Hyvät ja huonot puolesi ?

Tule kertomaan enemmän itsestäsi.
Avatar
calderyon
Jumalan ruoska
Viestit: 8528
Liittynyt: 12 Marras 2007 14:34
Paikkakunta: Oulu

Hyvät ja huonot puolesi ?

Viesti Kirjoittaja calderyon » 25 Marras 2008 15:41

Mitkä ovat sinun mielestäsi hyvät ja huonot puolesi/ominaisuutesi ?

Entä läheistesi mielestä ?

Kavereidesi mielestä ?

Määrällä ei ole ylärajaa, eli voit listata niin monta kuin itse haluat, kuitenkin niin, että löydät itsestäsi vähintään kolme hyvää ja kolme huonoa puolta/ominaisuutta.
You´re welcome!

I am the eater of Worlds !!!

My god... Half man, half amazing!

Joni Hesselgren: Big Brotherin moraalinen voittaja kaudella 2014.

Avatar
tuusannuuska
Kunniajäsen
Viestit: 7896
Liittynyt: 30 Syys 2007 00:24

Re: Hyvät ja huonot puolesi ?

Viesti Kirjoittaja tuusannuuska » 25 Marras 2008 15:57

Nämä käy varmaan aikalailla yksiin sekä omasta näkökulmasta, että läheisten ja kavereiden mielestä.

Hyvät puolet:

- huumorintaju (kukkii kauniisti ja nopeasti, nauran paljon myös itselleni)
- loputtoman pitkä pinna (etenkin eläinten kanssa)
- mielikuvitus (keksin yhteen ongelmaan monta ratkaisua, en tylsisty helposti)
- olen kätevä käsistäni (osaan koota huonekalut itse ja korjata juttuja)
- innostun helposti uusista asioista ja otan ei-niin-mieluisat kokemukset elämyksinä
- tulen tarvittaessa toimeen kenen kanssa vaan ja keksin tikustakin asiaa (asiakaspalvelutyössä suuri etu)

Huonot puolet:

- erakoidun mielelläni (kavereiden kannalta joskus huonompi juttu)
- jyrään mielipidettäni läpi, vaikka kuuntelenkin mielelläni muita vaihtoehtoja
- sanon ääneen asioita joita ei tarvitsisi sanoa
- jätän asioita viimetippaan (saan kyllä yleensä hommat hoidettua)
- olen laiska siivoamaan, tosin koiran myötä yritän edes kerran viikossa
- aloitan paljon projekteja ja jätän ne kesken
- en osaa säästää (vaikka osaankin elää tarvittaessa pienellä rahalla)
- äärimmäisen surkea muisti (muilla menee helposti hermo tähän, koska samat asiat ja tarinat saa selittää moneen kertaan uudestaan)
- ei suuntavaistoa (sama juttu tässä)
The reason I swear so much is because fuck you.

Avatar
Fossu
Peitonheiluttaja
Viestit: 161
Liittynyt: 14 Syys 2008 13:23
Paikkakunta: Lahti

Re: Hyvät ja huonot puolesi ?

Viesti Kirjoittaja Fossu » 25 Marras 2008 16:25

Huonot:

- Välillä inhoan itteeni näiden muiden asioiden vuoksi

- olen TODELLA laiska

- huono itsetunto

- mulla lagaaaaaaa

- joo siis tosiaankin jumii 24/7

- olen kamalan ahne

- olen kamalan itserakas

- ym. paskaa

- en uskalla olla oma itseni, muuten kuin verkossa. Ajattelen, että kaikki minussa on väärää/huonoa ja pyrin kääntämään kaiken aina edukseni (jos joku kysyy minulta jotain, niin jos rehellinen vastaus mielestäni on edukseni, niin silloin vastaan myöskin rehellisesti, sama toisin päin, puhun helposti paskaa tai jätän jotain mainitsematta, jos koen, että tämä ei ole eduksi imagolleni --> En arvosta itseäni sellaisena kuin olen..

- olen varmaan pienimuotoinen skitsofreenikko, kaikista asioista ajattelen useammalla eri tavalla ja tuntuu, että minussa vallitsee monissa asioissa ristiriitaisia tunteita. Esim. kun mainitsin ylempänä, että minulla on huono itsetunto, noh, pitää paikkansa, mutta samoin olen kovin itserakas, tai ainakin "yritän olla".

