Päihteiden käyttö

Tule kertomaan enemmän itsestäsi.

Käytätkö tai oletko käyttänyt päihteitä?

En ole koskaan edes alkoholia maistanut
2
2%
En käytä mitään päihteitä, edes alkoholia
18
19%
Alkoholia/tupakkaa käytän, muuta en
49
51%
Kannabista olen kokeillut, mutta en käytä
16
16%
Käytän kannabista
0
Ei ääniä
Olen kokeillut vahvempiakin huumeita, mutta en käytä
8
8%
Käytän huumeita
1
1%
Olen käyttänyt huumeita, mutta lopetin
3
3%
 
Ääniä yhteensä: 97

Avatar
Benjamin
Jumalan ruoska
Viestit: 7551
Liittynyt: 16 Elo 2011 03:21
Paikkakunta: Helsinki

Päihteiden käyttö

Viesti Kirjoittaja Benjamin » 22 Tammi 2012 18:08

Risto kysyi hyvän kysymyksen Kysymysketjussa, ja kiinnostaisi kuulla yleinen foorumin jakauma tästä.
Ei tarvitse kertoa henkilökohtaisia asioita avoimesti, eli voi pelkästään äänestää, ja jättää kertomatta mitä äänesti. ;)
Risto kirjoitti:Käytätkö huumeita tai oletko kokeillut?

Avatar
Mour
Isoveli
Viestit: 1892
Liittynyt: 23 Loka 2008 09:37
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: Päihteiden käyttö

Viesti Kirjoittaja Mour » 22 Tammi 2012 19:08

Alkoholia/tupakkaa käytän, muuta en. Näistäkin tuota jälkimmäistä vain hyvin satunnaisesti.

Vahvempia päihteitä en ole kokeillut enkä ikinä tule kokeilemaankaan. Se on fakta.
Älä hättäile, istu mättäälle, keitämmä kahvit, kyllä se pipo löytyy.

Avatar
Benjamin
Jumalan ruoska
Viestit: 7551
Liittynyt: 16 Elo 2011 03:21
Paikkakunta: Helsinki

Re: Päihteiden käyttö

Viesti Kirjoittaja Benjamin » 22 Tammi 2012 19:13

Onhan sitä kokeiltua tullut, enkä tässä asiassa voi sanoa että ihan kohtuudella, vaikka määrä(t) oli vähäiseksi jäänytkin.
En vaan usko näissä asioissa kohtuukäyttöön, enkä ikinä alkaisi vakituisesti käyttämään. Kai se silti oli kokeiltava.

Edit: En kyllä tykkäisi jos joku vetäisi suonensisäisiä seurassani (enkä myöskään itse ikinä niitä kokeilisi!)
Jauheet vielä kavereilta hyväksy(isi)n, mutta suonensisäistä en onneksi ole koskaan nähnyt kenenkään vetävän.

Avatar
Annie
Käpylehmätehtaan työntekijä
Viestit: 506
Liittynyt: 16 Syys 2011 22:21

Re: Päihteiden käyttö

Viesti Kirjoittaja Annie » 22 Tammi 2012 19:31

Joskus olen kokeillut pilveä, mutta en osannut vetää henkeen. Ei vain kiinnosta. En käytä edes alkoholia. Pari kertaa vuodessa voin maistaa siideriä tai viiniä, mutta en koskaan juo känniin asti. En vain koe päihtymisen tunnetta miellyttävänä, pikemminkin ahdistavana. Muiden juomiset tai pilven polttelut ei haittaa, kunhan ei nyt ihan sooseissa ole. Kovat huumeet on kuitenkin ehdoton no, no.

Avatar
ramasee
Jumalan ruoska
Viestit: 8322
Liittynyt: 21 Marras 2010 21:42
Paikkakunta: Oulu

Re: Päihteiden käyttö

Viesti Kirjoittaja ramasee » 22 Tammi 2012 19:43

pelkkä alkoholi, muuta ei nyt, eikä ole koskaan ollutkaan
Laura vie, muut vikisee!

