Game of Thrones (HBO, spoilerivaara)

Mitä seuraat Big Brotherin lisäksi? Keskustelua TV-sarjoista.
Avatar
Ancalagon
Isoveli
Viestit: 1607
Liittynyt: 25 Elo 2009 13:08

Re: Game of Thrones

Viesti Kirjoittaja Ancalagon » 04 Kesä 2013 18:07

Punde kirjoitti:Tai ihan vaikka halolla päin pläsiä lyönti, en odottanut tosiaan moista.
Punaiset häät oli vähän samanlainen tyrmäys kuin Ned Starkin teloitus. Ei mene nyt ihan putkeen Starkeilla, vaikka heistä ovat sarjan "hyviksiä" (jos musta-valkoisesti haluaa ajatella). Yllättävyydelle. :tu

Vikaa jaksoa odotellessa.
You know nothing.

Avatar
scorchio
Käsikirjoittaja
Viestit: 954
Liittynyt: 31 Elo 2009 00:36
Paikkakunta: Helsinki

Re: Game of Thrones

Viesti Kirjoittaja scorchio » 05 Kesä 2013 13:16

Aaahh...hahhaa GOT ei petä! Menipä omat kaavailut sitten hevonpersiiseen [smilie=a_teeth.gif] , ja siithän mie tykkään.

Avatar
rubyblue
Isoveli
Viestit: 6938
Liittynyt: 01 Syys 2011 09:48

Re: Game of Thrones

Viesti Kirjoittaja rubyblue » 10 Kesä 2013 08:03

Aika raaka oli loppukohtaus. Tiesin kyllä, mitä tulee tapahtumaan, kun olen kirjan lukenut. Silloin lopputulema yllätti, en ihan tuollaista loppua Starkeille kaavaillut. Onneksi kauden huipennus on vielä edessä, sitä olen odottanut kuin kuuta nousevaa. [smilie=a_cool.gif]
Jokaiselle jotain on ei mitään kellekään.

Avatar
Ancalagon
Isoveli
Viestit: 1607
Liittynyt: 25 Elo 2009 13:08

Re: Game of Thrones

Viesti Kirjoittaja Ancalagon » 10 Kesä 2013 22:12

Nyt se on sitten nähty. Viimeinen jakso piti kyllä hyvin otteessaan, mutta jossain 45 minuutin kohdalla tajusin, että loppu häämöttää liian pian ja jotkut odottamani tapahtumat jäävätkin seuraavalle kaudelle. Nyt tuntuu, että tämä kausi jäi vähän torsoksi tapahtumien valossa, Starkien lahtaus oli ainoa iso käänne koko kaudella.

Täytyy kehua vielä näyttelijätyötä. Esimerkiksi Cersein ja Jaimen kohtaaminen oli hieno osoitus siitä, miten pelkillä ilmeillä kerrotaan tarinaa.
You know nothing.

Punde
Jumalan ruoska
Viestit: 15012
Liittynyt: 24 Tammi 2005 17:39
Paikkakunta: Chernarus

Re: Game of Thrones

Viesti Kirjoittaja Punde » 10 Kesä 2013 23:55

Odotettuahan oli, GoT:lle tyypillisesti, että ysijaksossa räjähtää ja vika jakso menee korvien vielä soidessa. Ihan hyvä kausifinaali, suuri kuvio rullaa eteenpäin eikä tähän sen suurempaa cliffhangeria tarvittu. Tai en ois edes halunnut. Kakkoskauden lopussa White Walkerit rynni dramaattisesti kohti muuria, kolmoskaudella ei näytetty sitten siitä vielä käytännössä mitään. Nyt eivät onneks jättäny tommosta roikkumaan, jota eivät kuitenkaan sitten lunastaneet.

9kk taas odottelua. Ei maha mittää.

Avatar
Ancalagon
Isoveli
Viestit: 1607
Liittynyt: 25 Elo 2009 13:08

Re: Game of Thrones

Viesti Kirjoittaja Ancalagon » 08 Huhti 2014 19:42

Täällä taas. Odotus kannatti, tosi hyvä neljänen kauden aloitus. Ihanaa katsoa hyvin tehtyä ohjelmaa, hyvää käsikirjoitusta, hyvää näyttelemistä, juonta joka etenee.
You know nothing.