- en osaa päättää asioista (melko pitkälti kaikki asiat kurssivalinnoista siihen, mitä syön illalla), tähänkin varmaan syynä epävarmuus itsestä ja se, etten pidä itseäni tarpeeksi hyvänä tällaisena, jolloin koen, että kaikki mitä teen on kuraa, tullut esille jo aiemmin..

- ajattelen liikaa

- ym. paskaa, oli joku hyvä, mutten muista :lol:

- ai joo, huono muisti (tai no ei oikeastaan, johtuu vaan siitä, että lagaaaa, toisinsanoen olen.. hidas?)

- oon liian kiltti, ja se näkyy! :cheers

- (tässä on saattanut näkyä paljon ristiriitoja, mistä mainitsin ylempänä, hankalaaa!)

Hyvät:

- koitan olla tuomatta näitä asioita esille isommin --> Oon kummiskin ihQ (katsokaa edellisen osion kohdalta 7 :lol: )

Katotaan, jos lisää muistuis mieleen, ja jotkut näistä oli itsellä vaikea tulkita, että onko hyvä vaiko huono puoli..
ihQin, teitin rinsessa :D

Avatar
Eija
Läyhääjä
Viestit: 121
Liittynyt: 27 Elo 2007 09:42
Paikkakunta: Helsinki

Re: Hyvät ja huonot puolesi ?

Viesti Kirjoittaja Eija » 25 Marras 2008 19:33

Hyvät: Rehellinen, huumorintajuinen, luotettava
Huonot: Äkkipikainen, Hyvä suuttuttamaan, Melkosen laiska

Avatar
acryl
Isä Pernoo
Viestit: 3299
Liittynyt: 26 Loka 2008 08:58

Re: Hyvät ja huonot puolesi ?

Viesti Kirjoittaja acryl » 25 Marras 2008 20:33

Hyvät:aktiivinen, kekseliäs, nopea toimimaan
Huonot:mukavuudenhaluinen, perusteellinen, hidas keskustelija
Syöpi hauki sammakonkin selän suuren uituansa,
naipi mies pahankin vaimon viikon ilman oltuansa.

rauskuman
Vastaava tuottaja
Viestit: 3636
Liittynyt: 09 Syys 2008 01:31

Re: Hyvät ja huonot puolesi ?

Viesti Kirjoittaja rauskuman » 25 Marras 2008 20:52

Hyvät:
- Elän suht täysillä
- persoonallinen
- hyvä bilettämään ;)

Huonot:
- ajattelen liikaa
- ilkeä

Avatar
Tapio
Kolhoosin johtaja
Viestit: 2109
Liittynyt: 22 Loka 2007 21:23
Paikkakunta: Pori

Re: Hyvät ja huonot puolesi ?

Viesti Kirjoittaja Tapio » 25 Marras 2008 21:14

Hyviä puolia:
-Olen huumorintajuinen, osaan nauraa itselleni.
-Olen tunnollinen työssä ja opiskelussa.
-Eläydyn aina täysillä kaikkeen.
-Kasvoiltani pystyy lukemaan tunnetilani, olen aidosti sitä mitä olen.
-Kuten Rauskukin, olen myös hyvä bilettämään :D .
-En ole pitkävihainen, luotan helposti ihmisiin.
-Olen järjestelmällinen.
-En stressaa liikaa pikkuasioista, enkä oikeastaan suuremmistakaan.


Huonoja puolia:
-Valehtelen usein.
-Jos minua ei innosta jokin asia, teen kaikkeni välttääkseni sen tekemisen.
-Olen ujo tutustumaan uusiin ihmisiin, jo puolituttujenkin seurassa olen sosiaalisempi.
-Yleistän ja kärjistän asioita.
-Huono muisti, hajamielisyys alkaa pikkuhiljaa jo haitata elämää.
-Auon päätäni (varsinkin humalassa) ihmisille joista en pidä.
-Mikään ei ikinä riitä.
-En osaa lopettaa ajoissa.
-Minulla ei ole mielikuvitusta, ei minkäänlaista.



Huonoja puolia tuli enemmän kuin hyviä, olen ilmeisesti paha ihminen :lol: . Lisään listaan jos keksin enemmän.
Nimimerkki muutettu Tapzukka -> Tapio. SBB5:n asukas nro. 11 vankkumaton kannattaja :tu .

