Yleistä keskustelua sarjoista (YLE, MTV3, Nelonen yms.)

Mitä seuraat Big Brotherin lisäksi? Keskustelua TV-sarjoista.
Avatar
scorchio
Käsikirjoittaja
Viestit: 954
Liittynyt: 31 Elo 2009 00:36
Paikkakunta: Helsinki

Re: Yleistä keskustelua sarjoista

Viesti Kirjoittaja scorchio » 02 Touko 2013 13:21

satellite kirjoitti:Olen aloittanut The Wiren seuraamisen vasta tänä vuonna. Olen aivan ällistynyt kuinka hyvä tämä sarja onkaan. Jakson tapahtumat jäävät mieleen pitkäksi aikaa, koska sarjan henkilöt tuntuvat niin aidoilta. Fiktion erottaminen faktasta on vaikeaa, sillä niin ihon alle menevät sarjan roolityöt. Käsikirjoitus saa katsojan näkemään ihmisyhteisön toiminnan niin viiltävän realistisena. Kaiken raadollisuuden keskellä ajoittainen hyvyys ja huumori keventävät, ilahduttavat, mutta myös syventävät tuskan kuilua. Koen tätä katsoessani apokalyptisiä ennusmerkkejä ihmiskunnan tulevaisuudesta.
No tätä Wiren "menestymättömyyttä" Suomessa on ihmetelty ja ehkä aiheesta. Kaiken maaliman kökköiset Kostot, Isänmaan puolesta, Lostit, ja noloimmat CSi:t ja vastaavat saavat täälläkin jopa omia ketjujaan, mutta Wiren kohdalla on hiljaista - ja se sentään on yksi parhaimmista viime aikojen sarjoista.

Tänään alkaa Kakkosella Solsidanin jaksot uusintana - yksi parhaimmista pohjoismaisista komediasarjoista on ollut aiemmin Femman ohjelmistossa ja eipä sekään ole paljon huomiota saanut.

Mut paskaaks noista - pääasia, että itse on nää helmet löytänyt. GOT, Mad Men, Miranda (+ eräät muut brittisarjat kuten Life´s too short), Wire, Borgiat (olen historiahullu), Solsidan, News - siinähän niitä.

Ja historiahulluna kaikkien aikojen lempparisarjani on tietty BBC:n joskus vuonna miekka ja sirppi tekemä Minä, Claudius. Purkitettua teatteria, ei juuri ulkokuvauksia, mikä tahansa nykydigiajan kökköviritelmä hakkaa teknisesti tämän sarjan - mutta avot se TEKSTI (elikäs sisältö) ja ne (britti)näyttelijät, ah ja voi. Sain boxin pari vuotta sitten lahjaksi enoltani, jolle sarja oli jäänyt mieleen, kun sen oli aikoinaan 70-luvulla nähnyt - ja on yksi parhaista saamistani lahjoista ever. Tattis Eno!

Punde
Jumalan ruoska
Viestit: 15012
Liittynyt: 24 Tammi 2005 17:39
Paikkakunta: Chernarus

Re: Yleistä keskustelua sarjoista

Viesti Kirjoittaja Punde » 04 Touko 2013 18:08

scorchio kirjoitti:Iskeekö Pyyttonit sitten yhtään, Punde?
Se iskee paremmin ku Fawlty Towers, mut ei mikään lemppari sekään. Osa sketseistä on tosin törkeän hyviä ja ansaitusti klassikoita, mut kokonaisuudessa on myös paljon huteja.

mirian
Pääohjaaja
Viestit: 2210
Liittynyt: 29 Marras 2009 04:11

Re: The Americans

Viesti Kirjoittaja mirian » 07 Touko 2013 19:48

No johan oli tapahtumarikas päätösjakso! Ootan innolla seuraavaa kautta. Onneksi Nina ei ole heittänyt veiviään. Toivoinkin, että hän sais isompaa roolia, vaikuttaa sen verran mielenkiintoiselta hahmolta ja ens kautta ajatellen vaikuttaa lupaavalta tuo Ninan roolin kehitys. Hyvähyvä!

Philip ja Elisabeth :love61:

mirian
Pääohjaaja
Viestit: 2210
Liittynyt: 29 Marras 2009 04:11

Muistaako kukaan mikä sarja/leffa kyseessä?

