Helsingin herra

Mitä seuraat Big Brotherin lisäksi? Keskustelua TV-sarjoista.
Avatar
dertsi
Puhuva pönttö
Viestit: 1711
Liittynyt: 19 Syys 2010 17:14

Helsingin herra

Viesti Kirjoittaja dertsi » 07 Helmi 2012 22:11

MTV3:lta alkoi tänään uusi kotimainen draamasarja Helsingin herra. Paljon on tätä mainostettu ja hypetetty.

Ensimmäinen jakso oli kyllä paha pettymys ennakkomainontaan nähden, kun koko jakso keskittyi vain siihen Iikka Forssin esittämään kovan onnen kundiin, jonka nimi ei minulle edes jäänyt mieleen. Sarjaa oli kuitenkin promottu vahvasti Iina Kuustosen kasvoilla, joten oletin, että hänkin olisi päässyt ruutuun paria kohtausta enemmän.

Ehkä meno tulevissa jaksoissa muuttuu, ei tätä muuten jaksa katsoa. Viimeinen kohtaus oli ensimmäisen jakson kohokohta ja ainoita hetkiä, jolloin en ollut tylsistynyt. Yleensäkin mielestäni sarja on tylsä, jos joka kohtauksessa seikkailee yksi ja sama ihminen, jonka elämää seurataan. Puuduttavaa katsottavaa oli kaikin puolin.

Näyttelijät olivat hyviä, mutta käsikirjoitus ontui pahemman kerran. Muutama välähdys ei riitä. 2/5

AVA-kanavaltahan tämä tulee keskiviikkoisin uusintana klo 22, jos joku missasi avausjakson.
When I see my face, there's not a single thing I'd change.

Avatar
ramasee
Jumalan ruoska
Viestit: 8322
Liittynyt: 21 Marras 2010 21:42
Paikkakunta: Oulu

Re: Mitä katsomisen arvoista tulee lähiaikoina TV:stä?

Viesti Kirjoittaja ramasee » 07 Helmi 2012 22:15

itelläki tuli katottua toi helsingin herra ja en tykänny ainakaan tuosta ekasta jaksosta. itse iinaa odottelin ruutuun, mutta ei millään. rasitti katella tuota yhtä äijää koko jakson ajan, parempi ois tulla iinaa ruutuun, tai toi ohjelma jää saman tien.
Laura vie, muut vikisee!

Avatar
Wicker Man
Isoveli
Viestit: 3359
Liittynyt: 07 Heinä 2011 22:27

Re: Mitä katsomisen arvoista tulee lähiaikoina TV:stä?

Viesti Kirjoittaja Wicker Man » 07 Helmi 2012 22:17

Tuli katottua itselläkin tuo aloitusjakso. Samaa mieltä olen että Markkua näytettiin liikaa. Alkoi jo näyttää siltä että tällä äijällä ei kaikki ole kotona.
Iinasta sen verran, että harmillisen kivikasvoinen näyttelijä tämä neitonen. Aikaisemmin olen Iinan nähnyt vain Vareksessa ja Putouksessa, joten hänen näyttelytadoistaan mulla ei nyt paljoa ollut tietoa. Mutta tämä jakso jätti aika kylmäksi. Ettei vain ole hehkutettu naamakertoimen vuoksi (sitä kelpaa näyttää nimittäin [smilie=a_cool.gif] ). Tulevat jaksot näyttänevät hänenkin taitonsa näyttelijänä.

Tuo jakos nyt oli vähän niin ja näin. Alku oli tylsähköä. Mutta loppu helevetin hyvä. Pakkohan tuo seuraava jakso on vahdata :D

Avatar
RedMal
Pihatonttu
Viestit: 1459
Liittynyt: 01 Marras 2006 15:27
Paikkakunta: Turku

Re: Mitä katsomisen arvoista tulee lähiaikoina TV:stä?

Viesti Kirjoittaja RedMal » 07 Helmi 2012 22:35

^Unohdinkin tuon ihan, pitääpi huomenna katsella katsomosta. Itse kiinnostuin siitä lähinnä kun oli Helpon Elämän tekijöiltä. Toki onhan se Iina kiva lisä, mutta ei kyl mulle ainakaa pääasia.
2005 Lintsi 2006 Kale 2007 Niko 2008 Harri
2009 Tuija 2010 Marika 2011 Tanja 2012 Sarah
2013 N/A 2014 Anna

Avatar
sjoku
Ohjaaja
Viestit: 1099
Liittynyt: 02 Syys 2008 00:13
Paikkakunta: Tampere

Re: Helsingin herra

Viesti Kirjoittaja sjoku » 08 Helmi 2012 07:21

Täytyy myöntää, että Iina on se pääsyy miksi katson tätä sarjaa. ;) Sarja kertoo mm. Markun ja Maisan suhteesta, joten eiköhän Iinaa näy seuraavissa jaksoissa huomattavasti enemmän. Ensimmäinen jakso oli kieltämättä aika pettymys, mutta toivotaan, että tahti paranee ja muuttuu mielenkiintoisemmaksi.