Petri
Jumalan ruoska
Viestit: 8696
Liittynyt: 06 Elo 2006 21:56
Paikkakunta: Helsinki

Re: Hyvät ja huonot puolesi ?

Viesti Kirjoittaja Petri » 25 Marras 2008 22:29

Hyvä:

Aikaansaava
Suorapuheinen
Sosiaalinen, viihdyn kuitenkin myös yksin
Pidän aidosti läheisistä, ystävistä, kavereista jne.

Huono:

Suorapuheinen
Välinpitämätön muista kuin läheisistä
Kärsimätön
Mukavuudenhaluinen

Avatar
Dorothy
Jumalan ruoska
Viestit: 9295
Liittynyt: 25 Helmi 2005 13:01
Paikkakunta: Hyvinkää

Re: Hyvät ja huonot puolesi ?

Viesti Kirjoittaja Dorothy » 25 Marras 2008 23:08

Hyvät puolet:
- olen rento, en stressaa turhasta
- hyvä huumorintaju
- suvaitsevaisuus
- itsenäisyys
- suorapuheisuus

Huonot puolet:
- vittuilu
- keskittymisvaikeudet
- laiskuus
- itsepäisyys
- toisinaan ylimielisyys
you've got the dream but not the drive

Avatar
J-esse
Tuotannon kätyri
Viestit: 572
Liittynyt: 16 Syys 2008 17:50
Paikkakunta: Nummela

Re: Hyvät ja huonot puolesi ?

Viesti Kirjoittaja J-esse » 26 Marras 2008 00:10

Hyvää:

-Rento, ei kaikkea tartte ottaa niin vakavasti
- Luotettava
- Huumorintajuinen
- Hyvä bilettämään :tu

Huonoa:

- Laiska
- Jos pitäisi alkaa vaikka siivoamaan niin se aloitus venyy ja venyy
- Joskus jää asiat viime tippaan, mutta tulee hoidettua
- Teen ensin ja sitten mietin

+Niko, Petri, Elisabet

- Eetu, Marika

Avatar
ff
Isoveli
Viestit: 7286
Liittynyt: 07 Marras 2007 03:05
Paikkakunta: Pohjois-Karjala

Re: Hyvät ja huonot puolesi ?

Viesti Kirjoittaja ff » 26 Marras 2008 03:47

Hyvät

- Hyväkäytöksinen
- Ystävällinen
- Suvaitsevaisuus
- Kielitaito
- Suht' järkevä ajattelutapa
- Täsmällinen
- Kaverit/ystävät ovat tärkeitä, jos niitä ei ole niin kaikki on paskaa.

Huonot -->

- Sanon ensin, mietin sitten
- Laiska
- Ajoittain ujo
- En rellestä, jos aamulla on tärkeä meno
Eeppinen debyytti: Girls' Generation (소녀시대) – 다시 만난 세계 (Into The New World) (Live 2013)
-----
1. Esa A (BB5) 2. Elisabet (BB6) 3. Niko (BB3/BB6) 4. Kristiina (BB11) 5. Tuija (BB5)

Avatar
Tirkka
Isoveli
Viestit: 8346
Liittynyt: 13 Elo 2006 21:47
Paikkakunta: Uleåborg

Re: Hyvät ja huonot puolesi ?

Viesti Kirjoittaja Tirkka » 28 Marras 2008 06:00

Hyvät puolet:

- Olen hyvä kuuntelija
- Tulen toimeen hyvin niin yksikseni kuin porukassakin
- Osaan pitää huolen itsestäni
- Olen rehellinen ja suorapuheinen
- Olen sanavalmis silloin kun minun ei tarvitse "myydä itseäni" (eli työhaastatteluissa ja naista iskettäessä)
- Opin nopeasti ja yleistietouteni on aika hyvä
- Kanssani on helppo tulla toimeen vähintäänkin asiallisesti jos toinen osapuoli vain haluaa

Huonot puolet:

- Töksäyttelen turhan usein läheisilleni ikävästi jos satun olemaan huonotuulinen
- Viihdyn liiankin hyvin yksikseni
- Olen äärettömän laiska, joka ei ole kovin hyvä asia näin työttömänä
- En ole mitenkään kovin kätevä käsistäni
- Joskus liiankin tunteellinen, saatan alkaa varsinkin väsyneenä vollottamaan aika vähästä. Ei kovin hyvä ominaisuus mieshenkilölle. :D
Totuus on tuolla ulkona.

