Idols

Seuraatko tosi-tv-sarjoja? Keskustelua kaikista realityistä!
Avatar
Evalds
Jumalan ruoska
Viestit: 9418
Liittynyt: 02 Syys 2008 22:35

Re: Idols

Viesti Kirjoittaja Evalds » 17 Huhti 2012 15:57

Toivon Jonkusun vision toteutuvan, mutta uskon että Calderyon on oikeassa, kyllä "Torsti" sinne itsensä pääsee, kiitos ison fanilaumansa.

Luinpa tossa Maikkarin Viihdeuutisten Idols-osuutta ja ylläri-pylläri, tuomaristo kehuu Torstenin "heittäytymistä" viime sunnuntaina :unbelievable: Nikulan mielipide lähinnä esillä, mutta Laura peesas.

Ei ole tuomaristo hirveästi nettikommenteissaan kehunut muita likkoja kuin Didiä, jätkiä on sen sijaan kehuttu milloin mistäkin.

Avatar
knocker
Jumalan ruoska
Viestit: 15204
Liittynyt: 12 Loka 2009 16:27
Paikkakunta: Espoo

Re: Idols

Viesti Kirjoittaja knocker » 17 Huhti 2012 18:53

Torstenhan ottaa tässä nyt ison riskin, mikä on sinänsä hyvä asia. Aika näyttää, kannattiko. Tolla biisillä on onnistuttava tai sitten se menee täysin metsään. Mikään OK ei riitä.
En tuohon pelkkään fanitukseen nyt enää usko, koska sen myötähän Artun olisi luullut jatkavan kisassa.

Onhan nää kyllä sellasia ylläreitä välillä, etten rahasta vetoa löisi. Tällä viikolla Suomessa näytettävä American version jakso on siitä hyvä osoitus.
Edit: Joku mode oli piilottanus spoilauksen, eikä siinä mitään, kiitos vaan. Koskee American Idolin paljastusta (ilman nimiä tms.).
a walking disaster

mävaan
Uimavalvoja
Viestit: 430
Liittynyt: 27 Marras 2011 16:18

Re: Idols

Viesti Kirjoittaja mävaan » 17 Huhti 2012 20:46

Täältähän tätäkin ohjelmaa on hyvä seurata. Ai noin vähän enää jäljellä? :)

Avatar
Benjamin
Jumalan ruoska
Viestit: 7551
Liittynyt: 16 Elo 2011 03:21
Paikkakunta: Helsinki

Re: Idols

Viesti Kirjoittaja Benjamin » 17 Huhti 2012 22:09

Itse kyllä luulen, että Didi ja Torsten ovat aika varmoja finalisteja! Nyt putoaa Sussu tai Heikki ja ensi kerralla sitten se toinen niistä.
Torstenilla ja Didillä tulee olemaan kova kisa, mutta taidan jopa uskoa Didin voittoon, kun finaalissa moni kuitenkin ehkä äänestää sitä omasta mielestään parempaa ja voisin kuvitella, että Torstenista pitää lähinnä se hänen oma fanikuntansa, eikä missään nimessä yli puolet äänestäjistä. Didistä taas taitaa tykätä lähes kaikki!

Torsten ei kyllä oikeasti ole hyvä! Edelleen seison sanojeni takana, että Torsten on epävarma laulaja ja ääni hukkuu bändin alle.
Tunnistan tuon ongelman monilla miehillä (ja naisillakin) koska itsekin kun joskus karaokessa vedän biisejä, niin huomaan ettei ääni kanna tarpeeksi ja se hukkuu taustan alle. Torstenilla on nimenomaan tämä ongelma, kun taas Didi kuulostaa aina hyvältä ja ääni kantaa aina!
Ehkä tuo ongelma on parin vuoden päästä jo Torstenilta poissa, kun varmuutta tulee. Sen verran musikaalinen kuitenkin, että luulen sen menevän pelkän iän piikkiin (ja treenin puutteeseen).
knocker kirjoitti:En tuohon pelkkään fanitukseen nyt enää usko, koska sen myötähän Artun olisi luullut jatkavan kisassa.
Hmmm.. Mahtoiko Artulla sitten kuitenkaan olla mitään huimaa äänestäjäkuntaa? Se saattoi kuitenkin olla pelkkää illuusiota. Arttu oli usein vaan "huonoimmaksi listattu", joten ne tietyt äänestäjät aktivoituivat siksi.

