Pääkaupunkiseutu.

Tule kertomaan enemmän itsestäsi.

Mikä on suosikkisi? Missä asut? Mihin kuulut kuuluvasi?

Helsinki
34
41%
Espoo
6
7%
Vantaa
9
11%
Joku muu, mikä?
34
41%
 
Ääniä yhteensä: 83

Big Mother
Diktaattori
Viestit: 4143
Liittynyt: 28 Elo 2006 05:27
Paikkakunta: Helsinki

Re: Pääkaupunkiseutu.

Viesti Kirjoittaja Big Mother » 26 Loka 2008 13:09

Ulrika Johnson kirjoitti:Samanlainen keskustelu voidaan käydä myös steissi vs assa -nimistä...

nämä siis omia havaintoja...
Steissi... Tai niin ainakin kaikki tuntemani sitä kutsuvat.

Ja Stadi totta kai.
Who is she? Where did you find her?

Avatar
Ulrika Johnson
VIP-vieras
Viestit: 878
Liittynyt: 28 Syys 2008 17:39
Paikkakunta: Sollentuna/London

Re: Pääkaupunkiseutu.

Viesti Kirjoittaja Ulrika Johnson » 26 Loka 2008 13:11

pitää myös muistaa vanhat stadilaiset vs uudet stadilaiset... kummallakin on osittain samoja nimiä paikoille, mutta myös eri nimiä...

Rööperi vs Punis tuli ekana mieleen.
Ulrika ka ka ka ka ka....

Kuva

Big Mother
Diktaattori
Viestit: 4143
Liittynyt: 28 Elo 2006 05:27
Paikkakunta: Helsinki

Re: Pääkaupunkiseutu.

Viesti Kirjoittaja Big Mother » 26 Loka 2008 13:15

Useimpien ulkopaikkakuntalaisten mielestä Helsingin keskusta on muuten rautatieasema.

Useimpien helsinkiläisten mielestä se on keskustan Stockmann.

Eroa noin korttelin verran, mutta silti riittävästi mun mielestä kertomaan siitä, että erilaisin silmin tarkastellaan kaupunkia.
Who is she? Where did you find her?

Avatar
wäinämöinen
Vastaava tuottaja
Viestit: 3779
Liittynyt: 30 Syys 2006 16:38
Paikkakunta: Helsinki

Re: Pääkaupunkiseutu.

Viesti Kirjoittaja wäinämöinen » 26 Loka 2008 13:16

Stadin slangi - Suomi - Stadin slangi sanakirja.

Kirjoituksia Stadilaisuudesta
Mikä on Stadi

Stadilaisuus ja slangi ovat stadilaiselle läheisiä, intiimejä asioita. Ne ovat osa henkilön identiteettiä - minuutta, mutta ne ovat myös osa koko kaupungin luonnetta ja omaleimaisuutta siinä kuin Pitkänsillan pohjoispuoli, Kaivopuisto tai klassinen empire-keskusta.
Stadilaisuus on itsensä tiedostavaa, mutta ei korosteista, oman erikoislaatuisuuden jatkuvaa toitottamista tai sillä elämöimistä, rehentelyä - diivailua. Stadilainen ymmärtää ”oman itsensä, mutta antaa arvon toisillekin”, tai kuten sanoisin sen hieman hankalammin: "Stadi on paras paikka, mutta muiden kotipaikat eivät ole huonompia".
"Big Brother House, this is Davina. You are live on Channel 4; please do not swear. The lines are closed, the votes have been counted and verified, and I can now reveal... It's now time for you to say your goodbyes. I'm coming to get you!"

Avatar
Ulrika Johnson
VIP-vieras
Viestit: 878
Liittynyt: 28 Syys 2008 17:39
Paikkakunta: Sollentuna/London

Re: Pääkaupunkiseutu.