Avatar
calderyon
Jumalan ruoska
Viestit: 8528
Liittynyt: 12 Marras 2007 14:34
Paikkakunta: Oulu

Re: Hyvät ja huonot puolesi ?

Viesti Kirjoittaja calderyon » 22 Syys 2009 17:21

Hyvät puolet:

Opin uudet asiat kohtuullisen nopeasti
Tiedän vähän monesta asiasta
Kiltteys ja mukavuus


Huonot puolet:

Ujo ja arka tietyissä tilanteissa
Olen välillä hieman kärsimätön ja äkkipikainen
Ajoittainen motivaation puute
Itsekriittisyys


Lisää tulossa joskus myöhemmin...
You´re welcome!

I am the eater of Worlds !!!

My god... Half man, half amazing!

Joni Hesselgren: Big Brotherin moraalinen voittaja kaudella 2014.

Avatar
Andalusia
Tuotantoassistentti
Viestit: 51
Liittynyt: 14 Syys 2009 18:07
Paikkakunta: Kouvola

Re: Hyvät ja huonot puolesi ?

Viesti Kirjoittaja Andalusia » 22 Syys 2009 17:42

Hyvät
- Olen sosiaalinen ja uskallan puhua tuntemattomille kuin tutuillekkin avoimesti
- Opin nopeasti
- Olen kärsivällinen
- Kuuntelen ja autan mielelläni (ja siitä pidetään, kuulemma)
- Olen melko itsenäinen (osaan tehdä kaiken itse, mutta tarvitsen joskus neuvoja)
- Kunnioitan vanhempia ihmisiä ja osaan käyttäytyä jos tahdon
- Osaan ja ymmärrän monia kieliä
- Yleissivistys ja tietoisuus on hyvä
- Huumorintajua löytyy
- En tuomitse, jos en tunne

Huonot
- Olen melko äänekäs
- Kritisoin itseäni melko paljon
- Kerron mielipiteeni liian tarmokkaasti
- Olen itsepäinen
- En näytä tunteitani ihmisille
- En ole lainkaan kiinnostunut politiikasta tai maan johtoon liittyvistä asioista (vaikka pitäisi jo "tässä iässä" kiinnostaa)

Jos tämä riittää tällä kertaa. :)
you are the creator of your own destiny

Avatar
Benjamin
Jumalan ruoska
Viestit: 7551
Liittynyt: 16 Elo 2011 03:21
Paikkakunta: Helsinki

Re: Hyvät ja huonot puolesi ?

Viesti Kirjoittaja Benjamin » 29 Marras 2011 02:09

Hyvät puolet merkkaan plussaksi, huonot miinukseksi ja hankalasti määriteltävät +-
[smilie=a_cool.gif]

+ Olen aito, iloinen ja vastaanottavainen! Tutustun helposti uusiin ihmisiin, ja ajattelen lähes kaikista positiivisesti, jos ei ole syytä ajatella muuta. Jos minuun vaan haluaa tutustua ja saada hyvän kontaktin, pitäisi sen suurimmalle osalle olla helppoa. Saa katsoa peiliin jos ei minusta tykkää! ;)

+ Olen huumorintajuinen ja en ota asioita liian vakavasti.

- Siitä huolimatta syvennyn joskus liikaa tunnetiloihini. Jos masentaa, en ole hyvä kokoamaan ajatuksiani, koska niitä ajatuksia on ihan liikaa! Jos kirjoitan masentuneena tunteistani esimerkiksi päiväkirjaan, ei siitä tekstistä kukaan mitään ymmärtäisi, kun ajatukset sinkoilisivat asiasta toiseen, ja palaisi sitten taas takaisin.
Olen niin syvä tunteissani, että vuodatan vaikka kaiken ulos, jos vaan saan purkautua.

- En ole lainkaan täsmällinen. Lähden aina viime tipassa, ja olen onnellinen että suurin osa kavereistanikin on tällaisia! Harvan pitää odottaa toisiaan kovin kauan, koska aina myöhästytään alkuperäisestä sovitusta ajasta.