Toki Arttu saattoi kuuluakin fanitetuimpiin ja tuo sama yllätysputoaminen voi todellisuudessa tapahtua kenelle vaan, vaikka jotain pitäisikin varmana finalistina/voittajana.
Onhan näitä yllätysputoajia (kuten esim. Stina Girs) ennenkin nähty ja moni ennakkosuosikki on pudonnut ennen aikojaan.

Avatar
Annie
Käpylehmätehtaan työntekijä
Viestit: 506
Liittynyt: 16 Syys 2011 22:21

Re: Idols

Viesti Kirjoittaja Annie » 17 Huhti 2012 22:50

Mä en jaksa uskoa, että Susannan paikka vielä olisi uhattuna. Se on aika varmasti Heikki, joka sieltä ensi kerralla lähtee. Mulla ainakin moni tuttu tykkää nimenomaan Susannasta. Varsinkin miehet jostain syystä. Ehkäpä Suski on enemmän "vähän vanhemman" katsojakunnan mieleen. Hivenen tuo Susannan alavireinen ja laahaava laulutyyli särähtää korvaan, mutta olen kyllä alkanut pitämään Susannasta koko ajan enemmän. Diandra kuitenkin edelleen oman listan ykkönen.

Viimekertaisen jakson pointti jäi mulle vähän epäselväksi. Rajoja on toki hyvä venyttää ja kokeilla, mutta sen voi tehdä paljon helpomminkin. Mitä varten viedä tarkoituksella epämukavuusalueelle? Paljon kehittävämpää olisi haastaa sillä omalla alueella ja testata sen rajoja. Mitä varten esim. Diandran pitäisi osata laulaa stadionrockia? Eihän joku Madonnakaan vedä tangoa.

Avatar
knocker
Jumalan ruoska
Viestit: 15204
Liittynyt: 12 Loka 2009 16:27
Paikkakunta: Espoo

Re: Idols

Viesti Kirjoittaja knocker » 17 Huhti 2012 23:15

^ Olen samaa mieltä, että toi jäi epäselväksi. Etenkin, kun se epämukavuusalue ei ollut lainkaan tasapuolista kilpailijoiden kesken.
orgasmienkeli kirjoitti:
Torsten ei kyllä oikeasti ole hyvä! Edelleen seison sanojeni takana, että Torsten on epävarma laulaja ja ääni hukkuu bändin alle.
Alussa Torsten ihastutti todella paljon. Sitten tuli tuo äänen hukkuminen, joka häiritsi. Sitä ei ollut enää viime sunnuntaina, mutta biisihän oli Torstille täysin sopimaton. Mutta esiintyjänä kyllä oli hyvä, sitä ei voi kieltää. Ei ole Torstin syy, jos tuomarit laittaa väärän biisin.
Ja Hallelujah on sellainen, että siinä ei ole varaa jäädä bändin alle. Jos näin käy, niin Torstenin todellakin kuuluu pudota.
Jotenkin vaan vielä jaksan uskoa, että juuri tällaisella biisillä yllättää. Mikäli ei, tunnustan kyllä erheeni. ;)
Palataan asiaan ensi sunnuntaina. [smilie=a_okbyenow.gif]
a walking disaster

Avatar
Benjamin
Jumalan ruoska
Viestit: 7551
Liittynyt: 16 Elo 2011 03:21
Paikkakunta: Helsinki