Viesti Kirjoittaja Ulrika Johnson » 26 Loka 2008 13:18

no on siinä eroa, että eikös keskustan pitäisi olla keskellä jotain ja steissin pohjoispuolella ei ole kuin ratakiskoja, puistoja ja linnunlaulu... kukaan ei kierrä sitä kautta

stokkan pohjoispuolella on aleksi, makkaratalo, ateneum jne...
Ulrika ka ka ka ka ka....

Kuva

Avatar
effie
Isoveli
Viestit: 1829
Liittynyt: 01 Syys 2006 19:47

Re: Pääkaupunkiseutu.

Viesti Kirjoittaja effie » 26 Loka 2008 13:23

Big Mother kirjoitti:
Ulrika Johnson kirjoitti:Samanlainen keskustelu voidaan käydä myös steissi vs assa -nimistä...

nämä siis omia havaintoja...
Steissi... Tai niin ainakin kaikki tuntemani sitä kutsuvat.

Ja Stadi totta kai.
Steissi se on :)

Jos menen keskustaan, menen Stadiin. Jos menen jonnekin muualle Helsingissä, niin sitten käytän kaupunginosan nimeä. Ainakin omaan korvaan kuulostaisi hassulta sanoa, että menen Stadiin, kun olen menossa vaikkapa Malmille. Malmi kun ei sanan varsinaisessa merkityksessä ole Stadia.

Big Mother
Diktaattori
Viestit: 4143
Liittynyt: 28 Elo 2006 05:27
Paikkakunta: Helsinki

Re: Pääkaupunkiseutu.

Viesti Kirjoittaja Big Mother » 26 Loka 2008 13:26

Ulrika Johnson kirjoitti:no on siinä eroa, että eikös keskustan pitäisi olla keskellä jotain ja steissin pohjoispuolella ei ole kuin ratakiskoja, puistoja ja linnunlaulu... kukaan ei kierrä sitä kautta

stokkan pohjoispuolella on aleksi, makkaratalo, ateneum jne...
Ja tietty se, että steissi on oikeastaan vain helsinkiläisille ja monille muille pk-seutulaisille paikka, josta pääsee liikkumaan paikkoihin x.

Stockka ja sen ympäristö taas kauppa/tapahtumakeskittymä. Kolmen Sepän aukio, Kamppi, Vanha ylioppilastalo, ratikat, teatteri, Espan puisto. Ja lisäksi miekkarit/kulkueet kulkee aina Aleksanterinkatua.
Who is she? Where did you find her?

Avatar
Ulrika Johnson
VIP-vieras
Viestit: 878
Liittynyt: 28 Syys 2008 17:39
Paikkakunta: Sollentuna/London

Re: Pääkaupunkiseutu.

Viesti Kirjoittaja Ulrika Johnson » 26 Loka 2008 13:27

effie kirjoitti:
Jos menen keskustaan, menen Stadiin. Jos menen jonnekin muualle Helsingissä, niin sitten käytän kaupunginosan nimeä. Ainakin omaan korvaan kuulostaisi hassulta sanoa, että menen Stadiin, kun olen menossa vaikkapa Malmille. Malmi kun ei sanan varsinaisessa merkityksessä ole Stadia.
itse olen pitänyt tavoitteena, että ei tarvi poistua karttalehti viideltätoista... :damnfunny

se oli siis vanhassa HPYn puhelinluettelossa... nykyään kun luetteloita on monia, niin ei varmaan pitäne enää paikkaansa...
Ulrika ka ka ka ka ka....

Kuva

Avatar
wäinämöinen
Vastaava tuottaja
Viestit: 3779
Liittynyt: 30 Syys 2006 16:38
Paikkakunta: Helsinki

Re: Pääkaupunkiseutu.

Viesti Kirjoittaja wäinämöinen » 26 Loka 2008 13:28

Ulrika Johnson kirjoitti:pitää myös muistaa vanhat stadilaiset vs uudet stadilaiset... kummallakin on osittain samoja nimiä paikoille, mutta myös eri nimiä...

