Onko sinulla lasit ja millä vahvuuksilla?

Tule kertomaan enemmän itsestäsi.

Käytätkö silmälaseja?

Kyllä
38
50%
Laseja ja piilolinssejä
7
9%
Piilolinssejä
1
1%
En
30
39%
 
Ääniä yhteensä: 76

Big Mother
Diktaattori
Viestit: 4143
Liittynyt: 28 Elo 2006 05:27
Paikkakunta: Helsinki

Onko sinulla lasit ja millä vahvuuksilla?

Viesti Kirjoittaja Big Mother » 04 Marras 2006 10:47

Pienen itsetutkiskelun paikka foorumilaisille, onko sinulla BB-lasit, ja jos on, niin millä vahvuuksilla?

Itselläni oli Jenni-lasit pienillä +vahvuuksilla ja taitaa edelleenkin olla Kaki-lasit suurilla -vahvuuksilla. Tosin silmäni ovat jo tottuneet Kakiin jossain määrin, että en aina laseja tarvitse. :roll:
Viimeksi muokannut Zygerö, 21 Elo 2012 20:20. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Syy: Pari silmälasiaiheista ketjua yhdistetty.
Who is she? Where did you find her?

Avatar
Dick_Solomon
Verokarhu
Viestit: 1198
Liittynyt: 20 Syys 2006 01:25
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Dick_Solomon » 04 Marras 2006 11:10

Mulla oli Jenni-lasit, jonkin verran plussaa. Tosin kyllä mä ne huonotkin puolet Jebassa näin ja "tunnustinkin". Pikkasen miinusta taas taitaa olla Mira-linsseissä, mutta siinä on vaan sellasia ominaisuuksia jotka tosiaan saa veren kiehumaan :evil: Lisäboostia tällä tuo sen KÄSITTÄMÄTÖN suosio, jonka omituisuus hakee maailman historiassa vertaistaan ;)
Mikä se sellanen Dillinger mega on?

Avatar
Tinttu
Pikkuveli
Viestit: 2463
Liittynyt: 28 Helmi 2005 20:16
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Tinttu » 04 Marras 2006 11:15

Tunnustan: mulla on Kaki-miinus -lasit, sille ei vain voi mitään. Olen yrittänyt katsella ilman lasejakin, mutta se ei vain onnistu. Onneksi miinusta ei ole mahdottoman paljon, musta se olisi huolestuttavaa kun kyseessä on kuitenkin vain televisio-ohjelma.
The eyes can mislead, the smile can lie, but the shoes always tell the truth.

Avatar
Sihi
Sala-asukas
Viestit: 10643
Liittynyt: 04 Helmi 2005 14:10
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Sihi » 04 Marras 2006 12:24

Mulla on Mira-lasit pahasti plussan puolella, tosin musta tuntuu että näkö alkaa vähän parantua.
Kaki-lasit näyttävätkin sitten miinusta ja pahasti. Miinus näkö parantuu kun Kaki poistuu talosta.
"No v*ttu vedä ittes vaikka hirteen tuol v*tun PK-huoneessa, tee jotain v*ttu et sut muistetaan."
-Niko Saarinen-

Avatar
zilipippuri
Taivaan iskä
Viestit: 4476
Liittynyt: 25 Elo 2006 18:55

Viesti Kirjoittaja zilipippuri » 04 Marras 2006 13:31

Mulla on karsastusta vähän joka suuntaan :lol:

Taaskin täytyy komppailla Dickiä tässä Mira-asiassa. Mira on ketuttanut alusta saakka, mutta ehkä linssit ovat vähän enemmänkin miinuksella sen takia, kun "soturiprinsessalla" on niin fanaattisia faneja, jotka eivät suostu myöntämään mitään vikaa "Pyhässä Mirassa" :P.

Olli-lasitkin alkavat olemaan pakkasen puolella tuotannon kultapojan aseman takia.

Hanne-lasit ovat ihan kohdallaan, koska Hanne on ihan huippu omine puutteineen ja omituisuuksineen ;).

Avatar
MJK
Käsikirjoittaja
Viestit: 975
Liittynyt: 07 Elo 2006 13:55
Paikkakunta: Lappi

Viesti Kirjoittaja MJK » 04 Marras 2006 14:00

Mulla on Mira-lasit pahasti MIINUKSEN puolella.
Kuva

Avatar
Jaake
Kunniajäsen
Viestit: 1429
Liittynyt: 24 Tammi 2005 21:50
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Jaake » 04 Marras 2006 15:32

Paksut, karismaattiset lasit.