Punde
Jumalan ruoska
Viestit: 15012
Liittynyt: 24 Tammi 2005 17:39
Paikkakunta: Chernarus

Re: Game of Thrones

Viesti Kirjoittaja Punde » 02 Kesä 2014 20:01

Sen enempää neloskauden tapahtumiin pureutumatta sanon että paras kausi sitten ykköskauden, ja voi herran pieksut että Missandei (Nathalie Emmanuel) oli hotti kasijaksossa. Huhuh.

t: erkki-57

Avatar
White Rabbit
Päivystävä meribiologi
Viestit: 624
Liittynyt: 27 Loka 2010 01:11
Paikkakunta: Narnia

Re: Game of Thrones

Viesti Kirjoittaja White Rabbit » 14 Marras 2014 17:54

Mä nyt vaan odottelen niitä Faceless Men of Braavos-jaksoja, ja miten Arrystä tulee ninja. [smilie=a_tongue.gif]
Viimeksi muokannut Ancalagon, 14 Marras 2014 18:02. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Syy: Peitin, koska kaikki eivät halua kirjaspoilereita.
"Uhri olen itsekin, talven routa tappaa pihatontutkin."

Avatar
Risto
Isoveli
Viestit: 6644
Liittynyt: 10 Loka 2010 16:08
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Game of Thrones

Viesti Kirjoittaja Risto » 04 Helmi 2015 10:24



Aiemmin tuli seurattua tätä Ylen tahtiin, mutta neloskausi oli sen verran kovaa settiä että nyt seuraavaksi alkavaa kautta on ruvettava seuraamaan ihan jenkkitahdissa. Huikea sarja.

Avatar
Risto
Isoveli
Viestit: 6644
Liittynyt: 10 Loka 2010 16:08
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Game of Thrones

Viesti Kirjoittaja Risto » 04 Huhti 2015 22:37

Viikon päästä jatkuu! Wouwouwou! Ite hommasin just Sonera Viihde -paketin ja siihen sai HBO:n kaupanpäälliseks muutamaks kuukaudeks. Pystyy seuraamaan tätä sarjaakin ihan reaaliajassa eikä tarvi turvautua laittomuuksiin.

Avatar
Ancalagon
Isoveli
Viestit: 1607
Liittynyt: 25 Elo 2009 13:08

Re: Game of Thrones

Viesti Kirjoittaja Ancalagon » 10 Huhti 2015 14:04

GoT-kuume nousee täälläkin. C morelta tulee seurattua, tai siis tallennettua ja katsottua sitten kun on aikaa. Tällä kaudella oon koittanut vältellä spoilereita/spekulaatioita enemmän kuin viime kaudella, vaikka uteliaisuus välillä on voittanut.
You know nothing.

Avatar
Risto
Isoveli
Viestit: 6644
Liittynyt: 10 Loka 2010 16:08
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Game of Thrones

Viesti Kirjoittaja Risto » 05 Kesä 2015 22:49

Niin, onko Ancalagon tai joku muu seurannu tätä viimesintä kautta? Hardhome, eli tää viimesin, oli yksi parhaimmista jaksoista tällä kaudella, ellei jopa koko sarjan aikana. Aivan älyttömän huikeeta settiä.

Monet tuntuu netissä tätä uusinta kautta dissaavan, mutta meikäläinen on kyllä nauttinut. Olenkin outo.

Avatar
Ancalagon
Isoveli
Viestit: 1607
Liittynyt: 25 Elo 2009 13:08

Re: Game of Thrones

Viesti Kirjoittaja Ancalagon » 08 Kesä 2015 08:07

^Oon seurannut ja olen tykännyt tosi paljon. Ramsay tosin on ehkä ollut kamalinta ikinä mitä sarjassa on ollut, mutta ehkä aika on kullannut muistot jopa Joffreysta?

Ainoa mitä ehkä hieman dissaisin, niin Dornesta ei ole saatu kauheasti irti. Mutta vielä on kaksi jaksoa aikaa.
You know nothing.

Avatar
Risto
Isoveli
Viestit: 6644
Liittynyt: 10 Loka 2010 16:08
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Game of Thrones

Viesti Kirjoittaja Risto » 08 Kesä 2015 16:13

Ancalagon kirjoitti:^Oon seurannut ja olen tykännyt tosi paljon. Ramsay tosin on ehkä ollut kamalinta ikinä mitä sarjassa on ollut, mutta ehkä aika on kullannut muistot jopa Joffreysta?
Et oo ainut ajatustesi kanssa. En ois uskonut että Joffreyn jälkeen vois kukaan aiheuttaa yhtä paljon pahaa mieltä, mutta Ramsay on sen verta mulkku että aika kova haastaja kaikkien aikoijen kusipään paikalle hän on.

