Yleistä keskustelua sarjoista (Netflix, HBO, Viaplay yms.)

Mitä seuraat Big Brotherin lisäksi? Keskustelua TV-sarjoista.
BB-Kärpänen
Isä Pernoo
Viestit: 3315
Liittynyt: 09 Loka 2009 06:42

Re: Yleistä keskustelua sarjoista

Viesti Kirjoittaja BB-Kärpänen » 15 Touko 2012 18:52

Spencer kirjoitti:Alcatraz sai kirveestä.
Eiii! Taisin jopa ihan kuusi jaksoa katsoa tätäkin tekelettä. Ihan vaan Sarah Jonesin tissien takia. Sen olisi pitänyt juosta enemmän siinä sarjassa niin ei olisi tullut kirvestä. On se muutenkin ihan karismaattinen näyttelijä.

Sarah oli 24:ssa ja Sons of Anarchyssa pienissä sivurooleissa ja yllätys, yllätys juoksi niissä aika paljon.
Itse tiedän sydämessäni, että siellä ei ole rikoksen muruakaan.
-Ilkka Kanerva

Avatar
knocker
Jumalan ruoska
Viestit: 15204
Liittynyt: 12 Loka 2009 16:27
Paikkakunta: Espoo

Re: Yleistä keskustelua sarjoista

Viesti Kirjoittaja knocker » 15 Touko 2012 19:58

Punde kirjoitti:Anthony Bourdain No Reservations-sarjan eilen jenkkilässä esitetyssä jaksossa kohdemaana on Suomi. s08e06. Tää varmaan monia kiinnostaa.
Kiitti vinkistä, en malttanut olla katsomattakin saman tien.
a walking disaster

Avatar
Zygerö
Tohtori
Viestit: 8329
Liittynyt: 15 Syys 2009 15:22

Re: Yleistä keskustelua sarjoista

Viesti Kirjoittaja Zygerö » 15 Touko 2012 23:32

BB-Kärpänen kirjoitti:Sarah oli 24:ssa
Eikä ollu. Kyllä mä muistaisin.
"You mustn't fight the elephant. You mustn't fight anybody. War is a very silly way to behave you know." -Dr. Snuggles

Avatar
James
BB-talon ylijumala
Viestit: 4826
Liittynyt: 31 Elo 2008 18:27
Paikkakunta: Espoo

Re: Yleistä keskustelua sarjoista

Viesti Kirjoittaja James » 16 Touko 2012 19:11

Zygerö kirjoitti:
BB-Kärpänen kirjoitti:Sarah oli 24:ssa
Eikä ollu. Kyllä mä muistaisin.
Sama homma. Ei varmasti ois menny ohi historian parhaassa sarjassa jos ois siellä ollut :P

BB-Kärpänen
Isä Pernoo
Viestit: 3315
Liittynyt: 09 Loka 2009 06:42

Re: Yleistä keskustelua sarjoista

Viesti Kirjoittaja BB-Kärpänen » 16 Touko 2012 19:59

^No ei ollut, uskotaan. Multa pääsi pieru :oops:
Itse tiedän sydämessäni, että siellä ei ole rikoksen muruakaan.
-Ilkka Kanerva

Punde
Jumalan ruoska
Viestit: 15012
Liittynyt: 24 Tammi 2005 17:39
Paikkakunta: Chernarus

Re: Yleistä keskustelua sarjoista

Viesti Kirjoittaja Punde » 04 Kesä 2012 23:48

Vajaan viikon päästä alkaa kakkoskauden finaali sarjasta The Killing. Kakkoskausi on ollut samaa laatua kuin ykköskausi, yks parhaista sarjoista vuosiin, vaikka ykköskauden kusetusfinaali raivostutti. Mut ny käsi ties millä pyhillä kirjoilla ja kivillä ja kannoilla lupaavat että murhaaja selviää, joten uskottava se on.

Ite epäilin toisella foorumilla pilotin jälkeen murhaajaksi sitä Richmondin kampanja-avustajaukkoa, sitä luihua punapäätärääpälettä. Saa nähdä oonko oikeessa, pilotista jäi jotenkin in your face fiilis tyypin kohdalla ja nyt uusimman jakson lopussa seisoskelivat oudot ilmeet naamalla.

Kattookohan tätä edes täällä kukaan muu ku mie? Ilmeisesti suomitöllö ei tuu hirmu paljo perässä, Jälkiä jättämättä vissiin suomennettu nimi joten eipä ihme ku ei oo osunu silmään tv-listauksissa.