Avatar
DosterMan
Big Brother
Viestit: 5562
Liittynyt: 23 Syys 2008 16:51
Paikkakunta: Elderlings

Re: Helsingin herra

Viesti Kirjoittaja DosterMan » 08 Helmi 2012 16:04

Eka jakso antoi ainakin odottaa paljon. Sai nauraa tosissaan, useaan eri otteeseen. Positiivinen yllätys oli myös se, ettei jakso ollut mainosten mukainen. Pelkäsin pahinta, että pääosassa on kuohujuomia siemaileva Iina Kuustonen. Parasta kotimaista sitten Uudisraivaajan. Toivottavasti ei lässähdä jatkossa vaan jatkaa hyvällä laadulla. Markku on huikea hahmo!
aadeehoovee: 17p DosterMan – Uskon palkinto. Valo pimeydessä kun kaikki tuntui jo menetetyltä.

Avatar
FankiKitsune
Big Brother
Viestit: 6042
Liittynyt: 27 Marras 2010 16:04

Re: Helsingin herra

Viesti Kirjoittaja FankiKitsune » 08 Helmi 2012 16:43

Aattelin ensin etten kato tätä, mut kai tästä sen ekan jakson vois mulkasta.
Edit: Tjoo... jos ton Markun sais pois täst sarjasta nii tää vois olla ihan hyväkin...
That damn fox!

Kuva

Avatar
realityfan
Taivaan iskä
Viestit: 4370
Liittynyt: 15 Elo 2005 19:37

Re: Helsingin herra

Viesti Kirjoittaja realityfan » 08 Helmi 2012 17:05

^^Olen DosterManin kanssa samoilla linjoilla. Minäkin pidin avausjaksosta. Markku heitti ihan huikeaa settiä, miehellä ei mitään hirmuisia morkkiksia tullut, vaikka kännipäissään yksi talo meinasi palaa ja yli kymppitonnilla puhkesi autoista renkaita. Helsingissäkin meni pikkaisen juopotteluksi ja työpaikkahan siinä sitten lähti. Odotan mielenkiinnolla miten homma jatkuu.

Avatar
RedMal
Pihatonttu
Viestit: 1459
Liittynyt: 01 Marras 2006 15:27
Paikkakunta: Turku

Re: Helsingin herra

Viesti Kirjoittaja RedMal » 08 Helmi 2012 18:35

Tämähän oli aivan loistava aloitus! Ei yhtään haitannut, vaikkei Kuustosta ollut paljoa, kun Markun tarina vei mukanaan. Tuo Luusuanniemi vain tympäisee, jätkä ei kyl osaa näytellä sitten tippaakaan.
2005 Lintsi 2006 Kale 2007 Niko 2008 Harri
2009 Tuija 2010 Marika 2011 Tanja 2012 Sarah
2013 N/A 2014 Anna

Avatar
Velipuolikuu
Kroisos
Viestit: 1693
Liittynyt: 02 Touko 2008 21:29

Re: Helsingin herra

Viesti Kirjoittaja Velipuolikuu » 08 Helmi 2012 21:46

RedMal kirjoitti: Tuo Luusuanniemi vain tympäisee, jätkä ei kyl osaa näytellä sitten tippaakaan.
Ainakin roolit ovat joitain poikkeuksia lukuunottamatta tommosia ylpeitä kusipäitä. Eli oisko vaan paljon omaa itseä pelissä? :lol:

Tosiaan sai nauraa monasti.Markku juo krapulassa aamukahvia, on just selvinnyt, että tuli puhkottua renkaita häävieraiden autoista. Puhelin soi taas, äiti vastaa siihe. Puhelussa on hiukka toinen ote. Puhelun päätyttyä "juu, mä muistin just" :D

Prologiin, joka tämä selkeästi oli. On panostettu, saa nähdä miten itse kahden eri maailman kohtaaminen on kirjoitettu. Paljon odotan.
Enkelin kasvot, ja kolmoismurhasta kakkua istuvan kroppa
-Juufin Laura ärrästä

