Fobiat

Tule kertomaan enemmän itsestäsi.

Onko sinulla fobioita?

Aikmofobia, terävien ja pistävien esineiden kammo
3
2%
Akluofobia, pimeän pelko
7
5%
Akrofobia, korkeiden paikkojen kammo
21
14%
Antropofobia, ihmispelko
4
3%
Araknofobia, hämähäkkikammo
13
8%
Aviofobia, lentopelko
3
2%
Basillofobia, mikrobikammo
2
1%
Bogyfobia, peikkojen ja demonien pelko
2
1%
Brontofobia, ukkosen pelko
3
2%
Fasmofobia, kummitusten pelko
6
4%
Glossofobia, julkisen esiintymisen pelko, ”ramppikuume”
15
10%
Gymnofobia, alastomuuden pelko
2
1%
Hemofobia, verikammo
3
2%
Hydrofobia, vesikammo
1
1%
Iatrofobia, lääkäripelko
3
2%
Klaustrofobia, ahtaiden paikkojen kammo
23
15%
Musofobia, hiirikammo
2
1%
Nekrofobia, kuoleman ja kuolleiden kammo
7
5%
Neofobia, kaiken uuden kammo
1
1%
Ofidiofobia, käärmekammo
8
5%
Oftalmofobia, tuijotetuksi tulemisen pelko
2
1%
Ornitofobia, lintukammo
0
Ei ääniä
Sfeksofobia, ampiaiskammo
10
6%
Joku muu, mikä?
11
7%
Ei ole mitään fobiaa
3
2%
 
Ääniä yhteensä: 155

Avatar
Päällykäinen
Vaihtoasukas
Viestit: 331
Liittynyt: 16 Loka 2007 08:00

Fobiat

Viesti Kirjoittaja Päällykäinen » 30 Loka 2007 23:10

Keskustelua fobioista.

-Spencer-




Tosin, voi kertoa, että siskollani on mikätahansaötökkäkammo ja valvoo yönsä jos edes kuvittelee olevansa samassa huoneessa esim. sarvijaakon kanssa, tai edes tukkimiehentäin kanssa. Ja saa raivarit jos sitä kiusataan niillä. Ja siskoni on lähempänä neljääkymmentä kuin kolmeakymmentä.
Viimeksi muokannut Spencer, 29 Kesä 2011 01:50. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
Syy: Viestit siirretty BB3:n liveketjusta omaksi ketjukseen.
BB 2007 kohokohta:

Rillin voitolla saisi eurolla satasen... tjooo

Punde
Jumalan ruoska
Viestit: 15012
Liittynyt: 24 Tammi 2005 17:39
Paikkakunta: Chernarus

Viesti Kirjoittaja Punde » 30 Loka 2007 23:28

zilipippuri kirjoitti:Mun mielestä tommoset karvaset pikku(isot) hämppikset ovat söpöjä ;), mutta lukit aiheuttaa kamalaa inhoa!! Niiden pitkissä koivissa ja pallovartaloissa on jotain karmivaa [smilie=a_disconcerted.gif] !
OT: eilen illalla lukki käveli täällä seiniä pitkin, kattelin se menoa aina kun se meni tosta vierestä, tv-tason taakse. Parin näyttäytymisen jälkee kiinnostuin enemmän, se veti ilmeisesti melko samaa rundia, n. 2 minuuttia per kierros, kun parin kierroksen ajan katoin aikoja.

Tänää sitä ei oo näkyny, oon ehkä syöny sen unissani tms.

Kaikki kai nukkuu kun kaapeli on keskittyny kadin uinumisee jo pidemmän aikaa.

Avatar
Hedgehog
Jebou
Viestit: 2705
Liittynyt: 29 Elo 2006 16:17

Viesti Kirjoittaja Hedgehog » 30 Loka 2007 23:34

clouseau kirjoitti:Antaa niiden elää rauhassa, ei ne ketään tapa. (Ainakaan suomalaiset sellaiset.)
Onneksi. Jos ei saa unta niin kannattaa googlata "brown recluse spider". Eihän tuokaan tosin tapa, ainakaan heti...

Avatar
zilipippuri
Taivaan iskä
Viestit: 4476
Liittynyt: 25 Elo 2006 18:55

Viesti Kirjoittaja zilipippuri » 30 Loka 2007 23:37

Punde kirjoitti: Tänää sitä ei oo näkyny, oon ehkä syöny sen unissani tms.