Avatar
Zygerö
Tohtori
Viestit: 8329
Liittynyt: 15 Syys 2009 15:22

Re: Yleistä keskustelua sarjoista

Viesti Kirjoittaja Zygerö » 05 Kesä 2012 01:22

Punde kirjoitti:Kattookohan tätä edes täällä kukaan muu ku mie? Ilmeisesti suomitöllö ei tuu hirmu paljo perässä, Jälkiä jättämättä vissiin suomennettu nimi joten eipä ihme ku ei oo osunu silmään tv-listauksissa.
Kyllä mä oon kattonu suomitahtiin tota, mutta mun mielestä ei kuitenkaan oo mikään ihmeellinen sarja. Hieman liian hidas mun makuun. Joku koukku siinä kuitenkin on, kun viikosta toiseen sen katon.
"You mustn't fight the elephant. You mustn't fight anybody. War is a very silly way to behave you know." -Dr. Snuggles

Avatar
tuusannuuska
Kunniajäsen
Viestit: 7896
Liittynyt: 30 Syys 2007 00:24

Re: Yleistä keskustelua sarjoista

Viesti Kirjoittaja tuusannuuska » 05 Kesä 2012 12:28

Katsoo katsoo, typerästi kyllä suomennettu, mutta onneksi mainostivat sitä aika ahkerasti kun toinen kausi alkoi. Vähän levinnyt nyt käsiin tässä toisen kauden alussa koko paketti, mutta kaipa se siitä kasaan saadaan. En muista montako jaksoa on tullut jo, mutta muistaakseni olen nähnyt 4-5, eli alussa kuitenkin vasta mennään.
The reason I swear so much is because fuck you.

Avatar
knocker
Jumalan ruoska
Viestit: 15204
Liittynyt: 12 Loka 2009 16:27
Paikkakunta: Espoo

Re: Yleistä keskustelua sarjoista

Viesti Kirjoittaja knocker » 10 Kesä 2012 00:03

Zygerö kirjoitti:Kyllä mä oon kattonu suomitahtiin tota, mutta mun mielestä ei kuitenkaan oo mikään ihmeellinen sarja. Hieman liian hidas mun makuun. Joku koukku siinä kuitenkin on, kun viikosta toiseen sen katon.
Mulla on aika sama. Se on sen verran hidas, etten suorana jaksa katsoa. Nytkin tänään vasta katsoin viime sunnuntain jakson. Eli aika lailla jää mm. Kostosta, joka on melkeen pakko katsoa heti.
a walking disaster

Punde
Jumalan ruoska
Viestit: 15012
Liittynyt: 24 Tammi 2005 17:39
Paikkakunta: Chernarus

Re: Yleistä keskustelua sarjoista

Viesti Kirjoittaja Punde » 23 Kesä 2012 22:40

Aijaijai. Moni tietää varmaan koomikko Jimmy Carrin, jotkut jopa sen hostaaman paneelishown 8 out of 10 cats. Nnoh, tällä viikolla julki tuli uutisia että Jimmy Carr on, ilmeisesti isolta osin laillisten, porsaanreikien kautta kiertäny veroja, säästäny yli 3 miljoonaa puntaa sen avulla, ja maksanu vain n. 1% veroprossaa. Iiiiso uutinen briteissä, Take Thatin Gary Barlow kans harrastanu samaa kepulipeliä.

Tän viikon 8 out of 10 cats oli aika vaivaannuttavaa katsottavaa, mut toisaalta helvetin huvittavaa kun vakiopanelistit Sean Lock ja Jon Richardson kuvainnollisesti repii Jimmylle uuden peppuaukon :) Jimmy oli aika nöyrää poikaa kun pilkka osuu omaan nilkkaan. Ehdottomasti tsekkaamisen arvoinen jakso vaikkei muuten sarjaa seurais.
Edit: edit: mainittakoon vielä, että ton ohjelman koko tarkoitus on käsitellä briteissä eniten viikon aikana puhuttuja asioita, ja ei niin yllättäen Carrin juttu tuli siis luonnostaankin esille (olis se noiden muiden toimesta tullu muutenki, ja tuliki, mut silti :P )

BB-Kärpänen
Isä Pernoo
Viestit: 3315
Liittynyt: 09 Loka 2009 06:42

Re: Yleistä keskustelua sarjoista

Viesti Kirjoittaja BB-Kärpänen » 13 Elo 2012 17:01

kalleh kirjoitti:Suosittelen katsomaan sarjaa nimeltä Hell on Wheels. Taas uusi laatusarja AMC:ltä. Sisällissota on juuri päättynyt, ja Abraham Lincoln on murhattu...
Eilen alkoi toinen kausi.
Itse tiedän sydämessäni, että siellä ei ole rikoksen muruakaan.
-Ilkka Kanerva

jennano
Tuotantoassistentti
Viestit: 53
Liittynyt: 27 Elo 2012 19:10

Re: How I Met Your Mother

Viesti Kirjoittaja jennano » 24 Syys 2012 11:06

Jes, tänään se taas alkaa (tai no, menee periaatteessa huomiselle...)! Loppukevään aikana tuli tutustuttua tähän sarjaan, ja pötköön sitten kaikki kaudet katsottua. Yksi (monista) suosikeistani, ehdottomasti.