Re: Idols

Viesti Kirjoittaja Benjamin » 18 Huhti 2012 00:55

Annie: Susannasta pidetään kyllä enemmän kun Heikistä, se on totta! Ei kovinkaan moni Sussua ainakaan huonona pidä. Mutta siksi Sussu voi olla vaarassa, että moni äänestää kuitenkin sitä suurinta suosikkiaan ja Sussu ei välttämättä ole sellainen kovin monelle. Ja en tiedä minkä ikäinen väki tässä ohjelmassa eniten äänestää..?
Olen nimittäin myös sitä mieltä, että Susanna on vähän "vanhemman katsojakunnan" mieleen enemmän kun nuorison.

Nokkeri: Minusta tuo viimekertainen huono esitys oli kuitenkin Torstenin finaaliesityksistä paras! Biisi ei toki sopinut, mutta ääni ei tosiaan hukkunut enää bändin alle ja toisaalta sitten myöskään biisi ei ollut niin tylsä, kun Torstenin itsensä valitsemat. (No, Usherin ja Snow Patrolin biisit olivat mahtavia, mutta Torsti veti ne paskasti).
Kyllähän Torstilla musikaalisuutta on (sen huomaa) ja ääni on ihan miellyttävä, mutta vielä kaipaa harjoitusta. Ja paljon!

Mutta se nyt tosiaan nähdään sunnuntaina miten pärjää.
Hallelujah on kylläkin aika kulahtanut biisi ja erittäin stereotypistä Torstia.

Avatar
Evalds
Jumalan ruoska
Viestit: 9418
Liittynyt: 02 Syys 2008 22:35

Re: Idols

Viesti Kirjoittaja Evalds » 18 Huhti 2012 20:00

Torsti vetää kyllä niin kuluneen biisi kuin olla ja voi.

Susannalla Freemania, voi olla että ottaa liian ison riskin.

Mutta nyt on tulossa hyvä vieraileva tuomari: Alexander Bard.

Avatar
knocker
Jumalan ruoska
Viestit: 15204
Liittynyt: 12 Loka 2009 16:27
Paikkakunta: Espoo

Re: Idols

Viesti Kirjoittaja knocker » 19 Huhti 2012 00:22

En tajua kommentteja Hallelujahin kuluneisuudesta. Sehän on aivan saatanan hieno biisi ja tuhat kertaa paskempia kaikissa kisoissa on esitetty.
Jos sen esittää hyvin, niin se vetää jalat alta. Toinen juttu on sitten se, jos sen esittää ilman taitoja, silloin haluaa kuulija vajota maan alle.
Joten katsotaan. Pelkään pahoin, että Torsten haukkasi liian ison palan, mutta josko kuunnellaan ensin.
Torsten on sentään uskaltanut vaihtelevalla menestyksellä esittämään erilaisia biisejä.

Paljon enemmän mä uskallan epäillä, että Heikki epäonnistuu noin tuntemattomalla ja täysin paskalla biisillä. Miten sellasella voi onnistua?

No joo, nää on niin makuasioita ja meinasin olla osallistumatta ennen kuin esitykset on kuultu, mutta tulinpahan provosoiduksi. [smilie=a_cool.gif]

Mutta tässä yks jalat alta vievä versio by American Idol 2008:

http://www.youtube.com/watch?v=DExAyYYSKeg
a walking disaster

Avatar
Benjamin
Jumalan ruoska
Viestit: 7551
Liittynyt: 16 Elo 2011 03:21
Paikkakunta: Helsinki

Re: Idols

Viesti Kirjoittaja Benjamin » 19 Huhti 2012 00:30

En jaksa itse Hallelujahia yhtään! Kaksi kertaa olen näissä kisoissa kuullut hyvän Hallelujah-esityksen (eli Anna Puu silloin 2008 tai 2009 ja Tim Urban American Idolista ja vuosi taisi olla 2010).
Kuitenkin biisinä niin kulunut, että myös Anna ja Tim olisivat olleet vielä enemmän mieleeni jollain toisella biisillä.

