Suklaakysely

Tule kertomaan enemmän itsestäsi.

Millaisesta suklaasta pidät eniten

Maitosuklaa
42
42%
Tumma suklaa
4
4%
Valkoinen suklaa
22
22%
Täytetyt/maustetut suklaat, tarkenna halutessasi
24
24%
Kaikki käy
7
7%
Suklaa on pahaa
0
Ei ääniä
Olen allerginen suklaalle
0
Ei ääniä
Ihan jotain muuta, mitä
0
Ei ääniä
 
Ääniä yhteensä: 99

Avatar
ff
Isoveli
Viestit: 7286
Liittynyt: 07 Marras 2007 03:05
Paikkakunta: Pohjois-Karjala

Re: Suklaakysely

Viesti Kirjoittaja ff » 21 Joulu 2012 00:28

Lapsena parasta oli tuplat, raiderit ja marspatukat, Fazerin sinistä ja geishaa unohtamatta. En ymmärrä miksi Geisha-levyjen tekeminen lopetettiin --> muunsivat patukkamuotoon. Vasta myöhemmiten näiden kovaksi haastajaksi nousi Maraboun minttukrokantti, joka on todellakin kuolattavan hyvää herkkua, kuten moni on jo todennutkin yllä. :Love: Lehmäsuklaa oli myös varsin hyvää. Lapsena enkä tänäkään päivänä välitä Kismetistä ja Daimista paljonkaan.
Eeppinen debyytti: Girls' Generation (소녀시대) – 다시 만난 세계 (Into The New World) (Live 2013)
-----
1. Esa A (BB5) 2. Elisabet (BB6) 3. Niko (BB3/BB6) 4. Kristiina (BB11) 5. Tuija (BB5)

Avatar
rubyblue
Isoveli
Viestit: 6938
Liittynyt: 01 Syys 2011 09:48

Re: Suklaakysely

Viesti Kirjoittaja rubyblue » 21 Joulu 2012 00:36

Tuli mieleen, kun täällä paljon hehkutetaan Maraboun minttukrokanttia, että joskus muinoin Fazerillakin oli minttusuklaa. Mintun palat olivat aika isoina palloina ja oli ihanaa sulattaa suklaa suussa ja imeskellä sitten ne minttupalat. Laivalta ainakin sai isoja levyjä ja kaupastakin jossain vaiheessa ainakin niitä minipatukoita, joissa about viisi palaa. Tuota suklaata voisin levynä ostaa, vaikka muuten en suklaalevyistä välitä.
Jokaiselle jotain on ei mitään kellekään.

KariTa
Big Brother
Viestit: 5248
Liittynyt: 17 Syys 2010 23:26
Paikkakunta: Kainuu

Re: Suklaakysely

Viesti Kirjoittaja KariTa » 21 Joulu 2012 00:54

ff kirjoitti:. En ymmärrä miksi Geisha-levyjen tekeminen lopetettiin --> muunsivat patukkamuotoon.
Eihän sitä ole lopetettu, ostin Geishaa levynä viimeksi parisen viikkoa sitten.

Avatar
Wicker Man
Isoveli
Viestit: 3359
Liittynyt: 07 Heinä 2011 22:27

Re: Suklaakysely

Viesti Kirjoittaja Wicker Man » 21 Joulu 2012 00:58

KariTa kirjoitti:
ff kirjoitti:. En ymmärrä miksi Geisha-levyjen tekeminen lopetettiin --> muunsivat patukkamuotoon.
Eihän sitä ole lopetettu, ostin Geishaa levynä viimeksi parisen viikkoa sitten.
Mistä moinen luulo muuten on peräisin? Minullekkin ihan uusi juttu. Ei sinänsä olisi yllätys, kun Fasuhan laittoi pihalle Geisha Darkin. Jos tämä sitten on korvaamassa tuon normigeishan. Toivottavasti näin ei ole. Geisha Dark vei minun työpaikaltani paikan Geisha Harmonyltä jouluboxina. PRKL!