naranja
Nevahööd
Viestit: 29
Liittynyt: 02 Syys 2012 17:20

Re: How I Met Your Mother

Viesti Kirjoittaja naranja » 27 Syys 2012 18:03

Samoin täällä! Keväällä katsoin kaikki menneet kaudet ja seiskakauden katsoin sitten loppuun ns "jenkkitahtiin". Ja syksyn kohokohta, kun uusi tuottis alkoi! :) Jäi 7. kauden päätösjakso sen verran jännään paikkaan, että huh huh.

Itse en ole Frendeistä tykännyt erityisesti koskaan - katsottava ja ihan hauskakin, mutta tämä sarja iskee kyllä niin kovaa. Hyvä perusajatus, mahtavat näyttelijät (NPH [smilie=a_smitten.gif] ), hauska käsikirjoitus ja dialogi - pidän pidän pidän!
SUOSIKKI 2008: Niko 2009: Esa A./Kätlin 2010: Marika 2011: Sebastian

Punde
Jumalan ruoska
Viestit: 15012
Liittynyt: 24 Tammi 2005 17:39
Paikkakunta: Chernarus

Re: Yleistä keskustelua sarjoista

Viesti Kirjoittaja Punde » 06 Loka 2012 09:21

Moni täällä tietää mitä Big Fat Quiz of the Year tarkottaa, ja nyt on tullu uusia. Eka on kasariluvusta, toka on ysäriluvusta (sopii kai tähä sbbhommaa just ny?), ja vika on 00-luvusta, jolle ei valitettavasti oo vielä keksitty hölmöä suomennosta.

Jimmy Carr hostaa, ja ex-mode minnalle tiedoks että Noel Fielding on 00-luvun visassa panelistina!! on on ! Partnerina loistava Dick vokaalijono + d.

Semmosta.

Punde
Jumalan ruoska
Viestit: 15012
Liittynyt: 24 Tammi 2005 17:39
Paikkakunta: Chernarus

Re: Yleistä keskustelua sarjoista

Viesti Kirjoittaja Punde » 20 Marras 2012 16:58

Peep Show jatkuu briteissä 25. päivä tätä kuuta kahdeksannella kaudellaan, tuskaisan kahden vuoden odottelun jälkeen. Ja herkkua on taas vain kuus jaksoa, mut ei voi mitää.

mirian
Pääohjaaja
Viestit: 2210
Liittynyt: 29 Marras 2009 04:11

Parks and Recreation

Viesti Kirjoittaja mirian » 04 Joulu 2012 11:36

Onkos ketkään muut tutustuneet tähän komediasarjaan? Ilmeisesti Suomessa MTV3 on alkanut kyseistä sarjaa näyttämään nimellä Puisto-osasto tammikuussa 2011. Yhdysvalloissa sarja on edennyt jo viidenteen tuotantokauteen.

Kerronta on mockumentary-tyylistä tapaan Office eli ei mitään valmiiksi naurettua höttöä. Itseasiassa taisi amerikkalaisen Officen taustatiimi myös olla tässä sarjassa mukana. Sarjassa päähenkilönä SNL:sta tuttu Amy Poehler, joka esittää yli-innokasta puisto-osaston virkamiestä Leslie Knopea. Aivan ihana hahmo! Ja myös muut sarjan hahmot todella loistavia.

http://www.imdb.com/title/tt1266020/

Kannattaa tutustua, jos tämän tyyppiset komediat iskevät.

mirian
Pääohjaaja
Viestit: 2210
Liittynyt: 29 Marras 2009 04:11

Nikita

Viesti Kirjoittaja mirian » 04 Joulu 2012 11:53

Eli perustuu ranskalaiseen leffaan La femme Nikita 1990 (Tyttö nimeltä Nikita) ja amerikkalaiseen La femme Nikita -tv-sarjaan (1997-2001).

Itse tykkäsin molemmista sekä leffasta että sarjasta aikoinaan valtavasti, ja hieman epäilin, että mitäköhän tarinasta vielä saadaan irti. Meneekö jo liian toistamiseksi pelkästään uusilla kasvoilla ryyditettynä...

Mutta uusikin sarja on napannut ja koukuttanut oikein hyvin. Uudessa versiossa Divisionin kouluttama sarjamurhaaja Nikita on päässyt karkaamaan, ja taistelee nyt kapinallisena jaostoa vastaan ulkomaailmasta käsin tuhotakseen sen. Apunaan jaoston sisään soluttamansa ja kouluttamansa orpotyttö Alex. Eli hieman eri lähtökohta kuin aikaisemmissa versioissa. Pääosassa mieletön Maggie Q. Todella toimintapainotteinen sarja, missä tällä kertaa naiset toiminnan keskiössä.