Avatar
big.mac
Alejandro
Viestit: 1898
Liittynyt: 08 Elo 2005 13:37
Paikkakunta: helsinki

Viesti Kirjoittaja big.mac » 04 Marras 2006 15:43

jaa... tää on mielenkiintoinen juttu... mielestäni olen antanut jokaiselle asukkaalle yhtäläisen mahdollisuuden mutta ajan myötä, kun mitta tuli täyteen, niin Kakkilasit meni pahasti miinukselle... Miralasit on varmaan jonkun mielestä plussalla ja varmaan onkin, kuten on Mialasitkin

omasta mielestä olen Miran kohdalla tunnustanut Miran virheet mutta olen myös nähnyt hänessä paljon positiivisia asiota... hän on vajavainen ihminen, niinkuin me kaikki... minua on ärsyttänyt alusta asti tyyli, millä kaikki Miran sanomiset ja tekemiset on tulkittu kuin "piru lukee Raamattua"

Olen yrittänyt myös ymmärtää Kakkia, mutta hän on tehnyt sen niin kamalan vaikeaksi, meillä on niin totaalisen erilainen huumorintaju ja elämänkatsomus
the BITCH is back!

May the FORCE be with YOU!
Kuva

Avatar
Mole
Jumalan ruoska
Viestit: 7946
Liittynyt: 15 Elo 2005 20:30

Viesti Kirjoittaja Mole » 04 Marras 2006 17:58

Joskus sellaiset sinertävät retrolasit plusvahvuudella.

Miran touhuja ei kestä katsella, joten yleensä puhkon silmäni suosiolla.

Avatar
FC Mixula
Vaihtoasukas
Viestit: 303
Liittynyt: 19 Helmi 2005 14:49
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja FC Mixula » 08 Marras 2006 10:46

Oikea silmä: -1.0
Vasen silmä: -2.7
On tuota hajataittoa vähäsen.
Maailman tyhmin ihminen...

Punde
Jumalan ruoska
Viestit: 15012
Liittynyt: 24 Tammi 2005 17:39
Paikkakunta: Chernarus

Silmälasit

Viesti Kirjoittaja Punde » 04 Heinä 2011 18:44

Vajaan tunnin oon nyt pitäny ensimmäisiä ja upouusia rillejä päässä, joten aiheestahan on ehdottomasti tehtävä äänestys.

Käytätkö silmälaseja ja jos, niin millä vahvuuksilla? Tai piilolinssejä? Tai molempia tilanteen mukaan?

Vähän oudolta tuntuu etenkin käveleminen kakkulat päässä, tähän pitäis kuulemma tottua nopeesti kun ei oo edes vahvat lasit. +1.25 oikeessa ja +0.5 vasurissa. Toi joku cyl-hommeli taasen on -1.00 ja -0.25, hmm... plussaa ja miinusta sekasin, mut en mie näistä mitää tiiäkkää :P

KariTa
Big Brother
Viestit: 5248
Liittynyt: 17 Syys 2010 23:26
Paikkakunta: Kainuu

Re: Silmälasit

Viesti Kirjoittaja KariTa » 04 Heinä 2011 19:25

Itsellä on oikein pullonpohjalinssit, vahvuutena n. -12 kummassakin ja ilman laseja olen sokea kuin lepakko. Lasien käyttö alkoi jo n. 5-vuotiaana, olen harkinnut laserleikkaukseen menoa, sitä kun ei Kela korvaa niin koko hoito on kustannettava itse, suomessa se olisi 2.000-2.500 euroa, Virossa olisi huomattavasti huokeampaa.

Avatar
Spencer
Ylläpitäjä
Viestit: 19499
Liittynyt: 22 Elo 2005 18:08

Re: Silmälasit

Viesti Kirjoittaja Spencer » 04 Heinä 2011 19:29

Ei ole laseille mitään tarvetta. *koputtaa päätä*
Parhaat asukkaat: 1. Aleisha 2. Nikki (1982-2021 RIP) 3. Paul 4. Dick 5. Charlotte

Parhaat kaudet: 1. BBAU7 2. BBUK9 3. BBUS8 4. BBAU4 5. BBCAN4

Avatar
tuusannuuska
Kunniajäsen
Viestit: 7896
Liittynyt: 30 Syys 2007 00:24

Re: Silmälasit

Viesti Kirjoittaja tuusannuuska » 04 Heinä 2011 19:40

Ei ole laseja, mutta ei välttämättä haittaisi kamalasti vaikka olisikin. Kun sisko sai silmälasit, innostuin itse että "nythän sä saat valita vaikka minkälaisia kehyksiä!". No se ei ollut yhtä innoissaan ja otti sellaiset hengettömät missä ei siis ole linssien ympärillä kehystä ollenkaan... Menee mielestäni jotenkin hukkaan koko mahdollisuus hankkia persoonalliset silmälasit, itse kun voin hyvällä syyllä pitää vain aurinkolaseja.