Avatar
Zygerö
Tohtori
Viestit: 8329
Liittynyt: 15 Syys 2009 15:22

Re: Suklaakysely

Viesti Kirjoittaja Zygerö » 21 Joulu 2012 13:04

rubyblue kirjoitti:Tuli mieleen, kun täällä paljon hehkutetaan Maraboun minttukrokanttia, että joskus muinoin Fazerillakin oli minttusuklaa. Mintun palat olivat aika isoina palloina ja oli ihanaa sulattaa suklaa suussa ja imeskellä sitten ne minttupalat. Laivalta ainakin sai isoja levyjä ja kaupastakin jossain vaiheessa ainakin niitä minipatukoita, joissa about viisi palaa. Tuota suklaata voisin levynä ostaa, vaikka muuten en suklaalevyistä välitä.
Tuo on kyllä todella hyvää. Joistain kaupoista saa niitä pikkupatukoita vieläkin. Oon muistaakseni Fazerille laittanut kerran palautettakin, että alkaisivat tekemään sitä minttusuklaata ihan kokonaisina levyinä, mutta mulla ei ilmeisesti olekaan niin paljoa valtaa tässä maassa kuin luulin.

En tiedä, missä kaupoissa ff käy, mutta Geishaa on kyllä levyinä varmaan jokaisessa kaupassa, jotka ovat tästä pisteestä kymmenen kilometrin säteellä.
"You mustn't fight the elephant. You mustn't fight anybody. War is a very silly way to behave you know." -Dr. Snuggles

Avatar
rubyblue
Isoveli
Viestit: 6938
Liittynyt: 01 Syys 2011 09:48

Re: Suklaakysely

Viesti Kirjoittaja rubyblue » 21 Joulu 2012 17:44

^Mä oon vähän ihmeissäni, ettei tuota enää tehdä, kun kysyntää luulisi olevan. Mullakin monta kaveria, jotka tuota kaipailevat. Entinen futiskaveri on Fazerin tuotekehityksessä töissä ja sille aina yritetään vinkkailla tuosta, mutta eipä ole vielä natsannut. :imrgreen:
Jokaiselle jotain on ei mitään kellekään.

Avatar
aadeehoovee
Guru
Viestit: 3552
Liittynyt: 29 Syys 2008 21:57
Paikkakunta: Oulu

Re: Suklaakysely

Viesti Kirjoittaja aadeehoovee » 21 Joulu 2012 17:47

Tuo Fazerin minttuzuklaa on ihan hyvää mutta se painii täysin eri sarjassa kuin Mmaraboun minttukrokantti. Johtunee siitä, että Mmaraboun suklaa on selvästi parempaa kuin Fazerin. Fazerilla on myös parempi minttusuklaa, Pätkis.
Elämme kovia aikoja, ystävä hyvä.

Avatar
Benjamin
Jumalan ruoska
Viestit: 7551
Liittynyt: 16 Elo 2011 03:21
Paikkakunta: Helsinki

Re: Suklaakysely

Viesti Kirjoittaja Benjamin » 21 Joulu 2012 18:13

Maraboun suklaa on minusta paljon huonompaa kun Fazerin! Sitä kun syö yhden palan, niin menee viikoksi makeanhimo kokonaan. :D
Fazerin suklaata taas tekee mieli syödä ainakin puoli levyä kerrallaan, kun on niin hyvää. Ei liian makeaa ja muutenkin ihan täydellisen makuista.
Marabou ja Panda on niin huonoja kun vertaa Fazeriin.

Avatar
aadeehoovee
Guru
Viestit: 3552
Liittynyt: 29 Syys 2008 21:57
Paikkakunta: Oulu

Re: Suklaakysely

Viesti Kirjoittaja aadeehoovee » 27 Joulu 2012 08:28

orgasmienkeli kirjoitti:Maraboun suklaa on minusta paljon huonompaa kun Fazerin!
Höpönpöpön. Fazer on itseasiassa hauskasti ikuinen kakkonen: suklaassa Mmaraboun on parempaa, salmiakissa Halva pesee fazerin 100-0 ja lakuissa Panda.
Elämme kovia aikoja, ystävä hyvä.