Torstenin monipuolisuudestakaan en menisi kyllä sanomaan.. Aika tylsiä biisejä on vetänyt ja nekin mitkä on ollut hyviä, niin ne Torsten on sitten taas vetänyt huonosti.

Toki voi silti olla, että Torsten on sen verran hyvä, että haluan Heikin ensin pois.

Torstenissa ehkä tökkäisee myös persoona! Jos pidän Kaikurannan Jesseä tylsänä ja hiukan ärsyttävän oloisena, niin Torsten on 10 kertaa tylsempi ja 10 kertaa tympeämpi. Toki voin olla väärässäkin, mutta tämä kuva minulle välittyy.

Avatar
Evalds
Jumalan ruoska
Viestit: 9418
Liittynyt: 02 Syys 2008 22:35

Re: Idols

Viesti Kirjoittaja Evalds » 19 Huhti 2012 16:29

Siinähän se on juuri on, nämä kolme amigoa ovat tylsimpiä koskaan nähtyjä puu-ukkoja idolsissa, yksi on poissa pelistä, nyt pitää saada toinen mäkeen.

Avatar
FankiKitsune
Big Brother
Viestit: 6042
Liittynyt: 27 Marras 2010 16:04

Re: Idols

Viesti Kirjoittaja FankiKitsune » 19 Huhti 2012 19:08

orgasmienkeli kirjoitti:En jaksa itse Hallelujahia yhtään! Kaksi kertaa olen näissä kisoissa kuullut hyvän Hallelujah-esityksen (eli Anna Puu silloin 2008 tai 2009 ja Tim Urban American Idolista ja vuosi taisi olla 2010)
Muistaakseni ainakin Idolsin toisella kaudella Henna lauloi Hallelujahin. Eli kyl on vähän liian kulutettu jo.
That damn fox!

Kuva

Avatar
Benjamin
Jumalan ruoska
Viestit: 7551
Liittynyt: 16 Elo 2011 03:21
Paikkakunta: Helsinki

Re: Idols

Viesti Kirjoittaja Benjamin » 19 Huhti 2012 19:14

Kyllähän Hallelujahia on vaikka kuinka paljon laulettu Idolseissa! Mutta esim. Hennan versio oli juuri yksi niistä, joista EN pitänyt.
Vaan kaksi kertaa olen hyvän Hallelujah-esityksen nähnyt.

Avatar
sandman
Isä Pernoo
Viestit: 3345
Liittynyt: 28 Elo 2009 15:49
Paikkakunta: Häme

Re: Idols

Viesti Kirjoittaja sandman » 19 Huhti 2012 20:16

Jenkkilän Idolssissa laulavat vähintään pari kolme kertaa kaudessa Hallelujahin. Sillä kun kosiskellaan tehokkaasti ratkaisevia raamattuvyöhykkeen äänestäjiä. Ei taida Suomessa biisi toimia ihan samalla teholla.

Avatar
FankiKitsune
Big Brother
Viestit: 6042
Liittynyt: 27 Marras 2010 16:04

Re: Idols

Viesti Kirjoittaja FankiKitsune » 19 Huhti 2012 20:18

^ Jenkkilässä on vissiin ihmiset enemmän uskonnollisia kuin pohjoismaissa yhteensä :D
That damn fox!

Kuva

Avatar
Benjamin
Jumalan ruoska
Viestit: 7551
Liittynyt: 16 Elo 2011 03:21
Paikkakunta: Helsinki

Re: Idols

Viesti Kirjoittaja Benjamin » 19 Huhti 2012 20:22

Jenkillässä tuo uskonnollisuuden korostaminen on niin eri tasoa ettei sitä edes täällä ymmärrä!
Tai no.. itse olin pari vuotta aika uskonnollisten hihhuleiden koulussa ja olin ihan hämmentynyt kun moni luokakkaverini kannusti Ilkka Jääskeläistä ja sitä Hallelujah-Hennaa ihan vaan siksi, että ovat uskovaisia. Ja pitivät minua jotenkin outona kun kannustan Katri "pakana" Ylanderia. :lol:

Onneksi se on ainoa paikka jossa olen törmännyt tuohon, että mitä uskovaisempi niin sen parempi.