Oli minullakin lasit joskus tarhassa ja olisiko ollut ekalla luokallakin vielä. Vihasin niitä tietysti silloin, mutta enimmäkseen siitä syystä, että koska minulla oli toinen silmä normaali ja toinen näki todella huonosti, oli se hyvä silmä peitetty lapulla jotta se huonompi siitä harjaantuisi. Silmälääkäri kun luuli, että siellä on jotkut lihakset kehittymättä ja siksi ei toimi normaalisti. Nyt on myöhemmin selvinnyt, että kys. silmä ei vaan ole kehittynyt "kiinni" asti silmänpohjasta ja siksi sillä ei näe kunnolla.

Näki sillä kuitenkin sen verran, että sain kuorma-autokortin ilman laseja! Muutoin aika hyödytön, en näe lukea sillä ja syvyysnäköni ei kuulemma toimi samoin kuin normaalisilmäisillä. Hahmotan syvyydet valon ja varjon mukaan, joskus tulee joku oikosulku tähän hahmotukseen ja kaikki näyttää sekunnin litteältä.
The reason I swear so much is because fuck you.

Punde
Jumalan ruoska
Viestit: 15012
Liittynyt: 24 Tammi 2005 17:39
Paikkakunta: Chernarus

Re: Silmälasit

Viesti Kirjoittaja Punde » 04 Heinä 2011 20:29

Aika jännä juttu tää laseihin tottuminen. Heikompi silmä, mikä ennen tuntunu monitoria tuijottaessa varsinki välillä oudolta tuntuu nyt oikein hyvältä, mut terve(empi) silmä on alkanu lasien kans tuntua oudolta ja "heikommalta"...

Ilmeisen normaalia oletan, optikko jotaa höpis näöntarkastuksessa et toi terve silmä tehny ylitöitä heikon puolesta ja jotaa yli hilseen mennyttä. Pitää kuitenki kysäistä liikkeessä huomenna kun pitää käydä vähä taivuttamas rillejä, painaa pidemmän päälle pään sivuilta turhan paljon.

Avatar
Zygerö
Tohtori
Viestit: 8329
Liittynyt: 15 Syys 2009 15:22

Re: Silmälasit

Viesti Kirjoittaja Zygerö » 04 Heinä 2011 21:27

Ei ole ollut tarvetta laseille (vielä). Suvussani kuitenkin n. 95%:lla on jonkinlaiset lasit, joten eiköhän sitä jossain vaiheessa joudu lasit hankkimaan, tai sitten mulla on vaan hyvä tuuri, eikä näössäni tule koskaan olemaankaan mitään vikaa.
"You mustn't fight the elephant. You mustn't fight anybody. War is a very silly way to behave you know." -Dr. Snuggles

Avatar
Karhu
Ylläpitäjä
Viestit: 2633
Liittynyt: 18 Syys 2009 02:39
Paikkakunta: Oulu

Re: Silmälasit

Viesti Kirjoittaja Karhu » 04 Heinä 2011 22:40

Kun karhunpoika tallusti ekalle luokalle, terveystäti hoksasi että näköhän on enemmän lepakkojen sukua. Kun lasit kuonolle sai, uusi uljas maailma valottui, talvella sitten ihmeissään killitti kun kuun meret viimein erottui. Likinäköinen tosiaan olen, vahvuudet jos kortista lunttaan -3 ja -2, cyl -1,75 ja -2,25 vaikken mäkään näistä mitään ymmärrä eikä tarttekaan. Hajataittoa toisessa silmässä sen verran paljon että linssi pitää kuulemma erikseen hioa ja on siksi vähän kalliimpi. Kun kerran noinkin pienestä asti lasit ovat olleet, ovat ne aivan luonnollinen osa minua enkä osais ilman ollakaan ja on mukava kun on silmien edessä "suojat". Piilolinssejä ei ole eikä tule. Ajatuskin jonkin tunkemisesta silmään on iljettävyysluokassa 'hyi vittu saatana helevetin perkele!!' Tämän voisin melkeen kirjata jo fobia-ketjuunkin.

Avatar
Jason S.
Vastaava tuottaja
Viestit: 3776
Liittynyt: 18 Elo 2009 16:26

Re: Silmälasit

Viesti Kirjoittaja Jason S. » 05 Heinä 2011 08:56

Rillit komistaneet naamaa jo huhtikuusta 2004 asti. Molemmat silmät -1.50. Ei paha, mutta tarpeeksi että joudun jatkuvasti käyttämään laseja. Mm. autoa en saa ajaa ilman laseja, näin optikko väitti aikoinaan.

Avatar
dertsi
Puhuva pönttö
Viestit: 1711
Liittynyt: 19 Syys 2010 17:14

Re: Silmälasit

Viesti Kirjoittaja dertsi » 05 Heinä 2011 12:20

Ei onneksi ole tarvinnut laseja hommata, vaan viimeksi kun näkö tarkastettiin, oli lääkärin mukaan erinomainen näkö. Jo pelkästään aurinkolasit tuntuu epämukavalta päässä, joten vaikea kuvitellakaan, miltä tuntuisi pitää aina päässä silmälaseja.
When I see my face, there's not a single thing I'd change.

