Fobiat

Tule kertomaan enemmän itsestäsi.

Onko sinulla fobioita?

Aikmofobia, terävien ja pistävien esineiden kammo
3
2%
Akluofobia, pimeän pelko
7
5%
Akrofobia, korkeiden paikkojen kammo
21
14%
Antropofobia, ihmispelko
4
3%
Araknofobia, hämähäkkikammo
13
8%
Aviofobia, lentopelko
3
2%
Basillofobia, mikrobikammo
2
1%
Bogyfobia, peikkojen ja demonien pelko
2
1%
Brontofobia, ukkosen pelko
3
2%
Fasmofobia, kummitusten pelko
6
4%
Glossofobia, julkisen esiintymisen pelko, ”ramppikuume”
15
10%
Gymnofobia, alastomuuden pelko
2
1%
Hemofobia, verikammo
3
2%
Hydrofobia, vesikammo
1
1%
Iatrofobia, lääkäripelko
3
2%
Klaustrofobia, ahtaiden paikkojen kammo
23
15%
Musofobia, hiirikammo
2
1%
Nekrofobia, kuoleman ja kuolleiden kammo
7
5%
Neofobia, kaiken uuden kammo
1
1%
Ofidiofobia, käärmekammo
8
5%
Oftalmofobia, tuijotetuksi tulemisen pelko
2
1%
Ornitofobia, lintukammo
0
Ei ääniä
Sfeksofobia, ampiaiskammo
10
6%
Joku muu, mikä?
11
7%
Ei ole mitään fobiaa
3
2%
 
Ääniä yhteensä: 155

Avatar
ramasee
Jumalan ruoska
Viestit: 8322
Liittynyt: 21 Marras 2010 21:42
Paikkakunta: Oulu

Re: Fobiat

Viesti Kirjoittaja ramasee » 28 Marras 2011 22:11

en pelkää mitään, paitsi yhtä asiaa, joka sekin on nyt tapahtunut. eli yksinäisyyteen joutumista
Laura vie, muut vikisee!

Avatar
Mardis
Taivaan iskä
Viestit: 4442
Liittynyt: 02 Loka 2010 21:33

Re: Fobiat

Viesti Kirjoittaja Mardis » 03 Tammi 2012 18:24

Mulla on lievä ötökkä kammo! Voi että kun niitä ei olis olemassakaa nii kesällä olis paljon kivempaa... :(

Avatar
Zygerö
Tohtori
Viestit: 8329
Liittynyt: 15 Syys 2009 15:22

Re: Fobiat

Viesti Kirjoittaja Zygerö » 03 Tammi 2012 21:34

Marika 1 kirjoitti:Voi että kun niitä ei olis olemassakaa nii kesällä olis paljon kivempaa... :(
Voin kertoa, että ei olis.

---------

Mä oon huomannu ittessäni sellasen lievän tuntemattoman kammon, eli en pidä siitä tunteesta, etten tiedä, mitä jossain (esim. veden pinnan alla) on. Tätäkään en kuitenkaan fobiaksi laskisi, joten virallinen vastaukseni uteluun on edelleen tuo alin vaihtoehto.
"You mustn't fight the elephant. You mustn't fight anybody. War is a very silly way to behave you know." -Dr. Snuggles

Eija74
Mökkiläinen
Viestit: 238
Liittynyt: 08 Elo 2011 06:38
Paikkakunta: Helsinki

Re: Fobiat

Viesti Kirjoittaja Eija74 » 19 Elo 2012 18:02

Hammaslääkärikammo

Avatar
Rita
Hyvän Mielen Olento
Viestit: 1359
Liittynyt: 27 Marras 2010 16:16

Re: Fobiat

Viesti Kirjoittaja Rita » 13 Loka 2012 11:03

Tähän laitoin niin paljon. Pelkään kummituksia, ampiaisia, hämähäkkejä, ahtaita ja korkeita paikkoja sekä verta. Jopa yllättävän paljon fobioita mulla on. Selvennykseksi, verta pelkään siis vain jos sitä on paljon, pieni haava ei vielä mitään haittaa.
Tuulikki, Anna, Joonas.

Avatar
tuusannuuska
Kunniajäsen
Viestit: 7896
Liittynyt: 30 Syys 2007 00:24

Re: Fobiat

Viesti Kirjoittaja tuusannuuska » 13 Loka 2012 12:55

Totesin tossa yksi päivä pelkääväni haita enemmän kuin olen tajunnutkaan.

Siis ainahan minä olen niitä pelännyt sillain vähäsen (en esim. uskaltaisi kokeilla ehkä surffaamista, koska toki hai sillon tulee ja syö), mutta kun selasin jotain tarkoitusta varten googlen kuvahaulla sivutäydeltä haiden kuvia, tuli niistä sama todella epämiellyttävä tunne kuin mikä tulee hämähäkkien kuvista.

