin kanssa 7 tuntia GTA Onlinea ja onhan toi edelleen aika karmeeta paskaa koko Online. Mut ei siinä, en tunne kuolemanpelkoa.

Avatar
ff
Isoveli
Viestit: 7286
Liittynyt: 07 Marras 2007 03:05
Paikkakunta: Pohjois-Karjala

Re: Yleistä keskustelua videopeleistä

Viesti Kirjoittaja ff » 25 Marras 2013 17:15

Eeppinen debyytti: Girls' Generation (소녀시대) – 다시 만난 세계 (Into The New World) (Live 2013)
-----
1. Esa A (BB5) 2. Elisabet (BB6) 3. Niko (BB3/BB6) 4. Kristiina (BB11) 5. Tuija (BB5)

Avatar
Risto
Isoveli
Viestit: 6644
Liittynyt: 10 Loka 2010 16:08
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Yleistä keskustelua videopeleistä

Viesti Kirjoittaja Risto » 25 Marras 2013 21:15

Onneks ei tartte tota PS4:sta vielä hommata. Julkasupeleissä ei ole yhtäkään mielenkiintoista nimikettä, joten helppo päätös jättää ostamatta vielä. Eiköhän tuo sitten tuu hommattua kun Uncharted 4:sia sun muita rupee konsolille puskemaan.

Viikonloppuna tilasin PS3:lle Rayman Legendsin. En ole kovin suuri tasohyppelyiden ystävä, koska yleensä ne raiskaa mulle perseeseen uuden reiän liian kovalla vaikeustasolla. En ole vieläkään toipunut Wiin Donkey Kong Country Returnista, loistava peli mutta välillä väänsin melkein itkua kun apina ei hyppiny sinne minne halusin. Niin se Rayman. YouTuubista oon kattonu videoita ja vaikuttaa aika saatanan kovalta peliltä. Myös MoonTV:n Gamerin pojat tais tuota jossain jaksossa kehua, joten pakko-ostos. Luultavasti tulen katumaan tuota ostosta siinä vaiheessa kun pleikkarin ohjain lävähtää seinään pirstoutuen tuhansiksi palasiksi. Sen näkee sitten.

Avatar
ff
Isoveli
Viestit: 7286
Liittynyt: 07 Marras 2007 03:05
Paikkakunta: Pohjois-Karjala

Re: Yleistä keskustelua videopeleistä

Viesti Kirjoittaja ff » 26 Marras 2013 17:49

^ Jeps. Ei minullakaan ole mitään kiirettä hommata uutta pleiskaria, mutta ai että oli nätti konsoli. Pitkälle ollaan tultu niistä ajoista, kun minä kuolasin pikkupoikana ensimmäisen harmaan pleiskarin äärellä Crash Bandicootia/Tekken 2/FFVII/Resident Evil/Tomb Raider. Sniff, kulta-aikoja..

(/Mullahan riittää vielä ihan hitosti pelaamista PS3:n parissa=suurin osa peleistä edelleen läpäisemättä ehh.) Positiivista kuitenkin, että se alun huhuttu 800€ -hinta putosi melkoisesti alespäin Sonyn toimesta.
Eeppinen debyytti: Girls' Generation (소녀시대) – 다시 만난 세계 (Into The New World) (Live 2013)
-----
1. Esa A (BB5) 2. Elisabet (BB6) 3. Niko (BB3/BB6) 4. Kristiina (BB11) 5. Tuija (BB5)

Avatar
Risto
Isoveli
Viestit: 6644
Liittynyt: 10 Loka 2010 16:08
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Yleistä keskustelua videopeleistä

Viesti Kirjoittaja Risto » 08 Joulu 2013 15:48

Eilen pääsin testaamaan kaverin PS4:sta ja kyllähän se ihan hyvältä tuntui. Uus ohjain oli ihan helvetisti parempi kuin Dualshock 3, joten siitä isosti plussaa. Ja nätiltähän se uud COD näytti, mut ei kiinnosta.

Odotellaan edelleen niitä hyviä pelejä.

Avatar
Risto
Isoveli
Viestit: 6644
Liittynyt: 10 Loka 2010 16:08
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Yleistä keskustelua videopeleistä

Viesti Kirjoittaja Risto » 11 Joulu 2013 22:15

Raymanistä jutskailin täällä jokin aika sitten ja olihan toi aika törkeän kova peli. Ihan kaikkia kenttiä en ole vielä täydellisesti läpi vetänyt, mutta suurinosa on aika iloisesti hoonailtu puhki. Tuskinpa koskaan ihan 100% suoritusta saan tohon vedettyä koska muutama kenttä (joissa on aikaraja) on aikamoista tuskaa. Ei vaan hermo/pleikkarin ohjain kestä jatkuvaa epäonnistumista.

