Yleistä keskustelua videopeleistä

Keskustelua elokuvista, musiikista ja konsoli- ja tietokonepeleistä.
Vastaa Viestiin
Avatar
realityfan
Taivaan iskä
Viestit: 4370
Liittynyt: 15 Elo 2005 19:37

Re: Videopelien ystäviä? Yleistä keskustelua videopeleistä.

Viesti Kirjoittaja realityfan » 01 Elo 2017 14:17

realityfan kirjoitti: Ja taas ilouutisia toukokuulle. The New Order pelillle on tehdään erillinen 'esiosa' Wolfenstein: The Old Blood. Peli julkaistaan 5.5.2015.
http://www.pelaajalehti.com/uutiset/wol ... atso-video
Ja taas tulee uutta pelattavaa 27.10 2017. Nimittäin Wolfenstein II: The New Colossus julkaistaan silloin. Netistä löytyy jo parikymmentä ekaa minuuttia pelivideota. Aika mielenkiintoista settiä..
https://www.verkkokauppa.com/fi/product ... us-peli-PC

Avatar
realityfan
Taivaan iskä
Viestit: 4370
Liittynyt: 15 Elo 2005 19:37

Re: Yleistä keskustelua videopeleistä

Viesti Kirjoittaja realityfan » 29 Syys 2018 20:03

^Ja taas Wolfenstein rintamalla tapahtuu. Ensi vuona (2019) ilmestyy Wolfenstein Youngblood. Siinä räiskivät Blazkowiczin kaksoistyttäret Jess and Soph. Peli sijoittuu 1980-lukuun.

https://muropaketti.com/pelit/e3-wolfen ... aiskintaa/

Avatar
Risto
Isoveli
Viestit: 6644
Liittynyt: 10 Loka 2010 16:08
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Yleistä keskustelua videopeleistä

Viesti Kirjoittaja Risto » 25 Tammi 2019 21:09

Resident Evil 2:n remake-version aattelin käydä huomenna ostamassa ihan fyysisenä versiona. Alkuperäinen RE2 on ehdottomasti lempparini kyseisestä pelisarjasta ja onhan toi uusioversio varsin mainioita arvosteluita saanut. Muistan miten fiiliksissä olin kun pääsin alkuperäisen pelin läpi. Ikää oli sillon jotain 10- tai 11-vuotta. Sen jälkeen en tosin muistaakseni koskaan pelin pariin palannut, mutta hyvät muistot jäi.

Viimeisin peli mitä tässä pelannut on ollut Guacamelee 2. Mulla on vähän viha/rakkaus-suhde metroidvania-peleihin, mutta jo alkuperäinen Guacamelee teki vaikutuksen joten pakkohan toikin oli hommata. Joku reilu pari tuntia tota kakkosta takana ja hyvin on maistunut.

Avatar
Risto
Isoveli
Viestit: 6644
Liittynyt: 10 Loka 2010 16:08
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Yleistä keskustelua videopeleistä

Viesti Kirjoittaja Risto » 10 Kesä 2019 19:25

Risto kirjoitti:Resident Evil 2:n remake-version aattelin käydä huomenna ostamassa ihan fyysisenä versiona.
Tunnin olen tätä pelannut tähän mennessä. Jotenkin vaan unohtunut koko peli vaikka jonkinverran odotinkin. Hups.

Nyt oon pelannut toista zombie-mättöä eli Days Gonea. Tai siis eihän ton pelin örkit ole zombeja vaan freakereitä, mutta kyseessä siis samaa paskaa eri paketissa. Ihan mukavaa mäyhää ollut vaikka oonkin vähän kyllästynyt avoimen maailman peleihin. Ärsyttävää kun pitää olla koko ajan tankkaamassa motskaria, jolla siis suoritetaan pääasiallisesti kaikki liikkuminen.

Avatar
realityfan
Taivaan iskä
Viestit: 4370
Liittynyt: 15 Elo 2005 19:37

Re: Yleistä keskustelua videopeleistä

Viesti Kirjoittaja realityfan » 17 Heinä 2019 16:08

realityfan kirjoitti:^Ja taas Wolfenstein rintamalla tapahtuu. Ensi vuona (2019) ilmestyy Wolfenstein Youngblood. Siinä räiskivät Blazkowiczin kaksoistyttäret Jess and Soph. Peli sijoittuu 1980-lukuun.
26.7. 2019 on Wolfenstein Youngblood ilmestymispäivä. Olen ennakkotilannut verkkokaupasta, hintakin on alle 40€.