Avatar
Mardis
Taivaan iskä
Viestit: 4442
Liittynyt: 02 Loka 2010 21:33

Re: Suklaakysely

Viesti Kirjoittaja Mardis » 27 Joulu 2012 13:25

Minusta taas Maraboun ja Fazerin suklaat ovat ihan yhtä hyviä, en osaa millään valita vain toista. Pandan suklaista ainoastaan valkosuklaa on hyvää, maitosuklaa on sitten puolestaan hirveää.

On muuten tullut syötyä nyt Maraboun minttukrokanttia ja melkeinpä sitä voisi sanoa tämän hetken lempparisuklaaksi. Namnam.. [smilie=a_tongue.gif]

Tapetti
Juontaja
Viestit: 1002
Liittynyt: 02 Syys 2005 20:54
Paikkakunta: Rantaviivan vieressä

Re: Suklaakysely

Viesti Kirjoittaja Tapetti » 27 Joulu 2012 14:52

Marika1 kirjoitti:Minusta taas Maraboun ja Fazerin suklaat ovat ihan yhtä hyviä, en osaa millään valita vain toista. Pandan suklaista ainoastaan valkosuklaa on hyvää, maitosuklaa on sitten puolestaan hirveää.
Tätä samaa mieltä. Nuo Pandan kaikki suklaat on kyllä hyviä leivonnassa, kun ovat niin ohuita. Lidlistä saa jotain hyviä, mm. mansikkavalkosuklaa on aika hyvää ja riittävän imelää, ettei sitä voi syödä liikaa. Itse tykkään pähkinäsuklaista, vaikka en tykkää pähkinöistä muuten.
Voin kyllä myöntää olevani väärässä, mutta sitten me olemme molemmat väärässä

Avatar
Benjamin
Jumalan ruoska
Viestit: 7551
Liittynyt: 16 Elo 2011 03:21
Paikkakunta: Helsinki

Re: Suklaakysely

Viesti Kirjoittaja Benjamin » 27 Joulu 2012 16:21

aadeehoovee kirjoitti:
orgasmienkeli kirjoitti:Maraboun suklaa on minusta paljon huonompaa kun Fazerin!
Höpönpöpön. Fazer on itseasiassa hauskasti ikuinen kakkonen: suklaassa Mmaraboun on parempaa, salmiakissa Halva pesee fazerin 100-0 ja lakuissa Panda.
Salmiakkia en osta melkein ikinä. Paitsi lakritsi-salmiakki on hyvää, ja onkohan se Halvalla parasta muistaakseni.
Panda-laku ei sano mitään, mutta jos lakua haluan, niin se on aina Kouvolan tai Kuusankosken lakua, tai Porvoon lakua, kun ne on niitä irtolakuja joita saa esim Messukeskuksesta. ;)

Pandan suklaa ainakin on ällöttävää. Marabouta pystyy sen yhden palan vetämään, mutta sen jälkeen ei.

Avatar
FankiKitsune
Big Brother
Viestit: 6042
Liittynyt: 27 Marras 2010 16:04

Re: Suklaakysely

Viesti Kirjoittaja FankiKitsune » 27 Joulu 2012 16:24

Halvan salmiakki on kyl ihan parasta. Salmiakki my love. :Love: Joulusuklaista ehdottomasti parhaimmat on Mauri Kunnaksen Talvi-konvehdit ja Juliat. Isommista rasioista sitten Pandan(?) Juhlapöydän konvehteja.
That damn fox!