Viesti Kirjoittaja mirian » 20 Touko 2013 18:34

Ketju "kadonneille" sarjoille eli sellaisille, joista on jokin juttu jäänyt mieleen, muttei millään muista mistä sarjasta/leffasta oli kyse. Jos vaikka joku muu muistaisi niin voisi avittaa...

Itsellä on sellainen sarja kadoksissa, missä sekalainen porukka joutui jonkun ilkimyksen vangiksi ja ainut keino päästä vapaaksi oli pelata ihmisshakkia. Vangituiden joukossa oli isä, äiti ja heidän pieni poikansa. Näistä isä valittiin pelaamaan vangitsijaa vastaan muilla vangituilla eli myös vaimollaan ja pikkupojallaan. Aina kun perheen isä hävisi yhden sotilaansa tai muun nappulansa eli jonkun pelissä olevan ihmisen, vietiin tämä ihminen teloitettavaksi. Lopulta juttu meni siihen, että isän piti uhrata poikansa pelastaakseen muut. Ja sitten selvisikin, että kyseessä oli vain huijaus ja kaikki ihmisnappulat olivatkin elossa, mutta perheenisä menetti perheensä ratkaisunsa seurauksena.

Ensin ajattelin Twilight Zonea, mutten ole löytänyt kyseistä jaksoa. Joku samantyyppinen sarja kuitenkin kyseessä eli aina joka jaksossa oli oma tarinansa ja jotain omituista tekeillä. Muistaako kukaan, mistä tuo jakso voisi olla? Hämää ihan hitosti!

Tätä sarjaa mietin kans, mutta tuon sarjan shakkijakso ei vastaa muistikuvaani yhtään.... http://www.imdb.com/title/tt0147770/?ref_=tt_ov_inf

Avatar
Spencer
Ylläpitäjä
Viestit: 19499
Liittynyt: 22 Elo 2005 18:08

Re: Muistaako kukaan mikä sarja/leffa kyseessä?

Viesti Kirjoittaja Spencer » 20 Touko 2013 19:10

The Outer Limits?
Parhaat asukkaat: 1. Aleisha 2. Nikki (1982-2021 RIP) 3. Paul 4. Dick 5. Charlotte

Parhaat kaudet: 1. BBAU7 2. BBUK9 3. BBUS8 4. BBAU4 5. BBCAN4

Avatar
Zygerö
Tohtori
Viestit: 8329
Liittynyt: 15 Syys 2009 15:22

Re: Muistaako kukaan mikä sarja/leffa kyseessä?

Viesti Kirjoittaja Zygerö » 20 Touko 2013 19:12

^^Tuo kuulostaa ihan Kurt Vonnegutin All the King's Horses -tarinalta. Tästä päätellen olisi voinut kyseessä olla Monkey House.
"You mustn't fight the elephant. You mustn't fight anybody. War is a very silly way to behave you know." -Dr. Snuggles

mirian
Pääohjaaja
Viestit: 2210
Liittynyt: 29 Marras 2009 04:11

Re: Muistaako kukaan mikä sarja/leffa kyseessä?

Viesti Kirjoittaja mirian » 20 Touko 2013 19:51

Zygerö kirjoitti:^^Tuo kuulostaa ihan Kurt Vonnegutin All the King's Horses -tarinalta. Tästä päätellen olisi voinut kyseessä olla Monkey House.

Jooo! kyl se on pakko olla tuo!!! Ainakin juoni vaikuttaa niin samanlaiselta ja muistan tosi elävästi tuon sarjan intron eli aivan varmana kyttäsin kyseistä sarjaa. http://en.wikipedia.org/wiki/All_the_Ki ... es_(story) Loppu on hieman erilainen, mutta voi olla, että muistan väärin tai sitten sitä on muutettu sarjaan. Harmi ettei tuota sarjaa varmaan oikein löydy enää mistään...

Outer limits oli kans hyvä veikkaus, sillä sitäkin tuli seurattua. Mutta tarkastin jaksojen juoniesittelyt niin ainut jakso, missä tuota shakkia esiintyy, on The Human Factor http://en.wikipedia.org/wiki/The_Human_ ... er_Limits), mutta se ei kyllä sit muutoin muistuta yhtään mun omaa muistikuva kyseisestä jaksosta.