Samoin tulee inha tunne "vedenalaisista jutuista". En tykkää tummasta vedestä josta en näe mitä siellä on. Tai vaikka näkisinkin, esim. tämä kuva on tosi inha:

Kuva
The reason I swear so much is because fuck you.

Avatar
KakkaPate
Työläinen
Viestit: 149
Liittynyt: 18 Syys 2012 09:54

Re: Fobiat

Viesti Kirjoittaja KakkaPate » 09 Marras 2012 14:22

Pelkään sudenkorentoja aivan saatanasti. Ei ne varmaan ihmistä pure, mutta entä jos ?? Jos puree niin sattuu. Semmosia vitun toukkia mitkä lentää. Se robotti liikehdintä yhdistettynä siihen ääneen ja koko muotoon ylipäätään... Ei normaalia.

Kampelat on toinen. Pitää varota jos mökillä on menossa uimaan. Ja niitten pää, miten helvetissä se toinen silmä on kääntyny feissiin sieltä mahapuolelta? Suu on kuin kaloilla normaalisti mut se toinen silmä, ei perse. Onko ne kehittyny jossain ydinlaitoksen lauhdevedessä?

Avatar
Sihi
Sala-asukas
Viestit: 10643
Liittynyt: 04 Helmi 2005 14:10
Paikkakunta: Helsinki

Re: Fobiat

Viesti Kirjoittaja Sihi » 09 Marras 2012 14:33

En itsekään pidä siitä äänestä mikä sudenkorennoista lähtee. Ajattelen myös aina, että onpa hyvä että kokoluokka on nykyään hitusen pienempi kuin muinoin.

Oma fobiani liittyy ahtaaseen paikkaan esim en ikinä voisi ryömiä ahtaissa luolissa. Vielä vähemmän voisin sukeltaa vedenalaiseen luolaan. En pelkää sinällään vettä, mutta yhdistettynä ahtaaseen paikkaan alkaa ahdistamaan.
En viihdy suljetussa makuupussissa, koska tulee tunne ettei voi liikuttaa jalkoja.
"No v*ttu vedä ittes vaikka hirteen tuol v*tun PK-huoneessa, tee jotain v*ttu et sut muistetaan."
-Niko Saarinen-

Avatar
Benjamin
Jumalan ruoska
Viestit: 7551
Liittynyt: 16 Elo 2011 03:21
Paikkakunta: Helsinki

Re: Fobiat

Viesti Kirjoittaja Benjamin » 10 Marras 2012 00:28

^ Itse pelkään veden petoja. :imrgreen:
En ikinä voisi sukeltaa haiden joukossa (koska olisi ihan painajainen kohdata valkohai livenä! jos selviäisin hengissä, niin mielenterveyteni horjuisi sen jälkeen joka tapauksessa) ja kaikki muutkin eliöt inhottaisivat.
Jopa järvessä tulee se olo etten uskalla uida ilman uikkareita! Pelkään aina että hauki nappasee vähän väärästä paikasta. [smilie=a_makeitstop.gif]

Avatar
Tirkka
Isoveli
Viestit: 8346
Liittynyt: 13 Elo 2006 21:47
Paikkakunta: Uleåborg

Re: Fobiat

Viesti Kirjoittaja Tirkka » 10 Marras 2012 06:23

Ei ne hauet ja hait mutta iilimadot pelottaa jostain syystä itseäni ihan saatanasti. :?

Tosin tuo pelko ei tuota mulle mitään ongelmaa koska en tykkää uimisesta muutenkaan. En sen jälkeen kun meinasin hukkua penskana (tai ei se nyt sekunneista kiinni ehkä ihan ollut mutta ei kauheen kaukana kuitenkaan). Tai johtuuko se inho uimista kohtaan jostain muusta, emt. En ees muista minä kesänä oon viimeksi ees heittänyt talviturkin. Aika monta vuotta sitten varmaan.
Totuus on tuolla ulkona.

Avatar
Benjamin
Jumalan ruoska
Viestit: 7551
Liittynyt: 16 Elo 2011 03:21
Paikkakunta: Helsinki

Re: Fobiat

Viesti Kirjoittaja Benjamin » 10 Marras 2012 17:05

Itse en ole ikinä pelännyt iilimatoja! Enemmän nuo meressä olevat kammotukset (hait, kivikalat, meduusat yms) pelottaa, ja ne pelottaakin sen verran että pitäisi olla merellä uidessa varma, ettei sellaisia ole lähistöllä.

Iilimatoja ei nykyään edes pahemmin ole. Jos sellaisen saisi käsiinsä, niin siitä saisi palkkion jos veisi sen jonnekin. Näin olen ainakin kuullut!
Ja eihän ne edes pääse suoraan ihosta läpi.
Mutta toisaalta.. inhottavia ne iilimadotkin on ajatuksenkin tasolla.

