Isänmaan puolesta (MTV3)

Mitä seuraat Big Brotherin lisäksi? Keskustelua TV-sarjoista.
Avatar
jyrtam
Merirosvo
Viestit: 1290
Liittynyt: 12 Loka 2005 05:18
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Isänmaan puolesta (Homeland)

Viesti Kirjoittaja jyrtam » 26 Helmi 2013 12:25

Karhu kirjoitti:Onnitteluni kääntäjille - sarjan suomenkielinen nimi on alkuperäisen kanssa johdonmukaisen mitäänsanomaton.
Lainaus Facebookin Käännöskukkasia-ryhmästä:

Nimien suomennoksista: ne päättää elokuvan/sarjan levittäjä - kääntäjillä ei ole sananvaltaa siinä ollenkaan (tai ehkä joissain tapauksissa on, mutta yleensä ei).
Huoh. Maailma olisi niin paljon parempi paikka ilman ihmisiä. (Mika Viljanen)

Avatar
PIETRO
Kanavajohtaja
Viestit: 3925
Liittynyt: 05 Joulu 2008 15:20
Paikkakunta: Oulun seutu

Re: Isänmaan puolesta (Homeland)

Viesti Kirjoittaja PIETRO » 11 Maalis 2013 11:32

Mahtaneeko tätä enää kovin moni seurata, itse olen katsonut joka jakson.
Eilen viimeistään varmistui, että Carriella on muitakin tunteita Brodya kohtaan kuin pelkkiä ammatillisia, kun oli noin pettynyt heidän tapaamiseensa.
Eipä se CIAlle värvätty diplomaatti viihtynyt pitkään tässä uudessa tehtävässä.
Kukahan noita tietoja oikein vuodattaa, itse epäilen sitä CIAn tummaa päällikköä, en nyt muista nimeä.

Avatar
jetta
Uimavalvoja
Viestit: 416
Liittynyt: 08 Syys 2011 17:41

Re: Isänmaan puolesta (Homeland)

Viesti Kirjoittaja jetta » 11 Maalis 2013 13:00

Mä en ole enää tätä jaksanut seurata, viis jaksoo taisin kahtoa. Kaikki tähän mennessä tulleet jaksot olen kyllä tallennukseen laittanut, mutten milloinkaan oo saanut katottua joten poistin ne. Ei oikein koukuttanut, vaikka aluksi vaikutti ihan jees sarjalle. Carrie ärsytti ihan liikaa ja kun oli niin ilmiselvää, että sen ja Brodyn välille kehittyy jonkinlainen suhde niin kiinnostus lopahti.
what even is reality? who knows? we don't even know if we're in this room. we could be in a turtle's dream in outer space.

Avatar
knocker
Jumalan ruoska
Viestit: 15204
Liittynyt: 12 Loka 2009 16:27
Paikkakunta: Espoo

Re: Isänmaan puolesta (Homeland)

Viesti Kirjoittaja knocker » 11 Maalis 2013 16:32

On vielä tullut seurattua. Carrieta ei tullut yhtään sääli, mitäs läks varatun kelkkaan. On se kyllä kova täti kuulusteluissa, pakko myöntää, tosin ärsyttävällä tavalla niissäkin. Meinas jo epäonnistua ja olin vahingoniloinen.
Vuotajaa en osaa edes veikata.
a walking disaster

Avatar
Risto
Isoveli
Viestit: 6644
Liittynyt: 10 Loka 2010 16:08
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Isänmaan puolesta (Homeland)

Viesti Kirjoittaja Risto » 11 Maalis 2013 19:23

Kyllä olen tätä seurannut edelleen ja hyvältähän tää maistuu. Ei nyt ihan 5/5, mut aika lähelle. Eilisen jakson olisin tallentanut boxille, mutta rakkaalla digilootallani taitaa olla kuukautiset. Pakko vissiin turvautua katsomoon, joka on kyllä ihan kamalaa paskaa.

Avatar
sjoku
Ohjaaja
Viestit: 1099
Liittynyt: 02 Syys 2008 00:13
Paikkakunta: Tampere

Re: Isänmaan puolesta (Homeland)

Viesti Kirjoittaja sjoku » 13 Maalis 2013 09:35

Olen myös katsellut joka jakson ja tykkään sarjasta. Hyvin paljon muistuttaa 24-sarjaa, josta myös pidin aikoinaan. Ja suurena plussana on, että sarjassa näyttelee Claire Danes ;)
Käsittääkseni tästä on tehty tai menossa jo toinenkin kausi. Mutta ehdottomasti tämä on sellainen sarja mitä odotan aina mielenkiinnolla, koska muuten en jaksa kovinkaan paljon seurata sarjoja, leffoja sitten enemmänkin.