Kaikki kai nukkuu kun kaapeli on keskittyny kadin uinumisee jo pidemmän aikaa.
Haha, meillä ei onneksi tänä syksynä ole lukkeja juuri näkynyt, kun oli partsiremontti ja koko julkisivu hiekkapuhallettiin. Siinä meni lukkia poikineen :festari: . Kesällä tosin niitä näkyi aina partsikukissa, lähtivät inhasti juoksemaan vettä pakoon kun kastelin kukkia ja hukutin niitä :P.
Syksyn tullen ovat kovasti avonaisista ikkunoista ruukanneet sisälle hipsiä lämmittelemään, mutta ei siis nyt. Jotain hyvää venyneestä rempastakin ;).

DC 2 näyttää nukkuvia kansalaisia lattialla rivissä.
Ilmeisesti kaikki nukkuvat.

e. housemixissa näytetään pimeää olkkaria ja sohvaa. Kai ne Riitta ja Suvi siellä nukkuvat.

Avatar
clouseau
Käsikirjoittaja
Viestit: 955
Liittynyt: 15 Marras 2006 23:28
Paikkakunta: Knum

Viesti Kirjoittaja clouseau » 30 Loka 2007 23:51

zilipippuri kirjoitti:
Punde kirjoitti: Tänää sitä ei oo näkyny, oon ehkä syöny sen unissani tms.

Kaikki kai nukkuu kun kaapeli on keskittyny kadin uinumisee jo pidemmän aikaa.
Haha, meillä ei onneksi tänä syksynä ole lukkeja juuri näkynyt, kun oli partsiremontti ja koko julkisivu hiekkapuhallettiin. Siinä meni lukkia poikineen :festari: . Kesällä tosin niitä näkyi aina partsikukissa, lähtivät inhasti juoksemaan vettä pakoon kun kastelin kukkia ja hukutin niitä :P.
Syksyn tullen ovat kovasti avonaisista ikkunoista ruukanneet sisälle hipsiä lämmittelemään, mutta ei siis nyt. Jotain hyvää venyneestä rempastakin ;).

DC 2 näyttää nukkuvia kansalaisia lattialla rivissä.
Ilmeisesti kaikki nukkuvat.

e. housemixissa näytetään pimeää olkkaria ja sohvaa. Kai ne Riitta ja Suvi siellä nukkuvat.
Näissä postauksissa on aivan selvästi klassikon aineksia. Keep going strong!

Avatar
tuusannuuska
Kunniajäsen
Viestit: 7896
Liittynyt: 30 Syys 2007 00:24

Viesti Kirjoittaja tuusannuuska » 30 Loka 2007 23:57

Punde kirjoitti:Eikö toi vati tajua että se hämähäkki on lasikopissa, ilman timanttiporaa, ei se sieltä mihkään pääse. No eihän prinsessa tajua, koska on vati.
Vaikka sen miten tajuaa, se on silti äärimmäisen inhottavaa olla fobiansa kanssa samassa huoneessa. Itselläni on oikeasti vaikeuksia selata tätä foorumia nyt vaikka täällä ei ole kuin hämähäkin kuvia pitkinpoikin. Se kuva riittää siihen, että tunnen vähintään kolmen hämähäkin kävelevän pitkin niskaani ja selkääni.

Ei tunnu kivalta, voin kertoo.
zilipippuri kirjoitti:Mun mielestä tommoset karvaset pikku(isot) hämppikset ovat söpöjä ;), mutta lukit aiheuttaa kamalaa inhoa!! Niiden pitkissä koivissa ja pallovartaloissa on jotain karmivaa [smilie=a_disconcerted.gif] !
Lukit on taas sitten ainoita mitä minä en pelkää. Ne ei näytä hämähäkeiltä ollenkaan, ne on vaan sellaisia palloja joista roikkuu ohkasia lankoja. Sellainen jumalattoman iso käveli yksipäivä katossanikin enkä siivonnut sitä pois, oli hävinnyt yön aikana.
The reason I swear so much is because fuck you.

Avatar
clouseau
Käsikirjoittaja
Viestit: 955
Liittynyt: 15 Marras 2006 23:28
Paikkakunta: Knum

Viesti Kirjoittaja clouseau » 31 Loka 2007 00:02

tuusannuuska kirjoitti: Vaikka sen miten tajuaa, se on silti äärimmäisen inhottavaa olla fobiansa kanssa samassa huoneessa. Itselläni on oikeasti vaikeuksia selata tätä foorumia nyt vaikka täällä ei ole kuin hämähäkin kuvia pitkinpoikin. Se kuva riittää siihen, että tunnen vähintään kolmen hämähäkin kävelevän pitkin niskaani ja selkääni.