+- Olen suvaitsevainen, monessakin asiassa. Ymmärrän hyvin myös ihmisten erilaisuutta, ja sitä että jokainen reagoi asioihin omalla tavallaan.
Tästä silti seuraa helposti sitä, että vittuunnun epäsuvaitsevaisista ihmisistä, enkä hyväksy heidän huonompaa ajatusmaailmaansa! Koen että oma ajatusmaailmani on kaikin tavoin täydellinen, ja voin hyvin tuomita ihmisen kurjaksi tyypiksi, jos ajatusmaailma on kovin epäinhimillinen.

- Jätän asiat viimetippaan, ja kaiken kanssa tulee kiire. En esimerkiksi jaksa siivota koskaan, ja jos vaikka pitäisi lähteä jonnekin, viivytän silti kaikkea lähtövalmistelua viimeiseen asti, ja huomaan että puolessa tunnissa pitäisi vielä ehtiä imuroida asunto, käydä suihkussa ja pukea.

+ Olen hyvä kuuntelija ja hyvä antamaan neuvoja.

- Koska koen olevani kaikille reilu ja kiva, en kestä lainkaan väärää kohtelua! Jos saan ilman syytä paskaa niskaani, olen itsekin todella ikävä kyseiselle ihmiselle.
En kovin lapsellinen tässä asiassa enää nykyään ole, mutta jollain konstilla kuitenkin aina näytän, ettei minua kohdella miten sattuu.

+ Vaikutan melkein aina positiiviselta, ja annankin ihmisille paljon positiivista palautetta! Tulen myös iloiseksi, jos joku tekee pienen kivan eleen tai sanoo pienen kivan asian.

+ Olen avarakatseinen eri ikäisten suhteen. Tulen toimeen kaiken ikäisten kanssa, ja ystävystyn kaiken ikäisten kanssa.

Avatar
Santra
Voittaja
Viestit: 727
Liittynyt: 25 Elo 2008 14:16
Paikkakunta: Jossain Savossa

Re: Hyvät ja huonot puolesi ?

Viesti Kirjoittaja Santra » 17 Joulu 2011 18:37

Hyvät puolet:

- Hyvä kuuntelija
- Pyrin positiiviseen ajatteluun (mikä ei tapa, se vahvistaa)
- Iloinen, johtuu varmaankin karjalaisluonteestani
- Muut ovat kehuneet hyväksi keskustelijaksi
- Luotettava, täsmällinen, rehellinen


Huonot puolet:

- Huono riitelemään eli liian kiltti - jupisen sitten jälkeenpäin
- Laiska ajoittain
- Kukkahattutätimäisyys
- Herkuttelu eli tästä seuraa ylimääräisiä kiloja
- Välillä shoppailen liiankin paljon
24/7 kaapelissa.

Avatar
JVDS
Jebou
Viestit: 2680
Liittynyt: 20 Syys 2007 16:47
Paikkakunta: Pori

Re: Hyvät ja huonot puolesi ?

Viesti Kirjoittaja JVDS » 17 Joulu 2011 19:51

Hyvät puolet:

- Rehellinen
- Luotettava
- Huumorintajuinen
- Suvaitsevainen
- Ystävällinen
- Hyväkäytöksinen
- Fiksu

Huonot puolet:

- Laiska/saamaton
- Suorapuheinen
- Äkkipikainen
- Lapsellinen
- Ujo (varsinkin naisten suhteen)
- Tylsä/mielenkiinnoton
- Ajattelen liikaa
Suosikit: Lintsi (BB1), Kaarlo (BB2), Naikou (BB3/BB6), Johan (BB4), Sami (BB5), Janica (BB7) & Jouko (BB8)

Inhokit: Iina (BB1), Mira (BB2), Kadi (BB3), Manta (BB4), Tuija (BB5), Marika (BB6), Annika (BB7) & Teija (BB8)

Avatar
Mour
Isoveli
Viestit: 1892
Liittynyt: 23 Loka 2008 09:37
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: Hyvät ja huonot puolesi ?

Viesti Kirjoittaja Mour » 17 Joulu 2011 21:15

Jaaha, itsetutkiskelun paikka!

