Roba

Mitä seuraat Big Brotherin lisäksi? Keskustelua TV-sarjoista.
Avatar
DosterMan
Big Brother
Viestit: 5562
Liittynyt: 23 Syys 2008 16:51
Paikkakunta: Elderlings

Roba

Viesti Kirjoittaja DosterMan » 02 Loka 2012 04:02

Uusi poliisisarja maikkarilla.

Avausjakso katsomossa: http://www.katsomo.fi/?progId=142149
katsomo.fi kirjoitti:Roba on draamasarja, missä seurataan fiktiivisin keinoin Helsingin eteläisen piirin poliisien työtä. Roba kertoo tarinoita hetkistä, jolloin poliisi on sankari, mutta muuttuu hetkessä sylkykupiksi tai tilanteista, jolloin poliisin harkintakyky pettää siinä kuin kenellä tahansa.

Roba näyttää poliisin inhimillisenä yksilönä, jonka on vaikea väistää julkisuutta. Kysymys mitä muut heistä ajattelevat on arkipäivää. Se pätee poliiseihin eri tavoin. Yksi pyrkii vaikuttamaan median muodostamaan kuvaan, toinen koventaa otteitaan kun todistajia ei ole paikalla ja kolmas taas on sitä mieltä, että pitäisi toimia kuten ennenkin.

Roba kertoo tämän päivän poliiseista, jotka yrittävät sovittaa erilaisiksi muuttuneita periaatteitaan yhteen. Työt on hoidettava ja rosvot otettava kiinni, eikä se onnistu, elleivät kaikki puhalla samaan hiileen
.
Avausjakson perusteella tykkäsin ainakin itse todella paljon. Onhan tuossa paljon kärjistämällä kärjistämistä, mutta just ja just vituttavan määrän alapuolella. Hissu ja Hirviniemi ovat loistavia rooleissaan ja koska Leena Pöysti on hirmu nättinä, niin silmäniloakin on pikkusen seassa.

Maikkari selvästikin on viemässä kotimaisen draaman kärkipaikkaan veke Yleltä. Ehkäpä hyvä näin, kun laatua piisaa kaupallisella puolella enemmän kuin Ylellä.
aadeehoovee: 17p DosterMan – Uskon palkinto. Valo pimeydessä kun kaikki tuntui jo menetetyltä.

Avatar
jetta
Uimavalvoja
Viestit: 416
Liittynyt: 08 Syys 2011 17:41

Re: Roba

Viesti Kirjoittaja jetta » 02 Loka 2012 12:29

Mua tää ei oikein vakuuttanut, mutta toisaalta taas en muutenkaan oikein lämpee suomalaisille ohjelmille. Täytyy kuitenkin antaa vielä toinen mahdollisuus ja kattoo ens jakso, jos tää vaikka paranis jonkin verran. Muutenkin haluan nähdä Riku Niemelän ja millanen rooli sillä on, kerta ei vielä tässä ekassa jaksossa ollut. Ihan hauskahan tää oli, mut en tiedä, jos tää kauheesti menee draaman puolelle, niin jaksaako tätä kahtoo.
what even is reality? who knows? we don't even know if we're in this room. we could be in a turtle's dream in outer space.

Avatar
Mour
Isoveli
Viestit: 1892
Liittynyt: 23 Loka 2008 09:37
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: Roba

Viesti Kirjoittaja Mour » 02 Loka 2012 15:29

Ihan lupauksia herättävä ensimmäinen jakso, sen perusteella voisi katsoa jatkossakin. Hirviniemellä hyvä ja itselleen sopiva rooli taasen. :tu Hissua nyt vaan on kiva katsella roolissa kuin roolissa, lyömätön tyyppi.

Hessua näyttelevä Aarni Kivinen sen sijaan ärsyttää aina kun sen jossain näkee, mutta menköön.
Älä hättäile, istu mättäälle, keitämmä kahvit, kyllä se pipo löytyy.