Ei tunnu kivalta, voin kertoo.
Menee offtopikiksi (taas);

Oletko miettinyt mistä tällainen objektiivisesti absurdi fobia johtuu? Voisiko syyn paikallistaminen auttaa fobian poistamisessa?

E: Sori, vaihdoin avani hämähäkiksi aikaisemman keskustelun innoittamana.

Avatar
Hedgehog
Jebou
Viestit: 2705
Liittynyt: 29 Elo 2006 16:17

Viesti Kirjoittaja Hedgehog » 31 Loka 2007 00:07

clouseau kirjoitti:Aika söpöjä otuksia ovat.
Ihan söpöjä otuksina, puremat ja myrkyn aiheuttamat kuoliot eivät niinkään.

Avatar
tuusannuuska
Kunniajäsen
Viestit: 7896
Liittynyt: 30 Syys 2007 00:24

Viesti Kirjoittaja tuusannuuska » 31 Loka 2007 00:08

clouseau kirjoitti:Oletko miettinyt mistä tällainen objektiivisesti absurdi fobia johtuu? Voisiko syyn paikallistaminen auttaa fobian poistamisessa?
En ole muuta syytä keksinyt kuin Araknofobia-leffan jonka näin joskus ihan liian nuorena. En edes muista elokuvasta kuin pieniä pätkiä, koska vanhempana en enää pystynyt katsomaan sitä uudestaan, mutta se oli ilmeisen tehokas.

Pystyn hillitsemään pelkoni jos on aivan pakko (tuli joskus testattua autoa ajaessa kun aurinkoläpästä laskeutui nenän eteen ei-mikään-ihan-pieni-hämppis), mutta yleensä ensimmäinen reaktio on nopea poistuminen paikalta. Ihan pikkiriikkisiä pystyn itse tappamaan, mutta isommat vaatii aika paljon psyykkausta. Mielummin paiskaan niitä kauempaa painavalla kirjalla päähän.
The reason I swear so much is because fuck you.

Avatar
BuZu
Taivaan iskä
Viestit: 4445
Liittynyt: 08 Elo 2007 18:15
Paikkakunta: Jyväskylä/Pielavesi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja BuZu » 31 Loka 2007 00:09

tuusannuuska kirjoitti:Itselläni on oikeasti vaikeuksia selata tätä foorumia nyt vaikka täällä ei ole kuin hämähäkin kuvia pitkinpoikin. Se kuva riittää siihen, että tunnen vähintään kolmen hämähäkin kävelevän pitkin niskaani ja selkääni.
Lääke: Firefox + AdBlock.
:Love: Merve, Mia, Heidi
:tu Ruzbah
:twisted: Daiju

iidu
Intruuderi
Viestit: 269
Liittynyt: 07 Syys 2007 00:43
Paikkakunta: Joinsuu

Viesti Kirjoittaja iidu » 31 Loka 2007 00:09

Mie hömelö se vaan nostelen aina lukit ja muut hämppikset lattialta pöydälle tai hyllyn reunalle etten vaan vahingossa tallo niitten päälle. Kivoja pikku kavereita ovat...

OT:ksi lipsahti mutta täähän on jo eilisen ketju :wink:

Avatar
zilipippuri
Taivaan iskä
Viestit: 4476
Liittynyt: 25 Elo 2006 18:55

Viesti Kirjoittaja zilipippuri » 31 Loka 2007 00:12

tuusannuuska kirjoitti:
clouseau kirjoitti:Oletko miettinyt mistä tällainen objektiivisesti absurdi fobia johtuu? Voisiko syyn paikallistaminen auttaa fobian poistamisessa?
En ole muuta syytä keksinyt kuin Araknofobia-leffan jonka näin joskus ihan liian nuorena. En edes muista elokuvasta kuin pieniä pätkiä, koska vanhempana en enää pystynyt katsomaan sitä uudestaan, mutta se oli ilmeisen tehokas.
Hahaa, täähän on kuin mun suihkuverhokammo (josta olen vuosien treenauksen jälkeen kutakuinkin päässyt ;))! Eli näin Psyko-leffan aivan liian pienenä ja siitä lähtien en todellakaan kyennyt suihkuverhoa eteen vetämään! On ollut ihan oikeasti pakko opetella pitämään mielikuvituksensa ja kammonsa kurissa, grääh :D.