Rööperi vs Punis tuli ekana mieleen.
Niin kyllähän stokka on stokis :)
"Big Brother House, this is Davina. You are live on Channel 4; please do not swear. The lines are closed, the votes have been counted and verified, and I can now reveal... It's now time for you to say your goodbyes. I'm coming to get you!"

Avatar
Ulrika Johnson
VIP-vieras
Viestit: 878
Liittynyt: 28 Syys 2008 17:39
Paikkakunta: Sollentuna/London

Re: Pääkaupunkiseutu.

Viesti Kirjoittaja Ulrika Johnson » 26 Loka 2008 13:29

Big Mother kirjoitti: Ja tietty se, että steissi on oikeastaan vain helsinkiläisille ja monille muille pk-seutulaisille paikka, josta pääsee liikkumaan paikkoihin x.
K-juna tuntuu ajavan ihan Onnelan eteen asti... :damnfunny
Ulrika ka ka ka ka ka....

Kuva

Avatar
Ulrika Johnson
VIP-vieras
Viestit: 878
Liittynyt: 28 Syys 2008 17:39
Paikkakunta: Sollentuna/London

Re: Pääkaupunkiseutu.

Viesti Kirjoittaja Ulrika Johnson » 26 Loka 2008 13:30

wäinämöinen kirjoitti:
Niin kyllähän stokka on stokis :)
stokis = Stockholm...

jos lähden stokikseen, niin silloin Länsisatamaan ja lautalle... tosin nykyään ei enää Siljalla voi matkustaa...
Ulrika ka ka ka ka ka....

Kuva

Avatar
wäinämöinen
Vastaava tuottaja
Viestit: 3779
Liittynyt: 30 Syys 2006 16:38
Paikkakunta: Helsinki

Re: Pääkaupunkiseutu.

Viesti Kirjoittaja wäinämöinen » 26 Loka 2008 13:31

Ulrika Johnson kirjoitti: stokis = Stockholm...
Wanhassa stadin slangissa Stockmann = Stokis :thumbsup
Stokiksen bulin klogun alla landepaukut hittaa toisensa.

Tukholma=Stogis
"Big Brother House, this is Davina. You are live on Channel 4; please do not swear. The lines are closed, the votes have been counted and verified, and I can now reveal... It's now time for you to say your goodbyes. I'm coming to get you!"

Avatar
effie
Isoveli
Viestit: 1829
Liittynyt: 01 Syys 2006 19:47

Re: Pääkaupunkiseutu.

Viesti Kirjoittaja effie » 26 Loka 2008 13:32

Ulrika Johnson kirjoitti:
effie kirjoitti:
Jos menen keskustaan, menen Stadiin. Jos menen jonnekin muualle Helsingissä, niin sitten käytän kaupunginosan nimeä. Ainakin omaan korvaan kuulostaisi hassulta sanoa, että menen Stadiin, kun olen menossa vaikkapa Malmille. Malmi kun ei sanan varsinaisessa merkityksessä ole Stadia.
itse olen pitänyt tavoitteena, että ei tarvi poistua karttalehti viideltätoista... :damnfunny

se oli siis vanhassa HPYn puhelinluettelossa... nykyään kun luetteloita on monia, niin ei varmaan pitäne enää paikkaansa...
Valitettavasti olen landelle muuttanut stadilainen, joka joutuu etsimään monet käymänsä paikat niiltä puhelinluettelon viimeisiltä sivuilta [smilie=a_cry.gif] :mrgreen:

Avatar
effie
Isoveli
Viestit: 1829
Liittynyt: 01 Syys 2006 19:47

Re: Pääkaupunkiseutu.