Avatar
Risto
Isoveli
Viestit: 6644
Liittynyt: 10 Loka 2010 16:08
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Yleistä keskustelua videopeleistä

Viesti Kirjoittaja Risto » 30 Heinä 2019 18:57

realityfan kirjoitti:26.7. 2019 on Wolfenstein Youngblood ilmestymispäivä. Olen ennakkotilannut verkkokaupasta, hintakin on alle 40€.
Oletkos kerinnyt pelaamaan? Kiinnostais vähän tietää miltä on maistunut. En tiiä miks, mutta tästä uusimmasta on jääny semmonen kuva että ei välttämättä oo kovin nautinnollista yksinpelattavaa. Oon aiemmista Wolfensteineista tykänny tosi paljon, siis New Orderista ja sen jälkeen tulleista. Co-op -meininki ei vaan jaksa innostaa, koska pitäis pelata jonku toisen kanssa ja en pidä semmoisesta.

Avatar
realityfan
Taivaan iskä
Viestit: 4370
Liittynyt: 15 Elo 2005 19:37

Re: Yleistä keskustelua videopeleistä

Viesti Kirjoittaja realityfan » 03 Elo 2019 20:01

Risto kirjoitti: Oletkos kerinnyt pelaamaan? Kiinnostais vähän tietää miltä on maistunut. En tiiä miks, mutta tästä uusimmasta on jääny semmonen kuva että ei välttämättä oo kovin nautinnollista yksinpelattavaa.
Olen kerennyt, ja sinulle on jäänyt aivan oikea kuva yksinpelistä. Peli on sössitty. Lue tämä arvostelu. https://respawn.fi/wolfenstein-youngblo ... elisarjan/
Olen aivan samaa mieltä linkin arvostelijoiden kanssa. Ja lisään vielä sen, mikä arvostelijoilta on unohtunut kirjoittaaa. Pelissä ei ole mitään kunnon autosave tai vastaavaa toimintoa. On melko turhauttavaa kun olet pelannut tunnin ja delaat, niin palaat aivan alkuruutuun. Olen ollut aika masentunut tämän pelin kanssa. Odotukset oli niin kovat.

Avatar
Risto
Isoveli
Viestit: 6644
Liittynyt: 10 Loka 2010 16:08
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Yleistä keskustelua videopeleistä

Viesti Kirjoittaja Risto » 03 Elo 2019 22:09

Joo, eli jää kyllä hankkimatta. Harmi että Bethesda on viimeaikoina onnistunut "pilaamaan" pari pelisarjaa joista olen aiemmin kovasti nauttinut. Fallout 76 jäi hommaamatta koska se ei edes etäisesti enää muistuttanut sitä Falloutia jota rakastan, ja nyt sit Wolfenstein. Hieman pelottaa kyllä minkälainen se uusin Doom tulee olemaan. Siitä edellisestä Doomista (2016) pidin kovasti.

Avatar
DosterMan
Big Brother
Viestit: 5562
Liittynyt: 23 Syys 2008 16:51
Paikkakunta: Elderlings

Re: Yleistä keskustelua videopeleistä

Viesti Kirjoittaja DosterMan » 21 Elo 2019 21:39

Näköjään tullut yli neljä vuotta pelattua Hearthstonea. https://bbplaza.org/forum/viewtopic.php ... 94#p718694 Tai no välissä oli reilu vuosi etten pelannut lainkaan.

Ennen tätä kuuta ranked ennätys oli 14, mut tässä kuussa on sujunu normaalia paremmin.
Kuva

edit. se piti vielä sanoa, etten käytä rahaa, addoneita tai muiden pelaajien luomia pakkoja. Pidän niitä molempia huijauksina.
aadeehoovee: 17p DosterMan – Uskon palkinto. Valo pimeydessä kun kaikki tuntui jo menetetyltä.