Avatar
clouseau
Käsikirjoittaja
Viestit: 955
Liittynyt: 15 Marras 2006 23:28
Paikkakunta: Knum

Viesti Kirjoittaja clouseau » 31 Loka 2007 00:12

Hedgehog kirjoitti:
clouseau kirjoitti:Aika söpöjä otuksia ovat.
Ihan söpöjä otuksina, puremat ja myrkyn aiheuttamat kuoliot eivät niinkään.
Sanoo henkilö, joka toissapäivänä valitsi avakseen ötökän. Näyttikseni on edelleen peukalonjälkien täplittämä.

Avatar
zilipippuri
Taivaan iskä
Viestit: 4476
Liittynyt: 25 Elo 2006 18:55

Viesti Kirjoittaja zilipippuri » 31 Loka 2007 00:14

iidu kirjoitti:Mie hömelö se vaan nostelen aina lukit ja muut hämppikset lattialta pöydälle tai hyllyn reunalle etten vaan vahingossa tallo niitten päälle. Kivoja pikku kavereita ovat...
Mä en todellakaan koske lukkeihin jos niitä jossain näen, vaan yritän häätää ne jollain konstilla (mm. hukuttamalla ;)) tai sitten imuroin ne :P. "Tavalliset" hämpyt saa olla mun puolesta.

Avatar
kieran
Tuotannon kätyri
Viestit: 584
Liittynyt: 03 Kesä 2005 13:08
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja kieran » 31 Loka 2007 00:15

tuusannuuska kirjoitti:
Punde kirjoitti:Eikö toi vati tajua että se hämähäkki on lasikopissa, ilman timanttiporaa, ei se sieltä mihkään pääse. No eihän prinsessa tajua, koska on vati.
Vaikka sen miten tajuaa, se on silti äärimmäisen inhottavaa olla fobiansa kanssa samassa huoneessa.
Totta, mulle tuottaa joskus jopa ongelmia olla itseni kanssa samassa huoneessa. Hmm, vai olenko itse itseni fobia?!? ->joo nyt marko nukkumaan

Avatar
tuusannuuska
Kunniajäsen
Viestit: 7896
Liittynyt: 30 Syys 2007 00:24

Viesti Kirjoittaja tuusannuuska » 31 Loka 2007 00:16

BuZu kirjoitti:
tuusannuuska kirjoitti:Itselläni on oikeasti vaikeuksia selata tätä foorumia nyt vaikka täällä ei ole kuin hämähäkin kuvia pitkinpoikin. Se kuva riittää siihen, että tunnen vähintään kolmen hämähäkin kävelevän pitkin niskaani ja selkääni.
Lääke: Firefox + AdBlock.
Yritän siedättää tässä samalla itseäni. Katsotaan sitten aamulla jos noita tulee uniinkin. (Operaan ei onneksi edes tartte hakea mitään ylimääräisiä systeemejä, se on vaan vähän ylikuormitettu nyt muutenkin, että saa Firefox hoitaa nämä foorumit.)

Oooteee.
The reason I swear so much is because fuck you.

iidu
Intruuderi
Viestit: 269
Liittynyt: 07 Syys 2007 00:43
Paikkakunta: Joinsuu

Viesti Kirjoittaja iidu » 31 Loka 2007 00:17

Fobioista puheenollen, onkohan kastematokammolle jotain hienoa nimitystä? Ei sillä että miulla olis vaan kun yhdellä kaverilla "tähän viheltelevä hymiö"...

Avatar
tuusannuuska
Kunniajäsen
Viestit: 7896
Liittynyt: 30 Syys 2007 00:24

Viesti Kirjoittaja tuusannuuska » 31 Loka 2007 00:19

zilipippuri kirjoitti:Hahaa, täähän on kuin mun suihkuverhokammo (josta olen vuosien treenauksen jälkeen kutakuinkin päässyt ;))! Eli näin Psyko-leffan aivan liian pienenä ja siitä lähtien en todellakaan kyennyt suihkuverhoa eteen vetämään! On ollut ihan oikeasti pakko opetella pitämään mielikuvituksensa ja kammonsa kurissa, grääh :D.
Köh, olen kärsinyt tästäkin. Ja Ringin jälkeen en uskaltanut kahteen viikkoon pistää suihkussa silmiä kiinni kun tuntui, että sitten se märkätukkatyttö tulee. Kun lopulta sain silmät kiinni, en uskaltanut enää avata niitä, koska se Samara(?) tuntui olevan siinä naaman edessä.

Eikä tämä enää tapahtunut kovin nuorena. Kärsin varmaan vaan liian vilkkaasta mielikuvituksesta ja hyvästä kuvamuistista...
The reason I swear so much is because fuck you.