Avatar
Spencer
Ylläpitäjä
Viestit: 19499
Liittynyt: 22 Elo 2005 18:08

Re: Helsingin herra

Viesti Kirjoittaja Spencer » 10 Helmi 2012 16:00

Mainosten perusteella sarja ei herättänyt yhtään mielenkiintoa. Ei auttanut edes ihanan Malla Malmivaaran mukanaolo. Saitte kehuvilla kommenteilla kuitenkin houkuteltua katsomaan ekan jakson. Yllättävän hyvä, juonesta ei vaan ota oikein tolkkua. Mukava nähdä legendaarinen Aarno Sulkanen pitkästä aikaa tv-sarjassa. :tu Antti Luusuaniemi on toivottavasti vain sivuosassa.
Parhaat asukkaat: 1. Aleisha 2. Nikki (1982-2021 RIP) 3. Paul 4. Dick 5. Charlotte

Parhaat kaudet: 1. BBAU7 2. BBUK9 3. BBUS8 4. BBAU4 5. BBCAN4

Avatar
Tirkka
Isoveli
Viestit: 8346
Liittynyt: 13 Elo 2006 21:47
Paikkakunta: Uleåborg

Re: Helsingin herra

Viesti Kirjoittaja Tirkka » 12 Helmi 2012 20:14

Tässä ekassa jaksossahan oli mukana peräti yksi tuttukin. :D Pienehkössä roolissa mutta siinä alun hääkohtauksessa yksi niistä tyypeistä on samalta kylältä kotoisin kuin minä. :D

On tainnut olla peräti samalla luokalla koulussa kuin isosiskoni... tiesin että hän on näyttelijä mutta hienoa nähdä että mies on päässyt etenemään urallaan jo televisioon asti. :tu
Edit: Se hääpuheen pitänyt tyyppi siis kyseessä.
Totuus on tuolla ulkona.

Avatar
dertsi
Puhuva pönttö
Viestit: 1711
Liittynyt: 19 Syys 2010 17:14

Re: Helsingin herra

Viesti Kirjoittaja dertsi » 14 Helmi 2012 21:55

Tykkäsin tästä kakkososasta huomattavasti ekaa jaksoa enemmän. :tu Nyt saatiin viimeinkin Iina ruutuun, ja häntä tulikin sitten ihan tuutin täydeltä.

Mielenkiinnolla odotan, mihin suuntaan tarina kehittyy.

Korkojen kera -kulissitkin otettu hyötykäyttöön. [smilie=a_chuckle.gif]
When I see my face, there's not a single thing I'd change.

Avatar
Mour
Isoveli
Viestit: 1892
Liittynyt: 23 Loka 2008 09:37
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: Helsingin herra

Viesti Kirjoittaja Mour » 14 Helmi 2012 22:15

Ensimmäinen jakso näkemättä, tämän toisen satuin katsomaan.

Iina on aika ihastuttavan kiva, mukava uutuusnäyttelijä. Aion ehkä jatkossakin seurata, mitä tästä tarinasta kehkeytyy... aika hidastempoisesti tuntuu etenevän.
Älä hättäile, istu mättäälle, keitämmä kahvit, kyllä se pipo löytyy.

Avatar
ramasee
Jumalan ruoska
Viestit: 8322
Liittynyt: 21 Marras 2010 21:42
Paikkakunta: Oulu

Re: Helsingin herra

Viesti Kirjoittaja ramasee » 15 Helmi 2012 22:21

huuuuuuuuuu, mä tykästyin tähän sarjaan heti ton toisen jakson jälkeen. ihan huikeeta settiä. iina oli ihana ja sitten toi tarina oli kans aivan mahtis. tyypit vaan rampaa siellä hotellilla sen ukon luona ja voi jestas. innolla kyllä nyt todellakin katson mihin tämä sarja on menossa.
Laura vie, muut vikisee!

Avatar
RedMal
Pihatonttu
Viestit: 1459
Liittynyt: 01 Marras 2006 15:27
Paikkakunta: Turku

Re: Helsingin herra

Viesti Kirjoittaja RedMal » 21 Helmi 2012 22:33

Ai että on hieno sarja! Markku onneksi pääsi pois hotellilta, jotta juoni voi kunnolla alkaa. Forss on loistava roolissaan. "Ai kato, mulla olikin vielä yks heittämättä." Ja pakko myöntää, vaikken Luusuaniemestä pidäkään, repesin nauruun parkkihallikohtauksessa äijän touhuille.