GTAV-kärpänen (eri tyyppi kuin BB-kärpänen) on myös päässyt taas puraisemaan. Yksinpelissä olen yrittänyt kerätä vähän joitakin jäljellä olevia Trophyja ja viikonloput on tullut hakattua kavereitten kanssa Onlinessa. Ihan kiva että toi Online alkoi loppujen lopuksi maistumaan ihan hyvältä. Ei sitä random-tyyppien kanssa jaksa pelata yhtään, mutta kaveriporukalla oikein mainiota rälläystä. Varsinkin ne Survival-tehtävät on ollut oikein mainiota viihdettä.

--

Niin joo, kohta pitäis tulla Walking Deadin kakkoskauden eka episodi ja The Last Of Usin single-player DLC. Niin ja Wolf Among Usiin pitäis myös tulla pian kakkosepisodi. Hyvältä näyttää tää pelirintama vielä näillä vanhoillakin koneilla.

Punde
Jumalan ruoska
Viestit: 15012
Liittynyt: 24 Tammi 2005 17:39
Paikkakunta: Chernarus

Re: Yleistä keskustelua videopeleistä

Viesti Kirjoittaja Punde » 11 Joulu 2013 22:20

Suosittelen semmosta kotimaista puzzleloikintaa ku The Swapper. Ite en pahemmin puzzlepeleistä tykkää, ku ennemmin tai myöhemmin ne alkaa vaan turhauttaa. Mut tämä koukutti heti alusta, vaikeustaso nousi sopivaa tahtia ja yleensä vaikka johonkin jäi jumiin pystyi menemään toiseen huoneeseen ja toista puzzlea yrittämään, ja palata myöhemmin. Läpi meni ehkä jossain 6-7 tunnissa, mut ku kyseessä on halpa indiepeli ni ihan sopivan pituinen.

Grafiikka on aivan älyttömän hyvää, vaha-animaatioon perustuvaa. Musat ja äänet sopii täydellisesti pelimaailmaan ja tarinaan. En itseasiassa odottanut että tykkäisin mitenkään erityisemmin, ku en tosiaan paljo puzzleile, mut kun alessa sattu olemaan ni ostin. Vuoden ehkä paras ostos, pitää antaa indieille enemmän mahdollisuuksia jatkossa.


Avatar
Risto
Isoveli
Viestit: 6644
Liittynyt: 10 Loka 2010 16:08
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Yleistä keskustelua videopeleistä

Viesti Kirjoittaja Risto » 20 Joulu 2013 21:00

Tänään latasin ja pelasin The Walking Deadin kakkoskauden ekan "jakson" ja olihan toi sitä samaa timangia kuin eka kausikin. Pelimekaniikkaa oli pikkusen hiottu (samanlainen kuin The Wolf Among Usissa) joka oli mukava juttu. Parasta tossa tietty oli se että pääsi jatkamaan Clementinen tarinaa. Mahtava tyttö vaikka onkin vain kasa pikseleitä.

Tarinasta en viitsi spoilata mitään, mutta ekan episodin aikana (joka kesti n. 1,5 tuntia) oli useita huikeita kohtauksia. Hyrrrr, kylmiä väreitä menee vieläkin kun ajattelee. Pakko kyllä pelata toi uusiks erilaisilla valinnoilla. Nyt ekalla pelikerralla vedin niinku oikeassa elämässä tekisin jos olisin pikkutyttö pahassa maailmassa joka on zombeja täynnä.

HC-pelaajat ei taaskaan tykkää, mut diilaa sen kanssa.

Avatar
DosterMan
Big Brother
Viestit: 5562
Liittynyt: 23 Syys 2008 16:51
Paikkakunta: Elderlings

Re: Yleistä keskustelua videopeleistä

Viesti Kirjoittaja DosterMan » 20 Joulu 2013 21:54

Tuos tovi sitten oli Gog.com ilmatteeks falloutteja. Tuli nyt vähän fallout ykköstä pelattua ja kamalan kankeeta. Ekaa tehtävää varten piti hakee jo walkthrough, kun siellä elevator shaftissä ei klikkailemalla tapahtunu mitään. Kuitenki sit walkthrough sano et on huudi oikea, piti vaan klikkailla vitusti ja kohta se heppu löysi jonku reiän sieltä. Vanhat pelit on aina ollu vaikeita, mut oliko niitä pakko vaikeuttaa tuomosilla järjettämillä millimetrin tarkkuusklikkauksilla SEINÄN LÄPI!
aadeehoovee: 17p DosterMan – Uskon palkinto. Valo pimeydessä kun kaikki tuntui jo menetetyltä.