Avatar
RedMal
Pihatonttu
Viestit: 1459
Liittynyt: 01 Marras 2006 15:27
Paikkakunta: Turku

Re: Päihteiden käyttö

Viesti Kirjoittaja RedMal » 22 Tammi 2012 20:53

Alkoholin olen jättänyt kokonaan pois, mutta tupakkaa tulee poltettua päivittäin. Huumeita en ole koskaan edes kokeillut, vaikka tarjottu on. En vain ole ollut kiinnostunut koskaan.
2005 Lintsi 2006 Kale 2007 Niko 2008 Harri
2009 Tuija 2010 Marika 2011 Tanja 2012 Sarah
2013 N/A 2014 Anna

Avatar
FankiKitsune
Big Brother
Viestit: 6042
Liittynyt: 27 Marras 2010 16:04

Re: Päihteiden käyttö

Viesti Kirjoittaja FankiKitsune » 22 Tammi 2012 23:14

ramasee kirjoitti:pelkkä alkoholi, muuta ei nyt, eikä ole koskaan ollutkaan
Kuin myös, tupakkaa ne ole ikinä edes maistanut enkä tule maistamaankaan tai polttamaankaan. Sama linja on vahvempienkin aineiden kohdalla. Alkoholia käytän harvoin, enkä silloinkaan vedä kännejä.
That damn fox!

Kuva

Avatar
calderyon
Jumalan ruoska
Viestit: 8528
Liittynyt: 12 Marras 2007 14:34
Paikkakunta: Oulu

Re: Päihteiden käyttö

Viesti Kirjoittaja calderyon » 22 Tammi 2012 23:20

En käytä mitään päihteitä, en edes alkoholia. Enkä tule koskaan käyttämäänkään.

End of.
You´re welcome!

I am the eater of Worlds !!!

My god... Half man, half amazing!

Joni Hesselgren: Big Brotherin moraalinen voittaja kaudella 2014.

Avatar
Tirkka
Isoveli
Viestit: 8346
Liittynyt: 13 Elo 2006 21:47
Paikkakunta: Uleåborg

Re: Päihteiden käyttö

Viesti Kirjoittaja Tirkka » 22 Tammi 2012 23:49

Kuten tuohon Riston kysymykseen vastasin jo tuolla kysymysketjussa niin minkään huumeiden (lasken sellaisiksi nyt tietysti vain laittomat huumeet joilla on oikeasti jotain psyykeen liittyviä vaikutuksia eli en alkoholia tai tupakkaa, saati sitten jotain kahvia/teetä tai limpparia kuten jotkut) kokeileminenkaan ei ole käynyt ikinä mielen vieressäkään. Saati sitten käyttäminen edes epäsäännöllisesti. En vapaaehtoisesti myöskään jäisi paikalle jos jossain kaveriporukassa muut alkaisivat pilveä polttelemaan vaan poistuisin paikalta tai kehottaisin muita tekemään sen jossain muualla.

Alkoholia juon silloin tällöin muutamia tölkkejä kerrallaan koska ne maistuvat hyvältä. Humalahakuista juomista en yleensä tietoisesti harrasta mutta joskus sellainen on kuitenkin lopputuloksena kun se siideri/lonkero/drinkit maistuvat niin hyviltä ettei sen muutaman jälkeen malta lopettaa vielä.

Tupakkaa polttelen myös, kuitenkin alle kymmenen kipaletta päivässä.
Totuus on tuolla ulkona.

Avatar
Benjamin
Jumalan ruoska
Viestit: 7551
Liittynyt: 16 Elo 2011 03:21
Paikkakunta: Helsinki

Re: Päihteiden käyttö

Viesti Kirjoittaja Benjamin » 23 Tammi 2012 00:09

^ Laskeeko joku muka limpparin ym. myös päihteeksi? :shock: Huhhuh, ihmiset! Onneksi harvoin kuulee, vaikka kyllähän se energiajuoma ainakin melkoinen myrkky on. :D

Pilvenpoltto on mielestäni samalla tasolla (itsekkyyttä ajatellen) kun tupakanpoltto, jos sen muiden ihmisten vieressä tekee!
Itse alan aina yskimään, jos joku polttaa röökiä vieressäni, koska se savu on aivan järkyttävä.
Toki jos joku pilveä polttelee, niin se tuoksuu niin hyvältä että jään nuuhkimaan, mutta aika järkyttäväähän se on, että joku voi törkeästi pössytellä sellaisen vieressä, joka ei vapaaehtoisesti itse halua sitä nuuhkia. :?