Viesti Kirjoittaja effie » 26 Loka 2008 13:35

Ulrika Johnson kirjoitti:
wäinämöinen kirjoitti:
Niin kyllähän stokka on stokis :)
stokis = Stockholm...
Jep. Ja Stockmann on Stokka. Ainakin omassa puheessani... :)

Avatar
Ulrika Johnson
VIP-vieras
Viestit: 878
Liittynyt: 28 Syys 2008 17:39
Paikkakunta: Sollentuna/London

Re: Pääkaupunkiseutu.

Viesti Kirjoittaja Ulrika Johnson » 26 Loka 2008 13:37

wäinämöinen kirjoitti:
Ulrika Johnson kirjoitti: stokis = Stockholm...
Wanhassa stadin slangissa Stockmann = Stokis :thumbsup
Stokiksen bulin klogun alla landepaukut hittaa toisensa.

Tukholma=Stogis
Ulrika Johnson kirjoitti: pitää myös muistaa vanhat stadilaiset vs uudet stadilaiset... kummallakin on osittain samoja nimiä paikoille, mutta myös eri nimiä...

Rööperi vs Punis tuli ekana mieleen.
Ulrika ka ka ka ka ka....

Kuva

Avatar
wäinämöinen
Vastaava tuottaja
Viestit: 3779
Liittynyt: 30 Syys 2006 16:38
Paikkakunta: Helsinki

Re: Pääkaupunkiseutu.

Viesti Kirjoittaja wäinämöinen » 26 Loka 2008 13:38

vanhat stadilaiset vs uudet stadilaiset, nimenomaan. :wink:
"Big Brother House, this is Davina. You are live on Channel 4; please do not swear. The lines are closed, the votes have been counted and verified, and I can now reveal... It's now time for you to say your goodbyes. I'm coming to get you!"

Avatar
wäinämöinen
Vastaava tuottaja
Viestit: 3779
Liittynyt: 30 Syys 2006 16:38
Paikkakunta: Helsinki

Re: Pääkaupunkiseutu.

Viesti Kirjoittaja wäinämöinen » 26 Loka 2008 13:47

Aiheesta kuudenteen, Olli veti aika suvereenisti Tonnin stiflat kakkoskaudella.

Klabbeissa on mulla tonnin stiflat.
Ei ne tonnii paina, mut ne bungaa sen.
Joskus mä stygen niille tsungaan,
silloin kun mä muille tsungaa en.

Monen vuoden jälkeen mä Hesarilla luudaan
ja dallaan sinne minne klabbit kuljettaa.
Snagarilla hodarin mä skruudaan,
ja rundaan kohti kulman kuppilaa.

Slurkit ohi bilikalla skujaa.
Näil kanteil ennen flindaa stikattiin.
Joka gubbel futas sillo vitun lujaa,
nyt futaa vähä iisimmin - päin helvettii.

Mä hiffaan Flemarilla Stigun, tutun dorgan.
Se pummaa huggen taikka febosen,
et se vois vetään boltsiin vaikka snadin borkan.
Mä biffaan sille stoben, bulin ja huurteisen.

Klabbeissa on mulla tonnin stiflat.
Ei ne tonnii paina, mut ne bungaa sen.
Joskus mä stygen niille tsungaan,
silloin kun mä muille tsungaa en.

Slade, vanha starbu, botskin alla bunkkaa.
Ei sil oo fyrkkaa luukkuun eikä skruudikseen.
Öögat valuu vodaa ja densalle se dunkkaa.
Ennen se tsombas dösaa duunikseen.

Mä dallaan Hagikseen ja venttaan sporaa.
Tää rundi pyörii niinku ennenkin.
Spurgujengi flänäpäissään joraa,
tai sit ne flaidaa, mä en maindaa - olkoon niin.

Ei täs kande paljo brassailla tai sniidaa.
Nyt on pakko panna tsigge flekkaamaan.
Mä griinaan, vaik mun tekis mieli spiidaa.
Tääl saa daijuun jos ei pysty gnekkaamaan.