Jee, kiitos Zygerö! Et tiedäkään kuinka kauan tuo on vaivannut, kun en millään muistanut, mistä ihmeestä se on jäänyt mieleen. Tämähän muistiapupalvelu toimii loistavasti! :bidmouth:

Avatar
Tirkka
Isoveli
Viestit: 8346
Liittynyt: 13 Elo 2006 21:47
Paikkakunta: Uleåborg

Re: Muistaako kukaan mikä sarja/leffa kyseessä?

Viesti Kirjoittaja Tirkka » 26 Touko 2013 02:02

Mulla ois itse asiassa yks leffa jota oon koittanut muistella todella pitkään. Muistan pari asiaa tästä leffasta, osan hitusen hämärästi.

1. Kyseessä on siis semmonen tieteiselokuva/tieteiskomedia?, jossa pääaosassa on porukka teinipoikia. Yhden niistä isä on muistaakseni joku tiedemies/höyrähtänyt keksijä tai joku tämmönen.

2. Elokuvan juoni menee jotenkin niin että yks näistä jätkistä (tai mahdollisesti tää aiemmin mainittu isukki) keksii semmosen läpinäkyvän saippuakuplan kaltaisen vehkeen jolla pystyy lentämään ilmassa, muistaakseni niin ettei muut ihmiset näe sitä vehjettä ollenkaan?

3. Jotenkin mulla on semmonen mielikuva kuin tätä isää näyttelisi Rick Moranis ja poikaa joko River Phoenix tai joku muu hyvin samanoloinen tyyppi, kyseessä on siis joku kasarileffa.

Olen koettanut etsiä tätä leffaa IMDB:stä noiden kahden näyttelijät profiileista mutta ilman tulosta. Hakemista vaikeuttaa kauheesti se että olen nähnyt tästä leffasta vain jotain vartin verran alusta penskana joskus 20 vuotta sitten kun se tuli maikkarilta (tai oisko ollut Kolmoskanava, ennen MTV3-kanavan aloittamista? En oo varma).

Osaisko kukaan yhtään valaista mikä tää mahdollisesti vois olla? Kyseessä kuitenkin leffa eikä tv-sarjan jakso, ehdottomasti.
Totuus on tuolla ulkona.

Avatar
Risto
Isoveli
Viestit: 6644
Liittynyt: 10 Loka 2010 16:08
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Muistaako kukaan mikä sarja/leffa kyseessä?

Viesti Kirjoittaja Risto » 26 Touko 2013 09:21

^ Explorers?


Avatar
Tirkka
Isoveli
Viestit: 8346
Liittynyt: 13 Elo 2006 21:47
Paikkakunta: Uleåborg

Re: Muistaako kukaan mikä sarja/leffa kyseessä?

Viesti Kirjoittaja Tirkka » 26 Touko 2013 12:03

Tuo näyttäis hyvinkin mahdolliselta. Pitäs vaan löytää tuo leffa vielä jostain niin vois varmistua onko se tuo vai ei. :scratch
Totuus on tuolla ulkona.

Avatar
Ancalagon
Isoveli
Viestit: 1607
Liittynyt: 25 Elo 2009 13:08

Re: Yleistä keskustelua sarjoista

Viesti Kirjoittaja Ancalagon » 30 Touko 2013 08:34

Ancalagon kirjoitti:Newsroomia on tullut katottua myös, ihan hyvältä vaikuttaa.
Ei ollut vain "ihan hyvä", vaan todella hyvä sarja. Pääsi yllättämään. :tu Kaikki hahmot mielenkiintoisia, eikä kukaan ärsyttänyt. Jopa Jim-Maggie-Don -kolmio on hyvin kirjoitettu, tuollaisella voisi potentiaalisesti pilata koko sarjan. Oikeat uutistapahtumat tuovat todella hyvän kehyksen tähän.

Kesällä jenkeissä alkaa toinen kausi, eli eiköhän se ensi keväänä sitten näy Ylellä.
You know nothing.