Avatar
lotta383
BB-talon päällikkö
Viestit: 1917
Liittynyt: 07 Marras 2008 14:55
Paikkakunta: Oulu

Re: Silmälasit

Viesti Kirjoittaja lotta383 » 06 Heinä 2011 11:09

Oiskohan näissä mun rilleissä jotain -1 molemmissa linsseissä. Sain silmälasit 16-vuotiaana, enkä oo 12 vuoden aikana tottunut niihin. Ne likaantuu aina heti ja sitten ne lentää nurkkaan pariksi viikoksi josta sitten taas tarpeen vaatiessa ne löydän. Onhan se kiva kun näkee paremmin, mutta en tiedä miten näihin ikinä tottuis?!

Otin muuten lasit taas päähän kun näin tämän keskustelun, muistin että mulla on tällaisetkin.

Avatar
Ancalagon
Isoveli
Viestit: 1607
Liittynyt: 25 Elo 2009 13:08

Re: Silmälasit

Viesti Kirjoittaja Ancalagon » 07 Heinä 2011 03:29

Silmälasit sain lukioikäisenä ja alkuun käytin niitä vain tunneilla, sittemmin aloin käyttää niitä aina, koska en jaksanut koko ajan laitella niitä edes takaisin. Nykyään olen todella tottunut niihin ja etsin joskus laseja ympäri kämppää vain löytääkseni ne päästäni. Vahvuus on jotain -2,5 ja -3 välillä. Hajataittoa toisessa ihan pikkasen. Niitä on aina vähän muuteltu näöntarkastuksessa, mutta näköni ei siis ole muuttunut viiteen vuoteen. Näen jonkin verran ilman rillejä, mutta sumea näkökenttä alkaa kyllä ahdistaa pidemmän päälle. Autolla en saa ajaa ilman vaikka joskus olen senkin tutulla seudulla vahingossa tehnyt :D
Karhu kirjoitti:Piilolinssejä ei ole eikä tule. Ajatuskin jonkin tunkemisesta silmään on iljettävyysluokassa 'hyi vittu saatana helevetin perkele!!' Tämän voisin melkeen kirjata jo fobia-ketjuunkin.
Peesi todellakin! Lapsuuteni (myös nuoruuteni ja "aikuusuuteni") kauheuksiin kuului lukuisat silmätulehdukset ja se silmätippojen laittaminen oli kauheaa. Ajatus muovipalojen silmiin laittamisesta (ja pois ronkkimisesta) ällöttää todella paljon.

Olen kyllä harkinnut laserleikkaukseen menemistä, vaikka hieman siinäkin tapahtuva silmien tökkiminen pelottaa, mutta luultavasti sen kestäisin. Olen lukenut jonkin verran ihmisten kokemuksista ja kuullut tutuilta, taitaa se sen verran luotettavaa nykyään olla, että heti rohkeuteni ja rahat kerättyä menen. Harrastamisen ja ehkä vähän myös ulkonäön kannalta ois kiva olla ilman laseja, vaikka ei mulla suurempia ongelmia lasien kanssa ole.
You know nothing.

Avatar
Maligne
Jebou
Viestit: 2612
Liittynyt: 18 Marras 2006 19:25

Re: Silmälasit

Viesti Kirjoittaja Maligne » 10 Heinä 2011 01:11

Mulla arvot huitelee jo -9 luokassa. Vuosia sitten käytin kuukausipiilareita mutta aika huolettomasti, rajoituksista piittaamatta. Lopulta silmälääkäri pisti puolen vuoden piilarikiellon silmien huonon kunnon takia (alkoi jo tuntuakin), ja tulipa sitä jatkettua sitten pitempäänkin eli rillirouskuna tallustelin. Lopulta kokeilin varovasti päiväpiilareita, ja aina silloin tällöin lähinnä juhlissa yms. käytin niitä, muuten rillipäänä. Nyt sitten kesäkuun alussa otin käyttöön 24h piilarit. Sen verta vainoharhainen olen että yöksi otan pois, päikkäreitä oon nukkunu piilarit päässä mut yöunia ei viitsi. Ja kerran pidin piilarit päässä kun otin meikkejä pois, ei hyvä idea. Enkä usko et saunassakaan hyvää tekis olla. Joten ilta/yö menee ilman, mut hyvä ettei oo muuten piilarien käytössä sitä max. 8h silmissä-rajoitusta.
If less is more, just think how much more MORE would be!

Arpa numero viisi. KATARINA, sydämessäni olet voittaja. <3

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Äänestykset ja gallupit”