Punde
Jumalan ruoska
Viestit: 15012
Liittynyt: 24 Tammi 2005 17:39
Paikkakunta: Chernarus

Re: Yleistä keskustelua videopeleistä

Viesti Kirjoittaja Punde » 24 Joulu 2013 18:07



Tää peli pakko hommata kunhan pääsee betaan asti. Kattellu streameja sun muita tuntikaupalla ja himottaaaa. Mut alpha, ni ei vielä.

Avatar
Orphan
Verokarhu
Viestit: 1168
Liittynyt: 03 Loka 2011 16:00
Paikkakunta: Pori

Re: Yleistä keskustelua videopeleistä

Viesti Kirjoittaja Orphan » 24 Joulu 2013 21:17

Beyond: Two Souls vihdoinkin käsissä ja vaikuttaa erittäin hyvältä! Odotin tältä peliltä paljon ja ainakin tähän asti on täyttänyt täysin odotukseni (tosin en ole vielä paljon ehtinyt pelaamaan). Erityisesti olen tykännyt päähenkilöstä, joka tuntuu ihan mystisen kiehtovalta. Katsotaan mihin tämä etenee. :tu
Tuuli VOF:in voittoon!
One by one they all will fall.

Avatar
ff
Isoveli
Viestit: 7286
Liittynyt: 07 Marras 2007 03:05
Paikkakunta: Pohjois-Karjala

Re: Yleistä keskustelua videopeleistä

Viesti Kirjoittaja ff » 01 Tammi 2014 01:47

Vuosi vaihtuu niin pitää tässä vielä kehaista muutamia pelejä, joita ehdin pelata vuonna 2013. En jaksanut mihkään arvojärjestykseen tunkea vaan ne vaan on.

Bioshock Infinite - Itsestäänselvä itselläni, koska olin suuri Rapturen vesiparatiisin ihailija ja kyllä tämä taivasmesta pilvissä oli makea paikka myöskin pomppia. Tarina, ääninäyttely, musiikki ja yleinen atmosfääri huikealla tasolla. Ken Levinelle patsas.

Dead Island Riptide - Dead Islandin lisäosa oli hupaisa kokemus kiitos co-op onlinen. Ei tätä saati emopeliä jaksa yksinään mesota kovinkaan kauan, vaikka tuli sitäkin joitakin tunteja tehtyä expin toivossa. Zombien lahtaaminen monilla melee-aseilla/tuliaseilla ei ole ollut näin hauskaa sitten... ei koskaan! Varsinkin siis kaverien kanssa sekoillessa, hyviä naurujakin sai matkan varrella. Mä haluan lisää Dead Islandia!

Deadly Premonition: Director's Cut (PS3-exclusive) - Twin Peaks + Silent Hill + Old school Resident Evil controls = Hell yeah! Vuoden positiivisin yllätys oli tämä kauhupeli, joka käännettiin luojan kiitos myös pleiskarille. Oli siis alunperin xboxin lätty, mutta PS3 sai tämän kivan ohjaajan version. Pääosan ukko FBI Agent Francis York Morgan on varsin eeppinen kaveri: Tykkää poltella tupakkia ja juoda ennustuskahvia, joka saapuu outoon takapajulan kyläseen tutkimaan nuoren naisen murhaa. Kuulostaako tutulta? Jatkoa on kuulemma tulossa tälle uniikille taideteokselle ja minä ainakin olen erittäin iloinen siitä tiedosta.

Ni No Kuni: Wrath of the White Witch (PS3-exclusive) - Playstation oli aikoinaan takuu monille loistaville jrpg-peleille. No onneksi saatiin tämä studio ghibli fantasiarope juurikin kolmannelle pleiskarille. Paljon tekemistä ja nähtävää, enkä ole vielä edes pelannut läpi. Juoni melko tyypillinen studio ghiblin tuotos. Orkesteriscore on oikein mahtipontista kuunneltavaa maailmaa/äitiä pelastaessa.

Tales of Xillia (PS3-exclusive) - Toinen mukava näky tämmöselle vanhalle roolipelien ystävälle. Oikein mainio ääninäyttely (eng) kauttaaltaan, mitä nyt Milla Maxwelllin ääni vähän kuulostaa edelleen tönköltä. Tales-sarjaa on tullut ihan mukavasti tahkottua vuosien saatossa ja Xillia ei ollut pettymys. Oli jopa parempi, kuin Tales of Graces of f. Ei taas niin hyvä mitä Tales of the Abyss (PS2).