Avatar
Zygerö
Tohtori
Viestit: 8329
Liittynyt: 15 Syys 2009 15:22

Re: Yleistä keskustelua sarjoista

Viesti Kirjoittaja Zygerö » 30 Touko 2013 13:35

Newsroom on aivan loistava sarja. Paras sarja, mitä tänä keväänä miltään kanavalta tuli. Tykkäsin ihan kaikesta. Voi olla että tämän sarjan kohdalla jopa harkitsen tapojeni vastaisesti kattoa toisen kauden jenkkitahtiin.
"You mustn't fight the elephant. You mustn't fight anybody. War is a very silly way to behave you know." -Dr. Snuggles

Avatar
Tirkka
Isoveli
Viestit: 8346
Liittynyt: 13 Elo 2006 21:47
Paikkakunta: Uleåborg

Re: Vapaa keskustelu

Viesti Kirjoittaja Tirkka » 22 Kesä 2013 19:05

Oon tässä katellu viime aikoina tota Taksi -sarjaa jonka ekaa kautta tulee uusintana JIMiltä ja siinä tuo yks kuski (Teppo) on ihan sen olonen millaiseksi kuvittelisin Orgasmienkelin. Hitusen häiritsevää tämä. [smilie=a_teeth.gif] :blackeye

Samaan syssyyn sanottakoon että sarjassa näkyvä Eva, alunperin Filippiineiltä on aika ihQ. Laitoin nää nyt tähän ketjuun kun tuosta sarjasta ei ole mitään omaa ketjuakaan missään.
Totuus on tuolla ulkona.

Avatar
Spencer
Ylläpitäjä
Viestit: 19499
Liittynyt: 22 Elo 2005 18:08

Re: Yleistä keskustelua sarjoista

Viesti Kirjoittaja Spencer » 13 Heinä 2013 16:37

Edellinen jakso nosti viimeistään Lutherin kovanluokan brittisarjojen joukkoon omissa papereissa. Huh, mitä menoa! Vähän vahingossa aloin sarjaa seuraamaan ja onneksi aloin.
Parhaat asukkaat: 1. Aleisha 2. Nikki (1982-2021 RIP) 3. Paul 4. Dick 5. Charlotte

Parhaat kaudet: 1. BBAU7 2. BBUK9 3. BBUS8 4. BBAU4 5. BBCAN4

Avatar
Mardis
Taivaan iskä
Viestit: 4442
Liittynyt: 02 Loka 2010 21:33

Re: Yleistä keskustelua sarjoista

Viesti Kirjoittaja Mardis » 17 Heinä 2013 23:15

Carrien päiväkirjat on semmosta ihan kivaa höttöä, mitä voi kattella, kun ei oo muutakaan. Eli en seuraa säännöllisesti. Ennen vilkaisua olin silleen: pakkoko tosta (Sinkkuelämästä) on oikiasti nyhtää viimesetkin rahat, en varppina kato. Oon tosin edelleen jokseenkin tota mieltä, mutta... No, eipä se mikään laatusarja joka tapauksessa oo. :)

Avatar
scorchio
Käsikirjoittaja
Viestit: 954
Liittynyt: 31 Elo 2009 00:36
Paikkakunta: Helsinki

Re: Yleistä keskustelua sarjoista

Viesti Kirjoittaja scorchio » 18 Heinä 2013 11:40

Spencer kirjoitti:Edellinen jakso nosti viimeistään Lutherin kovanluokan brittisarjojen joukkoon omissa papereissa. Huh, mitä menoa! Vähän vahingossa aloin sarjaa seuraamaan ja onneksi aloin.
Sama homma scorchioisella. Luther on mielenkiintoinen sarja, toivottavasti ei lässähdä. Ja vahingossa löysin myös.

Femmalla tuleva Dag on myös hiipinyt suosikiksi: nauroin eilen useampaan kertaan räkänaurua. Ja se on havinaista, kun tv-sarjoista puhutaan. Kaiken lisäksi on vaikeahko sanoa, mikä siinä niin naurattaa, kun jutut ovat vanhoja, ennalta-arvattavia jne. Sarjan tatsi on vain niin hyvä. Vttuuntunut, elämäänsä ja eritoten asiakkaisiinsa kyllästynyt terapeutti on vain niin terapeuttinen.

Avatar
Orphan
Verokarhu
Viestit: 1168
Liittynyt: 03 Loka 2011 16:00
Paikkakunta: Pori

Re: Yleistä keskustelua sarjoista

Viesti Kirjoittaja Orphan » 18 Heinä 2013 20:45

Tuli töissä katsottua Harper's Island uudestaan kokonaan enkä edes muistanut kuinka hyvä se onkaan! :Love: Yksi parhaista sarjoista, joita olen koskaan seurannut, vaikka tämä onkin vain minisarja.
Hahmot ovat suunniteltu loistavasti ja roolisuoritukset ovat upeita. Harper's Island on vain jotain käsittämättömän upeaa. Pitääkin tilata kausi jostain.
Tuuli VOF:in voittoon!
One by one they all will fall.