Avatar
realityfan
Taivaan iskä
Viestit: 4370
Liittynyt: 15 Elo 2005 19:37

Re: Yleistä keskustelua videopeleistä

Viesti Kirjoittaja realityfan » 29 Elo 2019 12:23

realityfan kirjoitti:
03 Elo 2019 20:01
Risto kirjoitti: Oletkos kerinnyt pelaamaan? Kiinnostais vähän tietää miltä on maistunut. En tiiä miks, mutta tästä uusimmasta on jääny semmonen kuva että ei välttämättä oo kovin nautinnollista yksinpelattavaa.
Olen kerennyt, ja sinulle on jäänyt aivan oikea kuva yksinpelistä. Peli on sössitty. Lue tämä arvostelu. https://respawn.fi/wolfenstein-youngblo ... elisarjan/
Olen aivan samaa mieltä linkin arvostelijoiden kanssa. Ja lisään vielä sen, mikä arvostelijoilta on unohtunut kirjoittaaa. Pelissä ei ole mitään kunnon autosave tai vastaavaa toimintoa. On melko turhauttavaa kun olet pelannut tunnin ja delaat, niin palaat aivan alkuruutuun. Olen ollut aika masentunut tämän pelin kanssa. Odotukset oli niin kovat.
Nyt on ainakin Wolfenstein Youngbloodin PC pelaajille julkaistu päivitys. Ja nimenomaan pelin helpottamiseksi. Eli: välitallennuspisteitä on luotu, lisää ammuksia MegaBoss taisteluihin, sekä pause- toiminto. Niin ihmeelliseltä kuin se kuulostaakin alkuperäistä peliä ei saanut keskeytettyä vessassa käynnin ajaksi. Pikkaisen kiusallista jos olit juonut kolme isoa karhua ja pelannut 45 minsaa ja kävit pissalla niin sinut oli sillä välin ammuttu.

Avatar
DosterMan
Big Brother
Viestit: 5562
Liittynyt: 23 Syys 2008 16:51
Paikkakunta: Elderlings

Re: Yleistä keskustelua videopeleistä

Viesti Kirjoittaja DosterMan » 31 Elo 2019 23:19

https://bbplaza.org/forum/viewtopic.php ... 88#p722412

Peli edistyi vielä pari pykälää;

Kuva
aadeehoovee: 17p DosterMan – Uskon palkinto. Valo pimeydessä kun kaikki tuntui jo menetetyltä.

Avatar
aadeehoovee
Guru
Viestit: 3552
Liittynyt: 29 Syys 2008 21:57
Paikkakunta: Oulu

Re: Yleistä keskustelua videopeleistä

Viesti Kirjoittaja aadeehoovee » 03 Syys 2019 23:13

Rallienglantia suoltava siivooja kääntää suomalaisia sanontoja englanniksi Remedyn uudessa pelissä. Näyttelijänä ja äänenä itse Sir Martti Suosalo.

https://www.youtube.com/watch?v=mNZJiWa6qSM

Sopivasti kieli toisessa poskessa.
Elämme kovia aikoja, ystävä hyvä.

TMT
Tapetti
Viestit: 36
Liittynyt: 02 Syys 2019 00:37

Re: Yleistä keskustelua videopeleistä

Viesti Kirjoittaja TMT » 04 Syys 2019 04:45

Tuli vedettyä läpi Arcania 4 Complete Tale PS4-konsolilla. En ole koskaan pelannut näin keskeneräistä peliä, ei näkynyt välivideoita, väärään kohtaan astuessa jäi jumiin, hyppimällä vuorten päällä pystyi liukumaan yli sallitun alueen. Silti pelistä löytyi omaa charmia ja tunnelmaa jonka vuoksi pelasin loppuun saakka, hintakin oli vain vitosen luokkaa.

Avatar
Skygge
Big Brother
Viestit: 5783
Liittynyt: 05 Loka 2010 14:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Yleistä keskustelua videopeleistä

Viesti Kirjoittaja Skygge » 09 Syys 2019 11:18

aadeehoovee kirjoitti:
03 Syys 2019 23:13
Rallienglantia suoltava siivooja kääntää suomalaisia sanontoja englanniksi Remedyn uudessa pelissä. Näyttelijänä ja äänenä itse Sir Martti Suosalo.

https://www.youtube.com/watch?v=mNZJiWa6qSM

Sopivasti kieli toisessa poskessa.
Suosalon hahmo on kyllä mainio. :D Control on pelinä muutenkin hyvä. Remedyn edellinen tekele Quantum Break jäi multa välistä, mutta Controlin ostin tuoreeltaan ja olen tykännyt.

Uuusista peleistä voisin myös mainita Until Dawnin tekijöiden uuden pelisarjan The Dark Picturesin. Ensimmäinen osa, Man of Medan julkaistiin hiljattain. Tykkäsin ja voin suositella kauhun ystäville. :tu
:trollface:

Avatar
Risto
Isoveli
Viestit: 6644
Liittynyt: 10 Loka 2010 16:08
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Yleistä keskustelua videopeleistä

Viesti Kirjoittaja Risto » 09 Syys 2019 14:55

Man of Medan on jo pleikkarille ladattu mutta pelaamaan en ole kerinnyt. Ehkä joku päivä. Odotukset aika kovat.