Avatar
Spencer
Ylläpitäjä
Viestit: 19499
Liittynyt: 22 Elo 2005 18:08

Re: Roba

Viesti Kirjoittaja Spencer » 02 Loka 2012 15:48

Onko tässä mitään juonta? Ei napannut kyllä yhtään. Ei oo ees mitenkään hauska, vaikka sarja on täynnä koomikkoja. Kattelen vielä toisen jakson, mutta jos ei ala näkymään valoa tunnelin päässä, niin saa jäädä sitten siihen.
Parhaat asukkaat: 1. Aleisha 2. Nikki (1982-2021 RIP) 3. Paul 4. Dick 5. Charlotte

Parhaat kaudet: 1. BBAU7 2. BBUK9 3. BBUS8 4. BBAU4 5. BBCAN4

Avatar
RedMal
Pihatonttu
Viestit: 1459
Liittynyt: 01 Marras 2006 15:27
Paikkakunta: Turku

Re: Roba

Viesti Kirjoittaja RedMal » 02 Loka 2012 16:26

Melko kliseiseltä vaikutti, ei kovasti ennakkohypetyksestä huolimatta vakuuttanut. Pitänee ensi jakso ainakin vielä katsoa ennen kuin tyrmää täysin.
2005 Lintsi 2006 Kale 2007 Niko 2008 Harri
2009 Tuija 2010 Marika 2011 Tanja 2012 Sarah
2013 N/A 2014 Anna

Avatar
Risto
Isoveli
Viestit: 6644
Liittynyt: 10 Loka 2010 16:08
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Roba

Viesti Kirjoittaja Risto » 02 Loka 2012 16:55

Mä kyl tykkäsin tästä vaikka se Salkkari-äijä olikin vielä ärsyttävämpi kuin mitä se oli Salkkareissa.

Avatar
Zygerö
Tohtori
Viestit: 8329
Liittynyt: 15 Syys 2009 15:22

Re: Roba

Viesti Kirjoittaja Zygerö » 02 Loka 2012 17:09

Spencerin kanssa samoilla linjoilla. Missä juoni? Vai eikö tässä ole tarkoituksena ollakaan mitään juonta? Ei vakuuttanut ekan jakson perusteella, mutta pitää nyt kuitenkin ens viikolla antaa vielä mahdollisuus.
"You mustn't fight the elephant. You mustn't fight anybody. War is a very silly way to behave you know." -Dr. Snuggles

Avatar
DosterMan
Big Brother
Viestit: 5562
Liittynyt: 23 Syys 2008 16:51
Paikkakunta: Elderlings

Re: Roba

Viesti Kirjoittaja DosterMan » 02 Loka 2012 18:29

Joo ei tää ehkä miellytä, jos odotti jotain: Selvittämätön murha, vain yksi mies voi sen selvittää. Hänen nimensä on Veijo Roba.

Mä toivon että jatkossakin keskittyy poliisipartioiden seuraamiseen enemmän kuin toimistodramatiikkaan.

Vaaran merkit on tosin ilmassa, että tämä kääntyy moraalisaarnaksi. Äiti nappas lopussa tölkin keltaista janojuomaa.

Vai oisko joka jaksossa Sauli Niinistömäinen opetus. Tän jakson opetus oli, että älä mene runkkaamaan naisten suihkun pukuhuoneeseen.
aadeehoovee: 17p DosterMan – Uskon palkinto. Valo pimeydessä kun kaikki tuntui jo menetetyltä.