Avatar
Risto
Isoveli
Viestit: 6644
Liittynyt: 10 Loka 2010 16:08
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Yleistä keskustelua sarjoista

Viesti Kirjoittaja Risto » 18 Heinä 2013 21:12

Orphan kirjoitti:Tuli töissä katsottua Harper's Island uudestaan kokonaan enkä edes muistanut kuinka hyvä se onkaan! :Love: Yksi parhaista sarjoista, joita olen koskaan seurannut, vaikka tämä onkin vain minisarja.
Hahmot ovat suunniteltu loistavasti ja roolisuoritukset ovat upeita. Harper's Island on vain jotain käsittämättömän upeaa. Pitääkin tilata kausi jostain.
Itsekin pidin tuosta sarjasta oikein kovasti kun se aikanaan esitettiin, mutta jotenkin mulla on semmonen kuva että viimeinen jakso jätti jotenkin paskan maun suuhun. Pitäis varmaan jostain ettiä toi halvalla dvd-hyllyyn ja katella uudestaan. Jos Orphan löydät tän jostain halvalla niin ilmotteleppas tänne. Kiitos.

Avatar
RedMal
Pihatonttu
Viestit: 1459
Liittynyt: 01 Marras 2006 15:27
Paikkakunta: Turku

Re: Yleistä keskustelua sarjoista

Viesti Kirjoittaja RedMal » 18 Heinä 2013 21:54

Harper's Island on kyllä huippu, paria huonoa jaksoa lukuunottamatta. DVD on ollut hyllyssä vuosia.
2005 Lintsi 2006 Kale 2007 Niko 2008 Harri
2009 Tuija 2010 Marika 2011 Tanja 2012 Sarah
2013 N/A 2014 Anna

Avatar
ramasee
Jumalan ruoska
Viestit: 8322
Liittynyt: 21 Marras 2010 21:42
Paikkakunta: Oulu

Re: Yleistä keskustelua sarjoista

Viesti Kirjoittaja ramasee » 19 Heinä 2013 20:51

Orphan kirjoitti:Tuli töissä katsottua Harper's Island uudestaan kokonaan enkä edes muistanut kuinka hyvä se onkaan! :Love: Yksi parhaista sarjoista, joita olen koskaan seurannut, vaikka tämä onkin vain minisarja.
Hahmot ovat suunniteltu loistavasti ja roolisuoritukset ovat upeita. Harper's Island on vain jotain käsittämättömän upeaa. Pitääkin tilata kausi jostain.
Mustakin tää oli aivan loistava, silloin kun vielä tuli telkkarista. Hitsit, nyt tekis niin mieli kattoa uudestaan. Sillon vaan näköelämystä haittas se, että joku ääliö meni spoilaamaan sen murhaajan yhellä foorumilla. (Joo ei ollu täällä, älkää säikähtäkö) Tuskin ees pyörinkään täällä sillon, en tosin muista millon tää tuli, mutta hyvä se oli ja jännä.
Laura vie, muut vikisee!

Avatar
Mardis
Taivaan iskä
Viestit: 4442
Liittynyt: 02 Loka 2010 21:33

Re: Yleistä keskustelua sarjoista

Viesti Kirjoittaja Mardis » 19 Heinä 2013 23:57

Pitääpäs pistää korvan taakse tämä Harper's Island. Sillon kun tuli telkusta, aattelin jo mahd. katsottavaksi sarjaksi. Nyt on ehkä liikaakin katottavaa, mutta joskus sitten tuun tänne varmaan hehkuttamaan sarjaa. Ettäs sen tiijjätte.

Avatar
DosterMan
Big Brother
Viestit: 5562
Liittynyt: 23 Syys 2008 16:51
Paikkakunta: Elderlings

Re: Yleistä keskustelua sarjoista

Viesti Kirjoittaja DosterMan » 20 Heinä 2013 22:42

Maikkari on alkanu hiljakseen taas panostamaan lakisarjoihin. Eka Defenders, sit Franklin & Bash ja nyt Whole Truth. Mä tykkään kaikista kolmesta. Yhtä hyviä ovat kun The Practice oli. Boston Legalille ei pärjää mikään, koskaan.
aadeehoovee: 17p DosterMan – Uskon palkinto. Valo pimeydessä kun kaikki tuntui jo menetetyltä.

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “TV-sarjat”