Aloitetaan niistä hyvistä:

- Olen vastuuntuntoinen ja sitä myötä myös luotettava tyyppi. Hoidan takuuvarmasti minulle kuuluvat (ja toisinaan muidenkin) tehtävät säntillisesti enkä jättäisi kaveria kuseen missään tilanteessa.
- Sosiaalisuus lienee plussaa, koska se tekee minusta kohtis helposti lähestyttävän ihmisen ja olen kuullut huhuja, että seurassani on aina helppo olla. Uusien ihmissuhteiden luominen lukeutuu vahvuuksiin.
- Sopeudun aika vaivattomasti uusiin tilanteisiin ja löydän oman paikkani.
- Huumorintajuni kattaa niin paljon kaikenlaista, että täältä löytyy ainakin se yksi, joka nostattaa tunnelmaa nauramalla luultavasti sille kaikkein surkeimmallekin heitolle.
- Kuuntelen oikeasti erittäin mielelläni enkä tee sitä vain velvollisuudentunnosta.
- Yleisesti ottaen ymmärrän ja osaan noudattaa tiettyjä käyttäytymisnormeja eri tilanteissa, enkä sorru esim. BB-Suvin kaltaiseen rajattomuuteen jutuissani!

Niitä huonompia:

- Innostun helposti ja sitä harvemmin kestää kauan. En tiedä mihin se liekki melkein aina sitten hiipuukaan, mutta tympeää se on. Saatan olla puuhaamassa jotain uutta juttua ihan intoa piukassa, mutta voi hyvin olla, että koko ajatus on jo hetken päästä kuopattu.
- En aina saa sanottua kaikkea, mitä haluaisin esim. työympäristössä. Yllä mainitsin sosiaalisuuden edukseni, mutta tämä ei liitykään siihen. Pikemminkin se on liiallista tunnollisuutta... työnantaja ehdottaa esim. pitkän päivän tekoa, niin minun on äärimmäisen vaikea kieltäytyä, vaikka olisi hyvä syy. Tuotankin siten pettymyksiä läheisilleni, kun joskus sitten perun jotain sovittua tuollaisen takia.
- Kuuluisa viimetippa. Miksi!? Saakelin raivostuttavaa, ettei itsestään muka aikaisemmin saisi mitään irti. Joskus viimetipan aiheuttama stressi vaikuttaa lopputulokseen ihan myönteisestikin, mutta useimmiten harmittaa, koska enemmällä ajankäytöllä olisi varmasti pärjännyt paremmin.
Älä hättäile, istu mättäälle, keitämmä kahvit, kyllä se pipo löytyy.

Avatar
Benjamin
Jumalan ruoska
Viestit: 7551
Liittynyt: 16 Elo 2011 03:21
Paikkakunta: Helsinki

Re: Hyvät ja huonot puolesi ?

Viesti Kirjoittaja Benjamin » 05 Touko 2013 23:42

Lista jatkuu pitkästä aikaa!

Hyviä puolia:
- Teen paljon niiden hyväksi, joista välitän.

- Olen hauskaa seuraa ja osaan irrotella. En ole nipottaja ja nostan yhteishenkeä lähes kaikkialla missä olen.

- Keksin huimia ideoita ja olen luovasti sekaisin. [smilie=a_cool.gif]

- Pyrin kehittämään itseäni ja usein yritän asettua myös muiden ihmisten asemaan, jotta ymmärtäisin paremmin omaa käytöstäni ja muiden käytöstä.

- Olen syvällinen, mutta myös rento ja hiukan pinnallisempi. Voin keskustella syvällisistä asioista monipuolisesti, mutta myös pinnallisemmista aiheista.
Tämän takia sovin aika monen ihmisen kaveriksi! Eri ihmisten kanssa on täysin erilaiset jutut, ja erityisesti parhaiden ystävien kanssa näytän vahvasti nämä kaikki erilaiset puoleni.

Huonoja puolia:
- Draamailen sillon tällöin, varsinkin kännissä. En jaksa urputtaa pienistä asioista vaikka ne kuinka paljon ärsyttäisi, mutta kun raja tulee vastaan, niin uhri saa kyllä kuulla kunniansa, enkä varo käyttämästä räväkkää kieltä.
Yleensä nämä tilanteet on ihan hauskoja ja niille saa myöhemmin nauraa, eikä näitä tilanteita nyt niin usein tule että niihin tottuisi. Kerran vuoden sisällä tällainen tilanne on riistäytynyt niin pahasti käsistä että koko iltani oli pilattu ja välit meni poikki yhden ihmisen kanssa, mutta muuten en mene koskaan kovin pitkälle, ja tämä on vain hiukan ärsyttävä piirre omasta mielestäni.