Tomb Raider - Laran fanboy heti ensimmäisestä raiderista, joten oli hienoa nähdä näin onnistunut rebootti. Lara Croft näytti ensimmäistä kertaa inhimillisiä piirteitään tässä selviytymistaistossa.

Pelejä, joita en kerennyt pelaamaan mutta toivon mukaan tänä vuonna sitten: Beyond: Two Souls/The Last of Us/Dragon's Crown/GTAV ja Dead Space 3 (hyllyssä muoveissa...).
Eeppinen debyytti: Girls' Generation (소녀시대) – 다시 만난 세계 (Into The New World) (Live 2013)
-----
1. Esa A (BB5) 2. Elisabet (BB6) 3. Niko (BB3/BB6) 4. Kristiina (BB11) 5. Tuija (BB5)

BB-Kärpänen
Isä Pernoo
Viestit: 3315
Liittynyt: 09 Loka 2009 06:42

Re: Yleistä keskustelua videopeleistä

Viesti Kirjoittaja BB-Kärpänen » 03 Tammi 2014 14:57

Risto kirjoitti:
GTAV-kärpänen (eri tyyppi kuin BB-kärpänen) on myös päässyt taas puraisemaan. Yksinpelissä olen yrittänyt kerätä vähän joitakin jäljellä olevia Trophyja
Minnuu on kanssa päässyt getarikärpänen purasemaan. Joulupukki toi yllättäen ja pyytämättä pleikkarin ja GTAV:n. Olin ajatellut pelata vasta PC-versiota, mutta pakkohan tota nyt oli testata.

Ootko Ristomatti keränny mitään autoja? Multa löytyy Franklinin tallista Poppy Mitchelin auto, Michaelin psykiatrin naapurin auto ja Lifeinvaderin konttorin parkkipaikalta varastettu urheilukiesi. Sen omisti varmaan joku koodari. Vielä kun saisi mustan Kleinbussin niin olisin tyytyväinen mun kokoelmaan.

Oon pelannu vasta 30% ja täytyy sanoa, että helvetin kova peli on. Yhtään huonoa tehtävää ei ole vielä tullut, jopa sivutehtävät ovat laadukkaita. Trevorin palkkionmetsästys tehtävät oli huikeita,
toivottavasti lisälevyissä olisi sen tyyppisiä tehtäviä.

Kyllä tää konsolipelaaminen vaan maistuu. On siinä oma viehätyksensä pelata sohvalta ja 50" telkusta, kun jäpittää puolta pienemmän monitorin äärellä. Red Dead Redemption ja The Last of Us pitää vielä hommata niin musta tulee ihan aito konsolikeijo.
Itse tiedän sydämessäni, että siellä ei ole rikoksen muruakaan.
-Ilkka Kanerva

Avatar
Risto
Isoveli
Viestit: 6644
Liittynyt: 10 Loka 2010 16:08
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Yleistä keskustelua videopeleistä

Viesti Kirjoittaja Risto » 03 Tammi 2014 15:20

BB-Kärpänen kirjoitti:Ootko Ristomatti keränny mitään autoja? Multa löytyy Franklinin tallista Poppy Mitchelin auto, Michaelin psykiatrin naapurin auto ja Lifeinvaderin konttorin parkkipaikalta varastettu urheilukiesi. Sen omisti varmaan joku koodari. Vielä kun saisi mustan Kleinbussin niin olisin tyytyväinen mun kokoelmaan.
En mä tossa yksinpelissä hirveesti jaksanu noita autoja hankkia. Kaikilla taitaa olla vaan ne omat jotka saa jo heti pelin alussa. Onlinessa mulla taitaa olla 10-auton talli ihan täynnä, 8 autoo ja 2 prätkää.

Tossa Onlinessa kolahti tilille vähän rahaa kun joku pisti mun frendin perään yli 2 miljardin dollarin bountyn ja mä sitten lahtasin kaverin. Eipähän ole ollut rahasta pulaa. Pääsis vaan pian 50 levelille niin sais ostettua tankin ja vois kunnolla ruveta rellestään.