Klabbeissa on mulla tonnin stiflat.
Ei ne tonnii paina, mut ne bungaa sen.
Joskus mä stygen niille tsungaan,
silloin kun mä muille tsungaa en.


</OT> ja sit äänestämään...
"Big Brother House, this is Davina. You are live on Channel 4; please do not swear. The lines are closed, the votes have been counted and verified, and I can now reveal... It's now time for you to say your goodbyes. I'm coming to get you!"

Avatar
Ulrika Johnson
VIP-vieras
Viestit: 878
Liittynyt: 28 Syys 2008 17:39
Paikkakunta: Sollentuna/London

Re: Pääkaupunkiseutu.

Viesti Kirjoittaja Ulrika Johnson » 26 Loka 2008 13:49

wäinämöinen kirjoitti:
</OT> ja sit äänestämään...
kävin jo, toivottavasti viimeistään tänä vuonna Mustanaamio pääsee valtuustoon... :damnfunny
Ulrika ka ka ka ka ka....

Kuva

Avatar
[juuso]
Jumalan ruoska
Viestit: 12204
Liittynyt: 25 Heinä 2007 16:44

Re: Pääkaupunkiseutu.

Viesti Kirjoittaja [juuso] » 26 Loka 2008 14:38

http://www.youtube.com/watch?v=cEVuUql_yBA

Kauniainen on sympaattinen Suomen Monaco. KooTeePee on käynyt 2 kertaa peräkkäin (2006 ja 2007) tippumassa Cupista GrIFK:iä vastaan. Molemmat kerrat 5. kierroksella. Itse olin todistamassa viime kauden puppelointia. Bongasin myös (Kristian) Von Hagelstamin kadun. :king

Avatar
tuusannuuska
Kunniajäsen
Viestit: 7896
Liittynyt: 30 Syys 2007 00:24

Re: Pääkaupunkiseutu.

Viesti Kirjoittaja tuusannuuska » 26 Loka 2008 14:47

Olen syntynyt Helsingissä ja asunut siellä 16 vuotta (Laajasalossa) + 2 vuotta (Kalliossa) + 2 kk (Sörkässä), mutta nyt Tampereella kohta 5 vuotta asuneena en kaipaa Helsinkiä yhtään. Tampereella on juuri sopiva määrä palveluita ja ihmisiä, Helsingissä väenpaljous kävi joskus ahdistamaan.

Tampereella kesti hetken tottua siihen, että ihan vieraat ihmiset saattavat yhtäkkiä alkaa puhumaan. Jos Helsingissä joku puhui tuntemattomalle, oli kyseinen ihminen yleensä jotenkin häiriintynyt (esimerkkinä eräs erittäin lyhyt setä joka ratikkapysäkillä tapasi höpöttää taukoamatta ja kysellä ihmisiltä omituisia kysymyksiä). Helsingin paras ja huonoin puoli on myös se, että ketään ei oikeastaan kiinnosta. Jos haluaa, saa olla rauhassa, mutta apuakaan ei välttämättä saa jos sitä tarvitsee.

Chiba-ketjussa mainittu "landejen suhtautuminen stadilaisiin" on myös tullut tutuksi. Jotkut ovat ääneen ihmetelleet, että "ethän sä oo yhtään stadilaisen olonen!" kun on selvinnyt mistä kaupungista olen kotoisin. Joo, kyllähän stadilaisen tarttis heti haukkua landet pystyyn, jotta ne tietäs paikkansa, eikä ainakaan saa osata mitään landejuttuja (traktorilla ajaminen, lehmän lypsäminen, aidan rakentaminen...).

On niitä rasittavan stadilaisia helsinkiläisiäkin olemassa (pari kaveria on näitä), mutta niin on landeissakin niitä todellisia juntteja. Uskaltaisin silti väittää, että pahempi asennevamma on maalaisilla helsinkiläisiä kohtaan kuin toisinpäin. Maalaiset luulevat, että stadilaiset eivät tiedä Helsingin olevan pikkuinen kylä keskellä metsää.