Avatar
DosterMan
Big Brother
Viestit: 5562
Liittynyt: 23 Syys 2008 16:51
Paikkakunta: Elderlings

Re: Game of Thrones

Viesti Kirjoittaja DosterMan » 08 Kesä 2015 21:05

Tää ihan uusin ei ollu eeppinen jakso, mut tätä edellisen jakson viimeisen vartin katsoin kolmeen kertaan. Kertonee jotain miten paljo mä oon jo tämmöstä odotellu ekan kauden jälkeen.

Pitää ehkä kattoo kyl kahden uusimman jakson loput putkeen, kiva välillä kunno mäiskettä eikä aina eunukkilan juonitteluja.
aadeehoovee: 17p DosterMan – Uskon palkinto. Valo pimeydessä kun kaikki tuntui jo menetetyltä.

Avatar
BB-FAN
Verokarhun karkoittaja
Viestit: 1229
Liittynyt: 01 Syys 2013 12:31
Paikkakunta: Finlandia

Re: Game of Thrones

Viesti Kirjoittaja BB-FAN » 18 Kesä 2015 12:35

Ihan ok kausi. Vähemmän seksiä kuin aikasemmilla kausilla mutta enemmän tappeluja. Raiskauskohtauskin nähtiin ja siitähän vasta kohu syntyi. Mielestäni ei kyllä mitenkään hirveän paha ollu. Yksi kansansuosikkikin kuoli (?) jonka melkeimpä arvasin kuolevan. Ensi kaudella kuollee lohikäärmeiden äiti.
Ei kyllä niin hyvä kausi ollut kuin edellinen. Heikompia ja parempia jaksoja kumminkin riitti.
Ei hemmetin hemmetin hemmetti

Avatar
Risto
Isoveli
Viestit: 6644
Liittynyt: 10 Loka 2010 16:08
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Game of Thrones

Viesti Kirjoittaja Risto » 18 Kesä 2015 15:08

BB-FAN kirjoitti: Ei kyllä niin hyvä kausi ollut kuin edellinen. Heikompia ja parempia jaksoja kumminkin riitti.
Mun mielestä tää oli tähän mennessä paras kausi. Kahdeksas jakso oli koko kauden kohokohta, mutta yhtään heikkoa jaksoa ei mielestäni mukana ollut.

Hieno sarja, vaikken sitä ensiksi meinannutkaan tajuta.

Avatar
DosterMan
Big Brother
Viestit: 5562
Liittynyt: 23 Syys 2008 16:51
Paikkakunta: Elderlings

Re: Game of Thrones

Viesti Kirjoittaja DosterMan » 22 Kesä 2015 09:28

Plussaa siitä että raajarikon Starkin seikkailuita ei nähty uusimmalla kaudella.

Nythän ne kirjat ja sarja on samalla viivalla, et pahimmat spoilerivaarat on ohi. George on uhkaillu et koittaa saada ennen kauden alkua uusimman kirjan ulos, et himolukijat pystynee sit spoilaamaan jotain.

Vika jakso oli slight pettymys, mut edellisten jaksojen taistelukohtaukset antoi anteeksi paljon.

Cercein nakuhyppely tuli kyl vähä puskista. Vois kuvitella et uskovaiset ei tuosta selviä hengissä.

Sansa Starkin tissejä ei taideta nähdä.
aadeehoovee: 17p DosterMan – Uskon palkinto. Valo pimeydessä kun kaikki tuntui jo menetetyltä.

Avatar
BB-FAN
Verokarhun karkoittaja
Viestit: 1229
Liittynyt: 01 Syys 2013 12:31
Paikkakunta: Finlandia

Re: Game of Thrones

Viesti Kirjoittaja BB-FAN » 22 Kesä 2015 12:24

On todennäköistä, ettemme tule näkemään Sansa Starkia alasti koko sarjan aikana. Hartiat ja selän mahdollisesti näemme, muuta emme. Toisin kuin jotkut muut esiintyvät ihan alasti. Ei se tosin haittaakkaan.
Ei hemmetin hemmetin hemmetti

Avatar
Risto
Isoveli
Viestit: 6644
Liittynyt: 10 Loka 2010 16:08
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Game of Thrones

Viesti Kirjoittaja Risto » 22 Kesä 2015 16:05

DosterMan kirjoitti:Cercein nakuhyppely tuli kyl vähä puskista. Vois kuvitella et uskovaiset ei tuosta selviä hengissä.