Avatar
clouseau
Käsikirjoittaja
Viestit: 955
Liittynyt: 15 Marras 2006 23:28
Paikkakunta: Knum

Viesti Kirjoittaja clouseau » 31 Loka 2007 00:23

tuusannuuska kirjoitti:
BuZu kirjoitti:
tuusannuuska kirjoitti:Itselläni on oikeasti vaikeuksia selata tätä foorumia nyt vaikka täällä ei ole kuin hämähäkin kuvia pitkinpoikin. Se kuva riittää siihen, että tunnen vähintään kolmen hämähäkin kävelevän pitkin niskaani ja selkääni.
Lääke: Firefox + AdBlock.
Yritän siedättää tässä samalla itseäni. Katsotaan sitten aamulla jos noita tulee uniinkin. (Operaan ei onneksi edes tartte hakea mitään ylimääräisiä systeemejä, se on vaan vähän ylikuormitettu nyt muutenkin, että saa Firefox hoitaa nämä foorumit.)

Oooteee.
Siis ihan oikeesti:

Tämä keskustelu lähentelee psykedeelisiä piirteitä. Huomenna on kaunis syysaamu, asukkaat ovat vielä elossa ja meillä on paljon raportoitavaa. Pelot, fobiat ja kammokuvat katoavat kun ne kohtaa reippain mielin. Ei tarvii lääkkeitä.

E: Yleistä mielipidettä kunnioittaen vaihdoin avani takaisin Yrjö Örveliksi, hetken huumassa se oli kaamea hämähäkki.

Avatar
kieran
Tuotannon kätyri
Viestit: 584
Liittynyt: 03 Kesä 2005 13:08
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja kieran » 31 Loka 2007 00:29

tuusannuuska kirjoitti:
zilipippuri kirjoitti:Hahaa, täähän on kuin mun suihkuverhokammo (josta olen vuosien treenauksen jälkeen kutakuinkin päässyt ;))! Eli näin Psyko-leffan aivan liian pienenä ja siitä lähtien en todellakaan kyennyt suihkuverhoa eteen vetämään! On ollut ihan oikeasti pakko opetella pitämään mielikuvituksensa ja kammonsa kurissa, grääh :D.
Köh, olen kärsinyt tästäkin. Ja Ringin jälkeen en uskaltanut kahteen viikkoon pistää suihkussa silmiä kiinni kun tuntui, että sitten se märkätukkatyttö tulee. Kun lopulta sain silmät kiinni, en uskaltanut enää avata niitä, koska se Samara(?) tuntui olevan siinä naaman edessä.

Eikä tämä enää tapahtunut kovin nuorena. Kärsin varmaan vaan liian vilkkaasta mielikuvituksesta ja hyvästä kuvamuistista...
:oops: Itse kun aikoinani katselin ringin ekaa kertaa niin vedin kaikki mahdolliset töpselit telkkareista irti ettei vaan se samara pääse tänne :oops:

Avatar
clouseau
Käsikirjoittaja
Viestit: 955
Liittynyt: 15 Marras 2006 23:28
Paikkakunta: Knum

Viesti Kirjoittaja clouseau » 31 Loka 2007 00:32

kieran kirjoitti: :oops: Itse kun aikoinani katselin ringin ekaa kertaa niin vedin kaikki mahdolliset töpselit telkkareista irti ettei vaan se samara pääse tänne :oops:
Lisää fobioita!

Avatar
tuusannuuska
Kunniajäsen
Viestit: 7896
Liittynyt: 30 Syys 2007 00:24

Viesti Kirjoittaja tuusannuuska » 31 Loka 2007 00:35

clouseau kirjoitti:Tämä keskustelu lähentelee psykedeelisiä piirteitä. Huomenna on kaunis syysaamu, asukkaat ovat vielä elossa ja meillä on paljon raportoitavaa. Pelot, fobiat ja kammokuvat katoavat kun ne kohtaa reippain mielin. Ei tarvii lääkkeitä.
Jostain sitä juttua pitää repiä kun diktaattori on niin iltauninen.
E: Yleistä mielipidettä kunnioittaen vaihdoin avani takaisin Yrjö Örveliksi, hetken huumassa se oli kaamea hämähäkki.
Jee, nyt voin mennä nukkumaan rauhallisin mielin kun tiedän, että näytöltäni ei ainakaan hyppele hämähäkkejä kimppuun!
The reason I swear so much is because fuck you.

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Äänestykset ja gallupit”