PS. Pahinta "maalaisissa" ja muualta Helsinkiin muuttaneissa on Hesa-sanan käyttö.
The reason I swear so much is because fuck you.

Avatar
zilipippuri
Taivaan iskä
Viestit: 4476
Liittynyt: 25 Elo 2006 18:55

Re: Pääkaupunkiseutu.

Viesti Kirjoittaja zilipippuri » 26 Loka 2008 14:48

Ehdottomasti tunnen olevani helsinkiläinen ja siellä olenkin Kruununhaassa lapsuuteni ja nuoruuteni viettänyt. Sitten vanhempana Töölössä, Alppilassa ja Kalliossa. Rakas kotikaupunkini [smilie=loveyou.gif]

Nykyisin, olen kuitenkin ajautunut Espoon puolelle. Asuimme viisi vuotta Niittykummussa (Länsiväylän varressa suurin piirtein Tapiolan ja Matinkylän keskivaiheilla) ja nyt kohta vuoden päivät Tapiolassa.

Kyllähän täällä eteläisessä Espoossakin ihminen asuu, ja toisaalta koiran ja lasten kannalta kivempi kun on oikeasti pusikkoa lähellä (Niittarissa eräänä lauantaina HIRVI juoksi takapihan metikössä :D), mutta minnekään en näiden kulkuyhteyksien ääreltä kauemmaksi muuttaisi.

Plussaa myös Suomen parhaat lapsiperheiden etuudet. Ja silloin vielä kun muutettiin, oli vielä Helsinkiä alhaisempi veroprosentti.
Tänne päätettiin muuttaa kun esikoista pukkasi ja isompi kämppä piti ostaa. Samalla rahalla oltaisiin saatu saman kokoinen kämppä jostain Helsingin vähemmän mieluisilta alueilta, joten ei ollut sinänsä vaikea valinta (mies on lapsuutensa ja nuoruutensa asunutkin Espoossa).

Naurattaa kaverit jostain Konalasta/Pakilasta/Tapanilasta jotka elvistelevät asuvansa Stadissa, muahahhah, eivät siellä Stadia näekään
;). Meiltä tulee dösällä noin 12 min. Kamppiin. Saman verran kuin Kalliosta sporalla.

Kyllä sitä tulee aina fiilis, että on kotiin palannut kun kävelee keskustassa/kauppatorilla/Hagiksessa jne.
Ja kotiin on aikomuskin palata viimeistään siinä vaiheessa kun saa nuo ipanat saatettua maailmalle ja voi asua taas mukavasti Krunikassa ;).

Mainittakoon vielä, että olen opiskeluaikoina ollut myös Vantaalla (never again) ja Vihdissä/Nummelassa ja loma-aikoina käytännössä asunut Kuopiossa/Siilinjärven Vuorelassa, joten vertailupohjaa muuhunkin on ;).

Tukholmassa on aika paljon tullut tädin luona myös oleskeltua lapsesta saakka, joten välillä haaveilen siitäkin, että siellä voisi jonkun aikaa asua. Ihana kaupunki sekin. Huomattavasti jo Stadia isompi, mutta silti tuttu ja turvallinen :). Mutta loppuiäkseni en kyllä mihinkään haluaisi ulukomaille muuttaa.

P.s. Steissi, tietysti, Stokis on mun mielestä myös Tukholma, mutta mitä mieltä plazan raati on vanhasta kysymyksestä SörkkA vai SörkkÄ ;)?

Avatar
Ulrika Johnson
VIP-vieras
Viestit: 878
Liittynyt: 28 Syys 2008 17:39
Paikkakunta: Sollentuna/London

Re: Pääkaupunkiseutu.

Viesti Kirjoittaja Ulrika Johnson » 26 Loka 2008 14:52

Sörkka...
Ulrika ka ka ka ka ka....

Kuva

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Äänestykset ja gallupit”