Avatar
sandman
Isä Pernoo
Viestit: 3345
Liittynyt: 28 Elo 2009 15:49
Paikkakunta: Häme

Re: Idols

Viesti Kirjoittaja sandman » 19 Huhti 2012 21:05

^ Ehkä vaikeata käsittää täällä Suomessa miten Adam Lambert saattoi hävitä finaalin tai Crystal Bowersox myöhemmin. Ehkä homoudella ja hippeydellä saattoi olla tekemistä asian kanssa...

Eli raamattuvyöhyke on havaittu ratkaisevaksi jotta jenkki idolissa voi pärjätä, siksi noita uskovais tai country kipaleita siellä viljellään.

Avatar
knocker
Jumalan ruoska
Viestit: 15204
Liittynyt: 12 Loka 2009 16:27
Paikkakunta: Espoo

Re: Idols

Viesti Kirjoittaja knocker » 22 Huhti 2012 20:35

Diandra: Onneksi veti tämän omalla, eikä Vartiaisen tyylillä. Mieluummin tätä kuunteli, vaikka olisi kyllä voinut valita paremmankin.

Torsten: Voi harmi. Olisin halunnut sanoa jotain hyvää, mutten voi (tai no, olis se voinut huonomminkin mennä). Jäi odotettua paljon pliisummaksi.

Susanna: Tässä tuli Susannan persoonallinen ääni esiin, vaikka välillä meni värisemään. Miinusta asusteesta ja tylsästä esiintymisestä (taas).

Heikki: Ei voi kuin ihmetellä, kuinka tämä on 4:n parhaan joukossa. Ja täys paska biisi, vai pilasko vaan esiintyjä sen?

Di & Torsti: Tää taisi kyllä pelastaa Torstin. Vaikee kappale, mutta ihan hyvin meni.

Susanna & Heikki: Jäipäs Heikin ääni ajoittain pahasti Susannan alle. Mutta ei koreografikaan (jos tässä sellanen oli takana) saanut Susannalta tota pökkelömäisyyttä pois. Aika kylmä esitys.

Kyl Heikin kuuluis nyt lähteä.
a walking disaster

Avatar
calderyon
Jumalan ruoska
Viestit: 8528
Liittynyt: 12 Marras 2007 14:34
Paikkakunta: Oulu

Re: Idols

Viesti Kirjoittaja calderyon » 22 Huhti 2012 20:39

Top 4 esitykset:

Diandra: Hieno ja koskettava veto. Enkelimäinen performanssi. Diandralla ei tunnu olevan huonoja päiviä ikinä, mikä on positiivista. 4+

Torsten: Pitkästä aikaa tasapainoisesti ja ihan hyvin vedetty Torstenilta. Tyypille sopii paremmin tällaiset hiukan rauhallisemmat kappaleet kuin suuret spektaakkelit. Ongelmia oli taas, mutta ei läheskään niin paljon kuin aiemmin. 3

Susanna: Tommonen aika iskelmävaikutteinen esitys Susannalta. Ääni kuulosti hyvältä ja esitys oli... Susannamainen. Ihan hyvin vedetty, ei paha. 3+

Heikki: Esitys oli aika lailla sekaisin/missä sattuu ja laulu kuulosti lievästi sanottuna kerrassaan oudolta. Kaikki oli pielessä. 1/2


Duetot:

Diandra/Torsten: Torstenin ääni oli hiukan vaisua yhteislauluosiossa, se hiukan hukkui eikä siitä meinannut saada oikein selvää, mutta sen mitä sain oli ihan OK laulantaa, kai. Yksinlaulussa Torstenin laulu oli hiukan parempaa. 4

Diandra taas oli upea kummassakin osiossa, kuten aina. Ei kritisoitavaa. Erityisesti yksinosio oli kohokohta.