Avatar
rubyblue
Isoveli
Viestit: 6938
Liittynyt: 01 Syys 2011 09:48

Re: Isänmaan puolesta (Homeland)

Viesti Kirjoittaja rubyblue » 13 Maalis 2013 12:46

sjoku kirjoitti: Käsittääkseni tästä on tehty tai menossa jo toinenkin kausi. Mutta ehdottomasti tämä on sellainen sarja mitä odotan aina mielenkiinnolla, koska muuten en jaksa kovinkaan paljon seurata sarjoja, leffoja sitten enemmänkin.
Toinen kausi on jo loppunut Jenkeissä ja muistaakseni syksyllä alkaa kolmas kausi.
Jokaiselle jotain on ei mitään kellekään.

Avatar
Mardis
Taivaan iskä
Viestit: 4442
Liittynyt: 02 Loka 2010 21:33

Re: Isänmaan puolesta (Homeland)

Viesti Kirjoittaja Mardis » 13 Maalis 2013 14:40

Kyllä tämä on alkanut olemaan oikein kiinnostava sarja. Otti vaan aikansa, että pääsi kunnolla vauhtiin ja rupesi koukuttamaan.
PIETRO kirjoitti:Eilen viimeistään varmistui, että Carriella on muitakin tunteita Brodya kohtaan kuin pelkkiä ammatillisia, kun oli noin pettynyt heidän tapaamiseensa.
Kyllähän sen huomas saman tien. Carrien ilmeet kertovat paljon.
sjoku kirjoitti:Ja suurena plussana on, että sarjassa näyttelee Claire Danes ;)
Komppaan. Loistava roolissaan.
Edit: Osaako muuten joku sanoa, mitä sille Aileenille tapahtui? Mulla jäi varmaan just se jakso kattomatta, missä sitä oltais näytetty.

Avatar
Jason S.
Vastaava tuottaja
Viestit: 3776
Liittynyt: 18 Elo 2009 16:26

Re: Isänmaan puolesta (Homeland)

Viesti Kirjoittaja Jason S. » 13 Maalis 2013 20:00

Aileen pidätettiin ja kuulusteltiin. En muista mitä kertoi mutta on pidätettynä edelleen.

Avatar
Mardis
Taivaan iskä
Viestit: 4442
Liittynyt: 02 Loka 2010 21:33

Re: Isänmaan puolesta (Homeland)

Viesti Kirjoittaja Mardis » 13 Maalis 2013 21:03

^ Okei. Ei siinä jaksossa, mikä meni multa ohi, sitten tapahtunutkaan mitään siihen liittyvää tai ainakaan mitään merkittävää sellaista. Tuli vaan mieleen, kun kyseinen nimi vilahti jossakin keskustelussa siihen sävyyn, että ajattelin jotain menneen multa ohi. Tiesin siis pidätyksestä ja kuulustelusta, mutta aattelin, että onko se vaikka kuollu tai jotain.

Avatar
knocker
Jumalan ruoska
Viestit: 15204
Liittynyt: 12 Loka 2009 16:27
Paikkakunta: Espoo

Re: Isänmaan puolesta (Homeland)

Viesti Kirjoittaja knocker » 20 Maalis 2013 22:28

No nyt tuli sitten nähtyä, miten sekaisin Carrie on ilman lääkitystä. Pelottavan sekasin, mutta jotain silti aivolohkoissa kummasti raksuttaa.
Viimisen jakson perusteella ei voi muuta, kuin uskoa, että Brody on tosiaankin terroristi. Mutta aikooko tosiaan posauttaa itsensäkin palasiksi?
a walking disaster

Avatar
mrj
BB-talon ylijumala
Viestit: 4605
Liittynyt: 28 Elo 2007 15:32

Re: Isänmaan puolesta (Homeland)

Viesti Kirjoittaja mrj » 21 Maalis 2013 15:47

knocker kirjoitti:No nyt tuli sitten nähtyä, miten sekaisin Carrie on ilman lääkitystä. Pelottavan sekasin, mutta jotain silti aivolohkoissa kummasti raksuttaa.
Viimisen jakson perusteella ei voi muuta, kuin uskoa, että Brody on tosiaankin terroristi. Mutta aikooko tosiaan posauttaa itsensäkin palasiksi?
joo Carrie oli hieman sekasi joo :P, syyskuussa alkaa jenkeissä sitten season 3 sitä ootellessa.
JuHu - :drink55:

Avatar
Mardis
Taivaan iskä
Viestit: 4442
Liittynyt: 02 Loka 2010 21:33

Re: Isänmaan puolesta (Homeland)

Viesti Kirjoittaja Mardis » 24 Maalis 2013 21:55

Mainosten perusteella sarja alkaa käydä tosi jännäksi. Carrien sekoilu kyllä lupasikin sitä.