TMT
Tapetti
Viestit: 36
Liittynyt: 02 Syys 2019 00:37

Re: Yleistä keskustelua videopeleistä

Viesti Kirjoittaja TMT » 18 Syys 2019 01:52

Risto kirjoitti:
09 Syys 2019 14:55
Man of Medan on jo pleikkarille ladattu mutta pelaamaan en ole kerinnyt. Ehkä joku päivä. Odotukset aika kovat.
Itsekin kyseisen pelin olen hommanut xboxille, sen verran lyhyt kuitenkin että sen voi yhdelläkin pidemmällä kerralla pelata läpi. Myöskään en sitä itse ole vielä kerennyt pelata, enemmän mennyt aikaa uuden NBA 2K20 pelin pelaamiseen.

Avatar
Skygge
Big Brother
Viestit: 5783
Liittynyt: 05 Loka 2010 14:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Yleistä keskustelua videopeleistä

Viesti Kirjoittaja Skygge » 20 Syys 2019 11:59

TMT kirjoitti:
18 Syys 2019 01:52
Risto kirjoitti:
09 Syys 2019 14:55
Man of Medan on jo pleikkarille ladattu mutta pelaamaan en ole kerinnyt. Ehkä joku päivä. Odotukset aika kovat.
Itsekin kyseisen pelin olen hommanut xboxille, sen verran lyhyt kuitenkin että sen voi yhdelläkin pidemmällä kerralla pelata läpi. Myöskään en sitä itse ole vielä kerennyt pelata, enemmän mennyt aikaa uuden NBA 2K20 pelin pelaamiseen.
Joo lyhythän se oli. Taisi mennä 6-8 tuntia kun pelasin läpi. Pelasin parin tunnin pätkissä, niin en osaa tarkkaa kestoa sanoo. Lopputulemana voisin sanoa, että ihan 4/5 peli. Tuosta Dark Pictures Anthologyn seuraavasta osasta on jo julkaistu teaser. Seuraava on nimeltään Little Hope. Vaikuttaa ainakin sen perusteella kuumottavammalta ja miljööltään mielenkiintoisemmalta peliltä. Little Hope julkaistaan joskus ensi vuonna.
:trollface:

Avatar
Risto
Isoveli
Viestit: 6644
Liittynyt: 10 Loka 2010 16:08
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Yleistä keskustelua videopeleistä

Viesti Kirjoittaja Risto » 30 Syys 2019 16:23

Skygge kirjoitti:
20 Syys 2019 11:59
Joo lyhythän se oli. Taisi mennä 6-8 tuntia kun pelasin läpi. Pelasin parin tunnin pätkissä, niin en osaa tarkkaa kestoa sanoo. Lopputulemana voisin sanoa, että ihan 4/5 peli. Tuosta Dark Pictures Anthologyn seuraavasta osasta on jo julkaistu teaser. Seuraava on nimeltään Little Hope. Vaikuttaa ainakin sen perusteella kuumottavammalta ja miljööltään mielenkiintoisemmalta peliltä. Little Hope julkaistaan joskus ensi vuonna.
Eilen sain pelattua läpi ja pakko myöntää että oli pienoinen pettymys. Ehkä odotukset oli Until Dawnin jälkeen liian korkealla. UD:n teinikauhujuustoilu uppos muhun ihan täysillä, mutta tässä Man Of Medanissa hahmot oli vähän vanhempia eikä läheskään niin ärsyttäviä. Mun mielestä kauhuleffoissa ja peleissä pitää olla ärsyttäviä hahmoja jotta niiden kuolemat ei harmittais. Kaksi hahmoa onnistuin tapattamaan ja molemmat oli kyllä ihan omaa tohelointia ku ei osunu quick time eventit kohalleen.

Ensimmäisen läpipeluun perusteella 6/10, eli ihan ok. Pelaan ton kyllä varmasti läpi useampaan kertaan koska haluan nähdä erilaisia lopputulemia tolle tarinalle. Se Little Hope vaikutti kyllä mielenkiintoisemmalta tapaukselta.

Avatar
Risto
Isoveli
Viestit: 6644
Liittynyt: 10 Loka 2010 16:08
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Yleistä keskustelua videopeleistä

Viesti Kirjoittaja Risto » 20 Loka 2019 18:50

Tulipa tuossa pelattua The Last of Us läpi ties kuinka monennetta kertaa. Edellisestä pelikerrasta tosin vierähtänyt n. 5 vuotta. Ens vuonna ilmestyvä jatko-osa on kyllä mun odotuslistalla hyvin korkealla. Odotukset on todella kovat, mutta toivottavasti ei tarvi pettyä. Olen tosin jo nyt vähän pettynyt kun jatko-osaan ei ole kuulemma tulossa moninpeliä. Alkuperäisen TLOU:n moninpeliä tuli hakattua varmaan yli tuhat tuntia.