Kuva

Avatar
Benjamin
Jumalan ruoska
Viestit: 7551
Liittynyt: 16 Elo 2011 03:21
Paikkakunta: Helsinki

Re: Suklaakysely

Viesti Kirjoittaja Benjamin » 27 Joulu 2012 16:29

En tiedä minkä merkkisiä juhlapöydän konvehdit on, mutta siinä rasiassa suurin osa on aika pahoja.
Fazerin suklaarasia on hyvää! :Love:

Juhlapöydän konvehdeistä tuli mieleen, kun yksi kaverini sanoi että sai niitä joskus 12-vuotiaana lahjaksi tyyliin kymmenen. Söi niitä sitten vielä seuraavan vuoden marraskuussa, ja siitä kuukauden päästä niitä tulikin taas lisää.
Nykyään kuulemma toivoo aina erikseen ettei saa yhtäkään juhlapöydän konvehti -rasiaa, kun on niin kyllästynyt niihin. Sanoo että jos joku haluaa pilata hänen joulunsa tai jopa välit, niin antaa sitten sellaisen rasian lahjaksi. :imrgreen:

Avatar
FankiKitsune
Big Brother
Viestit: 6042
Liittynyt: 27 Marras 2010 16:04

Re: Suklaakysely

Viesti Kirjoittaja FankiKitsune » 27 Joulu 2012 17:08

^ Makuja on monia, mun mielestä nimenomaan Juhlapöydän konvehdeissa kaikki on hyviä ja syötäviä, Fazerin rasiassa taas on ehkä kaks tai kolme hyvää. :D

Ehdottomasti paras konvehti on Juhlapöydän konvehdeista ananas. :Love: Järkytyin ku sillo tuli uutisointia siitä, et pitäiskö se poistaa. :madone:
That damn fox!

Kuva

Avatar
Benjamin
Jumalan ruoska
Viestit: 7551
Liittynyt: 16 Elo 2011 03:21
Paikkakunta: Helsinki

Re: Suklaakysely

Viesti Kirjoittaja Benjamin » 27 Joulu 2012 17:16

Pitäisikin tehdä joku Juhlapöydän konvehti -arvostelu ja arvostella kouluarvosanoin kaikki ne maut. :imrgreen:
Siitä ananaksesta esimerkiksi en itse tykkää ollenkaan, vaikka rakastankin ananasta hedelmänä. Tai ehkä juuri siksi?

Avatar
aadeehoovee
Guru
Viestit: 3552
Liittynyt: 29 Syys 2008 21:57
Paikkakunta: Oulu

Re: Suklaakysely

Viesti Kirjoittaja aadeehoovee » 27 Joulu 2012 17:59

Jonksu kirjoitti:Halvan salmiakki on kyl ihan parasta. Salmiakki my love. :Love: Joulusuklaista ehdottomasti parhaimmat on Mauri Kunnaksen Talvi-konvehdit ja Juliat. Isommista rasioista sitten Pandan(?) Juhlapöydän konvehteja.
No just näin. Halvalla on ylivertaisesti parhaat salmiakit ja muutenkin salmiakki on parasta mitä suuhun voi työntää. Juliat puolestaan on parhaita joulusuklaita joita pitää ostaa rasiallinen viimeistään alennuksesta joulun jälkeen. Kerrankin joku joka hehkuttaa Julioita, just tänä jouluna pidin pitkän palopuheen siitä kuinka yliarvostettuja tavalliset Fazerin siniset kääresuklaat on ja että ne pitäisi korvata ens jouluksi Julioilla. Ei mennyt läpi.

Konvehtirasioista en pidä koska niissä on 10% hyvää ja loput on sellaista täytekampetta. Tänäkin jouluna sain pari ja annoin heti pois vihjaten tyyliin 'ota sinä nuo kun minä tykkään enemmän salmiakista.' Montakohan joulua mun pitää vielä vihjailla.
Elämme kovia aikoja, ystävä hyvä.

Avatar
Benjamin
Jumalan ruoska
Viestit: 7551
Liittynyt: 16 Elo 2011 03:21
Paikkakunta: Helsinki

Re: Suklaakysely

Viesti Kirjoittaja Benjamin » 27 Joulu 2012 18:12

Juliat on kyllä hyviä, ja sain niitä lahjaksi tänä vuonna. Olen aina tykännyt kovasti!
Ihan perus Fazerin siniset kääresuklaatkin on hyviä ja jos haluaa suklaata syödä niin onhan se Juliaa parempi, koska Juliassa ei se suklaa maistu yhtä hyvin kun sisus.