- Olen tiettyyn pisteeseen asti aika kiltti ja haluan olla helppo, mutta tässäkin asiassa kun raja tulee vastaan, niin alankin olemaan aika haastava. En esimerkiksi välttämättä jaksa jäädä vahtimaan jonkun kaverin juomaa tai kassia baarissa, jos koen että kyseinen kaveri haluaa vain hyötyä minusta, ja paikalla on muitakin jotka voivat olla hänen palvelijoinaan.

- Liittyy hiukan edelliseen kohtaan, mutta liittyy enemmän työelämään. Eli jos vastaan tulee tilanne mikä ärsyttää ja missä koen tulleeni väärinkohdelluksi, en osaa sanoa asiasta suoraan kyseiselle ihmiselle. Haluan niin paljon pitää välit kunnossa, että mieluummin jätän asian keskustelematta, vaikka kuinka paljon ärsyttäisi.
Tämä on ärsyttävää lähinnä itselleni, koska joudun nielemään ärsytykseni ja elämään sen kanssa. Jos nostaisin asiallisesti kissan pöydälle, niin tilanne voisi parantua radikaalisti.

- Nyt tulee se joka täällä Plazalla on ollut erityinen huono puoleni lähiaikoina.. Eli siis jos teen jotain väärin tai huonosti, niin vaadin itseltäni aika paljon, jotta voin kehittää itseäni.
Olen itsekriittinen ja yritän panostaa kyseistä asiaa varten. Jos silti saan kuulla tästä asiasta myöhemminkin, en oikein osaa suhtautua siihen enää ja koen epäonnistuneeni täysin ja olen siitä helposti vihainen itselleni.
Ärsyynnyn myös työelämässä, jos saan kehittämispalautetta, ja jos tätä asiaa lähden kehittämään ja siitä huolimatta saan edelleen kuulla kyseisestä asiasta kritiikkiä. Jos koen kritiikin ansaituksi, olen pettynyt itseeni, mutta jos en koe sitä ansaituksi (eli koen kehittyneeni) niin ärsyynnyn palautteen antajaan. Jos en tiedä olenko kehittynyt vai enkö, niin menen ihan hämilleni asiasta, enkä tiedä miten päin olisin. Ihmettelen mitä voin tehdä toisin, jos en edes osaa.

Avatar
dertsi
Puhuva pönttö
Viestit: 1711
Liittynyt: 19 Syys 2010 17:14

Re: Hyvät ja huonot puolesi ?

Viesti Kirjoittaja dertsi » 06 Touko 2013 00:05

Hyvä puolia:
- Puolustan itseäni ja läheisiäni. Osaan pitää puoliani ja vaadin tasa-arvoista kohtelua. Jos jotakin kaveria kohdellaan epäasianmukaisesti, olen heti puolustamassa häntä. (Tämä on kyllä joskus huonokin asia, jos puutun asioihin, jotka eivät minulle kuulu.)
orgasmienkeli kirjoitti:Liittyy hiukan edelliseen kohtaan, mutta liittyy enemmän työelämään. Eli jos vastaan tulee tilanne mikä ärsyttää ja missä koen tulleeni väärinkohdelluksi, en osaa sanoa asiasta suoraan kyseiselle ihmiselle. Haluan niin paljon pitää välit kunnossa, että mieluummin jätän asian keskustelematta, vaikka kuinka paljon ärsyttäisi.
Tosin tämäkin pitää paikkansa. Tahdon olla sovussa kaikkien kanssa, joten jos on vaarana, että tulisi isompi riita, pidän suuni kiinni. Ja sen vuoksi esimerkiksi kämppiksen kanssa oli hankalaa, kun en osannut olla jämäkkänä.
- En lannistu tai masennu. Elän sillä periaatteella, että murehdin vasta sitten, kun on oikeasti jotain murehdittavaa. Asioista on turha stressata liikaa etukäteen, kun kyllä kaikki lopulta jotenkin järjestyy.
- Empatiakyky. Kuuntelen muita ja annan tukea.
- Jos olen sellaisessa seurassa, ettei ujous iske ja osaan olla rento, niin olen ihan viihdyttävää seuraa. Osaan kyllä puhua aiheesta kuin aiheesta.