Avatar
James
BB-talon ylijumala
Viestit: 4826
Liittynyt: 31 Elo 2008 18:27
Paikkakunta: Espoo

Re: Päihteiden käyttö

Viesti Kirjoittaja James » 25 Tammi 2012 19:05

Kyllähän tuota alkoholia vedetään tämän tästä, mutta kaukana jostain alkoholistista olen. Tupakkaa joskus kaljoissa poltellu, mutta sitäkin harvoin ja pitäs jättää kokonaan pois.

Muihin päihteisiin en koskisi pitkällä tikullakaan. Seurassani saa vetää mitä huumeita lystää, mutta ei tarvi olla meikän kaveri enää sen jälkeen.

Avatar
janne
Verokarhu
Viestit: 1165
Liittynyt: 18 Joulu 2011 15:04
Paikkakunta: Vantaa

Re: Päihteiden käyttö

Viesti Kirjoittaja janne » 26 Tammi 2012 16:22

En käytä mitään paihteitä. Ei alkoholia, huumeita tai tupakkaa.

Avatar
Zygerö
Tohtori
Viestit: 8329
Liittynyt: 15 Syys 2009 15:22

Re: Päihteiden käyttö

Viesti Kirjoittaja Zygerö » 26 Tammi 2012 18:37

Alkoholia menee jonkun verran silloin tällöin ja joskus enemmänkin. Tupakoin säännöllisen epäsäännöllisesti. Nuuskaa olen kokeillut kerran. Muita päihteitä ei ole tullut koitettua, mutta esim. ruohoa voisin koittaa. En kuitenkaan mitään kovia huumeita edes kokeilisi.
"You mustn't fight the elephant. You mustn't fight anybody. War is a very silly way to behave you know." -Dr. Snuggles

Avatar
jaiba
Isoveli
Viestit: 2897
Liittynyt: 12 Maalis 2007 03:52

Re: Päihteiden käyttö

Viesti Kirjoittaja jaiba » 26 Tammi 2012 19:30

Olutta tulee litkittyä välillä vähän liikaakin. "Kannabista olen kokeillut, mutta en käytä." Tuo pilvenpoltto ei ollut minun juttu. Kokeilukohdassa kaikilla kannustavilla kavereilla taisi olla silloin paljon hauskempaa kun minulla. Aikaa näistä kokeiluista on kuitenkin kulunut niin kauan, että ei tarvitse enää pelätä heittää virtsanäyttettä.

Avatar
realityfan
Taivaan iskä
Viestit: 4370
Liittynyt: 15 Elo 2005 19:37

Re: Päihteiden käyttö

Viesti Kirjoittaja realityfan » 31 Tammi 2012 21:09

En polta, enkä ole kokeillut huumeita. Alkoholia en ota arkipäivisin tipan tippaa, mutta viikonloppuna sitäkin reippaammin. Sunnuntaina tosin korkki pysyy kiinni. Kesä/talviloman aikana arkipäivän tipaton sääntö ei päde.

Avatar
Spencer
Ylläpitäjä
Viestit: 19499
Liittynyt: 22 Elo 2005 18:08

Re: Päihteiden käyttö

Viesti Kirjoittaja Spencer » 03 Helmi 2012 16:14

Olut ja muu alkoholi on riittänyt tähän päivään asti, muita päihdyttäviä aineita ei ole tarpeen edes kokeilla. Tupakanhimo iskee aina kun kaadan olutta naamariin, joten päissään tulee poltettua paljonkin.