Ennen The Last of Us 2:ta tulee kuitenkin muitakin mielenkiintoisia pelejä ja yksi niistä on ensi viikolla julkaistava The Outer Worlds. En ole edes kovin paljoa ottanut pelistä selvää, mutta tiedän sen olevan Fallout: New Vegasin tekijöiden tekemä ja jo pelkästään se on hyvä syy hankkia kyseinen peli. Avaruusjutut ei kyllä muuten ole kovin lähellä sydäntä, mutta uskon silti pitäväni tästä jos on edes hieman New Vegasin kaltainen.

Avatar
Wendla
BB-talon päällikkö
Viestit: 1972
Liittynyt: 16 Syys 2019 08:32

Re: Yleistä keskustelua videopeleistä

Viesti Kirjoittaja Wendla » 27 Loka 2019 12:09

Mie oon vähän nirso pelien suhteen, muttta Sims 3:een oon kyllä jäänyt koukkuun. Siinä on kaikki, mitä simsiltä kaipaa. Nelonen sen sijaan ei enää nappaa. Kakkoseen hommasin aikoinaan kaikki lisäosat ja kmasetit. Simsit on kyllä siitä kenkkuja, että rahanmenoa ei voi estää, niin paljon lisäosia ja kamasettejä.

Simcityt ja muut vastaavankaltaiset kaupunginrakennuspelit on kyllä myös ihan jees. Joskus harvoin tulee myös pelattua Wiillä Mario Cartia, toisinaan eläydyn ja huudan niin täysillä, että varmaan koko kerrsostalo kuulee 😀

Lisäksi kaipaan vanhaa kunnon Nintendoa ja Super Mariota 90-luvulta.

Niin ja Amnesia oli ihan huippu, rakastin sitä piilottelua ja pakoonjuoksua. Mutta se on vähän sellainen peli, että ei sitä montaa kertaa kehtaa pelata.

Onhan meillä sitten lisäksi kotona PS2, PS3 ja PS4 ja iso kasa pelejä niihin, kiitos puolison peliharrastuksen, mutta minä en niihin koske.

Avatar
Skygge
Big Brother
Viestit: 5783
Liittynyt: 05 Loka 2010 14:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Yleistä keskustelua videopeleistä

Viesti Kirjoittaja Skygge » 27 Loka 2019 13:07

Wendla kirjoitti:
27 Loka 2019 12:09
Lisäksi kaipaan vanhaa kunnon Nintendoa ja Super Mariota 90-luvulta.
Ootko harkinnut ostavasi Nes-miniä? Mikäli emulaattorit eivät ole tuttuja, niin tuo on ihan käypä vaihtoehto. :thumbsup Näköjään tuo linkkaamani on verkkokaupasta loppu, mutta esimerkiksi Gigantista näyttäisi löytyvän vielä. Mutta eiköhän noita tulee lisääkin markkinoille.

Näistä klassikko-konsoleiden "remakeista" ite harkitsin, että ostaisin Sega Megadrive minin. Meillä on edelleen alkuperäinen konsoli, kolmet ohjaimet ja parisenkymmentä peliä vanhemmilla jemmassa. Jätin kuitenkin ostamatta, koska tuossakaan ei alkuperäiset pelimoduulit toimi. Ymmärrän, että Nes ministä tuo mahdollisuus on jätetty pois, kun olivat niin järjettömiä halkoja ne nesin pelimoduulit. Mutta Sega olisi pystynyt tuon halutessaan toteuttamaan. :roll:
:trollface:

Avatar
Wendla
BB-talon päällikkö
Viestit: 1972
Liittynyt: 16 Syys 2019 08:32

Re: Yleistä keskustelua videopeleistä

Viesti Kirjoittaja Wendla » 27 Loka 2019 15:12

Skygge kirjoitti:
27 Loka 2019 13:07
Wendla kirjoitti:
27 Loka 2019 12:09
Lisäksi kaipaan vanhaa kunnon Nintendoa ja Super Mariota 90-luvulta.
Ootko harkinnut ostavasi Nes-miniä? Mikäli emulaattorit eivät ole tuttuja, niin tuo on ihan käypä vaihtoehto. :thumbsup Näköjään tuo linkkaamani on verkkokaupasta loppu, mutta esimerkiksi Gigantista näyttäisi löytyvän vielä. Mutta eiköhän noita tulee lisääkin markkinoille.
Vautsi, tuo vois olla aika hieno, kiitos vinkistä :thumbsup

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Elokuvat / Musiikki / Pelit”