Avatar
jyrtam
Merirosvo
Viestit: 1290
Liittynyt: 12 Loka 2005 05:18
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Isänmaan puolesta (Homeland)

Viesti Kirjoittaja jyrtam » 24 Maalis 2013 23:00

Ensimmöisen kauden viimeinen jakso tulee 31.3. Mtv3 ja toinen kausi alkaa heti seuraavana päivänä 1.4. klo 22.35 Mtv3.
Huoh. Maailma olisi niin paljon parempi paikka ilman ihmisiä. (Mika Viljanen)

Avatar
knocker
Jumalan ruoska
Viestit: 15204
Liittynyt: 12 Loka 2009 16:27
Paikkakunta: Espoo

Re: Isänmaan puolesta (Homeland)

Viesti Kirjoittaja knocker » 24 Maalis 2013 23:46

Voi hemmetti, että jaksan koko ajan enemmän ja enemmän inhota Carrieta, voisin melkeen nirhasta sen hengiltä. Mutta siitä huolimatta on hienoa kuulla, että seuraava kausi jatkuu heti perään.
Brodyn tytärkin alkaa nostaa ärsytyskynnystä isosti uteliaisuudellaan. Ei ole ihan normia uteliaisuutta teineiltä, joten äklöttää.
a walking disaster

Avatar
Ancalagon
Isoveli
Viestit: 1607
Liittynyt: 25 Elo 2009 13:08

Re: Isänmaan puolesta (Homeland)

Viesti Kirjoittaja Ancalagon » 25 Maalis 2013 17:34

jyrtam kirjoitti:Ensimmöisen kauden viimeinen jakso tulee 31.3. Mtv3 ja toinen kausi alkaa heti seuraavana päivänä 1.4. klo 22.35 Mtv3.
Erittäin hyvä uutinen. Tää jäisi varmasti todella jännittävään kohtaan muuten.

Toisin kuin knocker, mä tykkään Carriesta koko ajan enemmän. Ja Danakin on mielenkiintoisempi, alussa oli lähinnä turhake. Vähän veikkailen, että Dana olisi voinut käydä peukaloimassa Brodyn pommia. Vai olisiko Brody itse mokannut?
You know nothing.

Avatar
Zygerö
Tohtori
Viestit: 8329
Liittynyt: 15 Syys 2009 15:22

Re: Isänmaan puolesta (Homeland)

Viesti Kirjoittaja Zygerö » 25 Maalis 2013 17:55

Ancalagon kirjoitti:Toisin kuin knocker, mä tykkään Carriesta koko ajan enemmän. Ja Danakin on mielenkiintoisempi, alussa oli lähinnä turhake.
Sama täällä. Koko ajan mielenkiintoisempaan suuntaan menevät molemmat hahmot.
Vähän veikkailen, että Dana olisi voinut käydä peukaloimassa Brodyn pommia. Vai olisiko Brody itse mokannut?
Tätä mietin vähän itsekin, mutta sitten toisaalta taas olisi jotenkin jopa hölmöä, jos teinityttö olisi osannut tehdä tuollaisen liivin vaarattomaksi tai edes uskaltanut yrittää sitä.

Jessica on valitettavasti jäänyt aika turhaksi hahmoksi tässä ohjelmassa, mutta ehkä hänellekin jotain jatkossa keksitään.
"You mustn't fight the elephant. You mustn't fight anybody. War is a very silly way to behave you know." -Dr. Snuggles

Avatar
Karhu
Ylläpitäjä
Viestit: 2633
Liittynyt: 18 Syys 2009 02:39
Paikkakunta: Oulu

Re: Isänmaan puolesta (Homeland)

Viesti Kirjoittaja Karhu » 25 Maalis 2013 18:19

Sitten kun lähtee Jygää moikkaamaan, kannattaa kans piilottaa tuliaiset kammarin vaatekaapin ylähyllylle. Sieltä ei varmasti emäntä eikä uteliaat pennut löydä!