Esityksenä ihan hyvä, kummallakin oli lavakarismaa ja nyt myös taitoa käyttää sitä. Diandra esiintyi taas edukseen. Siltikin Diandra lauloi, Torsten lähinnä peesas.

----
Heikki/Susanna: Yhteispeli toimi ihan hyvin IMO, tyypit täydensivät mielestäni erittäin hyvin toisiaan. Kumpikin loisti lauluissaan, äänet sopivat yhteen ja lavatyöskentely oli minun mielestäni hyvää. Hieno esitys IMO. 3 1/2


Bottom 2 veikkaus/toive: Susanna ja Heikki/Heikki ja Torsten.

Putoaja veikkaukset/toiveet: Heikki/Heikki


P.S Alexander Bard oli tuomarina erittäin hyvä. Osuvia kommentteja ja hyvää tuomarointia. Toivoisin tyyppiä vakkarituomariksi Suomen Idolsiin, thank you very much. :tu
Edit: Olipas Laura kerrassaan surkea... Nolo esitys kertakaikkiaan. :td :td
You´re welcome!

I am the eater of Worlds !!!

My god... Half man, half amazing!

Joni Hesselgren: Big Brotherin moraalinen voittaja kaudella 2014.

Bluegrass
Mökkiläinen
Viestit: 242
Liittynyt: 27 Marras 2007 18:54

Re: Idols

Viesti Kirjoittaja Bluegrass » 22 Huhti 2012 20:41

Omasta mielestäni parhaiten suoriutui tänään Susanna. Esitti kappaleen "Oot mun kaikuluotain" niinkin hienosti, että olin lähellä osallistua Idols-äänestykseen ensimmäistä kertaa tänä vuonna; maltoin kuitenkin mieleni. Suomenkieliset kappaleet tuntuvat sopivan hänelle erityisen hyvin.

Diandrakin oli tänään tuttuun tapaan erinomainen. Myös hänen esityksistään olen pitänyt erityisesti näistä suomeksi esitetyistä. Heikin ja Torstenin esitykset eivät sen sijaan iskeneet tälläkään viikolla. Voi yhtyä tuomareiden kritiikkiin Heikin kappalevalinnasta, olihan tuo Egotripin "Sininen" todella outo valinta tässä vaiheessa kilpailua. Jos katsotaan vain tämän viikon esityksiä, hän joutaisi tippumaan. Äänestävistä katsojista ei kuitenkaan koskaan tiedä, vieläkin hämmästyttää esimerkiksi Johanna Takalon tippuminen jo top 15 -vaiheessa (olisi ollut ehdoton suosikkini tällä kaudella).

Avatar
knocker
Jumalan ruoska
Viestit: 15204
Liittynyt: 12 Loka 2009 16:27
Paikkakunta: Espoo

Re: Idols

Viesti Kirjoittaja knocker » 22 Huhti 2012 20:44

Jäi kommentistani pois Bardin osuus. Oli todella hyvä tuomari ja sanoi kiertelemättä mitä mieltä kustakin oli. Toisin kuin Laura, joka löysi Heikinkin esityksestä hyvää. Lauran on vaan vaikea tunnustaa, että Heikin säästäminen ei ehkä ollut paras teko tuomareilta.
a walking disaster

Avatar
Karhu
Ylläpitäjä
Viestit: 2633
Liittynyt: 18 Syys 2009 02:39
Paikkakunta: Oulu

Re: Idols

Viesti Kirjoittaja Karhu » 22 Huhti 2012 20:47

Tota, oliks toi äskenen alushameeseen pukeutunut kiekuva perseenheiluttaja se sama tyyppi joka on ottanut asiakseen haukkua kaikkia naiskilpailjoita ties ja vaikka mistä?

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Tosi-tv”