Avatar
ramasee
Jumalan ruoska
Viestit: 8322
Liittynyt: 21 Marras 2010 21:42
Paikkakunta: Oulu

Re: Roba

Viesti Kirjoittaja ramasee » 02 Loka 2012 20:11

En oikein osaa sanoa tästä mitään. Ei ollut ennakko odotuksia, eikä kyllä mitenkään vakuuttanut tämä eka jakso. Akun naama tottavie ärsyttää ja se mitä se sano siellä autossa. Suoraan olisin varmaan tämänkin sarjan skipannut, ellei tässä olisi ollut Leenaa, johan tuota oon telkkariin ootellukki, joten tästä iso plussa heti alkuunsa. Kattoo nyt vielä, miksi tämä alkaa kehittymään. Ja kuinka paljon se Akun naama siellä ruudussa alkaa ärsyttämään ja kuinka iso rooli Pirjolla on.
Laura vie, muut vikisee!

Avatar
Velipuolikuu
Kroisos
Viestit: 1693
Liittynyt: 02 Touko 2008 21:29

Re: Roba

Viesti Kirjoittaja Velipuolikuu » 04 Loka 2012 22:25

Vielä kun olisi ollut PPP aseman Komissariona, niin olisi ollut täydellinen. Tai sitten ei. Kaksi koomikkoa jotka oikeasti haluaisivat olla vakavasti otettavia näyttelijöitä, jus just.
Annetaan vielä jakso, kaksi aikaa tälle sarjalle.

Olen katsellut viime päivinä pari vuotta vanhaa sarjaa nimeltä Virta. Hiukkasen toisen tasoinen poliisisarja siinä. :)
Enkelin kasvot, ja kolmoismurhasta kakkua istuvan kroppa
-Juufin Laura ärrästä

Avatar
aadeehoovee
Guru
Viestit: 3552
Liittynyt: 29 Syys 2008 21:57
Paikkakunta: Oulu

Re: Roba

Viesti Kirjoittaja aadeehoovee » 05 Loka 2012 00:41

Ehkä petti vähän odotuksia. Tosin mulla oli vaikeuksia olla vertailematta tätä Kylmäverisesti sinuun joka on yksi suomalaisia lempisarjojani kautta-aikain. Mutta annetaan vielä parit jaksot mahdollisuutta, jospa tää tästä syvenis. Kovat näyttelijäthän tuossa on joten edellytyksiä olis.
Elämme kovia aikoja, ystävä hyvä.

Avatar
playtupus
Vaihtoasukas
Viestit: 314
Liittynyt: 21 Elo 2010 11:24
Paikkakunta: Hamina

Re: Roba

Viesti Kirjoittaja playtupus » 05 Loka 2012 22:01

Melko paljon lienee uudella pomolla työnsarkaa
On olemassa kolmenlaisia matemaatikoita -niitä, jotka osaavat laskea ja niitä, jotka eivät. -Enrico Bombieri

Avatar
ff
Isoveli
Viestit: 7286
Liittynyt: 07 Marras 2007 03:05
Paikkakunta: Pohjois-Karjala

Re: Roba

Viesti Kirjoittaja ff » 15 Loka 2012 19:44

Velipuolikuu kirjoitti:Kaksi koomikkoa jotka oikeasti haluaisivat olla vakavasti otettavia näyttelijöitä, jus just.
Et kai Akuun viitannut tuolla? Kyllä Hirviniemi ainakin osaa varmasti näytellä roolia kuin roolia näin uskon. Lahjakas kaveri kyseessä meinaan.

Sen verran voimakkaasti maikkari promosi, että pitihän tätä vilkaista kun kohtuullisen nimekäs porukkakin kasassa. Hyvä sarja 2 jakson jälkeen, joten eiköhän tuo tule kokonaan katsottua. Ei toki Helppo Elämä -sarjan veroinen läheskään (ainakaan toistaiseksi), mutta kuitenkin pätevää kotimaista meininkiä. Ja ai, että tuo Leena Pöysti on kaunis. :in love:
Eeppinen debyytti: Girls' Generation (소녀시대) – 다시 만난 세계 (Into The New World) (Live 2013)
-----
1. Esa A (BB5) 2. Elisabet (BB6) 3. Niko (BB3/BB6) 4. Kristiina (BB11) 5. Tuija (BB5)