Ihailen täysraittiita ihmisiä. Ite en pystyis siihen, koska kännissä on kiva olla. [smilie=a_cool.gif]
Parhaat asukkaat: 1. Aleisha 2. Nikki (1982-2021 RIP) 3. Paul 4. Dick 5. Charlotte

Parhaat kaudet: 1. BBAU7 2. BBUK9 3. BBUS8 4. BBAU4 5. BBCAN4

Avatar
Mour
Isoveli
Viestit: 1892
Liittynyt: 23 Loka 2008 09:37
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: Päihteiden käyttö

Viesti Kirjoittaja Mour » 03 Helmi 2012 19:28

Hienoa, että joku on valinnut täysraittiin elämän, pystyy noudattamaan sitä ja on vielä täysin tyytyväinen valintaansa.

...Minulle se ei ole valinta ja maistissa on mukavaa. [smilie=a_cool.gif]
Älä hättäile, istu mättäälle, keitämmä kahvit, kyllä se pipo löytyy.

Avatar
Realcowboy
Big Brother
Viestit: 5314
Liittynyt: 04 Loka 2007 15:31
Paikkakunta: Avlägsen by i förra Portas.

Re: Päihteiden käyttö

Viesti Kirjoittaja Realcowboy » 15 Helmi 2012 16:02

orgasmienkeli kirjoitti:^ Laskeeko joku muka limpparin ym. myös päihteeksi? :shock: Huhhuh, ihmiset! Onneksi harvoin kuulee, vaikka kyllähän se energiajuoma ainakin melkoinen myrkky on. :D
Karppaajista sokeripitoiset juomat ovat ainakin riippuvuutta aiheuttavaa myrkkyä, keinomakeutetut ovat vielä pahempia.

Itse pysyn alkoholilinjalla, olut on hyvää.

Tupakointiin suhtaudun erittäin kielteisesti.
Niko Saarinen ja Aki Manninen ne yhteen soppii.

Avatar
Benjamin
Jumalan ruoska
Viestit: 7551
Liittynyt: 16 Elo 2011 03:21
Paikkakunta: Helsinki

Re: Päihteiden käyttö

Viesti Kirjoittaja Benjamin » 15 Helmi 2012 21:06

Itse olen sillä linjalla, että keinomakeutus on AINA pahempi myrkky kun sokeri! En toki niitäkään päihteinä pidä, mutta ihan totuushan se on, että sokeri on luonnollisempi makeutusaine, kun mikään keinotekoinen.

Avatar
Ancalagon
Isoveli
Viestit: 1607
Liittynyt: 25 Elo 2009 13:08

Re: Päihteiden käyttö

Viesti Kirjoittaja Ancalagon » 17 Helmi 2012 19:04

Alkoholia käytän. Mitään muita päihteitä en ole edes kokeillut enkä aiokaan. Nykyään juon ehkä 2-3 kertaa kuukaudessa, mutta yhä useammin se on yksi siideri kuin humalahakuista juomista. Railakkaat kännejä ei tule enää harrastettua kuin muutama kerta vuodessa, hyvä niin.
You know nothing.

Avatar
dertsi
Puhuva pönttö
Viestit: 1711
Liittynyt: 19 Syys 2010 17:14

Re: Päihteiden käyttö

Viesti Kirjoittaja dertsi » 25 Helmi 2012 18:31

En polta enkä käytä huumeita, enkä ole kumpaakaan koskaan edes kokeillut.

Alkoholia tulee joskus vähän maisteltua, mutta aika harvoin ja silloinkin kohtuudella. (Ja sori nyt vaan, mutta olut on pahaa. [smilie=a_cool.gif] )
When I see my face, there's not a single thing I'd change.

Eija74
Mökkiläinen
Viestit: 238
Liittynyt: 08 Elo 2011 06:38
Paikkakunta: Helsinki

Re: Päihteiden käyttö

Viesti Kirjoittaja Eija74 » 19 Elo 2012 18:08

Tupakkaa poltan

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Äänestykset ja gallupit”