Avatar
Mardis
Taivaan iskä
Viestit: 4442
Liittynyt: 02 Loka 2010 21:33

Re: Isänmaan puolesta (Homeland)

Viesti Kirjoittaja Mardis » 25 Maalis 2013 18:59

jyrtam kirjoitti:Ensimmöisen kauden viimeinen jakso tulee 31.3. Mtv3 ja toinen kausi alkaa heti seuraavana päivänä 1.4. klo 22.35 Mtv3.
Mahti juttu. Arvelinkin, että kohta olisi kausi jo pulkassa, mutta vähän pitempään odotin kuitenkin kestävän. Varmasti jää kutkuttavaan kohtaan, joten varsinaista herkkua, ettei tällä kertaa joudu jännäämään ties kuinka kauan.

Carrie on loistava hahmo, kuten olen kehunut aiemmin. Vähän ärsyttää, että menetti virkansa ja kaikki, koska läpeensä epätoivoinen Carrie ei ole yhtä miellyttävä kuin jokseenkin epätoivoinen, mutta eiköhän tuostakin vielä selvitä. Dana on hiukkasen ärsykki, mutta ainakin sillä tuntuu olevan vihdoin joku tarkoitus.
Edit: Tuosta, miksi pommi ei toiminut, mulle ei tullut juuri mitään mieleen, mutta nämä kommentit luettuani uteliiakin uteliaampi Dana tosiaan saattaisi olla asialla. Olisihan se tosin aika outoa tuon ikäiseltä likalta napeloida pommia, vielä onnistuneesti.

Avatar
mrj
BB-talon ylijumala
Viestit: 4605
Liittynyt: 28 Elo 2007 15:32

Re: Isänmaan puolesta (Homeland)

Viesti Kirjoittaja mrj » 26 Maalis 2013 11:54

Marika1 kirjoitti:
jyrtam kirjoitti:Ensimmöisen kauden viimeinen jakso tulee 31.3. Mtv3 ja toinen kausi alkaa heti seuraavana päivänä 1.4. klo 22.35 Mtv3.
Mahti juttu. Arvelinkin, että kohta olisi kausi jo pulkassa, mutta vähän pitempään odotin kuitenkin kestävän.

joo, 1 ja 2 seasoni käsittää 12 jaksoa per kausi.
JuHu - :drink55:

Avatar
PIETRO
Kanavajohtaja
Viestit: 3925
Liittynyt: 05 Joulu 2008 15:20
Paikkakunta: Oulun seutu

Re: Isänmaan puolesta (Homeland)

Viesti Kirjoittaja PIETRO » 27 Maalis 2013 23:11

Katselin vasta nyt tuon edellisen jakson, ja sama tuli mieleen, jotta Dana olisi ollut asialla siinä pommin eliminoimisessa. Hänhän melkein näki sen jo siellä autossa, ja on varmaan uteliaisuuttaan etsinyt paketin, kun "lahja" ei Brodyn lupauksista huolimatta ole päätynyt äidille ja vielä kun kiinnostus isänsä tekemisiin on kovasti lisääntynyt viime aikoina. Oisko epäillyt epäonnistuneensa, kun ei hallunnut päästää Brodya sinne tilaisuuteen.
Dana oli alussa tosi ärsyttävä, mutta alkaa nyt menetellä.
Carrie on alusta saakka kuulunut kiinnostaviin persooniin eikä ole koskaan ärsyttänyt.

Avatar
Risto
Isoveli
Viestit: 6644
Liittynyt: 10 Loka 2010 16:08
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Isänmaan puolesta (Homeland)

Viesti Kirjoittaja Risto » 30 Maalis 2013 10:47

Vähän jälkijunassa olen näitä jaksoja katsellut, mutta pakko sanoa että kyllä tää on vaan parantanut koko ajan menoaan. Alusta alkaen tykkäsin tästä sarjasta kovasti, mut tuntuu et koko ajan vaan pistetään isompaa vaihdetta silmään. Viimesin jakso oli kyllä tähän mennessä kauden paras. Damien Lewisiakin voisi kehua vaikka kuinka paljon, varsinkin toi pommin kanssa kuumottelu oli hemmetin hienosti näytelty. Tykkään.

Ihan kiva että kakkoskausi jatkuu heti tähän perään vaikka ei mua pieni taukokaan olisi haitannut. Epäilyttää vaan että jaksaako tää sarja vetää samalla tempolla jatkossakin ilman mitään ähkyn tunnetta. Toivotaan niin.

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “TV-sarjat”