Tapetti
Juontaja
Viestit: 1002
Liittynyt: 02 Syys 2005 20:54
Paikkakunta: Rantaviivan vieressä

Re: Suklaakysely

Viesti Kirjoittaja Tapetti » 27 Joulu 2012 18:14

Lapsena saatiin kerran lahjaksi Mozartin kuulia ja ne oli silloin ihania. Muutama joulu sitten ostin itselle ja nehän olikin pahoja. Sama on käynyt Budapestien kanssa. Kaipa se maku on muuttunut, joko oma maku tai konvehtien maku.

Mulle kelpaa noista konvehdeista kaikki, mutta Latte on vähän imelää, en kyllä edes muista kummassa sitä oli - tänä vuonna meillä oli molempia. Piti ihan tarkistaa kun muistelin jotain tällaista: pari vuotta sitten oli Iltalehdellä äänestys, jonka voitti Pandan pehmeä toffee.
Voin kyllä myöntää olevani väärässä, mutta sitten me olemme molemmat väärässä

Avatar
Benjamin
Jumalan ruoska
Viestit: 7551
Liittynyt: 16 Elo 2011 03:21
Paikkakunta: Helsinki

Re: Suklaakysely

Viesti Kirjoittaja Benjamin » 27 Joulu 2012 18:20

^ Juhlapöydän konvehdeissä on kaksi hyvää! Toinen on juurikin tuo pehmeä toffee, ja toinen on se sydämen mallinen marmeladisuklaa.

Mozartin kuulat on pahoja, enkä varsinkaan lapsena tykännyt.
Budapest vasta pahaa onkin, ja olen vihannut aina.

Nyt taidan välillä siirtyä muualle. Suklaanhimohan tässä tulee kun jauhaa siitä koko päivän täällä. :imrgreen:

Avatar
Mardis
Taivaan iskä
Viestit: 4442
Liittynyt: 02 Loka 2010 21:33

Re: Suklaakysely

Viesti Kirjoittaja Mardis » 30 Joulu 2012 23:51

Jonksu kirjoitti:^ Makuja on monia, mun mielestä nimenomaan Juhlapöydän konvehdeissa kaikki on hyviä ja syötäviä, Fazerin rasiassa taas on ehkä kaks tai kolme hyvää. :D

Ehdottomasti paras konvehti on Juhlapöydän konvehdeista ananas. :Love: Järkytyin ku sillo tuli uutisointia siitä, et pitäiskö se poistaa. :madone:
Komps, komps. Vaikka en mä nyt aivan hirvittävästi välitä Pandankaan rasiasta, mutta parempia ne konvehdit ehottomasti on kuin Fazerin.

Ja ananas on kyllä paras maku! :Love: Mun muistikuvieni mukaan se joskus poistettiinki ja tilalle tuli appelsiini (hyi!), mutta sitten vuoden-parin päästä teki comebackin.

Avatar
calderyon
Jumalan ruoska
Viestit: 8528
Liittynyt: 12 Marras 2007 14:34
Paikkakunta: Oulu

Re: Suklaakysely

Viesti Kirjoittaja calderyon » 02 Tammi 2013 05:19

Maitosuklaa. Ja Fazerin hasselpähkinä -tai normaali suklaalevy ovat ne maukkaimmat suklaaelämykset. Siis (pähkinärouhe, ei kokonais hasselpähkinä, vaikkei sekään hullumpaa ole)

Tai yleensäkin pähkinäsuklaa on hyvää.

Harmi, vaan että tuo pähkinäsuklaa josta pidän on nykyään aika harvinaista siellä mistä minä ostan. :thumbsdown
You´re welcome!

I am the eater of Worlds !!!

My god... Half man, half amazing!

Joni Hesselgren: Big Brotherin moraalinen voittaja kaudella 2014.

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Äänestykset ja gallupit”