Kiva nähdä Jani Volastakin ja varsinkin täysin erilaisessa roolissa mitä on tähän mennessä tehnyt :tu
2005 Lintsi 2006 Kale 2007 Niko 2008 Harri
2009 Tuija 2010 Marika 2011 Tanja 2012 Sarah
2013 N/A 2014 Anna

Avatar
dertsi
Puhuva pönttö
Viestit: 1711
Liittynyt: 19 Syys 2010 17:14

Re: Helsingin herra

Viesti Kirjoittaja dertsi » 21 Helmi 2012 22:56

Tänään nähtiin toistaiseksi sarjan paras jakso. :tu

Sarjassa on mukavasti höysteenä huumoria. Esimerkiksi Markun ja Maisan repeilyt Stefanille hotellihuoneessa sekä Markun tikanheittokohtaus olivat huikeita. :lol:

Ekan jakson puuduttavuuden jälkeen on alettu päästä aika sopivaan rytmiin.

Tälle jaksolle arvosanaksi 4-/5, eli melkoista kehitystä on sarjan alkuun nähden tapahtunut. :tu
When I see my face, there's not a single thing I'd change.

Avatar
Zygerö
Tohtori
Viestit: 8329
Liittynyt: 15 Syys 2009 15:22

Re: Helsingin herra

Viesti Kirjoittaja Zygerö » 22 Helmi 2012 12:11

Nyt kun on kolme jaksoa katsottu, niin täytyy kyllä todeta, ettei Iina Kuustonen ole kovinkaan hyvä näyttelijä. Ehkä hänen pitäisi vaan keskittyä Putouksessakin vitsillä viitattuun nakuiluun. Antti Luusuaniemi saa melkein jo vaihtamaan kanavaa. Sarjan pelastaakin loistava Ilkka Forss sekä ihan potentiaalinen juoni. Jää nähtäväksi, onko tämä loppujen lopuksi mistään kotoisin.
"You mustn't fight the elephant. You mustn't fight anybody. War is a very silly way to behave you know." -Dr. Snuggles

Avatar
PIETRO
Kanavajohtaja
Viestit: 3925
Liittynyt: 05 Joulu 2008 15:20
Paikkakunta: Oulun seutu

Re: Helsingin herra

Viesti Kirjoittaja PIETRO » 22 Helmi 2012 16:23

^ Kuustoselta odotin ennakkoon paljon parempaa suoritusta, hän on ollut pettymys ja Luusuanniemi ihan surkea, ilman Forssia ei jaksaisi sarjaa katsoa.
Toivotaan että Iinan suoritus paranee sarjan edetessä, Antti ei sitä pysty ainakaan tekemään. Toivottavasti Malla Malmivaara (Sari) nousee suurempaan rooliin.

Avatar
DosterMan
Big Brother
Viestit: 5562
Liittynyt: 23 Syys 2008 16:51
Paikkakunta: Elderlings

Re: Helsingin herra

Viesti Kirjoittaja DosterMan » 02 Maalis 2012 14:19

Pelkäsinkin että ekaan jaksoon paukutettiin kaikki parhaat tapahtumat. Kyllä mä silti oon tykännyt muistakin jaksoista, mutta eka jakso oli niin törkeen hyvä, että vähän harmittaa tason putoaminen.

Paljonhan tässä on ärsyttäviä hahmoja/näyttelijöitä, mutta Markku on niin kingi että ei ne haittaa.
aadeehoovee: 17p DosterMan – Uskon palkinto. Valo pimeydessä kun kaikki tuntui jo menetetyltä.

Avatar
RedMal
Pihatonttu
Viestit: 1459
Liittynyt: 01 Marras 2006 15:27
Paikkakunta: Turku

Re: Helsingin herra

Viesti Kirjoittaja RedMal » 02 Maalis 2012 15:35

Eka jakso oli erittäin hyvä, mutta mun mielestä silti jokainen jakso on ollut entistä parempi, lukuunottamatta viimeisintä.
2005 Lintsi 2006 Kale 2007 Niko 2008 Harri
2009 Tuija 2010 Marika 2011 Tanja 2012 Sarah
2013 N/A 2014 Anna

Avatar
dertsi
Puhuva pönttö
Viestit: 1711
Liittynyt: 19 Syys 2010 17:14

Re: Helsingin herra

Viesti Kirjoittaja dertsi » 03 Maalis 2012 17:58

Eka jakso oli minusta taas niin törkeen huono, että kaikki muut jaksot ovat olleet roimasti parempia. ;)

Hyvät näyttelijät tässä sarjassa on, ja huomaa, että sama tuotantoyhtiö on takana kuin Helppo elämä -sarjassa.
When I see my face, there's not a single thing I'd change.

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “TV-sarjat”