Avatar
Spencer
Ylläpitäjä
Viestit: 19499
Liittynyt: 22 Elo 2005 18:08

Re: Roba

Viesti Kirjoittaja Spencer » 26 Loka 2012 15:02

Seuraan edelleen. En tiedä miksi. Miten tuore sarja osaakaan vaikuttaa näin kuluneelta? Tulee fiilis, että oon nähnyt tuon ja tuon juonenkäänteen ennenkin jossain jenkkisarjassa. Ei tarjoa mitään uutta. Näyttelijätkään ei Leena Pöystiä lukuunottamatta oikein vakuuta. Suutarit pysyköön lestissään sanoisin ainakin herra munamiehelle.
Parhaat asukkaat: 1. Aleisha 2. Nikki (1982-2021 RIP) 3. Paul 4. Dick 5. Charlotte

Parhaat kaudet: 1. BBAU7 2. BBUK9 3. BBUS8 4. BBAU4 5. BBCAN4

Avatar
Risto
Isoveli
Viestit: 6644
Liittynyt: 10 Loka 2010 16:08
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Roba

Viesti Kirjoittaja Risto » 03 Joulu 2012 20:07

Onkos kukaan muu nyt jaksanut edes seurata tätä sarjaa? Mussa on varmaan jotain vikaa, mut mä kyl tykkään tästä. En ees oikein tiedä mikä tässä kiehtoo, mut ihan mielellään olen jokaisen jakson katsonut.

Alkuun aattelin et en jaksais tota Hirviniemee, mut sen hahmohan on ollut ihan yllättävän siedettävä, paikkapaikoin jopa hauska. Muissakaan hahmoissa ei pahemmin mitään valittamista ole, paitsi se ylikomisario "Hessu" on aika ärsyttävä. Jotenkin ton äijän naama häiritsee. Salkkareissakin se (Panu) oli yks ärsyttävimmistä hahmoista ikinä.

Avatar
aadeehoovee
Guru
Viestit: 3552
Liittynyt: 29 Syys 2008 21:57
Paikkakunta: Oulu

Re: Roba

Viesti Kirjoittaja aadeehoovee » 03 Joulu 2012 20:13

Olen jokaisen jakson katsonut ja tulee varmaan katsottua kaikki loputkin. Oli ehkä liian kovat odotukset sarjalle, mutta nyt sitten nekin tasoittuneet mukavasti. "Hessu" on kyllä sarjan huonoin ja se näyttelijä on aika katastrofi. Eihän tämä nyt mitään timanttia ole mutta suomalaiseksi maanantaisarjaksi ihan hyvä.
Elämme kovia aikoja, ystävä hyvä.

Avatar
Risto
Isoveli
Viestit: 6644
Liittynyt: 10 Loka 2010 16:08
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Roba

Viesti Kirjoittaja Risto » 03 Joulu 2012 20:17

aadeehoovee kirjoitti:Oli ehkä liian kovat odotukset sarjalle, mutta nyt sitten nekin tasoittuneet mukavasti.
Mulla taas oli ennakkoon odotukset ihan nollissa, joten siihen nähden tää on ollut positiivinen yllätys. :D

Avatar
Zygerö
Tohtori
Viestit: 8329
Liittynyt: 15 Syys 2009 15:22

Re: Roba

Viesti Kirjoittaja Zygerö » 03 Joulu 2012 20:32

Kyllä mä olen kaikki jaksot katsonut, mutta en oikein vieläkään tiedä, että tykkäänkö mä tästä sarjasta, vai en. Jokin kuitenkin aina maanantaisin ysiltä saa kääntämään maikkarille, joten kyllä siinä jotain koukkua on. Edellisten tavoin muakin ärsyttää se ylikomisario ja sen näyttelijä on jotenkin kökkö ja ilmeetön. Leena Pöysti sen sijaan on ihana, kuten on hahmonsa Maikkikin.
"You mustn't fight the elephant. You mustn't fight anybody. War is a very silly way to behave you know." -Dr. Snuggles