Sansa Starkin tissejä ei taideta nähdä.
Jostain muuten luin että se Cersein alaston vartalo oli jonkun muun kuin näyttelijätär Lena Headeyn. Vähän on kusetettu olo.

Avatar
DosterMan
Big Brother
Viestit: 5562
Liittynyt: 23 Syys 2008 16:51
Paikkakunta: Elderlings

Re: Game of Thrones

Viesti Kirjoittaja DosterMan » 22 Kesä 2015 20:53

Mä tarkalla silmällä heti livenä totesin että nyt ei joku natsaa. Kuulemma Lena ollu raskaana ku kuvattu sitä, et ehkä ihan hyvä että on käytetty body doublea.
aadeehoovee: 17p DosterMan – Uskon palkinto. Valo pimeydessä kun kaikki tuntui jo menetetyltä.

Avatar
Ancalagon
Isoveli
Viestit: 1607
Liittynyt: 25 Elo 2009 13:08

Re: Game of Thrones

Viesti Kirjoittaja Ancalagon » 29 Kesä 2015 15:29

Kokonaisuudessaan hyvä kausi, mutta sisälsi muutamia heikkouksia. Erityisesti Dorne oli pettymys, vaikka asetelma oli aika hyvä kun Jaime ja Bronn sinne lähtivät. Sitten se lässähti naispoppoon sähinäksi ja yhden tytön tapoksi pelkän kostonhimon takia. Miksi?! Doran Martell selvästikin mielistelee Lannistereita päin naamaa, mutta ei kerrottu mikä hänen suunnitelmansa oli, vain vähän Hietakyiden sättimistä... olen pettynyt koska kirjoissa kaikki Dorneen liittyvä on mahtavaa.
BB-FAN kirjoitti:Raiskauskohtauskin nähtiin ja siitähän vasta kohu syntyi. Mielestäni ei kyllä mitenkään hirveän paha ollu.
Minusta ko. raiskauksen kritiikki oli ihan ansaittua. Ei se visuaalisesti tietysti ollut yhtään mitään, mutta silti itsekin mietin mikä oli kyseisen tapahtuman pointti. Tuottajat sanoivat, että halusivat ehdottomasti toteuttaa Talvivaaran juonen, mutta eivät halunneet sijoittaa sinne uutta naishahmoa vaan tutun Sansan. Tämä on sinänsä ok, mutta verrattuna kirjan juoneen, ainut entiselleen jäänyt tapahtuma on raiskaus. Eli ehdottomasti halusivat toteuttaa raiskauksen..? No, minua enemmän harmittaa Sansan hahmon takapakki, tykkään nimittäin Sansasta. Sansa oli juuri edellisen kauden lopussa pääsemässä eteenpäin, päätyäkseen vain yhden miehen kidutettavaksi (jälleen). Lisäksi Brienne sidottiin odottelemaan kynttilää ruudun ulkopuolella yli puolet kaudesta. Oikeastaan en edes tajua, miksi Pikkusormi vei rakastamansa Sansan Boltoneille, vai väittääkö joku että Pikkusormi oli yhtäkkiä ollut täysin tietämätön Ramsayn maineesta..? Mutta jos tämän asian ja Sansan takapakin jättää huomiotta, niin ei mulla muuta valittamista tästä ole. Theonin ja Boltoneiden tarinan kannalta tää oli toki hyvä idea siirtää Sansa pohjoiseen.

No jos heikkoudet jätetään taakse ja keskitytään hyviin asioihin. Tyrionin ja Daeneryksen kohtaaminen oli minulle ehkä kauden kohokohta. Muutenkin Meereen oli paljon kiinnostavampi tällä kuin edellisellä kaudella. Kirjafanikin pidetään varpaillaan kun kirjassa hengissä oleva hahmo tapettiin. Jonin kuoleman suhteen taas minulla on omat toiveeni siitä kuoliko Jon vai ei. Stannisista tykkäsin koko kauden, kunnes sitten Stannisin retken alamäki alkoi... ehkä ihan hyvä, että joku tarinanpätkä päättyikin. Kuninkaansataman tapahtumat olivat hyviä, erityisesti Varpusten nousu ja sen seuraukset. Jatkoa odotellessa.

Joka tapauksessa, ne huonotkin osuudet jäivät ihan potentiaalisiin kohtiin, ensi kaudella nekin on mahdollista kääntää parempaan.
You know nothing.

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “TV-sarjat”