Huonoja puolia:
- Outo huumorintaju. Jos mua ei tunne kunnolla, niin todennäköisesti pitää mua ilkeänä tyyppinä. Sarkasmi ja ivallisuus on siinä mielessä aika haastava laji. Ja toisaalta olen välillä aika pitäytyväinen tyyppi, ja monet voi pitää mua aika kuivana ja tylsänä.
- Ujous. Välillä on todella vaikea saada suutaan auki tietyissä tilanteissa. Jään helpommin ulkopuoliseksi tarkkailijaksi. Tähän liittyy osaltaan vähän heikko itsetunto, joka on kyllä viime aikoina parantunut ja toisaalta ujouskin on alkanut helpottaa.
Ja samaan liittyen sekin, että mietin välillä liikaa, mitä muut minusta ajattelevat. Ja se analysointi aiheuttaa sitten sen, etten uskalla olla oma itseni.
- Laiskuus. Jos joku on ihan helkkarin laiska niin se olen minä. Jos jostain tehtävästä on mahdollista luistaa niin minähän luistan. Ja yleensä palautan kaikki tehtävät ihan viime tinkaan tai myöhässä. Ihme ja kumma; tapaamisissa olen kyllä yleensä ihan ajoissa.
When I see my face, there's not a single thing I'd change.

Avatar
Rita
Hyvän Mielen Olento
Viestit: 1359
Liittynyt: 27 Marras 2010 16:16

Re: Hyvät ja huonot puolesi ?

Viesti Kirjoittaja Rita » 06 Syys 2014 20:59

Hyviä puolia:
- Huumorintaju. Ymmärän aika paljon ja pitkälle erilaisten ihmisten huumoria ja osaan vastata samalla tavalla.
- Empaattisuus. Pidän ihmisten kuuntelemisesta, lohduttamisesta ja piristämisestä. Kivointa on ostaa kavereille suklaata kun niillä menee huonosti.
- Luovuus. Olen harrastanut vuosia teatteria ja kirjoittamista ja niistä on tullut vahvimmat puoleni. Myös mielikuvitus on kehittynyt hurjasti.[

Huonot puolet
- Äkkipikaisuus. Huonolla tuulella ollessani olen suoraan sanottuna yksi idiootti. Viattomasta huomautuksestakin voi saada tylyn vastauksen, ja vähän tuntemattomille olen tällöin jäinen ja lyhytsanainen. Tutut saa ihan täydet kiukuttelut ;D
- Ahdistuneisuus. Silloin tällöin mielialani muuttuu sekunissa ihan ahdistuneeksi, useimmiten iltaisin. Johtuu kai stressistä ja osittain myös tulevaisuuden pelosta sekä vanhojen aikojen haikailusta. Ei ole yhtään kivaa.
- Mukavuudenhaluisuus. Useinkin jää määrätyt tehtävät tekemättä kun jokin muu on paljon kiinnostavampaa.
Tuulikki, Anna, Joonas.

Avatar
Wendla
BB-talon päällikkö
Viestit: 1973
Liittynyt: 16 Syys 2019 08:32

Re: Hyvät ja huonot puolesi ?

Viesti Kirjoittaja Wendla » 18 Loka 2019 15:19

Hyvät puolet:

- Herkkyys
- Tunteellisuus
- Intohimoisuus
- Hyväntahtoisuus
- Kyky nähdä hyvää kaikissa
- Asiallisuus
- Kyky aistia ihmisten tunnetiloja (ainakin livenä tavattaessa)
- Kiltteys
- Kokeilunhaluisuus
- Empaattisuus
- Leikkimielisyys
- Vastuuntuntoisuus
- Halu kehittyä ja oppia
- Pohdiskelevuus

Huonot puolet

- Stressiherkkyys
- Toisinaan ehkä jonkinlainen itsekeskeisyys
- Paha tapa tiuskia väsyneenä tai kiukkuisena
- Itsekriittisyys
- Perfektionismi

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Äänestykset ja gallupit”