Alkuun tuli tota Onlinea dissattua aika huolella, mutta nyt sen pelikello näyttää n. 63 tuntia. Ja yksinpeliin on tosiaan mennyt rapiat 57 tuntia, että ihan mukavastihan toi on aikaa vieny. Mut ei tää siltikään ollut viimevuoden paras peli. Se kunnia menee edelleen The Last of Usille. :bidmouth:
Kyllä tää konsolipelaaminen vaan maistuu. On siinä oma viehätyksensä pelata sohvalta ja 50" telkusta, kun jäpittää puolta pienemmän monitorin äärellä. Red Dead Redemption ja The Last of Us pitää vielä hommata niin musta tulee ihan aito konsolikeijo.
Tämä on terveen miehen merkki. Konsolikeijoilu on mukavaa puuhastelua varsinkin jos tuommosia pelejä pelailee.

Punde
Jumalan ruoska
Viestit: 15012
Liittynyt: 24 Tammi 2005 17:39
Paikkakunta: Chernarus

Re: Yleistä keskustelua videopeleistä

Viesti Kirjoittaja Punde » 03 Tammi 2014 15:39

Sorruin ja hommasin sittenkin vasta alphan alussa olevan DayZ:n. Ei voi sanoa ku että huima peli.

T-paitasillani lähden juoksemaan rannikolta sisämaahan, puoli tuntia tai jotain juoksen pitkin mettiä ja peltoja näkemättä ukon ukkoa tai talon taloa. "I'm thirsty" äijäni valittaa. Ei juomaa.

Sit kummun takaa näkyviin tulee kaukana jossain yksinäinen maatalo. Parin minuutin sprintti pellon halki ja taloon. "I'm feeling hungry." Talosta löytyy säilykepapuja, mutta ei mitään millä sen saisi auki. Löysin myös paremmat housut, nyt saa 6 tavaraa kannettua.

Maatalolta johtaa pikkutie, sen täytyy viedä jonnekin? Seuraan sitä. Minuuttitolkulla hölkkää. "I need a drink". Eksyn johonkin parin hökkelin kylään. Zombi! Pakko hiipiä. Jakoavain ja t-paita löytyy. T-paidasta teen sidetarpeita.

"I feel hungry". "I want to drink something". Kohta ois parempi löytää jotain.

10-15min lisää juoksentelua, ja näköpiirin tulee vihdoin kaupunki. Sitä lähestyessä myös lisää zombeja. Tekis mieli juosta äkkiä kamoja ettimään, mut ilman minkäänlaista asetta ei uskalla, pakko kiertää zombit hiipimällä. "I really need to drink". Ei saatana. Sit näkyy keskellä kaupunkia kirkko. Uuh, herrako siunaa?

Kirkon takaa löytyy kaivo. Vettä. Vihdoin. Aaaaaaah. Mutta "I'm extremely hungry". Pakko löytää ruokaa jota voin käyttää. Kiertelen kaupunkia, jossain vilahtaa toinen ihminen, ei huomaa meikäläistä. Sitten, lo and behold, löydän autotallista kirveen. Sillä saan zombit tapettua kertalaakista ja sen papupurkin auki. Puolet safkasta menee pilalle avatessa, tölkinavaaja olis kätevämpi ku palomiehen kirves, mut osa nälästä lähti. "My stomach grumbles". Lisää pitää löytää.

Kerrostalosta löydän kohta hupparin, lisää taskutilaa. 15 min kiertelyä ja löytyy tonnikalapurkki! Tyhjä vesipullo! Lisää etsiskelyä. Papuja! Mopokypärä! Spagettia! Takas kirkolle ja vesipullo & masu täyteen vettä.

Siellä näen että talojen välissä vilahtaa armeijakuteinen äijä rynkky kädessä. Munat mattoon äkkiä. Ei huomannut. Toinen aseistettu ukko. Lähden ryömimään helvettiin kaupungista, en ota riskiä. Ihmispelaajat saattaa olla kivoja tai ei niin kivoja, tässä lyhyehkössä videossa näkyy koko skaala sairaasta sekopäästä huipputyyppiin. (kovan huudon varoitus)(edit: vähän turhan pitkä pätkä keskivaiheessa sen sekopään kidutustemppuja, mut 9min kohilta kannattaa kattoa loppuhuipennus. *kyynel*) /e

Etsin pienen metsikön ja loggaan ulos pelistä. Melkein kolme tuntia pelasin ja on sentäs jotain varusteita ja vähän vettä & ruokaa. Ens kerralla pakko löytää reppu ja tussari, mielellään panoksia myös.

ohra_juhani on valmis kaikkeen. Aivan uskomaton peli, ja vasta alpha.

Image

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Elokuvat / Musiikki / Pelit”