Eija74
Mökkiläinen
Viestit: 238
Liittynyt: 08 Elo 2011 06:38
Paikkakunta: Helsinki

Re: Fobiat

Viesti Kirjoittaja Eija74 » 11 Marras 2012 00:59

Dentofobia= Hammaslääkärikammo

Avatar
FankiKitsune
Big Brother
Viestit: 6042
Liittynyt: 27 Marras 2010 16:04

Re: Fobiat

Viesti Kirjoittaja FankiKitsune » 11 Marras 2012 01:07

^ Mahtavaa kun tulit ilmaisemaan tuon, löytyy täältä. :tu

Ihan hirveetä... just melkein jo panikoin ku joudun tilaamaan ajan. :( ja mietin että oiskohan täällä päin nukutusvaihtoehtoa....
That damn fox!

Kuva

Avatar
Scherzy
Kanavajohtaja
Viestit: 3821
Liittynyt: 15 Elo 2009 22:49

Re: Fobiat

Viesti Kirjoittaja Scherzy » 11 Marras 2012 01:28

Eija74 kirjoitti:Dentofobia= Hammaslääkärikammo
Mulla on kyllä tää yks mun suurimmista kammoista. En oo käynnyt moneen vuoteen enkä oo todellakaan menossa uudestaan.

Jos hampaat vihloo nii niihin saa sopivaa hammastahnaa :D.

Avatar
Jonnexxx
Juontaja
Viestit: 1026
Liittynyt: 17 Tammi 2012 14:21
Paikkakunta: Espoo

Re: Fobiat

Viesti Kirjoittaja Jonnexxx » 26 Joulu 2012 19:10

Aikmofobia, terävien ja pistävien esineiden kammo
Fasmofobia, kummitusten pelko
Klaustrofobia, ahtaiden paikkojen kammo
Nekrofobia, kuoleman ja kuolleiden kammo
Sfeksofobia, ampiaiskammo

^ Mun lista. Fasmofobia siksi, kun Muumeista se mörkö on pistänyt muhun traumoja ja en tykkää mistään kummitustaloista ja tuollaisista. :D

Avatar
Wendla
BB-talon päällikkö
Viestit: 1973
Liittynyt: 16 Syys 2019 08:32

Re: Fobiat

Viesti Kirjoittaja Wendla » 19 Loka 2019 09:49

Pelkään loppujen lopuksi aika monia asioita, mutta toisaalta pidän itseni haastamisesta ja pelkojeni kohtaamisesta. Siitä tulee mukava adrenaliinipiikki. Esimerkiksi yksi parhaimmista lomamuistoistani on se, kun pahasti korkeanpaikankammoissena kiipesin pirun korkeaan torniin, jonne oli kaiken lisäksi sutkot vaikea kiivetä. Ulisin ja vikisin koko matkan, tärisin pirusti, hyvä etten oksentanut ja pillahtanut itkuun. Mutta ai että se tuntui hyvältä. Saatan olla hieman koukussa voimakkaisiin tunnekokemuksiin.

Avatar
kotikissa
VIP-vieras
Viestit: 870
Liittynyt: 01 Syys 2011 21:12
Paikkakunta: Turku

Re: Fobiat

Viesti Kirjoittaja kotikissa » 01 Loka 2020 15:29

Agorafobia eli julkisten paikkojen pelko (jäähallit, kauppakeskukset, hypermarketit, jotkut museot, terveysasemat, lentokentät, bussiasemat ym. avarat ja julkiset tilat) ja emetofobia (oksennuskammo)
Kausi&lempparit
1.Terhi, 2. Mira, 3. Kadi, 4. Andreas & Tero, 5. Esa A., 6. Nino ja Niko N., 7. Suvi & Sebastian, 8. Iida, 9. Niko S., 10.Andte, 11. Kimmo, 12.Paula & Minna, 13. Rosa, Nina ja Markku, 14. Ville ja Laura R.

Avatar
Siru84
Hyvän Mielen Olento
Viestit: 1363
Liittynyt: 23 Syys 2006 16:36
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Re: Fobiat

Viesti Kirjoittaja Siru84 » 01 Loka 2020 16:08

Minulta löytyy Araknofobia, Klaustrofobia ja Nekrofobia. Lisäksi myös jonkinlainen Aviofobia ja Brontofobia, mutta niitä en sitten valinnut kun en tajunnut että ne listassa ovat ja eivät ole niin pahoja kuin kolme ensimmäistä.
BB 2021 suosikit: Jasmiina, Lasse, Taavi, Samir ja Anssi (Aki Jasmiinan kanssa)
BB-2021 inhokit: Pekka, Sami ja Melody

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Äänestykset ja gallupit”