Yhdysvalloissa meneillään kolmas tuotantokausi. Suomessa sarjaa alkaa esittämään Sub tammikuusta lähtien.

http://www.imdb.com/title/tt1592154/

mirian
Pääohjaaja
Viestit: 2210
Liittynyt: 29 Marras 2009 04:11

Elementary

Viesti Kirjoittaja mirian » 04 Joulu 2012 12:37

Eli tämä on nyt sitten amerikkalaisten modernisoima versio Sherlock Holmesista.

Itse tykkäsin kovasti tuosta BBC:n Sherlockista (Yle esittänyt Uusi Sherlock -nimisenä Suomessa), jossa pääosaa näyttelee Benedict Cumberbatch ja olin vähän nyreissäni, että miksi amerikkalaisten pitää heti matkia.

Mutta kuinkas kävikään... tykästyin tähän sarjaan vieläkin enemmän. [smilie=a_tongue.gif]

Brittiversiossahan vanhat Sherlock -tarinat on tuotu nykyaikaan. Tässä amerikkalaisessa versiossa taas inspiksenä on käytetty vanhoja hahmoja, mutta tarinat ovat uusia.

Jonny Lee Miller esittää huumevieroituksesta kotiin päässyttä entistä Scotland Yardin neuvonantajaa Holmesia, joka on sittemmin kotiutunut New Yorkiin ja auttaa siellä paikallista poliisia. Ja yllättäen naispuolista Watsonia esittää Lucy Liu, jonka Scherlockin isä on palkannut Holmesin 24/7 avustajaksi vahtimaan, ettei poika lipsu entisiin tapoihinsa.

Myös tutustumisen arvoinen sarja, jos ei vielä ole tuttu.

http://finnish.imdb.com/title/tt2191671/

Avatar
Spencer
Ylläpitäjä
Viestit: 19499
Liittynyt: 22 Elo 2005 18:08

Re: Nikita

Viesti Kirjoittaja Spencer » 04 Joulu 2012 13:46

En oo ehtinyt ekaa kautta pidemmälle. Ihan katottava sarja.

Alex. :Love:
Image
Parhaat asukkaat: 1. Aleisha 2. Nikki (1982-2021 RIP) 3. Paul 4. Dick 5. Charlotte

Parhaat kaudet: 1. BBAU7 2. BBUK9 3. BBUS8 4. BBAU4 5. BBCAN4

Avatar
Sky
Juontaja
Viestit: 1016
Liittynyt: 15 Loka 2010 20:34
Paikkakunta: Helsinki/NYC

Re: Nikita

Viesti Kirjoittaja Sky » 04 Joulu 2012 14:14

Eka kausi oli koukuttava, pidin paljon. Tokakin oli ihan jees, mut tää kolmas tökkii vähän. Ehkä sen "yhden pahan" puuttuminen haittaa. Oon silti Birkhoff fani 4ever.

mirian
Pääohjaaja
Viestit: 2210
Liittynyt: 29 Marras 2009 04:11

Re: Nikita

Viesti Kirjoittaja mirian » 04 Joulu 2012 14:24

Sky kirjoitti:Eka kausi oli koukuttava, pidin paljon. Tokakin oli ihan jees, mut tää kolmas tökkii vähän. Ehkä sen "yhden pahan" puuttuminen haittaa. Oon silti Birkhoff fani 4ever.
Jeps, mulla ihan sama. Ensimmäinen ja toinen tuotantokausi veti kunnolla mukaan. Tämä kolmas ei niin hyvin. Toivon, että jatkossa tämä yksi tietty vihollisleiri nousee suurempaan osaan. Nyt se punainen lanka hieman puuttuu, mikä aikaisemmissa kausissa oli selkeästi esillä. Tarinan jatkuvuus on hieman kärsinyt.

mirian
Pääohjaaja
Viestit: 2210
Liittynyt: 29 Marras 2009 04:11

It's Always Sunny in Philadelphia

Viesti Kirjoittaja mirian » 04 Joulu 2012 14:38

Lisäänpäs tämänkin vielä tänne kun ei vielä ole, ja koska ainakin on vielä yhdeksäs tuotantokausi tätä herkkua tiedossa.

Eli sarjan hahmot ovat aivan järkyttävän kammottavia, ahneita, omahyväisiä, itsekkäitä, kuvottavia mutta oi niin herkullisen mahtavan koomisia tyyppejä.

Mustan huumorin ystäville aivan ehdoton sarja:

http://www.imdb.com/title/tt0472954/

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “TV-sarjat”