Avatar
jetta
Uimavalvoja
Viestit: 416
Liittynyt: 08 Syys 2011 17:41

Re: Roba

Viesti Kirjoittaja jetta » 03 Joulu 2012 22:02

Katoin ekat pari kolme jaksoa, mutta sen jälkeen vaan silloin tällöin. Ei tästä kärryiltä tipu jos jää jaksoja kattomatta, eli siinä mielessä satunnais katsomisesta ei ole mitään haittaa. Sama juttu mullakin ton Hessun kanssa, ärsyttävä hahmo. Muista hahmoista sitten tykkäänkin, paitsi tää naishahmo, joka on Akun hahmon parina, ottaa välillä päähän.
what even is reality? who knows? we don't even know if we're in this room. we could be in a turtle's dream in outer space.

Avatar
Mama
Isä Pernoo
Viestit: 3328
Liittynyt: 12 Elo 2007 21:23

Re: Roba

Viesti Kirjoittaja Mama » 04 Joulu 2012 14:41

Jokaisen jakson olen katsonut ja loputkin aion katsoa. Sarja on mielestäni hyvä. Johtuu ehkä siitä, että en ole koskaan seurannut ulkomaalaisia poliisisarjoja, niin mulle ei tule mitään deja vu-elämyksiä ;)
Andte (arpa 16)!!! Tuo Lapin eksoottinen lahja Suomen BB:lle <3 jyrää voittoon!!

Avatar
PIETRO
Kanavajohtaja
Viestit: 3925
Liittynyt: 05 Joulu 2008 15:20
Paikkakunta: Oulun seutu

Re: Roba

Viesti Kirjoittaja PIETRO » 04 Joulu 2012 16:01

Katsoin eka jakson, en oikein tykännyt, jäi väliin 4 jaksoa ja sen jälkeen olen katsonut kaikki loput jaksot, ovat vaikuttaneet alkua paremmalle.
Olen samaa edellisten kanssa mieltä tuosta ylikomissariosta, siihen rooliin olisi pitänyt ottaa paljon räväkämpi näyttelijä.

Avatar
aadeehoovee
Guru
Viestit: 3552
Liittynyt: 29 Syys 2008 21:57
Paikkakunta: Oulu

Re: Roba

Viesti Kirjoittaja aadeehoovee » 18 Joulu 2012 00:13

Risto kirjoitti:
aadeehoovee kirjoitti:Oli ehkä liian kovat odotukset sarjalle, mutta nyt sitten nekin tasoittuneet mukavasti.
Mulla taas oli ennakkoon odotukset ihan nollissa, joten siihen nähden tää on ollut positiivinen yllätys. :D
No juuri näin. Pessimisti ei pety koskaan :D . Itse aina odotan näiltä sarjoilta varmaan vähän liikaa mutta totuus lyö sitten vasten kasvoja ja lujaa.

Sinne meni ensimmäinen kausi Robaa. Loppujen lopuksi ihan ok sarja maanantai-iltaan. Hissun ammattitaitoa pitää kyllä ihailla, pystyy oikeastaan rooliin kuin rooliin. Toinen mainitsemisen arvoinen on tietenkin Taneli Mäkelä joka on aina kova luu. Tämä ylikomissaario Hessu puolestaan oli alusta alken nolo ja melkein toivoin että miehelle ois jotain tapahtunut päätösjaksossa jotta oltaisiin saatu uusi mies ruoriin kakkoskaudelle. Siis jos sellainen nyt yleensäkään tulee. Tai miksipä ei tulisi kun kerää noin hyvin katsojia.
Elämme kovia aikoja, ystävä hyvä.

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “TV-sarjat”